Ik heb een donornier.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:25 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat maakt jouw haast dan legitiem?
Hoe besluit een verloskundige het moment om uberhaupt naar de vrouw te gaan? Niet op basis van ontsluiting maar op basis van een telefonische intake: hoeveel tijd zit er tussen de weeen? Kan je de pijn nog aan? Zijn de vliezen gebroken? Wat was de kleur van het vruchtwater? Als er nog te veel tijd zit tussen de weeen komt de verloskundige nog niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als de situatie telefonisch beoordeeld zou kunnen zou er wel een telefoonservice van gemaakt worden. Ik weet niet of je weleens een bevalling hebt meegemaakt maar ze gaan er toch echt meermaals met de vingers helemaal in om te voelen.
Nee hoor, het is niet gek als mensen in de file bellen. Maar het is ook niet gek dat wanneer je iemand het werken zo lastig maakt in vergelijking met 5 km verderop dat iemand zegt: ik verplaats mijn werkgebied wel naar 5 km verderop.
Die is met 130 km/uur door de stad rijden inderdaad sneller op bestemming.quote:
Nou hij blijft gewoon lekker in m'n lichaam, maar ik heb hem wel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:30 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Die is met 130 km/uur door de stad rijden inderdaad sneller op bestemming.
Snap ik ook zeker wel hoor. Ik denk alleen niet dat het zo makkelijk gaat als dat jij zegt, verloskundige ben je onder de vlag van een praktijk en niet zomaar uit de losse pols als zelfstandige in welk gebied jij zelf het fijnst vindt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Begrijp ik allemaal.
Maar als ik even mijn eigen stad, Rotterdam als voorbeeld neem. Als ik in Rotterdam door alle rare regels niet meer fatsoenlijk van A naar B kan komen, dan zou ik als verloskundige mijzelf lekker aanmelden in Delft, Barendrecht, Ridderkerk, Schiedam etc. Allemaal binnen 10 kilometer van Rotterdam en dan hoef je niet bellend vanuit de file je functie uit te oefenen. Dan maar geen kraamzorg in Rotterdam zou ik denken.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:33 schreef Luckyseven het volgende:
Wacht maar tot de problemen met dieselbussen van monteurs, loodgieters en electriciens een rol gaan spelen per 2025.
Amsterdam steekt zoals zovaak de middelvinger naar de eigen inwoners.
Het wordt nog erger. Deze volstrekt van de pot gerukte GroenLinks luchtfietser werkt ook als advocaat generaal bij het gerechtshof.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:32 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
[ x ]
Genottelijk open gesticht die partij
Die hebben we pas nodig als je overleden bent.quote:
zeg jij het maar. Jij verdedigt deze beperking dus ik ga er vanuit dat je het onderzocht hebt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:29 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Hoe besluit een verloskundige het moment om uberhaupt naar de vrouw te gaan? Niet op basis van ontsluiting maar op basis van een telefonische intake: hoeveel tijd zit er tussen de weeen? Kan je de pijn nog aan? Zijn de vliezen gebroken? Wat was de kleur van het vruchtwater? Als er nog te veel tijd zit tussen de weeen komt de verloskundige nog niet.
Oke - een klein extra risico tijdens de geboorte. De kans daarna om door het verkeer om het leven te komen is een heel stuk kleiner geworden. Hoeveel baby's komen hierdoor om het leven en hoeveel minder kinderen worden verkeersslachtoffer?
Op een straat waar 30km uur gereden wordt kan je net zo min spelen als op een straat waar 50 gereden wordt. Een straat is om te rijden, niet om te spelen.quote:En denk ook eens aan de kwaliteit van leven van de kinderen die opgroeien in Amsterdam. Je kunt veel vaker op straat spelen. Minder geluidsoverlast. Meer vrijheid. De kwaliteit van leven van de fietser, de voetgangers. Van iedereen, behalve van automobilisten.
Die cijfers waren al gepost:quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
zeg jij het maar. Jij verdedigt deze beperking dus ik ga er vanuit dat je het onderzocht hebt.
[..]
Op een straat waar 30km uur gereden wordt kan je net zo min spelen als op een straat waar 50 gereden wordt. Een straat is om te rijden, niet om te spelen.
Daarbij denk ik dat mensen die een rustige leefomgeving willen weinig in het centrum van een stad te zoeken hebben, dan moet je gewoon in een dorp gaan wonen.
En het gaat niet alleen om 30km/uur wegen, maar om de hele aanpassing om binnensteden autoluw te maken. Wat 50 was wordt 30, wat 30 was wordt woonerf. En ja, dat vergroot de leefruimte van kinderen, voetgangers en fietsers. Plekken met minder auto's zijn zoveel fijner voor iedereen.quote:Wat is het veiligheidseffect van 30km/uur-gebieden?
Antwoord
Het terugbrengen van de snelheidslimiet in een gebied van 50 km/uur naar 30 km/uur, levert een aanzienlijke veiligheidswinst op. Hoe groter de daling van de feitelijke rijsnelheid, hoe groter het veiligheidseffect.
Veel van de effectstudies dateren uit de vorige eeuw, toen de introductie van 30km/uur-gebieden op wat grotere schaal gestalte kreeg. In Nederland analyseerden Vis & Kaal [14] 150 30km/uur-gebieden zonder doorgaand verkeer en met voldoende snelheidsremmende maatregelen. Zij zagen een daling van het aantal letselongevallen van gemiddeld 22%. Er waren echter grote verschillen in het effect tussen gebieden. Deze hadden vooral te maken met verschillen in omvang van het gebied, bebouwingsdichtheid, aard van de gekozen snelheidsremmende maatregelen en de gerealiseerde veranderingen in hoeveelheid verkeer. Weijermars en Van Schagen [4] schatten dat er in de tien jaar tussen 1998 en 2008 door de aanleg van 30km/uur-gebieden in totaal 51 tot 77 doden minder zijn gevallen.
Ook in het buitenland zijn positieve ervaringen met de introductie van 30km/uur-gebieden, ook al verschilt de omvang van de gerapporteerde effecten. Een meta-analyse van de resultaten van 15 studies uit de jaren zeventig en tachtig uit vooral Scandinavië, maar ook Groot Brittannië en Australië, liet een reductie van het aantal letselongevallen van 24% zien [15]. Een recentere voor-nastudie naar het effect van 78 30km/uur (20mph)-gebieden in en om Londen, Groot Brittannië [16] liet een reductie zien van 42% letselongevallen en een reductie van 53% ongevallen met doden of ernstig gewonden. Een Zwitserse voor-nastudie [17] rapporteert een daling van gemiddeld bijna 15% ongevallen en een daling van gemiddeld 27,5% slachtoffers na de introductie van 30km/uur-gebieden op 21 locaties in verschillende delen van Zwitserland.
Moet op tijd de maatschappij verrijken met mijn bijdragen op dit forum.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:25 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat maakt jouw haast dan legitiem?
~14 jaar terug ook wel eens een 1 op 1 discussie gevoerd met een GroenLinks gemeenteraadslid die ik toevallig bij een vriendin thuis trof. Die vond ook wel dat ik met m'n bakfiets naar Leeuwarden, Drachten of Dokkum kon fietsen om daar computers af te leveren, te installeren of andere klussen. Ik had normaal een halve bus aan gereedschap, kabels, etc en vaak 1 tot 6 klussen op een dag.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:32 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
[ x ]
Genottelijk open gesticht die partij
Jij bedenkt er allemaal fictieve situaties bij om te proberen je punt te maken. Het verschil tussen 50kmh of 30kmh staat absoluut niet gelijk aan wel of niet in de file staan. Vorig jaar stond je in Amsterdam ook regelmatig ergens te wachten met de auto en nu ook.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dus een verloskundige moet vanuit de file gaan bellen met haar klant en met de meldkamer?
Bron: https://www.amsterdam.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/half-jaar-30/quote:De resultaten
De gemiddelde snelheid op de nieuwe 30-wegen is met 5 procent gedaald naar ongeveer 20 kilometer per uur. Dit is inclusief optrekken, afremmen en wachten voor een verkeerslicht of zebrapad.
Op de nieuwe 30-wegen waar je minder moet afremmen en goed kan doorrijden, is de maximumsnelheid met 10 procent gedaald van 40 naar 36 kilometer per uur.
Op de wegen die 50 kilometer per uur zijn gebleven, is de gemiddelde snelheid met 4 procent gedaald naar ongeveer 28 kilometer per uur.
De reistijd is door de nieuwe regels met 5 procent toegenomen overdag. Een rit van 10 minuten duurt daarmee ongeveer 30 seconden langer.
De reistijd voor het openbaar vervoer is in de helft van de 26 onderzochte lijnen met maximaal een minuut gestegen. In 8 van de lijnen gaat het om 1 tot 3 minuten. Het effect op het openbaar vervoer is daarmee iets kleiner dan vooraf verwacht.
Exact.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:05 schreef Karina het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Als ik kijk bij mij in de buurt dan is op sommige plekken zelfs 30 te hard in een smalle straat.
Ik reageer op iemand die stelt dat een verloskundige een telefoon heeft en dan maar via de telefoon aan triage moet doen en evt een ambulance moet regelen.rijdend vanuit de auto.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:46 schreef knoopie het volgende:
[..]
Jij bedenkt er allemaal fictieve situaties bij om te proberen je punt te maken. Het verschil tussen 50kmh of 30kmh staat absoluut niet gelijk aan wel of niet in de file staan. Vorig jaar stond je in Amsterdam ook regelmatig ergens te wachten met de auto en nu ook.
Uit praktijkonderzoek blijkt dat het echte verschil in gemiddelde snelheid tussen vorig jaar en nu welgeteld 5% is. Toen alles nog 50kmh was, reed men daar gemiddeld 21kmh als je alle bochten, stoplichten en zebrapaden meetelt. Nu, met 30kmh, rijdt men gemiddeld 20kmh.
Jouw argument dat de verloskundige haar werk dus nu door de 30kmh zones uit de auto moet doen, slaat helemaal nergens op.
[..]
Bron: https://www.amsterdam.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/half-jaar-30/
Maar het allerergste is dat zo iemand het ook nog meent en niet in de gaten heeft hoe belachelijk ver ze van de werkelijkheid in de samenleving af staat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het wordt nog erger. Deze volstrekt van de pot gerukte GroenLinks luchtfietser werkt ook als advocaat generaal bij het gerechtshof.
Ten eerste bizar dat iemand die een politieke functie bekleed kan werken als advocaat generaal.
Ten tweede, ik begrijp opeens veel beter hoe het toch kan dat je zo vaak een uitspraak of eis leest waar je tenen van omkrullen.
Omdat jij beweert dat nu ineens de verloskundige in de file staat omdat er nog maar 30kmh gereden mag worden. En dat slaat helemaal nergens op. De gemiddelde rijsnelheid is bewezen maar 5% langzamer in totaal.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik reageer op iemand die stelt dat een verloskundige een telefoon heeft en dan maar via de telefoon aan triage moet doen en evt een ambulance moet regelen.rijdend vanuit de auto.
Dat verzin ik dus niet maar je medestander.
Als reactie op jouw hypothetische voorbeeld dat 112 een vrouw niet serieus zou nemen. Vroeger, nu en in de toekomst zullen er gevallen zijn waarbij de verloskundige door noodlot niet aanwezig kan zijn. 50 mogen rijden als je in de file staat gaat daar niets aan veranderen. In de meeste gevallen wordt er dan telefonisch ondersteuning gegeven. Ideaal? Zeker niet. Maar zoals eerder aangegeven: een bevalling waarbij het sneller gaat dan verwacht zijn zelden de risicobevallingen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik reageer op iemand die stelt dat een verloskundige een telefoon heeft en dan maar via de telefoon aan triage moet doen en evt een ambulance moet regelen.rijdend vanuit de auto.
Dat verzin ik dus niet maar je medestander.
In het oorspronkelijke artikel heeft de verloskundige het trouwens over ritjes in de nacht. Dan staat er zelfs in Amsterdam nergens een file.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:13 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Als reactie op jouw hypothetische voorbeeld dat 112 een vrouw niet serieus zou nemen. Vroeger, nu en in de toekomst zullen er gevallen zijn waarbij de verloskundige door noodlot niet aanwezig kan zijn. 50 mogen rijden als je in de file staat gaat daar niets aan veranderen. In de meeste gevallen wordt er dan telefonisch ondersteuning gegeven. Ideaal? Zeker niet. Maar zoals eerder aangegeven: een bevalling waarbij het sneller gaat dan verwacht zijn zelden de risicobevallingen.
In theorie zeker.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:06 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nee hoor. Iedereen kan in NL altijd in het ziekenhuis bevallen als men dat wil. Daar is geen enkele medische indicatie voor vereist.
Dat geloof ik direkt. Maar doen alsof 30 en 50 kilometer per uur mogen rijden daar een groot verschil in gaat maken is naief. Overdag is het in Amsterdam over het algemeen irrelevant wat de maximale snelheid is, omdat je toch achter elkaar aan van stoplicht naar stoplicht sukkelt. En zelfs in de nacht, waar het nog het meeste verschil zou kunnen maken, is de tijdswinst minimaal. De 30kmh is namelijk helemaal niet overal in de stad, en ook dan moet je nog afremmen voor stoplichten en bochten.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:27 schreef FYazz het volgende:
Ik verwacht dat een deel van het probleem om geld/eisen verzekeraars gaat.
Verloskundigen en kraamverzorgenden moeten voldoen aan kwaliteitseisen van de NZa.
Een eis is bijvoorbeeld dat de zorgverlener na een oproep binnen zoveel minuten aanwezig is bij de cliënt. Wordt dit niet gehaald dan ontvangt de zorgverlener een boete of een korting op het tarief wat wordt betaald voor die zorgverlening.
De druk in het verkeer door file, wegopbrekingen, afsluitingen e.d. maakt dat in de grote steden het steeds langer duurt om van A naar B te komen.
Er zijn dus wel meer verloskundigen en kraamzorgorganisaties die klagen alsook die werkgebieden om deze reden afstoten en niet het risico willen lopen dat zij door toegenomen reistijden niet meer aan de eisen van verzekeraars kunnen voldoen.
Ik stel nergens iets over de 30 kmquote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:40 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat geloof ik direkt. Maar doen alsof 30 en 50 kilometer per uur mogen rijden daar een groot verschil in gaat maken is naief. Overdag is het in Amsterdam over het algemeen irrelevant wat de maximale snelheid is, omdat je toch achter elkaar aan van stoplicht naar stoplicht sukkelt. En zelfs in de nacht, waar het nog het meeste verschil zou kunnen maken, is de tijdswinst minimaal. De 30kmh is namelijk helemaal niet overal in de stad, en ook dan moet je nog afremmen voor stoplichten en bochten.
Het probleem is dat een maximum van 30 km/u nergens op slaat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:06 schreef Isdatzo het volgende:
Het grote probleem hier is me niet helemaal duidelijk.
Wat een bullshit!! Wat maakt het uit waar je geboren bent. Je bent toch gewoon Amsterdammer als je je hele leven in Amsterdam woont. Mijn jongste is in Geldrop geboren, maar we woonden in Helmond. Hij voelt zich echt geen Geldroppenaar, maar Helmonder.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:16 schreef Evangelion het volgende:
weer gelachen
Jammer, geen Amsterdammer: 'Het knaagt wel'
https://www.parool.nl/nie(...)tps://www.google.nl/
Dit is ook wat ik meteen dacht. Dan bel je toch 112! Maar ja, dan moet je misschien naar een ziekenhuis buiten Amsterdam en is je kindje geen Amsterdammer. Oh god!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:23 schreef Monolith het volgende:
Als elke seconde telt voor een verloskundige, dan zouden ze wel aanspraak kunnen maken op een uitzondering, maar vooralsnog valt dat wel mee volgens mij. Als er echt acute problemen zijn, dan heb je 112 en ambulances.
Daar hebben we deze oplossing voor:quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:05 schreef Karina het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Als ik kijk bij mij in de buurt dan is op sommige plekken zelfs 30 te hard in een smalle straat.
Als je daar problemen mee krijgt, kun je toch 112 bellen. Voor controle of zo is toch geen haast geboden.quote:
Je hebt ook nog zoiets als spoedgevallen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:38 schreef sp3c het volgende:
Een verloskundige kan toch gewoon eerder van huis weg
Dat was een grap.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je daar problemen mee krijgt, kun je toch 112 bellen. Voor controle of zo is toch geen haast geboden.
Dat is praktisch gezien in Amsterdam ook zo. Het is echt niet zo dat alles binnen de ring nu ineens een 30kmh weg is. Er zijn nog een heleboel doorgaande wegen gewoon 50 of zelfs 70.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar hebben we deze oplossing voor:
https://verkeersregels.vvn.nl/situatie/maximumsnelheid-erf
Standaard beleid is 50 in de bebouwde kom, straten 30, woonerven 'stapvoets'=15.
Daar is niets mis mee en kan ook gewoon in Amsterdam. Alleen omdat er een stel deugkneuzen zitten met haat aan automobilisten in te Stopera is er 30 ingevoerd.
Een verloskundige moet inschatten wanneer ze ongeveer van huis weg moet, en aangezien bevallingen zich niet aan een spoorboekje houden kom je bijvoorbeeld in situaties als de mijne terecht waarbij ik keurig belde toen de weeën om de X minuten kwamen, maar ik tijdens het telefoongesprek ineens Neanderthalergeluiden uit begon te stoten, hetgeen kwam omdat mijn dochter niet pas na op zijn vroegst een half uur na dit punt persdrang opwekte maar meteen al.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:38 schreef sp3c het volgende:
Een verloskundige kan toch gewoon eerder van huis weg
Ik ken iemand en die vindt het vreselijk. En de meeste peilingen zijn niet serieus te nemen en kennen te veel een bias. Dan liever anekdotisch bewijsquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad vaak mensen van buiten steden als Amsterdam en Utrecht die niets liever doen dan zeiken op gemeentelijk beleid in die steden. De inwoners hebben er in meerderheid vaak helemaal niet zo'n moeite mee.
Het gaat om een snelheidsverlaging van 20 km per uur.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Begrijp ik allemaal.
Maar als ik even mijn eigen stad, Rotterdam als voorbeeld neem. Als ik in Rotterdam door alle rare regels niet meer fatsoenlijk van A naar B kan komen, dan zou ik als verloskundige mijzelf lekker aanmelden in Delft, Barendrecht, Ridderkerk, Schiedam etc. Allemaal binnen 10 kilometer van Rotterdam en dan hoef je niet bellend vanuit de file je functie uit te oefenen. Dan maar geen kraamzorg in Rotterdam zou ik denken.
Geen enkele verloskundige gaat plankgas geven alleen maar omdat jouw intuitie zegt dat het niet goed gaat. Ze gaan gewoon uitvragen wat de stand van zaken is en op basis daarvan gaan ze handelen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Alleen om te bepalen of het een noodgeval is heb je een verloskundige nodig.....
Je hebt zware weeën van je eerste kind. Geen ervaring met bevallen. Je vergaat van de pijn en je intuïtie zegt dat het niet goed gaat. Verloskundige staat in de file.
Denk jij echt dat als jij een ambulance belt dat die gaat komen? Op basis van wat? Ik heb pijn bij de bevalling en denk als leek dat mijn baby gevaar loopt? Dan krijg je gewoon te horen dat de verloskundige moet bellen.
Uitzonderingen daargelaten obciouslyquote:Op donderdag 24 oktober 2024 20:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Een verloskundige moet inschatten wanneer ze ongeveer van huis weg moet, en aangezien bevallingen zich niet aan een spoorboekje houden kom je bijvoorbeeld in situaties als de mijne terecht waarbij ik keurig belde toen de weeën om de X minuten kwamen, maar ik tijdens het telefoongesprek ineens Neanderthalergeluiden uit begon te stoten, hetgeen kwam omdat mijn dochter niet pas na op zijn vroegst een half uur na dit punt persdrang opwekte maar meteen al.
Mijn verloskundige heeft dus ook 80 gereden waar ze 30 mocht en kwam desondanks 10 minuten te laat (rit was 15 minuten), toen onze dochter al geboren was. Gelukkig was ze in goede gezondheid en kreeg de verloskundige geen boete.
En maar wachten op die kar...quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:32 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
[ x ]
Genottelijk open gesticht die partij
Dadelijk moet Anne-Fleur zelf proberen om de leiding te vervangen zonder ieeeee te roepen en Pieter-Jan het dak op om die zonnepanelen te installeren zonder ervan af te lazeren.quote:
Die kunnen nog geen spijkertje in de muur slaan. Ze verhuizen naar een optrekje buitenaf om de bestaande inwoners daar te vertellen wat goed voor ze is.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:04 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Dadelijk moet Anne-Fleur zelf proberen om de leiding te vervangen zonder ieeeee te roepen en Pieter-Jan het dak op om die zonnepanelen te installeren zonder ervan af te lazeren.
quote:Een half jaar 30 kilometer per uur: ruim 60 procent van de Amsterdammers is positief
2 oktober 2024
We rijden sinds 8 december 2023 op veel wegen maximaal 30 kilometer per uur. Hoe gaat het? We deden na een half jaar onderzoek naar de gemiddelde snelheid, reistijd en de beleving van Amsterdammers.
Ongeveer 60 procent van de Amsterdammers is blij met de nieuwe maximumsnelheid. Mensen die geen auto hebben, zijn positiever dan mensen met auto, maar ook van die laatste groep is de meerderheid positief. De meeste mensen geven als reden dat het verkeer rustiger is en dat de verkeersveiligheid is toegenomen. Mensen die negatief zijn, geven aan dat ze 30 kilometer per uur te langzaam vinden, dat veel automobilisten zich er nog niet aan houden en dat scooters en elektrische fietsen harder rijden dan 30 kilometer per uur.
https://www.amsterdam.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/half-jaar-30/
Een verloskundige gaat in geval van spoed of bevalling pas rijden na oproep van de cliënt, als deze in een bepaalde fase van de bevalling is gekomen (zoveel cm ontsluiting).quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:38 schreef sp3c het volgende:
Een verloskundige kan toch gewoon eerder van huis weg
en als je bij wat minder (of meer?) centimeters ontsluiting begint te rijden?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 00:37 schreef FYazz het volgende:
[..]
Een verloskundige gaat in geval van spoed of bevalling pas rijden na oproep van de cliënt, als deze in een bepaalde fase van de bevalling is gekomen (zoveel cm ontsluiting).
Een kraamverzorgende gaat pas rijden na oproep van de verloskundige.
De fase voor de bevalling duurt ongeveer 15 minuten tot 1 uur. De daadwerkelijke bevalling duurt gemiddeld zo tussen een half uur tot 2 uur. Maar dit kunnen ook enkele minuten zijn of nog veel meer uren.
En maar 5% van de vrouwen bevalt daadwerkelijk op de uitgerekende datum.
Het is maar tot op zekere hoogte te plannen en derhalve kunnen verhoogde reistijden en slechtere bereikbaarheid wel degelijk een belemmering en risico vormen (zeker icm met wat ik eerder zei mbt eisen verzekeraars).
Dat is wel lastig.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 00:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
en als je bij wat minder (of meer?) centimeters ontsluiting begint te rijden?
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. Is ook wat lastige materie wellicht voor een manquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 00:48 schreef sp3c het volgende:
de fases zijn 12 uur en vervolgens 1 uur en vervolgens 3 minuten?
dat vind ik lastig te geloven hoor
nee maar de dokter die de keizersnede moest doen is een vriend van de familiequote:
Zelf op die stoperazeurkutjes gestemdquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 01:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:
De gemeente kan ze een ontheffing geven voor bepaalde busbanen, pollers etc.
Maar harder dan de aangegeven maximumsnelheid rijden lijkt me niet de bedoeling. Hun werkgever zou dat ook wel wat duidelijker naar hen kunnen communiceren; al llgt Gerda jankend en kermend met 2 meter ontsluiting leeg te bloeden, gewoon met 30 rijden door de Ferdinand Bolstraat. Gerda heeft pech gehad dan.
Alsof ze in Amsterdam Gerda heten. Fake news.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 01:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:
De gemeente kan ze een ontheffing geven voor bepaalde busbanen, pollers etc.
Maar harder dan de aangegeven maximumsnelheid rijden lijkt me niet de bedoeling. Hun werkgever zou dat ook wel wat duidelijker naar hen kunnen communiceren; al llgt Gerda jankend en kermend met 2 meter ontsluiting leeg te bloeden, gewoon met 30 rijden door de Ferdinand Bolstraat. Gerda heeft pech gehad dan.
Je hebt heus wel nog wat Nederlanders zitten tussen al die yuppen en buitenlanders in hoor. Zelfs in Amsterdam.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 07:50 schreef ZarB het volgende:
[..]
Alsof ze in Amsterdam Gerda heten. Fake news.
Dan moet je guinness bellen. Wat ik vind op google is dat het lichtste geboortegewicht ooit, bij een drieling was, waarvan de lichtste 212 gram woog. Dus dat jij 1 ons woog, vind ik zeer moeilijk te geloven.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 01:22 schreef sp3c het volgende:
ik woog 1 ons, is iets van 100 kilo
ieder jaar brengt hij me een cadeautje van 1 ons, vindtie grappig
wat een lul joh
Misschien als die proef met groene hoffelijkheidslichten voor de brandweer een succes is, deze ook inzetten voor de verloskundige.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 01:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:
De gemeente kan ze een ontheffing geven voor bepaalde busbanen, pollers etc.
Maar harder dan de aangegeven maximumsnelheid rijden lijkt me niet de bedoeling. Hun werkgever zou dat ook wel wat duidelijker naar hen kunnen communiceren; al llgt Gerda jankend en kermend met 2 meter ontsluiting leeg te bloeden, gewoon met 30 rijden door de Ferdinand Bolstraat. Gerda heeft pech gehad dan.
Voor dat kleine stukje FeBo waar nog auto's mogen komen maakt 30 of 50 weinig verschil.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 01:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:
De gemeente kan ze een ontheffing geven voor bepaalde busbanen, pollers etc.
Maar harder dan de aangegeven maximumsnelheid rijden lijkt me niet de bedoeling. Hun werkgever zou dat ook wel wat duidelijker naar hen kunnen communiceren; al llgt Gerda jankend en kermend met 2 meter ontsluiting leeg te bloeden, gewoon met 30 rijden door de Ferdinand Bolstraat. Gerda heeft pech gehad dan.
Amsterdam is het grote probleem.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:06 schreef Isdatzo het volgende:
Het grote probleem hier is me niet helemaal duidelijk.
Waarom gaan ze niet op een vetfiets? Dan kunnen ze met 60km/u overal tussendoor slingeren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 09:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien als die proef met groene hoffelijkheidslichten voor de brandweer een succes is, deze ook inzetten voor de verloskundige.
Dit zijn groene zwaailichten die brandweermannen in hun privé auto voor de voorruit kunnen plaatsen om sneller bij de kazerne te kunnen zijn als ze opgeroepen worden. Voorrang verlenen is voor andere auto's niet verplicht, maar je weet waarvoor het is, dus er wordt een beroep gedaan op goed fatsoen. Het geeft ook geen recht om door rood of te hard te rijden, maar het scheelt al als auto's je voorrang verlenen.
Dan klopt het idd niet,moet ik eens nazoekenquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 09:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moet je guinness bellen. Wat ik vind op google is dat het lichtste geboortegewicht ooit, bij een drieling was, waarvan de lichtste 212 gram woog. Dus dat jij 1 ons woog, vind ik zeer moeilijk te geloven.
@:FYazz?
Ik vermoed eerder 1 pond. Dat is al best laag, maar wel normaal bij een vroeggeboorte.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 09:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dan klopt het idd niet,moet ik eens nazoeken
30km/u is niet bedoeld om incompetente bestuurders te laten slagen voor het rijexamen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Van mij mogen ze in Leiden ook wel 30 km/u invoeren op alle wegen. Dan wordt het voor mij namelijk gemakkelijker om het rijexamen te halen. Je hebt dan lekker veel tijd om super overdreven te kijken zoals het cbr wil.
Ik moet daar afrijden namelijk en in leiden rijden is voor een beginnende bestuurder een ramp.
Denk dat je eerder bedoelde: ik woog 1 kilo, is iets van 1000 gram.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 01:22 schreef sp3c het volgende:
ik woog 1 ons, is iets van 100 kilo
ieder jaar brengt hij me een cadeautje van 1 ons, vindtie grappig
wat een lul joh
Volgens mij is het met 6 maanden, dat is waar @sp3c het over had, 500 gram wel een gemiddelde. Jij noemt 28 weken, dat is 7 maanden. Ja, dan is het al wel een kilo.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Denk dat je eerder bedoelde: ik woog 1 kilo, is iets van 1000 gram.
Dat komt zo'n beetje overeen met een prematuur van een week of 28.
Het was al laat toen je dit typte
@:Gia, zo klopt ie wel
Het is bedoeld met een d in deze zin.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:15 schreef CarbonC het volgende:
[..]
30km/u is niet bedoelt om incompetente bestuurders te laten slagen voor het rijexamen.
Ik denk dat deze kloptquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Denk dat je eerder bedoelde: ik woog 1 kilo, is iets van 1000 gram.
Dat komt zo'n beetje overeen met een prematuur van een week of 28.
Het was al laat toen je dit typte
@:Gia, zo klopt ie wel
Vraag of je examen mag doen in Groningen, dan valt daarna alles mee in je leven.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Van mij mogen ze in Leiden ook wel 30 km/u invoeren op alle wegen. Dan wordt het voor mij namelijk gemakkelijker om het rijexamen te halen. Je hebt dan lekker veel tijd om super overdreven te kijken zoals het cbr wil.
Ik moet daar afrijden namelijk en in leiden rijden is voor een beginnende bestuurder een ramp.
Mijn instructeur zegt dat een examen doen in een 'gemakkelijke' regio geen zin heeft. Ze kunnen namelijk in hun systeem zien waar je woont. Als je dan in Terneuzen aankomt bij het CBR zeggen ze 'wat doe je hier je woont in (randstad)'. En dan laten ze je vrijwel altijd zakken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vraag of je examen mag doen in Groningen, dan valt daarna alles mee in je leven.
Lieverd ik bedoelde het andersom. Groningen (stad) is echt het kutste van heel Nederland om in te rijdenquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Mijn instructeur zegt dat een examen doen in een 'gemakkelijke' regio geen zin heeft. Ze kunnen namelijk in hun systeem zien waar je woont. Als je dan in Terneuzen aankomt bij het CBR zeggen ze 'wat doe je hier je woont in (randstad)'. En dan laten ze je vrijwel altijd zakken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |