abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:23:51 #26
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215339010
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
Of schelden de gemeente boetes uit en zorg dat verpleegkundige en huisarts een uitzondering krijgen of een aanpassing in hun dienst voertuig.

Staat is daar verantwoordelijk voor.
Je zal op nieuws lezen, wanneer de baby sterft omdat niemand op tijd kwamen helpen.
Dankzij 30 km/u..

Eventueel kan de men de boete aan ouders opsturen.. omdat zij niet 5 min kan wachten met bevallen. Als je dat mag overdreven.
Je kunt altijd bevallen in het ziekenhuis he.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215339023
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je kunt altijd bevallen in het ziekenhuis he.
Volgens mij kan dat alleen bij een medische indicatie. Als er niks aan de hand is beval je gewoon thuis.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215339044
Als je er zelf voor kiest om in een kutstad te gaan wonen en werken, moet je niet gaan klagen hoe kut die stad is.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:33:37 #29
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215339064
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 10:46 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Terecht, die snelheidsbeperking is er niet voor niets.
Natuurlijk is dat belangrijker dan een vers kind levend ter wereld brengen. :?

Verzoek om de volgende keer wel na te denken als je post. Ik vraag het vriendelijk.

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215339070
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:23 schreef jeroen25 het volgende:
Advocaat van de duivel verloskundige:
Wat als ze nu wel legitiem haast hebben en daarvoor wat harder zouden mogen rijden?

Noem eens een reden die dat zou kunnen verantwoorden?
Een reden waarvoor je anders niet de ambulance zou bellen maar het wel te verantwoorden valt dat de verloskundige harder zou mogen rijden.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_215339198
Amsterdam mag je gewoon afzinken, wat een grafstad is dat zeg.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:58:05 #32
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_215339239
Amsterdam liep achter met het aantaal 30km/uur zones, niet voorop.

quote:
Wat is het veiligheidseffect van 30km/uur-gebieden?
Antwoord
Het terugbrengen van de snelheidslimiet in een gebied van 50 km/uur naar 30 km/uur, levert een aanzienlijke veiligheidswinst op. Hoe groter de daling van de feitelijke rijsnelheid, hoe groter het veiligheidseffect.

Veel van de effectstudies dateren uit de vorige eeuw, toen de introductie van 30km/uur-gebieden op wat grotere schaal gestalte kreeg. In Nederland analyseerden Vis & Kaal [14] 150 30km/uur-gebieden zonder doorgaand verkeer en met voldoende snelheidsremmende maatregelen. Zij zagen een daling van het aantal letselongevallen van gemiddeld 22%. Er waren echter grote verschillen in het effect tussen gebieden. Deze hadden vooral te maken met verschillen in omvang van het gebied, bebouwingsdichtheid, aard van de gekozen snelheidsremmende maatregelen en de gerealiseerde veranderingen in hoeveelheid verkeer. Weijermars en Van Schagen [4] schatten dat er in de tien jaar tussen 1998 en 2008 door de aanleg van 30km/uur-gebieden in totaal 51 tot 77 doden minder zijn gevallen.

Ook in het buitenland zijn positieve ervaringen met de introductie van 30km/uur-gebieden, ook al verschilt de omvang van de gerapporteerde effecten. Een meta-analyse van de resultaten van 15 studies uit de jaren zeventig en tachtig uit vooral Scandinavië, maar ook Groot Brittannië en Australië, liet een reductie van het aantal letselongevallen van 24% zien [15]. Een recentere voor-nastudie naar het effect van 78 30km/uur (20mph)-gebieden in en om Londen, Groot Brittannië [16] liet een reductie zien van 42% letselongevallen en een reductie van 53% ongevallen met doden of ernstig gewonden. Een Zwitserse voor-nastudie [17] rapporteert een daling van gemiddeld bijna 15% ongevallen en een daling van gemiddeld 27,5% slachtoffers na de introductie van 30km/uur-gebieden op 21 locaties in verschillende delen van Zwitserland.

https://swov.nl/nl/fact/3(...)van-30kmuur-gebieden
I am a black hole shitting into the void
pi_215339246
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het probleem is eenvoudig op te lossen. Als Anne-Fleur en Diederik willen dat de verloskundige er snel is, lappen ze de boete. Zo niet, wachten ze 5 minuten langer.

Overigens vraag ik me af of die snelheid echt met veiligheid te maken heeft.
30 of 50? Dan is 30 in de stad veiliger!
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_215339256
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wiens veiligheid heb je het dan over? In ieder geval niet over de veiligheid van moeder en baby.
Over de veiligheid van de verloskundige uiteraard.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_215339286
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Noem eens een reden die dat zou kunnen verantwoorden?
Een reden waarvoor je anders niet de ambulance zou bellen maar het wel te verantwoorden valt dat de verloskundige harder zou mogen rijden.
Ik ben geen verloskundige dus die kan ik niet verzinnen.
Maar is het uitgesloten dat er geen gebied is waarin er wel met spoed verloskundige hulp nodig is maar niet direct een ambulance?

En wat is er dan op tegen om, als dit voldoende onderbouwd wordt, verloskundigen een beperkte ontheffing te geven?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:05:52 #36
9859 crew  Karina
Woman
pi_215339310
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:58 schreef Canopus het volgende:

[..]
30 of 50? Dan is 30 in de stad veiliger!
Dit inderdaad. Als ik kijk bij mij in de buurt dan is op sommige plekken zelfs 30 te hard in een smalle straat.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_215339312
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Volgens mij kan dat alleen bij een medische indicatie. Als er niks aan de hand is beval je gewoon thuis.
Nee hoor. Iedereen kan in NL altijd in het ziekenhuis bevallen als men dat wil. Daar is geen enkele medische indicatie voor vereist.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_215339323
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:03 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Ik ben geen verloskundige dus die kan ik niet verzinnen.
Maar is het uitgesloten dat er geen gebied is waarin er wel met spoed verloskundige hulp nodig is maar niet direct een ambulance?

En wat is er dan op tegen om, als dit voldoende onderbouwd wordt, verloskundigen een beperkte ontheffing te geven?
Een ontheffing zou in dit geval gepaard moeten gaan met een specifieke rijopleiding. Niet iedere verloskundige is bekwaam om onder hoge druk veilig naar een patiënt te rijden. Het vergt bepaalde expertise om gehaast te rijden zonder risico's voor zichzelf, de patiënt en de omgeving te creëren. Veiligheid op de weg moet altijd vooropstaan, zelfs in spoedsituaties
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_215339338
Lastige kwestie wel. Mijn vriendin is verloskundige, dus ik weet maar al te goed hoe vaak zij halsoverkop de deur uit moet voor een bevalling. Als ze dienst heeft, slaapt ze zo'n beetje met haar schoenen en kleren aan om maar zo snel mogelijk weg te kunnen. 112 en de ambulance is er alleen voor spoedgevallen en levensbedreigende situaties, maar dat komt vanzelfsprekend maar heel erg weinig voor. Risicoloos kunnen bevallen zonder verloskundige erbij is natuurlijk wel een HEEL andere kant van het spectrum en ook dat komt weinig voor. Daar tussenin zitten natuurlijk nog enorm gigantisch veel situaties die niet levensbedreigend of zeer acuut zijn, maar waarbij de spoedige aanwezigheid van een verloskundige wel zeer gewenst is. 112 zegt dan ook gewoon "bel je verloskundige maar, doei".

Dat gezegd hebbende, mijn vriendin rijdt gewoon in haar eigen privéauto en heeft dus geen toeters en bellen erop zitten en zelfs geen opvallende kleur of logo's. Het enige wat ze heeft is een klein bordje "Verloskundige met spoed" dat ze achter de voorruit kan hangen zodat mensen dat in hun achteruitkijkspiegel zien, maar dat is natuurlijk ook niks waard verder. Ook heeft ze natuurlijk geen rijopleiding gehad. Niemand verwacht dat "gewone" auto's met een groot snelheidsverschil rijden en wellicht ook door rood of rechts inhalend ofzo. Al met al snap ik zowel de verloskundigen die te hard rijden, maar ook de partij die aangeeft de boete niet kwijt te schelden.

Mijn vriendin heeft overigens wel een keer een parkeerboete kwijtgescholden gekregen toen er geen fatsoenlijke parkeerplekken waren bij een bevalling met spoed en ze gewoon op de stoep voor de deur had geparkeerd. Snelheidsboetes heeft ze nooit gekregen, maar wij wonen ook redelijk achteraf.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:10:22 #40
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215339342
Gewoon doorrekenen aan de klant.
pi_215339356
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:05 schreef Karina het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Als ik kijk bij mij in de buurt dan is op sommige plekken zelfs 30 te hard in een smalle straat.
Mensen hebben vaak de neiging om precies 30 km/u te rijden, zelfs wanneer de situatie vraagt om langzamer te rijden, bijvoorbeeld stapvoets. Ze blijven die snelheid aanhouden simpelweg omdat het toegestaan is, of omdat de maximumsnelheid 30, 50 of 80 km/u is. Ze lijken te vergeten dat verkeersomstandigheden om aanpassingen vragen, en dat de maximale snelheid niet altijd de veilige snelheid is.
Iets met aanpassen aan de omgeving en ander verkeer.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
  Moderator dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:14:28 #42
9859 crew  Karina
Woman
pi_215339364
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:13 schreef Canopus het volgende:
Mensen hebben vaak de neiging om precies 30 km/u te rijden,
Nou bij mij in de buurt is het eerder 'hebben de neiging om 80 te rijden' :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_215339372
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:07 schreef Canopus het volgende:

[..]
Een ontheffing zou in dit geval gepaard moeten gaan met een specifieke rijopleiding. Niet iedere verloskundige is bekwaam om onder hoge druk veilig naar een patiënt te rijden. Het vergt bepaalde expertise om gehaast te rijden zonder risico's voor zichzelf, de patiënt en de omgeving te creëren. Veiligheid op de weg moet altijd vooropstaan, zelfs in spoedsituaties
Dat zal ook afhangen van de aard van de ontheffing.
Enkel 50 mogen zal minder risico opleveren dan ook door rood mogen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_215339379
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:10 schreef Irritatie100 het volgende:
Lastige kwestie wel. Mijn vriendin is verloskundige, dus ik weet maar al te goed hoe vaak zij halsoverkop de deur uit moet voor een bevalling. Als ze dienst heeft, slaapt ze zo'n beetje met haar schoenen en kleren aan om maar zo snel mogelijk weg te kunnen. 112 en de ambulance is er alleen voor spoedgevallen en levensbedreigende situaties, maar dat komt vanzelfsprekend maar heel erg weinig voor. Risicoloos kunnen bevallen zonder verloskundige erbij is natuurlijk wel een HEEL andere kant van het spectrum en ook dat komt weinig voor. Daar tussenin zitten natuurlijk nog enorm gigantisch veel situaties die niet levensbedreigend of zeer acuut zijn, maar waarbij de spoedige aanwezigheid van een verloskundige wel zeer gewenst is. 112 zegt dan ook gewoon "bel je verloskundige maar, doei".

Dat gezegd hebbende, mijn vriendin rijdt gewoon in haar eigen privéauto en heeft dus geen toeters en bellen erop zitten en zelfs geen opvallende kleur of logo's. Het enige wat ze heeft is een klein bordje "Verloskundige met spoed" dat ze achter de voorruit kan hangen zodat mensen dat in hun achteruitkijkspiegel zien, maar dat is natuurlijk ook niks waard verder. Ook heeft ze natuurlijk geen rijopleiding gehad. Niemand verwacht dat "gewone" auto's met een groot snelheidsverschil rijden en wellicht ook door rood of rechts inhalend ofzo. Al met al snap ik zowel de verloskundigen die te hard rijden, maar ook de partij die aangeeft de boete niet kwijt te schelden.

Mijn vriendin heeft overigens wel een keer een parkeerboete kwijtgescholden gekregen toen er geen fatsoenlijke parkeerplekken waren bij een bevalling met spoed en ze gewoon op de stoep voor de deur had geparkeerd. Snelheidsboetes heeft ze nooit gekregen, maar wij wonen ook redelijk achteraf.
wauw, respect voor je vriendin zeg
pi_215339405
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik denk dat die niet in het geding komt met 50 rijden. Dat beleid in Amsterdam komt volgens mij voornamelijk voort uit groene waanzin.
Ordinair automobilistje pesten. Auto's rijden over het algemeen niet zuiniger met 30 ipv 50.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:13 schreef Canopus het volgende:

[..]
Mensen hebben vaak de neiging om precies 30 km/u te rijden, zelfs wanneer de situatie vraagt om langzamer te rijden, bijvoorbeeld stapvoets. Ze blijven die snelheid aanhouden simpelweg omdat het toegestaan is, of omdat de maximumsnelheid 30, 50 of 80 km/u is. Ze lijken te vergeten dat verkeersomstandigheden om aanpassingen vragen, en dat de maximale snelheid niet altijd de veilige snelheid is.
Iets met aanpassen aan de omgeving en ander verkeer.
Dit ben ik opzich zeker met je eens, alleen is het nogal merkwaardig dat het vaak maar een kant op werkt.
pi_215339420
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:07 schreef Twiitch het volgende:
Ik dacht dat Amsterdammers uit een ei kwamen gekropen.
Ik dacht uit de goot.
pi_215339421
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:10 schreef Irritatie100 het volgende:
Lastige kwestie wel. Mijn vriendin is verloskundige, dus ik weet maar al te goed hoe vaak zij halsoverkop de deur uit moet voor een bevalling.
Zou je eens kunnen navragen hoe vaak vijf minuten vroeger of later echt een verschil hadden gemaakt? Want natuurlijk wil je er als verloskundige zo snel mogelijk bij zijn, maar hoe vaak zouden die 5 minuten nu echt het verschil hebben gemaakt?
quote:
Mijn vriendin heeft overigens wel een keer een parkeerboete kwijtgescholden gekregen toen er geen fatsoenlijke parkeerplekken waren bij een bevalling met spoed en ze gewoon op de stoep voor de deur had geparkeerd.
Volgens mij win je in Amsterdam met als verloskundige op de stoep mogen parkeren veel meer tijd dan 50kmh mogen rijden.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Moderator dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:26:58 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215339435
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:10 schreef herverwijderd het volgende:
Gewoon doorrekenen aan de klant.
Gewoon niet te hard rijden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215339464
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:23 schreef jeroen25 het volgende:
Advocaat van de duivel verloskundige:
Wat als ze nu wel legitiem haast hebben en daarvoor wat harder zouden mogen rijden?

Dat hoeft niet onbeperkt harder.
Misschien is het voldoende als ze 50 mogen waar 30 geldt.
En door rood mogen of voorrang krijgen is misschien niet nodig.
Is daar dan meteen een ambulance rijopleiding voor nodig?

Als je daarmee de ambulancedienst kan ontlasten dan is dat ook winst.
Lijkt me niet echt wenselijk om auto's te hebben die ineens met 50 komen aanzetten terwijl je daar als medeweggebruiker niet op rekent.

En verder wat anderen ook al zeggen: Als er echt spoed is, bel je 112.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215339474
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ordinair automobilistje pesten. Auto's rijden over het algemeen niet zuiniger met 30 ipv 50.
In een stad als Amsterdam zijn heel veel fietsers en voetgangers onderweg. En als het onverhoopt tot een ongeluk komt, is er een groot verschil tussen 30kmh of 50 kmh.
quote:
Volgens de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Veiligheidsbeleid viel in 2021 ruim een kwart van de verkeersdoden op 50 km-wegen. 'Bij een snelheid van 30 km/h overleeft 95% van de voetgangers een botsing met een auto, tegenover 85% bij 50 km/h', staat in het rapport.
Bovendien zijn de voordelen van een hogere snelheid in de praktijk vooral theoretisch.
quote:
Opvallend is dat de gereden snelheid in steden gemiddeld al op 30 km per uur ligt, schrijven de onderzoekers. Dat komt door kruispunten, afslagen en overstekende voetgangers. Dus reistijd en doorstroom zullen niet veel veranderen.
Dus minder doden, en praktisch gezien weinig tot geen tijdsverlies.

https://www.binnenlandsbe(...)-uur-de-bebouwde-kom
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')