quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Isral begonnen, in oktober vorig jaar. Het Isralische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
Je moet het ijzer smeden als het heet is.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:00 schreef Ali_boo het volgende: Tjeez, ze laten er geen gras over groeien [ x ]
Aangezien heel Libanon nu waarschijnlijk elk elektronisch apparaat op straat heeft gezet, inclusief het bakje met oude batterijen en de deurbel, lijkt het me dat je beter nu door kan pakken en zoveel mogelijk militaire en terroristische doelen uit moet schakelen.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je moet het ijzer smeden als het heet is.
Mag het ook in het weekend?quote:Op woensdag 18 september 2024 19:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zou het nachtwerk worden met dit topic volgen?
Zo klopt diequote:Op woensdag 18 september 2024 19:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je moet het ijzer smeden als het heet is SWA
Of ze doen weer een Gaza Subway Speciaal, dat ze doen alsof, kijken wat de reactie is en alle infrastructuur waar ze zich in verstoppen naar God bombarderen.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:00 schreef Ali_boo het volgende:
Tjeez, ze laten er geen gras over groeien
[ x ]
De bommen en granaten gaan al bijna een jaar dagelijks heen en weer en Hezbollah was ermee begonnen. Je kan het Isral niet kwalijk nemen dat ze een betere kd ratio hebben. Zeker als ze het doen door gerichte acties zoals deze.quote:Op woensdag 18 september 2024 06:52 schreef Bugno3 het volgende:
Alle verheven Israel-verdedigers deze actie weer goedpraten natuurlijkeen agressieve actie, op het grondgebied van een soevereine staat die meer dan 4000 mensen treft, Helemaal prima hoor!
Er loopt een clown met ballonnen rond in de riolen?quote:Op woensdag 18 september 2024 19:07 schreef aloa het volgende:
Lijkt wel een Stephen King boek.
Bizar!
Lol wat, nee. Ik kijk deze zender nu. Ik denk dat hij het heeft over het bericht dat ״Oegda 98״, een militaire divisie, naar het noorden wordt verplaatst, maar dat was al bekend tijdens de middag.quote:
Je zit er aardig naast. Hezbollah heeft weldegelijk raketten afgevuurd en aanslagen gepleegd. Isral wil in principe gewoon ‘bestaan’ en daar zijn allerlei groeperingen en omringende landen het niet mee eens. Daar worden kinderen vanaf dat ze cognitief vermogen hebben duidelijk gemaakt dat Joden vermoorden dikke prima is. Dat gebeurt omgekeerd niet. Maargoed, aan welke zijde je staat zal cultureel/religieus al wel vast staan.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:19 schreef Peach_1985 het volgende:
Het gaat de spuigaten uitlopen, want wat gaat weer de reactie hierop zijn?
Wat beide partijen doen en dan doel ik even op Isral en Hamas is inmiddels niet meer goed te keuren. Deze oorlog duurt inmiddels zo lang dat eigenlijk niemand inmiddels meer weet van wie de Gazastrook en Isral is, want tot hoe ver ga je terug?
Als Isral hier wel achter zit dan zijn de rapen gaar denk ik..
Ik lees ook dat niet ieder land ze als terroristische beweging ziet, IS en Hamas is van bekend dat ze echt aanslagen plegen en mensen martelen en vermoorden of zit ik ernaast?
Als dit je zo boeit, kan ik je het boek "Raise and kill first" van Ronen Bergman, aanbevelen. Een aaneenschakeling van vernuftige, technisch hoogstaande, effectieve en creatieve afstraffingen van terroristen (verzameld onder de noemer Fatah, PLO, Hezbollah, Hamas etc.) door de Mossadquote:Op woensdag 18 september 2024 19:15 schreef GerryDV het volgende:
Ik mag me echt in de handen wrijven dat ik deze geniale en memorabele gebeurtenis bewust mee heb mogen maken. Dit gaat echt de geschiedenisboeken in als de best doordachte en grootschalige spionagemissie in de geschiedenis. Hier gaat minimaal 1 film over gemaakt worden. Hoe de beschaafde wereld een grootste slag toebracht aan de barbaarse terroristen middels zijn morele buitenpost Isral, het licht temidden van het Islamitische kwaad. En daarmee ook heeft verhoed dat enkelen van die terroristen aanslagen konden plegen in het globale Westen.
Ik had er ook weinig fiducie in. De vorige keer konden zelfs officile Isralische rapporten je niet overtuigen dat ZAKA de ellende had verzonnen, zoals de 40 onthoofde baby’s en een levende foetus die uit een vrouw was gesneden. Tsja…quote:Op woensdag 18 september 2024 18:35 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Goed verhaal, sterke analyse.
Ga ik niks mee doen.
quote:Op woensdag 18 september 2024 19:25 schreef Ali_boo het volgende:
Prime Minister in a video of only 10 seconds: I already said that we would return the residents of the north safely to their homes - and that is exactly what we will do.
[ x ]
quote:Netanyahu vows to return evacuated northern residents to their homes
As signs increasingly point toward an Israeli operation against Hezbollah -- and Israeli leaders speak about changing the reality on the border with Lebanon -- Prime Minister Benjamin Netanyahu releases a cryptic 10-second video promising to get evacuated Israelis back to their homes.
"I've already said, we will return residents of the north safely to their homes," he says. "And that is exactly what we will do."
He makes no mention of the blasts targeting Hezbollah in Lebanon over the past two days, which have been blamed on Israel.
Dank, ga ik zeker bekijken!!quote:Op woensdag 18 september 2024 19:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Als dit je zo boeit, kan ik je het boek "Raise and kill first" van Ronen Bergman, aanbevelen. Een aaneenschakeling van vernuftige, technisch hoogstaande, effectieve en creatieve afstraffingen van terroristen (verzameld onder de noemer Fatah, PLO, Hezbollah, Hamas etc.) door de Mossad
Dit lijkt wel Bibi zijn plan te zijn, alles volledig opruimen.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:20 schreef GerryDV het volgende:
Het zou toch briljant zijn als Isral single-handed elke bedreiging elimineert, of het nou Hamas, Hezbollah, Houties of Iran zelf is. Net zo lang kapot maken tot ze zich koest houden of er nieuwe leiding in die landen komt. Peace and democracy en de achterlijken uitgeroeid.
Op kleinere schaal, maar wel op groeiende schaal, hoor. Er zitten ontzettend nare lui aan de rechterkant van het politieke spectrum in Isral.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:23 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Je zit er aardig naast. Hezbollah heeft weldegelijk raketten afgevuurd en aanslagen gepleegd. Isral wil in principe gewoon ‘bestaan’ en daar zijn allerlei groeperingen en omringende landen het niet mee eens. Daar worden kinderen vanaf dat ze cognitief vermogen hebben duidelijk gemaakt dat Joden vermoorden dikke prima is. Dat gebeurt omgekeerd niet. Maargoed, aan welke zijde je staat zal cultureel/religieus al wel vast staan.
Hebben ze daar les programma’s waarin Palestijnen doden wordt verheerlijkt dan? Want dat heb ik even gemist.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op kleinere schaal, maar wel op groeiende schaal, hoor. Er zitten ontzettend nare lui aan de rechterkant van het politieke spectrum in Isral.
Ik ben benieuwd wat. Terreurgolf door Europa zou ook wel kunnen. Als je vervelend wil zijn ga je nu gewoon de komende jaren lukkraak wat Joden dood steken op straat in Berlijn of Amsterdam of Rome.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh ik denk dat er ook nog wel het een een ander aan de Mossad/Isral gestuurd gaat worden
Zolang de machtigste landen moreel verontwaardigd blijven doen voor het publiek maar onder water geld en middelen beschikbaar stellen voor als Isral het nodig heeft zie ik dit gewoon slagen. De intellectuele voorsprong hebben ze sowieso al, daarna komt het alleen nog aan op middelen. Zal wel een impuls komen aan hightech warfare zoals vandaag en gisteren. Persoonlijke aanvallen middels electronica, platleggen van infra. Heb je weinig mankrachten voor nodig. Is gewoon slim uitgespeeld tegen dat stelletje Neanderthalers.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit lijkt wel Bibi zijn plan te zijn, alles volledig opruimen.
Ik zag net een (niet geverifieerd) filmpje voorbij komen van een Houthi-strijder in Syri of Libanon.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:12 schreef Ulx het volgende:
Benieuwd of de Houthi's ook nog last gaan hebben van defecte apparaten.
Nee ik ben geen Moslim, heb een Nederlandse afkomst, jammer dat je dat gelijk suggereert.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:23 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Je zit er aardig naast. Hezbollah heeft weldegelijk raketten afgevuurd en aanslagen gepleegd. Isral wil in principe gewoon ‘bestaan’ en daar zijn allerlei groeperingen en omringende landen het niet mee eens. Daar worden kinderen vanaf dat ze cognitief vermogen hebben duidelijk gemaakt dat Joden vermoorden dikke prima is. Dat gebeurt omgekeerd niet. Maargoed, aan welke zijde je staat zal cultureel/religieus al wel vast staan.
Toegegeven, Islamisme, Jihadisme en terrorisme wat hand in hand gaat, wakkert vaak dusdanig kwaad aan (zie PVV succes in NL) dat er ongetwijfeld mensen doorslaan de andere kant op. Voor dat effect zijn Isralies ook niet imuun.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op kleinere schaal, maar wel op groeiende schaal, hoor. Er zitten ontzettend nare lui aan de rechterkant van het politieke spectrum in Isral.
Ben je al op gaan zoeken wat die invasie heeft veroorzaakt?quote:Op woensdag 18 september 2024 19:38 schreef Peach_1985 het volgende:
[..]
Nee ik ben geen Moslim, heb een Nederlandse afkomst, jammer dat je dat gelijk suggereert.
Wikipedia:
Sinds de Isralische invasie van 1982, waarbij grote aantallen slachtoffers vielen zowel onder de Palestijnen in Libanon als onder de Libanese bevolking, bezette Isral een strook van Zuid-Libanon. Hezbollah trad hiertegen op als een verzetsbeweging; het voerde een guerrillacampagne met als uiteindelijke gevolg dat Isral zich op 24 mei 2000 terugtrok. Hezbollah wordt door onder meer de Verenigde Staten (VS), de Europese Unie (EU), Canada, Nieuw-Zeeland, de zes landen van de Samenwerkingsraad van de Arabische Golfstaten, Isral en Australi gezien als een terroristische organisatie.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hezbollah
---
Dus wie is er begonnen?
En welke aanslagen hebben ze gepleegd dan?
Hezbollah en Hamas bestonden ook niet voordat er militaire bezettingen van Isral plaatsvondenquote:Op woensdag 18 september 2024 19:38 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Toegegeven, Islamisme, Jihadisme en terrorisme wat hand in hand gaat, wakkert vaak dusdanig kwaad aan (zie PVV succes in NL) dat er ongetwijfeld mensen doorslaan de andere kant op. Voor dat effect zijn Isralies ook niet imuun.
Duizenden raketten per jaar door hamas en hezbollah op Isral. En de haat van deze terroristische organisaties is al maximaal naar Isral. Voor Isral maakt het geen moer uit. Het gaat om zekfbehoud. En Iran weet ook dat wanneer zij aanvallen het gebeurd is met Iran. De Iraanse bevolking, de Perzen ( geen moslims) zijn het beleid ( dictatuur) spuugzat.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:19 schreef Peach_1985 het volgende:
Het gaat de spuigaten uitlopen, want wat gaat weer de reactie hierop zijn?
Wat beide partijen doen en dan doel ik even op Isral en Hamas is inmiddels niet meer goed te keuren. Deze oorlog duurt inmiddels zo lang dat eigenlijk niemand inmiddels meer weet van wie de Gazastrook en Isral is, want tot hoe ver ga je terug?
Als Isral hier wel achter zit dan zijn de rapen gaar denk ik..
Ik lees ook dat niet ieder land ze als terroristische beweging ziet, IS en Hamas is van bekend dat ze echt aanslagen plegen en mensen martelen en vermoorden of zit ik ernaast?
Op de UVA op ze eenzijdige kijk op het conflict en geen historisch besef.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:41 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ben je al op gaan zoeken wat die invasie heeft veroorzaakt?
Weet je hoe veel moeite Saoedi Arabi heeft met de Houthi's? Isral kan veel, maar groots uitpakken in Jemen niet. De waarde van die aanval in die haven was ook maar weinig. Is te ver weg zoals sp3c zegt.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zag net een (niet geverifieerd) filmpje voorbij komen van een Houthi-strijder in Syri of Libanon.
Eerlijk gezegd maak ik me best zorgen over de Isralische reactie in Jemen aangezien niemand zich ene reet om de Jemenieten interesseert. Voedingsbodem voor een hele zware operatie om even een punt te maken, vrees ik. Nu zal het me rotten of een stel Houthi's aan stukjes geschoten wordt, maar bij grof geschut in die chaos is er een flink risico dat er burgerslachtoffers vallen.
Die invasie in 1982 was een reactie op terroristische acties op Isralisch grondgebied door de PLO vanuit Zuid Libanon. Nadat het Isralische leger de boel had uitgekamd, bleek er een enorme hoeveelheid munitie en wapens te liggen. PLO o.l.v. Yasser Arafat (die zat daar ook) planden een invasie in Israel. Dat waren de Israli voor.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:38 schreef Peach_1985 het volgende:
Dus wie is er begonnen?
Het lijkt erop dat de piepers te vroeg zijn afgegaan, misschien heeft iemand ontdekt dat er explosieven erin zaten en hebben de Israelis noodgedwongen het signaal gestuurd.quote:
Denk dat Jemen wat te ver weg is voor Israelquote:Op woensdag 18 september 2024 19:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zag net een (niet geverifieerd) filmpje voorbij komen van een Houthi-strijder in Syri of Libanon.
Eerlijk gezegd maak ik me best zorgen over de Isralische reactie in Jemen aangezien niemand zich ene reet om de Jemenieten interesseert. Voedingsbodem voor een hele zware operatie om even een punt te maken, vrees ik. Nu zal het me rotten of een stel Houthi's aan stukjes geschoten wordt, maar bij grof geschut in die chaos is er een flink risico dat er burgerslachtoffers vallen.
Hezbollah is begonnen.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:38 schreef Peach_1985 het volgende:
[..]
Nee ik ben geen Moslim, heb een Nederlandse afkomst, jammer dat je dat gelijk suggereert.
Wikipedia:
Sinds de Isralische invasie van 1982, waarbij grote aantallen slachtoffers vielen zowel onder de Palestijnen in Libanon als onder de Libanese bevolking, bezette Isral een strook van Zuid-Libanon. Hezbollah trad hiertegen op als een verzetsbeweging; het voerde een guerrillacampagne met als uiteindelijke gevolg dat Isral zich op 24 mei 2000 terugtrok. Hezbollah wordt door onder meer de Verenigde Staten (VS), de Europese Unie (EU), Canada, Nieuw-Zeeland, de zes landen van de Samenwerkingsraad van de Arabische Golfstaten, Isral en Australi gezien als een terroristische organisatie.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hezbollah
---
Dus wie is er begonnen?
Daar wordt ook nog wel mee afgerekend, per cruise missile of gewoon geveschts vliegtuigen met bommenquote:Op woensdag 18 september 2024 19:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
Denk dat Jemen wat te ver weg is voor Israel
Jazekerquote:Op woensdag 18 september 2024 19:41 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ben je al op gaan zoeken wat die invasie heeft veroorzaakt?
De PLO wel, en in feite maakt het niet uit welke naam ze op de terreurgroep plakken.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:42 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Hezbollah en Hamas bestonden ook niet voordat er militaire bezettingen van Isral plaatsvonden
P'don? Als die halfgare Houthi's al drones tot in Eilat krijgen, dan krijgt Isral echt wel iets beters, zwaarders en harders terug.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
Denk dat Jemen wat te ver weg is voor Israel
Ik ken die piepers van vroeger. Weet niet wat ze er nu mee konden, maar in "mijn" tijd, kreeg je een tel. nr. te zien dat je moest bellen. Overigens in het premobiele tijdperk. Dus je moest alsnog naar een vast toestel rennen.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:45 schreef Oud_student het volgende:
Optimaal zou zijn geweest om tijdens de komende grondoorlog die dingen af te laten gaan en tot die tijd de berichten mee te lezen
Of het nu waar is of niet, de impact op zulk "nieuws" is groot, Hezbollah schijt in zijn broekquote:Op woensdag 18 september 2024 19:48 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
En de hersenloze bubbel is ook wakker. Honderden berichten van dit kaliber. Een dag niet gecomplot, een dag niet geleefd.
Discutabele breaking news aangezien deze winkel al een tijd op de site van de NOS staat:quote:Op woensdag 18 september 2024 19:48 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
En de hersenloze bubbel is ook wakker. Honderden berichten van dit kaliber. Een dag niet gecomplot, een dag niet geleefd.
Ook dat is intelligencequote:Op woensdag 18 september 2024 19:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ken die piepers van vroeger. Weet niet wat ze er nu mee konden, maar in "mijn" tijd, kreeg je een tel. nr. te zien dat je moest bellen. Overigens in het premobiele tijdperk. Dus je moest alsnog naar een vast toestel rennen.
quote:Op woensdag 18 september 2024 19:47 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Daar wordt ook nog wel mee afgerekend, per cruise missile of gewoon geveschts vliegtuigen met bommen
dat hebben de Saoudi's jaren lang geprobeerdquote:Op woensdag 18 september 2024 19:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
P'don? Als die halfgare Houthi's al drones tot in Eilat krijgen, dan krijgt Isral echt wel iets beters, zwaarders en harders terug.
Hun wraak zal zoet zijn vrees ik. Dit is een actie-reactie geweldsspiraal van jewelste.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:50 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Of het nu waar is of niet, de impact op zulk "nieuws" is groot, Hezbollah schijt in zijn broek
Sjiieten, dus bij ProfeetAliExpress.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:56 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Jezus. Allah. Hebben ze daar echt alles bij dezelfde importeur gekocht ofzo?
Een suikerspin.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hun wraak zal zoet zijn vrees ik. Dit is een actie-reactie geweldsspiraal van jewelste.
Je bent nog een paar posts verwijderd van Chadi, Slayage, Origami94 en BansheeBoy na te gaan doen. Ik zou zeggen; probeer het te voorkomen en je nog verder in te lezen!quote:Op woensdag 18 september 2024 19:48 schreef Peach_1985 het volgende:
[..]
Jazeker
Wikipedia:
Na 1970 bouwde de PLO een sterke machtspositie op in het zuiden van Libanon. In 1975 brak de Libanese burgeroorlog uit. Syri stuurde een grote vredesmacht het land in. Die kon niet verhinderen dat de PLO regelmatig Isral beschoot en de Isralische luchtmacht Palestijnse vluchtelingenkampen bombardeerde. In 1978 trok Isral het zuiden van Libanon binnen tot aan de Litani. Daarna poogde Unifil daar de vrede te bewaren.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Libanonoorlog_(1982)
----
Ook hier lees je dat beide partijen dingen doen die niet kunnen, de Isralische luchtmacht beschoten hier Palestijnse vluchtelingkampen dus ook Isral is hierin niet goed te praten.
Maar is geen gamechanger. Zo ruim je de Houthi's echt niet op. Die Amerikaanse bombardementen doet ze ook vrij weinig namelijk.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
P'don? Als die halfgare Houthi's al drones tot in Eilat krijgen, dan krijgt Isral echt wel iets beters, zwaarders en harders terug.
Totale vernietiging zal/mag niet gebeuren, maar door strategische doelen zoals havens olie installaties energiecentrales en indere infrastructuur te vernietigennduurt het weer een tijdje voor deze lieden weer iets terug kunnen doen. Bovendien is het goed voor de internationale handel, nu zijn ze een bedreiging voor de scheepvaart.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
dat hebben de Saoudi's jaren lang geprobeerd
en met grof geschut, grondtroepen en een veel kortere afstand
Top analyse, manquote:Op woensdag 18 september 2024 19:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
De PLO wel, en in feite maakt het niet uit welke naam ze op de terreurgroep plakken.
oooooow zeg dat dan meteenquote:Op woensdag 18 september 2024 19:57 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Totale vernietiging zal/mag niet gebeuren, maar door strategische doelen zoals havens olie installaties energiecentrales en indere infrastructuur te vernietigennduurt het weer een tijdje voor deze lieden weer iets terug kunnen doen. Bovendien is het goed voor de internationale handel, nu zijn ze een bedreiging voor de scheepvaart.
Ik begrijp je reactie niet helemaal, maar je bent met me eens toch dat Wikipedia wel een betrouwbare bron is toch?quote:Op woensdag 18 september 2024 19:55 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Je bent nog een paar posts verwijderd van Vhadi, Slayage, Origami94 en BansheeBoy na te gaan doen. Ik zou zeggen; probeer het te voorkomen en je nog verder in te lezen!
Joe slaapt, Kamala kan niks. Bel met Trump !!quote:Op woensdag 18 september 2024 19:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
oooooow zeg dat dan meteen
ik stel meteen de Amerikanen op de hoogte
quote:Op woensdag 18 september 2024 20:00 schreef Peach_1985 het volgende:
Wikipedia wel een betrouwbare bron is toch?
Ja, ik vind Hezbollah niet zielig, wat enkelen kennelijk wel vinden.quote:
En wat gebeurde er twee maanden later, op 16 tot 18 augustus?quote:Op woensdag 18 september 2024 19:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Die invasie in 1982 was een reactie op terroristische acties op Isralisch grondgebied door de PLO vanuit Zuid Libanon. Nadat het Isralische leger de boel had uitgekamd, bleek er een enorme hoeveelheid munitie en wapens te liggen. PLO o.l.v. Yasser Arafat (die zat daar ook) planden een invasie in Israel. Dat waren de Israli voor.
Overigens had de PLO zich daar in Zuid Libanon genesteld nadat ze uit Jordani waren geschopt; de PLO plande een aanslag tegen het Jordaanse bewind.
Ben het eens met wikipedia. Maar je gaat steeds maar 1 stap terug en kijkt naar de uitkomst. Ik help je door te gaan met terugkijken in de tijdlijn.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:00 schreef Peach_1985 het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie niet helemaal, maar je bent met me eens toch dat Wikipedia wel een betrouwbare bron is toch?
Dus misschien inhoudelijk reageren op wat ik dan zeg? Of met andere betrouwbare bronnen komen?
Niet zo betrouwbaar dus als ik dacht, want het wordt dus niet gecontroleerd..quote:
Het bloedbad van Sabra en Shatilla? Door christelijke milities??quote:Op woensdag 18 september 2024 20:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En wat gebeurde er twee maanden later, op 16 tot 18 augustus?
Saoedi Arabi, de VAE en de Amerikaanse Marine:quote:Op woensdag 18 september 2024 19:57 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Totale vernietiging zal/mag niet gebeuren, maar door strategische doelen zoals havens olie installaties energiecentrales en indere infrastructuur te vernietigennduurt het weer een tijdje voor deze lieden weer iets terug kunnen doen. Bovendien is het goed voor de internationale handel, nu zijn ze een bedreiging voor de scheepvaart.
Als dat zo is, waarom probeer je het dan nog?quote:Op woensdag 18 september 2024 19:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik had er ook weinig fiducie in.
Dat bedoel ik, er wordt echt verwacht dat je een standpunt inneemt, als je zegt dat je voor Isral bent dan krijg je nog net geen doodsbedreigingen binnen van de Moslims in Nederland en als je tegen Isral bent dan keur je automatisch weer de acties richting Isral goed?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En wat gebeurde er twee maanden later, op 16 tot 18 augustus?
Het is niet meer te herleiden wie ooit begonnen was en het doet er zelfs niet meer toe want op dit moment hebben alle partijen tig redenen om de ander aan te vallen en over duizend jaar hebben de partijen honderdduizenden redenen om de ander aan te vallen
Hezbollah is de volgende jodenhaatpartij die geschoond gaat worden. Heb je dat nou ng niet door?quote:Op woensdag 18 september 2024 19:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hun wraak zal zoet zijn [s]vrees[/s hoop ]ik. Dit is een actie-reactie geweldsspiraal van jewelste.
Ja, waar komt dat idee toch vandaan?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Wait, wacht, whut??? Waar komt het idee vandaan dat ik op n lijn zou staan met HezboLlah??
Ik wel want die mensen zijn antisemitisch of op zijn minst anti-Isral. Dan is de tegenpartij per definitie slachtoffer.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, ik vind Hezbollah niet zielig, wat enkelen kennelijk wel vinden.
Ik snap niet waarom mensen graag een terreurorganisatie als slachtoffer willen zien.
Dat ligt inderdaad aan jou. Of jij je iets aantrekt van de indoctrinatie van de Moslims in jouw eigen omgeving, of de linkse strijders/deugers die nog nooit echte ellende hebben meegemaakt en de paradox niet snappen waar ze in zitten. Dat begint bij jezelf.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:09 schreef Peach_1985 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, er wordt echt verwacht dat je een standpunt inneemt, als je zegt dat je voor Isral bent dan krijg je nog net geen doodsbedreigingen binnen van de Moslims in Nederland en als je tegen Isral bent dan keur je automatisch weer de acties richting Isral goed?
Deze aanslag zorgt alleen maar voor nog meer geweld en er is werkelijk niemand die ingrijpt.
Ik begrijp niet hoe je zoiets kan toejuichen, maar dat zal wel aan mij liggen.
Ja die snap ik echt niet!quote:Op woensdag 18 september 2024 20:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Wait, wacht, whut??? Waar komt het idee vandaan dat ik op n lijn zou staan met HezboLlah??
Ja, zeker nu half Hezbollah een hand of been kwijt is. Dat zullen massale aanvallen worden. Trolpoging zoveel.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hun wraak zal zoet zijn vrees ik. Dit is een actie-reactie geweldsspiraal van jewelste.
hoeft nietquote:Op woensdag 18 september 2024 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom moeten mensen toch altijd partij kiezen? Ik hou absoluut niet van Hezbollah, maar zeker ook niet van Isral.
Dat kan en is ook prima. Dan blijf je gewoon neutraal. Wat vind je van deze vergeldingsactie van Isral dan? Of heb je daar geen mening over? Je kan niet zeggen dat je bijvoorbeeld het wel novel vind dat ze het met precisie doen, op de terrorist gericht, in plaats van de tegenpartij die het willekeurig doet met een paar honderd raketten? Of heb je daar ook gewoon geen mening over?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom moeten mensen toch altijd partij kiezen? Ik hou absoluut niet van Hezbollah, maar zeker ook niet van Isral.
Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe iemand iets tegen deze aanval op Hezbollah terroristen kan hebben. Hezbollah schiet al jaren, zo niet langer, net zoals Hamas, raketten op Isralische burgers. Als er een partij is die zich aan geen enkel regel houdt dan zijn het Hamas en Hezbollah. Die lui verdienen alle ellende die ze toekomt.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:09 schreef Peach_1985 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, er wordt echt verwacht dat je een standpunt inneemt, als je zegt dat je voor Isral bent dan krijg je nog net geen doodsbedreigingen binnen van de Moslims in Nederland en als je tegen Isral bent dan keur je automatisch weer de acties richting Isral goed?
Deze aanslag zorgt alleen maar voor nog meer geweld en er is werkelijk niemand die ingrijpt.
Ik begrijp niet hoe je zoiets kan toejuichen, maar dat zal wel aan mij liggen.
Die vergeldingsactie gaat er niet komen.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:23 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ja, zeker nu half Hezbollah een hand of been kwijt is. Dat zullen massale aanvallen worden. Trolpoging zoveel.
Omdat er ook heel veel onschuldige burgers zijn omgekomen? Lijkt me toch niet zo moeilijk waarom mensen dit afkeuren.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe iemand iets tegen deze aanval op Hezbollah terroristen kan hebben. Hezbollah schiet al jaren, zo niet langer, net zoals Hamas, raketten op Isralische burgers. Als er een partij is die zich aan geen enkel regel houdt dan zijn het Hamas en Hezbollah. Die lui verdienen alle ellende die ze toekomt.
Als Israel niks doet dan schiet Hezbollah de komende honderd jaar nog steeds raketten op Israel, daar is geen nieuwe provocatie van Isral voor nodig, de reden is al decennia lang hetzelfde
Jij denkt echt dat iemand die de Islam aanhangt en in die landen woont en daar niet los van gebroken is, de intelligentie bezit om daar aan te denken en het te onderzoeken? :’)quote:Op woensdag 18 september 2024 20:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Alweer? Ze hebben niet even hun communicatieapparatuur genspecteerd na de aanvallen van gisteren?
Wanneer?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:30 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Omdat er ook heel veel onschuldige burgers zijn omgekomen?
Welke onschuldige burgers op hoeveel terroristen? Kom met cijfers.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:30 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Omdat er ook heel veel onschuldige burgers zijn omgekomen? Lijkt me toch niet zo moeilijk waarom mensen dit afkeuren.
En ik heb een hekel aan hezbollah.
Ja dit valt wel op, het zijn bijna uitsluitend Hezbollah lui die geraakt zijn.quote:
Ja, maar ik denk dat Isral alleen een punt wil maken daar, en niet de illusie heeft om alles daar op te kunnen rollen. Het hoogste kader uitschakelen, zoiets.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
dat hebben de Saoudi's jaren lang geprobeerd
en met grof geschut, grondtroepen en een veel kortere afstand
Want 1 is niet teveel?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:33 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Welke onschuldige burgers op hoeveel terroristen? Kom met cijfers.
Zeer zeker niet. In oorlogssituaties zie je normaal enorm veel collateral damage. Deze actie heeft misschien 0,5-1% collateral damage. Dat is schone oorlogsvoering. Ik snap niet wat je daar verkeerd aan vind. Rare.quote:
Troll confirmed!quote:Op woensdag 18 september 2024 20:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja lekker trolololol doen over gevallen burgerslachtoffers, geen haar beter dan hamas jij.
Hezbollah is niet een officieel leger dus al hun mensen zijn dan toch burger?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja lekker trolololol doen over gevallen burgerslachtoffers, geen haar beter dan hamas jij.
Ik had meer van jou verwacht Ulx dan dit.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hezbollah is niet een officieel leger dus al hun mensen zijn dan toch burger?
Ja, heel bijzonder en innovatief. Maar verder voel ik niets voor beide partijen. Ook niet bij Oekrane of Rusland. Daarom wordt ik ook altijd uitgemaakt als Poetin versteher in het Oekrane topic. En bijvoorbeeld ook iemand als Rob de Wijk. Ik probeer gewoon feitelijk naar de situatie te kijken.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:25 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Dat kan en is ook prima. Dan blijf je gewoon neutraal. Wat vind je van deze vergeldingsactie van Isral dan? Of heb je daar geen mening over? Je kan niet zeggen dat je bijvoorbeeld het wel novel vind dat ze het met precisie doen, op de terrorist gericht, in plaats van de tegenpartij die het willekeurig doet met een paar honderd raketten? Of heb je daar ook gewoon geen mening over?
Er zijn het afgelopen jaar zoveel dingen gebeurd dat je nogal psycho overkomt als je dit blijft herhalen.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:15 schreef GerryDV het volgende:
Ik mag me echt in de handen wrijven dat ik deze geniale en memorabele gebeurtenis bewust mee heb mogen maken. Dit gaat echt de geschiedenisboeken in als de best doordachte en grootschalige spionagemissie in de geschiedenis. Hier gaat minimaal 1 film over gemaakt worden. Hoe de beschaafde wereld een grootste slag toebracht aan de barbaarse terroristen middels zijn morele buitenpost Isral, het licht temidden van het Islamitische kwaad. En daarmee ook heeft verhoed dat enkelen van die terroristen aanslagen konden plegen in het globale Westen.
Ik hoop dat er nog meer te wachten staat om ook echt de wortel uit te roeien, alhoewel dat nog even zal duren want de verlichting moet daar nog plaatsvinden zoals dat hier eeuwen geleden al gebeurt is.
Is Hezbollah een onderdeel van de strijdkrachten van de soevereine staat Libanon? Ja? Dan is dat land al een jaar Isral aan het beschieten. Nee. Dan zijn het burgers. En dus per definitie onschuldig.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik had meer van jou verwacht Ulx dan dit.
Ja en zo blijft het een vicieuze cirkel van geweld.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe iemand iets tegen deze aanval op Hezbollah terroristen kan hebben. Hezbollah schiet al jaren, zo niet langer, net zoals Hamas, raketten op Isralische burgers. Als er een partij is die zich aan geen enkel regel houdt dan zijn het Hamas en Hezbollah. Die lui verdienen alle ellende die ze toekomt.
Als Israel niks doet dan schiet Hezbollah de komende honderd jaar nog steeds raketten op Israel, daar is geen nieuwe provocatie van Isral voor nodig, de reden is al decennia lang hetzelfde
Nee hoor, Hezbollah en Hamas zijn uitgroeisels van wat er al meer dan een eeuw gaande is in deze regio: terrorisme jegens Joodse gemeenschappen en later tegen Isral omdat men in Arabisch en Islamtische kringen vindt dat Isral niet mag bestaan en vernietigd moet worden.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:42 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Hezbollah en Hamas bestonden ook niet voordat er militaire bezettingen van Isral plaatsvonden
En zelfs dat lukt je niet.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, heel bijzonder en innovatief. Maar verder voel ik niets voor beide partijen. Ook niet bij Oekrane of Rusland. Daarom wordt ik ook altijd uitgemaakt als Poetin versteher in het Oekrane topic. En bijvoorbeeld ook iemand als Rob de Wijk. Ik probeer gewoon feitelijk naar de situatie te kijken.
@skysherrif ? Wat vind je hiervan?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:37 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Zeer zeker niet. In oorlogssituaties zie je normaal enorm veel collateral damage. Deze actie heeft misschien 0,5-1% collateral damage. Dat is schone oorlogsvoering. Ik snap niet wat je daar verkeerd aan vind. Rare.
Ik vraag me af waarom jij het niet vervelend vindt dat er ook burgers omkomen omdat er veel meer dan alleen walkietalkies vandaag ontploften. Ik neem aan dat jullie dit genoeg voglen om dat ook te weten.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is Hezbollah een onderdeel van de strijdkrachten van de soevereine staat Libanon? Ja? Dan is dat land al een jaar Isral aan het beschieten. Nee. Dan zijn het burgers. En dus per definitie onschuldig.
Of niet soms?
Nee, hij neemt de telefoon niet op.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:41 schreef Discombobulate het volgende:
Heeft Hasrallah al een speech gegeven?
quote:
Dat ik niet snap waarom je ook de 1% niet mag betreuren en dan blijkbaar een troll bent? En laten we eerst nog maar afwachten of het 1 procent was.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:43 schreef wpor het volgende:
[..]
@:skysherrif ? Wat vind je hiervan?
Welke burgers en waarom liepen ze met hezbollahspul rond?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom jij het niet vervelend vindt dat er ook burgers omkomen omdat er veel meer dan alleen walkietalkies vandaag ontploften. Ik neem aan dat jullie dit genoeg voglen om dat ook te weten.
morgenquote:Op woensdag 18 september 2024 20:41 schreef Discombobulate het volgende:
Nee, Isral pleegt hier terroristicide.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:43 schreef DrDentz het volgende:
Moeten we nu medelijden hebben met die getroffen Hezbollah strijders? Is toch een hele mooie actie van Israel?
Die komt voorlopig niet in de buurt van een electronisch apparaat, dus ook geen microfoon…quote:Op woensdag 18 september 2024 20:41 schreef Discombobulate het volgende:
Ja ik maak me wel een beetje zorgen..quote:Op woensdag 18 september 2024 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
Andere mensen die denken dat dit het opstapje is naar een groot regionaal conflict in het midden oosten?
Ik wil je niet afzeiken, maar er is al bijna een jaar een groot conflict aan de gang.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
Andere mensen die denken dat dit het opstapje is naar een groot regionaal conflict in het midden oosten?
Hun fleshlight blijkt gewoon 1 brok semtex te zijnquote:Op woensdag 18 september 2024 20:43 schreef TLC het volgende:
Die hezbollahtjes zullen nu over ieder apparaat wat ze in huis hebben gaan twijfelen![]()
![]()
quote:Op woensdag 18 september 2024 20:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke burgers en waarom liepen ze met hezbollahspul rond?
Dat er een aanval op een strijder uitgevoerd wordt zonder controle of er burgers binnen bereik (van de pager of portofoon) zijn dat is inderdaad een reden om dit af te keuren.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:30 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Omdat er ook heel veel onschuldige burgers zijn omgekomen? Lijkt me toch niet zo moeilijk waarom mensen dit afkeuren.
JA!quote:Op woensdag 18 september 2024 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
Oorlog dan, wat je het ook wil noemen, want het kan nog veel erger. Israel en Hezbollah, de Iraanse proxies, etc. zijn er nooit vol er op gegaan.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik wil je niet afzeiken, maar er is al bijna een jaar een groot conflict aan de gang.
Hij komt gebak brengen.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:41 schreef Ali_boo het volgende:
Dit is de vooravond van iets grootst
[ x ]
Ja, alleen dat was tussen Hamas en Isral voornamelijk en speelde zich vooral af in Isral en de Gazastrook, nu wordt Libanon er ook bij betrokken en wie gaat zich er vervolgens nog meer mee bemoeien?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik wil je niet afzeiken, maar er is al bijna een jaar een groot conflict aan de gang.
Als die Ayatollahs nou eens het geld en gezondheidszorg besteden aan de eigen bevolkingquote:
Zo'n regeltje van een nobody zegt sowieso niks. Daarnaast, ik heb nog geen enkel filmpje van een gewonde vrouw of gewond kind gezien, dat zegt mij al genoeg. Dat is bijv. bij de beelden uit Gaza wel anders. Deze aanval, veel netter ga je het niet krijgen.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
en iets meer persoonlijk iemand die ik vrij goed ken (oekraiense libanees) :
[ afbeelding ]
Behalve dat je vergeet te melden dat er raketten vanuit Syri, Irak, Iran en Jemen naar Israel zijn geschoten en dat Hezbollah er sinds 8 oktober vorig jaar iets van 8000 op Isral af heeft gevuurd heb je punt.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:50 schreef Peach_1985 het volgende:
[..]
Ja, alleen dat was tussen Hamas en Isral voornamelijk en speelde zich vooral af in Isral en de Gazastrook, nu wordt Libanon er ook bij betrokken en wie gaat zich er vervolgens nog meer mee bemoeien?
Prima ziekenhuizen daar hoor. Collega van mij (uit Iran) moest een vrij grote operatie daar ondergaan en was allemaal prima gegaan, goede chirurgen, etc. Iran is geen Palastina of Congo ofzo.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Als die Ayatollahs nou eens het geld en gezondheidszorg besteden aan de eigen bevolking
met welke microfoon?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:41 schreef Discombobulate het volgende:
Hee joh, op 7 oktober waren er al demonstraties tegen Isral. Op de n of andere manier worden actie en reactie, dader en slachtoffer daar altijd omgekeerd.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Behalve dat je vergeet te melden dat er raketten vanuit Syri, Irak, Iran en Jemen naar Israel zijn geschoten en dat Hezbollah er sinds 8 oktober vorig jaar iets van 8000 op Isral af heeft gevuurd heb je punt.
Hezbollah vind ik een vreselijke organisatie, ook hebben ze volgens mij jarenlang assad geholpen syriers te vernietigen . Die organisatie mag verdwijnen. Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat er een aanval op een strijder uitgevoerd wordt zonder controle of er burgers binnen bereik (van de pager of portofoon) zijn dat is inderdaad een reden om dit af te keuren.
Andere kant, Hezbollah schiet al sinds mensenheugenis raketten op Isralische burgers en blijft raketten schieten. Aangezien de vijand geen enkele stap over de grens op Isralische grondgebied zet, zal bij vergelding of zelfverdediging altijd het risico aanwezig zijn dat een Libanese burger binnen bereik is.
Dan was dit (gisteren en vandaag), we weten nog veel niet en er is onduidelijkheid, een relatief nette aanval waarbij helaas ook burgers gewond zijn geraakt en zeker een overleden. We mogen van Isral niet verwachten dat ze niks doet
Met zijn allen in n vliegtuig. Blijkbaar zijn ze niet overtuigd dat de IDF altijd gewondentransporten bestookt.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Honderden strijders die ineens geen functionele rechterhand hebben is ook best effectief.
Nee, waarom? Op beelden zie je natuurlijk mensen in burgerkleding en je eerste empathische reactie is: ach wat naar. Maar als je dezelfde figuren bedenkt in een camouflagepakje, een theedoek op het hoofd en een kalashnikov om de schouder, dan is het ineens niet zo zielig meer.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:43 schreef DrDentz het volgende:
Moeten we nu medelijden hebben met die getroffen Hezbollah strijders?
Mijn eerste gedachte. Dergelijk stompzinnig volgzaam onnadenkend volk kan je van alles wijsmaken, enige kritische zelfreflectie is ver te zoeken, laat staan "kritiek op de leiding".quote:Op woensdag 18 september 2024 20:32 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat iemand die de Islam aanhangt en in die landen woont en daar niet los van gebroken is, de intelligentie bezit om daar aan te denken en het te onderzoeken? :’)
quote:Op woensdag 18 september 2024 20:53 schreef wpor het volgende:
[..]
Zo'n regeltje van een nobody zegt sowieso niks. Daarnaast, ik heb nog geen enkel filmpje van een gewonde vrouw of gewond kind gezien, dat zegt mij al genoeg. Dat is bijv. bij de beelden uit Gaza wel anders. Deze aanval, veel netter ga je het niet krijgen.
Betrouwbare bron zeg, wowquote:Op woensdag 18 september 2024 20:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
en iets meer persoonlijk iemand die ik vrij goed ken (oekraiense libanees) :
[ afbeelding ]
Oh ja dat zou nog goed te voorzien zijn ook. Na gisteren wisten ze hoe goed het werkte en dat Iran dit waarschijnlijk aan zou bieden. Heb je er een hoop op een kluitje.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Met zijn allen in n vliegtuig. Blijkbaar zijn ze niet overtuigd dat de IDF altijd gewondentransporten bestookt.
Heel zielig, ja, vreselijk.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
Deze 2
Ook volgens NYT en CNN oa
https://www.nytimes.com/l(...)hezbollah-gaza-hamas
Weet ik - je hebt er zelfs medisch toerisme - maar er heerst ook flinke armoede in Iran. Die gezondheidszorg is voor grote delen van de bevolking niet verkrijgbaar.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Prima ziekenhuizen daar hoor. Collega van mij (uit Iran) moest een vrij grote operatie daar ondergaan en was allemaal prima gegaan, goede chirurgen, etc. Iran is geen Palastina of Congo ofzo.
Jij bent vast erg gezellig op verjaardagen. Dat je n een augurkje n een blokje kaas TEGELIJK pakt en in je giechel steekt en dan zegt: "Ik wil niet racistisch zijn hoor, maar..."quote:Op woensdag 18 september 2024 20:32 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat iemand die de Islam aanhangt en in die landen woont en daar niet los van gebroken is, de intelligentie bezit om daar aan te denken en het te onderzoeken? :’)
Ook goed.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:58 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens Peter Wijninga werden die piepers maar door het middenkader van Hezbollah en niet de hoogste commandanten. Die hebben ze dus niet uitgeschakeld.
Goeie propaganda.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
Deze 2
Dat is verschrikkelijk en zou nooit mogen gebeuren. Maar zoals gezegd, netter dan dit ga je 'm niet krijgen.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
Deze 2
Jij kan mij precies lezen! Wordt wel omschreven als gezellig ja.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij bent vast erg gezellig op verjaardagen. Dat je n een augurkje n een blokje kaas TEGELIJK pakt en in je giechel steekt en dan zegt: "Ik wil niet racistisch zijn hoor, maar..."
quote:Op woensdag 18 september 2024 20:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee, waarom? Op beelden zie je natuurlijk mensen in burgerkleding en je eerste empathische reactie is: ach wat naar. Maar als je dezelfde figuren bedenkt in een camouflagepakje, een theedoek op het hoofd en een kalashnikov om de schouder, dan is het ineens niet zo zielig meer.
Misschien dat een tweet als deze je niet zal bevallenquote:
Tja, wie zegt dat hij niet tegelijk aan duistere zaakjes deed?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[..]
Misschien dat een tweet als deze je niet zal bevallen
[ x ]
quote:Op woensdag 18 september 2024 20:32 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Werkelijk? Ik zie ook niet zoveel uit Gaza, hoor. Opvallend weinig, zelfs. Pallywood is natuurlijk ook niet meer actief sinds Hamas onder de grond is gedreven.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:53 schreef wpor het volgende:
[..]
Zo'n regeltje van een nobody zegt sowieso niks. Daarnaast, ik heb nog geen enkel filmpje van een gewonde vrouw of gewond kind gezien, dat zegt mij al genoeg. Dat is bijv. bij de beelden uit Gaza wel anders. Deze aanval, veel netter ga je het niet krijgen.
Die tweet zegt mij ook helemaal niets.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[..]
[ x ]
Wil je beelden zien?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Werkelijk? Ik zie ook niet zoveel uit Gaza, hoor. Opvallend weinig, zelfs. Pallywood is natuurlijk ook niet meer actief sinds Hamas onder de grond is gedreven.
Wat deed hij met een pieper op zak van een gewapende militie?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[..]
[ x ]
Ongeloofwaardig als de iraanse ambassadeur en zijn lijfwachter die piepers ook gebruikten.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:58 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens Peter Wijninga werden die piepers maar door het middenkader van Hezbollah en niet de hoogste commandanten. Die hebben ze dus niet uitgeschakeld.
Pagers werden uitgedeeld aan ziekenhuis personeel ongeacht of ze hezbollah waren of niet.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat deed hij met een pieper op zak van een gewapende militie?
Duurde nog lang voordat de fake news berichten over hulpverleners die “toevallig” een hezbollah pieper droegen slachtoffer zijn geworden.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[..]
[ x ]
Vervelend enzo, maar die Fatima pakte dus blijkbaar de pager van haar vader. Zal uiteindelijk dus ook wel geen haar beter zijn geworden, want ze krijgt het met de paplepel ingegoten. Daarnaast is het ook gewoon blijkbaar een risico wat die vader wilde nemen, ondanks zijn gezin.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
Deze 2
Eigen schuld, iets aannemen van een terrorist.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Pagers werden uitgedeeld aan ziekenhuis personeel ongeacht of ze hezbollah waren of niet.
Peter fucking Wijninga is een absolute nobody op dit gebied. Niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:10 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ongeloofwaardig als de iraanse ambassadeur en zijn lijfwachter die piepers ook gebruikten.
Daar mag je een bron voor geven. Het is vele malen meer aannemelijk dat deze hulpverlener voor Hezbollah werkte en daarom een pieper bij zich droeg. Totdat jij met het tegendeel komt geloven we dus de meest logische verklaring.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Pagers werden uitgedeeld aan ziekenhuis personeel ongeacht of ze hezbollah waren of niet.
😂quote:De VN-Veiligheidsraad komt vrijdag in spoedzitting bijeen om te praten over de ontplofte piepers en walkietalkies.
Dat is een van de punten. Een man in Libanon, in de West Bank of Gaza wordt uitgeschakeld en dan weet het westen meteen dat hij het verdiend heeft. Alsof er in al die jaren bij al die tienduizenden operaties gewoon nog niet een keer een foutje of 'foutje' gemaakt is.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:07 schreef wpor het volgende:
[..]
Tja, wie zegt dat hij niet tegelijk aan duistere zaakjes deed?
Niet alle Hezbollah strijders zijn fulltime aan het strijden lijkt me.
Waarom hebben die pagers van hezbollah en niet van het ziekenhuis? En waarom zijn er geen berichten over massale explosies van medische piepers?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Tsja had hij maar niet moeten bijbeunen voor hezbollahquote:Op woensdag 18 september 2024 21:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[..]
[ x ]
Waarom zijn dan alleen Hezbollah piepers ontploft?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hezbollah is ook meer dan een militante beweging. Het is ook een politieke partij en een sociale organisatie. Beetje zoals hier tijdens de verzuiling: een katholieke partij, een katholieke omroep, katholieke scholen, katholieke liefdadigheid. Maar daar dan inclusief een militante tak.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:07 schreef wpor het volgende:
[..]
Tja, wie zegt dat hij niet tegelijk aan duistere zaakjes deed?
Niet alle Hezbollah strijders zijn fulltime aan het strijden lijkt me.
Ik denk dat het heel vaak een cynische reactie is. Van "ja hoor, natuurlijk zijn het weer een miljoen onschuldige baby's" terwijl men echt wel weet dat er een gerede kans is dat er inderdaad onschuldige omstanders bij zaten. Maar inderdaad wordt er dan denk ik ook gedacht dat het toch maar een Arabier of een toekomstige terrorist was.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is een van de punten. Een man in Libanon, in de West Bank of Gaza wordt uitgeschakeld en dan weet het westen meteen dat hij het verdiend heeft. Alsof er in al die jaren bij al die tienduizenden operaties gewoon nog niet een keer een foutje of 'foutje' gemaakt is.
We weten dat die foutjes er zijn, we weten ook van beleid. Toch kijkt het westen meteen weg, net zoals die school in Gaza vanmorgen en daar schreeuwde direct na de klap wel heel veel jonge kinderen en we weten niks van het doelwit en de afwegingen. Het is al meteen goed
Niet alleen dokters/abulance personeel overigens.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar mag je een bron voor geven. Het is vele malen meer aannemelijk dat deze hulpverlener voor Hezbollah werkte en daarom een pieper bij zich droeg. Totdat jij met het tegendeel komt geloven we dus de meest logische verklaring.
Hetzelfde geldt voor Hamas, trouwens.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:21 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Hezbollah is ook meer dan een militante beweging. Het is ook een politieke partij en een sociale organisatie. Beetje zoals hier tijdens de verzuiling: een katholieke partij, een katholieke omroep, katholieke scholen, katholieke liefdadigheid. Maar daar dan inclusief een militante tak.
Geen idee of degenen die bij wijze van spreken de Hezbollah-voedselbank runnen ook zo'n pager hebben.
Omdat het ziekenhuis een hezbollah ziekenhuis, als in door hezbollah gecontroleerd gebied, omdat het daar een enorme politieke partij is?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom hebben die pagers van hezbollah en niet van het ziekenhuis? En waarom zijn er geen berichten over massale explosies van medische piepers?
Precies.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:21 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Hezbollah is ook meer dan een militante beweging. Het is ook een politieke partij en een sociale organisatie. Beetje zoals hier tijdens de verzuiling: een katholieke partij, een katholieke omroep, katholieke scholen, katholieke liefdadigheid. Maar daar dan inclusief een militante tak.
Geen idee of degenen die bij wijze van spreken de Hezbollah-voedselbank runnen ook zo'n pager hebben.
De pagers werden ingevoerd omdat Nasrallah dacht dat Isral de mobieltje gemakkelijk kon traceren. Waarom zou dat een probleem zijn voor iemand die de voedselbank runt? Het lijkt me niet een club die nou zo van de individuele privacy is.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:21 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Onderschat het Pallywood effect niet, inclusief de make-up, de belichting, de scripts en de acteurs.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel vaak een cynische reactie is. Van "ja hoor, natuurlijk zijn het weer een miljoen onschuldige baby's" terwijl men echt wel weet dat er een gerede kans is dat er inderdaad onschuldige omstanders bij zaten. Maar inderdaad wordt er dan denk ik ook gedacht dat het toch maar een Arabier of een toekomstige terrorist was.
Hier in dit topic nog over een kind "ja die krijgt het toch met de paplepel ingegoten, zou er toch n geworden zijn".
Waarom gingen ze dan niet allemaal af? in een beetje ziekenhuis zijn honderden piepers in omloop.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Omdat het ziekenhuis een hezbollah ziekenhuis, als in door hezbollah gecontroleerd gebied, omdat het daar een enorme politieke partij is?
Het probleem is dat er nu 1 verpleegkundige op een zilveren schaal wordt gelegd om te dienen als het boegbeeld van het onrecht dat Isral heeft aangedaan tijdens een aanval op Hezbollah.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is een van de punten. Een man in Libanon, in de West Bank of Gaza wordt uitgeschakeld en dan weet het westen meteen dat hij het verdiend heeft. Alsof er in al die jaren bij al die tienduizenden operaties gewoon nog niet een keer een foutje of 'foutje' gemaakt is.
We weten dat die foutjes er zijn, we weten ook van beleid. Toch kijkt het westen meteen weg, net zoals die school in Gaza vanmorgen en daar schreeuwde direct na de klap wel heel veel jonge kinderen en we weten niks van het doelwit en de afwegingen. Het is al meteen goed
Je hebt geen bron dus.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Niet alleen dokters/abulance personeel overigens.
Het is heel simpel. Hezbollah heeft ook een enorme politieke tak. Die hebben controle over overheidsinstanties zoals ziekenhuizen, maar ook politie, brandweer en andere oragnisaties. Voor al die beroepen waren die pagers ook zeer belangrijk. Die kregen ze dus uitgedeeld als hun satndaard uitrusting van de overkoepelende organisatie hezbollah, zonder dat zij daar per se individueel lid van waren (laat staan een hezbollah strijder).
dat is gewoon hoe het daar georganiseerd is?
Volgens mij zijn die pagers expliciet uitgedeeld om te voorkomen dat er militaire berichten onderschept zouden kunnen worden, dus dat maakt het iets minder waarschijnlijk dat er ook onschuldige kleuterjuffen tussen zaten.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Niet alleen dokters/abulance personeel overigens.
Het is heel simpel. Hezbollah heeft ook een enorme politieke tak. Die hebben controle over overheidsinstanties zoals ziekenhuizen, maar ook politie, brandweer en andere oragnisaties. Voor al die beroepen waren die pagers ook zeer belangrijk. Die kregen ze dus uitgedeeld als hun satndaard uitrusting van de overkoepelende organisatie hezbollah, zonder dat zij daar per se individueel lid van waren (laat staan een hezbollah strijder).
dat is gewoon hoe het daar georganiseerd is?
quote:the militants switched from using mobile phones, which are less secure for combat purposes, to older methods of communication like pagers to try and stay ahead of Israel's highly capable intelligence apparatus.
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
Hoe meer verklaringen skysherrif heeft hoe meer vragen die oproept en hoe meer zeker we ervan kunnen zijn dat het wel degelijk gaat om een hezbollah strijder.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom gingen ze dan niet allemaal af? in een beetje ziekenhuis zijn honderden piepers in omloop.
Hoe weet jij hoeveel er wel niet af zijn gegaan bij hulpverleners?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom gingen ze dan niet allemaal af? in een beetje ziekenhuis zijn honderden piepers in omloop.
Dat er een “hulpverlener” een hezbollah pager zou hebben gehad die afgegaan is ja.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]
In dit topic is al meerdere keren een bron gepost.
En hoe gebeurde dat? Ze hadden een pager van Hezbollah gekregen?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe weet jij hoeveel er wel niet af zijn gegaan bij hulpverleners?
Volgens libanese bronnen zijn er meerdere brandweerlieden/hulpverleners gewond geraakt.
Ook hier mag je een bron voor geven.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe weet jij hoeveel er wel niet af zijn gegaan bij hulpverleners?
Volgens libanese bronnen zijn er meerdere brandweerlieden/hulpverleners gewond geraakt.
Waarom deelt een politieke partij piepers uit aan ziekenhuispersoneel?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Omdat het ziekenhuis een hezbollah ziekenhuis, als in door hezbollah gecontroleerd gebied, omdat het daar een enorme politieke partij is?
Nee, een schooljuf.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:30 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat een arts/hulpverlener met een pager moet?
Dat kan. Daarnaast zijn er ook berichten van ontplofte telefoons (Isralische media, wellicht waren die te enthousiast), intercoms en zonnepanelen. Dat zijn bijzonder rare plekken voor een pagerquote:Op woensdag 18 september 2024 21:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Duurde nog lang voordat de fake news berichten over hulpverleners die “toevallig” een hezbollah pieper droegen slachtoffer zijn geworden.
Je ziet wel vaker dat er dan ongerelateerde zaken bij worden gehaald, ik las ook berichten dat iPhones ontploften bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat kan. Daarnaast zijn er ook berichten van ontplofte telefoons (Isralische media, wellicht waren die te enthousiast), intercoms en zonnepanelen. Der zijn bijzonder rare plekken voor een pager
Daar heb je misschien een punt. Niet alleen high-tech spul deed boem. Banden zijn ook ontploft. Zowel van auto's als van fietsen. Het is wel opvallend.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat kan. Daarnaast zijn er ook berichten van ontplofte telefoons (Isralische media, wellicht waren die te enthousiast), intercoms en zonnepanelen. Der zijn bijzonder rare plekken voor een pager
In oorlogsvoering ontkom je niet aan burgerslachtoffers. Het lijkt iets moderns om dan eenzijdig te verlangen van Israel dat ze 0 nevenslachtoffers maken want anders is het een schande.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel vaak een cynische reactie is. Van "ja hoor, natuurlijk zijn het weer een miljoen onschuldige baby's" terwijl men echt wel weet dat er een gerede kans is dat er inderdaad onschuldige omstanders bij zaten. Maar inderdaad wordt er dan denk ik ook gedacht dat het toch maar een Arabier of een toekomstige terrorist was.
Hier in dit topic nog over een kind "ja die krijgt het toch met de paplepel ingegoten, zou er toch n geworden zijn".
Ik ben benieuwd wie dat gedaan heeft, misschien Nieuw Zeeland of Tuvalu eilanden. We kunnen het gewoon nog niet uitsluiten inderdaadquote:Op woensdag 18 september 2024 21:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar heb je misschien een punt. Niet alleen high-tech spul deed boem. Banden zijn ook ontploft. Zowel van auto's als van fietsen. Het is wel opvallend.
De sjiieten in Zuid en Oost Libanon (compleet buitengesloten door de maronitische en soennitische politieke elite + in gewapend conflict met de PLO voor het overgrote deel van de burgeroorlog) waren nota bene aanvankelijk redelijk positief over de Isralische invasie in 1982 in de veronderstelling dat het de geweld van de burgeroolog en de aanwezigheid van de PLO zou doen stoppen maar wanneer je politieke en historische kennis niet verder gaat dan moslims = trollen van LotR dan is niet raar dat je nooit stil staat waarom een land continu nieuwe vijanden maakt die het eerst niet had nadat mensen van dichtbij kennis maken met de most moral armyquote:Op woensdag 18 september 2024 20:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Hezbollah en Hamas zijn uitgroeisels van wat er al meer dan een eeuw gaande is in deze regio: terrorisme jegens Joodse gemeenschappen en later tegen Isral omdat men in Arabisch en Islamtische kringen vindt dat Isral niet mag bestaan en vernietigd moet worden.
Wat moet die met een pager van Hezbollah? Die is ingesteld op het netwerk van Hezbollah, dus niet op het netwerk van het ziekenhuis?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:30 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat een arts/hulpverlener met een pager moet?
Ik zie al mijn hele leven Arabieren stenen gooien richting machinegeweren en tanks. Twee derde van mijn leven zie ik ze elkaar massaal op de meest gruwelijke wijze uitmoorden. Sterker: honderden landgenoten vlogen uit om daaraan mee te werken. Demonstraties tegen al het bloedvergieten zijn er wel, maar ze worden pas groter dan een paar man als er Joden bij betrokken zijn. Heb het nu al meerdere keren gevraagd hier, maar nooit gekregen: heb je een voorbeeld van een anti ISIS demonstratie waar meer moslims op af kwamen, dan zijn afgereisd?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja nee die dubbele standaard die alleen voor Isral geldt die is bekend ja. Dat is ook waarom er miljoenen Jemenieten en Soedanezen op of over het randje van de hongersnood zitten zonder dat daar massa's voor op de been te roepen zijn.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:36 schreef GerryDV het volgende:
[..]
In oorlogsvoering ontkom je niet aan burgerslachtoffers. Het lijkt iets moderns om dan eenzijdig te verlangen van Israel dat ze 0 nevenslachtoffers maken want anders is het een schande.
Aan de ndere kant is de oppositie van Israel, in elke vorm en goedanigheid, bezig met aanvallen en aanslagen waarbij het ze niks boeit ofher onschuldige burgers zijn.
Erg raar om dan deze tegenreactie die specifiek de dragers van communicatiemiddelen die alleen uitgereikt zijn aan leden van de terreurgroepering, te veroordelen.
Vlak Vanuatu niet uit!quote:Op woensdag 18 september 2024 21:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wie dat gedaan heeft, misschien Nieuw Zeeland of Tuvalu eilanden. We kunnen het gewoon nog niet uitsluiten inderdaad
Die verklapte toch het atoomprogramma?quote:
quote:Op woensdag 18 september 2024 21:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook hier mag je een bron voor geven.
Dat was Mururoa dacht ik.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die verklapte toch het atoomprogramma?
Dat is 1 “hulpverlener”.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:55 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
[ afbeelding ]
[ x ]
[ x ]
[x]https://twitter.com/faytu(...)jt8iwxulE5iC_E3yIw8A
Faytuks News (@:Faytuks) on X[/x]
[ x ]
[ x ]
https://x.com/markito0171/status/1836048970646217079
In deze video zag je gewoon meerdere kinderen
[ afbeelding ]
Heb niet alles wat ik gelezen heb afgelopen dagen direct weer voorhanden maar even eea opgezocht
Elke militair zou voor dit soort cijfers tekenen.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:55 schreef XLVNB het volgende:
Feit: 4500+ gewonde/dooie Hezbolla strijders (terroristen). Tot nu toe 3!!!!! onschuldige slachtoffers in de media (die arts, discutabel).
Kap met dit gejank dat het OnMeNseLiJk is. Perfect uitgevoerde operatie.
Een demonstratie is niet een parade, welk concreet politiek doel heb jij voor ogen waar die demonstraties als drukmiddel voor konden worden gebruikt? Demonstraties tegen AH en zo om dadels van gestolen Jezidische dorpen uit de winkel te halen? Oproep aan het kabinet om niet F16 onderdelen te verkopen aan Mosoel?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Demonstraties tegen al het bloedvergieten zijn er wel, maar ze worden pas groter dan een paar man als er Joden bij betrokken zijn. Heb het nu al meerdere keren gevraagd hier, maar nooit gekregen: heb je een voorbeeld van een anti ISIS demonstratie waar meer moslims op af kwamen, dan zijn afgereisd?
Het is heel makkelijk om cynisch te worden over de waarde van het leven.
Ik tel er 1 in de armen van die verpleegkundige. Die foto is geen kind.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:55 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Propagandaquote:Op woensdag 18 september 2024 21:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom zien we dan 1 verpleegkundige die slachtoffer is van de aanval en waarom wordt die zo uitvergroot.
quote:Op woensdag 18 september 2024 21:59 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Ik tel er 1 in de armen van die verpleegkundige. Die foto is geen kind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je denkt dat dit geen kind is maak ik me ernstig zorgen.
[ Bericht 10% gewijzigd door sp3c op 18-09-2024 22:05:11 ]
Je zegt hier eigenlijk niks he.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja nee die dubbele standaard die alleen voor Isral geldt die is bekend ja. Dat is ook waarom er miljoenen Jemenieten en Soedanezen op of over het randje van de hongersnood zitten zonder dat daar massa's voor op de been te roepen zijn.
Kind gaat dood door pieper die ontploft van vader.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik merk dat er behoefte is aan dit feestelijke nieuws. Wil jij die hier z.s.m. blijven posten?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:55 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
[ afbeelding ]
[ x ]
[ x ]
[x]https://twitter.com/faytu(...)jt8iwxulE5iC_E3yIw8A
Faytuks News (@:Faytuks) on X[/x]
[ x ]
[ x ]
https://x.com/markito0171/status/1836048970646217079
Heb niet alles wat ik gelezen heb afgelopen dagen direct weer voorhanden maar even eea opgezocht
Beetje nauwe kijk op wat een demo kan zijn heb je, maar in je stramien: enige sociale druk aan islamitische jongeren om thuis te blijven en geweld fantasien los te laten. Druk op de politiek om die jongeren sneller op te sporen een tegen te houden. Net zoals de Pally demo's dingen eisen aan een buitenlandse overheid die waarschijnlijk niet gaat luisteren. Voor de sluiting van een jihad moskee. Enz enz enz.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:58 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Een demonstratie is niet een parade, welk concreet politiek doel heb jij voor ogen waar die demonstraties als drukmiddel voor konden worden gebruikt? Demonstraties tegen AH en zo om dadels van gestolen Jezidische dorpen uit de winkel te halen? Oproep aan het kabinet om niet F16 onderdelen te verkopen aan Mosoel?
Zulke demonstraties waren er maar maar pakte niet zoveel aandacht omdat dat toch een vrij hoog hond-bijt-man gehalte heeftquote:Op woensdag 18 september 2024 22:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Beetje nauwe kijk op wat een demo kan zijn heb je, maar in je stramien: enige sociale druk aan islamitische jongeren om thuis te blijven en geweld fantasien los te laten. Druk op de politiek om die jongeren sneller op te sporen een tegen te houden. Net zoals de Pally demo's dingen eisen aan een buitenlandse overheid die waarschijnlijk niet gaat luisteren.
Het tv programma?quote:Op woensdag 18 september 2024 22:35 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Zulke demonstraties waren er maar maar pakte niet zoveel aandacht omdat dat toch een vrij hoog hond-bijt-man gehalte heeft
Dan levert Isral wapens en raketten aan Oekrane.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:27 schreef GerryDV het volgende:
Rusland die wapens aan Iran gaat leveren of direct deel gaat nemen aan een oorlog tegen Isral?
En je, als je boel kan overnemen, als dictator miljardair kan worden/zijn. Kijk naar leiders van Hamas bijv.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Hezbollah en Hamas zijn uitgroeisels van wat er al meer dan een eeuw gaande is in deze regio: terrorisme jegens Joodse gemeenschappen en later tegen Isral omdat men in Arabisch en Islamtische kringen vindt dat Isral niet mag bestaan en vernietigd moet worden.
En de moslims die isis op de grond en in de lucht bestreden waren nog gerichter en effectieverquote:Op woensdag 18 september 2024 22:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het tv programma?
Zo ja dan is dit toch precies wat ik schreef? Anderhalve paardenkop aanwezig tenzij ze boos op joden kunnen zijn?
Demonstreren tegen een van die rondsel moskees lijkt mij ook heel wat gerichter en haalbaarder dan Bibi overtuigen te stoppen door je uni in Amsterdam te slopen of tuuterend in een optocht door Utrecht te racen.
https://en.wikipedia.org/wiki/China%27s_final_warningquote:Op woensdag 18 september 2024 23:08 schreef sp3c het volgende:
Maar die zouden nog wereld vernietigd terugslaan vanwege de vorige actie toch of heb ik die gemist ergens?
quote:Op woensdag 18 september 2024 22:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]Heb je als troll ook een bron voor deze video?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je denkt dat dit geen kind is maak ik me ernstig zorgen.
Wait….. whut??quote:Op woensdag 18 september 2024 21:58 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Een demonstratie is niet een parade, welk concreet politiek doel heb jij voor ogen waar die demonstraties als drukmiddel voor konden worden gebruikt? Demonstraties tegen AH en zo om dadels van gestolen Jezidische dorpen uit de winkel te halen? Oproep aan het kabinet om niet F16 onderdelen te verkopen aan Mosoel?
Oh shit. Ik hoop dat de Iron Dome bijgevuld is want dit worden weer 200 300 raketten en drones die ze weer automatisch uit de lucht moeten laten knallen. The horror.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:05 schreef Ali_boo het volgende:
Iran heeft rechten
[ x ]
En Isral ook
[ x ]
Wat in het vat zit, verzuurt niet.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:44 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Oh shit. Ik hoop dat de Iron Dome bijgevuld is want dit worden weer 200 300 raketten en drones die ze weer automatisch uit de lucht moeten laten knallen. The horror.
Als israel burgerslachtoffers maakt is het 'genocide'.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:55 schreef XLVNB het volgende:
Feit: 4500+ gewonde/dooie Hezbolla strijders (terroristen). Tot nu toe 3!!!!! onschuldige slachtoffers in de media (die arts, discutabel).
Kap met dit gejank dat het OnMeNseLiJk is. Perfect uitgevoerde operatie.
Iran:quote:Op woensdag 18 september 2024 23:05 schreef Ali_boo het volgende:
Iran heeft rechten
[ x ]
En Isral ook
[ x ]
Blaffende honden bijten nietquote:Woofwoof woofwoofWOOFWOOF!!!
Ik ken de uitspraak, maar wat bedoel je ermee in deze context? Ik vind het een beetje raar..quote:Op woensdag 18 september 2024 23:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat in het vat zit, verzuurt niet.
Woefwoefwoef;beepbeepbeep.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iran:
[..]
Blaffende honden bijten niet
Boemquote:
Van wie heeft die ambassadeur die pager gekregen? Van Isral?quote:
Ze jagen iets na wat toch niet te verslaan is. Het is als Hydra de draak uit de Griekse Mythologie.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:55 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ik ken de uitspraak, maar wat bedoel je ermee in deze context? Ik vind het een beetje raar..
Blaas n testikel weg en er groeien er weer twee voor terug?quote:Op donderdag 19 september 2024 00:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze jagen iets na wat toch niet te verslaan is. Het is als Hydra de draak uit de Griekse Mythologie.
Die zullen zeker een groot aantal boze brieven schrijven.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:04 schreef ACT-F het volgende:
[ x ]
Ik ben benieuwd hoe het morgen eruit ziet. Een hoop boze Hezbollah strijders in ieder geval
Bezorgd per postduif.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die zullen zeker een groot aantal boze brieven schrijven.
Matig, maar ik waardeer je inzet.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Blaas n testikel weg en er groeien er weer twee voor terug?
From the liver to the kneequote:Op donderdag 19 september 2024 00:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Matig, maar ik waardeer je inzet.
israel creert met dit gedrag de Hamas en HezboLlah strijders van morgen.
{
Laten we het hopen, dat die ook weer geliquideerd worden.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:04 schreef ACT-F het volgende:
[ x ]
Ik ben benieuwd hoe het morgen eruit ziet. Een hoop boze Hezbollah strijders in ieder geval
Ten eerste zullen er dankzij de afgelopen dagen minder kinderen worden geboren uit Hezbollahvaders. En daarnaast: Ze staan voor joker. Ze zijn volledig vernederd. Het was Nasrallah die de pager met de bom aan de Iraanse ambassadeur gaf. Nou nou, wat een geniaal strateeg.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
de IDF?quote:Op donderdag 19 september 2024 00:27 schreef SpaceOddity het volgende:
Wat is dat hele midden oosten toch een oneindige brok van ellende.
Dit vraagt om een goddelijke interventie.
Een tsunami, aardbeving, virus, astrode ... Iets...
Da's pas taalquote:
Nee hoor, die waren er toch wel gekomen, het is nu eenmaal de aard van het beestje. Israel zorgt er alleen voor dat ze wat minder ballen hebben dan voorheen.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mens kan het ook, er is ooit een bom uitgevonden die alles wat leeft doodt, maar alle infrastructuur laat staan.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:27 schreef SpaceOddity het volgende:
Wat is dat hele midden oosten toch een oneindige brok van ellende.
Dit vraagt om een goddelijke interventie.
Een tsunami, aardbeving, virus, astrode ... Iets...
Een neutronenbom ontploft ook gewoon. Alleen met relatief minder kracht en meer straling.quote:Op donderdag 19 september 2024 01:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mens kan het ook, er is ooit een bom uitgevonden die alles wat leeft doodt, maar alle infrastructuur laat staan.
Hamas en Hezbollah van vandaag roepen dit over zichzelf af door de hele tijd op Israel te schieten, het is een vreselijke actie/reactie enzoquote:Op donderdag 19 september 2024 00:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En Israel heeft geen onschuldige burgers?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:30 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hebben ze gedaan; ze hebben pagers naar Hezbollah gestuurd.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:08 schreef sp3c het volgende:
Maar die zouden nog wereld vernietigd terugslaan vanwege de vorige actie toch of heb ik die gemist ergens?
De vaten worden alleen steeds kapot gemaakt. Hoe lang blijf je nog nieuwe vaten maken? En je weet dat de vatenmakers het laatste doel zijn op de weg naar vrede.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat in het vat zit, verzuurt niet.
5 posts later heb je het doel zover verlegd dat het echt nergens meer over gaat.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:01 schreef moby_jones het volgende:
[..]
En de moslims die isis op de grond en in de lucht bestreden waren nog gerichter en effectiever
geboren als Paul trouwensquote:Op donderdag 19 september 2024 08:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Deze Karen is vicepremier van Belgi
Ja, maar dan is er iemand die ergens op een knopje moet drukken, en dan kan er weer met een vinger naar de andere kant gewezen worden en dat heeft dan ook weer gevolgen met alleen maar meer escalatie.quote:Op donderdag 19 september 2024 01:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mens kan het ook, er is ooit een bom uitgevonden die alles wat leeft doodt, maar alle infrastructuur laat staan.
En dan gaat dat touw vonken en sissen.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Wat voor apparaat gaat vandaag ploffen daar?Of gebruiken ze tegenwoordig gewoon 2 blikjes met een stuk touw ertussen voor de communicatie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |