[Afbeelding:
@MadMaster ]
[OP-tekst:
@Mexicanobakker)
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Tina Turner, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
Wat kunnen wij doen?A. Stemmen. De stemweek was van 1 t/m 7 december (15.00 uur)
B. De Bubbling Under beluisteren van maandag 11 tot en met vrijdag 15 december: de lijst der lijsten viert dit jaar de 25e editie en is daarom eenmalig uitgebreid met 500 liedjes. Onder de noemer De Extra 500 werden de nummers 2500 tot en met 2001 gedraaid, overdag van maandag 11 tot en met vrijdag 15 december.
>> Meer info hier <<C. De Top 2000 zelf beluisteren en bekijken van maandag 25 tot en met zondag 31 december. En naar de randprogrammering. Quiz, Untold Stories, Wat betekent de Top 2000, A Gogo, het kan allemaal.
D. Een uurtje naar het Top 2000 café. Niet meer op eigen houtje, maar netjes vooraf intekenen. En dan maar hopen dat je niet een uur lang Suzan & Freek voor je kiezen krijgt, of Echoes, maar gewoon lekker Killing in the Name, Halo of Flies en het liedje van AC/DC.
SPOILER: Stemtips
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer?Maandag 25 december 0:00 beginnen we, zondag 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody. Tenminste, dat kan toch haast niet fout?
Vanaf wanneer stemmen? Vanaf vrijdag 1 december.
Staat ie in de top 2000? 11 december is gifjesdag ofzo. Heerlijk.
Overzichtenlijstjes:Op
https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php staat de lijst van 2023, inclusief statistieken
De FOK! 2000:Wie weet is er weer een vrijwilliger die onze lijstjes gaat optellen
Presentatie:00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel
02.00 – 04.00 uur Frank van ‘t Hof
04.00 – 06.00 uur Desiree van der Heiden
06.00 – 08.00 uur Paul Rabbering
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Gijs Staverman
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes
20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt
22.00 – 00.00 uur Morad El Ouakili
Social media Radio 2:NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook
Meeluisteren:Kabelfrequenties in de verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2FM-etherfrequentiesFriesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet: http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3De Top 2000 in beeldCultura 24 NPO 1 Extra:Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk. Nu eindelijk in HD
Nederland 3 NPO 3:Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Websitehttp://www.nporadio2.nl/top2000EtalagekanalenBij je provider is vast een kanalengids. Je moet NPO 1 extra of de zender van de maand hebben vermoedelijk.
Voor uitgebreide statistieken:https://pino112.nl/top2000/Pino, held!
Spotify: Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen (
!), kun je vast wel ergens vinden.
De Top 2000 op FOK! door de jaren heenTopicreeks: Top 2000 Editie 2001Topicreeks: Top 2000 Editie 2002Topicreeks: Top 2000 Editie 2003Topicreeks: Top 2000 Editie 2004Topicreeks: Top 2000 Editie 2005Topicreeks: Top 2000 Editie 2006Topicreeks: Top 2000 Editie 2007Topicreeks: Top 2000 Editie 2008Topicreeks: Top 2000 Editie 2009Topicreeks: Top 2000 Editie 2010Topicreeks: Top 2000 Editie 2011Topicreeks: Top 2000 Editie 2012Topicreeks: Top 2000 Editie 2013Topicreeks: Top 2000 Editie 2014Topicreeks: Top 2000 Editie 2015Topicreeks: Top 2000 Editie 2016Topicreeks: Top 2000 Editie 2017Topicreeks: Top 2000 Editie 2018Topicreeks: Top 2000 Editie 2019Topicreeks: Top 2000 Editie 2020Topicreeks: Top 2000 Editie 2021Topicreeks: Top 2000 Editie 2022Topicreeks: Top 2000 Editie 2023De lijst door de jaren heen:@Cassa95 onderzocht:
Veranderingen in de Keuzelijst@Cassa95 onderzocht:
Analyse nieuwe binnenkomers 2023@peaceman stelde samen:
FOK!2000 2022Nog wat classics:SPOILER
NSFW in de Zoom:SPOILER: NSFW!
FOK!ers in beeld:SPOILER: PippenScottie
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: ArnieAlberts
Grafische aankleding van het topic:SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
||
FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! ||
Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! ||
Mijn concertstatistieken ||
Dagoduck
SINTERGROHL
OP voor 2024 al klaar?
[ Bericht 4% gewijzigd door Dagoduck op 18-10-2024 19:24:15 ]
||
FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! ||
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Dagoduck
SINTERGROHL
||
Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2024 15:22 schreef Tussle266 het volgende:18, 24, 34, 66 en 96. Overigens had Exceeder het door Saltburn dit jaar moeiteloos gehaald als NPO 2 niet zo had tegengewerkt.
Even gemist, wat was in deze het verhaal met Exceeder?
Nog altijd wel goede hoop dat Sophie Ellis-Bextor het zeer gemakkelijk gaat halen. Staat er iig een nieuwe artiest (+ vrouw) in de lijst, eentje die dan ook wel richting de evergreenstatus kan (lees: niet meer uit de Top 2000 verdwijnt).
|
Concert stats |
Last.fm Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Gretzl
quote:
Prima TT om alvast in de stemming te komen
|
Concert stats |
Tussle266
Albumversie
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2024 18:18 schreef Gretzl het volgende:[..]
Nog altijd wel goede hoop dat Sophie Ellis-Bextor het zeer gemakkelijk gaat halen. Staat er iig een nieuwe artiest (+ vrouw) in de lijst, eentje die dan ook wel richting de evergreenstatus kan (lees: niet meer uit de Top 2000 verdwijnt).
Er was een fase in februari dat heel die soundtrack hoog scoorde. Maar SEB, Exceeder en Time To Pretend staken daar wel echt nog bovenuit. Maar 2 weigert Exceeder op de keuzelijst te zetten, dus nagenoeg kansloos. SEB is wel een zekerheidje denk ik hoor, in ieder geval voor dit jaar.
All Day I Dream About Stemlijsten
n00biedoobiedoo
Speaking In Tongues
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2024 18:18 schreef Gretzl het volgende:[..]
Oh, als die het dit jaar haalt,is het voor hooguit 2 jaar hoor. Zeker geen blijvertje. Anders had-ie het wel eerder gehaald.
Tussle266
Albumversie
quote:
We moeten eerst maar eens afwachten wat dj’s zoals jouw favoriete nieuwkomer ons gaan geven. Daarna was vroeger waarschijnlijk alles beter.
n00biedoobiedoo
Speaking In Tongues
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2024 19:13 schreef Tussle266 het volgende:[..]
We moeten eerst maar eens afwachten wat dj’s zoals jouw favoriete nieuwkomer ons gaan geven. Daarna was vroeger waarschijnlijk alles beter.
Ho ho, als Lippens in januari niet diezelfde spot heeft, is t niet zeker dat-ie in het team zit.
Tussle266
Albumversie
quote:
Dat is een goed punt. Wie verwachten we dan?
Tussle266
Albumversie
quote:
De jaren ‘90 waren al lastig voor hem, dus dat wordt grote lol.
Ama
Hypa Hypa
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2024 18:35 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Er was een fase in februari dat heel die soundtrack hoog scoorde. Maar SEB, Exceeder en Time To Pretend staken daar wel echt nog bovenuit. Maar 2 weigert Exceeder op de keuzelijst te zetten, dus nagenoeg kansloos. SEB is wel een zekerheidje denk ik hoor, in ieder geval voor dit jaar.
Bedoel je deze?
Dit is echt sinds Saltburn mijn levenslied dit jaar.
Your beauty never ever scared me.
Ik hoop eigenlijk tegen beter weten in dat de Joost klein-hype is overgewaaid. Wat een vervelende arrogante act is dat geworden. T was altijd al n act maar hij is zo erg in zichzelf gaan geloven dat ie bij mij alleen nog maar antipathie opwekt
Het beste adres voor al uw primeurs!
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2024 10:17 schreef Scorpion_17 het volgende:Ik hoop eigenlijk tegen beter weten in dat de Joost klein-hype is overgewaaid. Wat een vervelende arrogante act is dat geworden. T was altijd al n act maar hij is zo erg in zichzelf gaan geloven dat ie bij mij alleen nog maar antipathie opwekt
Dan haal je even een kop koffie tijdens die drie minuten van de 168 uur Top 2000. Het is allemaal wat.
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:
Ja of je neemt niet deel aan n discussietopic over de top 2000
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2024 10:17 schreef Scorpion_17 het volgende:Ik hoop eigenlijk tegen beter weten in dat de Joost klein-hype is overgewaaid. Wat een vervelende arrogante act is dat geworden. T was altijd al n act maar hij is zo erg in zichzelf gaan geloven dat ie bij mij alleen nog maar antipathie opwekt
Ik ken een subforum waar mensen voor minder worden gelyncht.
My friends all drive horses
quote:
Als die voor NL nou nog een leuke klassering had binnengehaald op dat festival dan was ie nog wat waard geweest. En dan te bedenken dat AvroTros em mogelijk opnieuw wil sturen..
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2024 11:28 schreef Tussle266 het volgende:Ik denk dat er geen ontkomen aan de Verlosser is. Alleen zal het wel wat minder hoog zijn dan het eerst leek. Dat geldt natuurlijk voor alle hypes. Murder on the Dancefloor zou in maart rond 200 hebben gestaan, nu zou ik zeggen dat die ergens rond 1200 terechtkomt. Voor de Verlosser zou ik nu ook niet meer top 50 zeggen, maar eerder 30 december. Maar de acties moeten ook nog ontvlammen, dus dan wordt het uiteindelijk misschien toch weer top 50.
Denk dat Joost z'n eigen ruiten wel in rap tempo aan het ingooien is. Zie net een filmpje dat hij aan het meezwaaien is tijdens het herdenken van de overleden BN'ers bij het Televiziergala. Echt sprakeloos.. Zou hij op 4 mei op de dam ook gaan meezwaaien tijdens de trompetsolo?
The script for tears
Tussle266
Albumversie
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2024 11:36 schreef Gale_Boetticher het volgende:[..]
Denk dat Joost z'n eigen ruiten wel in rap tempo aan het ingooien is. Zie net een filmpje dat hij aan het meezwaaien is tijdens het herdenken van de overleden BN'ers bij het Televiziergala. Echt sprakeloos.. Zou hij op 4 mei op de dam ook gaan meezwaaien tijdens de trompetsolo?
Het lijkt me dat de trompetsolo dan in de Top 2000 komt als hij dat doet.
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2024 13:30 schreef Gale_Boetticher het volgende:Over terrorcovers gesproken trouwens. Het is tof dat de prachtige tijdloze klassieker Forever Young opnieuw in de picture staat.
Maar wat een zaaddodend slechte versie heeft Guetta daar nu van afgeleverd zeg
Par for the course zou ik zeggen
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Eightyone
Bejaarde millennial
quote:
Ik zie hem er voor aan de kont tegen de krib de gooien, het liedje van het Televiziergala te sampelen, er een happy hardcore-beat onder te zetten, en het geheel in combinatie met een zogenaamd lollige, ironische tekst doodleuk te releasen.
In de krochten van Joost's brein gebeurt nogal veel.
Doe maar niet.
[ Bericht 2% gewijzigd door Eightyone op 20-10-2024 08:10:36 ]
quote:
Op zondag 20 oktober 2024 04:37 schreef Eightyone het volgende:[..]
Ik zie hem er voor aan de kont tegen de krib de gooien, het liedje van het Televiziergala te sampelen, er een happy hardcore-beat onder te zetten, en het geheel in combinatie met een zogenaamd lollige, ironische tekst doodleuk te releasen.
In de krochten van Joost's brein gebeurt nogal veel.
Doe maar niet.
In Joost z'n brein brandt licht, er is alleen niemand thuis
Gretzl
quote:
In dit licht bezien, hebben de Tröckener Kecks met dit nummer eigenlijk al eens op de keuzelijst gestaan van Radio 2?
SPOILER
|
Concert stats |
Tussle266
Albumversie
quote:
Op zondag 20 oktober 2024 17:41 schreef Gretzl het volgende:[..]
In dit licht bezien, hebben de Tröckener Kecks met dit nummer eigenlijk al eens op de keuzelijst gestaan van Radio 2?
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[
afbeelding ]
Staan erop. Volgens mij stond die ook onderin de K500 dit jaar.
Edit: op nr 495
Is het al tijd voor de lijst der lijsten?
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
quote:
Grouchie gespot!
quote:
Bijna, 22, 23 en 24 nov!
quote:
Eerst de Kink 1500 en de Evergreen (die de laatste 5 uur overlapt, dan mis ik toch weer 7 nummers van de Cats)
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Die 7 nummers van de Cats zijn zowaar nog een
onderdrijving. Het zijn er 9.
Niks tegen de Cats verder, maar dit slaat natuurlijk nergens op.
Tussle266
Albumversie
quote:
Op maandag 21 oktober 2024 10:20 schreef DecoAoreste het volgende:[..]
De Bankzitters van hun tijd he, klopt allemaal volgens lijstjeslogica.
quote:
Het enige voordeel van die populariteit is dat je die hele laatste dag zo ongeveer wel kan skippen. Vorig jaar kwamen de Cats toen 15x langs (van de liefst 28 in totaal).
quote:
De laatste 5 uur van de Kink 1500, dat zijn toch de nummers die je anders nooit hoort
quote:
Absoluut waar. Geen straf om ze 1x per jaar een week lang vaak te horen
The script for tears
Tussle266
Albumversie
quote:
In Evergreen iets minder en in week 53 iets meer zou het beste zijn. Liever Piet dan Herman.
quote:
Oja, dat uur met 4x Cats
quote:
Op de achtergrond als het mee zit. Bij de evergreen zijn de Cats-platen, La Comparsa en Flink Zijn overigens de platen met het risico ze nergens anders meer te horen, maar of je daar vrolijk van wordt..
quote:
Ja, maar dan heb ik waarschijnlijk niet bijzonder veel te doen.
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Op maandag 21 oktober 2024 10:41 schreef Mexicanobakker het volgende:[..]
Op de achtergrond als het mee zit. Bij de evergreen zijn de Cats-platen, La Comparsa en Flink Zijn overigens de platen met het risico ze nergens anders meer te horen, maar of je daar vrolijk van wordt..
Flink Zijn vind ik wel een zeldzaam mooie Nederlandstalige plaat. Een verademing tussen alle troep van eigen bodem.
quote:
Hoewel ik er zelf niet op aandring er iets aan te doen, is het ergens wel vreemd dat de Cats behoudens een aantal jaar in de jaren ‘00 nooit zo heel populair zijn geweest in de Top 2000. Als je kijkt hoe dat gaat in de Evergreenlijst.
quote:
Alles en iedereen met een ode aan z'n streek of stad is enorm vermoeiend ja. Straks krijgen we ook nog Benny Neyman met z'n ode aan Maastricht in de lijst. Die staat ook al in de Evergreen lijst
The script for tears
quote:
Mja, ik kan hem ook wel prima hebben. Robert Long heeft denk ik wel een van de meest wisselvallige oeuvres uit de Top 2000-geschiedenis, met een combinatie van mooie tekst+mooi nummer, mooie tekst+lelijk nummer en lelijke tekst+lelijk nummer (Hallo Iedereen doet 't). La Comparsa is wel een geinige van de Shadows, maar bij die 4 katten staan vaak ook de ergste.
quote:
Op maandag 21 oktober 2024 10:44 schreef Gale_Boetticher het volgende:[..]
Alles en iedereen met een ode aan z'n streek of stad is enorm vermoeiend ja. Straks krijgen we ook nog Benny Neyman met z'n ode aan Maastricht in de lijst. Die staat ook al in de Evergreen lijst
Limburgers hebben op zich al genoeg in de Top 2000, daarom wordt die geskipt.
Maar goed, 10x liever de Ode aan Maastricht dan 't roeie klied
Tussle266
Albumversie
quote:
Op maandag 21 oktober 2024 10:44 schreef Fred_B het volgende:[..]
Hoewel ik er zelf niet op aandring er iets aan te doen, is het ergens wel vreemd dat de Cats behoudens een aantal jaar in de jaren ‘00 nooit zo heel populair zijn geweest in de Top 2000. Als je kijkt hoe dat gaat in de Evergreenlijst.
Er zal ook een factortje keuzelijst in meegespeeld hebben, gok ik. Ik weet niet precies hoe de keuzelijst van de Top 2000 er toen uitzag, behoudens dat hij maar een kwart was van wat hij nu is. Maar er zullen vast geen 30 Cats-platen op hebben gestaan toen. Maar dat is slechts een vermoeden van matchfixing, ik heb er geen bewijzen voor.
quote:
Ik vind het nog wel aardig als ze de Pogues of Los Lobos nadoen, met het verschil dat Los Lobos wel verstaanbaar zijn.
Voor max 1 nummertje overigens.
Tussle266
Albumversie
quote:
Dus nog een week of 5 tot het stemmen op platen die je nooit op Tiktok hoort?
quote:
Op maandag 21 oktober 2024 10:18 schreef Tussle266 het volgende:Ik dacht dat die Kink vandaag al begon. Blijkt niet zo te zijn. Ik twijfel er sterk over om die lijst van Arrow Crappy Rock te luisteren, maar al die nummers komen de komende weken nog 30 keer in lijsten. Lastig.
Net Sebastian genot bij Arrow
helaas wel direct gevolgd door Jon Bovi
The script for tears
Tussle266
Albumversie
quote:
Dit jaar, maar het was niet zo'n optocht als bij Sam Klepper.
Steve Harley is wel zo'n naam voor wie een DAB-- niet uitgesloten is. 0% bekendheid bij Gen Z kan z'n tol eisen
The script for tears
quote:
Is wel zo'n beetje de grootste naam dit jaar. En dat zegt vooral iets over hoe weinig grote muzikanten zijn overleden in 2024
n00biedoobiedoo
Speaking In Tongues
quote:
Die luisterde ik altijd in de auto met ivo op weg naar de v500, heerlijke nostalgie
Tussle266
Albumversie
quote:
Ze brengen het alsof het goed nieuws is...
quote:
Patrick Kicken begon al te speculeren over z'n opvolging maar niet meer nodig dan
The script for tears
n00biedoobiedoo
Speaking In Tongues
quote:
Ik werd helemaal down van de radiofora de laatste tijd. Al die users willen de zogenaamde vrijkomende plekken laten invullen door Daniel Lippens.
Rot nou een end op..
quote:
Op maandag 21 oktober 2024 14:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:[..]
Ik werd helemaal down van de radiofora de laatste tijd. Al die users willen de zogenaamde vrijkomende plekken laten invullen door Daniel Lippens.
Rot nou een end op..
En toen Stenders zich vorige week had ziekgemeld bij Veronica kwamen ook meteen weer de geruchten dat hij in gesprek was om naar Radio 2 te gaan
The script for tears
Tussle266
Albumversie
quote:
Blokhuis en Emmely inderdaad. En regelmatig in die non-stop van de soul night volgens mij.
Tussle266
Albumversie
quote:
Ik durf te wedden dat veel mensen dat toen dachten. Toch geef ic die uit de E500 net wat meer kans.
Tussle266
Albumversie
quote:
Op maandag 21 oktober 2024 15:23 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:Qua popdoden verwacht ik overigens ook een goeie DAB+ voor One Direction, want a) het gebeurt relatief dichtbij de stemweek en b) hun muziek zit nog behoorlijk goed in het collectieve geheugen. Het solowerk van Liam Payne verwacht ik daarentegen absoluut niet.
Mochten mensen in de lijstjesstemming willen komen, ik luister nu naar de Hitparade van SWR1! Leuke mix van (Duitstalige) classics en minder bekende plaatjes
die lijst bevat ook genoeg regiospul (ik hoorde zojuist nog het clublieder van SV Stuttgart), maar dat heeft ook wel z'n charme vind ik.
Er zit geen .GIF in dit bericht. Dit kan natuurlijk niet.
quote:
Op maandag 21 oktober 2024 16:20 schreef DecoAoreste het volgende:Heeft Liam Payne solowerk ja? Dat wist ik niet eens.
One Direction zal wel stijgen, maar ik verwacht ze ook weer niet in de top 100 ofzo. Gelukkig.
Ja, een beetje zoals Ringo Starr ook solowerk heeft. En dan zonder het feit dat mensen nog dachten dat dat nummer 1-hit waardig was omdat het Ringo Starr betrof.
Gretzl
quote:
Z'n bekendste hit was een nummer met Rita Ora dat op de soundtrack van 1 van de 50 Shades films stond. (#21, 17w in de top-40 in 2018)
[ Bericht 0% gewijzigd door Gretzl op 21-10-2024 17:05:13 ]
|
Concert stats |
Gretzl
quote:
En niet te vergeten de
Verrukkelijke 500 in het weekend van 22, 23 en 24 november (imo superieur aan de Kink 1500, want een stuk gevarieerder)
|
Concert stats |
Gretzl
quote:
Op maandag 21 oktober 2024 15:23 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:Mochten mensen in de lijstjesstemming willen komen, ik luister nu naar de Hitparade van SWR1! Leuke mix van (Duitstalige) classics en minder bekende plaatjes
die lijst bevat ook genoeg regiospul (ik hoorde zojuist nog het clublieder van SV Stuttgart), maar dat heeft ook wel z'n charme vind ik.
Hoe kom je uit bij de hitlijst van een regionale Duitse zender? Heb je een link met Baden-Württemberg?
|
Concert stats |
quote:
Ja, dat werd besproken in de post die ik citeerde
quote:
Ik sta pas op 83. Met overigens maar 2 nummers die vorig jaar niet bij de beste 83 stonden.
Gretzl
quote:
Ah oeps, ik dacht dat
@Scorpion_17 het had over het weekend waarin de stembussen van de Top 2000 zouden worden geopend
|
Concert stats |
Gretzl
quote:
Nee, doe ik meestal pas op de laatste stemdag. Vooral veel tijd kwijt met het bepalen welke nummers nog net bij de bovenste 500 behoren te staan en welke niet. Elk jaar toch altijd wel enkele tientallen nieuwe binnenkomers, die ten koste gaan van andere prachtmuziek. Zou het zelf wss gemakkelijker hebben als ik een top-2000 mocht aanleveren
|
Concert stats |
Tussle266
Albumversie
quote:
Gooi je niet zo je eigen bovenste 500 ertegenaan dan? Ik was al trots dat ik tot 25 kwam. Ik heb nog nooit een persoonlijke toplijst in elkaar gezet zonder dat ze voorgezegd worden door de organisatie.
quote:
Op maandag 21 oktober 2024 17:15 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Gooi je niet zo je eigen bovenste 500 ertegenaan dan? Ik was al trots dat ik tot 25 kwam. Ik heb nog nooit een persoonlijke toplijst in elkaar gezet zonder dat ze voorgezegd worden door de organisatie.
Die moeten dus nog geproduceerd worden. Mijn stemlijst van vorig jaar recyclen is een zwaktebod.
quote:
Nope heb er moeite mee dit jaar. Is er misschien nog een stemactie om bij aan te sluiten?
The script for tears
Tussle266
Albumversie
quote:
Ik zag in die tiplijst van Scorp dat OnlyFans-liedje van Charli en Billie staan, misschien kan je daar aanhaken?
quote:
Die van dat gespeculeer over de kleur van Charli's lingerie. Daar ging ik afgelopen zaterdag bij een feestje ook wel lekker op ja
The script for tears
quote:
Die tips waren van luisteraars overigens, niet m'n eigen smaak.
Ik hoop zelf dat eefje weer haar rentree maakt met scheef of de parade. En froukje zou ook niet misstaan.
Gretzl
quote:
Op maandag 21 oktober 2024 19:41 schreef Scorpion_17 het volgende:[..]
Die tips waren van luisteraars overigens, niet m'n eigen smaak.
Ik hoop zelf dat eefje weer haar rentree maakt met scheef of de parade. En froukje zou ook niet misstaan.
quote:
We willen met MuMe o.a. deze nummers pushen:
quote:
Adele - Hometown Glory
Arcade Fire - Reflektor
Arcade Fire - Sprawl II
Archive - Collapse/Collide
Arctic Monkeys - 505
Arctic Monkeys - Do I Wanna Know?
Balthazar - Fifteen Floors
Big Thief - Not
Billie Eilish - Birds of a Feather
Blur - The Universal
Bon Iver - Skinny Love
Bran Van 3000 - Astounded
Burial - Archangel
Chappell Roan - Good Luck, Babe!
Charli XCX - guess featuring billie eilish
Charli XCX - the girl, so confusing version with lorde
Chromatics - Cherry
Coldplay - Amsterdam
Eefje de Visser - Bitterzoet
Eefje de Visser - De Parade
Eefje de Visser - Scheef
Fontaines D.C. - In the Modern World
Froukje - Ik Wil Dansen
Froukje - Niets Tussen
Green Day - Basket Case
Haddaway - What Is Love
Het Zesde Metaal - Het Langste Jaar
Het Zesde Metaal - Ploegsteert
Jessie Ware - Free Yourself
Jessie Ware - Wildest Moments
Kate Bush - Cloudbusting
Kim Wilde - Cambodia
Kristin Hersh - Your Ghost
MGMT - Kids
Massive Attack - Unfinished Sympathy
Nick Cave & the Bad Seeds - Into My Arms
Nick Drake - Northern Sky
Public Service Broadcasting - Go!
R.E.M. - Nightswimming
Robyn - Dancing on My Own
Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Running to the Sea
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
Sia - Chandelier
Sufjan Stevens - Fourth of July
Tame Impala - The Less I Know the Better
The Antlers - Palace
The Beaches - Blame Brett
The Knife - Silent Shout
The Stone Roses - I Wanna Be Adored
Tim Hardin - How Can We Hang On to a Dream
Underworld - Born Slippy .NUXX
Wende - Deze Gin
Wende - Het Is Genoeg
Wolf Alice - The Last Man on Earth
Alle PrePush-tips [ Bericht 3% gewijzigd door Gretzl op 21-10-2024 22:55:28 ]
|
Concert stats |
quote:
Daar wil ik wel een nummertje of 17 van steunen (waarvan ik de meeste al heb staan).
[ Bericht 0% gewijzigd door Gale_Boetticher op 21-10-2024 23:17:16 ]
The script for tears
quote:
Eentje van mij, smaakvol gezelschap.
Dat Mume Hozier niet goed genoeg vindt stelt me overigens wel teleur, mijn andere nummers begrijp ik wel ivm te kitsch, meer dan genoeg noteringen van de plaat en te onbekend
Gretzl
quote:
Op maandag 21 oktober 2024 23:05 schreef Mexicanobakker het volgende:Dat Mume Hozier niet goed genoeg vindt stelt me overigens wel teleur, mijn andere nummers begrijp ik wel ivm te kitsch, meer dan genoeg noteringen van de plaat en te onbekend
Hozier - Francesca is ook geprepusht, maar volgens mij door een Orinoco-luisteraar die niet ook op MuMe zit
Nu voor het eerst luisteren, klinkt niet slecht
|
Concert stats |
quote:
Op maandag 21 oktober 2024 23:22 schreef Gretzl het volgende:[..]
Hozier - Francesca is ook geprepusht, maar volgens mij door een Orinoco-luisteraar die niet ook op MuMe zit
Nu voor het eerst luisteren, klinkt niet slecht
Tim Hardin kwam ook uit mijn koker
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Reflektor is een hele goeie, onbegrijpelijk dat die na 1 of 2 jaar in de lijst alweer eruit getyft is en alleen het middelmatige Everything Now is overgebleven van Arcade Fire. Heb ik wel een paar keer zonder resultaat geprobeerd terug te stemmen, maar wellicht zijn er met een extra boost van MuMe wat meer mogelijkheden.
Moet zeggen dat ik voor de rest weinig gouden tips zie op die lijst. Veelal muziek met óf al een mooie notering in de lijst, óf wat mij betreft niet voldoende boeiend. Met name Froukje vind ik een heel vreemde suggestie, die wordt al veel te veel gepusht op de gebruikelijke kanalen en is echt enorm overschat.
Eefje de Visser vind ik nog wel altijd een goede tip, al blijf ik erbij dat je echt samen tot consensus moet komen wélk nummer je van haar gaat pushen, want ze gaan er sowieso niet allemaal in komen.
Gretzl
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2024 11:53 schreef DecoAoreste het volgende:[..]
Reflektor is een hele goeie, onbegrijpelijk dat die na 1 of 2 jaar in de lijst alweer eruit getyft is en alleen het middelmatige Everything Now is overgebleven van Arcade Fire. Heb ik wel een paar keer zonder resultaat geprobeerd terug te stemmen, maar wellicht zijn er met een extra boost van MuMe wat meer mogelijkheden.
Moet zeggen dat ik voor de rest weinig gouden tips zie op die lijst. Veelal muziek met óf al een mooie notering in de lijst, óf wat mij betreft niet voldoende boeiend. Met name Froukje vind ik een heel vreemde suggestie, die wordt al veel te veel gepusht op de gebruikelijke kanalen en is echt enorm overschat.
Eefje de Visser vind ik nog wel altijd een goede tip, al blijf ik erbij dat je echt samen tot consensus moet komen wélk nummer je van haar gaat pushen, want ze gaan er sowieso niet allemaal in komen.
Dit gaat over het pushen voor de V500 he, niet voor de uiteindelijke echte lijst der lijsten.
Voor de T2000 moeten we wat mij betreft voor de laatste artiest eensgezind pushen met 1 favoriet. 2024 is al het jaar van Eefje en dat mag het ook bij Radio 2 worden
|
Concert stats |
Gretzl
|
Concert stats |
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2024 21:54 schreef Gretzl het volgende:[..]
Dit gaat over het pushen voor de V500 he, niet voor de uiteindelijke echte lijst der lijsten.
Voor de T2000 moeten we wat mij betreft voor de laatste artiest eensgezind pushen met 1 favoriet. 2024 is al het jaar van Eefje en dat mag het ook bij Radio 2 worden
Oh haha. Al die lijsten ook.
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2024 21:54 schreef Gretzl het volgende:[..]
Scheef natuurlijk, da's de enige die ook de V500 heeft gehaald.
quote:
Op woensdag 23 oktober 2024 08:09 schreef Tussle266 het volgende:Eefje zou wel beter zijn dan Froukik. De grote vraag is natuurlijk vooral wat de redactie ertoe doet besluiten om een nummer wel of niet toe te voegen, anders dan die playlistwillekeurigheden. Ik snap nog steeds niet zo goed hoe 505 het twee jaar geleden zonder keuzelijst haalde en dat er in de afgelopen 5 jaar anderzijds een stuk of 15 wel achteraf zijn toegevoegd. Tellen ze dan mailtjes, trekken ze gewoon lootjes uit de hoge hoed, gaan ze af op bommeldingen?
Denk dat die achteraf toevoegingen aan de keuzelijst wel gewoon de vrije keuzes betreft die het meest worden ingetikt. Een Arriving.. scoorde al jaren Top 100 in die Facebook lijsten (hoogst van de vrije keuzes). Voor de Zwarte Parade werd al meerdere keren actie gevoerd in de emo hoek en The National scoorde bv. ook al jaren Top 10 in de Snob en zal standaard een stemschare van enkele honderden vertegenwoordigen.
The script for tears
Tussle266
Albumversie
quote:
Op woensdag 23 oktober 2024 10:16 schreef Gale_Boetticher het volgende:[..]
Denk dat die achteraf toevoegingen aan de keuzelijst wel gewoon de vrije keuzes betreft die het meest worden ingetikt. Een Arriving.. scoorde al jaren Top 100 in die Facebook lijsten (hoogst van de vrije keuzes). Voor de Zwarte Parade werd al meerdere keren actie gevoerd in de emo hoek en The National scoorde bv. ook al jaren Top 10 in de Snob en zal standaard een stemschare van enkele honderden vertegenwoordigen.
Dat dacht ik ooit ook, maar dat heeft 505 dus wel behoorlijk onderuit gehaald. En vorig jaar werden er 6 toegevoegd 2 uur na de lancering van de keuzelijst. Als ik jullie was, dan zou ik een mailbombtactiek toepassen en allemaal op 29 november een mailtje sturen dat Eefje op de keuzelijst moet of anders komt Volkert nog even langs op het Mediapark.
n00biedoobiedoo
Speaking In Tongues
quote:
Op woensdag 23 oktober 2024 10:55 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Dat dacht ik ooit ook, maar dat heeft 505 dus wel behoorlijk onderuit gehaald. En vorig jaar werden er 6 toegevoegd 2 uur na de lancering van de keuzelijst. Als ik jullie was, dan zou ik een mailbombtactiek toepassen en allemaal op 29 november een mailtje sturen dat Eefje op de keuzelijst moet of anders komt Volkert nog even langs op het Mediapark.
En dan een Ha ha sukkel, we zenden vandaag uit vanuit beeld & geluid terugkrijgen
Tussle266
Albumversie
quote:
Ja maar we laten Bartje wel met rust, we moeten die keuzelijstsamenstellers hebben.
Maar ik neem het sowieso terug. Met een spionnenbaas als premier is Volkert aanroepen op een forum misschien niet de slimste zet. Sorry Dick.
Gretzl
Gisteren bij
First Dates deed een jongedame mee die zichzelf muziekfreak noemde en 3 favoriete platen had meegenomen. Een typische Top 2000-smaak zou ik zeggen
|
Concert stats |
Gretzl
quote:
Op woensdag 23 oktober 2024 08:09 schreef Tussle266 het volgende:De grote vraag is natuurlijk vooral wat de redactie ertoe doet besluiten om een nummer wel of niet toe te voegen, anders dan die playlistwillekeurigheden.
Dit ja.
Gelukkig hebben we vorig jaar bij meerdere bands mogen ervaren dat ze nog in de loop van de stemweek aan de keuzelijst werden toegevoegd, waarschijnlijk doordat er relatief veel op gestemd werd (The National en Porcupine Tree). Hopelijk trekken ze die lijn door bij alle nummers die vaak in de vrije keuze worden genoemd. Kan net het laatste zetje geven, en is goed voor het verloop
|
Concert stats |
Gretzl
quote:
1/3
De laatste had wss ook gekund, maar je moet het meer zoeken in de hogere regionen van de T2000. Iets met een ladder en een edelsteen
Een jonge boomer zullen we maar zeggen
|
Concert stats |
Gretzl
quote:
Emmely heeft begin dit jaar toegezegd dat ze haar best gaat doen om Eefje op de keuzelijst te krijgen. Daar hou ik me aan vast
|
Concert stats |
Tussle266
Albumversie
quote:
Even teruggezocht. Dit was wel ook gelijk de enige dit jaar.
Gretzl
quote:
I'll be your Emmely and I'll be your June
If you'll be my Gram and my Johnny too
SPOILER
|
Concert stats |
Alleen Emmely al als prima vervanger van Matthijs maakte het bekijken van de Nacht van de Popmuziek de moeite waard
The script for tears
quote:
Dat staat toch ook 'gewoon' op het mediapark?
Gretzl
Inclusief de voorspelde klaagzang van één user die van mening is dat we het niet over de beste artiest van eigen bodem mogen hebben
Beter haalt ze het dit jaar wel, dan komt er weer ruimte op de lijst van Top 2000-reeks tradities voor iets anders
|
Concert stats |
Gretzl
quote:
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe hangt de vlag er nu bij volgens jou? Zijn er de laatste twee maanden nog kanshebber bijgekomen, of nummers afgevallen die je sowieso niet meer ziet debuteren?
|
Concert stats |
Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
quote:
Op woensdag 23 oktober 2024 13:43 schreef Gretzl het volgende:Inclusief de voorspelde klaagzang van één user die van mening is dat we het niet over de beste artiest van eigen bodem mogen hebben
Beter haalt ze het dit jaar wel, dan komt er weer ruimte op de lijst van Top 2000-reeks tradities voor iets anders
De classic
al is 'de beste artiest' wel ietwat subjectief, haha (of bedoel je een andere artiest? Over Eefje hebben we het inmiddels al genoeg
)
Stel je voor, ze haalt het, wie ga je dan steunen voor de Top 2000 voor 2025? Ik ben benieuwd
quote:
Op woensdag 23 oktober 2024 13:47 schreef Gretzl het volgende:[..]
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe hangt de vlag er nu bij volgens jou? Zijn er de laatste twee maanden nog kanshebber bijgekomen, of nummers afgevallen die je sowieso niet meer ziet debuteren?
Niets nieuws van Taylor Swift erbij?
Tussle266
Albumversie
quote:
Stuk of 5 minimaal. Als alles wat er nog niet stond wat van eerdere albums komt dat dit jaar gedraaid is ook de keuzelijst haalt, tenminste.
quote:
Op woensdag 23 oktober 2024 14:06 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Stuk of 5 minimaal. Als alles wat er nog niet stond wat van eerdere albums komt dat dit jaar gedraaid is ook de keuzelijst haalt, tenminste.
Ja, Taylor stond er vorig jaar maar 12 keer in. Met het huidige stemsysteem ligt de weg open om dat aantal op termijn te verdubbelen.
Tussle266
Albumversie
quote:
Op woensdag 23 oktober 2024 14:09 schreef Fred_B het volgende:[..]
Ja, Taylor stond er vorig jaar maar 12 keer in. Met het huidige stemsysteem ligt de weg open om dat aantal op termijn te verdubbelen.
In het huidige tempo sluit ze zich zo aan bij de fanclub 35x op 1 lijst groep.
quote:
Op woensdag 23 oktober 2024 14:06 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Dan zou ze Adele (met 15) voorbij gaan als de solo artieste met de meeste noteringen. Hoop eigenlijk dat Adele die troon blijft bestijgen. Heb m'n hoop daarvoor gevestigd op het niet-stemmen van 15-jarige meisjes omdat ze de Top 2000 voor boomers vinden..
The script for tears
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Op woensdag 23 oktober 2024 15:28 schreef Gale_Boetticher het volgende:[..]
Dan zou ze Adele (met 15) voorbij gaan als de solo artieste met de meeste noteringen. Hoop eigenlijk dat Adele die troon blijft bestijgen. Heb m'n hoop daarvoor gevestigd op het niet-stemmen van 15-jarige meisjes omdat ze de Top 2000 voor boomers vinden..
Ik ben van beiden niet de allergrootste fan (ben ook niet echt de doelgroep vanwege mijn penis vermoed ik
), maar als ik moet kiezen vind ik Taylor Swift wel de betere van de twee.
n00biedoobiedoo
Speaking In Tongues
quote:
Op woensdag 23 oktober 2024 15:50 schreef DecoAoreste het volgende:[..]
Ik ben van beiden niet de allergrootste fan (ben ook niet echt de doelgroep vanwege mijn penis vermoed ik
), maar als ik moet kiezen vind ik Taylor Swift wel de betere van de twee.
Kies je dan met je penis, of..
quote:
Op woensdag 23 oktober 2024 14:16 schreef BillDauterive het volgende:Sinds ik haar deze zomer live gezien heb, vind ik het helemaal niet erg als ze er straks 24 keer in staat
Ik ga ook zeker op een van haar liedjes stemmen
All too well dit jaar pas ontdekt, die gaat ook op mijn stemlijst.
quote:
Op woensdag 23 oktober 2024 16:14 schreef Tussle266 het volgende:Er was ook nog dat duet wat ergens achterin mijn hoofd zit (was dat met Ed Kroket of haal ik nu dingen door elkaar?). Maar die was volgens mij van 2024, dus die moet het dan op eigen kracht doen. Genoeg punten bij de CITO halen en zo.
Ze hebben er 4 en de laatste was uit 2022.
Tussle266
Albumversie
quote:
Er was er in ieder geval 1 in de eerste helft van dit jaar populair bij 2. Maar die Ed Kroket associatie is volgens mij verkeerd.
Tussle266
Albumversie
quote:
Die is het. Ed met tekeningen op zijn gezicht toch?
n00biedoobiedoo
Speaking In Tongues
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Natuurlijk niet, maar demografisch gezien zijn er relatief veel vrouwen fan van beide zangeressen. Dus het ligt in de lijn der verwachting dat de muziek mij persoonlijk wat minder aanspreekt. Al vind ik het ook zeker geen oortering hoor.
Het is geen Beyoncé (
)
quote:
Dat synth deuntje is wel aardig maar als het daar om te doen is kan er net zo goed op het minder saaie A Real Hero van College & Electric Youth gestemd worden
The script for tears
quote:
Scottie
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
Ik ben verplicht vrij van 23 december tot en met 5 januari.
Zucht, dit wordt dus weer een non-stop openhartig top 2000 bacchanaal. Binnenkort maar eens kijken hoe duur de Bunnahabhain tegenwoordig is.
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Op donderdag 24 oktober 2024 14:19 schreef PippenScottie het volgende:Ik ben verplicht vrij van 23 december tot en met 5 januari.
Zucht, dit wordt dus weer een non-stop openhartig top 2000 bacchanaal. Binnenkort maar eens kijken hoe duur de Bunnahabhain tegenwoordig is.
Dat wordt een mooi feestje!
Ik ben er ook weer regelmatig bij van de 27e t/m de 30e, zoals gebruikelijk
. Probeer wel iets minder te drinken dan voorgaande jaren in het kader van de gezondheid
Tussle266
Albumversie
quote:
Suus & Freek vragen of je nog een biertje wil.
Gretzl
quote:
Op woensdag 23 oktober 2024 14:01 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:[..]
De classic
al is 'de beste artiest' wel ietwat subjectief, haha (of bedoel je een andere artiest? Over Eefje hebben we het inmiddels al genoeg
)
Stel je voor, ze haalt het, wie ga je dan steunen voor de Top 2000 voor 2025? Ik ben benieuwd
Haha, bij benamingen als beste is het natuurlijk altijd 100% subjectief
Als Eefje in de lijst komt dan ga ik voor de volgende push een keuze moeten maken tussen Chappell Roan, Robyn, Chvrches en Jessie Ware. Er zijn legio favorieten die erbij mogen (al besef ik me ter degen dat het lastig genoeg is voor artiesten die niet super mainstream zijn). Maar alleen al de erkenning van het toevoegen van een nieuwe artiest aan de keuzelijst vind ik ook wat waard. Voor artiesten die op de voorkeuzelijst staan is het speelveld immers eerlijker.
|
Concert stats |
Gretzl
quote:
De voorpret kan alvast beginnen dan
Ook mijn streven om weer alle dagen tussen kerst en oud & nieuw vrij te zijn, en hopelijk nog een paar dagen ervoor. Maar ben net met een nieuwe baan gestart, dus moet dat nog even kortsluiten of het allemaal kan qua bezetting
|
Concert stats |
quote:
Doe maar een e, o, r, g, k een s en een t
Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
quote:
Op donderdag 24 oktober 2024 17:57 schreef Gretzl het volgende:[..]
Haha, bij benamingen als beste is het natuurlijk altijd 100% subjectief
Als Eefje in de lijst komt dan ga ik voor de volgende push een keuze moeten maken tussen Chappell Roan, Robyn, Chvrches en Jessie Ware. Er zijn legio favorieten die erbij mogen (al besef ik me ter degen dat het lastig genoeg is voor artiesten die niet super mainstream zijn). Maar alleen al de erkenning van het toevoegen van een nieuwe artiest aan de keuzelijst vind ik ook wat waard. Voor artiesten die op de voorkeuzelijst staan is het speelveld immers eerlijker.
De OG Dancing on my own zeker, jouw kennende?
Vind persoonlijk With Every Heartbeat fijner maar die hoor je ook niet supervaak meer, haah.
Het lijkt me van Chappell Roan ook wel aannemelijk dat ze in de Top (of de Extra 500) kan komen dit jaar, Good Luck Babe! is groot genoeg onder de Tiktok-generatie en heb ik ook wel een aantal keertjes op R2 gehoord dit jaar.
Gretzl
Vrees enorm dat dit de volgende ode aan een stad c.q. dialectpopnummer wordt in de Top 2000. Dit jaar uitgebracht in een nieuwe remix
Kwam hem net tegen in een podcast. Niks mis met Leiden, leuke stad. Maar het nummer is nogal infantiel.
|
Concert stats |
Als bosschenaar van geboorte zou deze dialectplaat er ook wel in mogen
quote:
Ja, verdraaid. Zo komen de Tijdbrekers nooit in de lijst
Tussle266
Albumversie
quote:
Dan moet DJ Visage nog komen zeker?
Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
quote:
Die van Fade to Grey?
(ik heb
geen idee waar je het over hebt
l
quote:
Dat liedje over Schumacher
En de opvolger Geil! is hier ook nog wel een guilty pleasure
quote:
En fabrizio met i touch you with my tralala
Gretzl
quote:
SPOILER
Luna - Dat Is het Leven gaat ook een serieuze kanshebber via de vrije keuze worden lijkt me
|
Concert stats |
quote:
Nog 34 nachtjes slapen, dan gaan de stembussen open
Gretzl
En hoeveel nieuwe Bankzitters-noteringen gaan we er dit jaar bij krijgen?
|
Concert stats |
Gretzl
|
Concert stats |
Tussle266
Albumversie
quote:
Dat is het bedrag dat Elon Musk alle geregistreerde Blof-stemmers geeft.
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Huisfeestje. Tsja. Vergeleken met hun andere werk is het een meesterwerk, maar dan leg je de lat wel laag natuurlijk. Ik vrees iig dat we die diep op oudejaarsavond voorgeschoteld krijgen.
Geen idee wat ze nog meer voor nieuw werk hebben, maar ik hou mijn hart vast.
Gretzl
Ben wel voorstander voor een pushactie van What Is Love, zodat we deze eind december ook weer van stal kunnen halen
|
Concert stats |
Gretzl
quote:
Haha, en deze
Iconisch ja, ken weinig andere eurodancenummers die nog steeds zo episch zijn
|
Concert stats |
Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
Gretzl
quote:
Het is volgens mij nu al een van de populairste nummers voor bruiloften en begrafenissen. ik hoor ook liever het origineel, maar ben bang dat dit sowieso een blijvertje gaat zijn.
|
Concert stats |
Ik constateer dat ik dit jaar weer veilig in een hypevrije bubbel heb geleefd. Luna en de Bankzitters zijn me volledig ontgaan. Bliss
quote:
Heb hetzelfde
Laat me ook weer (on)prettig verrassen met de nieuwe binnenkomers dit jaar
Tussle266
Albumversie
quote:
Net zo hard erom gelachen als vorig jaar.
Je weet dat t einde van het jaar eraan komt als de lijstjes weer komen, zoals nu bij Omroep Gelderland met hun 1300 nummers, nu Het Dorp
Oh ja en normaliter hoor je ze het hele jaar niet maar in deze periode wel : Happy Catsmas !
"You can call me Susan if it makes you happy"
Omdat ik thuis niets te zeggen heb, luister ik in de auto soms naar 538. En dus hoorde ik dat zij vanaf morgen ook een top 1000 uitzenden.
Nou snap ik dat wij flink klagen over de top 2000, maar kijk dit eens. En huiver. De lijst van vorig jaar:
https://www.538.nl/538-top-1000/luister-naar-de-538-top-1000-2023
quote:
SPOILER
Luna en Linkin Park maken wel een grotere kans voor de vrije keuze dan enkele hiergenoemden. Iets van Coldplay meteen kan ook nog.
Dagoduck
SINTERGROHL
quote:
Wat een mix van stijlen zeg.
||
quote:
Blijkbaar scoren zulke lijsten wel, want precies zo’n zelfde lijst, maar dan met alleen Nederlands product, hadden ze twee maanden terug ook al:
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2024 13:09 schreef Fred_B het volgende:Radio 538 had blijkbaar ook een lijst, namelijk van de 1000 beste platen van Nederlandse bodem. Zoals iedereen kan indenken is de beste single ooit gemaakt in ons land Terug In De Tijd van Yves Berendse. Voor Radar Love, Bloed Zweet En Tranen, Europapa en Roller Coaster.
Totaal random lijstje verder. Het ziet er niet eens meer gemanipuleerd uit, meer alsof er maar één stemmer was, die zijn Top 1000 heeft ingestuurd:
https://www.538.nl/538-dutch-1000/dit-was-de-538-dutch-1000
quote:
Op maandag 28 oktober 2024 10:33 schreef Fred_B het volgende:[..]
Blijkbaar scoren zulke lijsten wel, want precies zo’n zelfde lijst, maar dan met alleen Nederlands product, hadden ze twee maanden terug ook al:
[..]
Lijstjes en thema's blijven werken, volgens de luistercijfermeting, en dat worden er dus steeds meer:
https://radiowereld.nl/me(...)voor-het-eerst-nr-1/In de week van de 90s lijst van Radio 2 winnen ze weer een procentpunt (en elk procentpunt is bakken geld aan extra reclame-inkomsten) en zie je ook stijgers van Joe (80s lijst) en zelfs van NPO extra zenders terug (Nederlandstalige Top 1000 op NPO Sterren NL)
https://radiowereld.nl/me(...)io-2-is-marktleider/Je kan genoeg vinden van die luistercijfermeting: 3000 mensen (met waarschijnlijk bovengemiddelde affiniteit voor radio) die zich de hele dag af laten luisteren door een app op hun telefoon waardoor bij deze groep alleen radio luisteren via speakers wordt gemeten. Maar goed, zolang het vooral voor commerciële radiozenders zoveel uitmaakt en hun omzet erop gebaseerd is, blijven radiozenders graag lijstjes uitzenden.
quote:
Op maandag 28 oktober 2024 10:47 schreef Cassa95 het volgende:[..]
Lijstjes en thema's blijven werken, volgens de luistercijfermeting, en dat worden er dus steeds meer:
https://radiowereld.nl/me(...)voor-het-eerst-nr-1/In de week van de 90s lijst van Radio 2 winnen ze weer een procentpunt (en elk procentpunt is bakken geld aan extra reclame-inkomsten) en zie je ook stijgers van Joe (80s lijst) en zelfs van NPO extra zenders terug (Nederlandstalige Top 1000 op NPO Sterren NL)
https://radiowereld.nl/me(...)io-2-is-marktleider/Je kan genoeg vinden van die luistercijfermeting: 3000 mensen (met waarschijnlijk bovengemiddelde affiniteit voor radio) die zich de hele dag af laten luisteren door een app op hun telefoon waardoor bij deze groep alleen radio luisteren via speakers wordt gemeten. Maar goed, zolang het vooral voor commerciële radiozenders zoveel uitmaakt en hun omzet erop gebaseerd is, blijven radiozenders graag lijstjes uitzenden.
Ja, het is al zo lang als ik me kan herinneren dat hitlijsten de best beluisterde programma’s op de radio zijn. Wat dat betreft is het achteraf ook wel bijzonder dat de Top 2000 pas bij de eeuwwisseling is geïntroduceerd, en lijstjes met meer dan 100 platen daarvoor zo zeldzaam waren.
Heb in de wandelgangen gehoord dat dit de hoogste binnenkomer van fit jaar is
Europapa wordt toch gewoon de hoogste binnenkomer?
quote:
Leuker dan Europapa
The script for tears
quote:
Ik ben daar niet meer zo zeker van. Eurosong is al lang geleden en Joost heeft wat van zn glans verloren.
quote:
Wordt misschien wel één van de andere kanshebbers dan. Pokerende Bey of Mars + Gaga of Stick Season
The script for tears
quote:
Ik vrees dat ik Roxy.
quote:
Maarja welke van de kinderdeuntjes dan. Huisfeestje of Satisfyer of Sugardaddy. Keuzes..
The script for tears
quote:
Huisfeestje. Die bedient 2 (deels overlappende) stemgroepen
Eightyone
Bejaarde millennial
quote:
Ze worden wel steeds minder bijzonder.
In de mid 00's was er echt veel om te doen als een van de grote zenders een 90's-week had. Nu is het heel gewoon dat zoiets gebeurt.
Gretzl
nvm
|
Concert stats |
Ama
Hypa Hypa
quote:
Oud en nieuw genot.
Ama
Hypa Hypa
quote:
Het is ook al wintertijd toch.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
mjah, maar sneeuw mag nog wel ff wegblijven
Same shit, different day
SC hopper present
Heb wel weer echt zin om te Van Inkelen dit jaar ladies en people
Gretzl
|
Concert stats |
Gretzl
Whoops, toch vaker op Spotify voorbij gekomen dan ik dacht
|
Concert stats |
quote:
Ik denk dat je te laat bent, was het was beiden in 10 minuten uitverkocht. En de twee extra shows daarna 5 minuten later ook.
[ Bericht 100% gewijzigd door Cassa95 op 30-10-2024 11:55:50 ]
Gretzl
quote:
Op woensdag 30 oktober 2024 11:54 schreef Cassa95 het volgende:[..]
Ik denk dat je te laat bent, was het was beiden in 10 minuten uitverkocht. En de twee extra shows daarna 5 minuten later ook.
Haha, ik had geen serieuze interesse om haar clubtour te bezoek hoor. Zó breed is m'n smaak ook weer niet
Had in september wel de intentie om haar mee te pakken op Appelpop, maar had me toen verslapen
|
Concert stats |
Gretzl
quote:
Haha dit is op basis van 57 scrobbles, geen hoge aantallen. Haar hitjes zijn hap-slik-weg, maar ook niet vervelend om naar te luisteren
Nieuwste single van Maan is overigens een stuk alternatiever, die zou je ook wel tof kunnen vinden
Bekijk deze YouTube-video
|
Concert stats |
PzKpfw
Devon 'No Limits'
Ik heb zojuist het grootste Top 2000 schandaal ooit ontdekt.
SPOILER
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
quote:
Op donderdag 31 oktober 2024 18:07 schreef PzKpfw het volgende:Ik heb zojuist het grootste Top 2000 schandaal ooit ontdekt.
SPOILER
Verbaast me eigenlijk niet zoveel
De komende editie wordt in ieder geval een flinke Thriller.
quote:
Zoals André zou zeggen: Quincy Jones doet zeg maar niets meer
Gretzl
Nothing Matters van The Last Dinner Party staat op #36 in de Kink 1600. Maakt dit nummer ook een serieuze kans op een plek in de Top 2000 denken jullie? (mits keuzelijst)
|
Concert stats |
Gretzl
Klein beetje hoop dat Kacey godin
volgend jaar ook eindelijk op de keuzelijst staat
|
Concert stats |
Gretzl
-dubbel-
|
Concert stats |
Chiappucci
Il Diavolo
quote:
Op maandag 4 november 2024 16:31 schreef Gretzl het volgende:Nothing Matters van The Last Dinner Party staat op #36 in de Kink 1600. Maakt dit nummer ook een serieuze kans op een plek in de Top 2000 denken jullie? (mits keuzelijst)
[
x ]
Ik vraag me af of het daar 'mainstream' genoeg voor is. Voor mijn gevoel is het zeker niet grijs gedraaid op Radio 2 en zo. Maar wie weet een nieuwe binnenkomer in de onderste regionen.
The Feminine Urge is wel mijn favoriet trouwens.
quote:
Toch maar mooi de Joop Zoetemelk van het Top 2000-topic in vredestijd.
Edit: oh verkeerde topic
The script for tears
n00biedoobiedoo
Speaking In Tongues
Gretzl
Ik ga de FOK! stats wel enorm missen in december
|
Concert stats |
quote:
Op woensdag 6 november 2024 14:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:Geruchten (Kicken) gaan, dat Morad vanaf januari weer van 20-22 mag gaan doen. Wat betekent dat we Daniel Lippens iig niet tijdens Christelijke uren gaan horen
En Tim op zn broek dan?
Dagoduck
SINTERGROHL
||
Dagoduck
SINTERGROHL
Nog maar even mijn dagrecords opgezocht en veiliggesteld.
Mijn top 3, en enige keren boven de 1300:
30-12-2017
130430-12-2019
150030-12-2020
1350Allemaal op 30 december
||
quote:
Op woensdag 6 november 2024 17:28 schreef Dagoduck het volgende:Nog maar even mijn dagrecords opgezocht en veiliggesteld.
Mijn top 3, en enige keren boven de 1300:
30-12-2017
130430-12-2019
150030-12-2020
1350Allemaal op 30 december
Met Corona is de klad er wel een beetje ingekomen bij jou hoor
Dagoduck
SINTERGROHL
quote:
Leeftijd. En onverschilligheid.
||
quote:
Op donderdag 7 november 2024 23:33 schreef PzKpfw het volgende:Ben benieuwd welke nummers me deze editie weten te verassen. Heb afgelopen jaar afscheid genomen van m'n oude tafelradio en geïnvesteerd in een leuke stereo-installatie. Wat een verschil maakt dat voor bepaalde nummer, zoveel detail.. Viel me daardoor bijvoorbeeld nu pas op dat je bij Otis Redding - Sitting on the dock of the bay de branding op de achtergrond hoort.
Ja fatsoenlijke speakers kunnen (tot op bepaalde hoogte) echt flink verschil uit maken
Viel me ook meteen op toen ik van oordopjes naar een koptelefoon over ging, wereld van verschil zeg
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Piebe
Van alle markten thuis.
quote:
Ik heb ook iets gemist blijkbaar.
Ja ja
quote:
De dialectplaag is lastig uit te roeien blijkbaar
Tussle266
Albumversie
quote:
Er staat ook: niet de een voor de ander. Met andere woorden, het is nog maar een kwestie van tijd voor je naast ABBA- en Queen-lijstjes ook Lochem- en Arnemuiden-lijstjes krijgt?
quote:
Op woensdag 13 november 2024 09:50 schreef Tussle266 het volgende:Ik hoorde vandaag voor het eerst (en waarschijnlijk voor het laatst) Astronomy in een andere context dan de Top 2000. Die zijn we toch zeker ook kwijt als stokkenseizoen begint over 2 weken?
Die lijkt me volledig kansloos. Net als een Sweet Victory een jaartje geluk gehad met timing en achtergrond.
Die dialectbagger mag wel per direct opflikkeren, maar ik vrees dat er gewoon weer een Slinger aan gegeven wordt.
quote:
Op woensdag 13 november 2024 10:15 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Er staat ook: niet de een voor de ander. Met andere woorden, het is nog maar een kwestie van tijd voor je naast ABBA- en Queen-lijstjes ook Lochem- en Arnemuiden-lijstjes krijgt?
Radio 2 mag er wel iets van een filter op zetten. Ede Staal of Neet Oet Lottum hebben nog wel iets van een brede regionale achterban, maar met een beetje pech staat binnenkort elke Jan Doedel erin die een paar honderd stemmers kan mobiliseren.
Ja beetje jammer dit, wil je een lijst met goede muziek of een lijst van wie de meeste mensen weet te mobiliseren.
Oh wacht dat zegt Fred_B ook al.
En dan nog die bankzittermeuk die er vast ook weer drie bijkrijgen.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
quote:
Ik vind Drukwerk wel anders dan, zeg, André Hazes.
Gretzl
quote:
Op woensdag 13 november 2024 09:50 schreef Tussle266 het volgende:Ik hoorde vandaag voor het eerst (en waarschijnlijk voor het laatst) Astronomy in een andere context dan de Top 2000. Die zijn we toch zeker ook kwijt als stokkenseizoen begint over 2 weken?
Zou ik niet zeker van zijn hoor. De beste man stond onlangs nog twee avonden in een uitverkochte AFAS
|
Concert stats |
quote:
Maar is niet bekend bij het grote radiopubliek
Piebe
Van alle markten thuis.
quote:
Moet betalen om te kunnen lezen.
Maar het komt er waarschijnlijk weer op neer dat er wederom een mooie 60's classic zal gaan verdwijnen voor een schijtlollig dialectriedeltje
[ Bericht 0% gewijzigd door Piebe op 13-11-2024 13:23:32 ]
Ja ja
Tussle266
Albumversie
quote:
Ik hield me juist vast aan jouw woorden van eerder dit jaar dat dat niet altijd alles zegt. Toen wilde ik zelf nog AFAS gaan uitverkopen.
Gretzl
quote:
Op woensdag 13 november 2024 13:23 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Ik hield me juist vast aan jouw woorden van eerder dit jaar dat dat niet altijd alles zegt. Toen wilde ik zelf nog AFAS gaan uitverkopen.
Klopt, zeg niet alles. De zichtbaarheid op de radio telt natuurlijk ook. Maar het valt niet uit te sluiten dat er in dit geval ook self-fulfilling prophecy kan plaatsvinden, nu het nummer eenmaal in de lijst staat. Vaker gezien dat nummers met weinig airplay gewoon standhouden, omdat er toch voldoende fans op blijven stemmen.
Bloodbuzz Ohio en
Arriving Somewhere but Not Here zullen ook niet al teveel op Radio 2 zijn gedraaid, maar verwacht wel dat deze nieuwkomers gaan consolideren.
|
Concert stats |
Gretzl
Debuut van Fontaines D.C. in de lijst der lijsten zal zeker pas op z'n vroegst in 2025 zijn?
|
Concert stats |
Gretzl
|
Concert stats |
Dagoduck
SINTERGROHL
||
Gretzl
quote:
Haha, maar welke (lokale) Noord-Hollandse act heb jij niet live gezien?
|
Concert stats |
Dagoduck
SINTERGROHL
||
Gretzl
Lucky you
|
Concert stats |
Tussle266
Albumversie
quote:
Maar zou je dat ook de rest van de mensheid bewust aandoen?