abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215431537
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
Gaat het wel helemaal lekker daar? Nog een keer: het Katholieke blok, waar de kerk werkelijk bepaalde waarop je moest stemmen, behaalde daadwerkelijk de bevolkingspercentages om bang van te worden en ze resulteerden in Noord-Koreaanse stemuitslagen. De Islam zal nooit zover komen, niet hier en niet in de VS, en is ook lang niet zo georganiseerd.
Ga eens in menig islamitisch land kijken, van Saoedi-Arabië tot Afghanistan en Iran.

Wat dat betreft heeft Etto wel gelijk, je bent kritisch op het katholicisme, maar de schutspatroon van de islam.
pi_215431657
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 20:19 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Wacht, heb ik iets gemist? Zijn de jonge Noren Trumperiaans?
De grafiek staat op deze pagina.

Hier de link:
https://www.ipsos.com/nb-(...)orst-blant-unge-menn

Is dat door backlash tegen 'woke'? Ik zeg van niet. In de Angelsaksische landen zien we de omgekeerde generationele verhoudingen.

Luxerobots noemt zwarte piet en Israël. Maar daar zijn de jongere generaties juist heel erg 'woke'! (Telegraaflezers maken alvast de omgekeerde route, zeker)

Nee, er is meer en iets anders aan de hand.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 20:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ga eens in menig islamitisch land kijken, van Saoedi-Arabië tot Afghanistan en Iran.

Wat dat betreft heeft Etto wel gelijk, je bent kritisch op het katholicisme, maar de schutspatroon van de islam.
We leven niet in Afghanistan. Hier zal de Islam sowieso nooit boven de 15% komen (10% wordt heel moeilijk). Daar komt nog bij dat ze wel degelijk toleranter worden. In de surveys zijn ze nu stukken verdraagzamer naar homo's dan de bevindelijk gereformeerden van vandaag. Er is ook geen georganiseerde Islamitische kerk. Niet in de VS en niet hier.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 31 oktober 2024 @ 20:32:02 #108
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215431658
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 20:19 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Wacht, heb ik iets gemist? Zijn de jonge Noren Trumperiaans?
Hoe jonger, des te trumpetistischer.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215431709
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 20:32 schreef Klopkoek het volgende:
We leven niet in Afghanistan. Hier zal de Islam sowieso nooit boven de 15% komen (10% wordt heel moeilijk). Daar komt nog bij dat ze wel degelijk toleranter worden. In de surveys zijn ze nu stukken verdraagzamer naar homo's dan de bevindelijk gereformeerden van vandaag.
Een tijd terug heb ik dat nog doorgekeken, en dat vond ik niet zo duidelijk terug in de cijfers, er kwamen verschillende cijfers uit, waarbij het vooral lag aan de vraagstelling. Je kon niet eenvoudig stellen dat moslims toleranter zijn dan christenen.

Maar goed, wie stelt bewijst, dus de surveys kun je vast laten zien.
pi_215431838
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 20:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Een tijd terug heb ik dat nog doorgekeken, en dat vond ik niet zo duidelijk terug in de cijfers, er kwamen verschillende cijfers uit, waarbij het vooral lag aan de vraagstelling. Je kon niet eenvoudig stellen dat moslims toleranter zijn dan christenen.

Maar goed, wie stelt bewijst, dus de surveys kun je vast laten zien.
Ik heb het niet over christenen, ik heb het over bevindelijk gereformeerden én dat moslims steeds toleranter worden. Ook dat ze nooit 15% van de VS of Nederland zullen gaan uitmaken.

Moslims zijn nu gemiddeld homovriendelijker dan groepen christenen die aan zichzelf vertellen dat ze tot de grondtoon van de natie behoren sinds 1648 (Synode Dordrecht enz.).

quote:
Je kon niet eenvoudig stellen dat moslims toleranter zijn dan christenen.
Maar dus ook niet intoleranter, een telkens weer terugkerende denktrant van jou. Want verblind door moslimhaat en xenofobie.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 31 oktober 2024 @ 21:06:21 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215432072
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 20:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat meer mensen de 'ik ben woke-moe' roepers moe zijn. In elk geval buiten de VS, want het wokisme heeft buiten de VS nergens ook maar enige voet aan de grond gekregen. Woke bestaat gewoon alleen in de VS en daar is het ook zeer noodzakelijk omdat het zwaar achterstellen van bepaalde groepen daar gewoon enorm standaard is.
Denk het niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215432074
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 20:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hoe jonger, des te trumpetistischer.
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 20:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De grafiek staat op deze pagina.

Hier de link:
https://www.ipsos.com/nb-(...)orst-blant-unge-menn

Is dat door backlash tegen 'woke'? Ik zeg van niet. In de Angelsaksische landen zien we de omgekeerde generationele verhoudingen.

Luxerobots noemt zwarte piet en Israël. Maar daar zijn de jongere generaties juist heel erg 'woke'! (Telegraaflezers maken alvast de omgekeerde route, zeker)

Nee, er is meer en iets anders aan de hand.
[..]
We leven niet in Afghanistan. Hier zal de Islam sowieso nooit boven de 15% komen (10% wordt heel moeilijk). Daar komt nog bij dat ze wel degelijk toleranter worden. In de surveys zijn ze nu stukken verdraagzamer naar homo's dan de bevindelijk gereformeerden van vandaag. Er is ook geen georganiseerde Islamitische kerk. Niet in de VS en niet hier.
Bijzonder. Ik ken de situatie in Noorwegen onvoldoende om de oorzaak te begrijpen.

Ik weet dus niet wat gaande is in Noorwegen, maar meer respect voor vrouwen zou niet veel haatdragende gevoelens moeten opwekken. Iedereen heeft een moeder en velen hebben een zus of vriendin. Ook in deze leeftijdscategorie.
pi_215432129
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 20:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik heb het niet over christenen, ik heb het over bevindelijk gereformeerden én dat moslims steeds toleranter worden. Ook dat ze nooit 15% van de VS of Nederland zullen gaan uitmaken.
Dit schreef je:

quote:
Hier zal de Islam sowieso nooit boven de 15% komen (10% wordt heel moeilijk). Daar komt nog bij dat ze wel degelijk toleranter worden. In de surveys zijn ze nu stukken verdraagzamer naar homo's dan de bevindelijk gereformeerden van vandaag.
Ten eerste weet je helemaal niet hoe groot het percentage moslims in de toekomst zal worden.

Ten tweede vergelijk je de islam met gereformeerden, gereformeerden zijn een subgroep binnen het christendom, niet bepaald eerlijk om dat met de brede groep moslims te vergelijken.

Je zou de gereformeerden ook tegen de wahabisten kunnen zetten, dan heb je twee groepen tegenover elkaar die opvallend star in de leer zijn.

quote:
Maar dus ook niet intoleranter, een telkens weer terugkerende denktrant van jou.
Denktrant van mij? Je begon zelf over tolerantie.

Ik zal je nog even quoten:

quote:
Daar komt nog bij dat ze wel degelijk toleranter worden. In de surveys zijn ze nu stukken verdraagzamer naar homo's dan de bevindelijk gereformeerden van vandaag. Er is ook geen georganiseerde Islamitische kerk. Niet in de VS en niet hier.
En wat, er is geen islamitische kerk. :') Nee, dat noem je inderdaad geen 'kerk', maar dat betekent niet dat de islam niet georganiseerd is.

quote:
Want verblind door moslimhaat en xenofobie.
Tja, als het op de inhoud niet lukt, kun je er altijd nog persoonlijke sneren uitgooien.

[ Bericht 4% gewijzigd door luxerobots op 31-10-2024 21:18:42 ]
pi_215432168
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 21:06 schreef Jojoke het volgende:

[..]
[..]
Bijzonder. Ik ken de situatie in Noorwegen onvoldoende om de oorzaak te begrijpen.

Ik weet dus niet wat gaande is in Noorwegen, maar meer respect voor vrouwen zou niet veel haatdragende gevoelens moeten opwekken. Iedereen heeft een moeder en velen hebben een zus of vriendin. Ook in deze leeftijdscategorie.
In Duitsland net zo, in tegenstelling tot de Angelsaksische landen. Van de -40 groep zou slechts 56% Harris stemmen (volgens datzelfde Ipsos).

"Umgekehrt nimmt der Anteil derer, die Donald Trump bevorzugen, mit zunehmendem Alter ab. Von den jüngeren Befragten (18 bis 39 Jahre) wünschen sich 16 Prozent, dass der Republikaner wieder ins Weiße Haus einzieht. Bei den 40- bis 59-Jährigen erreicht Trump 13 Prozent Zustimmung, bei den 60- bis 75-Jährigen nur 7 Prozent."
https://www.ipsos.com/de-(...)tschland-w%C3%A4hlen

Alweer: is dat woke of is er iets anders? (60-75 is de woke generatie?) De tijd van drie televisienetten en een krant lezen ligt ver achter ons, onder andere.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 31 oktober 2024 @ 21:14:14 #115
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215432177
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 21:10 schreef luxerobots het volgende:
Ten tweede vergelijk je de islam met gereformeerden, gereformeerden zijn een subgroep binnen het christendom, niet bepaald eerlijk om dat met de brede groep moslims te vergelijken.
Eerlijk is eerlijk, ook in de Islam heb je natuurlijk allerlei verschillen, de ene Moslim is de ander niet.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 31 oktober 2024 @ 21:20:14 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215432255
quote:

[..]

Moslims zijn nu gemiddeld homovriendelijker dan groepen christenen die aan zichzelf vertellen dat ze tot de grondtoon van de natie behoren sinds 1648 (Synode Dordrecht enz.).
[..]
Maar dus ook niet intoleranter, een telkens weer terugkerende denktrant van jou. Want verblind door moslimhaat en xenofobie.
We zouden het hier over feiten hebben.

https://www.uva.nl/binari(...)%5B2%5D/cpitem/asset

Pagina 2.

(Jaar: 2023).

Wat je zegt is simpelweg onwaar. Waarom daar zo moeilijk over doen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215432265
Gaat het nog een beetje over de Amerikaanse politiek hier?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 31 oktober 2024 @ 21:24:02 #118
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215432297
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 21:20 schreef capricia het volgende:
Gaat het nog een beetje over de Amerikaanse politiek hier?
Noorwegen ligt niet in Amerika?

Er zijn er in ieder geval een hoop naartoe gegaan sinds 4 juli 1825, toen de migratie van Noorwegen naar de VS begon. Sindsdien zijn ze oververtegenwoordigd op vele schaatsbanen en skiclubs in Noord-Amerika. .
  donderdag 31 oktober 2024 @ 21:26:35 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215432340
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 21:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
In Duitsland net zo, in tegenstelling tot de Angelsaksische landen. Van de -40 groep zou slechts 56% Harris stemmen (volgens datzelfde Ipsos).

"Umgekehrt nimmt der Anteil derer, die Donald Trump bevorzugen, mit zunehmendem Alter ab. Von den jüngeren Befragten (18 bis 39 Jahre) wünschen sich 16 Prozent, dass der Republikaner wieder ins Weiße Haus einzieht. Bei den 40- bis 59-Jährigen erreicht Trump 13 Prozent Zustimmung, bei den 60- bis 75-Jährigen nur 7 Prozent."
https://www.ipsos.com/de-(...)tschland-w%C3%A4hlen

Alweer: is dat woke of is er iets anders? (60-75 is de woke generatie?) De tijd van drie televisienetten en een krant lezen ligt ver achter ons, onder andere.
Ik gok nog steeds op woke, ja.

Sterker nog, dat was in 2016 al met Trump's zege. In de VS is woke dan ook echt he-le-maal doorgeslagen. Universiteiten zijn daar onderhand ideologische bastions verworden. Al dan niet door Qatar gefinancierd
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 31 oktober 2024 @ 21:55:27 #120
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215432563
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 21:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Noorwegen ligt niet in Amerika?

Er zijn er in ieder geval een hoop naartoe gegaan sinds 4 juli 1825, toen de migratie van Noorwegen naar de VS begon. Sindsdien zijn ze oververtegenwoordigd op vele schaatsbanen en skiclubs in Noord-Amerika. .
Deugen doen ze in ieder geval voor geen meter, sinds ik Fargo heb gezien heb ik ze door.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 21:57:10 #121
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215432575
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 21:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Deugen doen ze in ieder geval voor geen meter, sinds ik Fargo heb gezien heb ik ze door.
Dat maakt het toch frappant dat zowel Trump als Harris het hier nooit over hebben.
pi_215432605
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 21:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat was seizoen 5 goed he? _O_
De enige echte.
pi_215432621
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik gok nog steeds op woke, ja.

Sterker nog, dat was in 2016 al met Trump's zege. In de VS is woke dan ook echt he-le-maal doorgeslagen. Universiteiten zijn daar onderhand ideologische bastions verworden. Al dan niet door Qatar gefinancierd
In de VS zijn de jongere generaties dus niet Trumpgezinder. In Duitsland en Noorwegen dus wel (ook in Nederland waarschijnlijk).

Dat zou dan komen doordat jongeren woke-moe zijn, zeg jij (en elke dag geconfronteerd worden met de o zo achterlijke Islam, en andere rechtse talking points). Jongeren zouden daardoor rechtser worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215432670
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 22:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
In de VS zijn de jongere generaties dus niet Trumpgezinder. In Duitsland en Noorwegen dus wel (ook in Nederland waarschijnlijk).

Dat zou dan komen doordat jongeren woke-moe zijn, zeg jij (en elke dag geconfronteerd worden met de o zo achterlijke Islam, en andere rechtse talking points). Jongeren zouden daardoor rechtser worden.
Het is een beetje in de streking; "het volk" is het zat en daarom stemt 20% op partij van de dieren en groenlinks. het volk wil echt dat we stoppen met vlees eten.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 22:24:31 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215432737
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 22:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik. Ik merk het ook.

Ze worden hier vooral geconfronteerd met iets te ideologische docenten en media.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215432762
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, dat zeg ik. Ik merk het ook.

Ze worden hier vooral geconfronteerd met iets te ideologische docenten en media.
Zucht... laat maar zitten... ik praat tegen een muur. Jammer.

Wokeland Amerika houdt Trump lekker bij het Witte Huis weg. Als de zwaar naar Harris neigende jongeren gaan stemmen.

Bedank woke maar alvast. Woke houdt de democratie overeind. Lang leve woke (inshallah!).

Vandaar dus alle georganiseerde haat tegen 'woke' want het woke electoraat in brede zin verstoort het autocratische en kleptocratische feestje.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 31 oktober 2024 @ 22:36:29 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215432810
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 22:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zucht... laat maar zitten... ik praat tegen een muur. Jammer.

Wokeland Amerika houdt Trump lekker bij het Witte Huis weg. Als de zwaar naar Harris neigende jongeren gaan stemmen.

Bedank woke maar alvast. Woke houdt de democratie overeind. Lang leve woke (inshallah!).

Vandaar dus alle georganiseerde haat tegen 'woke' want het woke electoraat in brede zin verstoort het autocratische en kleptocratische feestje.
Woke creëert haat heel goed zelf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215433102
The Economist steunt Harris:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215433143
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
Vrouwen, kent uw plek.

[ x ]
Als Republikeinse vrouw moet je stiekem iets anders stemmen anders wordt je man boos!

twitter

twitter

[ Bericht 82% gewijzigd door Kijkertje op 31-10-2024 23:42:00 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215433236
Orban steunt uiteraard Trump:

twitter
pi_215433346
twitter

Het is grappig en ik hoop dat Harris niet wint, maar die Trump is zo impulsief, lees zo'n tweet en je verwacht zo'n text eerder van een 12 jarige knul die met Fortnite verliest, dan van een president.
Hell To The Liars
pi_215433506
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 23:58 schreef Droopie het volgende:
[ x ]

Het is grappig en ik hoop dat Harris niet wint, maar die Trump is zo impulsief, lees zo'n tweet en je verwacht zo'n text eerder van een 12 jarige knul die met Fortnite verliest, dan van een president.
Maar als Biden mensen garbage noemt dan is het trollenleger opeens gechoqueerd.
pi_215433552
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 23:37 schreef Kijkertje het volgende:
Orban steunt uiteraard Trump:

[ x ]
Die Ron gaat na dinsdag ook in een zwart gat vallen :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215433575
Alle seinen staan op groen voor vier nieuwe jaren onder een Trump administratie:
@Droopie dat maakt hem juist authentiek en geliefd bij de mensen, de zwijgende meerderheid, de middenklasse, de schouders van het land.
twitter
pi_215433602
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 00:56 schreef Eagles89 het volgende:
Alle seinen staan op groen voor vier nieuwe jaren onder een Trump administratie:
@:Droopie dat maakt hem juist authentiek en geliefd bij de mensen, de zwijgende meerderheid
Deze criminele proleet doet voor de derde keer mee en is er nog geen enkele keer in geslaagd de meerderheid achter zich te krijgen, zwijgend of schreeuwend.
pi_215433611
Trump gaat nu voor $10 miljard CBS aanklagen vanwege het interview van '60 minutes' met Kamala Harris wegens 'editing' in haar voordeel. Blijkbaar vindt hij dat Harris het te goed gedaan heeft? Hij vond toch dat het een heel slecht interview was? 'Wordsalads' en geen antwoorden geven en zo? Zelf zei hij zijn interview met CBS af.

twitter

Het interview:

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 01-11-2024 02:13:19 ]
pi_215433707
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Woke creëert haat heel goed zelf.
Alles is een excuus tot fascisme.
pi_215433722
Reactie van Harris op Trump's uitspraak dat hij vrouwen gaat beschermen of ze dat nou leuk vinden of niet :X

twitter

twitter

En haar reactie op Mike Johnson die weer eens Obamacare/ACA wil afschaffen:

twitter

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 01-11-2024 05:08:22 ]
pi_215433902
ELECTION FRAUD!

twitter

twitter

Trump klaagt dat er (wellicht) frauduleuze stembiljetten in onderzoek zijn en de controlemechanismen dus hun werk doen :?

Krijgen we binnenkort STOP THE STEAL!!!! zeker ook weer? -O-

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 01-11-2024 04:18:38 ]
  vrijdag 1 november 2024 @ 03:56:36 #140
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215433925
Even een vraagje tussendoor: leuk hoor, alle peilingen, maar hoe zit het vandaag de dag met het aantal en deel zwevende kiezers? Daar hoor ik toch weinig over.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')