abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215338709
quote:
Verloskundigen in Amsterdam klagen steen en been dat ze tijdens hun rit naar spoedgevallen steeds vaker snelheidsboetes krijgen.
Sinds het stadsbestuur de snelheid in de stad heeft verlaagd naar 30 kilometer per uur, komt hun werk in de knel. AT5 sprak verloskundige Roos Neervoort die afgelopen maand al drie keer een dikke boete kreeg toen ze met spoed naar een bevalling reed om een kind levend ter wereld te brengen. Die boete moet ze zelf betalen.

Ook door het groeiend aantal opbrekingen en omleidingen wordt het werk steeds moeilijker voor de acute zorg.

Ik was laatst ’s nachts onderweg naar een bevalling van iemand die haar derde kind kreeg. Ik wist dat ze snel zou bevallen, want bij de eerste twee keer ging dat ook snel”, vertelt Neervoort aan de zender. „Ik mocht maar 30 kilometer per uur rijden. Maar in de nacht is er natuurlijk helemaal geen verkeer en ik heb ik ervoor gekozen om sneller te rijden.” De verloskundige was net op tijd bij haar cliënt, maar kreeg wel een fikse snelheidsboete.

Beroep aantekenen tegen de boetes heeft geen zin want het stadsbestuur is onverbiddelijk: betalen. Een samenwerkingsverband van 140 verloskundigen in de stad praat al een tijdje met de hoofdstedelijke gemeente, maar voorlopig verandert er niks.

Verkeerswethouder Melanie van der Horst zegt in een reactie tegen de zender met de beroepsgroep ’in gesprek’ te zijn.
Even los wat voor klote stad het is als automobilist in het algemeen is dit toch gewoon te treurig voor woorden.
pi_215338726
amsterdam :')
(*woont in amsterdam :'( )
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:44:44 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215338755
Het zou wat zijn als de verkeersregels niet voor vroedvrouwen zouden gelden
Laffe huichelaar
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:46:36 #4
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215338766
quote:
Beroep aantekenen tegen de boetes heeft geen zin want het stadsbestuur is onverbiddelijk: betalen.
Terecht, die snelheidsbeperking is er niet voor niets.

Zonder zwaailicht en sirene (en de bijbehorende rijopleiding) de verkeersregels aan je laars lappen is gewoon gevaarlijk.

Voor echte spoed bel je de ambulance, niet de verloskundige.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_215338795
Ik begrijp dat een verloskundige soms haast kan hebben, zeker tijdens een bevalling. Maar verloskundigen hebben niet dezelfde uitgebreide rijopleiding als ambulancechauffeurs. Hoewel het logisch is dat ze in spoedgevallen snel ter plaatse willen zijn, blijft veiligheid de prioriteit. Zoals altijd geldt (zoals geleerd bij EHBO) zorg eerst voor je eigen veiligheid op de weg voordat je probeert snel bij een patiënt te komen.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_215338833
Raar dat ze menen zich niet aan de limiet te hoeven houden.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:06:50 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215338916
Het grote probleem hier is me niet helemaal duidelijk.
Huilen dan.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:07:56 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215338918
Ik dacht dat Amsterdammers uit een ei kwamen gekropen.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:09:04 #9
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215338924
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:07 schreef Twiitch het volgende:
Reptielen zijn het.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_215338938
Uitvloeisel van gl/d66 beleid.

Deal er mee of stem anders.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215338948
Gewoon lekker op je gemakje 30 tuffen en je aan de regels houden. Je gaat toch geen boete riskeren als je aan het werk bent. Dan kom je maar te laat op je adresje of mensen krijgen helemaal geen verloskundige zorg.

Soms moet je problemen maar gewoon laten ontstaan waar het pijn doet voordat het opgelost wordt.

Ik bedoel, de mensen in Amsterdam stemmen een bestuur bij elkaar dat al dit soort maatregelen neemt waardoor de klusjesman en de verloskundige niet meer op tijd kan kan komen. Ze kunnen daar ook nadenken toch? Als je de doorstroming in de stad bemoeilijkt dan heeft dat gevolgen voor iedereen die zich voor zijn werk door de stad moet verplaatsen, die is namelijk langer bezig met dat verplaatsen en dus niet met het werk dat hij of zij moet doen.

Misschien kunnen ze voortaan met de kar?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:14:36 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215338952
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 10:51 schreef Canopus het volgende:
Ik begrijp dat een verloskundige soms haast kan hebben, zeker tijdens een bevalling. Maar verloskundigen hebben niet dezelfde uitgebreide rijopleiding als ambulancechauffeurs. Hoewel het logisch is dat ze in spoedgevallen snel ter plaatse willen zijn, blijft veiligheid de prioriteit. Zoals altijd geldt (zoals geleerd bij EHBO) zorg eerst voor je eigen veiligheid op de weg voordat je probeert snel bij een patiënt te komen.
Het probleem is eenvoudig op te lossen. Als Anne-Fleur en Diederik willen dat de verloskundige er snel is, lappen ze de boete. Zo niet, wachten ze 5 minuten langer.

Overigens vraag ik me af of die snelheid echt met veiligheid te maken heeft.
pi_215338959
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 10:51 schreef Canopus het volgende:
Wiens veiligheid heb je het dan over? In ieder geval niet over de veiligheid van moeder en baby.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215338963
Thuisbevallen want janken als je kind in een ziekenhuis buiten Amsterdam wordt geboren
pi_215338966
weer gelachen _O_

Jammer, geen Amsterdammer: 'Het knaagt wel'
https://www.parool.nl/nie(...)tps://www.google.nl/
pi_215338967
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wiens veiligheid heb je het dan over? In ieder geval niet over de veiligheid van moeder en baby.
Hij zegt het toch, eigen veiligheid.
pi_215338972
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:16 schreef Evangelion het volgende:
weer gelachen _O_

8)7
pi_215338974
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:07 schreef Twiitch het volgende:
Nee dat zijn die Calimero's uit Eindhoven.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:18:19 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215338975
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:16 schreef Evangelion het volgende:
weer gelachen _O_

quote:
Emilie Franse: 'Jules zal het zijn leven lang moeten uitleggen'
Ooof, de cringe is zo hard dat die lekker wordt.
pi_215338976
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:17 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Hij zegt het toch, eigen veiligheid.
Ik denk dat die niet in het geding komt met 50 rijden. Dat beleid in Amsterdam komt volgens mij voornamelijk voort uit groene waanzin.
pi_215338980
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik denk dat die niet in het geding komt met 50 rijden. Dat beleid in Amsterdam komt volgens mij voornamelijk voort uit groene waanzin.
Tsja, dat onderbuikgevoel deel ik ook.
pi_215338984
Of schelden de gemeente boetes uit en zorg dat verpleegkundige en huisarts een uitzondering krijgen of een aanpassing in hun dienst voertuig.

Staat is daar verantwoordelijk voor.
Je zal op nieuws lezen, wanneer de baby sterft omdat niemand op tijd kwamen helpen.
Dankzij 30 km/u..

Eventueel kan de men de boete aan ouders opsturen.. omdat zij niet 5 min kan wachten met bevallen. Als je dat mag overdreven.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:22:32 #23
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215338998
De loodgieter ook maar een ontheffing doen en dan willen al die Marokkaanse taxichauffeurs er ook wel eentje want te laat op schiphol.

En thuisbezorgd natuurlijk.

Amsterdamse "problemen" :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215339008
Advocaat van de duivel verloskundige:
Wat als ze nu wel legitiem haast hebben en daarvoor wat harder zouden mogen rijden?

Dat hoeft niet onbeperkt harder.
Misschien is het voldoende als ze 50 mogen waar 30 geldt.
En door rood mogen of voorrang krijgen is misschien niet nodig.
Is daar dan meteen een ambulance rijopleiding voor nodig?

Als je daarmee de ambulancedienst kan ontlasten dan is dat ook winst.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_215339009
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
Of schelden de gemeente boetes uit en zorg dat verpleegkundige en huisarts een uitzondering krijgen of een aanpassing in hun dienst voertuig.

Je zal op nieuws lezen, wanneer de baby sterft omdat niemand op tijd kwamen helpen.
Dankzij 30 km/u..

Eventueel kan de men de boete aan ouders opsturen.. omdat zij niet 5 min kan wachten met bevallen. Als je dat mag overdreven.
Als elke seconde telt voor een verloskundige, dan zouden ze wel aanspraak kunnen maken op een uitzondering, maar vooralsnog valt dat wel mee volgens mij. Als er echt acute problemen zijn, dan heb je 112 en ambulances.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:23:51 #26
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215339010
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:19 schreef Captain_Ghost het volgende:

Dankzij 30 km/u..

Je kunt altijd bevallen in het ziekenhuis he.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215339023
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je kunt altijd bevallen in het ziekenhuis he.
Volgens mij kan dat alleen bij een medische indicatie. Als er niks aan de hand is beval je gewoon thuis.
pi_215339044
Als je er zelf voor kiest om in een kutstad te gaan wonen en werken, moet je niet gaan klagen hoe kut die stad is.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:33:37 #29
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215339064
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 10:46 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Terecht, die snelheidsbeperking is er niet voor niets.
Natuurlijk is dat belangrijker dan een vers kind levend ter wereld brengen. :?

Verzoek om de volgende keer wel na te denken als je post. Ik vraag het vriendelijk.

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215339070
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:23 schreef jeroen25 het volgende:
Advocaat van de duivel verloskundige:
Wat als ze nu wel legitiem haast hebben en daarvoor wat harder zouden mogen rijden?

Noem eens een reden die dat zou kunnen verantwoorden?
Een reden waarvoor je anders niet de ambulance zou bellen maar het wel te verantwoorden valt dat de verloskundige harder zou mogen rijden.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')