Haha, dat eerste herken ik ook wel. En ook: ‘een grapje moet in de eerste plaats vooral grappig zijn.’quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Deze skill beheersen mijn kinderen dus totaal nog niet. Bijna dagelijks probeer ik dat over te brengen. Mijn hemel.
Ik vond de periode dat onze kinderen in de Sint geloofden super tof. Maar vanaf groep 3/4 ging het wel schuren, ze gingen onlogica zien en stelden veel vragen. Aan de andere kant geloofden ze nog heilig (dat merk je wel als je tegenvragen gaat stellen), dus lieten we het zo. Maar het voelde niet meer heel fijn. Ongeveer 2 maanden geleden hebben we de jongste ingelicht hoe het echt zit. Ik geloof dat het voor beide partijen een opluchting was. Aan zijn kant omdat alles wat niet helemaal klopte in het verhaal nu op zijn plek viel. Bij ons omdat we eindelijk eerlijk kunnen zijn. Het werd echt tijd.
Dat is toch fantastischquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:36 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd met je jubileum Vicky!
Als ik op school met Sinterklaas help en Sint door de school rondleid dat geloof ik zelf ook weer. Ook als ze pauze hebben achter de schermen dan is het gewoon nog Sinterklaas voor en Sinterklaas na.
Dank jequote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:24 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ieuwmaar ik ben wars van smaakjes. Chocolade, ijs, pepernoten... al die nieuwe smaken, dat trek ik niet
![]()
Maar, eet smakelijk
Dat hadden wij vroeger met een van de pieten, geweldig!quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:44 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is toch fantastischDe Sint in ons dorp is een oude massageclient. Die spreekt mij bij de intocht altijd aan als hij me ziet. De gezichten van B en Juul, fantastisch.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:23 schreef Elleska het volgende:
@:twist02
Fijn dat je hier de volgende dag nog op terug komt.
Wat anderen ook al zeggen er mag hier zeker wel gediscussieerd worden als meningen verschillen maar niet elk onderwerp vraagt om discussie.
Wanneer je in een topicreeks binnen komt dan mis je soms wat info die eraan vooraf is gegaan, in dit geval info van de afgelopen week dus vrij vers. Dat probeerde ik je te vertellen maar dat leek totaal niet binnen te komen want je focus zat helemaal op de liegen discussie die er niet was. Een van de belangrijkste dingen in een discussie is naar elkaar luisteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja echt, die pietenmutsen met naam waren echt mijn beste uitgave ever voor de kinderen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:45 schreef Elleska het volgende:
L en S hebben pietenmutsen met hun naam erop en dat werkt ook geweldig bij de intocht.
Dit effect elk jaar weer :
https://www.dumpert.nl/item/100045982_b89b6fae
Die van mij ook niet hoor. Juist omdat het niet van nature komt besteden we er aandacht aan. Wanneer je wel en niet ongevraagd je mening geeft. En wat tact is. Is ook lastigquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:36 schreef Phaidra het volgende:
Deze skill beheersen mijn kinderen dus totaal nog niet. Bijna dagelijks probeer ik dat over te brengen. Mijn hemel.
zijn. Het werd echt tijd.
Maar ik vind dit aan de andere kant ook lastig. Als men niet tegen mij zegt wat men echt vindt, kan ik dus ook niets iets leren als ik wat stoms doe. En dan blijf ik dus hetzelfde doen, wat een ander kut vindt. Dus hoe vervelend ook, soms is het dus juist van belang om ook die dingen te zeggen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:16 schreef Amsel het volgende:
Ik vind dit vallen onder de categorie "als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan niks". Wordt de ander er blij van als je het geheim verklapt? Nee? Zeg dan ook niks.
Dit probeer ik mijn dochter van 10 ook aan te leren..dat is ook een vreselijke flapuit met soms tenenkrommende momenten waarbij ik in een gat in de grond wil verdwijnen...quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:16 schreef Amsel het volgende:
Ik vind dit vallen onder de categorie "als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan niks". Wordt de ander er blij van als je het geheim verklapt? Nee? Zeg dan ook niks.
Waarom als je het van een kind niet kwalijk kan nemen ga je nog naar de ouders?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 07:54 schreef LeSage het volgende:
Volgens mij viel ik over de term ‘liegen’ die je volgens mij in het gesprek ook kunt vervangen door een wat minder heftig woord.
Daarnaast schrijf ik dat ik óók naar een ouder toe zou lopen als het kind dit in de klas vertelt. Dat kun je mij volgens mij net zo min kwalijk nemen als het verklappen.
Omdat je dan als ouder de kans hebt om met je kind te bespreken hoe ze hier beter op kunnen reageren? Dat is toch niet zo raar? En het is voor andere ouders ook niet zichtbaar dat een kind hier vanwege het lieg-aspect moeite mee heeft, of omdat ze gewoon stoer willen zijn (zoals het gros van de 8/9-jarigen die het delen met anderen).quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:58 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Waarom als je het van een kind niet kwalijk kan nemen ga je nog naar de ouders?
Dat is wat ik niet zo goed begrijp foutjes die kunnen gebeuren vragen in mijn optiek niet echt op vervolg.
Ik snap niet zo goed wat je wil bereiken daar dan mee.Plus ik denk dat de ouders (van kinderen) die het als liegen zien heus niet denken zeg het maar gewoon is helemaal oke als je dat even lekker hard zegt tegen andere kinderen zee weten dat wat ze zien als een leugen voor heel veel anderen een leuk toneelspel is waar ze nog lang van willen genieten.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:48 schreef twist02 het volgende:
[..]Als je iets vindt van wat ik zeg mag je me best noemen hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het allemaal best wonderlijk. Geen 100% zekerheid natuurlijk, maar het komt over alsof m.n. jij en leSage het gevoel hebben dat ik (want zoveel anderen waren er niet) een moreel oordeel vel over mensen die Sinterklaas vieren en kinderen daarin doen/laten geloven en vooral dat niet tof vinden.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik had me voorgenomen er niet meer over door te gaan, maar wil je in dit geval wel antwoord geven, omdat het klinkt als een vraag.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je iets vindt van wat ik zeg mag je me best noemen hoor
Ik vind het allemaal best wonderlijk. Geen 100% zekerheid natuurlijk, maar het komt over alsof m.n. jij en leSage het gevoel hebben dat ik (want zoveel anderen waren er niet) een moreel oordeel vel over mensen die Sinterklaas vieren en kinderen daarin doen/laten geloven en vooral dat niet tof vinden.
Nee. Het was gewoon omdat hij niet verwacht had dat wij zo’n geweldig cadeau zouden gevenquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:13 schreef FlyingFish het volgende:
LeSage, is dat niet ook een beetje vissen naar een reactie? Ik merk dat mijn dochters dat ook een beetje doen. Ik heb nu al drie keer gehoord ‘bij truusje thuis vieren ze geen Sinterklaas meer, daar hebben haar papa en mama geen zin meer in’. “Wat jammer voor truusje” is dan mijn reactie. (En ook oprechte reactie, Sinterklaas >> kerstcadeau’s. Ik vier meer uren sinterklaas dan kerst).
‘Hoi! Jantje heeft net tegen mijn kind gezegd dat de Sint niet bestaat. Ten eerste is dat jammer voor mijn kind, ten tweede misschien fijn om even een gesprek aan te gaan om dit bij meer kinderen te voorkomen. Dankjewel voor de medewerking.’quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:58 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Waarom als je het van een kind niet kwalijk kan nemen ga je nog naar de ouders?
Dat is wat ik niet zo goed begrijp foutjes die kunnen gebeuren vragen in mijn optiek niet echt op vervolg.
Ik snap niet zo goed wat je wil bereiken daar dan mee.Plus ik denk dat de ouders (van kinderen) die het als liegen zien heus niet denken zeg het maar gewoon is helemaal oke als je dat even lekker hard zegt tegen andere kinderen zee weten dat wat ze zien als een leugen voor heel veel anderen een leuk toneelspel is waar ze nog lang van willen genieten.
Dit klinkt beter dan het belletje dat ik ooit kreeg. Wat ik ging doen om het goed te maken. Uhm, niks, als ik me ermee ga bemoeien wordt het alleen maar erger.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:20 schreef LeSage het volgende:
[..]
‘Hoi! Jantje heeft net tegen mijn kind gezegd dat de Sint niet bestaat. Ten eerste is dat jammer voor mijn kind, ten tweede misschien fijn om even een gesprek aan te gaan om dit bij meer kinderen te voorkomen. Dankjewel voor de medewerking.’![]()
Mag dit zelfs al niet meer?
Of je wel of niet een moreel oordeel over mij en mijn manier van sinterklaas vieren hebt is écht geen probleem voor mijquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je iets vindt van wat ik zeg mag je me best noemen hoor
Ik vind het allemaal best wonderlijk. Geen 100% zekerheid natuurlijk, maar het komt over alsof m.n. jij en leSage het gevoel hebben dat ik (want zoveel anderen waren er niet) een moreel oordeel vel over mensen die Sinterklaas vieren en kinderen daarin doen/laten geloven en vooral dat niet tof vinden.
Het speelde toevallig afgelopen week wat in de vriendengroep van mijn oudste. Die kreeg er niets van mee.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:26 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit klinkt beter dan het belletje dat ik ooit kreeg. Wat ik ging doen om het goed te maken. Uhm, niks, als ik me ermee ga bemoeien wordt het alleen maar erger.
Het enige wat ik wel gedaan heb is nog een keer het kind apart nemen en nogmaals vertellen dat het niets mag zeggen. Maar dat kwam van mijzelf uit, ik weet niet hoe ik zou reageren als de andere ouder me dat zou 'opleggen'
Dat werkt alleen maar averechts inderdaad. Hopelijk valt de schade uiteindelijk mee!quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:34 schreef LeSage het volgende:
[..]
Het speelde toevallig afgelopen week wat in de vriendengroep van mijn oudste. Die kreeg er niets van mee.
Maar we hebben als ouders wel even over gehad op het schoolplein.
Gewoon vriendelijk, men snapte elkaar en het zou thuis nog even besproken worden.
Het hoeft echt niet meteen met moddergooien en beschuldigingen
ik was niet aan het vertellen wat je wel of niet mag, ik snap het niet dus ik vraag om uitleg..quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:20 schreef LeSage het volgende:
[..]
‘Hoi! Jantje heeft net tegen mijn kind gezegd dat de Sint niet bestaat. Ten eerste is dat jammer voor mijn kind, ten tweede misschien fijn om even een gesprek aan te gaan om dit bij meer kinderen te voorkomen. Dankjewel voor de medewerking.’![]()
Mag dit zelfs al niet meer?
Gefeliciteerd voor je jongste!quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:40 schreef LeSage het volgende:
Wij hadden trouwens een veel te actieve zaterdag.
Vanmorgen om half 8 vertrokken voor de kampioenswedstrijd van de jongste. Na de wedstrijd dat nog gevierd in de kantine.
Toen kwamen we thuis en zijn we nog 23 km gaan fietsen in de bossen.
Dus ik duik zo maar de bank op.
Ik hoop toch dat ik de meeste wel leeg zal halen eigenlijkquote:Op zondag 13 oktober 2024 10:45 schreef FlyingFish het volgende:
Die verhuisdozen blijven toch nog een paar jaar in een kamer staan? Of gebeurt dat alleen bij mij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |