abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215021137
quote:
Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.

De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.

Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.

Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Isral begonnen, in oktober vorig jaar. Het Isralische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
twitter

twitter
pi_215021145
quote:
11s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:00 schreef Ali_boo het volgende: Tjeez, ze laten er geen gras over groeien [ x ]
Je moet het ijzer smeden als het heet is.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215021153
Lijkt wel een Stephen King boek.
Bizar!
pi_215021163
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je moet het ijzer smeden als het heet is.
Aangezien heel Libanon nu waarschijnlijk elk elektronisch apparaat op straat heeft gezet, inclusief het bakje met oude batterijen en de deurbel, lijkt het me dat je beter nu door kan pakken en zoveel mogelijk militaire en terroristische doelen uit moet schakelen.
pi_215021180
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:04 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Zou het nachtwerk worden met dit topic volgen?
Mag het ook in het weekend?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215021185
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je moet het ijzer smeden als het heet is SWA
Zo klopt die
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215021191
twitter
  woensdag 18 september 2024 @ 19:14:30 #9
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215021197
quote:
11s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:00 schreef Ali_boo het volgende:
Tjeez, ze laten er geen gras over groeien

[ x ]
Of ze doen weer een Gaza Subway Speciaal, dat ze doen alsof, kijken wat de reactie is en alle infrastructuur waar ze zich in verstoppen naar God bombarderen.
pi_215021200
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 06:52 schreef Bugno3 het volgende:
Alle verheven Israel-verdedigers deze actie weer goedpraten natuurlijk :') een agressieve actie, op het grondgebied van een soevereine staat die meer dan 4000 mensen treft, Helemaal prima hoor!
De bommen en granaten gaan al bijna een jaar dagelijks heen en weer en Hezbollah was ermee begonnen. Je kan het Isral niet kwalijk nemen dat ze een betere kd ratio hebben. Zeker als ze het doen door gerichte acties zoals deze.
  woensdag 18 september 2024 @ 19:14:55 #11
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215021201
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:07 schreef aloa het volgende:
Lijkt wel een Stephen King boek.
Bizar!
Er loopt een clown met ballonnen rond in de riolen?
pi_215021205
Ik mag me echt in de handen wrijven dat ik deze geniale en memorabele gebeurtenis bewust mee heb mogen maken. Dit gaat echt de geschiedenisboeken in als de best doordachte en grootschalige spionagemissie in de geschiedenis. Hier gaat minimaal 1 film over gemaakt worden. Hoe de beschaafde wereld een grootste slag toebracht aan de barbaarse terroristen middels zijn morele buitenpost Isral, het licht temidden van het Islamitische kwaad. En daarmee ook heeft verhoed dat enkelen van die terroristen aanslagen konden plegen in het globale Westen.

Ik hoop dat er nog meer te wachten staat om ook echt de wortel uit te roeien, alhoewel dat nog even zal duren want de verlichting moet daar nog plaatsvinden zoals dat hier eeuwen geleden al gebeurt is.
  woensdag 18 september 2024 @ 19:15:17 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215021207
Wakker worden @SteveLookner
pi_215021218
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:13 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Lol wat, nee. Ik kijk deze zender nu. Ik denk dat hij het heeft over het bericht dat ״Oegda 98״, een militaire divisie, naar het noorden wordt verplaatst, maar dat was al bekend tijdens de middag.
pi_215021237
Het gaat de spuigaten uitlopen, want wat gaat weer de reactie hierop zijn?

Wat beide partijen doen en dan doel ik even op Isral en Hamas is inmiddels niet meer goed te keuren. Deze oorlog duurt inmiddels zo lang dat eigenlijk niemand inmiddels meer weet van wie de Gazastrook en Isral is, want tot hoe ver ga je terug?

Als Isral hier wel achter zit dan zijn de rapen gaar denk ik..

Ik lees ook dat niet ieder land ze als terroristische beweging ziet, IS en Hamas is van bekend dat ze echt aanslagen plegen en mensen martelen en vermoorden of zit ik ernaast?
pi_215021240
Het zou toch briljant zijn als Isral single-handed elke bedreiging elimineert, of het nou Hamas, Hezbollah, Houties of Iran zelf is. Net zo lang kapot maken tot ze zich koest houden of er nieuwe leiding in die landen komt. Peace and democracy en de achterlijken uitgeroeid.
pi_215021256
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:19 schreef Peach_1985 het volgende:

Wat beide partijen doen en dan doel ik even op Isral en Hamas is inmiddels niet meer goed te keuren. Deze oorlog duurt inmiddels zo lang dat eigenlijk niemand inmiddels meer weet van wie de Gazastrook en Isral is, want tot hoe ver ga je terug?

Ik lees ook dat niet ieder land ze als terroristische beweging ziet, IS en Hamas is van bekend dat ze echt aanslagen plegen en mensen martelen en vermoorden of zit ik ernaast?
Je zit er aardig naast. Hezbollah heeft weldegelijk raketten afgevuurd en aanslagen gepleegd. Isral wil in principe gewoon ‘bestaan’ en daar zijn allerlei groeperingen en omringende landen het niet mee eens. Daar worden kinderen vanaf dat ze cognitief vermogen hebben duidelijk gemaakt dat Joden vermoorden dikke prima is. Dat gebeurt omgekeerd niet. Maargoed, aan welke zijde je staat zal cultureel/religieus al wel vast staan.
pi_215021269
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:15 schreef GerryDV het volgende:
Ik mag me echt in de handen wrijven dat ik deze geniale en memorabele gebeurtenis bewust mee heb mogen maken. Dit gaat echt de geschiedenisboeken in als de best doordachte en grootschalige spionagemissie in de geschiedenis. Hier gaat minimaal 1 film over gemaakt worden. Hoe de beschaafde wereld een grootste slag toebracht aan de barbaarse terroristen middels zijn morele buitenpost Isral, het licht temidden van het Islamitische kwaad. En daarmee ook heeft verhoed dat enkelen van die terroristen aanslagen konden plegen in het globale Westen.
Als dit je zo boeit, kan ik je het boek "Raise and kill first" van Ronen Bergman, aanbevelen. Een aaneenschakeling van vernuftige, technisch hoogstaande, effectieve en creatieve afstraffingen van terroristen (verzameld onder de noemer Fatah, PLO, Hezbollah, Hamas etc.) door de Mossad
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215021276
Prime Minister in a video of only 10 seconds: I already said that we would return the residents of the north safely to their homes - and that is exactly what we will do.

twitter
pi_215021278
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:35 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Goed verhaal, sterke analyse.

Ga ik niks mee doen. *)
Ik had er ook weinig fiducie in. De vorige keer konden zelfs officile Isralische rapporten je niet overtuigen dat ZAKA de ellende had verzonnen, zoals de 40 onthoofde baby’s en een levende foetus die uit een vrouw was gesneden. Tsja…

Wat ik niet zag aankomen, was dat je mijn post niet in delen hebt geknipt en slechts n smiley gebruikte
pi_215021290
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:25 schreef Ali_boo het volgende:
Prime Minister in a video of only 10 seconds: I already said that we would return the residents of the north safely to their homes - and that is exactly what we will do.

[ x ]
quote:
Netanyahu vows to return evacuated northern residents to their homes

As signs increasingly point toward an Israeli operation against Hezbollah -- and Israeli leaders speak about changing the reality on the border with Lebanon -- Prime Minister Benjamin Netanyahu releases a cryptic 10-second video promising to get evacuated Israelis back to their homes.

"I've already said, we will return residents of the north safely to their homes," he says. "And that is exactly what we will do."

He makes no mention of the blasts targeting Hezbollah in Lebanon over the past two days, which have been blamed on Israel.
pi_215021299
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:24 schreef blomke het volgende:

[..]
Als dit je zo boeit, kan ik je het boek "Raise and kill first" van Ronen Bergman, aanbevelen. Een aaneenschakeling van vernuftige, technisch hoogstaande, effectieve en creatieve afstraffingen van terroristen (verzameld onder de noemer Fatah, PLO, Hezbollah, Hamas etc.) door de Mossad
Dank, ga ik zeker bekijken!!
pi_215021314
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:20 schreef GerryDV het volgende:
Het zou toch briljant zijn als Isral single-handed elke bedreiging elimineert, of het nou Hamas, Hezbollah, Houties of Iran zelf is. Net zo lang kapot maken tot ze zich koest houden of er nieuwe leiding in die landen komt. Peace and democracy en de achterlijken uitgeroeid.
Dit lijkt wel Bibi zijn plan te zijn, alles volledig opruimen.
  woensdag 18 september 2024 @ 19:32:06 #24
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215021334
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:23 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Je zit er aardig naast. Hezbollah heeft weldegelijk raketten afgevuurd en aanslagen gepleegd. Isral wil in principe gewoon ‘bestaan’ en daar zijn allerlei groeperingen en omringende landen het niet mee eens. Daar worden kinderen vanaf dat ze cognitief vermogen hebben duidelijk gemaakt dat Joden vermoorden dikke prima is. Dat gebeurt omgekeerd niet. Maargoed, aan welke zijde je staat zal cultureel/religieus al wel vast staan.
Op kleinere schaal, maar wel op groeiende schaal, hoor. Er zitten ontzettend nare lui aan de rechterkant van het politieke spectrum in Isral.
pi_215021341
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Op kleinere schaal, maar wel op groeiende schaal, hoor. Er zitten ontzettend nare lui aan de rechterkant van het politieke spectrum in Isral.
Hebben ze daar les programma’s waarin Palestijnen doden wordt verheerlijkt dan? Want dat heb ik even gemist.
pi_215021346
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh ik denk dat er ook nog wel het een een ander aan de Mossad/Isral gestuurd gaat worden :X
Ik ben benieuwd wat. Terreurgolf door Europa zou ook wel kunnen. Als je vervelend wil zijn ga je nu gewoon de komende jaren lukkraak wat Joden dood steken op straat in Berlijn of Amsterdam of Rome.

Overigens is dit ongetwijfeld Bibi's plan. 100%.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 19:34:27 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215021353
ongetwijfeld 100%
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215021365
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit lijkt wel Bibi zijn plan te zijn, alles volledig opruimen.
Zolang de machtigste landen moreel verontwaardigd blijven doen voor het publiek maar onder water geld en middelen beschikbaar stellen voor als Isral het nodig heeft zie ik dit gewoon slagen. De intellectuele voorsprong hebben ze sowieso al, daarna komt het alleen nog aan op middelen. Zal wel een impuls komen aan hightech warfare zoals vandaag en gisteren. Persoonlijke aanvallen middels electronica, platleggen van infra. Heb je weinig mankrachten voor nodig. Is gewoon slim uitgespeeld tegen dat stelletje Neanderthalers.
  woensdag 18 september 2024 @ 19:36:52 #29
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215021374
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:12 schreef Ulx het volgende:
Benieuwd of de Houthi's ook nog last gaan hebben van defecte apparaten.
Ik zag net een (niet geverifieerd) filmpje voorbij komen van een Houthi-strijder in Syri of Libanon.

Eerlijk gezegd maak ik me best zorgen over de Isralische reactie in Jemen aangezien niemand zich ene reet om de Jemenieten interesseert. Voedingsbodem voor een hele zware operatie om even een punt te maken, vrees ik. Nu zal het me rotten of een stel Houthi's aan stukjes geschoten wordt, maar bij grof geschut in die chaos is er een flink risico dat er burgerslachtoffers vallen.
pi_215021389
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:23 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Nee ik ben geen Moslim, heb een Nederlandse afkomst, jammer dat je dat gelijk suggereert.

Wikipedia:
Sinds de Isralische invasie van 1982, waarbij grote aantallen slachtoffers vielen zowel onder de Palestijnen in Libanon als onder de Libanese bevolking, bezette Isral een strook van Zuid-Libanon. Hezbollah trad hiertegen op als een verzetsbeweging; het voerde een guerrillacampagne met als uiteindelijke gevolg dat Isral zich op 24 mei 2000 terugtrok. Hezbollah wordt door onder meer de Verenigde Staten (VS), de Europese Unie (EU), Canada, Nieuw-Zeeland, de zes landen van de Samenwerkingsraad van de Arabische Golfstaten, Isral en Australi gezien als een terroristische organisatie.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hezbollah

---

Dus wie is er begonnen?
En welke aanslagen hebben ze gepleegd dan?
  woensdag 18 september 2024 @ 19:38:28 #31
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_215021400
twitter
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_215021405
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Toegegeven, Islamisme, Jihadisme en terrorisme wat hand in hand gaat, wakkert vaak dusdanig kwaad aan (zie PVV succes in NL) dat er ongetwijfeld mensen doorslaan de andere kant op. Voor dat effect zijn Isralies ook niet imuun.
pi_215021431
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:38 schreef Peach_1985 het volgende:

[..]
Nee ik ben geen Moslim, heb een Nederlandse afkomst, jammer dat je dat gelijk suggereert.

Wikipedia:
Sinds de Isralische invasie van 1982, waarbij grote aantallen slachtoffers vielen zowel onder de Palestijnen in Libanon als onder de Libanese bevolking, bezette Isral een strook van Zuid-Libanon. Hezbollah trad hiertegen op als een verzetsbeweging; het voerde een guerrillacampagne met als uiteindelijke gevolg dat Isral zich op 24 mei 2000 terugtrok. Hezbollah wordt door onder meer de Verenigde Staten (VS), de Europese Unie (EU), Canada, Nieuw-Zeeland, de zes landen van de Samenwerkingsraad van de Arabische Golfstaten, Isral en Australi gezien als een terroristische organisatie.

---

Dus wie is er begonnen?
Ben je al op gaan zoeken wat die invasie heeft veroorzaakt?
pi_215021441
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:38 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Toegegeven, Islamisme, Jihadisme en terrorisme wat hand in hand gaat, wakkert vaak dusdanig kwaad aan (zie PVV succes in NL) dat er ongetwijfeld mensen doorslaan de andere kant op. Voor dat effect zijn Isralies ook niet imuun.
Hezbollah en Hamas bestonden ook niet voordat er militaire bezettingen van Isral plaatsvonden
pi_215021459
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:19 schreef Peach_1985 het volgende:

Duizenden raketten per jaar door hamas en hezbollah op Isral. En de haat van deze terroristische organisaties is al maximaal naar Isral. Voor Isral maakt het geen moer uit. Het gaat om zekfbehoud. En Iran weet ook dat wanneer zij aanvallen het gebeurd is met Iran. De Iraanse bevolking, de Perzen ( geen moslims) zijn het beleid ( dictatuur) spuugzat.
pi_215021469
quote:
11s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:38 schreef ACT-F het volgende:
[ x ]
Whoop whoop!
pi_215021493
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:41 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Op de UVA op ze eenzijdige kijk op het conflict en geen historisch besef.
  woensdag 18 september 2024 @ 19:44:07 #38
24533 ACT-F
pi_215021496
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:43 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Whoop whoop!
De eerste meldingen zijn van 2 uur geleden:

twitter

twitter
pi_215021498
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik zag net een (niet geverifieerd) filmpje voorbij komen van een Houthi-strijder in Syri of Libanon.

Eerlijk gezegd maak ik me best zorgen over de Isralische reactie in Jemen aangezien niemand zich ene reet om de Jemenieten interesseert. Voedingsbodem voor een hele zware operatie om even een punt te maken, vrees ik. Nu zal het me rotten of een stel Houthi's aan stukjes geschoten wordt, maar bij grof geschut in die chaos is er een flink risico dat er burgerslachtoffers vallen.
Weet je hoe veel moeite Saoedi Arabi heeft met de Houthi's? Isral kan veel, maar groots uitpakken in Jemen niet. De waarde van die aanval in die haven was ook maar weinig. Is te ver weg zoals sp3c zegt.
pi_215021522
quote:
Dus wie is er begonnen?
Die invasie in 1982 was een reactie op terroristische acties op Isralisch grondgebied door de PLO vanuit Zuid Libanon. Nadat het Isralische leger de boel had uitgekamd, bleek er een enorme hoeveelheid munitie en wapens te liggen. PLO o.l.v. Yasser Arafat (die zat daar ook) planden een invasie in Israel. Dat waren de Israli voor.

Overigens had de PLO zich daar in Zuid Libanon genesteld nadat ze uit Jordani waren geschopt; de PLO plande een aanslag tegen het Jordaanse bewind.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215021527
quote:
11s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:38 schreef ACT-F het volgende:
[ x ]
Het lijkt erop dat de piepers te vroeg zijn afgegaan, misschien heeft iemand ontdekt dat er explosieven erin zaten en hebben de Israelis noodgedwongen het signaal gestuurd.
Optimaal zou zijn geweest om tijdens de komende grondoorlog die dingen af te laten gaan en tot die tijd de berichten mee te lezen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 19:46:23 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215021533
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Denk dat Jemen wat te ver weg is voor Israel
pi_215021534
quote:

[..]

Wikipedia:

---

Dus wie is er begonnen?
Hezbollah is begonnen.
pi_215021565
quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
Daar wordt ook nog wel mee afgerekend, per cruise missile of gewoon geveschts vliegtuigen met bommen
Exaudi orationem meam
  woensdag 18 september 2024 @ 19:48:27 #45
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215021570
twitter

En de hersenloze bubbel is ook wakker. Honderden berichten van dit kaliber. Een dag niet gecomplot, een dag niet geleefd.
pi_215021572
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:41 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Jazeker

Wikipedia:

Na 1970 bouwde de PLO een sterke machtspositie op in het zuiden van Libanon. In 1975 brak de Libanese burgeroorlog uit. Syri stuurde een grote vredesmacht het land in. Die kon niet verhinderen dat de PLO regelmatig Isral beschoot en de Isralische luchtmacht Palestijnse vluchtelingenkampen bombardeerde. In 1978 trok Isral het zuiden van Libanon binnen tot aan de Litani. Daarna poogde Unifil daar de vrede te bewaren.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Libanonoorlog_(1982)

----

Ook hier lees je dat beide partijen dingen doen die niet kunnen, de Isralische luchtmacht beschoten hier Palestijnse vluchtelingkampen dus ook Isral is hierin niet goed te praten.
pi_215021585
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:42 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Hezbollah en Hamas bestonden ook niet voordat er militaire bezettingen van Isral plaatsvonden
De PLO wel, en in feite maakt het niet uit welke naam ze op de terreurgroep plakken.
  woensdag 18 september 2024 @ 19:49:40 #48
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215021589
quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
P'don? Als die halfgare Houthi's al drones tot in Eilat krijgen, dan krijgt Isral echt wel iets beters, zwaarders en harders terug.
pi_215021597
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:45 schreef Oud_student het volgende:
Optimaal zou zijn geweest om tijdens de komende grondoorlog die dingen af te laten gaan en tot die tijd de berichten mee te lezen
Ik ken die piepers van vroeger. Weet niet wat ze er nu mee konden, maar in "mijn" tijd, kreeg je een tel. nr. te zien dat je moest bellen. Overigens in het premobiele tijdperk. Dus je moest alsnog naar een vast toestel rennen.
pi_215021599
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:48 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

En de hersenloze bubbel is ook wakker. Honderden berichten van dit kaliber. Een dag niet gecomplot, een dag niet geleefd.
Of het nu waar is of niet, de impact op zulk "nieuws" is groot, Hezbollah schijt in zijn broek :)
Exaudi orationem meam
  woensdag 18 september 2024 @ 19:51:32 #51
24533 ACT-F
pi_215021610
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:48 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

Discutabele breaking news aangezien deze winkel al een tijd op de site van de NOS staat:

https://nos.nl/collectie/(...)en-zeker-negen-doden
pi_215021620
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:50 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik ken die piepers van vroeger. Weet niet wat ze er nu mee konden, maar in "mijn" tijd, kreeg je een tel. nr. te zien dat je moest bellen. Overigens in het premobiele tijdperk. Dus je moest alsnog naar een vast toestel rennen.
Ook dat is intelligence
Exaudi orationem meam
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 19:51:56 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215021625
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:47 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Daar wordt ook nog wel mee afgerekend, per cruise missile of gewoon geveschts vliegtuigen met bommen
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]
P'don? Als die halfgare Houthi's al drones tot in Eilat krijgen, dan krijgt Isral echt wel iets beters, zwaarders en harders terug.
dat hebben de Saoudi's jaren lang geprobeerd

en met grof geschut, grondtroepen en een veel kortere afstand
  woensdag 18 september 2024 @ 19:52:48 #54
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215021637
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:50 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Of het nu waar is of niet, de impact op zulk "nieuws" is groot, Hezbollah schijt in zijn broek :)
Hun wraak zal zoet zijn vrees ik. Dit is een actie-reactie geweldsspiraal van jewelste.

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 19:53:27 #55
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215021641
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:56 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Jezus. Allah. Hebben ze daar echt alles bij dezelfde importeur gekocht ofzo?
Sjiieten, dus bij ProfeetAliExpress.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215021652
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hun wraak zal zoet zijn vrees ik. Dit is een actie-reactie geweldsspiraal van jewelste.

Een suikerspin.
Hezbollah loopt al een hele tijd te stoken met raketaanvallen.

Het was een kwestie van tijd voordat Isral terug slaat.
pi_215021657
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:48 schreef Peach_1985 het volgende:

[..]
Jazeker

Wikipedia:

Na 1970 bouwde de PLO een sterke machtspositie op in het zuiden van Libanon. In 1975 brak de Libanese burgeroorlog uit. Syri stuurde een grote vredesmacht het land in. Die kon niet verhinderen dat de PLO regelmatig Isral beschoot en de Isralische luchtmacht Palestijnse vluchtelingenkampen bombardeerde. In 1978 trok Isral het zuiden van Libanon binnen tot aan de Litani. Daarna poogde Unifil daar de vrede te bewaren.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Libanonoorlog_(1982)

----

Ook hier lees je dat beide partijen dingen doen die niet kunnen, de Isralische luchtmacht beschoten hier Palestijnse vluchtelingkampen dus ook Isral is hierin niet goed te praten.
Je bent nog een paar posts verwijderd van Chadi, Slayage, Origami94 en BansheeBoy na te gaan doen. Ik zou zeggen; probeer het te voorkomen en je nog verder in te lezen!
pi_215021673
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Maar is geen gamechanger. Zo ruim je de Houthi's echt niet op. Die Amerikaanse bombardementen doet ze ook vrij weinig namelijk.
pi_215021676
quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
[..]

Totale vernietiging zal/mag niet gebeuren, maar door strategische doelen zoals havens olie installaties energiecentrales en indere infrastructuur te vernietigennduurt het weer een tijdje voor deze lieden weer iets terug kunnen doen. Bovendien is het goed voor de internationale handel, nu zijn ze een bedreiging voor de scheepvaart.
Exaudi orationem meam
pi_215021688
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
De PLO wel, en in feite maakt het niet uit welke naam ze op de terreurgroep plakken.
Top analyse, man
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 19:58:39 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215021692
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:57 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Totale vernietiging zal/mag niet gebeuren, maar door strategische doelen zoals havens olie installaties energiecentrales en indere infrastructuur te vernietigennduurt het weer een tijdje voor deze lieden weer iets terug kunnen doen. Bovendien is het goed voor de internationale handel, nu zijn ze een bedreiging voor de scheepvaart.
oooooow zeg dat dan meteen

ik stel meteen de Amerikanen op de hoogte
  woensdag 18 september 2024 @ 19:59:53 #62
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215021704
twitter
pi_215021713
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:55 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Je bent nog een paar posts verwijderd van Vhadi, Slayage, Origami94 en BansheeBoy na te gaan doen. Ik zou zeggen; probeer het te voorkomen en je nog verder in te lezen!
Ik begrijp je reactie niet helemaal, maar je bent met me eens toch dat Wikipedia wel een betrouwbare bron is toch?

Dus misschien inhoudelijk reageren op wat ik dan zeg? Of met andere betrouwbare bronnen komen?
pi_215021722
quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:58 schreef sp3c het volgende:

[..]
oooooow zeg dat dan meteen

ik stel meteen de Amerikanen op de hoogte
Joe slaapt, Kamala kan niks. Bel met Trump !!
Exaudi orationem meam
pi_215021728
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:00 schreef Peach_1985 het volgende:
Wikipedia wel een betrouwbare bron is toch?
:D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 18 september 2024 @ 20:02:42 #66
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215021739
Is Gerard Butler al voorbij gekomen als potentile dader?

pi_215021741
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:58 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Top analyse, man
Ja, ik vind Hezbollah niet zielig, wat enkelen kennelijk wel vinden.

Ik snap niet waarom mensen graag een terreurorganisatie als slachtoffer willen zien.
pi_215021745
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:45 schreef blomke het volgende:

[..]
Die invasie in 1982 was een reactie op terroristische acties op Isralisch grondgebied door de PLO vanuit Zuid Libanon. Nadat het Isralische leger de boel had uitgekamd, bleek er een enorme hoeveelheid munitie en wapens te liggen. PLO o.l.v. Yasser Arafat (die zat daar ook) planden een invasie in Israel. Dat waren de Israli voor.

Overigens had de PLO zich daar in Zuid Libanon genesteld nadat ze uit Jordani waren geschopt; de PLO plande een aanslag tegen het Jordaanse bewind.
En wat gebeurde er twee maanden later, op 16 tot 18 augustus?

Het is niet meer te herleiden wie ooit begonnen was en het doet er zelfs niet meer toe want op dit moment hebben alle partijen tig redenen om de ander aan te vallen en over duizend jaar hebben de partijen honderdduizenden redenen om de ander aan te vallen
pi_215021752
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:00 schreef Peach_1985 het volgende:

[..]
Ik begrijp je reactie niet helemaal, maar je bent met me eens toch dat Wikipedia wel een betrouwbare bron is toch?

Dus misschien inhoudelijk reageren op wat ik dan zeg? Of met andere betrouwbare bronnen komen?
Ben het eens met wikipedia. Maar je gaat steeds maar 1 stap terug en kijkt naar de uitkomst. Ik help je door te gaan met terugkijken in de tijdlijn.
pi_215021755
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:01 schreef over_hedge het volgende:

[..]
:D
Niet zo betrouwbaar dus als ik dacht, want het wordt dus niet gecontroleerd..

Heeft iemand dan wel een betrouwbare bron?
pi_215021765
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het bloedbad van Sabra en Shatilla? Door christelijke milities??
pi_215021772
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:57 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Saoedi Arabi, de VAE en de Amerikaanse Marine:
pi_215021796
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik had er ook weinig fiducie in.
Als dat zo is, waarom probeer je het dan nog? :?

Die vraag was retorisch. Voor het geval je dat k al niet snapt.
Intolerant voor intolerantie
pi_215021819
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het is niet meer te herleiden wie ooit begonnen was en het doet er zelfs niet meer toe want op dit moment hebben alle partijen tig redenen om de ander aan te vallen en over duizend jaar hebben de partijen honderdduizenden redenen om de ander aan te vallen
Dat bedoel ik, er wordt echt verwacht dat je een standpunt inneemt, als je zegt dat je voor Isral bent dan krijg je nog net geen doodsbedreigingen binnen van de Moslims in Nederland en als je tegen Isral bent dan keur je automatisch weer de acties richting Isral goed?

Deze aanslag zorgt alleen maar voor nog meer geweld en er is werkelijk niemand die ingrijpt.

Ik begrijp niet hoe je zoiets kan toejuichen, maar dat zal wel aan mij liggen.
  woensdag 18 september 2024 @ 20:10:10 #75
13462 BansheeBoy
pi_215021831
Wait, wacht, whut??? Waar komt het idee vandaan dat ik op n lijn zou staan met HezboLlah?? :?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_215021856
quote:

[..]
Hun wraak zal zoet zijn [s]vrees[/s hoop ]ik. Dit is een actie-reactie geweldsspiraal van jewelste.

Hezbollah is de volgende jodenhaatpartij die geschoond gaat worden. Heb je dat nou ng niet door? :?

En op wie ga je dn je hoop vestigen om de Tempelberg weer terug te krijgen? Iran? De Houthi's?
pi_215021874
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Wait, wacht, whut??? Waar komt het idee vandaan dat ik op n lijn zou staan met HezboLlah?? :?

Ja, waar komt dat idee toch vandaan? :?
pi_215021966
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, ik vind Hezbollah niet zielig, wat enkelen kennelijk wel vinden.

Ik snap niet waarom mensen graag een terreurorganisatie als slachtoffer willen zien.
Ik wel want die mensen zijn antisemitisch of op zijn minst anti-Isral. Dan is de tegenpartij per definitie slachtoffer.
pi_215021984
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:09 schreef Peach_1985 het volgende:

[..]
Dat bedoel ik, er wordt echt verwacht dat je een standpunt inneemt, als je zegt dat je voor Isral bent dan krijg je nog net geen doodsbedreigingen binnen van de Moslims in Nederland en als je tegen Isral bent dan keur je automatisch weer de acties richting Isral goed?

Deze aanslag zorgt alleen maar voor nog meer geweld en er is werkelijk niemand die ingrijpt.

Dat ligt inderdaad aan jou. Of jij je iets aantrekt van de indoctrinatie van de Moslims in jouw eigen omgeving, of de linkse strijders/deugers die nog nooit echte ellende hebben meegemaakt en de paradox niet snappen waar ze in zitten. Dat begint bij jezelf.
pi_215021999
Waarom moeten mensen toch altijd partij kiezen? Ik hou absoluut niet van Hezbollah, maar zeker ook niet van Isral.
pi_215022051
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:10 schreef BansheeBoy het volgende:

Ja die snap ik echt niet!
pi_215022052
quote:

[..]

Ja, zeker nu half Hezbollah een hand of been kwijt is. Dat zullen massale aanvallen worden. Trolpoging zoveel.
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 20:23:59 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215022057
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom moeten mensen toch altijd partij kiezen? Ik hou absoluut niet van Hezbollah, maar zeker ook niet van Isral.
hoeft niet
pi_215022094
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
Dat kan en is ook prima. Dan blijf je gewoon neutraal. Wat vind je van deze vergeldingsactie van Isral dan? Of heb je daar geen mening over? Je kan niet zeggen dat je bijvoorbeeld het wel novel vind dat ze het met precisie doen, op de terrorist gericht, in plaats van de tegenpartij die het willekeurig doet met een paar honderd raketten? Of heb je daar ook gewoon geen mening over?
pi_215022124
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:09 schreef Peach_1985 het volgende:

[..]

Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe iemand iets tegen deze aanval op Hezbollah terroristen kan hebben. Hezbollah schiet al jaren, zo niet langer, net zoals Hamas, raketten op Isralische burgers. Als er een partij is die zich aan geen enkel regel houdt dan zijn het Hamas en Hezbollah. Die lui verdienen alle ellende die ze toekomt.

Als Israel niks doet dan schiet Hezbollah de komende honderd jaar nog steeds raketten op Israel, daar is geen nieuwe provocatie van Isral voor nodig, de reden is al decennia lang hetzelfde
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 20:28:00 #88
3928 Ulx
pi_215022146
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215022167
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:23 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ja, zeker nu half Hezbollah een hand of been kwijt is. Dat zullen massale aanvallen worden. Trolpoging zoveel.
Die vergeldingsactie gaat er niet komen.
1. Je soldaten zijn dood of zwaar gewond, misschien ook gedemotiveerd.
2. Je communicatiemiddelen werken niet meer.
3. De angst en realiteit is er dat Isral binnen een paar uur stage 3 activeerd en je sowieso eraan gaat.
4. De versterking op de grond in het Noorden is onderweg, wat ga je daat als manke Nelis tegen beginnen?
pi_215022190
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe iemand iets tegen deze aanval op Hezbollah terroristen kan hebben. Hezbollah schiet al jaren, zo niet langer, net zoals Hamas, raketten op Isralische burgers. Als er een partij is die zich aan geen enkel regel houdt dan zijn het Hamas en Hezbollah. Die lui verdienen alle ellende die ze toekomt.

Als Israel niks doet dan schiet Hezbollah de komende honderd jaar nog steeds raketten op Israel, daar is geen nieuwe provocatie van Isral voor nodig, de reden is al decennia lang hetzelfde
Omdat er ook heel veel onschuldige burgers zijn omgekomen? Lijkt me toch niet zo moeilijk waarom mensen dit afkeuren.

En ik heb een hekel aan hezbollah.
pi_215022200
Alweer? Ze hebben niet even hun communicatieapparatuur genspecteerd na de aanvallen van gisteren?
Incelfrikandel
pi_215022202
Ik sluit ook echt niet uit dat elke Hamas/Palestina/houtie/Hezbollah voorstander hier niet gewoon een troll is.
pi_215022236
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Alweer? Ze hebben niet even hun communicatieapparatuur genspecteerd na de aanvallen van gisteren?
Jij denkt echt dat iemand die de Islam aanhangt en in die landen woont en daar niet los van gebroken is, de intelligentie bezit om daar aan te denken en het te onderzoeken? :’)
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 20:32:25 #94
3928 Ulx
pi_215022237
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:30 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Omdat er ook heel veel onschuldige burgers zijn omgekomen?
Wanneer?
pi_215022255
quote:

[..]
Omdat er ook heel veel onschuldige burgers zijn omgekomen? Lijkt me toch niet zo moeilijk waarom mensen dit afkeuren.

Welke onschuldige burgers op hoeveel terroristen? Kom met cijfers.
pi_215022269
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wanneer?
Vandaag
pi_215022283
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:28 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Ja dit valt wel op, het zijn bijna uitsluitend Hezbollah lui die geraakt zijn.

Zeer cleane operatie van Isral.
  woensdag 18 september 2024 @ 20:35:29 #98
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215022296
quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
[..]

Ja, maar ik denk dat Isral alleen een punt wil maken daar, en niet de illusie heeft om alles daar op te kunnen rollen. Het hoogste kader uitschakelen, zoiets.
pi_215022297
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:33 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Welke onschuldige burgers op hoeveel terroristen? Kom met cijfers.
Want 1 is niet teveel?
pi_215022304
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:34 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Vandaag
Trollolololol
pi_215022314
twitter
pi_215022320
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:35 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Trollolololol
Ja lekker trolololol doen over gevallen burgerslachtoffers, geen haar beter dan hamas jij.
pi_215022326
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:35 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Want 1 is niet teveel?
Zeer zeker niet. In oorlogssituaties zie je normaal enorm veel collateral damage. Deze actie heeft misschien 0,5-1% collateral damage. Dat is schone oorlogsvoering. Ik snap niet wat je daar verkeerd aan vind. Rare.
pi_215022333
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:36 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ja lekker trolololol doen over gevallen burgerslachtoffers, geen haar beter dan hamas jij.
Troll confirmed! :D
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 20:39:01 #105
3928 Ulx
pi_215022362
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:36 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Hezbollah is niet een officieel leger dus al hun mensen zijn dan toch burger?
pi_215022368
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:36 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]
Bizar om enkel verbaasdheid te zien en nergens iets van enthousiasme.
pi_215022369
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hezbollah is niet een officieel leger dus al hun mensen zijn dan toch burger?
Ik had meer van jou verwacht Ulx dan dit.
pi_215022370
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:25 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dat kan en is ook prima. Dan blijf je gewoon neutraal. Wat vind je van deze vergeldingsactie van Isral dan? Of heb je daar geen mening over? Je kan niet zeggen dat je bijvoorbeeld het wel novel vind dat ze het met precisie doen, op de terrorist gericht, in plaats van de tegenpartij die het willekeurig doet met een paar honderd raketten? Of heb je daar ook gewoon geen mening over?
Ja, heel bijzonder en innovatief. Maar verder voel ik niets voor beide partijen. Ook niet bij Oekrane of Rusland. Daarom wordt ik ook altijd uitgemaakt als Poetin versteher in het Oekrane topic. En bijvoorbeeld ook iemand als Rob de Wijk. Ik probeer gewoon feitelijk naar de situatie te kijken.
pi_215022377
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:15 schreef GerryDV het volgende:

Ik hoop dat er nog meer te wachten staat om ook echt de wortel uit te roeien, alhoewel dat nog even zal duren want de verlichting moet daar nog plaatsvinden zoals dat hier eeuwen geleden al gebeurt is.
Er zijn het afgelopen jaar zoveel dingen gebeurd dat je nogal psycho overkomt als je dit blijft herhalen.
  woensdag 18 september 2024 @ 20:40:32 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 20:41:35 #111
3928 Ulx
pi_215022401
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik had meer van jou verwacht Ulx dan dit.
Is Hezbollah een onderdeel van de strijdkrachten van de soevereine staat Libanon? Ja? Dan is dat land al een jaar Isral aan het beschieten. Nee. Dan zijn het burgers. En dus per definitie onschuldig.

Of niet soms?
pi_215022402
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja en zo blijft het een vicieuze cirkel van geweld.
Beide partijen moeten gewoon stoppen.

CNN zegt net dat Isral er wel achter zit.
pi_215022403
Heeft Hasrallah al een speech gegeven?
pi_215022404
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:42 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Nee hoor, Hezbollah en Hamas zijn uitgroeisels van wat er al meer dan een eeuw gaande is in deze regio: terrorisme jegens Joodse gemeenschappen en later tegen Isral omdat men in Arabisch en Islamtische kringen vindt dat Isral niet mag bestaan en vernietigd moet worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215022408
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, heel bijzonder en innovatief. Maar verder voel ik niets voor beide partijen. Ook niet bij Oekrane of Rusland. Daarom wordt ik ook altijd uitgemaakt als Poetin versteher in het Oekrane topic. En bijvoorbeeld ook iemand als Rob de Wijk. Ik probeer gewoon feitelijk naar de situatie te kijken.
En zelfs dat lukt je niet. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215022410
Dit is de vooravond van iets grootst

twitter
pi_215022429
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:37 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Zeer zeker niet. In oorlogssituaties zie je normaal enorm veel collateral damage. Deze actie heeft misschien 0,5-1% collateral damage. Dat is schone oorlogsvoering. Ik snap niet wat je daar verkeerd aan vind. Rare.
@skysherrif ? Wat vind je hiervan?
pi_215022430
Deze al voorbij gekomen?

twitter
pi_215022432
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Is Hezbollah een onderdeel van de strijdkrachten van de soevereine staat Libanon? Ja? Dan is dat land al een jaar Isral aan het beschieten. Nee. Dan zijn het burgers. En dus per definitie onschuldig.

Of niet soms?
Ik vraag me af waarom jij het niet vervelend vindt dat er ook burgers omkomen omdat er veel meer dan alleen walkietalkies vandaag ontploften. Ik neem aan dat jullie dit genoeg voglen om dat ook te weten.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 20:43:25 #120
3928 Ulx
pi_215022436
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:41 schreef Discombobulate het volgende:
Nee, hij neemt de telefoon niet op.
pi_215022443
Die hezbollahtjes zullen nu over ieder apparaat wat ze in huis hebben gaan twijfelen :D _O- :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_215022449
Moeten we nu medelijden hebben met die getroffen Hezbollah strijders? Is toch een hele mooie actie van Israel?
pi_215022454
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Deze al voorbij gekomen?

[ x ]
_O- _O- _O-
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215022457
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:43 schreef wpor het volgende:

[..]
@:skysherrif ? Wat vind je hiervan?
Dat ik niet snap waarom je ook de 1% niet mag betreuren en dan blijkbaar een troll bent? En laten we eerst nog maar afwachten of het 1 procent was.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 20:44:16 #125
3928 Ulx
pi_215022458
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik vraag me af waarom jij het niet vervelend vindt dat er ook burgers omkomen omdat er veel meer dan alleen walkietalkies vandaag ontploften. Ik neem aan dat jullie dit genoeg voglen om dat ook te weten.
Welke burgers en waarom liepen ze met hezbollahspul rond?
pi_215022464
quote:
morgen
Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 20:45:18 #127
3928 Ulx
pi_215022485
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:43 schreef DrDentz het volgende:
Moeten we nu medelijden hebben met die getroffen Hezbollah strijders? Is toch een hele mooie actie van Israel?
Nee, Isral pleegt hier terroristicide.
pi_215022486
Andere mensen die denken dat dit het opstapje is naar een groot regionaal conflict in het midden oosten?
  woensdag 18 september 2024 @ 20:45:39 #129
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215022491
quote:
Die komt voorlopig niet in de buurt van een electronisch apparaat, dus ook geen microfoon…
pi_215022496
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
Andere mensen die denken dat dit het opstapje is naar een groot regionaal conflict in het midden oosten?
Ja ik maak me wel een beetje zorgen..
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 20:46:18 #131
3928 Ulx
pi_215022502
quote:
Ik wil je niet afzeiken, maar er is al bijna een jaar een groot conflict aan de gang.
pi_215022529
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:43 schreef TLC het volgende:
Die hezbollahtjes zullen nu over ieder apparaat wat ze in huis hebben gaan twijfelen :D _O- :')
Hun fleshlight blijkt gewoon 1 brok semtex te zijn :o
pi_215022540
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welke burgers en waarom liepen ze met hezbollahspul rond?

en iets meer persoonlijk iemand die ik vrij goed ken (oekraiense libanees) :

pi_215022544
quote:

[..]

Dat er een aanval op een strijder uitgevoerd wordt zonder controle of er burgers binnen bereik (van de pager of portofoon) zijn dat is inderdaad een reden om dit af te keuren.

Andere kant, Hezbollah schiet al sinds mensenheugenis raketten op Isralische burgers en blijft raketten schieten. Aangezien de vijand geen enkele stap over de grens op Isralische grondgebied zet, zal bij vergelding of zelfverdediging altijd het risico aanwezig zijn dat een Libanese burger binnen bereik is.

Dan was dit (gisteren en vandaag), we weten nog veel niet en er is onduidelijkheid, een relatief nette aanval waarbij helaas ook burgers gewond zijn geraakt en zeker een overleden. We mogen van Isral niet verwachten dat ze niks doet
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 20:48:46 #135
3928 Ulx
pi_215022553
twitter
pi_215022554
quote:
JA!
pi_215022558
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik wil je niet afzeiken, maar er is al bijna een jaar een groot conflict aan de gang.
Oorlog dan, wat je het ook wil noemen, want het kan nog veel erger. Israel en Hezbollah, de Iraanse proxies, etc. zijn er nooit vol er op gegaan.
pi_215022560
twitter
pi_215022577
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:41 schreef Ali_boo het volgende:
Dit is de vooravond van iets grootst

[ x ]
Hij komt gebak brengen.
pi_215022578
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, alleen dat was tussen Hamas en Isral voornamelijk en speelde zich vooral af in Isral en de Gazastrook, nu wordt Libanon er ook bij betrokken en wie gaat zich er vervolgens nog meer mee bemoeien?
pi_215022598
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:49 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Als die Ayatollahs nou eens het geld en gezondheidszorg besteden aan de eigen bevolking :')
Incelfrikandel
pi_215022630
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:47 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zo'n regeltje van een nobody zegt sowieso niks. Daarnaast, ik heb nog geen enkel filmpje van een gewonde vrouw of gewond kind gezien, dat zegt mij al genoeg. Dat is bijv. bij de beelden uit Gaza wel anders. Deze aanval, veel netter ga je het niet krijgen.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 20:53:34 #143
3928 Ulx
pi_215022631
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:50 schreef Peach_1985 het volgende:

[..]
Ja, alleen dat was tussen Hamas en Isral voornamelijk en speelde zich vooral af in Isral en de Gazastrook, nu wordt Libanon er ook bij betrokken en wie gaat zich er vervolgens nog meer mee bemoeien?
Behalve dat je vergeet te melden dat er raketten vanuit Syri, Irak, Iran en Jemen naar Israel zijn geschoten en dat Hezbollah er sinds 8 oktober vorig jaar iets van 8000 op Isral af heeft gevuurd heb je punt.
  woensdag 18 september 2024 @ 20:53:40 #144
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215022633
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:49 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Honderden strijders die ineens geen functionele rechterhand hebben is ook best effectief.
pi_215022643
quote:
13s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Als die Ayatollahs nou eens het geld en gezondheidszorg besteden aan de eigen bevolking :')
Prima ziekenhuizen daar hoor. Collega van mij (uit Iran) moest een vrij grote operatie daar ondergaan en was allemaal prima gegaan, goede chirurgen, etc. Iran is geen Palastina of Congo ofzo.
  Spellchecker woensdag 18 september 2024 @ 20:54:25 #146
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215022645
quote:
met welke microfoon? :X
  woensdag 18 september 2024 @ 20:54:47 #147
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215022649
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
Behalve dat je vergeet te melden dat er raketten vanuit Syri, Irak, Iran en Jemen naar Israel zijn geschoten en dat Hezbollah er sinds 8 oktober vorig jaar iets van 8000 op Isral af heeft gevuurd heb je punt.
Hee joh, op 7 oktober waren er al demonstraties tegen Isral. Op de n of andere manier worden actie en reactie, dader en slachtoffer daar altijd omgekeerd.
pi_215022659
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat er een aanval op een strijder uitgevoerd wordt zonder controle of er burgers binnen bereik (van de pager of portofoon) zijn dat is inderdaad een reden om dit af te keuren.

Andere kant, Hezbollah schiet al sinds mensenheugenis raketten op Isralische burgers en blijft raketten schieten. Aangezien de vijand geen enkele stap over de grens op Isralische grondgebied zet, zal bij vergelding of zelfverdediging altijd het risico aanwezig zijn dat een Libanese burger binnen bereik is.

Dan was dit (gisteren en vandaag), we weten nog veel niet en er is onduidelijkheid, een relatief nette aanval waarbij helaas ook burgers gewond zijn geraakt en zeker een overleden. We mogen van Isral niet verwachten dat ze niks doet
Hezbollah vind ik een vreselijke organisatie, ook hebben ze volgens mij jarenlang assad geholpen syriers te vernietigen . Die organisatie mag verdwijnen. Daar ben ik het helemaal mee eens.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 20:55:44 #149
3928 Ulx
pi_215022667
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Honderden strijders die ineens geen functionele rechterhand hebben is ook best effectief.
Met zijn allen in n vliegtuig. Blijkbaar zijn ze niet overtuigd dat de IDF altijd gewondentransporten bestookt.
  woensdag 18 september 2024 @ 20:56:23 #150
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215022682
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:43 schreef DrDentz het volgende:
Moeten we nu medelijden hebben met die getroffen Hezbollah strijders?
Nee, waarom? Op beelden zie je natuurlijk mensen in burgerkleding en je eerste empathische reactie is: ach wat naar. Maar als je dezelfde figuren bedenkt in een camouflagepakje, een theedoek op het hoofd en een kalashnikov om de schouder, dan is het ineens niet zo zielig meer.
pi_215022702
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:32 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Jij denkt echt dat iemand die de Islam aanhangt en in die landen woont en daar niet los van gebroken is, de intelligentie bezit om daar aan te denken en het te onderzoeken? :’)
Mijn eerste gedachte. Dergelijk stompzinnig volgzaam onnadenkend volk kan je van alles wijsmaken, enige kritische zelfreflectie is ver te zoeken, laat staan "kritiek op de leiding".
pi_215022717
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:53 schreef wpor het volgende:

[..]
Zo'n regeltje van een nobody zegt sowieso niks. Daarnaast, ik heb nog geen enkel filmpje van een gewonde vrouw of gewond kind gezien, dat zegt mij al genoeg. Dat is bijv. bij de beelden uit Gaza wel anders. Deze aanval, veel netter ga je het niet krijgen.
twitter

Deze 2

Ook volgens NYT en CNN oa

https://www.nytimes.com/l(...)hezbollah-gaza-hamas
pi_215022719
Volgens Peter Wijninga werden die piepers maar door het middenkader van Hezbollah en niet de hoogste commandanten. Die hebben ze dus niet uitgeschakeld.
pi_215022727
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:47 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Betrouwbare bron zeg, wow
  woensdag 18 september 2024 @ 20:59:05 #156
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215022731
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Met zijn allen in n vliegtuig. Blijkbaar zijn ze niet overtuigd dat de IDF altijd gewondentransporten bestookt.
Oh ja dat zou nog goed te voorzien zijn ook. Na gisteren wisten ze hoe goed het werkte en dat Iran dit waarschijnlijk aan zou bieden. Heb je er een hoop op een kluitje.

Heb ik wel de kanttekening dat er medisch personeel bij is misschien dat dan ook mee gaat en dat er niks mee te maken heeft verder.
  woensdag 18 september 2024 @ 20:59:56 #157
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215022751
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ x ]

Deze 2

Heel zielig, ja, vreselijk.
pi_215022752
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Prima ziekenhuizen daar hoor. Collega van mij (uit Iran) moest een vrij grote operatie daar ondergaan en was allemaal prima gegaan, goede chirurgen, etc. Iran is geen Palastina of Congo ofzo.
Weet ik - je hebt er zelfs medisch toerisme - maar er heerst ook flinke armoede in Iran. Die gezondheidszorg is voor grote delen van de bevolking niet verkrijgbaar.
Incelfrikandel
  woensdag 18 september 2024 @ 21:01:57 #159
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215022784
quote:

[..]
Jij bent vast erg gezellig op verjaardagen. Dat je n een augurkje n een blokje kaas TEGELIJK pakt en in je giechel steekt en dan zegt: "Ik wil niet racistisch zijn hoor, maar..."
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 21:02:54 #160
3928 Ulx
pi_215022805
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:58 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens Peter Wijninga werden die piepers maar door het middenkader van Hezbollah en niet de hoogste commandanten. Die hebben ze dus niet uitgeschakeld.
Ook goed.
pi_215022815
quote:

[..]
[ x ]

Deze 2

Goeie propaganda.
pi_215022830
quote:

[..]
[ x ]

Deze 2

Dat is verschrikkelijk en zou nooit mogen gebeuren. Maar zoals gezegd, netter dan dit ga je 'm niet krijgen.
pi_215022833
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Jij bent vast erg gezellig op verjaardagen. Dat je n een augurkje n een blokje kaas TEGELIJK pakt en in je giechel steekt en dan zegt: "Ik wil niet racistisch zijn hoor, maar..."
Jij kan mij precies lezen! Wordt wel omschreven als gezellig ja.
pi_215022856
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:56 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Nee, waarom? Op beelden zie je natuurlijk mensen in burgerkleding en je eerste empathische reactie is: ach wat naar. Maar als je dezelfde figuren bedenkt in een camouflagepakje, een theedoek op het hoofd en een kalashnikov om de schouder, dan is het ineens niet zo zielig meer.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:58 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Betrouwbare bron zeg, wow
Misschien dat een tweet als deze je niet zal bevallen
twitter
pi_215022878
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
[..]
[ x ]
Tja, wie zegt dat hij niet tegelijk aan duistere zaakjes deed?

Niet alle Hezbollah strijders zijn fulltime aan het strijden lijkt me.
  woensdag 18 september 2024 @ 21:09:02 #166
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215022898
quote:

[..]
pi_215022899
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:53 schreef wpor het volgende:

[..]
Werkelijk? Ik zie ook niet zoveel uit Gaza, hoor. Opvallend weinig, zelfs. Pallywood is natuurlijk ook niet meer actief sinds Hamas onder de grond is gedreven.
pi_215022902
quote:

[..]
[..]
[ x ]
Die tweet zegt mij ook helemaal niets.
pi_215022903
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:09 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Werkelijk? Ik zie ook niet zoveel uit Gaza, hoor. Opvallend weinig, zelfs. Pallywood is natuurlijk ook niet meer actief sinds Hamas onder de grond is gedreven.
Wil je beelden zien?
pi_215022905
quote:

[..]
[..]
[ x ]
Wat deed hij met een pieper op zak van een gewapende militie?
pi_215022919
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:58 schreef Discombobulate het volgende:
Ongeloofwaardig als de iraanse ambassadeur en zijn lijfwachter die piepers ook gebruikten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215022920
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat deed hij met een pieper op zak van een gewapende militie?
Pagers werden uitgedeeld aan ziekenhuis personeel ongeacht of ze hezbollah waren of niet.
pi_215022921
twitter
pi_215022929
quote:

[..]
[..]
[ x ]
Duurde nog lang voordat de fake news berichten over hulpverleners die “toevallig” een hezbollah pieper droegen slachtoffer zijn geworden.
pi_215022940
quote:

[..]
[ x ]

Deze 2

Vervelend enzo, maar die Fatima pakte dus blijkbaar de pager van haar vader. Zal uiteindelijk dus ook wel geen haar beter zijn geworden, want ze krijgt het met de paplepel ingegoten. Daarnaast is het ook gewoon blijkbaar een risico wat die vader wilde nemen, ondanks zijn gezin.
pi_215022957
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:09 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Is dit degene die de portofoons heeft gemodificeerd?
pi_215022974
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Pagers werden uitgedeeld aan ziekenhuis personeel ongeacht of ze hezbollah waren of niet.
Eigen schuld, iets aannemen van een terrorist.
pi_215022982
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ongeloofwaardig als de iraanse ambassadeur en zijn lijfwachter die piepers ook gebruikten.
Peter fucking Wijninga is een absolute nobody op dit gebied. Niet serieus te nemen.
pi_215023010
quote:

[..]
Daar mag je een bron voor geven. Het is vele malen meer aannemelijk dat deze hulpverlener voor Hezbollah werkte en daarom een pieper bij zich droeg. Totdat jij met het tegendeel komt geloven we dus de meest logische verklaring.
pi_215023017
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:09 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wil je beelden zien?
Waarom zou ik beelden willen zien? :?
pi_215023023
quote:
De VN-Veiligheidsraad komt vrijdag in spoedzitting bijeen om te praten over de ontplofte piepers en walkietalkies.
😂

Wat vindt de VN-Veiligheidsraad eigenlijk van de Russische agressie tegen Oekrane? Oh, helemaal niets natuurlijk want Rusland zit in de VN-Veiligheidsraad.

Kansloze anti-Westerse organisatie
pi_215023042
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:07 schreef wpor het volgende:

[..]

Dat is een van de punten. Een man in Libanon, in de West Bank of Gaza wordt uitgeschakeld en dan weet het westen meteen dat hij het verdiend heeft. Alsof er in al die jaren bij al die tienduizenden operaties gewoon nog niet een keer een foutje of 'foutje' gemaakt is.

We weten dat die foutjes er zijn, we weten ook van beleid. Toch kijkt het westen meteen weg, net zoals die school in Gaza vanmorgen en daar schreeuwde direct na de klap wel heel veel jonge kinderen en we weten niks van het doelwit en de afwegingen. Het is al meteen goed
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 21:18:40 #183
3928 Ulx
pi_215023049
quote:

[..]
Waarom hebben die pagers van hezbollah en niet van het ziekenhuis? En waarom zijn er geen berichten over massale explosies van medische piepers?
pi_215023082
Edit. Niet nodig
pi_215023087
quote:

[..]
[..]
[ x ]
Tsja had hij maar niet moeten bijbeunen voor hezbollah
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_215023101
quote:

[..]
Waarom zijn dan alleen Hezbollah piepers ontploft?

Er wordt nu net gedaan alsof elke pieper wereldwijd doelwit was.
pi_215023108
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:07 schreef wpor het volgende:

[..]

Hezbollah is ook meer dan een militante beweging. Het is ook een politieke partij en een sociale organisatie. Beetje zoals hier tijdens de verzuiling: een katholieke partij, een katholieke omroep, katholieke scholen, katholieke liefdadigheid. Maar daar dan inclusief een militante tak.

Geen idee of degenen die bij wijze van spreken de Hezbollah-voedselbank runnen ook zo'n pager hebben.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 18 september 2024 @ 21:22:27 #188
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215023128
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is een van de punten. Een man in Libanon, in de West Bank of Gaza wordt uitgeschakeld en dan weet het westen meteen dat hij het verdiend heeft. Alsof er in al die jaren bij al die tienduizenden operaties gewoon nog niet een keer een foutje of 'foutje' gemaakt is.

We weten dat die foutjes er zijn, we weten ook van beleid. Toch kijkt het westen meteen weg, net zoals die school in Gaza vanmorgen en daar schreeuwde direct na de klap wel heel veel jonge kinderen en we weten niks van het doelwit en de afwegingen. Het is al meteen goed
Ik denk dat het heel vaak een cynische reactie is. Van "ja hoor, natuurlijk zijn het weer een miljoen onschuldige baby's" terwijl men echt wel weet dat er een gerede kans is dat er inderdaad onschuldige omstanders bij zaten. Maar inderdaad wordt er dan denk ik ook gedacht dat het toch maar een Arabier of een toekomstige terrorist was.

Hier in dit topic nog over een kind "ja die krijgt het toch met de paplepel ingegoten, zou er toch n geworden zijn".
pi_215023134
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Daar mag je een bron voor geven. Het is vele malen meer aannemelijk dat deze hulpverlener voor Hezbollah werkte en daarom een pieper bij zich droeg. Totdat jij met het tegendeel komt geloven we dus de meest logische verklaring.
Niet alleen dokters/abulance personeel overigens.

Het is heel simpel. Hezbollah heeft ook een enorme politieke tak. Die hebben controle over overheidsinstanties zoals ziekenhuizen, maar ook politie, brandweer en andere oragnisaties. Voor al die beroepen waren die pagers ook zeer belangrijk. Die kregen ze dus uitgedeeld als hun satndaard uitrusting van de overkoepelende organisatie hezbollah, zonder dat zij daar per se individueel lid van waren (laat staan een hezbollah strijder).

dat is gewoon hoe het daar georganiseerd is?
  woensdag 18 september 2024 @ 21:23:08 #190
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215023139
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:21 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Hezbollah is ook meer dan een militante beweging. Het is ook een politieke partij en een sociale organisatie. Beetje zoals hier tijdens de verzuiling: een katholieke partij, een katholieke omroep, katholieke scholen, katholieke liefdadigheid. Maar daar dan inclusief een militante tak.

Geen idee of degenen die bij wijze van spreken de Hezbollah-voedselbank runnen ook zo'n pager hebben.
Hetzelfde geldt voor Hamas, trouwens.
pi_215023151
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom hebben die pagers van hezbollah en niet van het ziekenhuis? En waarom zijn er geen berichten over massale explosies van medische piepers?
Omdat het ziekenhuis een hezbollah ziekenhuis, als in door hezbollah gecontroleerd gebied, omdat het daar een enorme politieke partij is?
pi_215023166
quote:

[..]

Precies.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 21:24:47 #193
3928 Ulx
pi_215023170
quote:

[..]

De pagers werden ingevoerd omdat Nasrallah dacht dat Isral de mobieltje gemakkelijk kon traceren. Waarom zou dat een probleem zijn voor iemand die de voedselbank runt? Het lijkt me niet een club die nou zo van de individuele privacy is.
pi_215023185
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat het heel vaak een cynische reactie is. Van "ja hoor, natuurlijk zijn het weer een miljoen onschuldige baby's" terwijl men echt wel weet dat er een gerede kans is dat er inderdaad onschuldige omstanders bij zaten. Maar inderdaad wordt er dan denk ik ook gedacht dat het toch maar een Arabier of een toekomstige terrorist was.

Hier in dit topic nog over een kind "ja die krijgt het toch met de paplepel ingegoten, zou er toch n geworden zijn".
Onderschat het Pallywood effect niet, inclusief de make-up, de belichting, de scripts en de acteurs.

Omdat het algemeen bekend is dat het business model van Hamas is om situaties uit te melken en vele malen erger voor te doen dan het is (remember het ziekenhuis met 500 doden…) zorgt ervoor dat mensen per definitie cynisch staan tegenover zulke berichten.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 21:26:09 #195
3928 Ulx
pi_215023188
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:23 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Omdat het ziekenhuis een hezbollah ziekenhuis, als in door hezbollah gecontroleerd gebied, omdat het daar een enorme politieke partij is?
Waarom gingen ze dan niet allemaal af? in een beetje ziekenhuis zijn honderden piepers in omloop.
pi_215023190
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het probleem is dat er nu 1 verpleegkundige op een zilveren schaal wordt gelegd om te dienen als het boegbeeld van het onrecht dat Isral heeft aangedaan tijdens een aanval op Hezbollah.

Tja, dat wekt weerstand op.

Daar komen vraagtekens bij.
Waarom is hij de enige in dat ziekenhuis dat getroffen is?

En hoe komt hij aan een pieper die door Hezbollah is aangekocht om te gebruiken in plaats van smartphones om detectie door Isral in te perken?
pi_215023193
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:22 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Het is heel simpel. Hezbollah heeft ook een enorme politieke tak. Die hebben controle over overheidsinstanties zoals ziekenhuizen, maar ook politie, brandweer en andere oragnisaties. Voor al die beroepen waren die pagers ook zeer belangrijk. Die kregen ze dus uitgedeeld als hun satndaard uitrusting van de overkoepelende organisatie hezbollah, zonder dat zij daar per se individueel lid van waren (laat staan een hezbollah strijder).

Je hebt geen bron dus.
  woensdag 18 september 2024 @ 21:26:40 #198
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215023197
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:22 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die pagers expliciet uitgedeeld om te voorkomen dat er militaire berichten onderschept zouden kunnen worden, dus dat maakt het iets minder waarschijnlijk dat er ook onschuldige kleuterjuffen tussen zaten.

quote:
the militants switched from using mobile phones, which are less secure for combat purposes, to older methods of communication like pagers to try and stay ahead of Israel's highly capable intelligence apparatus.

https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
  woensdag 18 september 2024 @ 21:26:43 #199
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_215023198
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_215023206
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Precies.
Wat moet die met een pager?
pi_215023212
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom gingen ze dan niet allemaal af? in een beetje ziekenhuis zijn honderden piepers in omloop.
Hoe meer verklaringen skysherrif heeft hoe meer vragen die oproept en hoe meer zeker we ervan kunnen zijn dat het wel degelijk gaat om een hezbollah strijder.
pi_215023227
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je hebt geen bron dus.
In dit topic is al meerdere keren een bron gepost.
pi_215023241
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoe weet jij hoeveel er wel niet af zijn gegaan bij hulpverleners?
Volgens libanese bronnen zijn er meerdere brandweerlieden/hulpverleners gewond geraakt.
pi_215023252
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat moet die met een pager?
Wat een arts/hulpverlener met een pager moet?
pi_215023257
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]
In dit topic is al meerdere keren een bron gepost.
Dat er een “hulpverlener” een hezbollah pager zou hebben gehad die afgegaan is ja.

Niet 1 bron die jouw bewering dat niet-hezbollah leden ook die pagers zouden hebben gekregen. Daar is geen bron van gegeven door jou.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 21:30:46 #206
3928 Ulx
pi_215023262
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:29 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Volgens libanese bronnen zijn er meerdere brandweerlieden/hulpverleners gewond geraakt.
En hoe gebeurde dat? Ze hadden een pager van Hezbollah gekregen?
pi_215023265
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:29 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ook hier mag je een bron voor geven.
pi_215023268
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:23 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Waarom deelt een politieke partij piepers uit aan ziekenhuispersoneel?

Het is allemaal heel ver gezocht.

Zeker als het gaat om 1 aangekochte partij van 5.000 piepers, met als doel die te gebruiken als alternatief voor mobiele telefonie, die door Isral kan worden onderschept.

Waarom zien we dan 1 verpleegkundige die slachtoffer is van de aanval en waarom wordt die zo uitvergroot.
pi_215023297
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:30 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Nee, een schooljuf.

En waarom krijgt een verpleegkundige geen pieper van het ziekenhuis.
pi_215023302
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Duurde nog lang voordat de fake news berichten over hulpverleners die “toevallig” een hezbollah pieper droegen slachtoffer zijn geworden.
Dat kan. Daarnaast zijn er ook berichten van ontplofte telefoons (Isralische media, wellicht waren die te enthousiast), intercoms en zonnepanelen. Dat zijn bijzonder rare plekken voor een pager
pi_215023327
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat kan. Daarnaast zijn er ook berichten van ontplofte telefoons (Isralische media, wellicht waren die te enthousiast), intercoms en zonnepanelen. Der zijn bijzonder rare plekken voor een pager
Je ziet wel vaker dat er dan ongerelateerde zaken bij worden gehaald, ik las ook berichten dat iPhones ontploften bijvoorbeeld.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 21:34:48 #212
3928 Ulx
pi_215023348
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat kan. Daarnaast zijn er ook berichten van ontplofte telefoons (Isralische media, wellicht waren die te enthousiast), intercoms en zonnepanelen. Der zijn bijzonder rare plekken voor een pager
Daar heb je misschien een punt. Niet alleen high-tech spul deed boem. Banden zijn ook ontploft. Zowel van auto's als van fietsen. Het is wel opvallend.
pi_215023375
quote:

[..]

In oorlogsvoering ontkom je niet aan burgerslachtoffers. Het lijkt iets moderns om dan eenzijdig te verlangen van Israel dat ze 0 nevenslachtoffers maken want anders is het een schande.

Aan de ndere kant is de oppositie van Israel, in elke vorm en goedanigheid, bezig met aanvallen en aanslagen waarbij het ze niks boeit ofher onschuldige burgers zijn.

Erg raar om dan deze tegenreactie die specifiek de dragers van communicatiemiddelen die alleen uitgereikt zijn aan leden van de terreurgroepering, te veroordelen.
pi_215023451
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Daar heb je misschien een punt. Niet alleen high-tech spul deed boem. Banden zijn ook ontploft. Zowel van auto's als van fietsen. Het is wel opvallend.
Ik ben benieuwd wie dat gedaan heeft, misschien Nieuw Zeeland of Tuvalu eilanden. We kunnen het gewoon nog niet uitsluiten inderdaad
pi_215023465
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, Hezbollah en Hamas zijn uitgroeisels van wat er al meer dan een eeuw gaande is in deze regio: terrorisme jegens Joodse gemeenschappen en later tegen Isral omdat men in Arabisch en Islamtische kringen vindt dat Isral niet mag bestaan en vernietigd moet worden.
De sjiieten in Zuid en Oost Libanon (compleet buitengesloten door de maronitische en soennitische politieke elite + in gewapend conflict met de PLO voor het overgrote deel van de burgeroorlog) waren nota bene aanvankelijk redelijk positief over de Isralische invasie in 1982 in de veronderstelling dat het de geweld van de burgeroolog en de aanwezigheid van de PLO zou doen stoppen maar wanneer je politieke en historische kennis niet verder gaat dan moslims = trollen van LotR dan is niet raar dat je nooit stil staat waarom een land continu nieuwe vijanden maakt die het eerst niet had nadat mensen van dichtbij kennis maken met de most moral army
pi_215023466
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:30 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wat moet die met een pager van Hezbollah? Die is ingesteld op het netwerk van Hezbollah, dus niet op het netwerk van het ziekenhuis?
pi_215023471
quote:

[..]

Ik zie al mijn hele leven Arabieren stenen gooien richting machinegeweren en tanks. Twee derde van mijn leven zie ik ze elkaar massaal op de meest gruwelijke wijze uitmoorden. Sterker: honderden landgenoten vlogen uit om daaraan mee te werken. Demonstraties tegen al het bloedvergieten zijn er wel, maar ze worden pas groter dan een paar man als er Joden bij betrokken zijn. Heb het nu al meerdere keren gevraagd hier, maar nooit gekregen: heb je een voorbeeld van een anti ISIS demonstratie waar meer moslims op af kwamen, dan zijn afgereisd?

Het is heel makkelijk om cynisch te worden over de waarde van het leven.
  woensdag 18 september 2024 @ 21:43:49 #218
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215023497
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:36 schreef GerryDV het volgende:

[..]
In oorlogsvoering ontkom je niet aan burgerslachtoffers. Het lijkt iets moderns om dan eenzijdig te verlangen van Israel dat ze 0 nevenslachtoffers maken want anders is het een schande.

Aan de ndere kant is de oppositie van Israel, in elke vorm en goedanigheid, bezig met aanvallen en aanslagen waarbij het ze niks boeit ofher onschuldige burgers zijn.

Erg raar om dan deze tegenreactie die specifiek de dragers van communicatiemiddelen die alleen uitgereikt zijn aan leden van de terreurgroepering, te veroordelen.
Ja nee die dubbele standaard die alleen voor Isral geldt die is bekend ja. Dat is ook waarom er miljoenen Jemenieten en Soedanezen op of over het randje van de hongersnood zitten zonder dat daar massa's voor op de been te roepen zijn.
  woensdag 18 september 2024 @ 21:44:15 #219
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215023501
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wie dat gedaan heeft, misschien Nieuw Zeeland of Tuvalu eilanden. We kunnen het gewoon nog niet uitsluiten inderdaad
Vlak Vanuatu niet uit!
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 21:44:46 #220
3928 Ulx
pi_215023511
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Vlak Vanuatu niet uit!
Die verklapte toch het atoomprogramma?
pi_215023512
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Vlak Vanuatu niet uit!
Oeps
pi_215023638
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ook hier mag je een bron voor geven.
twitter

twitter

twitter

[x]https://twitter.com/faytuks/status/1836425325116350478?s=46&t=hrjt8iwxulE5iC_E3yIw8A
Faytuks News (@Faytuks) on X[/x]

twitter

twitter

https://x.com/markito0171/status/1836048970646217079

In deze video zag je gewoon meerdere kinderen

Heb niet alles wat ik gelezen heb afgelopen dagen direct weer voorhanden maar even eea opgezocht

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 18-09-2024 22:06:19 ]
pi_215023644
Feit: 4500+ gewonde/dooie Hezbolla strijders (terroristen). Tot nu toe 3!!!!! onschuldige slachtoffers in de media (die arts, discutabel).

Kap met dit gejank dat het OnMeNseLiJk is. Perfect uitgevoerde operatie.
  woensdag 18 september 2024 @ 21:55:37 #224
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215023655
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die verklapte toch het atoomprogramma?
Dat was Mururoa dacht ik.
pi_215023670
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ x ]

[ afbeelding ]

[ x ]

[ x ]

[x]https://twitter.com/faytu(...)jt8iwxulE5iC_E3yIw8A
Faytuks News (@:Faytuks) on X[/x]

[ x ]

[ x ]

[ afbeelding ]

Heb niet alles wat ik gelezen heb afgelopen dagen direct weer voorhanden maar even eea opgezocht
Dat is 1 “hulpverlener”.
pi_215023681
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:55 schreef XLVNB het volgende:
Feit: 4500+ gewonde/dooie Hezbolla strijders (terroristen). Tot nu toe 3!!!!! onschuldige slachtoffers in de media (die arts, discutabel).

Elke militair zou voor dit soort cijfers tekenen.
pi_215023716
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Demonstraties tegen al het bloedvergieten zijn er wel, maar ze worden pas groter dan een paar man als er Joden bij betrokken zijn. Heb het nu al meerdere keren gevraagd hier, maar nooit gekregen: heb je een voorbeeld van een anti ISIS demonstratie waar meer moslims op af kwamen, dan zijn afgereisd?

Het is heel makkelijk om cynisch te worden over de waarde van het leven.
Een demonstratie is niet een parade, welk concreet politiek doel heb jij voor ogen waar die demonstraties als drukmiddel voor konden worden gebruikt? Demonstraties tegen AH en zo om dadels van gestolen Jezidische dorpen uit de winkel te halen? Oproep aan het kabinet om niet F16 onderdelen te verkopen aan Mosoel?

[ Bericht 1% gewijzigd door moby_jones op 18-09-2024 22:06:40 ]
pi_215023726
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik tel er 1 in de armen van die verpleegkundige. Die foto is geen kind.
pi_215023772
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom zien we dan 1 verpleegkundige die slachtoffer is van de aanval en waarom wordt die zo uitvergroot.
Propaganda
pi_215023782
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:59 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Ik tel er 1 in de armen van die verpleegkundige. Die foto is geen kind.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je denkt dat dit geen kind is maak ik me ernstig zorgen.

[ Bericht 10% gewijzigd door sp3c op 18-09-2024 22:05:11 ]
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 22:05:27 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215023793
Doe ff normaal joh
pi_215023983
Hezbollah announces deaths of five operatives killed today
https://www.timesofisrael(...)atives-killed-today/

Israel said to believe Hezbollah toll from exploding devices much higher than official numbers
https://www.timesofisrael(...)an-official-numbers/

Putin agrees to sign Russia-Iran strategic partnership agreement
https://www.timesofisrael(...)rtnership-agreement/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215023991
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja nee die dubbele standaard die alleen voor Isral geldt die is bekend ja. Dat is ook waarom er miljoenen Jemenieten en Soedanezen op of over het randje van de hongersnood zitten zonder dat daar massa's voor op de been te roepen zijn.
Je zegt hier eigenlijk niks he.
pi_215023999
quote:

[..]

Kind gaat dood door pieper die ontploft van vader.

Versus

Isralische gijzelaar gaat dood door friendly fire van IDF.

Voor de aardigheid eens vergelijken hoe users hier anders op reageren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Discombobulate op 18-09-2024 22:28:22 ]
pi_215024005
quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ x ]

[ afbeelding ]

[ x ]

[ x ]

[x]https://twitter.com/faytu(...)jt8iwxulE5iC_E3yIw8A
Faytuks News (@:Faytuks) on X[/x]

[ x ]

[ x ]

Ik merk dat er behoefte is aan dit feestelijke nieuws. Wil jij die hier z.s.m. blijven posten?
pi_215024058
Rusland die wapens aan Iran gaat leveren of direct deel gaat nemen aan een oorlog tegen Isral? Die oorlog gaat dan eerst nog officieel uitgeroepen moeten worden, vooralsnog is het namelijk alleen Israel tegen Hamas/Palestina.

Het wordt dan wel echt een ‘walk in the park’. USA maakt Rusland een kopje kleiner met wat courtesy troepen vanuit Oekraine. Israel zorgt er wel voor dat Iran en proxies gigantische billekoek krijgen. En zowel USA als Israel worden hierin (financieel) gesteund door de halve wereld.

Lets do it.
pi_215024079
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:58 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Een demonstratie is niet een parade, welk concreet politiek doel heb jij voor ogen waar die demonstraties als drukmiddel voor konden worden gebruikt? Demonstraties tegen AH en zo om dadels van gestolen Jezidische dorpen uit de winkel te halen? Oproep aan het kabinet om niet F16 onderdelen te verkopen aan Mosoel?
Beetje nauwe kijk op wat een demo kan zijn heb je, maar in je stramien: enige sociale druk aan islamitische jongeren om thuis te blijven en geweld fantasien los te laten. Druk op de politiek om die jongeren sneller op te sporen een tegen te houden. Net zoals de Pally demo's dingen eisen aan een buitenlandse overheid die waarschijnlijk niet gaat luisteren. Voor de sluiting van een jihad moskee. Enz enz enz.
pi_215024137
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 22:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Beetje nauwe kijk op wat een demo kan zijn heb je, maar in je stramien: enige sociale druk aan islamitische jongeren om thuis te blijven en geweld fantasien los te laten. Druk op de politiek om die jongeren sneller op te sporen een tegen te houden. Net zoals de Pally demo's dingen eisen aan een buitenlandse overheid die waarschijnlijk niet gaat luisteren.
Zulke demonstraties waren er maar maar pakte niet zoveel aandacht omdat dat toch een vrij hoog hond-bijt-man gehalte heeft
pi_215024194
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 22:35 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Zulke demonstraties waren er maar maar pakte niet zoveel aandacht omdat dat toch een vrij hoog hond-bijt-man gehalte heeft
Het tv programma?

Zo ja dan is dit toch precies wat ik schreef? Anderhalve paardenkop aanwezig tenzij ze boos op joden kunnen zijn?

Demonstreren tegen een van die rondsel moskees lijkt mij ook heel wat gerichter en haalbaarder dan Bibi overtuigen te stoppen door je uni in Amsterdam te slopen of tuuterend in een optocht door Utrecht te racen.
pi_215024239
Wou net gaan slapen

twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 22:49:10 #241
3928 Ulx
pi_215024243
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 22:27 schreef GerryDV het volgende:
Rusland die wapens aan Iran gaat leveren of direct deel gaat nemen aan een oorlog tegen Isral?
Dan levert Isral wapens en raketten aan Oekrane.
pi_215024245
twitter
pi_215024269
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En je, als je boel kan overnemen, als dictator miljardair kan worden/zijn. Kijk naar leiders van Hamas bijv.
pi_215024342
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 22:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het tv programma?

Zo ja dan is dit toch precies wat ik schreef? Anderhalve paardenkop aanwezig tenzij ze boos op joden kunnen zijn?

Demonstreren tegen een van die rondsel moskees lijkt mij ook heel wat gerichter en haalbaarder dan Bibi overtuigen te stoppen door je uni in Amsterdam te slopen of tuuterend in een optocht door Utrecht te racen.
En de moslims die isis op de grond en in de lucht bestreden waren nog gerichter en effectiever
pi_215024367
Hezbollah schudt met wat nog over is van hun vuist naar Isral, zien daar tanks en manschappen opdoemen en zeiken in hun jurk uit de stompjes van wat ooit hun lul was.

Wat een tweetal dagen is dit geweest. De terroristen terroriseren. Die vertrouwen geen lichtknopje meer. :D
pi_215024377
Iran heeft rechten

twitter

En Isral ook

twitter
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 23:08:12 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215024399
Volgens Iran
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 23:08:48 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215024402
Maar die zouden nog wereld vernietigd terugslaan vanwege de vorige actie toch of heb ik die gemist ergens?
pi_215024410
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:08 schreef sp3c het volgende:
Maar die zouden nog wereld vernietigd terugslaan vanwege de vorige actie toch of heb ik die gemist ergens?
https://en.wikipedia.org/wiki/China%27s_final_warning
pi_215024515
Ik denk dat in Teheran mensen nu ook zenuwachtig en argwanend naar hun mobile devices kijken. Heel de regio is paranoia.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215024623
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:36 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Wakker worden @Ali_boo :D
pi_215024625
quote:
88s.gif Op woensdag 18 september 2024 22:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je denkt dat dit geen kind is maak ik me ernstig zorgen.
Heb je als troll ook een bron voor deze video?
pi_215024644
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:58 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Wait….. whut??
pi_215024651
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:05 schreef Ali_boo het volgende:
Iran heeft rechten

[ x ]

En Isral ook

[ x ]
Oh shit. Ik hoop dat de Iron Dome bijgevuld is want dit worden weer 200 300 raketten en drones die ze weer automatisch uit de lucht moeten laten knallen. The horror.

Morgen even kijken hoe laat Iran een persco geeft dat hun retalliation erop zit!
  woensdag 18 september 2024 @ 23:49:01 #256
13462 BansheeBoy
pi_215024681
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:44 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Oh shit. Ik hoop dat de Iron Dome bijgevuld is want dit worden weer 200 300 raketten en drones die ze weer automatisch uit de lucht moeten laten knallen. The horror.
Wat in het vat zit, verzuurt niet.

pi_215024693
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:55 schreef XLVNB het volgende:

Als israel burgerslachtoffers maakt is het 'genocide'.
Als israel burgerslachtoffers heeft is het een verzetsdaad. Want iedereen is lid van de idf. Hurdurdurdurslurp

Snap dat dan

:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 18 september 2024 @ 23:52:01 #258
24533 ACT-F
pi_215024701
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:36 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
pi_215024718
quote:
Iran heeft rechten

[ x ]

En Isral ook

[ x ]
Iran:
quote:
Woofwoof woofwoofWOOFWOOF!!!
Blaffende honden bijten niet
1947-2016
pi_215024726
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ken de uitspraak, maar wat bedoel je ermee in deze context? Ik vind het een beetje raar..
pi_215024729
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Iran:
[..]
Blaffende honden bijten niet
Woefwoefwoef;beepbeepbeep.
pi_215024731
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:56 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Woefwoefwoef;beepbeepbeep.
Boem
1947-2016
  Overall beste user 2022 woensdag 18 september 2024 @ 23:57:25 #263
3928 Ulx
pi_215024733
quote:
Iran heeft rechten

[ x ]

Van wie heeft die ambassadeur die pager gekregen? Van Isral?
  donderdag 19 september 2024 @ 00:01:53 #264
13462 BansheeBoy
pi_215024764
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:55 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik ken de uitspraak, maar wat bedoel je ermee in deze context? Ik vind het een beetje raar..
Ze jagen iets na wat toch niet te verslaan is. Het is als Hydra de draak uit de Griekse Mythologie.

donderdag 19 september 2024 @ 00:04:20 #265
24533 ACT-F
pi_215024778
twitter

Ik ben benieuwd hoe het morgen eruit ziet. Een hoop boze Hezbollah strijders in ieder geval :+
  Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 00:04:21 #266
3928 Ulx
pi_215024779
quote:
15s.gif Op donderdag 19 september 2024 00:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ze jagen iets na wat toch niet te verslaan is. Het is als Hydra de draak uit de Griekse Mythologie.

Blaas n testikel weg en er groeien er weer twee voor terug?
  Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 00:05:13 #267
3928 Ulx
pi_215024784
quote:
99s.gif Op donderdag 19 september 2024 00:04 schreef ACT-F het volgende:
[ x ]

Ik ben benieuwd hoe het morgen eruit ziet. Een hoop boze Hezbollah strijders in ieder geval :+
Die zullen zeker een groot aantal boze brieven schrijven.
  donderdag 19 september 2024 @ 00:09:18 #268
24533 ACT-F
pi_215024801
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 00:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die zullen zeker een groot aantal boze brieven schrijven.
Bezorgd per postduif.
  donderdag 19 september 2024 @ 00:10:32 #269
13462 BansheeBoy
pi_215024810
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 00:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Blaas n testikel weg en er groeien er weer twee voor terug?
Matig, maar ik waardeer je inzet.

israel creert met dit gedrag de Hamas en HezboLlah strijders van morgen.

Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 00:14:11 #270
3928 Ulx
pi_215024830
quote:
15s.gif Op donderdag 19 september 2024 00:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

{
From the liver to the knee
Hezbollah will be scrotum free
pi_215024834
quote:
99s.gif Op donderdag 19 september 2024 00:04 schreef ACT-F het volgende:
[ x ]

Laten we het hopen, dat die ook weer geliquideerd worden.
  donderdag 19 september 2024 @ 00:14:54 #272
24533 ACT-F
pi_215024837
Het gaat in elk geval los in de regio Meiss al-Jabal, Blida, Aitaroun, etc.

twitter
  Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 00:19:35 #273
3928 Ulx
pi_215024872
quote:

[..]

Ten eerste zullen er dankzij de afgelopen dagen minder kinderen worden geboren uit Hezbollahvaders. En daarnaast: Ze staan voor joker. Ze zijn volledig vernederd. Het was Nasrallah die de pager met de bom aan de Iraanse ambassadeur gaf. Nou nou, wat een geniaal strateeg.
En nu bestookt de IDF de stellingen van Hezbollah en durft niemand te communiceren.
pi_215024911
twitter

Hopelijk heeft iedereen zijn telefoon op airplane mode.
pi_215024932
Wat is dat hele midden oosten toch een oneindige brok van ellende.

Dit vraagt om een goddelijke interventie.
Een tsunami, aardbeving, virus, astrode ... Iets...
  donderdag 19 september 2024 @ 00:28:33 #276
24533 ACT-F
pi_215024944
  donderdag 19 september 2024 @ 00:35:16 #277
24533 ACT-F
  Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 00:37:31 #278
3928 Ulx
pi_215025002
quote:
4s.gif Op donderdag 19 september 2024 00:27 schreef SpaceOddity het volgende:

de IDF?
pi_215025015
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 00:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
de IDF?
Nee.
  Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 00:41:28 #280
3928 Ulx
pi_215025024
twitter
pi_215025054
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 00:41 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Da's pas taal ^O^ het mooie is dat ze die woorden ook makkelijk kunnen omzetten in daden. 👍
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 00:58:19 #282
3928 Ulx
pi_215025068
Ik denk niet dat ze bij Hezbollah morgenochtend de toaster aanzetten. Veel te gevaarlijk.
pi_215025087
quote:

[..]

Nee hoor, die waren er toch wel gekomen, het is nu eenmaal de aard van het beestje. Israel zorgt er alleen voor dat ze wat minder ballen hebben dan voorheen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215025090
quote:
4s.gif Op donderdag 19 september 2024 00:27 schreef SpaceOddity het volgende:

Mens kan het ook, er is ooit een bom uitgevonden die alles wat leeft doodt, maar alle infrastructuur laat staan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 01:15:23 #285
3928 Ulx
pi_215025102
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 01:11 schreef Hathor het volgende:

[..]
Mens kan het ook, er is ooit een bom uitgevonden die alles wat leeft doodt, maar alle infrastructuur laat staan.
Een neutronenbom ontploft ook gewoon. Alleen met relatief minder kracht en meer straling.
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 01:24:54 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215025125
quote:

[..]

Hamas en Hezbollah van vandaag roepen dit over zichzelf af door de hele tijd op Israel te schieten, het is een vreselijke actie/reactie enzo
pi_215025146
quote:

[..]

En Israel heeft geen onschuldige burgers?

Een grootste deel van de Palestijnen zijn van Hamas en verschuilen zich graag tussen "onschuldige" burgers.
Vinden het leuk om regelmatig raketten af teh schieten richting Israel.

Hezbollah idem dito. En in tegenstelling tot Hamas, heeft Israel hier een precisie aanval uitgevoerd (mits ze er voor verantwoordelijk zijn). Appatratuur bestemd voor Hezbollah.
Met minimale collateral damage. En wat toekomstige terroristjes.
pi_215025425
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:08 schreef sp3c het volgende:
Hebben ze gedaan; ze hebben pagers naar Hezbollah gestuurd.

Via Roemeni of zo
pi_215025447
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De vaten worden alleen steeds kapot gemaakt. Hoe lang blijf je nog nieuwe vaten maken? En je weet dat de vatenmakers het laatste doel zijn op de weg naar vrede.
pi_215025461
quote:
4s.gif Op donderdag 19 september 2024 00:39 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee.
De IAF?
pi_215025492
De vraag is natuurlijk. Kan een verpleegkundige, brandweerman of een leraar ook een terrorist zijn? Iedereen denkt maar dat verpleegkundigen lief zijn en brandweermannen helden ( of pyromanen).
pi_215025543
Wat voor apparaat gaat vandaag ploffen daar? :9 Of gebruiken ze tegenwoordig gewoon 2 blikjes met een stuk touw ertussen voor de communicatie?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_215025553
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:01 schreef moby_jones het volgende:

[..]
En de moslims die isis op de grond en in de lucht bestreden waren nog gerichter en effectiever
5 posts later heb je het doel zover verlegd dat het echt nergens meer over gaat.

En zelfs die moslims onderstrepen mijn eerste punt over het goedkoop met leven omgaan. De mensen die tegen ISIS vochten zijn allemaal in de rug gestoken door andere moslimbroeders nog voor ISIS verslagen was.
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 07:58:52 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215025706
Toch het startschot dus
pi_215025885
twitter

Deze Karen is vicepremier van Belgi :')
pi_215025899
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 08:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Deze Karen is vicepremier van Belgi :')
geboren als Paul trouwens
pi_215025995
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 01:11 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja, maar dan is er iemand die ergens op een knopje moet drukken, en dan kan er weer met een vinger naar de andere kant gewezen worden en dat heeft dan ook weer gevolgen met alleen maar meer escalatie.
pi_215026004
quote:
11s.gif Op donderdag 19 september 2024 07:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Wat voor apparaat gaat vandaag ploffen daar? :9 Of gebruiken ze tegenwoordig gewoon 2 blikjes met een stuk touw ertussen voor de communicatie?
En dan gaat dat touw vonken en sissen. :Y
  donderdag 19 september 2024 @ 08:41:51 #300
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215026006
En als een Hezbollah pager in de handen van een dokter die shopt op marktplaats knallen we het 5de topic in[/ditwashetnieuws]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 08:42:13 #301
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215026007
Nu pas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')