abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215308574
Prachtige trui @Ynske O+

Ik bracht zoon en zn beste vriend net naar de metro. Hij gaat voor het eerst zonder mij de stad in. Ben benieuwd hoeveel hij straks heeft uitgegeven van zn eigenste geld :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:01:41 #227
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215308677
En als dank is net de hele auto ondergekotst 😭
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215308699
Ooooh kak! :'(
Sterkte met schoonmaken :*
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:06:44 #229
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215308719
Ben al in de weer met een sopje, hoop dat t helpt.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_215308747
Alles kots eraf vegen en dan met azijn naspoelen. Anders zo'n geurverwijderspul gebruiken.

Hadden we een keer met dochter, ergens in Limburg en we moesten naar Amsterdam :'( En uiteraard niks om schoon te maken :{
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:15:24 #231
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215308781
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 12:09 schreef Mushanga71 het volgende:
Alles kots eraf vegen en dan met azijn naspoelen. Anders zo'n geurverwijderspul gebruiken.

Hadden we een keer met dochter, ergens in Limburg en we moesten naar Amsterdam :'( En uiteraard niks om schoon te maken :{
Goede tip, ga meteen met azijn aan de slag, puur of aangelengd?
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:21:17 #232
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215308819
Baking soda strooien laten drogen en dan opzuigen wil ook helpen met die lucht, succes!
@Troel gefeliciteerd! En beterschap @Amsel.
Hier werd een van die beesten vanochtend tijdens de wandeling gestoken door een wesp, die deed werkelijk alsof ie dood ging. Toen kon meneer natuurlijk niet meer kakken dus dat deed ie net maar binnen. Drama om niks altijd. Als een van de teven gestoken zouden worden zouden ze die wesp even een lesje leren :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215308851
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 12:15 schreef Ynske het volgende:

[..]
Goede tip, ga meteen met azijn aan de slag, puur of aangelengd?
Puur, op een doekje en daarmee schoon wrijven.

Of idd, bakingsoda erover strooien en opzuigen. Maar dat moet je ook maar net in huis hebben.
If they say
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:33:15 #234
176471 oh-oh
pi_215308882
Baking soda moet je altijd in huis hebben net als azijn!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215308958
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 12:33 schreef oh-oh het volgende:
Baking soda moet je altijd in huis hebben net als azijn!
Geen idee waar ik dat voor nodig heb :+
If they say
pi_215309144
Vandaag 7 jaar geleden was kennelijk onze zolder verbouwing klaar. De toen in gebruik genomen CO melder stopte er mee vandaag. Fijn, zo'n zelfdenkend apparaat :') Misschien had ik iets vaker moeten kijken, dan had ik al een nieuwe kunnen kopen.

Straks naar het theater. En dan daarna maar naar de bouwmarkt.
pi_215309546
B en Juul zijn de hele middag bij de Scouting, Jota opkomst. Kreeg net al een filmpje dat Juul als eerste van de hoge toren ging (soort kabelbaan). Ze stak haar vinger op toen er werd gevraagd wie als eerste wilde.

En net een lang telefoongesprek met mijn moeder gehad, ze wil toch niet verhuizen. Ze is afgelopen week bij een appartement gaan kijken waar ze dacht graag te willen wonen maar dat viel nogal tegen. Veel kleiner dan ze dacht. Dus nu wil ze toch in haar huidige huis laten klussen......een hele lijst. Ik snap het, maar dat wordt een hoop geregel en gedoe.
pi_215312412
Poeh exode. Dat is ook wel een heftige belasting voor jullie zeg…

Wij staan inmiddels, voortent opgezet en frietjes in de caravan gegeten O+
Was met jongste de 15km naar de camping toe gefietst, zo gezellig!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215314641
Ai @exode Heb je dit zien aankomen? Misschien dat een ander appartement wel wat ruimer is?

Fijne vakantie @LeSage en geniet ervan!

Is het nog gelukt met de bekleding @Ynske?

Zooo, zoon kwam zowaar thuis met 2 manga's en één manga-achtig boek met alleen tekst. Wie weet wordt het toch nog een lezer :D
If they say
pi_215314817
Ik val even binnen. Ik wil komende week met kinderen (6 en 10) naar het Rijksmuseum vanwege het Donald Duck-gebeuren dat daar nu gaande is. Ik ben níet thuis in Amsterdam. Ik twijfel tussen parkeren onder Museumplein (á 37,50) of bij p+r ArenA en dan verder met het ov met een p+r gvb-kaartje. Met dat kaartje kan ik alleen weer niet overstappen en dat schijnt wel nodig te zijn om bij het Rijks te komen vanaf de Arena.
Ik moet al ruim 1,5 uur rijden om überhaupt in Amsterdam te komen en mijn nageslacht is dermate bleu dat ze hard moeten nadenken over een roltrap, laat staan een metro of tram :') Ingewikkelde ov-constructies lijken me dus niet erg relaxed of sfeerverhogend.

Iemand tips? (Ook voor andere dingen die ik daar vooral moet doen als ik dan toch die reis gemaakt heb?)
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:02:55 #241
176471 oh-oh
pi_215314836
Is de trein geen optie?
( Groucho Marx )
pi_215314918
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 22:58 schreef Jentin het volgende:
Ik val even binnen. Ik wil komende week met kinderen (6 en 10) naar het Rijksmuseum vanwege het Donald Duck-gebeuren dat daar nu gaande is. Ik ben níet thuis in Amsterdam. Ik twijfel tussen parkeren onder Museumplein (á 37,50) of bij p+r ArenA en dan verder met het ov met een p+r gvb-kaartje. Met dat kaartje kan ik alleen weer niet overstappen en dat schijnt wel nodig te zijn om bij het Rijks te komen vanaf de Arena.
Ik moet al ruim 1,5 uur rijden om überhaupt in Amsterdam te komen en mijn nageslacht is dermate bleu dat ze hard moeten nadenken over een roltrap, laat staan een metro of tram :') Ingewikkelde ov-constructies lijken me dus niet erg relaxed of sfeerverhogend.

Iemand tips? (Ook voor andere dingen die ik daar vooral moet doen als ik dan toch die reis gemaakt heb?)
Net even voor je gekeken. Als je p&r hebt bij de Arena kost dat na 10.00 uur 6 euro.
Dan reis je met de metro (54) station Bijlmer Arena richting Amsterdam centraal en stap je bij Weesperplein uit. Er zijn liften dus je hoeft niet met de roltrap ;) Vandaar de tram 19 naar het Museumplein.
Dat lijkt me een stuk goedkoper dan 37,50 betalen voor parkeren bij het Rijks.

P&R Arena
https://www.amsterdam.nl/(...)b6-a652-720d2d471aeb

En daarbij is Amsterdam een kutstad om met de auto doorheen te komen :X
If they say
pi_215314956
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:02 schreef oh-oh het volgende:
Is de trein geen optie?
@Jentin das misschien idd handiger? Railrunner kost 2,50 per kind onder de 11 jaar.
If they say
pi_215314967
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:02 schreef oh-oh het volgende:
Is de trein geen optie?
If only. Geen trein hier. Half uur met de auto naar het dichtstbijzijnde station en dan 2,5 uur treinen enkele reis, voor bijna 29,- Jammer, want ik reis graag met de trein en het zou leuk zijn voor de junioren. Edit: Railrunner wist ik niet, goeie tip voor een andere keer.

Bedankt, @Mushanga71 :) Ik zoek nog de beste optie voor het ov-kaartje. Met dat p+r ov-kaartje kan ik niet overstappen, dus dat wordt dan een gewone dagkaart, denk ik.

Rijden in de stad vind ik geen punt. Ik ben Rotterdam gewend. Maar als het niet per se hoeft, is dat wel lekker.
pi_215314981
Mag je echt niet overstappen?
Ik ken het van hier dat je binnen een uur tijd zo vaak mag overstappen als je wil. Terugrit weer inchecken en dan is er 1 uur om weer naar de P+R te komen.
pi_215314985
Hoe bedoel je niet overstappen @Jentin? Je kan gewoon met de metro en tram met je ov kaart of papieren kaartje :Y
If they say
pi_215314994
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:22 schreef Elleska het volgende:
Mag je echt niet overstappen?
Ik ken het van hier dat je binnen een uur tijd zo vaak mag overstappen als je wil. Terugrit weer inchecken en dan is er 1 uur om weer naar de P+R te komen.
Dit staat op de site:
Let op: GVB Kaarten
Met GVB kaarten kunt u alleen 1x naar het centrum en 1x terug naar de P+R reizen. Het is niet mogelijk om onbeperkt in het centrum van Amsterdam te reizen. Na het 2x inchecken wordt de kaart gedeactiveerd en kunt u hem niet meer gebruiken. Als u vaker in Amsterdam centraal wilt reizen kunt u een bijvoorbeeld een dagkaartje of een uurkaartje aanschaffen.

Edit: ik hoef natuurlijk niet per se zo’n kaart en kan prima reizen met een normale ov-kaart. Maar het gvb-kaartje kost 7 euro voor 3 personen. Dat leek me aantrekkelijk.
pi_215315015
Dat lijkt me wel heel erg beperkend, zo kom je toch nergens?

Ik lees hier iets anders:
https://www.gvb.nl/bezoek-amsterdam/gvb-p-en-r-kaart

Hoe werkt het P+R-kaartje?
De GVB P+R-kaart uit de P+R-automaat geeft je recht om vanaf de P+R-locaties van gemeente Amsterdam twee ritten (heen en terug) te maken met een GVB tram, bus of metro. Na het inchecken bij de bus, tram of metro is het P+R-kaartje maximaal één uur geldig. Binnen dit uur kun je onbeperkt overstappen tussen de verschillende voertuigen en lijnen. Het tweede uur gaat in als je na het verlopen van het eerste uur opnieuw incheckt.
pi_215315018
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:23 schreef Jentin het volgende:

[..]
Dit staat op de site:
Let op: GVB Kaarten
Met GVB kaarten kunt u alleen 1x naar het centrum en 1x terug naar de P+R reizen. Het is niet mogelijk om onbeperkt in het centrum van Amsterdam te reizen. Na het 2x inchecken wordt de kaart gedeactiveerd en kunt u hem niet meer gebruiken. Als u vaker in Amsterdam centraal wilt reizen kunt u een bijvoorbeeld een dagkaartje of een uurkaartje aanschaffen.

Edit: ik hoef natuurlijk niet per se zo’n kaart en kan prima reizen met een normale ov-kaart. Maar het gvb-kaartje kost 7 euro voor 3 personen. Dat leek me aantrekkelijk.
Das idd niet gek, 7 euro.
Bij mijn link staat dat als je met je eigen ov kaart reist, je korting krijgt via de p&r
If they say
pi_215315026
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:26 schreef Elleska het volgende:
Dat lijkt me wel heel erg beperkend, zo kom je toch nergens?

Ik lees hier iets anders:
https://www.gvb.nl/bezoek-amsterdam/gvb-p-en-r-kaart

Hoe werkt het P+R-kaartje?
De GVB P+R-kaart uit de P+R-automaat geeft je recht om vanaf de P+R-locaties van gemeente Amsterdam twee ritten (heen en terug) te maken met een GVB tram, bus of metro. Na het inchecken bij de bus, tram of metro is het P+R-kaartje maximaal één uur geldig. Binnen dit uur kun je onbeperkt overstappen tussen de verschillende voertuigen en lijnen. Het tweede uur gaat in als je na het verlopen van het eerste uur opnieuw incheckt.
Oh, dat is inderdaad wat anders! Dan is het een no-brainer. Ik vond het al zo’n idiote constructie :+ Thanks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')