Ik vind ze leuk, ik heb een mega bak ( 120 ) want ze groeien erg hard in het begin, ze worden zo een 30 cm.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:05 schreef Schanu het volgende:
[..]
Axolotls, dat lijkt mij ZO tof. Ik zie wel eens van die aquaria voor kinderen met axolotls, maar lees vervolgens ook vaak dat ze bijna onzichtbaar klein blijven of zelfs helemaal niet in leven blijven. Wat zijn jouw ervaringen? Want ik zou ze best wel een keer willen hebben denk ik
[..]
Ook echt leuk dit, zo'n nachtcamera, klinkt heel interessant - voor jong én oud![]()
Geweldig dit, ga ik het toch maar eens overwegenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:08 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik vind ze leuk, ik heb een mega bak ( 120 ) want ze groeien erg hard in het begin, ze worden zo een 30 cm.
Heel eerlijk, ze doen niet veel, ze eten wel uit de hand, en ze zijn gewoon al die jaren nog steeds leuk om te zien .
Die kinderen die hier komen zitten ook altijd voor de bak.
Maar er is geen harde axolotlactie of zo, ik heb er wel guppen bij als levend voer, dat is wel leuk om te volgen, hoe ze jagen soms, meestal erg slecht dus ze krijgen er pellets bij, of garnalen, of versgevangen regenwormen ( die van 9 zoekt aaaaaaaaltijd naar wormen voor de beestjes, heerlijk ).
Schoonmaken is wel even een half uurtje per week maar dat kunnen kinderen ook wel vrij jong zelf denk ik.
DIT!quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:03 schreef Schanu het volgende:
Maar ach, mijn ervaring is dat kinderen vaak moeilijk van hun geloof zijn af te krijgen. Dat Jewel dan roept dat Sint niet bestaat, maakt meer indruk op ouders/juffen die dat vervelend vinden dan op de kinderen zelf denk ik
Ze kunnen wel oud worden! Als je praktische vragen hebt weet je me wel te vinden!quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:05 schreef Schanu het volgende:
[..]
Geweldig dit, ga ik het toch maar eens overwegen
Dit is toch puur je eigen interpretatie van het verhaal?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:25 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb een kind dat het ook als liegen en dus iets verderfelijks ziet.
Gelijk hebben ze. Dat we er allemaal goede bedoelingen mee hebben en de kinderen er iets magisch tofs mee willen geven, wil niet zeggen dat we ze geen jaren van hun leven onzin verkopen.
Dat kinderen die de waarheid weten dit niet altijd voor zich kunnen houden lijkt me niet meer dan normaal en absoluut niet afkeurenswaardig. Kun je zo'm kind imo niet kwalijk nemen.
Wmb moet je daar vanaf groep 3 in principe al rekening mee houden.
Uhh, nee. Volgens mij is dat de feitelijke situatie.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:21 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dit is toch puur je eigen interpretatie van het verhaal?
Dat jij er niks negatiefs bij voelt, wat je wel doet bij liegen, maakt toch uiteindelijk geen verschil in de kale feiten? Als je je kinderen niet vertelt dat het een toneelstuk is waar zij de hoofdrol in spelen, dan ben je niet eerlijk tegen ze. Met de beste bedoelingen.quote:Ik voel op geen enkel moment dat ik lieg tegen mijn kinderen, verkoop ze geen onzin. We spelen een toneelstuk (zoals ik dat ook vind van een Disneyfilm of de boomhut met 13 verdiepingen) en ik hoop dat mijn kinderen het zo lang mogelijk mee kunnen maken.
Ah ja, want het gebeurt ook echt constant natuurlijkquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:32 schreef twist02 het volgende:
Vraag me oprecht af of de niet-religieuze volwassenen en kinderen ook dezelfde behoefte voelen om constant tegen elke gelovige te verkondigen dat god niet bestaat en dat het allemaal nep is?
Nee, zoals Schanu ook zei, is dat de term die onze resp kinderen eraan gaven.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:32 schreef twist02 het volgende:
Eens met @:LeSage; 'liegen' is echt de term die je er zelf aan geeft.
Wel actually... Mijn toen 5jarige welinsintgelover heeft wel eens in totale verbazing aan kinderen uit zijn klas gevraagd of ze écht in dat verhaal geloofden. Inclusiefquote:Vraag me oprecht af of de niet-religieuze volwassenen en kinderen ook dezelfde behoefte voelen om constant tegen elke gelovige te verkondigen dat god niet bestaat en dat het allemaal nep is?
Uiteraard. Het ging mij om het affikken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:32 schreef twist02 het volgende:
En nee: ik fik een kind niet af als hij/zij z'n mond voorbij praatmaar vind het wel jammer als dat ervoor zorgt dat die paar jaar magie van mijn kind daardoor verkort wordt ja. En dat mag ook gewoon, lijkt me
Ik ken een volwassen kerel die daadwerkelijk nog in sinterklaas gelooft. Wel weer een autist.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee, zoals Schanu ook zei, is dat de term die onze resp kinderen eraan gaven.
[..]
Wel actually... Mijn toen 5jarige welinsintgelover heeft wel eens in totale verbazing aan kinderen uit zijn klas gevraagd of ze écht in dat verhaal geloofden. Inclusief![]()
![]()
toen hij dat thuis vertelde .
Overigens denk ik dat dit niet helemaal hetzelfde is. Ik ga er vanuit dat iedere volwassene weet dat Sint niet bestaat. Ik neem aan dat religieuze volwassenen en kinderen er van overtuigd zijn dat god wel bestaat. Dus de onderliggende overtuiging is daar nogal anders.
Niets, dat is mijns inziens ook gewoon iets wat je wel doet als ouder als een kind weet hoe het echt zit. Maar het kan altijd mis gaan, want je houdt niet continu hun handje vast om te zeggen wat en hoe. En het vergt ook wel wat van de docent, die even een knipoog geeft of nog een keer het kind apart neemt. WE hebben het wel over kleine kinderen he, niet over volwassenen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:04 schreef LeSage het volgende:
Wat is er mis met tegen je kind zeggen: jij weet dit, maar houd dit bij jezelf?
En eerlijk gezegd, als een kind tegen mijn zoon zegt dat hij niet bestaat zal ik daar ook een gesprek met de ouder over hebben, of het thuis nog even besproken kan worden om het op school even stil te houden.
Ben ook heel blij dat school hier extra aandacht aan geeft.
Oké, dan niet constant.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Ah ja, want het gebeurt ook echt constant natuurlijk![]()
Dat jij andere keuzes maakt, is helemaal prima! Maar daar weegt jouw interpretatie dus wel degelijk in mee. Ook prima, maar da's dus precies het punt dat ik probeer te maken: dat sommigen het zien als liegen, betekent niet dat iedereen dat zo ziet.quote:Ik denk ook niet dat het iets is wat met religie te maken heeft. Ik ben dan wel religieus, maar ik vind het meer principe dan religie eigenlijk? Ik heb vroeger als kind wel gewoon in Sinterklaas mogen geloven en mijn eigen ervaring daarmee heeft me doen besluiten het met mijn kinderen anders aan te pakken. Speelt daar iets mee? Ja, autisme. Zou ik dat ook gedaan hebben als dat niet het geval was? Waarschijnlijk wel, omdat het lieg-idee bij MIJ als kind al aanwezig was toen ik erachter kwam dat het allemaal bullshit was.
En hoeveel van die kinderen ken je? Want ik ken er eigenlijk geen en ik zit toch echt wel in een religeuze omgevingquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:09 schreef twist02 het volgende:
[..]
Oké, dan niet constant.
Maar als kinderen een religieus buurkindje of klasgenootje hebben dat met enige regelmaat aan god refereert, doen ouders ook hun best om die kinderen te leren dat ze niet steeds moeten roepen dat god niet echt is, schat ik. Dat bedoel ik meer
Ik noem het liegen, een ander noemt het een toneelstuk. Feit blijft wel dat je de waarheid verdraait als je zegt dat sinterklaas wel bestaat natuurlijk. En als iemand dat wil doen, prima hoor. Maar ik doe het nietquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:09 schreef twist02 het volgende:
Dat jij andere keuzes maakt, is helemaal prima! Maar daar weegt jouw interpretatie dus wel degelijk in mee. Ook prima, maar da's dus precies het punt dat ik probeer te maken: dat sommigen het zien als liegen, betekent niet dat iedereen dat zo ziet.
Dat kan uiteraard, maar je kunt je kind ook nuances leren daarin (niet op elke leeftijd uiteraard!). In mijn beleving zijn er ouders die daar geen enkele moeite voor doen. Dat kan, maar da's wel een keuzequote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee, zoals Schanu ook zei, is dat de term die onze resp kinderen eraan gaven.
Ja, zo was ik dus ookquote:Wel actually... Mijn toen 5jarige welinsintgelover heeft wel eens in totale verbazing aan kinderen uit zijn klas gevraagd of ze écht in dat verhaal geloofden. Inclusief![]()
![]()
toen hij dat thuis vertelde .
Tsja, da's misschien ook maar net hoe je het bekijkt. Het gaat mij er vooral om dat je kinderen prima kunt leren anderen in hun waarde te laten als zij iets anders geloven. Ik ben er nét zo van overtuigd dat god niet bestaat als dat volwassenen weten dat Sinterklaas niet bestaat. En dat vertel ik mijn kinderen ook. Maar toch leer ik ze om gelovigen te laten geloven wat zij willenquote:Overigens denk ik dat dit niet helemaal hetzelfde is. Ik ga er vanuit dat iedere volwassene weet dat Sint niet bestaat. Ik neem aan dat religieuze volwassenen en kinderen er van overtuigd zijn dat god wel bestaat. Dus de onderliggende overtuiging is daar nogal anders.
Ik ben er vroeger als kind wel tegenaan gelopen ja; net buiten het religieuze deel van Zeeland.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:11 schreef Troel het volgende:
[..]
En hoeveel van die kinderen ken je? Want ik ken er eigenlijk geen en ik zit toch echt wel in een religeuze omgeving
Niet alle kinderen kan je alles leren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:14 schreef twist02 het volgende:
Dat kan uiteraard, maar je kunt je kind ook nuances leren daarin (niet op elke leeftijd uiteraard!). In mijn beleving zijn er ouders die daar geen enkele moeite voor doen. Dat kan, maar da's wel een keuze
Tuurlijk kan je dat aan kinderen uitleggen. Maar ja, kinderen hebben over het algemeen nog niet zo’n groot inhibitievermogen. Dus dat het er af en toe uitgeflapt wordt, kan je gewoon verwachten. Sjaak was ook zo’n kind wat het eruit flapte, hij was 5,5 en zat in groep 3. Daar waren ouders niet zo blij mee. Ik ook niet, maar ja, wat doen we eraan?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:14 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dat kan uiteraard, maar je kunt je kind ook nuances leren daarin (niet op elke leeftijd uiteraard!). In mijn beleving zijn er ouders die daar geen enkele moeite voor doen. Dat kan, maar da's wel een keuze
[..]
Ja, zo was ik dus ookdat leidde véél vaker tot discussies
[..]
Tsja, da's misschien ook maar net hoe je het bekijkt. Het gaat mij er vooral om dat je kinderen prima kunt leren anderen in hun waarde te laten als zij iets anders geloven. Ik ben er nét zo van overtuigd dat god niet bestaat als dat volwassenen weten dat Sinterklaas niet bestaat. En dat vertel ik mijn kinderen ook. Maar toch leer ik ze om gelovigen te laten geloven wat zij willen
Dat zeg ik toch ook letterlijk?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:23 schreef Elleska het volgende:
[..]
Niet alle kinderen kan je alles leren.
Eens met beiden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dus dat het er af en toe uitgeflapt wordt, kan je gewoon verwachten.
Het is vooral de kunst om dit naast elkaar te laten bestaan en er als ouders misschien eens wat genuanceerder naar te kijken.
Dan heb je denk ik gemist dat liegen het woord is wat Jewel er zelf aan geeft en in dit geval geen algemene sint-discussie bewoording betreft.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:38 schreef twist02 het volgende:
Dat zeg ik toch ook letterlijk?
Ik reageer puur op dit onderwerp en de term 'liegen' waarvan ik het idee heb dat die vrijwel alleen in de Sint-discussie gebruikt wordt, en niet in andere situaties waar net zo goed 'onwaarheden' verkondigd worden.
Dat een kind iets bestempelt als liegen, kan prima.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:43 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dan heb je denk ik gemist dat liegen het woord is wat Jewel er zelf aan geeft en in dit geval geen algemene sint-discussie bewoording betreft.
Net zoals anderen herhalen dat ze dat niet vinden. Boehoe.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:52 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dat een kind iets bestempt als liegen, kan prima.
Dat volwassenen ervoor kiezen om dat te blijven herhalen is een bewuste keuze, lijkt me.
De enige reden waarom ik me in deze discussie mengde is omdat ik de achtergrond bij Schanu begrijp. Verder moet ik er niet aan denken dat elk jaar te moeten doen, het voegt vrij weinig toe. Ik vind het redelijk grappig dat je dat komt melden en precies in de discussie binnenvalt.quote:En ja, het is wel degelijk algemene bewoording, want ik voer deze discussie jaarlijks. Zoals ik al zei: dit jaar vrij vroeg
Heel simpel: ik ben absoluut tegen liegen en dat leer ik mijn kinderen ook.
Toch zeg ik soms dingen die niet waar zijn, om uiteenlopende redenen. En ik word daar nooit op aangesproken, tenzij het oktober-november-december is en het over een man met een witte baard gaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geloof jij ook in Calimero?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 00:02 schreef twist02 het volgende:
Oke, dus er mag alleen gereageerd worden als je het eens bent met iemand die iets lastig vindt én als je het hele jaar meepost: check!![]()
Welterusten allemaal
Ieuwquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:17 schreef Pinnenmutske het volgende:
Gisteren kruidnoten gescoord in Zundert.
Truffel en knettersuiker.
Deze skill beheersen mijn kinderen dus totaal nog nietquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:16 schreef Amsel het volgende:
Ik vind dit vallen onder de categorie "als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan niks". Wordt de ander er blij van als je het geheim verklapt? Nee? Zeg dan ook niks.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 08:19 schreef twist02 het volgende:
@:Schanu als mijn posts overkwamen als een persoonlijke aanval naar jou toe: excuses, want dat was absoluut niet de bedoeling. Lijkt me oprecht naar als je hierdoor echt een hoop gezeik krijgtNou ja, alles mag natuurlijk. Maar ik lees het alsof iemand vertelt dat haar kind nu al 1,5 jaar op zwemles zit en maar niet verder komt het omdat het niet met het hoofd onder water durft. En dat je daar vervolgens op reageert: 'jaa, dat hoor ik dus heel vaak, maar het ís helemaal niet eng'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(want die smiley helpt niet hierin). En ook nog een beetje: je fluistert je kind vast zelf in dat het eng is?
![]()
Mag, kan, je zult objectief ook best gelijk hebben, voegt helemaal niets toe voor degene die haar hart luchtte en je krijgt er reacties op.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Haha, dat eerste herken ik ook wel. En ook: ‘een grapje moet in de eerste plaats vooral grappig zijn.’quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Deze skill beheersen mijn kinderen dus totaal nog niet. Bijna dagelijks probeer ik dat over te brengen. Mijn hemel.
Ik vond de periode dat onze kinderen in de Sint geloofden super tof. Maar vanaf groep 3/4 ging het wel schuren, ze gingen onlogica zien en stelden veel vragen. Aan de andere kant geloofden ze nog heilig (dat merk je wel als je tegenvragen gaat stellen), dus lieten we het zo. Maar het voelde niet meer heel fijn. Ongeveer 2 maanden geleden hebben we de jongste ingelicht hoe het echt zit. Ik geloof dat het voor beide partijen een opluchting was. Aan zijn kant omdat alles wat niet helemaal klopte in het verhaal nu op zijn plek viel. Bij ons omdat we eindelijk eerlijk kunnen zijn. Het werd echt tijd.
Dat is toch fantastischquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:36 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd met je jubileum Vicky!
Als ik op school met Sinterklaas help en Sint door de school rondleid dat geloof ik zelf ook weer. Ook als ze pauze hebben achter de schermen dan is het gewoon nog Sinterklaas voor en Sinterklaas na.
Dank jequote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:24 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ieuwmaar ik ben wars van smaakjes. Chocolade, ijs, pepernoten... al die nieuwe smaken, dat trek ik niet
![]()
Maar, eet smakelijk
Dat hadden wij vroeger met een van de pieten, geweldig!quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:44 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is toch fantastischDe Sint in ons dorp is een oude massageclient. Die spreekt mij bij de intocht altijd aan als hij me ziet. De gezichten van B en Juul, fantastisch.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:23 schreef Elleska het volgende:
@:twist02
Fijn dat je hier de volgende dag nog op terug komt.
Wat anderen ook al zeggen er mag hier zeker wel gediscussieerd worden als meningen verschillen maar niet elk onderwerp vraagt om discussie.
Wanneer je in een topicreeks binnen komt dan mis je soms wat info die eraan vooraf is gegaan, in dit geval info van de afgelopen week dus vrij vers. Dat probeerde ik je te vertellen maar dat leek totaal niet binnen te komen want je focus zat helemaal op de liegen discussie die er niet was. Een van de belangrijkste dingen in een discussie is naar elkaar luisteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja echt, die pietenmutsen met naam waren echt mijn beste uitgave ever voor de kinderen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:45 schreef Elleska het volgende:
L en S hebben pietenmutsen met hun naam erop en dat werkt ook geweldig bij de intocht.
Dit effect elk jaar weer :
https://www.dumpert.nl/item/100045982_b89b6fae
Die van mij ook niet hoor. Juist omdat het niet van nature komt besteden we er aandacht aan. Wanneer je wel en niet ongevraagd je mening geeft. En wat tact is. Is ook lastigquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:36 schreef Phaidra het volgende:
Deze skill beheersen mijn kinderen dus totaal nog niet. Bijna dagelijks probeer ik dat over te brengen. Mijn hemel.
zijn. Het werd echt tijd.
Maar ik vind dit aan de andere kant ook lastig. Als men niet tegen mij zegt wat men echt vindt, kan ik dus ook niets iets leren als ik wat stoms doe. En dan blijf ik dus hetzelfde doen, wat een ander kut vindt. Dus hoe vervelend ook, soms is het dus juist van belang om ook die dingen te zeggen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:16 schreef Amsel het volgende:
Ik vind dit vallen onder de categorie "als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan niks". Wordt de ander er blij van als je het geheim verklapt? Nee? Zeg dan ook niks.
Dit probeer ik mijn dochter van 10 ook aan te leren..dat is ook een vreselijke flapuit met soms tenenkrommende momenten waarbij ik in een gat in de grond wil verdwijnen...quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:16 schreef Amsel het volgende:
Waarom als je het van een kind niet kwalijk kan nemen ga je nog naar de ouders?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 07:54 schreef LeSage het volgende:
Volgens mij viel ik over de term ‘liegen’ die je volgens mij in het gesprek ook kunt vervangen door een wat minder heftig woord.
Daarnaast schrijf ik dat ik óók naar een ouder toe zou lopen als het kind dit in de klas vertelt. Dat kun je mij volgens mij net zo min kwalijk nemen als het verklappen.
Omdat je dan als ouder de kans hebt om met je kind te bespreken hoe ze hier beter op kunnen reageren? Dat is toch niet zo raar? En het is voor andere ouders ook niet zichtbaar dat een kind hier vanwege het lieg-aspect moeite mee heeft, of omdat ze gewoon stoer willen zijn (zoals het gros van de 8/9-jarigen die het delen met anderen).quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:58 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Waarom als je het van een kind niet kwalijk kan nemen ga je nog naar de ouders?
Dat is wat ik niet zo goed begrijp foutjes die kunnen gebeuren vragen in mijn optiek niet echt op vervolg.
Ik snap niet zo goed wat je wil bereiken daar dan mee.Plus ik denk dat de ouders (van kinderen) die het als liegen zien heus niet denken zeg het maar gewoon is helemaal oke als je dat even lekker hard zegt tegen andere kinderen zee weten dat wat ze zien als een leugen voor heel veel anderen een leuk toneelspel is waar ze nog lang van willen genieten.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:48 schreef twist02 het volgende:
[..]Als je iets vindt van wat ik zeg mag je me best noemen hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het allemaal best wonderlijk. Geen 100% zekerheid natuurlijk, maar het komt over alsof m.n. jij en leSage het gevoel hebben dat ik (want zoveel anderen waren er niet) een moreel oordeel vel over mensen die Sinterklaas vieren en kinderen daarin doen/laten geloven en vooral dat niet tof vinden.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik had me voorgenomen er niet meer over door te gaan, maar wil je in dit geval wel antwoord geven, omdat het klinkt als een vraag.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je iets vindt van wat ik zeg mag je me best noemen hoor
Ik vind het allemaal best wonderlijk. Geen 100% zekerheid natuurlijk, maar het komt over alsof m.n. jij en leSage het gevoel hebben dat ik (want zoveel anderen waren er niet) een moreel oordeel vel over mensen die Sinterklaas vieren en kinderen daarin doen/laten geloven en vooral dat niet tof vinden.
Nee. Het was gewoon omdat hij niet verwacht had dat wij zo’n geweldig cadeau zouden gevenquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:13 schreef FlyingFish het volgende:
LeSage, is dat niet ook een beetje vissen naar een reactie? Ik merk dat mijn dochters dat ook een beetje doen. Ik heb nu al drie keer gehoord ‘bij truusje thuis vieren ze geen Sinterklaas meer, daar hebben haar papa en mama geen zin meer in’. “Wat jammer voor truusje” is dan mijn reactie. (En ook oprechte reactie, Sinterklaas >> kerstcadeau’s. Ik vier meer uren sinterklaas dan kerst).
‘Hoi! Jantje heeft net tegen mijn kind gezegd dat de Sint niet bestaat. Ten eerste is dat jammer voor mijn kind, ten tweede misschien fijn om even een gesprek aan te gaan om dit bij meer kinderen te voorkomen. Dankjewel voor de medewerking.’quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:58 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Waarom als je het van een kind niet kwalijk kan nemen ga je nog naar de ouders?
Dat is wat ik niet zo goed begrijp foutjes die kunnen gebeuren vragen in mijn optiek niet echt op vervolg.
Ik snap niet zo goed wat je wil bereiken daar dan mee.Plus ik denk dat de ouders (van kinderen) die het als liegen zien heus niet denken zeg het maar gewoon is helemaal oke als je dat even lekker hard zegt tegen andere kinderen zee weten dat wat ze zien als een leugen voor heel veel anderen een leuk toneelspel is waar ze nog lang van willen genieten.
Dit klinkt beter dan het belletje dat ik ooit kreeg. Wat ik ging doen om het goed te maken. Uhm, niks, als ik me ermee ga bemoeien wordt het alleen maar erger.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:20 schreef LeSage het volgende:
[..]
‘Hoi! Jantje heeft net tegen mijn kind gezegd dat de Sint niet bestaat. Ten eerste is dat jammer voor mijn kind, ten tweede misschien fijn om even een gesprek aan te gaan om dit bij meer kinderen te voorkomen. Dankjewel voor de medewerking.’![]()
Mag dit zelfs al niet meer?
Of je wel of niet een moreel oordeel over mij en mijn manier van sinterklaas vieren hebt is écht geen probleem voor mijquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je iets vindt van wat ik zeg mag je me best noemen hoor
Ik vind het allemaal best wonderlijk. Geen 100% zekerheid natuurlijk, maar het komt over alsof m.n. jij en leSage het gevoel hebben dat ik (want zoveel anderen waren er niet) een moreel oordeel vel over mensen die Sinterklaas vieren en kinderen daarin doen/laten geloven en vooral dat niet tof vinden.
Het speelde toevallig afgelopen week wat in de vriendengroep van mijn oudste. Die kreeg er niets van mee.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:26 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit klinkt beter dan het belletje dat ik ooit kreeg. Wat ik ging doen om het goed te maken. Uhm, niks, als ik me ermee ga bemoeien wordt het alleen maar erger.
Het enige wat ik wel gedaan heb is nog een keer het kind apart nemen en nogmaals vertellen dat het niets mag zeggen. Maar dat kwam van mijzelf uit, ik weet niet hoe ik zou reageren als de andere ouder me dat zou 'opleggen'
Dat werkt alleen maar averechts inderdaad. Hopelijk valt de schade uiteindelijk mee!quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:34 schreef LeSage het volgende:
[..]
Het speelde toevallig afgelopen week wat in de vriendengroep van mijn oudste. Die kreeg er niets van mee.
Maar we hebben als ouders wel even over gehad op het schoolplein.
Gewoon vriendelijk, men snapte elkaar en het zou thuis nog even besproken worden.
Het hoeft echt niet meteen met moddergooien en beschuldigingen
ik was niet aan het vertellen wat je wel of niet mag, ik snap het niet dus ik vraag om uitleg..quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:20 schreef LeSage het volgende:
[..]
‘Hoi! Jantje heeft net tegen mijn kind gezegd dat de Sint niet bestaat. Ten eerste is dat jammer voor mijn kind, ten tweede misschien fijn om even een gesprek aan te gaan om dit bij meer kinderen te voorkomen. Dankjewel voor de medewerking.’![]()
Mag dit zelfs al niet meer?
Gefeliciteerd voor je jongste!quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:40 schreef LeSage het volgende:
Wij hadden trouwens een veel te actieve zaterdag.
Vanmorgen om half 8 vertrokken voor de kampioenswedstrijd van de jongste. Na de wedstrijd dat nog gevierd in de kantine.
Toen kwamen we thuis en zijn we nog 23 km gaan fietsen in de bossen.
Dus ik duik zo maar de bank op.
Ik hoop toch dat ik de meeste wel leeg zal halen eigenlijkquote:Op zondag 13 oktober 2024 10:45 schreef FlyingFish het volgende:
Die verhuisdozen blijven toch nog een paar jaar in een kamer staan? Of gebeurt dat alleen bij mij?
Nee, je kan alleen pagina’s per 2 invoegen. 1 voor 1 pagina’s omwisselen kan wel maar duurt net zo lang. Als hij van de 2 coverpagina’s 2 gewone pagina’s had gemaakt was het geen probleem geweest, maar pagina 1 is (samen met de laatste pagina) een losse pagina.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:25 schreef Adrian4 het volgende:
Ik geef vanmiddag een concert en ben vrij gestrest![]()
@:FlyingFish kan je geen nieuwe pagina 2 invoegen, zodat alles nog een bladzijde op schuift? Waarschijnlijk denk ik nu te makkelijk….
Ik gebruik altijd fotofabriek. Die heeft vrij weinig mogelijkheden, maar is waarschijnlijk daarom niet traag![]()
Maar digitaal fotoalbums maken is inderdaad een vrij frustrerende bezigheid
kun je dat ergens aanvragen of moet dat via de klantenservice?quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:41 schreef FlyingFish het volgende:
En nog een tip voor de mensen die wel Albelli gebruiken: na het bestellen kun je je album gratis als pdf bestand laten toesturen. Dan kun je ze zelf sowieso veilig bewaren zonder dat de software allerlei dingen aanpast. Erg fijn als back-up, en om evt een album in grotere hoeveelheden elders te laten drukken. Bij Albelli printen kan alleen via hun eigen software dus daarvoor heb je niets aan het pdf bestand. Maar met drie kinderen is het wel fijn als ik ze allemaal het bestand digitaal mee kan geven en niet elk album X 4 hoef te printen.
Niet stressen, alles komt goed en probeer ook tussendoor een klein beetje te genietenquote:Op zondag 13 oktober 2024 11:25 schreef Adrian4 het volgende:
Ik geef vanmiddag een concert en ben vrij gestrest![]()
@:FlyingFish kan je geen nieuwe pagina 2 invoegen, zodat alles nog een bladzijde op schuift? Waarschijnlijk denk ik nu te makkelijk….
Ik gebruik altijd fotofabriek. Die heeft vrij weinig mogelijkheden, maar is waarschijnlijk daarom niet traag![]()
Maar digitaal fotoalbums maken is inderdaad een vrij frustrerende bezigheid
Ik heb het via de klantenservice aangevraagd. Had al eerder gehoord dat het kon, maar nooit achteraan gegaan, maar nu moest ik ze toch spreken. Houd er wel rekening mee dat je zo’n 40 minuten in de wacht kunt staan (en dat was onder werktijd).quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:48 schreef Kyara het volgende:
[..]
kun je dat ergens aanvragen of moet dat via de klantenservice?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Ik moest Geilo even opzoeken. Leuk! Wij gaan naar Bergen. Hoe vierden ze daar toen Oud en Nieuw?quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:34 schreef exode het volgende:
Wat Quoi, wij hebben 7 jaar geleden Oud en Nieuw in Geilo gevierd. Geweldig!! Wel drank meenemen, anders ga je failliet.
quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:07 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik moest Geilo even opzoeken. Leuk! Wij gaan naar Bergen. Hoe vierden ze daar toen Oud en Nieuw?
@:Mushanga71Uhm, nou heel kort: Niet. Ik denk in familiekring, het was iig doodstil. Maar het was waanzinnig met al die sneeuw. Op 1 januari een Husky tocht gedaan, daar heeft B het nog over, hij was toen 3 jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wens jou alvast heel veel voorpret! Noorwegen lijkt me zó gaafWil ik echt ooit nog eens heen.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Ik dacht even: Joh, wat betekend Nationale Markplaatsdag? Speciale acties?quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:20 schreef exode het volgende:
Het is nationale Marktplaats dag geloof ik, de reacties op mijn advertenties stromen binnen. Fijn, opgeruimd staat, ja netjes!
Deden ze dat bij mij ook maarquote:Op zondag 13 oktober 2024 13:20 schreef exode het volgende:
Het is nationale Marktplaats dag geloof ik, de reacties op mijn advertenties stromen binnen. Fijn, opgeruimd staat, ja netjes!
Het is wel op specifieke advertenties, de Lego trein van B wad zo weg, net zoals zijn Mario baan van Hot Wheels. Nu staat er vooral Duplo en Lego op, goed moment zo richting 5 december.quote:
Wat is er dan 5 december?quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:03 schreef exode het volgende:
[..]
Het is wel op specifieke advertenties, de Lego trein van B wad zo weg, net zoals zijn Mario baan van Hot Wheels. Nu staat er vooral Duplo en Lego op, goed moment zo richting 5 december.
Lijkt me heerlijk, zo rustig. Ik kijk er al jaren naar uit om het eens lekker samen te vieren. En dat vuurwerk kan me gestolen worden.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:20 schreef exode het volgende:
[..]
Uhm, nou heel kort: Niet. Ik denk in familiekring, het was iig doodstil. Maar het was waanzinnig met al die sneeuw. Op 1 januari een Husky tocht gedaan, daar heeft B het nog over, hij was toen 3 jaar.
Hahaha, herkenbaar....maar dan met Hot Wheels.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:45 schreef Vanyel het volgende:
Dat je een paar weken geleden duizend Kapla wegdoet en je kind deze week ontdekt dat Kapla superleuk is en hij er graag een paar dozen van zou willen
Oh zoooooo gaaf!quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:56 schreef Quoi het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijk, zo rustig. Ik kijk er al jaren naar uit om het eens lekker samen te vieren. En dat vuurwerk kan me gestolen worden.
Wij willen dus ook een huskytocht doen
Ja ach, ik vond de ticketprijzen en accommodatie dan weer erg meevallen. We zien welquote:Op zondag 13 oktober 2024 17:02 schreef exode het volgende:
[..]
Oh zoooooo gaaf!
Ik sloeg echt achterover van de prijzen in de supermarkt, Denemarken is er betaalbaar bij. Dus neem veel lekkere biertjes mee.
Zorg is dan weer goedkoop, zwangere verloofde moest met een blaasontsteking naar een huisartsenpost ¤7 was het inclusief consult met de Nederlandse huisarts en medicijnen.
Met de harmonie. Ik heb het stokje overgenomen om concerten logistiek te organiseren, en dit was mijn eerste. Ik moet nog veel leren bleek vandaagquote:
Heeeeeeeel veel schilderwerk en beneden de vloeren, maar verder kan ik snel verhuizen hoop ik ja.quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:59 schreef oh-oh het volgende:
Oh zo fijn Donna, je kon er wel zo in he?
Langer dan een week zal ie toch niet ziek zijn LeSage?
Als de rest maar niet er achter aan gaat...
Nee, daarom ‘fijn’ dat hij het nu is.quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:59 schreef oh-oh het volgende:
Oh zo fijn Donna, je kon er wel zo in he?
Langer dan een week zal ie toch niet ziek zijn LeSage?
Als de rest maar niet er achter aan gaat...
Wat eerder ook al is gevraagd: krijg je hulp bij dit hele traject? Bijvoorbeeld om samen met een diëtist te kijken wat je wel nog kan eten en wat ook nog lekker is. Of om een beetje zicht te houden op prognoses, mogelijkheden en onmogelijkheden?quote:Op maandag 14 oktober 2024 13:58 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb alweer zoveel afspraken bij de ha en het zh staan dat ik het niet eens meer op wil schrijven, het is echt neverending, en beter wordt het toch niet
Geniet van je lievelingsdrankjequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:31 schreef exode het volgende:
Wat licht in mijn hoofd werd ik, maar ik geloof dat ik wat aantekeningen in mijn medisch dossier heb want de longverpleegkundige zat er scherp op om te voorkomen dat ik wederom onderuit ging.
Zo blij dat het achter de rug is, over een week de uitslagen en hopelijk doorverwijzing naar de longverpleegkundige bij de huisarts. Ben dat ziekenhuis wel zat, met de bezoekjes van B erbij ga ik al over de 15 keer in 1 jaar heen. Bluh.
Maar
Ja
Ik zit bij Starbucks met een pumpkin spice latteeen aardige omweg maar het is het waard.
Nou ja dat vond ik ook want het waren beiden mijn vrije middagen, ik wil ook niet dat ze zomaar op mijn balkon staan als ik zit te werken want ik denk dat de honden dan wel aan slaan ( dat mag ik toch hopen tenminstequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:45 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind twee keer 4 uur thuis blijven voor iemand anders al heel netjes oh-oh. Kunnen ze niet met een ladder je balkon van buitenaf op? En anders zou ik je uurloon bij de buurvrouw aanbieden, dat je tegen betaling daarvan best nog een keer vier uur wil gaan wachten, maar dat dit grapje je teveel vrije uren kost nu. Maar buurvrouw zal zelf ook niet blij zijn met de glasvezel-figuren.
Ik heb 1,5e week geleden de kabel naar binnen laten leggen (kon gratis, hebben nu nog geen plannen voor glasvezel, maar wie weet ooit), maar die mannen hebben super netjes alle tegels voor de deur eruit gehaald en het naar binnen weggewerkt, en naderhand zag het er nog beter uit dan dat het voor hun bezoekje was!
Al dan niet iddquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:21 schreef Troel het volgende:
Succes @:exode!
En succes @:Mushanga71 met al dan niet dat gasgebeuren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga vandaag 1 aannemer even bellen of hij uberhaupt interesse heeft in onze plan B en daarvan vragen hoeveel dat om en nabij zou kosten (hij heeft nu toch al berekening gemaakt, dan lijkt het mij vooral strepen). Hij had namelijk hele goede ideeen om de huidige uitbouw te renoveren en isoleren.
Wordt wel een leuke uitdaging om onze wensen in de huidige uitbouw te realiseren, maar ik ben ervan overtuigd dat het pastIk zal binenkort de huidige plattegrond eens posten en onze wensen.
![]()
Maar goed, het wordt 20 graden vandaag!
Zwager doet geen aanbouwen/uitbouwen meer. Dus hem hebben we sowieso niet om een offerte gevraagd.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:58 schreef hilliebillie het volgende:
Maar is je zwager dan ook van z’n indicatie teruggekomen? Of heeft die zelf geen offerte gemaakt?
Ben benieuwd naar jullie ideeën!
Hier gisteren de sleutel ontvangen van ons nieuwe huis. En vandaag is de sloper begonnen. Ik ga zo nog even kijken want ik kreeg van man al een foto door en dat zag er al weer heel anders uit.
We gaan boven op de kinderslaapkamers een dakkapel zettenquote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:01 schreef exode het volgende:
[..]
Zwager doet geen aanbouwen/uitbouwen meer. Dus hem hebben we sowieso niet om een offerte gevraagd.
Wat leuk Hillie, wat is de globale planning?
Ik zal tzt wel wat foto’s plaatsen. Bedenk me net wel dat we gisteren zo druk waren met regelen, spullen halen en brengen en mensen laten kijken. Dat we geen foto’s gemaakt hebben van hoe het leeg was. Dus de voor foto’s zijn alleen de funda foto’squote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:28 schreef exode het volgende:
Klinkt heel gaaf allemaal Hillie, erg benieuwd naar de start en het eindresultaat
Heb je daarin meegerekend dat je waarde ook stijgt door verbouwing?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:28 schreef exode het volgende:
Onze hypotheek zou per maand bijna 50% hoger worden door de huidige rente en het vervallen van korting vanwege de 65% grens (onze hypotheek is lager dan 65% van de huiswaarde)
Succesquote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:48 schreef Mushanga71 het volgende:
exode!
Ik ben nerveus. Zo naar de tietenpletterij en dat boeit me niet. Maar de metro... Bedacht me net dat ik nog nooit helemaal alleen in mn eentje in dat ding ben geweest![]()
Zekerquote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb je daarin meegerekend dat je waarde ook stijgt door verbouwing?
Leuk hoor!quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:27 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik zal tzt wel wat foto’s plaatsen. Bedenk me net wel dat we gisteren zo druk waren met regelen, spullen halen en brengen en mensen laten kijken. Dat we geen foto’s gemaakt hebben van hoe het leeg was. Dus de voor foto’s zijn alleen de funda foto’s![]()
Maar dat mag de pret niet drukken
Wat superleuk! Ik denk dat ik een leuk verjaardagscadeautje voor mezelf weet, na jouw verhalenquote:Op donderdag 17 oktober 2024 08:46 schreef exode het volgende:
Wij hadden dus een wildcamera in de achtertuin, maar een paar avonden geleden zagen we ineens een heel klein egeltje in de voortuin. Nu staat de camera dus in de voortuin.
De 'vangst' van vannacht:
Baby egel die rondsnuffelt, een filmpje of 5
Grote egel die rondsnuffelt, 2 filmpjes
5 verschillende katten waarvan er 1 in de struik klimt waar de vetbollen hangen. (hij kan er niet bij)
Ook leukquote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat superleuk! Ik denk dat ik een leuk verjaardagscadeautje voor mezelf weet, na jouw verhalen. Al vrees ik dat wij vooral veel beelden gaan zien van naaktslakken die eroverheen kruipen
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:54 schreef LeSage het volgende:
Even wat spuien hier…Kijk eens op deze site: https://www.kraamtranen.nl/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De url lijkt over iets anders te gaan, maar er staat veel zinnige info op over premenstrueel distress syndroom en hormonale disbalans.
Ik heb veel baat bij die behandeling gehad.
quote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:54 schreef LeSage het volgende:
Even wat spuien hier…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fake it till you make it...
Ah, wij hebben ook (2) axolotls. Hoeveel heb jij er? En hoe kunnen ze samen met guppen in een aquarium, die moeten toch in veel warmer water, terwijl axolotls vrij koud water nodig hebben?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:36 schreef oh-oh het volgende:
Zebravinkjes heb ik ook gehad, die vond ik alleen maar herrie en rommel maken, en ondanks dat ze tam waren en in mn hand zaten, kon je er net niks mee![]()
Ik heb buiten de honden nog een grote bak met axolotls en guppen, en een kleiner aquarium.
Ik vind ze onwijs leuk om naar te kijken en ze eten dus wel uit de hand hier. Ze hebben een redelijk kale bak want zand stoft enorm en planten slopen ze. Ze hebben een buis waar ze door kunnen en een bak waar nog een beetje zand en stenen in zitten. Ik heb wel kroos en stekken op de bak. Guppen ( en mollies en platies ) kunnen op kamertemperatuur. Ze kweken hier ook in de axobak als gekken (en ik heb kleurvaste rode guppen). Ik had vijf Axolotls want iedereen wilde van zijn kieuwenpiemel af. Nu nog maar twee. En twee mega borstelneuzen er bij. Gelukkig geen vrouwen meer want ze jongen ook als de ratten als je ze hun gang laat gaan,maar ze eten die jongen ook weer op zodra ze uit het ei zwemmen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:40 schreef trui het volgende:
Sorry mensen ik loop erg achter, maar ik wilde nog even reageren op dit bericht:
[..]
Ah, wij hebben ook (2) axolotls. Hoeveel heb jij er? En hoe kunnen ze samen met guppen in een aquarium, die moeten toch in veel warmer water, terwijl axolotls vrij koud water nodig hebben?
Ik heb eerlijk gezegd eigenlijk een beetje spijt van onze axolotls-aankoop. We hebben ze nu 3,5 jaar ofzo, we zorgen er uiteraard goed voor en ik vind ze ook best leuk, maar ik vind de verzorging toch meer gedoe dan wat ik vooraf erover gehoord/gelezen had, en ik realiseer me steeds meer dat 't eigenlijk maar een oersaai leventje dat ze bij ons hebben. Echt veel interactie heb je er ook niet mee.
op welke temperatuur heb jij 't water voor de lotls dan? hier moet 't echt gekoeld worden, anders zien we ze achteruit gaan. Hier vinden ze planten juist heel fijn om in te hangen overigens.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik vind ze onwijs leuk om naar te kijken en ze eten dus wel uit de hand hier. Ze hebben een redelijk kale bak want zand stoft enorm en planten slopen ze. Ze hebben een buis waar ze door kunnen en een bak waar nog een beetje zand en stenen in zitten. Ik heb wel kroos en stekken op de bak. Guppen ( en mollies en platies ) kunnen op kamertemperatuur. Ze kweken hier ook in de axobak als gekken (en ik heb kleurvaste rode guppen). Ik had vijf Axolotls want iedereen wilde van zijn kieuwenpiemel af. Nu nog maar twee. En twee mega borstelneuzen er bij. Gelukkig geen vrouwen meer want ze jongen ook als de ratten als je ze hun gang laat gaan,maar ze eten die jongen ook weer op zodra ze uit het ei zwemmen.
Het zijn geen dieren waar je interactie mee hebt. Maar ik heb altijd aquaria gehad, ik vind een bak met garnalen ook al leuk zat.
30? Jeetje. Ik heb altijd begrepen dat ze niet goed tegen warmer dan 20 graden kunnen. Toen wij nog geen koeler hadden hebben we heel wat aangeklooid met ijsblokken die we er steeds bijgooiden. Maar ze liggen hier bij 23 echt op apegapen. En bij 18 a 19 zijn ze duidelijk beter te pas. Ons aquarium is 120 x 45 x 60 ofzo.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:57 schreef oh-oh het volgende:
Kamertemperatuur. Maar ik heb echt nooit verwarming aan, dus nu is het 19 graden maar ze trekken 30 ook wel. Koelen is niet echt nodig hier gelukkig. Planten gaan ze idd in hangen maar daarmee slopen ze ze ook. Hoe groot is je bak?
Oh Lord ofc, sorry!!quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:46 schreef Phaidra het volgende:
@:oh-oh ik denk dat je @:LeSage bedoelt. Al zou ik ook best vakantie willen.
Vertelquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:31 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb lang gezocht maar ben heel blij met Bookbeat!
Ander concept, daar neem je een abo en kunt met x credits per maand (1, bij de goedkoopste) luisterboeken kopen ipv 'lenen'. Daarnaast hebben ze podcasts etc die sowieso bij een abo zijn inbegrepen.quote:
Die hebben voor mij het leukste assortiment. In zou niet kijken naar wat het kost maar naar wat je wil.quote:
Ik vind dat ze een uitgebreid aanbod hebben, prettige stemmen, je kunt de snelheid van het afspelen zelf aanpassen. En er de mogelijkheid om een slaaptimer te gebruiken, die of in minuten in te stellen is of als het hoofdstuk afgelopen is.quote:
Kobo Plus, kun je op alleen lezen of lezen en luisteren zettenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 07:31 schreef Amsel het volgende:
Gefeliciteerd @:Troel!
Ik zoek juist een app om e-boeken mee te lezen met een abonnement (in plaats van dat je per boek moet betalen). Heb deze zomer Nextory gebruikt met een gratis trial, maar die hebben vaak weer net niet de boeken die ik zoek. En al die andere apps hebben volgens mij alleen luisterboeken?
Net de huisartsenpost gebeld omdat ik sinds gisteravond een ontstoken ooglid heb en het ineens echt huge is geworden, ik schrok er vanochtend van. Maar alsnog niks aan te doen, warme compressen en wachten tot het overgaat. Ondertussen zie ik eruit alsof ik een stomp op m'n oog heb gekregen
Nou zeg, iemand feliciteren met een ontstoken oog is ook niet echt aardigquote:
Shit, ik had nog geen koffie opquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 10:23 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Nou zeg, iemand feliciteren met een ontstoken oog is ook niet echt aardig
Gefeliciteerd Troel, en beterschap Amsel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kind blij!Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Kobo plus inderdaad.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 07:31 schreef Amsel het volgende:
Gefeliciteerd @:Troel!
Ik zoek juist een app om e-boeken mee te lezen met een abonnement (in plaats van dat je per boek moet betalen). Heb deze zomer Nextory gebruikt met een gratis trial, maar die hebben vaak weer net niet de boeken die ik zoek. En al die andere apps hebben volgens mij alleen luisterboeken?
Net de huisartsenpost gebeld omdat ik sinds gisteravond een ontstoken ooglid heb en het ineens echt huge is geworden, ik schrok er vanochtend van. Maar alsnog niks aan te doen, warme compressen en wachten tot het overgaat. Ondertussen zie ik eruit alsof ik een stomp op m'n oog heb gekregen
Goede tip, ga meteen met azijn aan de slag, puur of aangelengd?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:09 schreef Mushanga71 het volgende:
Alles kots eraf vegen en dan met azijn naspoelen. Anders zo'n geurverwijderspul gebruiken.
Hadden we een keer met dochter, ergens in Limburg en we moesten naar AmsterdamEn uiteraard niks om schoon te maken
Puur, op een doekje en daarmee schoon wrijven.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
Goede tip, ga meteen met azijn aan de slag, puur of aangelengd?
Geen idee waar ik dat voor nodig hebquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:33 schreef oh-oh het volgende:
Baking soda moet je altijd in huis hebben net als azijn!
Net even voor je gekeken. Als je p&r hebt bij de Arena kost dat na 10.00 uur 6 euro.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:58 schreef Jentin het volgende:
Ik val even binnen. Ik wil komende week met kinderen (6 en 10) naar het Rijksmuseum vanwege het Donald Duck-gebeuren dat daar nu gaande is. Ik ben níet thuis in Amsterdam. Ik twijfel tussen parkeren onder Museumplein (á 37,50) of bij p+r ArenA en dan verder met het ov met een p+r gvb-kaartje. Met dat kaartje kan ik alleen weer niet overstappen en dat schijnt wel nodig te zijn om bij het Rijks te komen vanaf de Arena.
Ik moet al ruim 1,5 uur rijden om überhaupt in Amsterdam te komen en mijn nageslacht is dermate bleu dat ze hard moeten nadenken over een roltrap, laat staan een metro of tramIngewikkelde ov-constructies lijken me dus niet erg relaxed of sfeerverhogend.
Iemand tips? (Ook voor andere dingen die ik daar vooral moet doen als ik dan toch die reis gemaakt heb?)
@Jentin das misschien idd handiger? Railrunner kost 2,50 per kind onder de 11 jaar.quote:
If only. Geen trein hier. Half uur met de auto naar het dichtstbijzijnde station en dan 2,5 uur treinen enkele reis, voor bijna 29,- Jammer, want ik reis graag met de trein en het zou leuk zijn voor de junioren. Edit: Railrunner wist ik niet, goeie tip voor een andere keer.quote:
Dit staat op de site:quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:22 schreef Elleska het volgende:
Mag je echt niet overstappen?
Ik ken het van hier dat je binnen een uur tijd zo vaak mag overstappen als je wil. Terugrit weer inchecken en dan is er 1 uur om weer naar de P+R te komen.
Das idd niet gek, 7 euro.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:23 schreef Jentin het volgende:
[..]
Dit staat op de site:
Let op: GVB Kaarten
Met GVB kaarten kunt u alleen 1x naar het centrum en 1x terug naar de P+R reizen. Het is niet mogelijk om onbeperkt in het centrum van Amsterdam te reizen. Na het 2x inchecken wordt de kaart gedeactiveerd en kunt u hem niet meer gebruiken. Als u vaker in Amsterdam centraal wilt reizen kunt u een bijvoorbeeld een dagkaartje of een uurkaartje aanschaffen.
Edit: ik hoef natuurlijk niet per se zo’n kaart en kan prima reizen met een normale ov-kaart. Maar het gvb-kaartje kost 7 euro voor 3 personen. Dat leek me aantrekkelijk.
Oh, dat is inderdaad wat anders! Dan is het een no-brainer. Ik vond het al zo’n idiote constructiequote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:26 schreef Elleska het volgende:
Dat lijkt me wel heel erg beperkend, zo kom je toch nergens?
Ik lees hier iets anders:
https://www.gvb.nl/bezoek-amsterdam/gvb-p-en-r-kaart
Hoe werkt het P+R-kaartje?
De GVB P+R-kaart uit de P+R-automaat geeft je recht om vanaf de P+R-locaties van gemeente Amsterdam twee ritten (heen en terug) te maken met een GVB tram, bus of metro. Na het inchecken bij de bus, tram of metro is het P+R-kaartje maximaal één uur geldig. Binnen dit uur kun je onbeperkt overstappen tussen de verschillende voertuigen en lijnen. Het tweede uur gaat in als je na het verlopen van het eerste uur opnieuw incheckt.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:27 schreef Jentin het volgende:
[..]
Oh, dat is inderdaad wat anders! Dan is het een no-brainer. Ik vond het al zo’n idiote constructieThanks!
Dat andere kwam van de gemeentewebsite zie ik.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:27 schreef Jentin het volgende:
[..]
Oh, dat is inderdaad wat anders! Dan is het een no-brainer. Ik vond het al zo’n idiote constructieThanks!
Jup, een 24uurs kaart voor kinderen tussen de 4 en 11 jaar voor 4,50quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:49 schreef Leandra het volgende:
Het GVB heeft toch ook kinderkaartjes?
Ik weet niet hoe ver je kinderen kunnen lopen?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:58 schreef Jentin het volgende:
Ik val even binnen. Ik wil komende week met kinderen (6 en 10) naar het Rijksmuseum vanwege het Donald Duck-gebeuren dat daar nu gaande is. Ik ben níet thuis in Amsterdam. Ik twijfel tussen parkeren onder Museumplein (á 37,50) of bij p+r ArenA en dan verder met het ov met een p+r gvb-kaartje. Met dat kaartje kan ik alleen weer niet overstappen en dat schijnt wel nodig te zijn om bij het Rijks te komen vanaf de Arena.
Ik moet al ruim 1,5 uur rijden om überhaupt in Amsterdam te komen en mijn nageslacht is dermate bleu dat ze hard moeten nadenken over een roltrap, laat staan een metro of tramIngewikkelde ov-constructies lijken me dus niet erg relaxed of sfeerverhogend.
Iemand tips? (Ook voor andere dingen die ik daar vooral moet doen als ik dan toch die reis gemaakt heb?)
Yes, geen geurtjequote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Ai @:exode Heb je dit zien aankomen? Misschien dat een ander appartement wel wat ruimer is?
Fijne vakantie @:LeSage en geniet ervan!
Is het nog gelukt met de bekleding @:Ynske?
Zooo, zoon kwam zowaar thuis met 2 manga's en één manga-achtig boek met alleen tekst. Wie weet wordt het toch nog een lezer
Hmm, sorry voor mijn ultratrage reacties, maar toch nog even hierop ingaand: dat je er van de 5 nog 2 over hebt is misschien toch geen goed teken? Zaten ze alle vijf in dezelfde bak? Ik had ook begrepen dat het niet echt groepsdieren zijn. In 't begin beet bij ons de één de ander ook meteen een pootje eraf hier.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:24 schreef oh-oh het volgende:
Ja hier gaat het gewoon goed, ik heb wel speciale filters die het water bovenin ook goed rouleren, maar geen grote pomp zoals een eheim omdat ze niet van stroming onderin houden.
Mijn bak is zelfs nog iets kleiner dan die van jou, dus ze hebben het echt wel prima denk ik hoor!
Oh ja @:Phaidra , bijna vakantie
Uhm die zijn allemaal stokoud geworden , ouder dan 15 jaar. Ik heb ze allemaal als afdankertjes binnen gekregen en ook in niet al te beste staat. Dus ik denk dat dat wel mee valt... Maar bedankt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:02 schreef trui het volgende:
[..]
Hmm, sorry voor mijn ultratrage reacties, maar toch nog even hierop ingaand: dat je er van de 5 nog 2 over hebt is misschien toch geen goed teken? Zaten ze alle vijf in dezelfde bak? Ik had ook begrepen dat het niet echt groepsdieren zijn. In 't begin beet bij ons de één de ander ook meteen een pootje eraf hier.Gelukkig groeit dat dan weer aan.
Leuk en goed gedaan dat je hebt geboekt!quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:13 schreef Kyara het volgende:
Iemand bekend in Noordwijk?
Ik ga 2 nachtjes naar Noordwijk in mijn eentje (dank nog de hulp bij het beslissen voor Noordwijk)
Heeft iemand tips voor restaurants? Ik wil liever niet (alleen) gebruik maken van het hotel restaurant maar je, in je eentje naar een restaurant is (voor mij) nog wel een drempel.
Ik zoek iets laagdrempeligs waar ik gewoon een hapje kan eten. Met boek of telefoon naast mijn bord of zo. Hebben jullie dat wel eens gedaan? Alleen uit eten?
Ik werk in een lunchroom, er zitten regelmatig mensen lekker alleen te lunchen met een boek en dat vindt niemand raar.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:13 schreef Kyara het volgende:
Iemand bekend in Noordwijk?
Ik ga 2 nachtjes naar Noordwijk in mijn eentje (dank nog de hulp bij het beslissen voor Noordwijk)
Heeft iemand tips voor restaurants? Ik wil liever niet (alleen) gebruik maken van het hotel restaurant maar je, in je eentje naar een restaurant is (voor mij) nog wel een drempel.
Ik zoek iets laagdrempeligs waar ik gewoon een hapje kan eten. Met boek of telefoon naast mijn bord of zo. Hebben jullie dat wel eens gedaan? Alleen uit eten?
Helemaal niet aso, alleen afdoen als je iets wil bestellenquote:Op zondag 20 oktober 2024 22:12 schreef oh-oh het volgende:
Heerlijk, ik nam altijd een boek mee. Nu zou ik dus een luisterboek nemen maar een koptelefoon op zou ik aso vinden dus dan zou ik op mijn kamer eten geloof ik.
Ah dat had ik er niet uit begrepen, fijn dat ze het zo lang vol gehouden hebben!quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:24 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Uhm die zijn allemaal stokoud geworden , ouder dan 15 jaar. Ik heb ze allemaal als afdankertjes binnen gekregen en ook in niet al te beste staat. Dus ik denk dat dat wel mee valt... Maar bedankt.
Ik kan wel uitsluitingen toevoegen als jij bij mij aangeeft wie je al hebt gehadquote:Op zondag 20 oktober 2024 22:13 schreef FlyingFish het volgende:
En kom allemaal mee doen met Secret Santa! Laatste week om je aan te kunnen melden! ik wil wel mee doen, maar het clubje is nu nog te klein waardoor de kans te groot is dat ik een lootje trek dat ik al eerder heb gehad, dus als er meer mensen mee doen, kan ik ook mee doen!
OUD / 2024 OUD Secret Santa
Nou ja ik denk ook niet dat het zou werken want ik vind een boek luisteren 100x vermoeiender qua concentratie dan een boek lezen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 22:27 schreef LeSage het volgende:
[..]
Helemaal niet aso, alleen afdoen als je iets wil bestellen![]()
En anders zeg je dat even tegen de werknemer, dan snappen ze je sowieso! Horecapersoneel is meestal vrij begripvol én ze hebben meestal raarder gezien dan jij
Eentje was al minstens 15 toen ik haar adopteerde,die heeft geloof ik net de 20 niet aangetikt. De andere twee die dood zijn wisten ze niet van hoe oud ze waren maar die hadden amper kieuwen en zo, die zagen er echt verrot slecht uit toen ze kwamen, je ziet echt heel goed aan die dieren hoe ze zich voelen. De twee die ik nu heb zijn denk ik ongeveer vijf en zes jaar oud dus daar zit ik nog wel een jaar of 10 tegenaan te kijken gok ik. Dat het geen groepsdieren zijn is ook niet waar, hier altijd veel opwinding als er een bij kwam. Die mannen schieten dan ook gelijk heel die bak vol spermakegels... En ze kruipen echt altijd bij elkaar. Denk dat een overblijver weg zou kwijnen in zijn eentje!quote:Op zondag 20 oktober 2024 22:32 schreef trui het volgende:
[..]
Ah dat had ik er niet uit begrepen, fijn dat ze het zo lang vol gehouden hebben!
Zou je op den duur toch los moeten laten. Makkelijk gezegd hoor, maar je ontneemt je zelf een vorm van vrijheid.quote:Op maandag 21 oktober 2024 07:46 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik voelde me al awkward in mn uppie in de metroHet wordt nog wat als zoon ooit niet meer mee wil op vakantie. Dan kom ik nergens meer
Geen idee eigenlijk. Voel me niet prettig alleen in het ov, restaurant of winkels, buiten de buurtwinkels dan.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zou je op den duur toch los moeten laten. Makkelijk gezegd hoor, maar je ontneemt je zelf een vorm van vrijheid.
Niemand kijkt naar je, niemand boeit het dat je ergens alleen bent.
Waar zit die awkwardness dan in? Bang dat er iets misgaat?
Dat is niet helemaal chill hoor. Het is irrationeel en misschien heb je daar wat hulp ofzo bij nodig.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:00 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Voel me niet prettig alleen in het ov, restaurant of winkels, buiten de buurtwinkels dan.
Was laatst veel te vroeg voor een afspraak dus dochter appte, ga je lekker eerst wat eten. Euh, neuh, zelfs niet alleen op een bankje met een broodje 🙈.
Nouja, tzt neem ik gewoon kleinzoon mee op vakantie
Oh, ik maak me er verder niet zo druk om hoorquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal chill hoor. Het is irrationeel en misschien heb je daar wat hulp ofzo bij nodig.
Niet om de betweter te zijn maar het is zonde van je leven als je voor de gewone, dagelijkse dingen zulk ongemak en/of angst ervaart.
Altijd afhankelijk zijn van je zoon en later je kleinzoon is echt, echt zonde.
Ben bekend met paniekaanvallen, dat dan weer wel. Maar laatst in de metro ging het prima op het ongemakkelijke gevoel na dan. Bij de tietenpletterij was het ook allemaal prima te doen in mn uppie, met zulke dingen ben ik ook echt liever alleen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:27 schreef vencodark het volgende:
Trouwens: met je ongemakkelijk voelen is niks mis hè.
Ongemak hoort erbij. Zolang je geen paniekaanval krijgt en er niet goed van wordt.
Heb je daar ervaring mee?
Dit is wel echt waar. We denken allemaal dat mensen de hele dag met jou bezig zijn, maar echt niemand geeft iets om wat je doet. En al zou dat wel zijn, dan nog niet boeiend eigenlijk.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zou je op den duur toch los moeten laten. Makkelijk gezegd hoor, maar je ontneemt je zelf een vorm van vrijheid.
Niemand kijkt naar je, niemand boeit het dat je ergens alleen bent.
Waar zit die awkwardness dan in? Bang dat er iets misgaat?
Geen astma klinkt als goed nieuws, al is dat het natuurlijk niet als er een andere diagnose uitkomt die erger is dan astma. Sterktequote:Op maandag 21 oktober 2024 11:14 schreef exode het volgende:
Mijn schoonvader en zwager en schoonzus (apart van elkaar) zijn met zo'n vrachtschip naar Antartica geweest. Heeeeel gaaf en heeeel veeel zeeziek![]()
Ik heb mijn bezoek bij het ziekenhuis erop zitten, conclusie: geen astmaWel gaan we een hele andere hoek op, maar dat wil ik even verwerken, het is met name mentaal, niet echt een verrassing.
En alleen, echt heerlijk. Ik ben nogal impulsief en dat is alleen vele malen prettiger. Alleen reizenDe sauna dus, dat vind ik echt het allerfijnste alleen
Alleen lunchen
Ze gaan doorgaans niet met z’n allen wijzen en roepen wat ze allemaal van je denken.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:16 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dit is wel echt waar. We denken allemaal dat mensen de hele dag met jou bezig zijn, maar echt niemand geeft iets om wat je doet. En al zou dat wel zijn, dan nog niet boeiend eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |