Hier wordt natuurlijk niet over heen gestapt (en soms ziet men de zorgen al ontstaan in de toekomst, hier een klein voorbeeldje van er tijdig bij proberen te zijn). Paars 2 stelde een minister voor grotestedenbeleid in, en één van de door PvdA gebrachte punten ging over de concentratie van kansarmen in bepaalde wijken (wijken met wel 80% sociale huur; kan dat niet anders en beter verspreid in de toekomst?)quote:Op donderdag 31 oktober 2024 16:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De mensen die in de wijken wonen die (omgevolkt) zijn klagen al jaren steen en been. Waarom word er zo makkelijk over de zorgen van die mensen gestapt? Ik snap dat oprecht niet, zijn hun meningen minder waard omdat er volgens jouw grotere problemen zijn?
Deze mensen voelen zich niet meer thuis in eigen land, dat lijkt mij toch het ergste wat je kan overkomen als simpele arbeider.
En waarom zijn die er niet? 😉 (Stef Blok). Spreidingswet maakt het geaggregeerde probleem overigens kleiner omdat er dan minder (over)concentratie ontstaat. Je zult zien dat dan echt niet heel Nederland in Ter Apel veranderd, integendeel (30000 verspreid over 430 gemeenten en 18 miljoen inwoners, gaat nergens over).quote:Op donderdag 31 oktober 2024 16:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Spreidingswet is slechts het verplaatsen van het probleem en uiteindelijk moeten deze mensen toch in een sociale huurwoning geplaatst worden die er niet zijn.
Zo werkte het onder Bush ook al niet inderdaad. Ze blijven maar in het jaartal 1975 steken wat dat betreft. Het blijft altijd de jaren '70 in hun hoofden.quote:
Het zou wel kunnen omdat hij ook "is" zei en niet "are", maar ik ben het met je eens dat het een flater is van Biden. Dit straalt negatief af op Harris en kan haar het presidentschap kosten.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is een whataboutism, mijn tweet gaat over Biden die duidelijk zegt dat Trump supporters “garbage” zijn. Dat de media dit vervolgens probeert te duiden door de mensen te vertellen dat ze het niet goed hebben gehoord is duidelijk. En nee een apostrof of context maakt het echt niet geloofwaardig.
Onzekere mannen met een kleine piemel.quote:
Ook gelijk even de prijzen voor bijna alles in de VS omhoog knallen via de import heffingenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 17:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En waarom zijn die er niet? 😉 (Stef Blok). Spreidingswet maakt het geaggregeerde probleem overigens kleiner omdat er dan minder (over)concentratie ontstaat. Je zult zien dat dan echt niet heel Nederland in Ter Apel veranderd, integendeel (30000 verspreid over 430 gemeenten en 18 miljoen inwoners, gaat nergens over).
Maar goed, dit is het Amerika topic.
Kennelijk wil jij kostte wat het kost massa-deportaties daar, ook al zorgt dat in een enorme depressie.
De economie krimpt gelijk met 10% maar dan heb je wel alle ongewenste buitenlanders eruit. Ik vind het krankzinnig en gevaarlijk.
In elk geval een punt waar de Republikeinen en Palestijnen elkaar goed kunnen vindenquote:
De Telegraaf komt nu in het Trump kamp. Wierd Duk pratend met Charante uit de Wynia/ON stal.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus.
Bij de NPO wekken ze nog altijd de indruk dat Trump een doodnormale kandidaat is. Ja, hij doet natuurlijk maffe uitspraken en er was ook nog iets met de bestorming van het Capitool en het liegen over stembusfraude, maar verder is het gewoon een doorsnee kandidaat. En laten we niet vergeten dat Harris ook verre van de ideale kandidaat is.
Zo staat de NPO in de wedstrijd. Ze proberen een false balance te creëren, uit angst voor verwijten van de radicaal rechtse boosmensen op sociale media.
Misschien eens gaan contempleren waarom jongeren steeds rechtser worden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:36 schreef Klopkoek het volgende:
Volgens deze bron (Gallup) hoort Nederland bij de vijf minst Trump-vriendelijke landen, van de 44 landen.
https://novus.se/en/egnau(...)allup-international/
In dit geval is het percentage voor Trump hetzelfde als wat Ipsos meldt (11%; De Hond zegt 29%). Het percentage weet niet en geen van beide ligt bij Ipsos wel veel hoger (7% en 14%) en dus steun voor Harris lager (74% bij Gallup, 68% Ipsos).
Ter vergelijking, in het geval van Noorwegen is de steun voor Trump (volgens Ipsos) twee keer zo groot dan wat Gallup meldt. Interessant en verontrustend genoeg ligt de steun voor Trump daar hoger voor de jongere cohorten.
[ afbeelding ]
Dat kan hier ook gaan gebeuren wanneer a) de NPO/NOS verder in zijn hok wordt geduwd en b) De Telegraaf (en alles wat er omheen draait, van Geerten Waling tot Victor Vlam) door gaat met hun kwaadaardige leugens. Wierd Duk masseert de bestorming van Het Capitool gewoon weg.
Ik ken jouw antwoord: Komt door identiteitspolitiek en wokequote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien eens gaan contempleren waarom jongeren steeds rechtser worden.
En nee, dat ligt niet aan die nitwit van een Tate.
Wat is Joe Rogan toch een centrist en heulemaal niet in een kamp te plaatsen. Die sympathieke ex-Sanders aanbidder toch.quote:
Kamala is gewoon uitgenodigd maar had allemaal voorwaarden waar Rogan aan moest voldoen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is Rogan toch een centrist en heulemaal niet in een kamp te plaatsen.
Overigens is het in de cijfers zeer lastig terug te zien dat jongeren rechtser worden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien eens gaan contempleren waarom jongeren steeds rechtser worden.
En nee, dat ligt niet aan die nitwit van een Tate.
Inderdaad, en je geeft daar zelf steeds uitstekende voorbeelden voor, met je selectiviteit.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ken jouw antwoord: Komt door identiteitspolitiek en woke
(overigens zijn de Noorse jongere generaties niet homo-onvriendelijker, integendeel, net zoals bij Nederland veel discussie bestaat of jongeren inhoudelijk naar rechts/conservatief zijn opgeschoven; maar geef je deze lieden de macht en Duk een megafoon dan kan de massa wel deze kant op gedrukt worden)
In ieder geval woke-moe.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens is het in de cijfers zeer lastig terug te zien dat jongeren rechtser worden.
Er zitten best punten in het wokeisme die goed zijn, maar de aanhangers zijn wel zo dominant en dwingend aanwezig, dat ik denk dat een meerderheid van de mensen woke-moe is.quote:
Gaat het wel helemaal lekker daar? Nog een keer: het Katholieke blok, waar de kerk werkelijk bepaalde waarop je moest stemmen, behaalde daadwerkelijk de bevolkingspercentages om bang van te worden en ze resulteerden in Noord-Koreaanse stemuitslagen. De Islam zal nooit zover komen, niet hier en niet in de VS, en is ook lang niet zo georganiseerd.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Inderdaad, en je geeft daar zelf steeds uitstekende voorbeelden voor, met je selectiviteit.
Alles en iedereen ter rechterzijde van Lenin is een racist en een concentratiekampbewaker; je blaat constant over progressieve waarden maar bent er als de kippen bij om de islam-fetisjist uit te hangen. Dan is meneer ineens de schutspatroon van conservatisme.
Je hebt er geen enkele moeite mee katholieken weg te zetten als ongewenst, met je Wilderiaanse 'daar moeten we zo min mogelijk van hebben', maar bent als een echte doorgeslagen wokist natuurlijk vooral geblindeerd door kleurtjes. Kerk en het eigene: fascistisch. Alles daarbuiten: exotisch en onderdrukt.
En aangezien dat narratief het op specifieke faculteiten aan onze universiteiten en in de media het erg goed doet (INCLUSIEDIVERSITEITTOLERANTIE), niet alleen hier maar doorheen het Westen, ga je mensen, en zeker jongeren, tegen je in het harnas jagen. En terecht.
Want mensen continu wegzetten als racist, als erfzonde-dragers van een verleden dat niet eens de hunne is, ze maar voor blijven houden dat integratie en tolerantie echt van hun uit moet komen, dat alle problemen op aarde te herleiden zijn tot waar zij vandaan komen, werkt averechts.
En ipv dat onder te ogen zien, zet je het gewoon nog wat extra aan.
Mij verbaast het totaal niet, die verrechtsing.
Ik denk dat meer mensen de 'ik ben woke-moe' roepers moe zijn. In elk geval buiten de VS, want het wokisme heeft buiten de VS nergens ook maar enige voet aan de grond gekregen. Woke bestaat gewoon alleen in de VS en daar is het ook zeer noodzakelijk omdat het zwaar achterstellen van bepaalde groepen daar gewoon enorm standaard is.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er zitten best punten in het wokeisme die goed zijn, maar de aanhangers zijn wel zo dominant en dwingend aanwezig, dat ik denk dat een meerderheid van de mensen woke-moe is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |