Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Tina Turner, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023 We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk. Nu eindelijk in HD
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
[ Bericht 4% gewijzigd door Dagoduck op 18-10-2024 19:24:15 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op vrijdag 18 oktober 2024 15:22 schreef Tussle266 het volgende: 18, 24, 34, 66 en 96. Overigens had Exceeder het door Saltburn dit jaar moeiteloos gehaald als NPO 2 niet zo had tegengewerkt.
Even gemist, wat was in deze het verhaal met Exceeder?
Nog altijd wel goede hoop dat Sophie Ellis-Bextor het zeer gemakkelijk gaat halen. Staat er iig een nieuwe artiest (+ vrouw) in de lijst, eentje die dan ook wel richting de evergreenstatus kan (lees: niet meer uit de Top 2000 verdwijnt).
| Concert stats | Last.fm Do whatever the TV tells us Stay inside our rosy-minded fuzz So worry not, all things are well
[..] Even gemist, wat was in deze het verhaal met Exceeder?
Nog altijd wel goede hoop dat Sophie Ellis-Bextor het zeer gemakkelijk gaat halen. Staat er iig een nieuwe artiest (+ vrouw) in de lijst, eentje die dan ook wel richting de evergreenstatus kan (lees: niet meer uit de Top 2000 verdwijnt).
Er was een fase in februari dat heel die soundtrack hoog scoorde. Maar SEB, Exceeder en Time To Pretend staken daar wel echt nog bovenuit. Maar 2 weigert Exceeder op de keuzelijst te zetten, dus nagenoeg kansloos. SEB is wel een zekerheidje denk ik hoor, in ieder geval voor dit jaar.
[..] Even gemist, wat was in deze het verhaal met Exceeder?
Oh, als die het dit jaar haalt,is het voor hooguit 2 jaar hoor. Zeker geen blijvertje. Anders had-ie het wel eerder gehaald.
Op vrijdag 18 oktober 2024 18:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende: Gaan jullie nog bepaalde oud-dj's missen, als we in twintigvierentwintig met militaire precisie gaan aftellen op de maat van je verrukking?
We moeten eerst maar eens afwachten wat dj’s zoals jouw favoriete nieuwkomer ons gaan geven. Daarna was vroeger waarschijnlijk alles beter.
[..] Er was een fase in februari dat heel die soundtrack hoog scoorde. Maar SEB, Exceeder en Time To Pretend staken daar wel echt nog bovenuit. Maar 2 weigert Exceeder op de keuzelijst te zetten, dus nagenoeg kansloos. SEB is wel een zekerheidje denk ik hoor, in ieder geval voor dit jaar.
Ik hoop eigenlijk tegen beter weten in dat de Joost klein-hype is overgewaaid. Wat een vervelende arrogante act is dat geworden. T was altijd al n act maar hij is zo erg in zichzelf gaan geloven dat ie bij mij alleen nog maar antipathie opwekt
Op zaterdag 19 oktober 2024 10:17 schreef Scorpion_17 het volgende: Ik hoop eigenlijk tegen beter weten in dat de Joost klein-hype is overgewaaid. Wat een vervelende arrogante act is dat geworden. T was altijd al n act maar hij is zo erg in zichzelf gaan geloven dat ie bij mij alleen nog maar antipathie opwekt
Dan haal je even een kop koffie tijdens die drie minuten van de 168 uur Top 2000. Het is allemaal wat.
Op zaterdag 19 oktober 2024 10:17 schreef Scorpion_17 het volgende: Ik hoop eigenlijk tegen beter weten in dat de Joost klein-hype is overgewaaid. Wat een vervelende arrogante act is dat geworden. T was altijd al n act maar hij is zo erg in zichzelf gaan geloven dat ie bij mij alleen nog maar antipathie opwekt
Ik ken een subforum waar mensen voor minder worden gelyncht.
Als die voor NL nou nog een leuke klassering had binnengehaald op dat festival dan was ie nog wat waard geweest. En dan te bedenken dat AvroTros em mogelijk opnieuw wil sturen..
Remember the jester that showed you tears The script for tears
Ik denk dat er geen ontkomen aan de Verlosser is. Alleen zal het wel wat minder hoog zijn dan het eerst leek. Dat geldt natuurlijk voor alle hypes. Murder on the Dancefloor zou in maart rond 200 hebben gestaan, nu zou ik zeggen dat die ergens rond 1200 terechtkomt. Voor de Verlosser zou ik nu ook niet meer top 50 zeggen, maar eerder 30 december. Maar de acties moeten ook nog ontvlammen, dus dan wordt het uiteindelijk misschien toch weer top 50.
Op zaterdag 19 oktober 2024 11:28 schreef Tussle266 het volgende: Ik denk dat er geen ontkomen aan de Verlosser is. Alleen zal het wel wat minder hoog zijn dan het eerst leek. Dat geldt natuurlijk voor alle hypes. Murder on the Dancefloor zou in maart rond 200 hebben gestaan, nu zou ik zeggen dat die ergens rond 1200 terechtkomt. Voor de Verlosser zou ik nu ook niet meer top 50 zeggen, maar eerder 30 december. Maar de acties moeten ook nog ontvlammen, dus dan wordt het uiteindelijk misschien toch weer top 50.
Denk dat Joost z'n eigen ruiten wel in rap tempo aan het ingooien is. Zie net een filmpje dat hij aan het meezwaaien is tijdens het herdenken van de overleden BN'ers bij het Televiziergala. Echt sprakeloos.. Zou hij op 4 mei op de dam ook gaan meezwaaien tijdens de trompetsolo?
Remember the jester that showed you tears The script for tears
[..] Denk dat Joost z'n eigen ruiten wel in rap tempo aan het ingooien is. Zie net een filmpje dat hij aan het meezwaaien is tijdens het herdenken van de overleden BN'ers bij het Televiziergala. Echt sprakeloos.. Zou hij op 4 mei op de dam ook gaan meezwaaien tijdens de trompetsolo?
Het lijkt me dat de trompetsolo dan in de Top 2000 komt als hij dat doet.