Ik vermoed eerder 1 pond. Dat is al best laag, maar wel normaal bij een vroeggeboorte.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 09:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dan klopt het idd niet,moet ik eens nazoeken
30km/u is niet bedoeld om incompetente bestuurders te laten slagen voor het rijexamen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Van mij mogen ze in Leiden ook wel 30 km/u invoeren op alle wegen. Dan wordt het voor mij namelijk gemakkelijker om het rijexamen te halen. Je hebt dan lekker veel tijd om super overdreven te kijken zoals het cbr wil.
Ik moet daar afrijden namelijk en in leiden rijden is voor een beginnende bestuurder een ramp.
Denk dat je eerder bedoelde: ik woog 1 kilo, is iets van 1000 gram.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 01:22 schreef sp3c het volgende:
ik woog 1 ons, is iets van 100 kilo
ieder jaar brengt hij me een cadeautje van 1 ons, vindtie grappig
wat een lul joh
Volgens mij is het met 6 maanden, dat is waar @sp3c het over had, 500 gram wel een gemiddelde. Jij noemt 28 weken, dat is 7 maanden. Ja, dan is het al wel een kilo.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Denk dat je eerder bedoelde: ik woog 1 kilo, is iets van 1000 gram.
Dat komt zo'n beetje overeen met een prematuur van een week of 28.
Het was al laat toen je dit typte
@:Gia, zo klopt ie wel
Het is bedoeld met een d in deze zin.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:15 schreef CarbonC het volgende:
[..]
30km/u is niet bedoelt om incompetente bestuurders te laten slagen voor het rijexamen.
Ik denk dat deze kloptquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Denk dat je eerder bedoelde: ik woog 1 kilo, is iets van 1000 gram.
Dat komt zo'n beetje overeen met een prematuur van een week of 28.
Het was al laat toen je dit typte
@:Gia, zo klopt ie wel
Vraag of je examen mag doen in Groningen, dan valt daarna alles mee in je leven.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Van mij mogen ze in Leiden ook wel 30 km/u invoeren op alle wegen. Dan wordt het voor mij namelijk gemakkelijker om het rijexamen te halen. Je hebt dan lekker veel tijd om super overdreven te kijken zoals het cbr wil.
Ik moet daar afrijden namelijk en in leiden rijden is voor een beginnende bestuurder een ramp.
Mijn instructeur zegt dat een examen doen in een 'gemakkelijke' regio geen zin heeft. Ze kunnen namelijk in hun systeem zien waar je woont. Als je dan in Terneuzen aankomt bij het CBR zeggen ze 'wat doe je hier je woont in (randstad)'. En dan laten ze je vrijwel altijd zakken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vraag of je examen mag doen in Groningen, dan valt daarna alles mee in je leven.
Lieverd ik bedoelde het andersom. Groningen (stad) is echt het kutste van heel Nederland om in te rijdenquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Mijn instructeur zegt dat een examen doen in een 'gemakkelijke' regio geen zin heeft. Ze kunnen namelijk in hun systeem zien waar je woont. Als je dan in Terneuzen aankomt bij het CBR zeggen ze 'wat doe je hier je woont in (randstad)'. En dan laten ze je vrijwel altijd zakken.
Of voor ambulances, politie of brandweer. Voor hen ook gewoon 30km/uquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 10:44 schreef timmmmm het volgende:
Het zou wat zijn als de verkeersregels niet voor vroedvrouwen zouden gelden
Je snapt zelf het verschil toch wel?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:19 schreef Inbox het volgende:
[..]
Of voor ambulances, politie of brandweer. Voor hen ook gewoon 30km/u
Natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:20 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je snapt zelf het verschil toch wel?
En jij snapt toch ook wel dat het wel zo fijn is als een verloskundige snel terplekke kan zijn en dat je als gemeente best coulant kan zijn als een verloskundige bezwaar aantekent op een boete en aan kan tonen dat ze op weg was naar een bevallingquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:20 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je snapt zelf het verschil toch wel?
Ik snap best dat het fijn is als je verloskundige er snel is, maar ik ben het er niet mee eens dat ze dan maar harder mogen rijden dan de rest. Ze hebben geen extra rijopleiding, hun auto valt niet op, en ze hebben geen opvallende kleuren of lampen waarmee je ze ziet aankomen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:26 schreef Inbox het volgende:
[..]
En jij snapt toch ook wel dat het wel zo fijn is als een verloskundige snel terplekke kan zijn en dat je als gemeente best coulant kan zijn als een verloskundige bezwaar aantekent op een boete en aan kan tonen dat ze op weg was naar een bevalling
Je hebt gelijk: mijn excuses. Ik heb het aangepast.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:09 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het is bedoeld met een d in deze zin.
En of het nu de bedoeling is of niet maakt niet uit, het is wel gewoon gemakkelijker om langzaam te rijden dan om snel te rijden. Dus dat is wel het resultaat.
Of tegen: het is maar hoe je het bekijkt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vraag of je examen mag doen in Groningen, dan valt daarna alles mee in je leven.
Heel simpel. Voor medische spoedgevallen bel je 112. Dan komt er een gele bestelbus met wat bestickering, met daarin twee personen en een hoop medische spullen. Ook nog een brancard, handig voor het geval moeder of kind naar het ziekenhuis vervoerd moet worden. En met blauwe lampen op het dak en in de grille. En een paar hele luide toeters.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:23 schreef jeroen25 het volgende:
Advocaat van de duivel verloskundige:
Wat als ze nu wel legitiem haast hebben en daarvoor wat harder zouden mogen rijden?
Dat hoeft niet onbeperkt harder.
Misschien is het voldoende als ze 50 mogen waar 30 geldt.
En door rood mogen of voorrang krijgen is misschien niet nodig.
Is daar dan meteen een ambulance rijopleiding voor nodig?
Als je daarmee de ambulancedienst kan ontlasten dan is dat ook winst.
Je weet dat veel 30km/u wegen tot voor kort 50km/u waren en dat de max snelheid gewoon verlaagd is?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik snap best dat het fijn is als je verloskundige er snel is, maar ik ben het er niet mee eens dat ze dan maar harder mogen rijden dan de rest. Ze hebben geen extra rijopleiding, hun auto valt niet op, en ze hebben geen opvallende kleuren of lampen waarmee je ze ziet aankomen.
Je kunt denken, ‘het is maar 20 km harder,’ maar de vraag is of ze zich dan nog wel aan de 50 km/u houden. Het is vooral gevaarlijk voor de andere weggebruikers, die niet verwachten dat iemand sneller rijdt dan de rest.
Als je verloskundige tegen iemand op een fatbike aanrijdt, is hij/zij sowieso al veel te laat
Als het om een daadwerkelijk spoedgeval gaat zoals de verloskundige uit het artikel beweert, dan moet je inderdaad 112 bellen en een ambu laten komen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:24 schreef Inbox het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Je moet gewoon 112 bellen als je op het punt staat te bevallen. Goedkoper dan een taxi naar het ziekenhuis en die kunnen er ook sneller zijn dat de verloskundige die de kennis en kunde heeft jouw kindje te verwelkomen op deze aardkloot.
Dat weet ik. Wat is je punt precies? veranderd niks aan wat ik net zei. Ze rijden dan als nog harder dan de andere weggebruikers verwachten. En het is ook verlaagd met een reden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:41 schreef Inbox het volgende:
[..]
Je weet dat veel 30km/u wegen tot voor kort 50km/u waren en dat de max snelheid gewoon verlaagd is?
Komt wat clueless over.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als het om een daadwerkelijk spoedgeval gaat zoals de verloskundige uit het artikel beweert, dan moet je inderdaad 112 bellen en een ambu laten komen.
Als het bellen van een ambu niet nodig is, dan is het ook echt geen ramp (behalve hooguit voor het gevoel van de aanstaande ouders) dat de verloskundige een paar minuten later op de bestemming is.
Wat begrijp jij niet over mijn uitleg dat moeder/vader tijdens zo'n bevallingsfase helemaal niet altijd zelf in staat zijn om deze beoordeling te maken?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 20:10 schreef Ivo1985 het volgende:
@:fyazz: wat begrijp jij niet van het gedeelte over 112 bellen?
quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als het om een daadwerkelijk spoedgeval gaat zoals de verloskundige uit het artikel beweert, dan moet je inderdaad 112 bellen en een ambu laten komen.
Als het bellen van een ambu niet nodig is, dan is het ook echt geen ramp (behalve hooguit voor het gevoel van de aanstaande ouders) dat de verloskundige een paar minuten later op de bestemming is.
Over de langste routes met 30km/u wegen scheelt het maximaal 10 minuten als je constant 50 zou kunnen rijden ipv 30km/u. In praktijk zal het verschil veel kleiner zijn. Ten eerste omdat dat 50 rijden minder vaak haalbaar zal zijn dan 'gewoon' 30 rijden. Ten tweede omdat iemand op IJburg niet zo snel een verloskundige uit Osdorp zal kiezen en vice versa.
Ten derde omdat voor die langere afstanden het nemen van de ringweg of bijvoorbeeld de route achter CS langs meestal de meest logische keuze zal zijn en er over een groot deel van de route dan geen sprake is van 30km-wegen. In veruit de meeste gevallen levert het hard rijden van de verloskundige waarschijnlijk minder dan 5 minuten tijdswinst op. Tenzij er nog veel harder dan 50 gereden zou worden, maar dan is dat ivm verkeersveiligheid natuurlijk al helemaal niet goed te praten.
quote:De resultaten
De gemiddelde snelheid op de nieuwe 30-wegen is met 5 procent gedaald naar ongeveer 20 kilometer per uur. Dit is inclusief optrekken, afremmen en wachten voor een verkeerslicht of zebrapad.
Op de nieuwe 30-wegen waar je minder moet afremmen en goed kan doorrijden, is de maximumsnelheid met 10 procent gedaald van 40 naar 36 kilometer per uur.
Op de wegen die 50 kilometer per uur zijn gebleven, is de gemiddelde snelheid met 4 procent gedaald naar ongeveer 28 kilometer per uur.
De reistijd is door de nieuwe regels met 5 procent toegenomen overdag. Een rit van 10 minuten duurt daarmee ongeveer 30 seconden langer.
Duidelijk. Het maakt dus nauwelijks verschil dat er nu minder hard gereden mag worden. Alleen zijn de boetes nu hoger voor wie net op dat ene rustige moment wel het gas in trapt, om vervolgens bij het volgende kruispunt/rotonde/verkeerslicht weer aan te sluiten bij de auto's die daar al staan te wachten en dus niets op te schieten met die pieken in snelheid.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |