Zo kan je ook wel naar de politie, brandweer of ambulance kijken. Dat lijkt me een hellend vlak waar je niet heen moet willen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:25 schreef knoopie het volgende:
Want natuurlijk wil je er als verloskundige zo snel mogelijk bij zijn, maar hoe vaak zouden die 5 minuten nu echt het verschil hebben gemaakt?
Maar zonder medische indicatie ga je altijd onder begeleiding van de verloskundige naar het ziekenhuis (niet zozeer dat ze altijd mee rijdt. Maar ze bepaalt wel aan de hand van de ontsluiting wanneer je gaat en als de bevalling heel snel gaat, zit dat er misschien niet eens meer in, en dan is het wel prettig als de verloskundige er wel thuis bij kan zijn).quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:06 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nee hoor. Iedereen kan in NL altijd in het ziekenhuis bevallen als men dat wil. Daar is geen enkele medische indicatie voor vereist.
Een fietser dood rijden omdat een verloskundige denkt dat ze te hard moet rijden lijkt me niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat belangrijker dan een vers kind levend ter wereld brengen.
Verzoek om de volgende keer wel na te denken als je post. Ik vraag het vriendelijk.
Wat al meerdere keren in dit topic genoemd is; voor de echte noodgevallen heb je inderdaad de ambulance. En die mensen en autos zijn er voor uitgerust en opgeleid om snel door de stad te rijden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zo kan je ook wel naar de politie, brandweer of ambulance kijken. Dat lijkt me een hellend vlak waar je niet heen moet willen.
Dat hellend vlak creëer je juist door zorgverleners uit te zonderen van verkeersregels. Waarom zou een verloskundige nog voor een rood licht moeten wachten? Dat kost meer tijd dan 30 rijden in plaats van 50.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zo kan je ook wel naar de politie, brandweer of ambulance kijken. Dat lijkt me een hellend vlak waar je niet heen moet willen.
Het gaat puur om de veiligheid en om de leefbaarheid. Steden waarin 'auto's gepest' worden zijn steden die andere deelnemers (voetgangers, fiets, openbaar vervoer) prioriteren. Dat zijn plezierige steden om te wonen en te leven. Gelukkig zien steeds meer steden het licht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ordinair automobilistje pesten. Auto's rijden over het algemeen niet zuiniger met 30 ipv 50.
[..]
Dit ben ik opzich zeker met je eens, alleen is het nogal merkwaardig dat het vaak maar een kant op werkt.
Alleen om te bepalen of het een noodgeval is heb je een verloskundige nodig.....quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:46 schreef knoopie het volgende:
[..]
Wat al meerdere keren in dit topic genoemd is; voor de echte noodgevallen heb je inderdaad de ambulance. En die mensen en autos zijn er voor uitgerust en opgeleid om snel door de stad te rijden.
Dat is appels met peren vergelijken.
Of andersom, als de verloskundige te snel mag rijden, dan mag de slotenmaker dat ook. En de loodgieter als je een dramatische lekkage hebt. Dus juist dan creëer je een hellend vlak de andere kant op.
Dat klopt. Misschien moet een verloskundige daar dan ook gebruik van kunnen maken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat hellend vlak creëer je juist door zorgverleners uit te zonderen van verkeersregels. Waarom zou een verloskundige nog voor een rood licht moeten wachten? Dat kost meer tijd dan 30 rijden in plaats van 50.
Politie, brandweer en ambulance maken met een reden gebruik van zwaailichten en sirene.
Tja dit is natuurlijk ook wel weer ultieme treurnis uit die enclave aan het eiquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:15 schreef Evangelion het volgende:
Thuisbevallen want janken als je kind in een ziekenhuis buiten Amsterdam wordt geboren
Als je verloskundige bij 30kmh snelheidslimiet in de file staat, dan staat ze ook bij 50kmh snelheidslimiet in de file. Dan zou het zinvoller zijn om ze, zoals @spoilert voorstelde, een ontheffing voor de trambaan/busbaan te geven.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Alleen om te bepalen of het een noodgeval is heb je een verloskundige nodig.....
Je hebt zware weeën van je eerste kind. Geen ervaring met bevallen. Je vergaat van de pijn en je intuïtie zegt dat het niet goed gaat. Verloskundige staat in de file.
Geloof het of niet, maar de mensen die bij 112 de telefoon opnemen zijn er voor opgeleid om in te schatten of jij een ambulance nodig hebt.quote:Denk jij echt dat als jij een ambulance belt dat die gaat komen? Op basis van wat? Ik heb pijn bij de bevalling en denk als leek dat mijn baby gevaar loopt? Dan krijg je gewoon te horen dat de verloskundige moet bellen.
Een verloskundige heeft in de file ook telefoon. De meeste zijn dusdanig ervaren dat ze vrij redelijk de situatie kunnen inschatten, waarbij de verloskundige naar ik aanneem bij twijfel een ambulance regelt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Alleen om te bepalen of het een noodgeval is heb je een verloskundige nodig.....
Je hebt zware weeën van je eerste kind. Geen ervaring met bevallen. Je vergaat van de pijn en je intuïtie zegt dat het niet goed gaat. Verloskundige staat in de file.
Denk jij echt dat als jij een ambulance belt dat die gaat komen? Op basis van wat? Ik heb pijn bij de bevalling en denk als leek dat mijn baby gevaar loopt? Dan krijg je gewoon te horen dat de verloskundige moet bellen.
Dat is een hele moeilijke vraag. Ze heeft wel al een aantal keer gehad dat dat de bevalling zo bizar snel ging dat de baby er al was toen ze aan kwam en ze heeft zelfs een keer noodgedwongen een bevalling langs de kant van de weg moeten doen (gevalletje mevrouw moest maar met eigen vervoer naar het ziekenhuis gaan). Dat zijn allemaal kerngezonde kinderen geworden, dus had 5 minuten eerder een wezenlijk verschil gemaakt? Nee, niet voor de gezondheid van de baby. Het zou echter wel een wezenlijk verschil hebben gemaakt in de gemoedstoestand van de ouders en hoe zij op de hele ervaring terugkijken, iets wat ook een belangrijk onderdeel van het vak is (vindt mijn vriendin zelf althans).quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:25 schreef knoopie het volgende:
Zou je eens kunnen navragen hoe vaak vijf minuten vroeger of later echt een verschil hadden gemaakt? Want natuurlijk wil je er als verloskundige zo snel mogelijk bij zijn, maar hoe vaak zouden die 5 minuten nu echt het verschil hebben gemaakt?
Roos Neervoort wil graag met 180 over de Overtoom zonder geflitst te worden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:06 schreef Isdatzo het volgende:
Het grote probleem hier is me niet helemaal duidelijk.
Met PVV mag iedereen 130 door de woonwijk, inderdaad.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Had je maar niet op GL/PvdA of D66 moeten stemmen.
Ik las in het boek Veilig Bevallen dat bevallingen waarbij het onverwachts snel gaat, zelden probleembevallingen zijn. Uitaard is niet wenselijk zonder professionele begeleiding, maar 'te snel' is zelden een gezondheidsrisico voor moeder en baby.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:12 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is een hele moeilijke vraag. Ze heeft wel al een aantal keer gehad dat dat de bevalling zo bizar snel ging dat de baby er al was toen ze aan kwam en ze heeft zelfs een keer noodgedwongen een bevalling langs de kant van de weg moeten doen (gevalletje mevrouw moest maar met eigen vervoer naar het ziekenhuis gaan). Dat zijn allemaal kerngezonde kinderen geworden, dus had 5 minuten eerder een wezenlijk verschil gemaakt? Nee, niet voor de gezondheid van de baby. Het zou echter wel een wezenlijk verschil hebben gemaakt in de gemoedstoestand van de ouders en hoe zij op de hele ervaring terugkijken, iets wat ook een belangrijk onderdeel van het vak is (vindt mijn vriendin zelf althans).
Wel een effectieve oplossing voor het huizentekort.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:18 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Met PVV mag iedereen 130 door de woonwijk, inderdaad.
Valse analogie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:18 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Met PVV mag iedereen 130 door de woonwijk, inderdaad.
De meerderheid van de Amsterdammers zelf is nu positief over de maatregel. Dus naar alle waarschijnlijkheid zijn de meeste GL/PvdA of D66 stemmers in Amsterdam dat ook.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Had je maar niet op GL/PvdA of D66 moeten stemmen.
Het zijn inderdaad vaak mensen van buiten steden als Amsterdam en Utrecht die niets liever doen dan zeiken op gemeentelijk beleid in die steden. De inwoners hebben er in meerderheid vaak helemaal niet zo'n moeite mee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:37 schreef knoopie het volgende:
[..]
De meerderheid van de Amsterdammers zelf is nu positief over de maatregel. Dus naar alle waarschijnlijkheid zijn de meeste GL/PvdA of D66 stemmers in Amsterdam dat ook.
Dus een verloskundige moet vanuit de file gaan bellen met haar klant en met de meldkamer?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:03 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Een verloskundige heeft in de file ook telefoon. De meeste zijn dusdanig ervaren dat ze vrij redelijk de situatie kunnen inschatten, waarbij de verloskundige naar ik aanneem bij twijfel een ambulance regelt.
Is het zo gek dat menen die in de file staan bellen? Stressbestendig genoeg om sneller te rijden dan de maximaal toegestaande snelheid maar niet stressbestendig genoeg om te bellen in de file?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dus een verloskundige moet vanuit de file gaan bellen met haar klant en met de meldkamer?
Weet je wat ik zou zeggen als verloskundige in Amsterdam? Ik verplaats mijn werkgebied wel naar Amstelveen of Badhoevedorp.
Hetzelfde effect als wat schilders en loodgieters ook zeggen met al die rare milieuzones.
Als de situatie telefonisch beoordeeld zou kunnen zou er wel een telefoonservice van gemaakt worden. Ik weet niet of je weleens een bevalling hebt meegemaakt maar ze gaan er toch echt meermaals met de vingers helemaal in om te voelen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:06 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Is het zo gek dat menen die in de file staan bellen? Stressbestendig genoeg om sneller te rijden dan de maximaal toegestaande snelheid maar niet stressbestendig genoeg om te bellen in de file?
Als er iets is dat verloskundigen kunnen is het de situatie telefonisch beoordelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |