Ik heb een runderrookworst erin gedaan! Unox kun je hier online wel bestellen bij Nederlandse winkels denk ik maar dat vind ik het persoonlijk niet waard, genoeg worsten hierquote:Op dinsdag 5 november 2024 12:25 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Wat fijn!
En rookworst, vers of unox, kun je dat bij jou ook krijgen?
quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:53 schreef golfer het volgende:
Lunch:
[ link | afbeelding ]
Straks al tussendoortje: een notenreep.
Vanavond:
Aardappel maar dan anders (met beenhamreepjes) van Project Gezond.
Bonen met spek is echt een gouden combinatiequote:Op dinsdag 5 november 2024 18:33 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik had bruine bonen met uitgebakken vetspekjes, rauwe ui en piccalilly
Nu thee en wat kletskoppen.
Oh dit klinkt ook heerlijkquote:Op dinsdag 5 november 2024 18:39 schreef Kanaroe het volgende:
Spruitjespuree (slagroom, bouillon), hele spruitjes erop met crispy gecrunchte stukjes spek, fondant aardappeltjes, ribeye met zwarte pepersaus
Lekker gekokkereld
Was n.a.v. de uitzending van Masterchef Australia gisteren, gewoon nagemaakt dus van Pezza (voor de kenners)
Was het ook, paar uurtjes in de keuken bezig geweest met een goede mise en placequote:
Klinkt inderdaad als aardig wat werk maar dan is het ‘t zeker waard! Lekker hoor. Hoe kom jij meestal op de ideeën van wat te koken (behalve deze keer van masterchef dus)?quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:48 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Was het ook, paar uurtjes in de keuken bezig geweest met een goede mise en place
Daar kan ik enorm van genieten
Had je geen erwtensoep meer over?
Ja ik hou er ook niet echt van, van die schelpenquote:Op maandag 4 november 2024 16:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Baguette afbakken
Jakobsschelpen ontdooien,
Pompoen schillen en aan stukjes, water in een pan, pompoen koken met zout en Vadouvan, room, staafmixer erin
Als de soep gaar is, vuur uit, ontdooide jacobschelpen erin, 2 minuten laten staan, smullen.
10 minuten werk, 30 minuten wachten
Microminuten?quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:20 schreef Magica het volgende:
Ik had noedels met gochujang en crispy bosui.
10 minuten gerecht volgens miljuschka. Echt een uur mee bezig geweest.
Had er zelf nog wat groenten en biefstuk bij gebakken.
Ik ging de noedels maken. Las ik 5 min. Dacht 5 minuten koken maar stond blijkbaar 5 mm. Maar echt veel te lang gekookt dus was een bal geworden. Echt een succes dus, maar de smaak was wel ok
Jouw man had het nog nooit gegeten, wat leuk! En fijn dat het in de smaak vielquote:Op dinsdag 5 november 2024 18:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad als aardig wat werk maar dan is het ‘t zeker waard! Lekker hoor. Hoe kom jij meestal op de ideeën van wat te koken (behalve deze keer van masterchef dus)?
Jawel! Ik denk dat ik die invries. Heb vandaag weer zin in iets anders.
Mijn man vond het ook lekker trouwens, zijn eerste keer erwtensoep.
Nee gewoon uit een pakje die noedels. Ik was aan het koken en zag 5 m op de verpakking staan. Dus ik 5 min koken maar er stond 5mm (dus dat ze 5mm breed waren)quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:58 schreef Kanaroe het volgende:
@:Magica , had je die noedels zelfgemaakt?
Ik snap het 'mm'-verhaal niet![]()
Oh, 5 mm breed kan ook natuurlijkquote:Op dinsdag 5 november 2024 20:05 schreef Magica het volgende:
Had ze gewoon met kokend water moeten overgieten denk ik
En zo heb ik weleens dingen gegeten die ik waarschijnlijk nooit had gegeten als ik hem niet had gekend, haha.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:54 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jouw man had het nog nooit gegeten, wat leuk! En fijn dat het in de smaak viel![]()
Mijn inspiratie haal ik uit van alles eigenlijk; toevallig gisteren Masterchef gekeken
Maar ook mijn nog thuiswonende zoon brengt me vaak op ideeën
Meestal loop ik door de supermarkt en valt mijn oog op iets en bedenk ik ter plaatse een maaltijd
Ik eet geen cola a niffoquote:Op zaterdag 2 november 2024 16:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Iemand die diepvries pizza en cola eet, ik huil de hele weg naar de keuken
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |