Oh dit klinkt heerlijk!quote:Op zondag 27 oktober 2024 16:24 schreef Kanaroe het volgende:
Heb hamburgers gemaakt, rundergehakt met fijngehakte guanciale, uitje en knoflook
Zo dadelijk eten met een zacht broodje en gekarameliseerde rode uitjes, tomaat, kropsla, krokant gerookt spek, jalapeño's en voor mij een plakje plastic cheddar
Heb megatrek, stomme klokverzetting
Ik ga ze zo bakken, ben benieuwdquote:Op zondag 27 oktober 2024 16:40 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh dit klinkt heerlijk!
Gisteren uiteindelijk toch de spicy honey pepper pimento chicken burger (hoop dat ik het goed zeg) gehaald, genieten was het
!
Ik denk dat ik vanavond tikka masala maak want ik heb nog kip die op moet.
Is knolselderij doorgaans slecht verkrijgbaar bij jou?quote:Op zondag 27 oktober 2024 16:42 schreef Smart_ass het volgende:
En als ik de app check lijkt het erop alsof de supermarkt knolselderij heeft nu, als dit echt zo is ga ik deze week erwtensoep maken.
Zit erquote:
Meh. Na 2 van die bouten en dat portie patat, zal het best lukken vanavond.quote:Op zondag 27 oktober 2024 16:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zit eruit!
Mis alleen de groenten.
Wat houdt een prik maaltijd in?quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:48 schreef DelanoMilano het volgende:
Pizza big americans over van gisteravond (hawaii, halbe pizza), vanmiddag kapsalon halen en vanavond een prik maaltijdje met een halve liter coke zero
Eet jij dan altijd groenten? Goed hoor, daar niet van.quote:Op zondag 27 oktober 2024 16:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zit eruit!
Mis alleen de groenten.
Nou ik was eigenlijk vorige week al van plan erwtensoep te maken en toen kon ik het nergens vinden. Nu ook maar bij één supermarkt lijkt het. Misschien een seizoensproduct? Ik heb geen idee, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik er eentje koopquote:Op zondag 27 oktober 2024 16:44 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Is knolselderij doorgaans slecht verkrijgbaar bij jou?
Is toch redelijk populair geworden als vegetarische steak, puree en zo
Meestal wel.quote:Op zondag 27 oktober 2024 17:06 schreef FutureFairytale het volgende:
Bij La Place pumpkin spice latte (met slagroom), met appelnotentaart. Deze week was het 1,50 voor een goed stuk, lekker warm was ie nog.
Straks een emmer kip delen met 2 friet bij KFC.
[..]
Eet jij dan altijd groenten? Goed hoor, daar niet van.
In het weekend ik niet (gisteren dan toevallig) en bij patat sowieso niet.
Aardappel is toch groentequote:Op zondag 27 oktober 2024 16:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zit eruit!
Mis alleen de groenten.
Daarom benoemde ik het meervoudquote:
Ah, dat wordt nog een hele ervaring dan!quote:Op zondag 27 oktober 2024 17:06 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Nou ik was eigenlijk vorige week al van plan erwtensoep te maken en toen kon ik het nergens vinden. Nu ook maar bij één supermarkt lijkt het. Misschien een seizoensproduct? Ik heb geen idee, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik er eentje koop.
Was lekkerquote:Op zondag 27 oktober 2024 13:49 schreef golfer het volgende:
Vanavond: zelfgemaakte kip madras met zilvervliesrijst en haricot verts.
Dat begrijp ik en is goed en een volledig maal. Ik maak geen friet want heb geen airfryer of frituur dus altijd buitenshuis.quote:Op zondag 27 oktober 2024 17:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Meestal wel.
Bij "een frietje" buitenshuis of buitenshuis gehaald niet want óf niet te koop (ik heb nooit een salade van verse groenten gezien bij de snackbar) óf de friet is koud voor ik de salade thuis gemaakt heb.
Thuis eigenlijk altijd wel. Meestal is het friet met een zelfgemaakte salade. Soms ook met vlees erbij.
He, dat is tof!quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat begrijp ik en is goed en een volledig maal. Ik maak geen friet want heb geen airfryer of frituur dus altijd buitenshuis.
Oven wel prima maar niet écht friet te noemen vind ik.
Toevallig heeft een snackbar bij mij in de buurt deze maand salades voor 5 euro (ook carpacciosalade). Wist ook niet dat dat bestond!
Wel de huzarenslaatjes
Dus jij eet een dezer dagen carpacciosalade?quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat begrijp ik en is goed en een volledig maal. Ik maak geen friet want heb geen airfryer of frituur dus altijd buitenshuis.
Oven wel prima maar niet écht friet te noemen vind ik.
Toevallig heeft een snackbar bij mij in de buurt deze maand salades voor 5 euro (ook carpacciosalade). Wist ook niet dat dat bestond!
Wel de huzarenslaatjes
Ik krijg hier een beetje jaren 70-vibes vanquote:Op zondag 27 oktober 2024 20:02 schreef maily het volgende:
Gevulde eieren met olijf en ansjovis
[ afbeelding ]
HA!quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik krijg hier een beetje jaren 70-vibes van
Magnetron maaltijd, uiteindelijk is het de hollandse stampot van de AH gewordenquote:Op zondag 27 oktober 2024 17:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat houdt een prik maaltijd in?
Oooh die zien er prefect uitquote:Op maandag 28 oktober 2024 14:26 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ]
Vanochtend pancakes gebakken, gaat steeds beter. Kijk hoe fluffy.
So dan.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:26 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ]
Dat recept ga ik zeker proberen, bedankt! En misschien kan ik datzelfde beslag ook wel in m'n wafelijzer mikkenquote:Op maandag 28 oktober 2024 16:08 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb dit recept gebruikt:
https://cafedelites.com/best-fluffy-pancakes/
En echt maximaal op medium bakken en wachten tot je allemaal van die bubbeltjes ziet voordat je ze omdraait. Was wel eventjes bezig maar dan heb je ook wat.
Wat zit er in?quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:26 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:30 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een variant op dit bloemkoolrecept van de Volkskrant Volkskeuken, met daarbij bavette uit het sousvide waterbad en daarna nog even hard gegrild in de grillpan.
Rendier?quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:02 schreef Fogel het volgende:
Rendierstoofpot met erwten en op zout gebakken kleine aardappels.
Lekker simpel en erg lekker
Rendier ja.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:47 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Rendier?
Weer eens wat anders dan koe of ree
Waar koop je dat dan? En smaakt het als ree?quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
Rendier ja.
Heb ook eens bitterballen gemaakt met rendier in de vulling. Aanrader
Je loopt gewoon te trollen volgens mij.quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
Rendier ja.
Heb ook eens bitterballen gemaakt met rendier in de vulling. Aanrader
Nee. Hij woont in Noorwegen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:12 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Je loopt gewoon te trollen volgens mij.
Al zijn die Zweedsquote:Op maandag 28 oktober 2024 20:21 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ach, SAS vliegmaatschappij, ik had het kunnen weten
Truequote:Op maandag 28 oktober 2024 20:24 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jaja, iets Scandinavisch in ieder geval. Rendieren wonen daar ergens
Gewoon in het vriesvak van een willekeurige supermarkt.quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:48 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Waar koop je dat dan? En smaakt het als ree?
Nope. Want bitterballen zijn hier niet te koop.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:12 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Je loopt gewoon te trollen volgens mij.
Dit dusquote:Op maandag 28 oktober 2024 20:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Hij woont in Noorwegen.
En waarom denk je dat hij zou trollen?Rendiervlees eten is niet uitzonderlijk raar/buitenissig ofzo.
Oorspronkelijk Zweeds, Noors en Deens, sinds kort alleen Deens, maar ook deels van Air France-KLM en twee investeringsfondsen. Hun hoofdkantoor zit nog wel in Zweden.quote:
Sorry dat je je opnieuw aan me ergert. Dat is mijn bedoeling helemaal niet. Ik ging ervan uit dat hij alleen maar interessant wilde doen. Dat hij in Noorwegen woont, had hij wel even mogen vertellen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Hij woont in Noorwegen.
En waarom denk je dat hij zou trollen?Rendiervlees eten is niet uitzonderlijk raar/buitenissig ofzo.
Waarom zou ik in iedere post neer moeten zetten waar ik woon? Doe jij toch ook niet?quote:Op maandag 28 oktober 2024 22:16 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Sorry dat je je opnieuw aan me ergert. Dat is mijn bedoeling helemaal niet. Ik ging ervan uit dat hij alleen maar interessant wilde doen. Dat hij in Noorwegen woont, had hij wel even mogen vertellen.
Ik heb de kans gemist om dat eens te proeven toen ik in Finland zat. Jammer, hoor. Volgende keer ga ik het zeker proberen!quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:02 schreef Fogel het volgende:
Rendierstoofpot met erwten en op zout gebakken kleine aardappels.
Lekker simpel en erg lekker
Oh meid, ik kom bij jou eten!quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 16:04 schreef mascara-klodder het volgende:
Rendang gemaakt, rijst en sajoer boontjes erbij.
Op knollenjacht! Als je echt desperado word, kun je het misschien ook met bladselderij, extra aardappel of pastinaak maken..?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:26 schreef Smart_ass het volgende:
Wraps zonder bonen klinkt wel een beetje als erwtensoep zonder rookworst ofzo.
Nou, helemaal geen knolselderij in de supermarkt dus. Zodra ik de supermarkt instapte ging de app updaten en verdween het. Maar volgens mij heb ik een andere supermarkt gevonden die het wel heeft, ik geef niet op!
quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:35 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een Spaanse aardappeltortilla met als variant op dit recept nog extra toevoeging tuinerwten, lente-ui, uitgebakken pancetta en uitgebakken chorizo.
En daarbij een gemengde salade van eikenblad, rucola, regato kaas en een kruidendressing.
De mise en place:
[ link | afbeelding ]
Op knollenjacht ja, haha! Pastinaak heb ik inderdaad wel zien liggen dus dat zou eventueel kunnen. Ik zag ook rutabaga, ken jij dat?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 16:26 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Op knollenjacht! Als je echt desperado word, kun je het misschien ook met bladselderij, extra aardappel of pastinaak maken..?
Rutabaga is koolraapquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:35 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Op knollenjacht ja, haha! Pastinaak heb ik inderdaad wel zien liggen dus dat zou eventueel kunnen. Ik zag ook rutabaga, ken jij dat?
quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Reebiefstukjes met een rode wijn saus, aardappelpuree en haricots vert
Oh jawel hoor, als ik bijvoorbeeld in de USA zou wonen en ik zou hier vertellen dat ik zwaardvis zou eten, dan zou ik er gelijk bij vertellen dat ik in Amerika woon, omdat zo'n bericht vragen oplevert.quote:Op maandag 28 oktober 2024 22:41 schreef Fogel het volgende:
[..]
Waarom zou ik in iedere post neer moeten zetten waar ik woon? Doe jij toch ook niet?
Je kan er ook naar vragen als het belangrijk is voor je.
Woon je in Suriname?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:25 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, als ik bijvoorbeeld in de USA zou wonen en ik zou hier vertellen dat ik zwaardvis zou eten, dan zou ik er gelijk bij vertellen dat ik in Amerika woon, omdat zo'n bericht vragen oplevert.
Begrijp me niet verkeerd, dit is geen kritiek, je moet het zelf weten, het is alleen wat in me opkomt. Toen de vraag kwam waar je het kocht, was je antwoord: in de supermarkt. Ja, als je dan nog niet snapt dat de vraagsteller net dat ene stukje informatie erbij nog nodig heeft....
Maar goed, terug on-topic. Vanavond ga ik zelf roti kip maken.
matig huisvrouwtje ben je, ik zou dit niet accepteren1quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:10 schreef Molo het volgende:
Vanavond witlofschotel van de AH, enige lekkere kant en klaar maaltijd uit de magnetron wmb
Grapje toch?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:34 schreef Karzai het volgende:
[..]
matig huisvrouwtje ben je, ik zou dit niet accepteren1
jawel, ik weet dat ze hard werkt een kind en een drukke baan heeftquote:
Ik vond het vrij duidelijk dat het een grapje was hoor, denk molo ook welquote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:14 schreef Karzai het volgende:
[..]
jawel, ik weet dat ze hard werkt een kind en een drukke baan heeft
misschien daarom een niet al te leuke opmerking
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:37 schreef golfer het volgende:
Vanavond: zelfgemaakte rauwe andijviestamppot met uitgebakken pancettablokjes en braadworst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2024 18:42:01 ]
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:38 schreef mascara-klodder het volgende:
Zo blij dat mijn vader vandaag mijn messen heeft geslepen
[ link | afbeelding ]
Het gaat worden nasi goreng met garnalen en kip.
Ook nog bami met kip en omelet.LiefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. En lekker!
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:34 schreef Karzai het volgende:
[..]
matig huisvrouwtje ben je, ik zou dit niet accepteren1
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:14 schreef Karzai het volgende:
[..]
jawel, ik weet dat ze hard werkt een kind en een drukke baan heeft
misschien daarom een niet al te leuke opmerking
[ link | afbeelding ]
Ook nog bami met kip en omelet.Superlief!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker eten is zo fijn en troostend
[ link | afbeelding ]
Ook nog bami met kip en omelet.Lief van je, en sterkte bah, geen leuk nieuws.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooeeeh lekker All-In verwend worden. Zal vast prima eten zijn. Fijne vakantie!quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:57 schreef foodlover het volgende:
Vandaag burritos met kip en komkommersalade erbij.
Morgen bij vrienden eten.
Vrijdag makkelijk maak pizza broodjes van baguettes en opmaken restjes beleg en groenten.
Zaterdagochtend richting regio Barcelona aan de kust. Maandag inscheping cruise richting Brazilië voor 3 weken benieuwd wat dat weer gaat worden qua hapjes en drankjesWat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Proefden jullie het verschil met de pancetta-blokjes?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:26 schreef Blues het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Met een kuiltje jus![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij houdt ook niet van groente? Ik tel 3 sperziebonenquote:
Oh jawel hoor, zeker van sperziebonen. Was me eigenlijk niet opgevallen dat het er maar zo weinig zijn op de foto, vond het er gewoon lekker uitzienquote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:36 schreef drakin het volgende:
[..]
Jij houdt ook niet van groente? Ik tel 3 sperziebonen
Zitten ook een paar uien, knoflook en rode peper doorheen. En een blikkie tomaatquote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:36 schreef drakin het volgende:
[..]
Jij houdt ook niet van groente? Ik tel 3 sperziebonen
Happy Halloween!quote:Op donderdag 31 oktober 2024 02:29 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, zeker van sperziebonen. Was me eigenlijk niet opgevallen dat het er maar zo weinig zijn op de foto, vond het er gewoon lekker uitzien.
Nou de pasta was weer heerlijk. Morgen wordt er denk ik veel snoep gegeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond: het opgewarmde restant van de aardappel tortilla van 2 dagen geleden met daarbij een komkommer- en tomaatsalade met augurkenblokjes(Kesbeke), kappertjes en een frisse vinaigrette.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Is het nog steeds komkommer seizoen?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond weer eens een keer bij mijn ouders eten, en krijg mijn favoriete prak (gekookte andijvie) met gehaktballen.
Heerlijk, lekker alle luxe dingen pakkenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:52 schreef uniekhoorn het volgende:
Gegeten bij Breed.
Oester, zeebaars, lammetje, st jacobsschelpen, zalm, ossenhaas en dingen van buffet en wok
Ik miste al watquote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:54 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Is het nog steeds komkommer seizoen?
U bent 102 jaar oud?quote:Op vrijdag 1 november 2024 18:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vandaag Kalfslever, die braad ik, daarbij binten, rode wijn jus en een eikenbladsalade met een klassieke vinaigrette
Toetje een flan caramel
Wat had ie gegetenquote:Op zaterdag 2 november 2024 15:19 schreef DelanoMilano het volgende:
DEN HAAG - Staatssecretaris van Financiën Folkert Idsinga (NSC) is vrijdag opgestapt als bewindsman in het kabinet-Schoof. Idsinga (52) lag afgelopen week onder vuur, omdat hij zijn zakelijke belangen niet wilde openbaren. Een Kamermeerderheid, mede geholpen door coalitiepartij PVV, stelde hem een ultimatum voor aanstaande maandag om dat alsnog te doen.
Was het lekker? Ik zie hier weleens van die lichtgekleurde kersen, vind ik er ook altijd wel bijzonder uitzien maar nog nooit geprobeerd eigenlijk.quote:Op zaterdag 2 november 2024 15:12 schreef hemarookworst het volgende:
Iets nieuws gezien, rode kiwi.
En nog een overrijpe peer die ik vandaag echt moet opeten
[ link | afbeelding ]
Financiersquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Oh cool! Nog nooit gezienquote:Op zaterdag 2 november 2024 15:12 schreef hemarookworst het volgende:
Iets nieuws gezien, rode kiwi.
En nog een overrijpe peer die ik vandaag echt moet opeten
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 2 november 2024 15:45 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Was het lekker? Ik zie hier weleens van die lichtgekleurde kersen, vind ik er ook altijd wel bijzonder uitzien maar nog nooit geprobeerd eigenlijk.
Friszoet, licht zurig. Zoals een kiwi dus, weinig bijzonders tov normale kiwiquote:Op zaterdag 2 november 2024 15:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh cool! Nog nooit gezien
Hoe was het?
Ik eet nu twee kletskoppen, voor de winkel. Niet echt geluncht hebben heeft zijn effect op shoppen![]()
Dat is jammer, ziet er indrukwekkender uit.quote:Op zaterdag 2 november 2024 15:55 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
[..]
Friszoet, licht zurig. Zoals een kiwi dus, weinig bijzonders tov normale kiwi
quote:Op zaterdag 2 november 2024 15:53 schreef golfer het volgende:
Vanavond voor mij: verse pasta met met in wijn gekookte mosselen met een mosselgroente-roomsaus.
Voor B. ook pasta maar dan a la Norma met courgette, basilicum en een tomatensaus.
Jammer he, dat hoeft van mij ook niet. Voegt niks toe qua smaak, zelfs minder smaak daardoor denk ik.quote:Op zondag 3 november 2024 11:16 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Deze gisteren gegeten.
De Dubai reep.
Ik vind het mondgevoel niet lekker. De chocolade en pistache zijn gewoon goed, de kunefe (kadayif) hoeft er van mij niet in.
Dacht even dat je in de uitzending zatquote:Op zondag 3 november 2024 17:07 schreef FutureFairytale het volgende:
McFlurry M&M pinda met karamel toe
Straks wat yoghurt met tutti frutti en vanavond lekkers bij Heel Holland Bakt.
quote:Op zondag 3 november 2024 17:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Dacht even dat je in de uitzending zat![]()
![]()
Hier vanavond tomatensoepje en steak and Guinness pies![]()
Zelfgekocht
Lekker simpelquote:Op zondag 3 november 2024 19:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanavond wat eenvoudiger
Pompoensoep met coquilles en baguette met boter
Oh dit klinkt heerlijkquote:Op zondag 3 november 2024 19:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanavond wat eenvoudiger
Pompoensoep met coquilles en baguette met boter
Frikandel speciaal altijd goedquote:Op zondag 3 november 2024 19:55 schreef Magica het volgende:
[..]
Lekker simpel![]()
Ik had friet met mayo kroket en frikandel speciaal
Wat bedoel je met de thuisvariant? In een zakje ofzo?quote:Op maandag 4 november 2024 15:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Net een Starbucks white mocha thuis. Vind de thuisvariant veel lekkerder dan die bij Starbucks. Stuk minder zoet en ook nog een koffie/latte smaak
Dolce Gusto apparaat.quote:Op maandag 4 november 2024 15:40 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat bedoel je met de thuisvariant? In een zakje ofzo?
Ah in zo’n cupje natuurlijk! Ik dacht eerst huh bestaan er speciale white mocha koffiebonen van starbucksquote:
Baguette afbakkenquote:Op zondag 3 november 2024 19:55 schreef Magica het volgende:
[..]
Lekker simpel![]()
Ik had friet met mayo kroket en frikandel speciaal
Was het maar zo'n feestquote:Op maandag 4 november 2024 16:06 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ah in zo’n cupje natuurlijk! Ik dacht eerst huh bestaan er speciale white mocha koffiebonen van starbucks.
Milf-juschkaquote:Op maandag 4 november 2024 17:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest![]()
Ben avondeten aan het maken
quote:Op maandag 4 november 2024 14:46 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gekookte Opperdoezer ronde aardappels met gegrilde baby romainesla en gebakken krokante kipschnitzels.![]()
Dat wordt dus voorlopig onze laatste 'normale' maaltijd, want vanaf morgen gaan we onder streng regime met het Project Gezond.
Ja, koudquote:Op maandag 4 november 2024 22:45 schreef Pinnenmutske het volgende:
Kan muesli in griekse yoghurt?
Koud of warm?
Mijn variant.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:10 schreef Blues het volgende:
2 crackertjes met jam en 1 crackertje gerookt ontbijtspek rosbief, thee en koffie.
Dit is een gewone gezonde maaltijd. Streng regime? Wordt het alleen konijnenvoer? Lijkt me niet aan te raden.quote:
We eten alles, alleen 6x per dag kleinere afwisselende hoeveelheden vanaf vandaag.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:56 schreef Vincent_student het volgende:
Dit is een gewone gezonde maaltijd. Streng regime? Wordt het alleen konijnenvoer? Lijkt me niet aan te raden.
Ik heb wel even gekeken. Maar geen kritiek, is zie alleen maar gezonde spullen bij jullie voorbij komen. Alleen is het raadzaam (maar ik ben geen voedseldeskundige) om het bij 3x per dag te houden om de lichaamscellen ook rust te gunnen door de dag heen. Het schijnt een diabetesoorzaak te zijn als je de hele dag dooreet, dan gaan cellen zich afschermen om rust te krijgen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:09 schreef Blues het volgende:
[..]
We eten alles, alleen 6x per dag kleinere afwisselende hoeveelheden vanaf vandaag.
Zie ook op de site van project gezond.
Dit is aangeraden door de chirurg die g heeft geopereerd en zijn longarts.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:12 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik heb wel even gekeken. Maar geen kritiek, is zie alleen maar gezonde spullen bij jullie voorbij komen. Alleen is het raadzaam (maar ik ben geen voedseldeskundige) om het bij 3x per dag te houden om de lichaamscellen ook rust te gunnen door de dag heen. Het schijnt een diabetesoorzaak te zijn als je de hele dag dooreet, dan gaan cellen zich afschermen om rust te krijgen.
Ah, ik zag het voorbijkomen bij een cursus die ik volgde over gezond leven.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Dit is aangeraden door de chirurg die g heeft geopereerd en zijn longarts.
Wat fijn!quote:Op dinsdag 5 november 2024 04:00 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb eindelijk knolselderij gevonden en erwtensoep gemaakt, smullennnnnn.
Ik heb een runderrookworst erin gedaan! Unox kun je hier online wel bestellen bij Nederlandse winkels denk ik maar dat vind ik het persoonlijk niet waard, genoeg worsten hierquote:Op dinsdag 5 november 2024 12:25 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Wat fijn!
En rookworst, vers of unox, kun je dat bij jou ook krijgen?
quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:53 schreef golfer het volgende:
Lunch:
[ link | afbeelding ]
Straks al tussendoortje: een notenreep.
Vanavond:
Aardappel maar dan anders (met beenhamreepjes) van Project Gezond.
Bonen met spek is echt een gouden combinatiequote:Op dinsdag 5 november 2024 18:33 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik had bruine bonen met uitgebakken vetspekjes, rauwe ui en piccalilly
Nu thee en wat kletskoppen.
Oh dit klinkt ook heerlijkquote:Op dinsdag 5 november 2024 18:39 schreef Kanaroe het volgende:
Spruitjespuree (slagroom, bouillon), hele spruitjes erop met crispy gecrunchte stukjes spek, fondant aardappeltjes, ribeye met zwarte pepersaus
Lekker gekokkereld
Was n.a.v. de uitzending van Masterchef Australia gisteren, gewoon nagemaakt dus van Pezza (voor de kenners)
Was het ook, paar uurtjes in de keuken bezig geweest met een goede mise en placequote:
Klinkt inderdaad als aardig wat werk maar dan is het ‘t zeker waard! Lekker hoor. Hoe kom jij meestal op de ideeën van wat te koken (behalve deze keer van masterchef dus)?quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:48 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Was het ook, paar uurtjes in de keuken bezig geweest met een goede mise en place
Daar kan ik enorm van genieten
Had je geen erwtensoep meer over?
Ja ik hou er ook niet echt van, van die schelpenquote:Op maandag 4 november 2024 16:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Baguette afbakken
Jakobsschelpen ontdooien,
Pompoen schillen en aan stukjes, water in een pan, pompoen koken met zout en Vadouvan, room, staafmixer erin
Als de soep gaar is, vuur uit, ontdooide jacobschelpen erin, 2 minuten laten staan, smullen.
10 minuten werk, 30 minuten wachten
Microminuten?quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:20 schreef Magica het volgende:
Ik had noedels met gochujang en crispy bosui.
10 minuten gerecht volgens miljuschka. Echt een uur mee bezig geweest.
Had er zelf nog wat groenten en biefstuk bij gebakken.
Ik ging de noedels maken. Las ik 5 min. Dacht 5 minuten koken maar stond blijkbaar 5 mm. Maar echt veel te lang gekookt dus was een bal geworden. Echt een succes dus, maar de smaak was wel ok
Jouw man had het nog nooit gegeten, wat leuk! En fijn dat het in de smaak vielquote:Op dinsdag 5 november 2024 18:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad als aardig wat werk maar dan is het ‘t zeker waard! Lekker hoor. Hoe kom jij meestal op de ideeën van wat te koken (behalve deze keer van masterchef dus)?
Jawel! Ik denk dat ik die invries. Heb vandaag weer zin in iets anders.
Mijn man vond het ook lekker trouwens, zijn eerste keer erwtensoep.
Nee gewoon uit een pakje die noedels. Ik was aan het koken en zag 5 m op de verpakking staan. Dus ik 5 min koken maar er stond 5mm (dus dat ze 5mm breed waren)quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:58 schreef Kanaroe het volgende:
@:Magica , had je die noedels zelfgemaakt?
Ik snap het 'mm'-verhaal niet![]()
Oh, 5 mm breed kan ook natuurlijkquote:Op dinsdag 5 november 2024 20:05 schreef Magica het volgende:
Had ze gewoon met kokend water moeten overgieten denk ik
En zo heb ik weleens dingen gegeten die ik waarschijnlijk nooit had gegeten als ik hem niet had gekend, haha.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:54 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jouw man had het nog nooit gegeten, wat leuk! En fijn dat het in de smaak viel![]()
Mijn inspiratie haal ik uit van alles eigenlijk; toevallig gisteren Masterchef gekeken
Maar ook mijn nog thuiswonende zoon brengt me vaak op ideeën
Meestal loop ik door de supermarkt en valt mijn oog op iets en bedenk ik ter plaatse een maaltijd
Ik eet geen cola a niffoquote:Op zaterdag 2 november 2024 16:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Iemand die diepvries pizza en cola eet, ik huil de hele weg naar de keuken
![]()
Ha ook gezien, jammer dat ie niet heeft gewonnenquote:Op dinsdag 5 november 2024 18:39 schreef Kanaroe het volgende:
Spruitjespuree (slagroom, bouillon), hele spruitjes erop met crispy gecrunchte stukjes spek, fondant aardappeltjes, ribeye met zwarte pepersaus
Lekker gekokkereld
Was n.a.v. de uitzending van Masterchef Australia gisteren, gewoon nagemaakt dus van Pezza (voor de kenners)
Zonde! Ik kook noedels 1 minuut en verwarm dan nog met de rest erbij, anders 2. 5 Is wel wat heftigquote:Op dinsdag 5 november 2024 19:20 schreef Magica het volgende:
Ik had noedels met gochujang en crispy bosui.
10 minuten gerecht volgens miljuschka. Echt een uur mee bezig geweest.
Had er zelf nog wat groenten en biefstuk bij gebakken.
Ik ging de noedels maken. Las ik 5 min. Dacht 5 minuten koken maar stond blijkbaar 5 mm. Maar echt veel te lang gekookt dus was een bal geworden. Echt een succes dus, maar de smaak was wel ok
Ja heb ook al zo vaak noedels gemaakt ik had even error in mijn hoofd denk ikquote:Op dinsdag 5 november 2024 22:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ha ook gezien, jammer dat ie niet heeft gewonnen![]()
Die puree was juist het minpunt volgens de jury maar ik vind korrelig niet vervelend. Was vast een heerlijk maal van jou!
[..]
Zonde! Ik kook noedels 1 minuut en verwarm dan nog met de rest erbij, anders 2. 5 Is wel wat heftig
???quote:Op dinsdag 5 november 2024 22:57 schreef Sarabi het volgende:
Beetje jammer van de Master Chef spoilers
Klinkt goddelijk, zou ik nu ook zin in hebben als ontbijtquote:Op dinsdag 5 november 2024 18:39 schreef Kanaroe het volgende:
Lekker gekokkereld
Ja als je iets onwijs belangrijk vindt dan is wellicht direct kijken of heel gauw na uitzending handigstequote:Op dinsdag 5 november 2024 22:57 schreef Sarabi het volgende:
Ik vind het niet onwijs belangrijk. Maar ik mag het jammer vinden toch?quote:Op woensdag 6 november 2024 07:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja als je iets onwijs belangrijk vind dan is wellicht direct kijken of heel gauw na uitzending handigste
Weer wat geleerd dus
Bedoel je dan niet jammer dat je de spoiler gezien hebt ipv jammer dat iemand de spoiler geplaatst heeft?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vind het niet onwijs belangrijk. Maar ik mag het jammer vinden toch?
En vind dit alles ook op bed plaats met een bakje koffie erbij? Want dat klinkt helemaal goudquote:Op woensdag 6 november 2024 08:08 schreef mascara-klodder het volgende:
Toast met gerookte zalm en avocado en toast met avocado en een spiegeleitje.
Hmmm goede vraagquote:Op woensdag 6 november 2024 08:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Bedoel je dan niet jammer dat je de spoiler gezien hebt ipv jammer dat iemand de spoiler geplaatst heeft?
Zoals het laatste komt nu over zoals ik het lees, en dan leg je mi een 'jammer' onterecht bij een ander neer.
Ik heb niks gezien ervan, maar wat was het lekkerste wat voorbij kwam wat je zelf ook wilt maken?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hmmm goede vraag
Maar ik denk als ik op deze manier iets over HHB een paar dagen na de uitzending post dat heel mensen ook niet blij zijn. Dus misschien wel iets voor de ander om rekening mee te houden zeker in zoiets als CUL. Maar ook even goede vrienden als dat niet zo is, want het is inderdaad niet zo erg.
Niet bij stilgestaan, denk omdat het al op tv is geweest en niet verder denkend. Zal dit zeker proberen in het vervolg.quote:Op dinsdag 5 november 2024 22:57 schreef Sarabi het volgende:
Gecondoleerd hequote:Op woensdag 6 november 2024 14:59 schreef Smart_ass het volgende:
Op deze dag van nationale rouw begin ik maar wel lekker met een iced butter pecan latte.
En dat een lekkere vent het ook voor me had klaargemaakt en zulks....dan kan ik lang wachtenquote:Op woensdag 6 november 2024 08:42 schreef Molo het volgende:
[..]
En vind dit alles ook op bed plaats met een bakje koffie erbij? Want dat klinkt helemaal goud
Ja... sterktequote:Op woensdag 6 november 2024 14:59 schreef Smart_ass het volgende:
Op deze dag van nationale rouw begin ik maar wel lekker met een iced butter pecan latte.
Ik ook, blauwequote:
Whoo en dan vol verwachting kijken tot je een hap neemtquote:Op woensdag 6 november 2024 15:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En dat een lekkere vent het ook voor me had klaargemaakt en zulks....dan kan ik lang wachten![]()
De laatste keer dat ik ontbijt op bed kreeg was 10 jaar geleden ofzo. Ik weet nog precies wat:
een boterham met kaas met daarop pepermuntjes en daarop weer toefjes mayonaise![]()
En wat was ze trots
Jup, veel sterkte daarquote:Op woensdag 6 november 2024 14:59 schreef Smart_ass het volgende:
quote:Op woensdag 6 november 2024 15:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En dat een lekkere vent het ook voor me had klaargemaakt en zulks....dan kan ik lang wachten![]()
De laatste keer dat ik ontbijt op bed kreeg was 10 jaar geleden ofzo. Ik weet nog precies wat:
een boterham met kaas met daarop pepermuntjes en daarop weer toefjes mayonaise![]()
En wat was ze trots
White chili klinkt interessant, recept?quote:Op woensdag 6 november 2024 15:33 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb de laatste tijd echt van die heel specifieke cravings, het is maar goed dat ik weet dat ik niet meer zwanger kan worden![]()
.
Uiteindelijk heb ik gisteravond pinda noodles gemaakt dus het wordt vanavond de white chili.
Krijg Freudiaanse ideeën hierbijquote:
Helaas werken de linkjes alleen als je daar bent ingelogdquote:Op woensdag 6 november 2024 16:35 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Gekookte krielaardappels, gewokte prei en gehaktballen volgens deze methode.
Oh jee.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:39 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Helaas werken de linkjes alleen als je daar bent ingelogd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Graag gedaanquote:Op woensdag 6 november 2024 16:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja dankjewel, nu zie ik het ook
quote:
Viespeukjes.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Ja dankjewel, nu zie ik het ook
quote:Op woensdag 6 november 2024 16:35 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Gekookte krielaardappels, gewokte prei en gehaktballen volgens deze methode.
Kinderen hebben alles opgevroten wat los en vast zat. Heerlijk koken en gezellig eten zoquote:Op woensdag 6 november 2024 16:31 schreef Molo het volgende:
[..]
White chili klinkt interessant, recept?
Pinda noodles klinkt ook heerlijk, hier vanavond nasi goreng met veel trassi, sajoerboontjes en kipsateh op het menu
Allemaal from scratch gemaakt door meneer Molo dus zin in![]()
https://www.halfbakedharvest.com/creamy-white-chicken-chili/ voilà.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:31 schreef Molo het volgende:
[..]
White chili klinkt interessant, recept?
Pinda noodles klinkt ook heerlijk, hier vanavond nasi goreng met veel trassi, sajoerboontjes en kipsateh op het menu
Allemaal from scratch gemaakt door meneer Molo dus zin in![]()
Thanks! Bohquote:Op woensdag 6 november 2024 19:50 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
https://www.halfbakedharvest.com/creamy-white-chicken-chili/ voilà.
Ohh dat klinkt ook heerlijk ja.
Is het goed vol te houden, zonder (veel) hongergevoel? Is wel even een omslag.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:06 schreef Blues het volgende:
Tussendoor: yoghurt met walnoten en straks 2 boterhammen 1 met gerookt kipfilet en rauwkost en 1 met appelstroop
Helemaal geen trek, voor ons is het veel meer en vaker eten dan we ooit gedaan hebben 😄quote:Op donderdag 7 november 2024 15:56 schreef FutureFairytale het volgende:
Is het goed vol te houden, zonder (veel) hongergevoel? Is wel even een omslag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |