quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Isral begonnen, in oktober vorig jaar. Het Isralische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
Hoe kan je nou weer een mobiel of laptop laten ontploffen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Nu is het wel fijn dat het bij Hezbollah is gebeurd, maar dit zou zomaar eens heel kut voor iedereen met een laptop of mobiel kunnen worden.
Net zoals ze de verrijkingscentrifuges in Iran hebben laten vastlopen: virus schrijven die een kwetsbaarheid van de batterij uitbuit.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:55 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Hoe kan je nou weer een mobiel of laptop laten ontploffen.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:51 schreef Haags het volgende:
Werkelijk waar briljant bedacht dit. Chapeau!
quote:
Afgekeken van GTAquote:Op dinsdag 17 september 2024 16:55 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Op vergelijkbare wijze als een pager gok ik zo.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:55 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ookquote:Op dinsdag 17 september 2024 16:57 schreef LiptonLemon het volgende:
Toen ik het bericht voor het eerst las dacht ik dat de aardappels in Lebanon spontaan ontplofte, de afbeelding van een markt in het NOS bericht helpt daar ook niet bij.
Koop je een granaatappel op de markt ontploft je pieper.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:57 schreef LiptonLemon het volgende:
Toen ik het bericht voor het eerst las dacht ik dat de aardappels in Lebanon spontaan ontplofte, de afbeelding van een markt in het NOS bericht helpt daar ook niet bij.
Nou de vraag is of er wellicht iets in het productieproces is toegevoegd of aangepast.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Nu is het wel fijn dat het bij Hezbollah is gebeurd, maar dit zou zomaar eens heel kut voor iedereen met een laptop of mobiel kunnen worden.
Het westen gebruikte die dingen rond de eeuwwisseling. In Nederland hebben we ze zelfs gewoon overgeslagen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:16 schreef Hathor het volgende:
In 2024 nog met een pieper op zak lopen.
Zou wel echt een prachtig staaltje infiltratie zijn van Israel als die regel kwam van iemand die stiekem voor Israel werkt en dat suggereerde. Om zo een batch aangepaste pagers naar iedereen te krijgen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geenstijl meldt dat het om een nieuwe batch pagers zou gaan die een paar dagen geleden zijn gemporteerd door Hezbollah omdat de leden geen mobieltjes meer mochten gebruiken in verband met de veiligheid.
De voeding in mijn pc is ooit eens ontploft, klinkt niet veel harder als een kanonslagje op oudjaarsavond.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:55 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Ik moest direct aan pagers denken maar door die foto in combinatie met het het woord piepers begon ik te twijfelen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:57 schreef LiptonLemon het volgende:
Ik heb er ooit eens een tijdje een gehad, voor de ambulante handel zeg maar. Maar dat is toch al gauw weer een jaartje of 30 geleden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het westen gebruikte die dingen rond de eeuwwisseling. In Nederland hebben we ze zelfs gewoon overgeslagen.
Made in Israelquote:Op dinsdag 17 september 2024 17:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
WSJ meldt dat het om een nieuwe batch pagers zou gaan die een paar dagen geleden zijn gemporteerd door Hezbollah omdat de leden geen mobieltjes meer mochten gebruiken in verband met de veiligheid.
Nee hoor, hier zijn ze nog gebruikt voor storingsdienst.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het westen gebruikte die dingen rond de eeuwwisseling. In Nederland hebben we ze zelfs gewoon overgeslagen.
Nee werden of worden nog gewoon gebruikt in Nederland.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Nederland hebben we ze zelfs gewoon overgeslagen.
Juist als het dmv software is gedaan kan dit nog wel eens voor iedereen feest worden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou de vraag is of er wellicht iets in het productieproces is toegevoegd of aangepast.
Dat hoeft niet eens het explosief zelf te zijn, maar kan ook een firmware zijn met een kleine aanpassing erin die het mogelijk maakt via een backdoor de batterij te laten oververhitten bijvoorbeeld.
M'n halve klas liep met piepers, zal rond 1995 geweest zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voeding is wat anders dan de accu. De lithium accu's zijn heel brandbaar.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
De voeding in mijn pc is ooit eens ontploft, klinkt niet veel harder als een kanonslagje op oudjaarsavond.
Wat deden jullie met piepers dan?quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
M'n halve klas liep met piepers, zal rond 1995 geweest zijn.
Heb ze niet zien ontploffen, overigens.
Dan kon je opgepiept worden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat deden jullie met piepers dan?
In de VS waren ze populair omdat er op iedere straathoek betaaltelefoons waren voordat iedereen een mobieltjequote:Op dinsdag 17 september 2024 17:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Abn Amro had mij ooit een gratis pager aangebodenquote:Op dinsdag 17 september 2024 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In de VS waren ze populair omdat er op iedere straathoek betaaltelefoons waren voordat iedereen een mobieltje
kreeg. Als je iemand wou spreken dan stuurde je het telefoonnummer van waar je was naar iemands pager die dan vervolgens de dichtstbijzijnde telefoon opzocht en je op het verstuurde nummer belde.
Nadat iedereen een mobieltje had waren die dingen overbodig.
Niet zomaar. Wat ik bedoel is dat Israel dan bijvoorbeeld Apple's productielijn geinfiltreerd moet hebben om een backdoor in het productieproces zelf te plaatsen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Juist als het dmv software is gedaan kan dit nog wel eens voor iedereen feest worden.
Ik ben te jong om die dingen ooit bewust meegemaakt te hebben. Meer dan een toon en een kort bericht kun je er niet op krijgen toch? Waarom dan zo'n ding meenemen naar een school? Als je vriendjes toch niks kunnen versturen.quote:
Ik heb het over storingsdienst.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben te jong om die dingen ooit bewust meegemaakt te hebben. Meer dan een toon en een kort bericht kun je er niet op krijgen toch? Waarom dan zo'n ding meenemen naar een school? Als je vriendjes toch niks kunnen versturen.
Eigenlijk wel gek hoe je met 5 jaar leeftijdsverschil zo'n technologie helemaal over kan slaan. Ik had dit nooit kunnen bedenken.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In de VS waren ze populair omdat er op iedere straathoek betaaltelefoons waren voordat iedereen een mobieltje
kreeg. Als je iemand wou spreken dan stuurde je het telefoonnummer van waar je was naar iemands pager die dan vervolgens de dichtstbijzijnde telefoon opzocht en je op het verstuurde nummer belde.
Nadat iedereen een mobieltje had waren die dingen overbodig.
Lachen. Dan weet je als ziekenhuis zeker dat ieder slachtoffer dat op dat moment hulp komt zoeken een Hezbollah strijder is.quote:
Vreselijk .....quote:
Dat is een functie die ik nog kan begrijpen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:31 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb het over storingsdienst.
Als monteur kon je dan opgepiept worden bij een storing en moest je naar het bedrijf bellen.
Volgens Hezbollah zelf zijn het Hezbollah pagers.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:33 schreef Breekfast het volgende:
In hoeverre zijn het echt "Hezbollah pagers" of pagers die toevallig ook vaak door Hezbollah worden gebruikt? In dat 2e scenario zijn er wellicht ook veel onschuldige slachtoffers? Of had Israel de mogelijkheid om te kiezen welke pagers wel ontploften en welke niet?
Hij framed helemaal niks.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgens Hezbollah zelf zijn het Hezbollah pagers.
Maar blijf lekker doorframen...
Ja, die tijdspanne was erg kort inderdaad. Ikzelf heb wel neefjes en nichtjes uit moeten leggen wat een videorecorder was en hoe dat werkte. Of een gameconsole met cartridges of cassettebandjes enzo. Maar die dingen bestonden heel wat langer.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Eigenlijk wel gek hoe je met 5 jaar leeftijdsverschil zo'n technologie helemaal over kan slaan. Ik had dit nooit kunnen bedenken.
Ik zie mogelijkheden voor Tesla's.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Juist als het dmv software is gedaan kan dit nog wel eens voor iedereen feest worden.
En de Chinezenquote:Op dinsdag 17 september 2024 17:42 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ik zie mogelijkheden voor Tesla's.
Zo'n vuurbal jonge![]()
Alhoewel ik wel kan voorstellen dat Musk al zoiets dergelijks in de software heeft ingebouwd
Die batterijen ontploffen niet. Zo zijn ze niet ontworpen. Ze kunnen wel een flinke steekvlam/fik veroorzaken.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:56 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Net zoals ze de verrijkingscentrifuges in Iran hebben laten vastlopen: virus schrijven die een kwetsbaarheid van de batterij uitbuit.
Wat een zet. Bijna 3000 leden gewond en dood zonder een raket of kogel af te vuren.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:39 schreef Tjoent het volgende:
Al acht doden en 2750 gewonden volgens Steve.
De kogelvrije cybertruck die alleen opengaat met elektriciteit is gewoon een crematorium.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:42 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ik zie mogelijkheden voor Tesla's.
Zo'n vuurbal jonge![]()
Alhoewel ik mij wel kan voorstellen dat Musk al zoiets dergelijks in de software heeft ingebouwd
Ze hadden beter dood kunnen zijn. Ook voor de ziekenhuizen trouwens.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat een zet. Bijna 3000 leden gewond en dood zonder een raket of kogel af te vuren.
Rondvliegende ballen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:47 schreef Haags het volgende:
[..]
Ze hadden beter dood kunnen zijn. Ook voor de ziekenhuizen trouwens.
Op de beelden zie je heel wat mensen invalide worden en daar worden anti-personeel mijnen al heel lang voor ontworpen. Kreupele mannen onderhouden is veel duurder dan een begrafenis.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:47 schreef Haags het volgende:
[..]
Zoek eens op Galaxy Note 7...quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:46 schreef franske19 het volgende:
[..]
Die batterijen ontploffen niet. Zo zijn ze niet ontworpen. Ze kunnen wel een flinke steekvlam/fik veroorzaken.
Zou wat zijn als je tesla een rijdende bom zou zijn met 750 kilo aan springstof haha.
Das toch wel een bizar sterke explosie op al die filmpjes voor zo'n klein dingetje.quote:
Haha ja daar zit wat in.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:46 schreef franske19 het volgende:
[..]
Die batterijen ontploffen niet. Zo zijn ze niet ontworpen. Ze kunnen wel een flinke steekvlam/fik veroorzaken.
Zou wat zijn als je tesla een rijdende bom zou zijn met 750 kilo aan springstof haha.
quote:
En vast ook heel veel onschuldige burgers...quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lachen. Dan weet je als ziekenhuis zeker dat ieder slachtoffer dat op dat moment hulp komt zoeken een Hezbollah strijder is.
Juist niet, een (zwaar) gewonde terrorist is een zware belasting, een dode begraaf je gewoon.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:47 schreef Haags het volgende:
[..]
Eight people have been killed and 2,750 wounded — 200 of them critically — by exploding pagers across Lebanon, the country's health minister says.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:39 schreef Tjoent het volgende:
Al acht doden en 2750 gewonden volgens Steve.
Volgend jaar op Netflix. The Spy 2.0quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zou wel echt een prachtig staaltje infiltratie zijn van Israel als die regel kwam van iemand die stiekem voor Israel werkt en dat suggereerde. Om zo een batch aangepaste pagers naar iedereen te krijgen.
Gewoon een steekvlam. Zo zijn ze ontworpen als ze falen. Bovendien zit in een pieper een veel kleinere accu of gewoon een AA batterij dus die zou een nog kleinere vlam veroorzaken. Er zit niet genoeg energie in die batterij om een explosie te veroorzaken.quote:
En naar die Iraanse ambassadeur die ook zwaargewond is geraakt. Als die het overleeft tenminste.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd naar de reactie van Hezbollah
Nou ben ik wel benieuwd of het hun eigen fout is of dat Isral er achter zit.quote:
Wat die ook wordt, hij is een octaaf hoger.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Er zit gewoon een manual release op de deuren, die je kan gebruiken in geval van nood.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De kogelvrije cybertruck die alleen opengaat met elektriciteit is gewoon een crematorium.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:13 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Die zijn wel uitgepiept
De kwadaardigheid van onze elites is een complottheorie volgens de AIVD en dissidenten worden gewoon in de cel gegooid.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:
terecht.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De kwadaardigheid van onze elites is een complottheorie volgens de AIVD en dissidenten worden gewoon in de cel gegooid.
Hezbollah holds Israel ‘fully responsible’ for pager explosions, vows retaliationquote:Op dinsdag 17 september 2024 18:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Honderden? Zitten nu op 8. Moet wel heel hard gaan opeens voor honderden dodenquote:
Zet de link er nou gewoon bijquote:Op dinsdag 17 september 2024 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees in een bericht van nu.nl dat ze ook in ziekenhuizen en op ambulances werden gebruikt en dat vind ik niet zo tof.
We gaan het wel lezen hoe veel niet-Hezbollah mensen (zwaar) gewond gaan zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees in een bericht van nu.nl dat ze ook in ziekenhuizen en op ambulances werden gebruikt en dat vind ik niet zo tof.
De terroristen van Hezbollah gebruiken piepers in plaats van mobiele telefoons, omdat die laatste te gemakkelijk getraceerd kunnen worden. Hezbollah heeft er een heel communicatiesysteem mee.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat voor pagers zijn het precies? Waarvoor zijn ze gebruikt en door wie?
Ik denk niet dat het zo gegaan is eerlijk gezegd, kan me dat bijna niet voorstellen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:35 schreef Momo het volgende:
Ik verbaas mij over dat een pager zo kan exploreren dat mensen serieus gewond raken. Zou je dit ook kunnen doen bij smartphones/tablets etc. als je bijvoorbeeld mensen op een phising link laat klikken of een virus gaat installeren op een device. Zou een groep/land dat bijvoorbeeld ook bij Nederlanders kunnen doen?
Vast wel maar denk dat het effectiever is om 10 drones met explosiven boven een festival af te laten gaan.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:35 schreef Momo het volgende:
Ik verbaas mij over dat een pager zo kan exploreren dat mensen serieus gewond raken. Zou je dit ook kunnen doen bij smartphones/tablets etc. als je bijvoorbeeld mensen op een phising link laat klikken of een virus gaat installeren op een device. Zou een groep/land dat bijvoorbeeld ook bij Nederlanders kunnen doen?
Nee.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:35 schreef Momo het volgende:
Moet wel. Een lithium batterij explodeert niet opeens. Die puft meer.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het zo gegaan is eerlijk gezegd, kan me dat bijna niet voorstellen.
Veel betere verklaring is dat de distributieketen onderschept is en er aan gesleuteld is.
Lithium batterijen zijn tegenwoordig (de smartphone varianten) kleine bommetjes.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:40 schreef xzaz het volgende:
[..]
Moet wel. Een lithium batterij explodeert niet opeens. Die puft meer.
Nee, deze zijn overduidelijk gemodificeerd, zal iets van een explosief zoals C4 in gezeten hebben.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:35 schreef Momo het volgende:
Hoezo gebruikt een dokter of een ambulancebroeder niet gewoon een smartphone?quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Jij hebt Grey's Anatomy niet gezienquote:Op dinsdag 17 september 2024 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo gebruikt een dokter of een ambulancebroeder niet gewoon een smartphone?
Wat ik tot nu toe lees zijn alleen pagers die aan Hezbollah geleverd zijn ontploft. Wel duizenden, dus daar zal vast ook wel een uitgeleende pager bij zitten, maar als die pagers in een ambulance of in het ziekenhuis ontploft zijn dan was er vast wat niet pluis met de eigenaar daarvan.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Als het piepers zijn aangekocht door Hezbollah werken deze dokters en ambulanciers blijkbaar dus mee met Hezbollah, hoe komen ze er anders aanquote:Op dinsdag 17 september 2024 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik kan dat hele bericht waar het in zou staan niet vinden op nu.nl..quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:50 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Als het piepers zijn aangekocht door Hezbollah werken deze dokters en ambulanciers blijkbaar dus mee met Hezbollah, hoe komen ze er anders aan
Weinig medelijden mee
quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, deze zijn overduidelijk gemodificeerd, zal iets van een explosief zoals C4 in gezeten hebben.
Accu's in telefoons kunnen wel een steekvlam geven maar dan moet je ze eerst aardig mishandelen of sluiting veroorzaken. Dit waren geen accu's, of in ieder geval geen standaard accu's of batterijen.
Sowieso zou je bij een brandende lithium-accu in veruit de meeste gevallen nog genoeg tijd hebben gehad om hem aan de kant te gooien.
Gezien het aantal gewonden moeten het wel echt onverwachte explosies geweest zijn.
Ik heb even wat filmpjes opgezocht over smartphones die ontploffen, nouja meer een kleine plof en steekvlam inderdaad.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Lithium batterijen zijn tegenwoordig (de smartphone varianten) kleine bommetjes.
Het verbaast me vooral dat Motorola in een pieper (zo'n ding wat misschien 5% van de stroom trekt van een smartphone) heeft uitgerust met een full on smartphone batterij.
Dat klinkt als zo'n board-room vergadering waar ik wel even had willen meeluisteren:
- "ja ik wil dat ie 3 weken lang mee gaat zonder te hoeven laden.. yooyoyoyoyoyyoo".
"Eh.. waarom"
- "HJB doe het.. GET ON IT"
Een voorbeeld van wat een lithium batterij kan aanrichten in een kwart seconde.
Er is geen enkele reden voor een burger om zo'n pager te hebben. Die worden dus door deze terroristen gebruikt, elk nieuws bericht spreekt over Hezbollah leden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:54 schreef aloa het volgende:
[..]
En vast ook heel veel onschuldige burgers...
Nee excuses, heb het verkeerd gelezen. Ze gebruiken voor de zekerheid maar de pagers in de ziekenhuizen en ambulances niet meer.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kan dat hele bericht waar het in zou staan niet vinden op nu.nl..
Ik zag een aantal kinderen voorbij komen. Als je er toevallig naast staat.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:53 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden voor een burger om zo'n pager te hebben. Die worden dus door deze terroristen gebruikt, elk nieuws bericht spreekt over Hezbollah leden.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik moest direct aan pagers denken maar door die foto in combinatie met het het woord piepers begon ik te twijfelen.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:16 schreef Hathor het volgende:
In 2024 nog met een pieper op zak lopen.
Aantal jaar geleden gebruikten ze die dingen ook gewoon nog bij de brandweer. Dan ook natuurlijk ambulance.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo gebruikt een dokter of een ambulancebroeder niet gewoon een smartphone?
Waarschijnlijk omdat de piepers van tijd tot tijd gerouleerd worden.quote:
Ik heb nog een pieper gehad hoor als tiener, een gele. Die kreeg je gratis als je een abn jongeren rekening opende.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nog steeds hoor. P2000 is gewoon een semafoon.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Aantal jaar geleden gebruikten ze die dingen ook gewoon nog bij de brandweer. Dan ook natuurlijk ambulance.
Weet niet hoe het nu zit, maar zo gek is zo'n ding niet hoor.
Uiteraard zaait het terroristische Isralische regime ook graag dood en verderf onder burger- en ziekenhuispersoneel.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:
opgepiept worden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met welke strijders willen ze dat gaan doen?quote:
Je hebt een pieper en een pager. Op een pieper zie je alleen het telefoonnummer staan van degene die je gebeld heeft zodat je zelf een telefooncel kon zoeken en terugbellen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben te jong om die dingen ooit bewust meegemaakt te hebben. Meer dan een toon en een kort bericht kun je er niet op krijgen toch? Waarom dan zo'n ding meenemen naar een school? Als je vriendjes toch niks kunnen versturen.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:04 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een situatieschets door de jaren heen. @:rambodirk
Dat denk ik ook. En zou je zo'n batterij zichzelf al kunnen laten opblazen dan gaat dat tijd kosten en niet binnen een oogwenk van een seconde. Er zal wel een explosief in gestopt zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, deze zijn overduidelijk gemodificeerd, zal iets van een explosief zoals C4 in gezeten hebben.
Accu's in telefoons kunnen wel een steekvlam geven maar dan moet je ze eerst aardig mishandelen of sluiting veroorzaken. Dit waren geen accu's, of in ieder geval geen standaard accu's of batterijen.
Sowieso zou je bij een brandende lithium-accu in veruit de meeste gevallen nog genoeg tijd hebben gehad om hem aan de kant te gooien.
Gezien het aantal gewonden moeten het wel echt onverwachte explosies geweest zijn.
Binnenkort dan maar wat kermits naar die regio verschepen. Ik begreep dat Hezbollah ze had besteld omdat de telefoons een veiligheidsrisico vormden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Aantal jaar geleden gebruikten ze die dingen ook gewoon nog bij de brandweer. Dan ook natuurlijk ambulance.
Weet niet hoe het nu zit, maar zo gek is zo'n ding niet hoor.
Nee. Gewoon met piepers hoor!quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:14 schreef Momo het volgende:
Term bestaat nog steeds wel voor politie en zorgmedewerkers etc. "Ik kan komen maar ik kan opgepiept worden door werk". Al zal dat oppiepen gebeuren via smartphone tegenwoordig waarschijnlijk.
Waarvan een groot aantal zich niet langer voort kunnen planten?quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat een zet. Bijna 3000 leden gewond en dood zonder een raket of kogel af te vuren.
Die had ik ook, echt precies dezelfde. Ergens eind jaren 90quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb nog een pieper gehad hoor als tiener, een gele. Die kreeg je gratis als je een abn jongeren rekening opende.
De halve klas liep er mee.
[ afbeelding ]
Het is zo weer 7 oktober ...quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:24 schreef Gehenna het volgende:
Een handjevol herzbollahs uitgeschakeld, en de overige bijna 3000 pissed off en zinnend op wraak, op scherp gezet
Wat zou je winnen van zo'n aanvalZoiets krijg je toch snoeihard terug over een tijdje zou je denken
Allah zal hun zegenenquote:Op dinsdag 17 september 2024 19:13 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Met welke strijders willen ze dat gaan doen?
Lastig om Isral te bestoken met raketten als je maar 1 hand hebt.
De communicatie bij Hezbollah ligt waarschijnlijk grotendeels plat nu.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:24 schreef Gehenna het volgende:
Een handjevol herzbollahs uitgeschakeld, en de overige bijna 3000 pissed off en zinnend op wraak, op scherp gezet
Wat zou je winnen van zo'n aanvalZoiets krijg je toch snoeihard terug over een tijdje zou je denken
Ah ja, dat wel natuurlijk, voor nuquote:Op dinsdag 17 september 2024 19:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
De communicatie bij Hezbollah ligt waarschijnlijk grotendeels plat nu.
Dat denken ontbreekt bij Israel (en in een groot deel van het Westen).quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:24 schreef Gehenna het volgende:
Ze zijn van smartphone naar pager gegaan, misschien gaan ze nu per briefpost of postduif communiceren.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
De communicatie bij Hezbollah ligt waarschijnlijk grotendeels plat nu.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het zo gegaan is eerlijk gezegd, kan me dat bijna niet voorstellen.
Veel betere verklaring is dat de distributieketen onderschept is en er aan gesleuteld is.
Wat denk je dan wat er met Isral zal gebeuren?quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat denken ontbreekt bij Israel (en in een groot deel van het Westen).
Demografisch legt Israel het gewoon af. En met alle acties die ze het afgelopen jaar gepleegd hebben is de haat richting Israel alleen maar gegroeid. Er worden dit jaar weer miljoenen moslimjongens volwassen vol met haat tegen dat land. Dan kun je er 10.000, 50.000 of 100.000 per jaar opblazen, eigenlijk tikt het niet aan.
Israel is gewoon fucked, hoe duivels-geniaal ze ook zijn. Het is enkel tijdrekken.
Misschien was de hele bestelling wel bij de Mossad gedaan. Hezbollah is al een oud probleem voor Israel.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, maar dat is toch een serie uit de tijd van de Nokia 3310?quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij hebt Grey's Anatomy niet gezien
Op zeker moment worden ze gewoon onder de voet gelopen. De rijke Israelieten zullen wel naar de VS vluchten. De weg van het zwaard is voor hun geen succesvolle langetermijn-strategie.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wat denk je dan wat er met Isral zal gebeuren?
Ja zeker weten. De eindeloze escalatiespiraal. Netanyahu wou oorlog, Gallant diplomatieke oplossing, Netanyahu werkt Gallant er uit en binnenkort de Hezbollah oorlog.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:24 schreef Gehenna het volgende:
Zoiets krijg je toch snoeihard terug over een tijdje zou je denken
Pieper is geen officile term. Het apparaat heet officieel semafoon en kan een geluidssignaal ontvangen, numeriek of alfanumeriek. De pieper is de simpelste variant en was vooral in gebruik bij brandweervrijwilligers. Tegenwoordig zijn ze alfanumeriek bekend onder de naam P2000.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je hebt een pieper en een pager. Op een pieper zie je alleen het telefoonnummer staan van degene die je gebeld heeft zodat je zelf een telefooncel kon zoeken en terugbellen.
Bij een pager kon iemand iets inspreken en dan typte iemand in een centrale dat over en stuurde de tekst naar je pager.
Eerst liep de hele klas met gele piepers die je van abnamro kreeg. Later kon je sparen voor een pager bij pepsi, toen liep de hele klas daarmee. En een jaar later had iedereen een mobieltje.
Dit was de pager die je bij pepsi kon [ afbeelding ]sparen:
Ik zag een Hezbollahhand die nooit meer gaat slaan, zelfs zijn vrouw niet.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja zeker weten. De eindeloze escalatiespiraal. Netanyahu wou oorlog, Gallant diplomatieke oplossing, Netanyahu werkt Gallant er uit en binnenkort de Hezbollah oorlog.
Maar ben wel benieuwd hoe Hezbollah nu gaat terugslaan.
Hezbollah is een terreurgroepering die Isral en Joden willen vernietigen, daar zoek je geen diplomatieke oplossing mee.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja zeker weten. De eindeloze escalatiespiraal. Netanyahu wou oorlog, Gallant diplomatieke oplossing, Netanyahu werkt Gallant er uit en binnenkort de Hezbollah oorlog.
Maar ben wel benieuwd hoe Hezbollah nu gaat terugslaan.
Dat kan.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zag een Hezbollahhand die nooit meer gaat slaan, zelfs zijn vrouw niet.
Weet het niet hoor, zolang de VS achter hun staat. Kunnen ze doen wat ze willen zonder echte consequentiesquote:Op dinsdag 17 september 2024 19:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zeker moment worden ze gewoon onder de voet gelopen. De rijke Israelieten zullen wel naar de VS vluchten. De weg van het zwaard is voor hun geen succesvolle langetermijn-strategie.
Een permanente staat van half-oorlog zoals nu is ook niet eeuwig vol te houden. Op zeker moment trekken investeerders gewoon weg. Migranten blijven thuis. Jongeren proberen het te ontvluchten. Toeristen hoeven ze al helemaal niet meer te verwachten. Mobilisatie ontneemt mensen van de arbeidsmarkt. Steeds meer mensen keren zich van Israel af, ook in de media. Dit "low intensity conflict' is voor Israel echt geen 10 jaar vol te houden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Weet het niet hoor, zolang de VS achter hun staat. Kunnen ze doen wat ze willen zonder echte consequenties
Het onder de voet lopen van Israel is ook geen optie.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een permanente staat van half-oorlog zoals nu is ook niet eeuwig vol te houden. Op zeker moment trekken investeerders gewoon weg. Migranten blijven thuis. Jongeren proberen het te ontvluchten. Toeristen hoeven ze al helemaal niet meer te verwachten. Mobilisatie ontneemt mensen van de arbeidsmarkt. Steeds meer mensen keren zich van Israel af, ook in de media. Dit "low intensity conflict' is voor Israel echt geen 10 jaar vol te houden.
laten lopen bedoel je?quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het onder de voet lopen van Israel is ook geen optie.
Prima roei maar uit dat hezbollah.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:44 schreef Ali_boo het volgende:
Ze laten er geen gras over groeien![]()
[ x ]
Hele communicatiesysteem platgelegd. Zullen weinig meer vertrouwen. Communicatie voortaan per postduifquote:Op dinsdag 17 september 2024 19:24 schreef Gehenna het volgende:
Niet alleen dat, Isral loopt qua gevechtscapaciteit en capabiliteiten alleen maar uit op hun vijanden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Weet het niet hoor, zolang de VS achter hun staat. Kunnen ze doen wat ze willen zonder echte consequenties
Dat Israel ten onder gaat is geen optie.quote:
quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Als ik op Youtube zoek naar filmpjes van exploderende telefoons zijn het toch vooral steekvlammen en daardoor brandwonden en geen vleeswonden. Dat het dus alleen exploderende batterijen zijn vind ik niet echt geloofwaardig.
Nee als ik die video hier onder zie geloof ik ook vrij weinig van dat verhaalquote:
Ik had het niet anders verwacht. Dit is het moment om toe te slaan nu velen zijn uitgeschakeld.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:44 schreef Ali_boo het volgende:
Ze laten er geen gras over groeien![]()
[ x ]
WAAROM DENKT ER NIEMAND AAN DE KINDERENquote:Op dinsdag 17 september 2024 19:52 schreef Zefi het volgende:
Het zou maar andersom gedaan zijn bij de Isralirs, men zou het dan als puur kwaad bestempelen. En dat is ook wat dit is, een terreuractie. Kinderen of burgers die niks met Hezbollah te maken hebben kunnen in de buurt zitten en gewond raken toen die pagers afgingen.
Als je ziet hoe dichtbij je moet zijn bij zo’n ontploffing om er iets van te merken laat staan voelen ben je wel heel nauw maatjes zijn met Hezbollah leden om gewond te zijn geraakt.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:52 schreef Zefi het volgende:
Het zou maar andersom gedaan zijn bij de Isralirs, men zou het dan als puur kwaad bestempelen. En dat is ook wat dit is, een terreuractie. Kinderen of burgers die niks met Hezbollah te maken hebben kunnen in de buurt zitten en gewond raken toen die pagers afgingen.
De hoofdinkoper van Hezbollah heeft iets uit te leggen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
[..]
Nee als ik die video hier onder zie geloof ik ook vrij weinig van dat verhaal
*insert dictator “off with his head” meme*quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
De hoofdinkoper van Hezbollah heeft iets uit te leggen.
Zat ik ook al te denken. Of die er nou iets mee te maken heeft of niet. Hij is fuckedquote:Op dinsdag 17 september 2024 19:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
De hoofdinkoper van Hezbollah heeft iets uit te leggen.
Isral heeft kernwapens. Als Isral ten onder gaat, wordt de Arabische wereld een nucleaire parkeerplaats.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wat denk je dan wat er met Isral zal gebeuren?
De actie is juist zo geniaal in de zin dat de aanval zo bijzonder scherp tegen Hezbollah-leden gericht is, met een kleine kans op burgerslachtoffers in hun omgeving.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:52 schreef Zefi het volgende:
Ja. Ik sta ook altijd te kijken van de hersenacrobatiek waartoe mensen in staat zijn om acties enkel te beoordelen op wie ze uitvoert.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:52 schreef Zefi het volgende:
Nee, maar 2300 al dan niet tijdelijk arbeidsongeschikten is wel een flinke dreun. Van een paar honderd zal hun gezicht of verblijfplaats nu ook bekend zijn. Dit levert heel veel intel op. Als Israel de komende maand aanvalt dan is dat tegen een ernstig verzwakt Hezbollah.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat kan.
Individueel versus groep is natuurlijk iets heel anders. Het is niet zo alsof Hezbollah nu opeens weg is ofzo.
Klopt, dit zijn strijders. Ze schuilen dan wel lafjes onder de burgerbevolking, maar krijgers zijn het. Dus is het geen terreur maar een legitiem militair doel.quote:
Daar zat ik nou toevallig net aan te denken. Wat als iemand net met een kleintje op zijn heup rondloopt als die pieper in zijn broekzak ploft ? Is toch beslist minder.....quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
WAAROM DENKT ER NIEMAND AAN DE KINDEREN
Omdat wie het doet, ook iets zegt over het waarom. En terroristen opblazen is een zeer nobel doel. Zeker als de actie echt zo gericht blijkt.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Ik sta ook altijd te kijken van de hersenacrobatiek waartoe mensen in staat zijn om acties enkel te beoordelen op wie ze uitvoert.
Hezbollah heeft echt nog genoeg capaciteit om heel vervelend te zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, maar 2300 al dan niet tijdelijk arbeidsongeschikten is wel een flinke dreun. Van een paar honderd zal hun gezicht of verblijfplaats nu ook bekend zijn. Dit levert heel veel intel op. Als Israel de komende maand aanvalt dan is dat tegen een ernstig verzwakt Hezbollah.
Dat is eigenlijk wat ik ook zeg. Dat jij het nu goed vind (neem ik aan), komt omdat Israel dit gedaan heeft. De actie wordt dus beoordeeld aan de hand van diegene die hem uitvoert.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:03 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Omdat wie het doet, ook iets zegt over het waarom. En terroristen opblazen is een zeer nobel doel. Zeker als de actie echt zo gericht blijkt.
Aan de hand van de doelwitten. Hamas/Hezbollah-terroristen opblazen is een nobel doel.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wat ik ook zeg. Dat jij het nu goed vind (neem ik aan), komt omdat Israel dit gedaan heeft. De actie wordt dus beoordeeld aan de hand van diegene die hem uitvoert.
Maar dat heeft niets te maken met "hersenacrobatiek" maar gewoon met feiten.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wat ik ook zeg. Dat jij het nu goed vind (neem ik aan), komt omdat Israel dit gedaan heeft. De actie wordt dus beoordeeld aan de hand van diegene die hem uitvoert.
Uitvoerder en slachtoffer zijn natuurlijk altijd gerelateerd en niet willekeurigquote:Op dinsdag 17 september 2024 20:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aan de hand van de doelwitten. Hamas-terroristen opblazen is een nobel doel.
Meer op wie je het uitvoert. Als Rusland terroristen uitschakelt vind ik dat ook fijn. Ook al vind ik de russen niet zo liefquote:Op dinsdag 17 september 2024 20:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Lol nu is het wachten op de eerste Putin fan; die claimed dat Oekraners terroristen zijn..quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Meer op wie je het uitvoert. Als Rusland terroristen uitschakelt vind ik dat ook fijn. Ook al heb ik een tering hekel aan de russen.
Dat zijn de fans van Greet, Zelensky is de hoofdterrorist.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:09 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Lol nu is het wachten op de eerste Putin fan; die claimed dat Oekraners terroristen zijn..
Ja. Probleem is wel met zo redeneren dat het moeilijk objectief is vast te stellen wie terrorist is. Je kunt wel zeggen dat bij het uitschakelen van terroristen het humanitair oorlogsrecht niet meer van toepassing is, maar dan verklaart iedereen zijn tegenstander tot terrorist, wat sowieso al gebeurt. Het is heel erg afhankelijk van perspectief.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Meer op wie je het uitvoert. Als Rusland terroristen uitschakelt vind ik dat ook fijn. Ook al vind ik de russen niet zo lief
edit: oke iets netter beschreven zo
Deze twee feiten vind ik zo wild. Als fulltime baan berichtjes overtypen voor een pager en in termen van vandaag sparen voor een telefoon met cola drinken. Al is AI vandaag de dag ook nog vaak stiekem iemand uit India die het werk doet. Gek trouwens dat de space maxer in IKEA kleuren is ipv Pepsi.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je hebt een pieper en een pager. Op een pieper zie je alleen het telefoonnummer staan van degene die je gebeld heeft zodat je zelf een telefooncel kon zoeken en terugbellen.
Bij een pager kon iemand iets inspreken en dan typte iemand in een centrale dat over en stuurde de tekst naar je pager.
Eerst liep de hele klas met gele piepers die je van abnamro kreeg. Later kon je sparen voor een pager bij pepsi, toen liep de hele klas daarmee. En een jaar later had iedereen een mobieltje.
Dit was de pager die je bij pepsi kon [ afbeelding ]sparen:
Een bom gooien was nog veel erger met veeeeeel meer burgerslachtoffers.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar zat ik nou toevallig net aan te denken. Wat als iemand net met een kleintje op zijn heup rondloopt als die pieper in zijn broekzak ploft ? Is toch beslist minder.....
Bij nader inzien is dit bloedbad toch niet echt leuk, het idee is geweldig hoor. In de 1ste instantie puur genieten hier toen ik het las. Maar toch... wat is oorlog een ellende. Helaas met miljoenen moslims in de buurt onoverkomelijk.
Nuja, ook genoeg onzinbanen tegenwoordig.. misschien nog wel meer zelfs. Toen kreeg je er tenminste nog iets leuks voor in de plaats.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Als fulltime baan berichtjes overtypen voor een pager en in termen van vandaag sparen voor een telefoon met cola drinken.
Je was te snelquote:Op dinsdag 17 september 2024 20:09 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Lol nu is het wachten op de eerste Putin fan; die claimed dat Oekraners terroristen zijn..
Of bommenquote:Op dinsdag 17 september 2024 20:19 schreef timmmmm het volgende:
Een beduidend betere manier van oorlogvoeren dan lukraak bonnen afschieten
Maar dit is een onzinbaan waar de meest vage shit voorbij komt. Die banen zijn er nog wel, maar met video en foto erbij lijkt het mij een stuk minder grappig dan in de jaren 90.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:15 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nuja, ook genoeg onzinbanen tegenwoordig.. misschien nog wel meer zelfs. Toen kreeg je er tenminste nog iets leuks voor in de plaats.
Ze krijgen de persvoorlichter niet opgepiept.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:19 schreef timmmmm het volgende:
Een beduidend betere manier van oorlogvoeren dan lukraak bonnen afschieten
quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ze krijgen de persvoorlichter niet opgepiept.
Bakje water onder in de oven leggen en dan 15 minuten op 200 gradenquote:Op dinsdag 17 september 2024 20:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ze krijgen de persvoorlichter niet opgepiept.
Als willekeurige burgers in Libanon het doelwit waren dan had je het terreur mogen noemen. Nu is het gewoon een briljante militaire actie.quote:
medisch personeel wat die dingen veel gebruikte o.a.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als willekeurige burgers in Libanon het doelwit waren dan had je het terreur mogen noemen. Nu is het gewoon een briljante militaire actie.
Blijkbaar toch niet volgens sommige bronnen?quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:23 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
medisch personeel wat die dingen veel gebruikte o.a.
nice...
Heb tot nu toe nog 0 berichten gelezen van medisch personeel wat er door geraakt is. Kan het gemist hebbenquote:Op dinsdag 17 september 2024 20:23 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
nice...
Wederom: zolang dat medische personeel hun pager niet van een Hezbollah vriendje heeft gekregen hoeft het nergens bang voor te zijn. Alleen de pagers van Hezbollah leden zijn ontploft.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:23 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
nice...
zeiden die lullen net op tv bij het journaalquote:Op dinsdag 17 september 2024 20:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Heb tot nu toe nog 0 berichten gelezen van medisch personeel wat er door geraakt is. Kan het gemist hebben
Snap je standpunt, nu beter, dank voor je uitlegquote:Op dinsdag 17 september 2024 19:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een permanente staat van half-oorlog zoals nu is ook niet eeuwig vol te houden. Op zeker moment trekken investeerders gewoon weg. Migranten blijven thuis. Jongeren proberen het te ontvluchten. Toeristen hoeven ze al helemaal niet meer te verwachten. Mobilisatie ontneemt mensen van de arbeidsmarkt. Steeds meer mensen keren zich van Israel af, ook in de media. Dit "low intensity conflict' is voor Israel echt geen 10 jaar vol te houden.
Klopt, maar ze missen mankrachtquote:Op dinsdag 17 september 2024 19:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet alleen dat, Isral loopt qua gevechtscapaciteit en capabiliteiten alleen maar uit op hun vijanden.
Deze pagers zijn daar wel het lichtend voorbeeld van.
Dat geven ze in dit geval ook gewoon toequote:
Totaal niet gezien het enorme aantal reservisten.quote:
Jep. We gaan het merken.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Er is natuurlijk een militaire n politieke tak van Hezbollah, door de chaos in Libanon speelt Hezbollah ook een rol in hulp aan burgers, inclusief medische zorg. Het is de vraag of gewoon onafhankelijk medisch personeel zo'n pieper heeft of dat die persoon niet ook gewoon lid van Hezbollah is. Dat laatste lijkt me logischer.
nou fantastischquote:Een van de slachtoffers zou een tienjarig meisje zijn, meldt Middle East Eye.
In principe kan Israel/USA/Rusland/China/Iran/etc. dus iedereen op de wereld/ of bepaalde individuen uitschakelen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:
psychopaatquote:
Bij de NOS zie je juist precies dat in een filmpje, dat het plotseling ontploft in een tas bij iemand die in de supermarkt loopt. En een ander filmpje zie je de schade van iemand die hem op tafel had liggen meen ik.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Op meerdere filmpjes zie je trouwens dat slachtoffers eerst merken dat ze een berichtje op hun pager krijgen, kijken
wat er staat en dat het apparaat pas ontploft als ze het al vast hebben gepakt of aan het lezen zijn.
Dat zal ook voor veel meer schade hebben gezorgd dan wanneer het plotseling ontploft. Anders zou het
ontploft zijn in een jaszak, tas of dashboard ipv dat de slachtoffers het in hun handen hebben en hun ogen erop hebben gericht.
Ja dat iedereen een berichtje krijgt betekent natuurlijk niet dat ook alle 3000 meteen kijken. Maar je vergroot de kans met veelvoud.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Bij de NOS zie je juist precies dat in een filmpje, dat het plotseling ontploft in een tas bij iemand die in de supermarkt loopt. En een ander filmpje zie je de schade van iemand die hem op tafel had liggen meen ik.
Dat zegt niks. Niet iedereen kijkt direct als hun pieper afgaat en ze boodschappen aan het doen zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Bij de NOS zie je juist precies dat in een filmpje, dat het plotseling ontploft in een tas bij iemand die in de supermarkt loopt. En een ander filmpje zie je de schade van iemand die hem op tafel had liggen meen ik.
Het is nu een jaar verder... denk dat de kans anders ook niet erg groot was.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:44 schreef crystal_meth het volgende:
De kans dat die gijzelaars zullen vrijkomen lijkt me nu wel erg klein geworden.
Israel zal zoveel mogelijk mensen hebben willen verminken. Dan werkt het beste als je 10 seconden na het signaal pas ontploft.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Niet iedereen kijkt direct als hun pieper afgaat en ze boodschappen aan het doen zijn.
Het feit dat je in andere filmpjes de slachtoffers ziet stoppen met hun bezigheden, naar hun pieper ziet kijken die dan ontploft zegt een stuk meer.
Ja dat hij x seconden na ontvangst ontploft bijvoorbeeld. Niet dat het lezen van het berichtje de ontploffing activeert. Of je beschrijft het in je eerste bericht verkeerd.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Niet iedereen kijkt direct als hun pieper afgaat en ze boodschappen aan het doen zijn.
Het feit dat je in andere filmpjes de slachtoffers ziet stoppen met hun bezigheden, naar hun pieper ziet kijken die dan ontploft zegt een stuk meer.
Yep, dat dacht ik ook. Gewoon massaal een onzinbericht versturen en 10 seconden daarna het explosief activeren voor optimaal effect.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Israel zal zoveel mogelijk mensen hebben willen verminken. Dan werkt het beste als je 10 seconden na het signaal pas ontploft.
Vast iets over 72 maagden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Yep, dat dacht ik ook. Gewoon massaal een onzinbericht versturen en 10 seconden daarna het explosief activeren voor optimaal effect.
Benieuwd wat er in dat onzinbericht stond
Mohammed neukt Allah in den bips?quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Yep, dat dacht ik ook. Gewoon massaal een onzinbericht versturen en 10 seconden daarna het explosief activeren voor optimaal effect.
Benieuwd wat er in dat onzinbericht stond
Dat eerste bedoelde ik. En dan eerder dat het versturen van dat bericht en het activeren van het explosief 2 aparte handelingen zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:50 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja dat hij x seconden na ontvangst ontploft bijvoorbeeld. Niet dat het lezen van het berichtje de ontploffing activeert. Of je beschrijft het in je eerste bericht verkeerd.
Ik zou er gewoon elke keer ntje afmaken, maar het handige is: Netanyahu boeit die gijzelaars echt geen flikker, dus ze kunnen doen wat ze willen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:44 schreef crystal_meth het volgende:
De kans dat die gijzelaars zullen vrijkomen lijkt me nu wel erg klein geworden.
1 woord: onschuldige omstanders.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als willekeurige burgers in Libanon het doelwit waren dan had je het terreur mogen noemen. Nu is het gewoon een briljante militaire actie.
Die gijzelaars zijn niet in handen van Hezbollah. Dus het is sowieso lastig. Zou Hezbollah er een aantal hebben dan werden er vanavond vast wel wat live onthoofd.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zou er gewoon elke keer ntje afmaken, maar het handige is: Netanyahu boeit die gijzelaars echt geen flikker, dus ze kunnen doen wat ze willen.
Hezbollah is een terreurgroepering, politieke of militaire tak maakt daarin geen verschil. Het gedachtegoed dat men nastreeft is namelijk precies hetzelfde: antiwesters, anti-Isral en antisemitisch.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Er is natuurlijk een militaire n politieke tak van Hezbollah, door de chaos in Libanon speelt Hezbollah ook een rol in hulp aan burgers, inclusief medische zorg. Het is de vraag of gewoon onafhankelijk medisch personeel zo'n pieper heeft of dat die persoon niet ook gewoon lid van Hezbollah is. Dat laatste lijkt me logischer.
Tis wat. Op 7 oktober zijn ook heel wat onschuldige omstanders omgekomen in Isralquote:Op dinsdag 17 september 2024 20:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
1 woord: onschuldige omstanders.
Kijk maar wat je er mee doet. In de tussentijd ga ik me vermaken als je het niet erg vindt.
Rooksignalenquote:Op dinsdag 17 september 2024 19:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze zijn van smartphone naar pager gegaan, misschien gaan ze nu per briefpost of postduif communiceren.
dit was best een vorm van vermakenquote:Op dinsdag 17 september 2024 20:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kijk maar wat je er mee doet. In de tussentijd ga ik me vermaken als je het niet erg vindt.
Het betreft een weinig overtuigend argument. Alleen leden van Hezbollah dragen zulke dingen bij zich. De explosies zijn ook niet heel groot en enkel in de directe nabijheid.quote:
Kan jij mij dat met 100% zekerheid garanderen ja?quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Alleen leden van Hezbollah dragen zulke dingen bij zich.
1 woord: daar geef jij geen reet om.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Drugs drugs drugs.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We gaan het nooit eens worden vrees ikquote:Op dinsdag 17 september 2024 21:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het betreft een weinig overtuigend argument. Alleen leden van Hezbollah dragen zulke dingen bij zich. De explosies zijn ook niet heel groot en enkel in de directe nabijheid.
Op normale bombardementen is ook al een stormvloed aan kritiek dat het te veel vermeend onschuldigen zou raken. Preciezer te werk gaan dan dit kan bijna niet. Als dit dus niet kan, dan kan Isral dus eigenlijk niets doen dan incasseren en vervolgens de onderhandelingstafel opzoeken.
En dat dit terrorisme zou zijn gaat ook niet op, het is nota bene gericht tegen een terroristische organisatie. Het uitschakelen van terroristen, is geen terreur.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zoveel Hezbollah leden die zo dom waren om op hun schermpje te kijken waardoor het bericht van Isral het laatste was wat ze ooit zagen.
[ x ]
quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat denken ontbreekt bij Israel (en in een groot deel van het Westen).
Demografisch legt Israel het gewoon af. En met alle acties die ze het afgelopen jaar gepleegd hebben is de haat richting Israel alleen maar gegroeid. Er worden dit jaar weer miljoenen moslimjongens volwassen vol met haat tegen dat land. Dan kun je er 10.000, 50.000 of 100.000 per jaar opblazen, eigenlijk tikt het niet aan.
Israel is gewoon fucked, hoe duivels-geniaal ze ook zijn. Het is enkel tijdrekken.
Die zo dom waren? Wat is er dom aan op je pieper kijken wanneer je een bericht krijgt?quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zoveel Hezbollah leden die zo dom waren om op hun schermpje te kijken waardoor het bericht van Isral het laatste was wat ze ooit zagen.
[ x ]
Dat weten ze denk ik al tientallen jaren, kan je doen, echter maak je daar 10.000’en burgerslachtoffers mee, heb je weinig aan. 3000 hezbolla strijders uitschakelen op geniale wijze daarentegen…quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:22 schreef crystal_meth het volgende:
Hezbollah en anderen beseffen nu wel dat je een land ook via z'n supply chains kan aanvallen. Iron Dome beschermt tegen raketten, maar niet tegen een haven arbeider in Europa die bvb een fles dimethylkwik in een lading graan bestemd voor Israel uitgiet...
Wat maakt het uit welk merk het is en waar ze gemaakt zijn? Als het te koop is kan Israel er aan komen en prepareren.quote:
Dus de bom ging vertraagd af na het bericht. Geniaal.quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Alsof men daar nu cijfers over heeft, hoeveel er verwondingen hebben aan hun ogen en wie zicht aan beide ogen heeft verloren. Geloof er niet zoveel van dat ze over gedetailleerde informatie hebben van alle ziekenhuizen in een overzicht.quote:
Komt wel wat bij kijken.quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:47 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wat maakt het uit welk merk het is en waar ze gemaakt zijn? Als het te koop is kan Israel er aan komen en prepareren.
Zal het doorgevenquote:Op dinsdag 17 september 2024 21:53 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Alsof men daar nu cijfers over heeft, hoeveel er verwondingen hebben aan hun ogen en wie zicht aan beide ogen heeft verloren. Geloof er niet zoveel van dat ze over gedetailleerde informatie hebben van alle ziekenhuizen in een overzicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |