Oh dit klinkt heerlijk!quote:Op zondag 27 oktober 2024 16:24 schreef Kanaroe het volgende:
Heb hamburgers gemaakt, rundergehakt met fijngehakte guanciale, uitje en knoflook
Zo dadelijk eten met een zacht broodje en gekarameliseerde rode uitjes, tomaat, kropsla, krokant gerookt spek, jalapeño's en voor mij een plakje plastic cheddar
Heb megatrek, stomme klokverzetting
Ik ga ze zo bakken, ben benieuwdquote:Op zondag 27 oktober 2024 16:40 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh dit klinkt heerlijk!
Gisteren uiteindelijk toch de spicy honey pepper pimento chicken burger (hoop dat ik het goed zeg) gehaald, genieten was het
!
Ik denk dat ik vanavond tikka masala maak want ik heb nog kip die op moet.
Is knolselderij doorgaans slecht verkrijgbaar bij jou?quote:Op zondag 27 oktober 2024 16:42 schreef Smart_ass het volgende:
En als ik de app check lijkt het erop alsof de supermarkt knolselderij heeft nu, als dit echt zo is ga ik deze week erwtensoep maken.
Zit erquote:
Meh. Na 2 van die bouten en dat portie patat, zal het best lukken vanavond.quote:Op zondag 27 oktober 2024 16:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zit eruit!
Mis alleen de groenten.
Wat houdt een prik maaltijd in?quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:48 schreef DelanoMilano het volgende:
Pizza big americans over van gisteravond (hawaii, halbe pizza), vanmiddag kapsalon halen en vanavond een prik maaltijdje met een halve liter coke zero
Eet jij dan altijd groenten? Goed hoor, daar niet van.quote:Op zondag 27 oktober 2024 16:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zit eruit!
Mis alleen de groenten.
Nou ik was eigenlijk vorige week al van plan erwtensoep te maken en toen kon ik het nergens vinden. Nu ook maar bij één supermarkt lijkt het. Misschien een seizoensproduct? Ik heb geen idee, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik er eentje koopquote:Op zondag 27 oktober 2024 16:44 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Is knolselderij doorgaans slecht verkrijgbaar bij jou?
Is toch redelijk populair geworden als vegetarische steak, puree en zo
Meestal wel.quote:Op zondag 27 oktober 2024 17:06 schreef FutureFairytale het volgende:
Bij La Place pumpkin spice latte (met slagroom), met appelnotentaart. Deze week was het 1,50 voor een goed stuk, lekker warm was ie nog.
Straks een emmer kip delen met 2 friet bij KFC.
[..]
Eet jij dan altijd groenten? Goed hoor, daar niet van.
In het weekend ik niet (gisteren dan toevallig) en bij patat sowieso niet.
Aardappel is toch groentequote:Op zondag 27 oktober 2024 16:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zit eruit!
Mis alleen de groenten.
Daarom benoemde ik het meervoudquote:
Ah, dat wordt nog een hele ervaring dan!quote:Op zondag 27 oktober 2024 17:06 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Nou ik was eigenlijk vorige week al van plan erwtensoep te maken en toen kon ik het nergens vinden. Nu ook maar bij één supermarkt lijkt het. Misschien een seizoensproduct? Ik heb geen idee, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik er eentje koop.
Was lekkerquote:Op zondag 27 oktober 2024 13:49 schreef golfer het volgende:
Vanavond: zelfgemaakte kip madras met zilvervliesrijst en haricot verts.
Dat begrijp ik en is goed en een volledig maal. Ik maak geen friet want heb geen airfryer of frituur dus altijd buitenshuis.quote:Op zondag 27 oktober 2024 17:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Meestal wel.
Bij "een frietje" buitenshuis of buitenshuis gehaald niet want óf niet te koop (ik heb nooit een salade van verse groenten gezien bij de snackbar) óf de friet is koud voor ik de salade thuis gemaakt heb.
Thuis eigenlijk altijd wel. Meestal is het friet met een zelfgemaakte salade. Soms ook met vlees erbij.
He, dat is tof!quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat begrijp ik en is goed en een volledig maal. Ik maak geen friet want heb geen airfryer of frituur dus altijd buitenshuis.
Oven wel prima maar niet écht friet te noemen vind ik.
Toevallig heeft een snackbar bij mij in de buurt deze maand salades voor 5 euro (ook carpacciosalade). Wist ook niet dat dat bestond!
Wel de huzarenslaatjes
Dus jij eet een dezer dagen carpacciosalade?quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat begrijp ik en is goed en een volledig maal. Ik maak geen friet want heb geen airfryer of frituur dus altijd buitenshuis.
Oven wel prima maar niet écht friet te noemen vind ik.
Toevallig heeft een snackbar bij mij in de buurt deze maand salades voor 5 euro (ook carpacciosalade). Wist ook niet dat dat bestond!
Wel de huzarenslaatjes
Ik krijg hier een beetje jaren 70-vibes vanquote:Op zondag 27 oktober 2024 20:02 schreef maily het volgende:
Gevulde eieren met olijf en ansjovis
[ afbeelding ]
HA!quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik krijg hier een beetje jaren 70-vibes van
Magnetron maaltijd, uiteindelijk is het de hollandse stampot van de AH gewordenquote:Op zondag 27 oktober 2024 17:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat houdt een prik maaltijd in?
Oooh die zien er prefect uitquote:Op maandag 28 oktober 2024 14:26 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ]
Vanochtend pancakes gebakken, gaat steeds beter. Kijk hoe fluffy.
So dan.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:26 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ]
Dat recept ga ik zeker proberen, bedankt! En misschien kan ik datzelfde beslag ook wel in m'n wafelijzer mikkenquote:Op maandag 28 oktober 2024 16:08 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb dit recept gebruikt:
https://cafedelites.com/best-fluffy-pancakes/
En echt maximaal op medium bakken en wachten tot je allemaal van die bubbeltjes ziet voordat je ze omdraait. Was wel eventjes bezig maar dan heb je ook wat.
Wat zit er in?quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:26 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:30 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een variant op dit bloemkoolrecept van de Volkskrant Volkskeuken, met daarbij bavette uit het sousvide waterbad en daarna nog even hard gegrild in de grillpan.
Rendier?quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:02 schreef Fogel het volgende:
Rendierstoofpot met erwten en op zout gebakken kleine aardappels.
Lekker simpel en erg lekker
Rendier ja.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:47 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Rendier?
Weer eens wat anders dan koe of ree
Waar koop je dat dan? En smaakt het als ree?quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
Rendier ja.
Heb ook eens bitterballen gemaakt met rendier in de vulling. Aanrader
Je loopt gewoon te trollen volgens mij.quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
Rendier ja.
Heb ook eens bitterballen gemaakt met rendier in de vulling. Aanrader
Nee. Hij woont in Noorwegen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:12 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Je loopt gewoon te trollen volgens mij.
Al zijn die Zweedsquote:Op maandag 28 oktober 2024 20:21 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ach, SAS vliegmaatschappij, ik had het kunnen weten
Truequote:Op maandag 28 oktober 2024 20:24 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jaja, iets Scandinavisch in ieder geval. Rendieren wonen daar ergens
Gewoon in het vriesvak van een willekeurige supermarkt.quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:48 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Waar koop je dat dan? En smaakt het als ree?
Nope. Want bitterballen zijn hier niet te koop.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:12 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Je loopt gewoon te trollen volgens mij.
Dit dusquote:Op maandag 28 oktober 2024 20:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Hij woont in Noorwegen.
En waarom denk je dat hij zou trollen?Rendiervlees eten is niet uitzonderlijk raar/buitenissig ofzo.
Oorspronkelijk Zweeds, Noors en Deens, sinds kort alleen Deens, maar ook deels van Air France-KLM en twee investeringsfondsen. Hun hoofdkantoor zit nog wel in Zweden.quote:
Sorry dat je je opnieuw aan me ergert. Dat is mijn bedoeling helemaal niet. Ik ging ervan uit dat hij alleen maar interessant wilde doen. Dat hij in Noorwegen woont, had hij wel even mogen vertellen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Hij woont in Noorwegen.
En waarom denk je dat hij zou trollen?Rendiervlees eten is niet uitzonderlijk raar/buitenissig ofzo.
Waarom zou ik in iedere post neer moeten zetten waar ik woon? Doe jij toch ook niet?quote:Op maandag 28 oktober 2024 22:16 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Sorry dat je je opnieuw aan me ergert. Dat is mijn bedoeling helemaal niet. Ik ging ervan uit dat hij alleen maar interessant wilde doen. Dat hij in Noorwegen woont, had hij wel even mogen vertellen.
Ik heb de kans gemist om dat eens te proeven toen ik in Finland zat. Jammer, hoor. Volgende keer ga ik het zeker proberen!quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:02 schreef Fogel het volgende:
Rendierstoofpot met erwten en op zout gebakken kleine aardappels.
Lekker simpel en erg lekker
Oh meid, ik kom bij jou eten!quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 16:04 schreef mascara-klodder het volgende:
Rendang gemaakt, rijst en sajoer boontjes erbij.
Op knollenjacht! Als je echt desperado word, kun je het misschien ook met bladselderij, extra aardappel of pastinaak maken..?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:26 schreef Smart_ass het volgende:
Wraps zonder bonen klinkt wel een beetje als erwtensoep zonder rookworst ofzo.
Nou, helemaal geen knolselderij in de supermarkt dus. Zodra ik de supermarkt instapte ging de app updaten en verdween het. Maar volgens mij heb ik een andere supermarkt gevonden die het wel heeft, ik geef niet op!
quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:35 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een Spaanse aardappeltortilla met als variant op dit recept nog extra toevoeging tuinerwten, lente-ui, uitgebakken pancetta en uitgebakken chorizo.
En daarbij een gemengde salade van eikenblad, rucola, regato kaas en een kruidendressing.
De mise en place:
[ link | afbeelding ]
Op knollenjacht ja, haha! Pastinaak heb ik inderdaad wel zien liggen dus dat zou eventueel kunnen. Ik zag ook rutabaga, ken jij dat?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 16:26 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Op knollenjacht! Als je echt desperado word, kun je het misschien ook met bladselderij, extra aardappel of pastinaak maken..?
Rutabaga is koolraapquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:35 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Op knollenjacht ja, haha! Pastinaak heb ik inderdaad wel zien liggen dus dat zou eventueel kunnen. Ik zag ook rutabaga, ken jij dat?
quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Reebiefstukjes met een rode wijn saus, aardappelpuree en haricots vert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |