Oh Lord ofc, sorry!!quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:46 schreef Phaidra het volgende:
@:oh-oh ik denk dat je @:LeSage bedoelt. Al zou ik ook best vakantie willen.
Vertelquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:31 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb lang gezocht maar ben heel blij met Bookbeat!
Ander concept, daar neem je een abo en kunt met x credits per maand (1, bij de goedkoopste) luisterboeken kopen ipv 'lenen'. Daarnaast hebben ze podcasts etc die sowieso bij een abo zijn inbegrepen.quote:
Die hebben voor mij het leukste assortiment. In zou niet kijken naar wat het kost maar naar wat je wil.quote:
Ik vind dat ze een uitgebreid aanbod hebben, prettige stemmen, je kunt de snelheid van het afspelen zelf aanpassen. En er de mogelijkheid om een slaaptimer te gebruiken, die of in minuten in te stellen is of als het hoofdstuk afgelopen is.quote:
Kobo Plus, kun je op alleen lezen of lezen en luisteren zettenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 07:31 schreef Amsel het volgende:
Gefeliciteerd @:Troel!
Ik zoek juist een app om e-boeken mee te lezen met een abonnement (in plaats van dat je per boek moet betalen). Heb deze zomer Nextory gebruikt met een gratis trial, maar die hebben vaak weer net niet de boeken die ik zoek. En al die andere apps hebben volgens mij alleen luisterboeken?
Net de huisartsenpost gebeld omdat ik sinds gisteravond een ontstoken ooglid heb en het ineens echt huge is geworden, ik schrok er vanochtend van. Maar alsnog niks aan te doen, warme compressen en wachten tot het overgaat. Ondertussen zie ik eruit alsof ik een stomp op m'n oog heb gekregen
Nou zeg, iemand feliciteren met een ontstoken oog is ook niet echt aardigquote:
Shit, ik had nog geen koffie opquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 10:23 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Nou zeg, iemand feliciteren met een ontstoken oog is ook niet echt aardig
Gefeliciteerd Troel, en beterschap Amsel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kind blij!Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Kobo plus inderdaad.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 07:31 schreef Amsel het volgende:
Gefeliciteerd @:Troel!
Ik zoek juist een app om e-boeken mee te lezen met een abonnement (in plaats van dat je per boek moet betalen). Heb deze zomer Nextory gebruikt met een gratis trial, maar die hebben vaak weer net niet de boeken die ik zoek. En al die andere apps hebben volgens mij alleen luisterboeken?
Net de huisartsenpost gebeld omdat ik sinds gisteravond een ontstoken ooglid heb en het ineens echt huge is geworden, ik schrok er vanochtend van. Maar alsnog niks aan te doen, warme compressen en wachten tot het overgaat. Ondertussen zie ik eruit alsof ik een stomp op m'n oog heb gekregen
Goede tip, ga meteen met azijn aan de slag, puur of aangelengd?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:09 schreef Mushanga71 het volgende:
Alles kots eraf vegen en dan met azijn naspoelen. Anders zo'n geurverwijderspul gebruiken.
Hadden we een keer met dochter, ergens in Limburg en we moesten naar AmsterdamEn uiteraard niks om schoon te maken
Puur, op een doekje en daarmee schoon wrijven.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
Goede tip, ga meteen met azijn aan de slag, puur of aangelengd?
Geen idee waar ik dat voor nodig hebquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:33 schreef oh-oh het volgende:
Baking soda moet je altijd in huis hebben net als azijn!
Net even voor je gekeken. Als je p&r hebt bij de Arena kost dat na 10.00 uur 6 euro.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:58 schreef Jentin het volgende:
Ik val even binnen. Ik wil komende week met kinderen (6 en 10) naar het Rijksmuseum vanwege het Donald Duck-gebeuren dat daar nu gaande is. Ik ben níet thuis in Amsterdam. Ik twijfel tussen parkeren onder Museumplein (á 37,50) of bij p+r ArenA en dan verder met het ov met een p+r gvb-kaartje. Met dat kaartje kan ik alleen weer niet overstappen en dat schijnt wel nodig te zijn om bij het Rijks te komen vanaf de Arena.
Ik moet al ruim 1,5 uur rijden om überhaupt in Amsterdam te komen en mijn nageslacht is dermate bleu dat ze hard moeten nadenken over een roltrap, laat staan een metro of tramIngewikkelde ov-constructies lijken me dus niet erg relaxed of sfeerverhogend.
Iemand tips? (Ook voor andere dingen die ik daar vooral moet doen als ik dan toch die reis gemaakt heb?)
@Jentin das misschien idd handiger? Railrunner kost 2,50 per kind onder de 11 jaar.quote:
If only. Geen trein hier. Half uur met de auto naar het dichtstbijzijnde station en dan 2,5 uur treinen enkele reis, voor bijna 29,- Jammer, want ik reis graag met de trein en het zou leuk zijn voor de junioren. Edit: Railrunner wist ik niet, goeie tip voor een andere keer.quote:
Dit staat op de site:quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:22 schreef Elleska het volgende:
Mag je echt niet overstappen?
Ik ken het van hier dat je binnen een uur tijd zo vaak mag overstappen als je wil. Terugrit weer inchecken en dan is er 1 uur om weer naar de P+R te komen.
Das idd niet gek, 7 euro.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:23 schreef Jentin het volgende:
[..]
Dit staat op de site:
Let op: GVB Kaarten
Met GVB kaarten kunt u alleen 1x naar het centrum en 1x terug naar de P+R reizen. Het is niet mogelijk om onbeperkt in het centrum van Amsterdam te reizen. Na het 2x inchecken wordt de kaart gedeactiveerd en kunt u hem niet meer gebruiken. Als u vaker in Amsterdam centraal wilt reizen kunt u een bijvoorbeeld een dagkaartje of een uurkaartje aanschaffen.
Edit: ik hoef natuurlijk niet per se zo’n kaart en kan prima reizen met een normale ov-kaart. Maar het gvb-kaartje kost 7 euro voor 3 personen. Dat leek me aantrekkelijk.
Oh, dat is inderdaad wat anders! Dan is het een no-brainer. Ik vond het al zo’n idiote constructiequote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:26 schreef Elleska het volgende:
Dat lijkt me wel heel erg beperkend, zo kom je toch nergens?
Ik lees hier iets anders:
https://www.gvb.nl/bezoek-amsterdam/gvb-p-en-r-kaart
Hoe werkt het P+R-kaartje?
De GVB P+R-kaart uit de P+R-automaat geeft je recht om vanaf de P+R-locaties van gemeente Amsterdam twee ritten (heen en terug) te maken met een GVB tram, bus of metro. Na het inchecken bij de bus, tram of metro is het P+R-kaartje maximaal één uur geldig. Binnen dit uur kun je onbeperkt overstappen tussen de verschillende voertuigen en lijnen. Het tweede uur gaat in als je na het verlopen van het eerste uur opnieuw incheckt.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:27 schreef Jentin het volgende:
[..]
Oh, dat is inderdaad wat anders! Dan is het een no-brainer. Ik vond het al zo’n idiote constructieThanks!
Dat andere kwam van de gemeentewebsite zie ik.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:27 schreef Jentin het volgende:
[..]
Oh, dat is inderdaad wat anders! Dan is het een no-brainer. Ik vond het al zo’n idiote constructieThanks!
Jup, een 24uurs kaart voor kinderen tussen de 4 en 11 jaar voor 4,50quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:49 schreef Leandra het volgende:
Het GVB heeft toch ook kinderkaartjes?
Ik weet niet hoe ver je kinderen kunnen lopen?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:58 schreef Jentin het volgende:
Ik val even binnen. Ik wil komende week met kinderen (6 en 10) naar het Rijksmuseum vanwege het Donald Duck-gebeuren dat daar nu gaande is. Ik ben níet thuis in Amsterdam. Ik twijfel tussen parkeren onder Museumplein (á 37,50) of bij p+r ArenA en dan verder met het ov met een p+r gvb-kaartje. Met dat kaartje kan ik alleen weer niet overstappen en dat schijnt wel nodig te zijn om bij het Rijks te komen vanaf de Arena.
Ik moet al ruim 1,5 uur rijden om überhaupt in Amsterdam te komen en mijn nageslacht is dermate bleu dat ze hard moeten nadenken over een roltrap, laat staan een metro of tramIngewikkelde ov-constructies lijken me dus niet erg relaxed of sfeerverhogend.
Iemand tips? (Ook voor andere dingen die ik daar vooral moet doen als ik dan toch die reis gemaakt heb?)
Yes, geen geurtjequote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Ai @:exode Heb je dit zien aankomen? Misschien dat een ander appartement wel wat ruimer is?
Fijne vakantie @:LeSage en geniet ervan!
Is het nog gelukt met de bekleding @:Ynske?
Zooo, zoon kwam zowaar thuis met 2 manga's en één manga-achtig boek met alleen tekst. Wie weet wordt het toch nog een lezer
Hmm, sorry voor mijn ultratrage reacties, maar toch nog even hierop ingaand: dat je er van de 5 nog 2 over hebt is misschien toch geen goed teken? Zaten ze alle vijf in dezelfde bak? Ik had ook begrepen dat het niet echt groepsdieren zijn. In 't begin beet bij ons de één de ander ook meteen een pootje eraf hier.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:24 schreef oh-oh het volgende:
Ja hier gaat het gewoon goed, ik heb wel speciale filters die het water bovenin ook goed rouleren, maar geen grote pomp zoals een eheim omdat ze niet van stroming onderin houden.
Mijn bak is zelfs nog iets kleiner dan die van jou, dus ze hebben het echt wel prima denk ik hoor!
Oh ja @:Phaidra , bijna vakantie
Uhm die zijn allemaal stokoud geworden , ouder dan 15 jaar. Ik heb ze allemaal als afdankertjes binnen gekregen en ook in niet al te beste staat. Dus ik denk dat dat wel mee valt... Maar bedankt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:02 schreef trui het volgende:
[..]
Hmm, sorry voor mijn ultratrage reacties, maar toch nog even hierop ingaand: dat je er van de 5 nog 2 over hebt is misschien toch geen goed teken? Zaten ze alle vijf in dezelfde bak? Ik had ook begrepen dat het niet echt groepsdieren zijn. In 't begin beet bij ons de één de ander ook meteen een pootje eraf hier.Gelukkig groeit dat dan weer aan.
Leuk en goed gedaan dat je hebt geboekt!quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:13 schreef Kyara het volgende:
Iemand bekend in Noordwijk?
Ik ga 2 nachtjes naar Noordwijk in mijn eentje (dank nog de hulp bij het beslissen voor Noordwijk)
Heeft iemand tips voor restaurants? Ik wil liever niet (alleen) gebruik maken van het hotel restaurant maar je, in je eentje naar een restaurant is (voor mij) nog wel een drempel.
Ik zoek iets laagdrempeligs waar ik gewoon een hapje kan eten. Met boek of telefoon naast mijn bord of zo. Hebben jullie dat wel eens gedaan? Alleen uit eten?
Ik werk in een lunchroom, er zitten regelmatig mensen lekker alleen te lunchen met een boek en dat vindt niemand raar.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:13 schreef Kyara het volgende:
Iemand bekend in Noordwijk?
Ik ga 2 nachtjes naar Noordwijk in mijn eentje (dank nog de hulp bij het beslissen voor Noordwijk)
Heeft iemand tips voor restaurants? Ik wil liever niet (alleen) gebruik maken van het hotel restaurant maar je, in je eentje naar een restaurant is (voor mij) nog wel een drempel.
Ik zoek iets laagdrempeligs waar ik gewoon een hapje kan eten. Met boek of telefoon naast mijn bord of zo. Hebben jullie dat wel eens gedaan? Alleen uit eten?
Helemaal niet aso, alleen afdoen als je iets wil bestellenquote:Op zondag 20 oktober 2024 22:12 schreef oh-oh het volgende:
Heerlijk, ik nam altijd een boek mee. Nu zou ik dus een luisterboek nemen maar een koptelefoon op zou ik aso vinden dus dan zou ik op mijn kamer eten geloof ik.
Ah dat had ik er niet uit begrepen, fijn dat ze het zo lang vol gehouden hebben!quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:24 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Uhm die zijn allemaal stokoud geworden , ouder dan 15 jaar. Ik heb ze allemaal als afdankertjes binnen gekregen en ook in niet al te beste staat. Dus ik denk dat dat wel mee valt... Maar bedankt.
Ik kan wel uitsluitingen toevoegen als jij bij mij aangeeft wie je al hebt gehadquote:Op zondag 20 oktober 2024 22:13 schreef FlyingFish het volgende:
En kom allemaal mee doen met Secret Santa! Laatste week om je aan te kunnen melden! ik wil wel mee doen, maar het clubje is nu nog te klein waardoor de kans te groot is dat ik een lootje trek dat ik al eerder heb gehad, dus als er meer mensen mee doen, kan ik ook mee doen!
OUD / 2024 OUD Secret Santa
Nou ja ik denk ook niet dat het zou werken want ik vind een boek luisteren 100x vermoeiender qua concentratie dan een boek lezen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 22:27 schreef LeSage het volgende:
[..]
Helemaal niet aso, alleen afdoen als je iets wil bestellen![]()
En anders zeg je dat even tegen de werknemer, dan snappen ze je sowieso! Horecapersoneel is meestal vrij begripvol én ze hebben meestal raarder gezien dan jij
Eentje was al minstens 15 toen ik haar adopteerde,die heeft geloof ik net de 20 niet aangetikt. De andere twee die dood zijn wisten ze niet van hoe oud ze waren maar die hadden amper kieuwen en zo, die zagen er echt verrot slecht uit toen ze kwamen, je ziet echt heel goed aan die dieren hoe ze zich voelen. De twee die ik nu heb zijn denk ik ongeveer vijf en zes jaar oud dus daar zit ik nog wel een jaar of 10 tegenaan te kijken gok ik. Dat het geen groepsdieren zijn is ook niet waar, hier altijd veel opwinding als er een bij kwam. Die mannen schieten dan ook gelijk heel die bak vol spermakegels... En ze kruipen echt altijd bij elkaar. Denk dat een overblijver weg zou kwijnen in zijn eentje!quote:Op zondag 20 oktober 2024 22:32 schreef trui het volgende:
[..]
Ah dat had ik er niet uit begrepen, fijn dat ze het zo lang vol gehouden hebben!
Zou je op den duur toch los moeten laten. Makkelijk gezegd hoor, maar je ontneemt je zelf een vorm van vrijheid.quote:Op maandag 21 oktober 2024 07:46 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik voelde me al awkward in mn uppie in de metroHet wordt nog wat als zoon ooit niet meer mee wil op vakantie. Dan kom ik nergens meer
Geen idee eigenlijk. Voel me niet prettig alleen in het ov, restaurant of winkels, buiten de buurtwinkels dan.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zou je op den duur toch los moeten laten. Makkelijk gezegd hoor, maar je ontneemt je zelf een vorm van vrijheid.
Niemand kijkt naar je, niemand boeit het dat je ergens alleen bent.
Waar zit die awkwardness dan in? Bang dat er iets misgaat?
Dat is niet helemaal chill hoor. Het is irrationeel en misschien heb je daar wat hulp ofzo bij nodig.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:00 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Voel me niet prettig alleen in het ov, restaurant of winkels, buiten de buurtwinkels dan.
Was laatst veel te vroeg voor een afspraak dus dochter appte, ga je lekker eerst wat eten. Euh, neuh, zelfs niet alleen op een bankje met een broodje 🙈.
Nouja, tzt neem ik gewoon kleinzoon mee op vakantie
Oh, ik maak me er verder niet zo druk om hoorquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal chill hoor. Het is irrationeel en misschien heb je daar wat hulp ofzo bij nodig.
Niet om de betweter te zijn maar het is zonde van je leven als je voor de gewone, dagelijkse dingen zulk ongemak en/of angst ervaart.
Altijd afhankelijk zijn van je zoon en later je kleinzoon is echt, echt zonde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |