quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Israël begonnen, in oktober vorig jaar. Het Israëlische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
Hoe kan je nou weer een mobiel of laptop laten ontploffen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Nu is het wel fijn dat het bij Hezbollah is gebeurd, maar dit zou zomaar eens heel kut voor iedereen met een laptop of mobiel kunnen worden.
Net zoals ze de verrijkingscentrifuges in Iran hebben laten vastlopen: virus schrijven die een kwetsbaarheid van de batterij uitbuit.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:55 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Hoe kan je nou weer een mobiel of laptop laten ontploffen.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:51 schreef Haags het volgende:
Werkelijk waar briljant bedacht dit. Chapeau!
quote:
Afgekeken van GTAquote:Op dinsdag 17 september 2024 16:55 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Op vergelijkbare wijze als een pager gok ik zo.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:55 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ookquote:Op dinsdag 17 september 2024 16:57 schreef LiptonLemon het volgende:
Toen ik het bericht voor het eerst las dacht ik dat de aardappels in Lebanon spontaan ontplofte, de afbeelding van een markt in het NOS bericht helpt daar ook niet bij.
Koop je een granaatappel op de markt ontploft je pieper.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:57 schreef LiptonLemon het volgende:
Toen ik het bericht voor het eerst las dacht ik dat de aardappels in Lebanon spontaan ontplofte, de afbeelding van een markt in het NOS bericht helpt daar ook niet bij.
Nou de vraag is of er wellicht iets in het productieproces is toegevoegd of aangepast.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Nu is het wel fijn dat het bij Hezbollah is gebeurd, maar dit zou zomaar eens heel kut voor iedereen met een laptop of mobiel kunnen worden.
Het westen gebruikte die dingen rond de eeuwwisseling. In Nederland hebben we ze zelfs gewoon overgeslagen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:16 schreef Hathor het volgende:
In 2024 nog met een pieper op zak lopen.
Zou wel echt een prachtig staaltje infiltratie zijn van Israel als die regel kwam van iemand die stiekem voor Israel werkt en dat suggereerde. Om zo een batch aangepaste pagers naar iedereen te krijgen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geenstijl meldt dat het om een nieuwe batch pagers zou gaan die een paar dagen geleden zijn geïmporteerd door Hezbollah omdat de leden geen mobieltjes meer mochten gebruiken in verband met de veiligheid.
De voeding in mijn pc is ooit eens ontploft, klinkt niet veel harder als een kanonslagje op oudjaarsavond.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:55 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Ik moest direct aan pagers denken maar door die foto in combinatie met het het woord piepers begon ik te twijfelen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:57 schreef LiptonLemon het volgende:
Ik heb er ooit eens een tijdje een gehad, voor de ambulante handel zeg maar. Maar dat is toch al gauw weer een jaartje of 30 geleden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het westen gebruikte die dingen rond de eeuwwisseling. In Nederland hebben we ze zelfs gewoon overgeslagen.
Made in Israelquote:Op dinsdag 17 september 2024 17:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
WSJ meldt dat het om een nieuwe batch pagers zou gaan die een paar dagen geleden zijn geïmporteerd door Hezbollah omdat de leden geen mobieltjes meer mochten gebruiken in verband met de veiligheid.
Nee hoor, hier zijn ze nog gebruikt voor storingsdienst.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het westen gebruikte die dingen rond de eeuwwisseling. In Nederland hebben we ze zelfs gewoon overgeslagen.
Nee werden of worden nog gewoon gebruikt in Nederland.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Nederland hebben we ze zelfs gewoon overgeslagen.
Juist als het dmv software is gedaan kan dit nog wel eens voor iedereen feest worden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou de vraag is of er wellicht iets in het productieproces is toegevoegd of aangepast.
Dat hoeft niet eens het explosief zelf te zijn, maar kan ook een firmware zijn met een kleine aanpassing erin die het mogelijk maakt via een backdoor de batterij te laten oververhitten bijvoorbeeld.
M'n halve klas liep met piepers, zal rond 1995 geweest zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voeding is wat anders dan de accu. De lithium accu's zijn heel brandbaar.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
De voeding in mijn pc is ooit eens ontploft, klinkt niet veel harder als een kanonslagje op oudjaarsavond.
Wat deden jullie met piepers dan?quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
M'n halve klas liep met piepers, zal rond 1995 geweest zijn.
Heb ze niet zien ontploffen, overigens.
Dan kon je opgepiept worden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat deden jullie met piepers dan?
In de VS waren ze populair omdat er op iedere straathoek betaaltelefoons waren voordat iedereen een mobieltjequote:Op dinsdag 17 september 2024 17:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat deden jullie met piepers dan?
Abn Amro had mij ooit een gratis pager aangebodenquote:Op dinsdag 17 september 2024 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In de VS waren ze populair omdat er op iedere straathoek betaaltelefoons waren voordat iedereen een mobieltje
kreeg. Als je iemand wou spreken dan stuurde je het telefoonnummer van waar je was naar iemands pager die dan vervolgens de dichtstbijzijnde telefoon opzocht en je op het verstuurde nummer belde.
Nadat iedereen een mobieltje had waren die dingen overbodig.
Niet zomaar. Wat ik bedoel is dat Israel dan bijvoorbeeld Apple's productielijn geinfiltreerd moet hebben om een backdoor in het productieproces zelf te plaatsen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Juist als het dmv software is gedaan kan dit nog wel eens voor iedereen feest worden.
Ik ben te jong om die dingen ooit bewust meegemaakt te hebben. Meer dan een toon en een kort bericht kun je er niet op krijgen toch? Waarom dan zo'n ding meenemen naar een school? Als je vriendjes toch niks kunnen versturen.quote:
Ik heb het over storingsdienst.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben te jong om die dingen ooit bewust meegemaakt te hebben. Meer dan een toon en een kort bericht kun je er niet op krijgen toch? Waarom dan zo'n ding meenemen naar een school? Als je vriendjes toch niks kunnen versturen.
Eigenlijk wel gek hoe je met 5 jaar leeftijdsverschil zo'n technologie helemaal over kan slaan. Ik had dit nooit kunnen bedenken.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In de VS waren ze populair omdat er op iedere straathoek betaaltelefoons waren voordat iedereen een mobieltje
kreeg. Als je iemand wou spreken dan stuurde je het telefoonnummer van waar je was naar iemands pager die dan vervolgens de dichtstbijzijnde telefoon opzocht en je op het verstuurde nummer belde.
Nadat iedereen een mobieltje had waren die dingen overbodig.
Lachen. Dan weet je als ziekenhuis zeker dat ieder slachtoffer dat op dat moment hulp komt zoeken een Hezbollah strijder is.quote:
Vreselijk .....quote:
Dat is een functie die ik nog kan begrijpen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:31 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb het over storingsdienst.
Als monteur kon je dan opgepiept worden bij een storing en moest je naar het bedrijf bellen.
Volgens Hezbollah zelf zijn het Hezbollah pagers.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:33 schreef Breekfast het volgende:
In hoeverre zijn het echt "Hezbollah pagers" of pagers die toevallig ook vaak door Hezbollah worden gebruikt? In dat 2e scenario zijn er wellicht ook veel onschuldige slachtoffers? Of had Israel de mogelijkheid om te kiezen welke pagers wel ontploften en welke niet?
Hij framed helemaal niks.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgens Hezbollah zelf zijn het Hezbollah pagers.
Maar blijf lekker doorframen...
Ja, die tijdspanne was erg kort inderdaad. Ikzelf heb wel neefjes en nichtjes uit moeten leggen wat een videorecorder was en hoe dat werkte. Of een gameconsole met cartridges of cassettebandjes enzo. Maar die dingen bestonden heel wat langer.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Eigenlijk wel gek hoe je met 5 jaar leeftijdsverschil zo'n technologie helemaal over kan slaan. Ik had dit nooit kunnen bedenken.
Ik zie mogelijkheden voor Tesla's.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Juist als het dmv software is gedaan kan dit nog wel eens voor iedereen feest worden.
En de Chinezenquote:Op dinsdag 17 september 2024 17:42 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ik zie mogelijkheden voor Tesla's.
Zo'n vuurbal jonge![]()
Alhoewel ik wel kan voorstellen dat Musk al zoiets dergelijks in de software heeft ingebouwd
Die batterijen ontploffen niet. Zo zijn ze niet ontworpen. Ze kunnen wel een flinke steekvlam/fik veroorzaken.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:56 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Net zoals ze de verrijkingscentrifuges in Iran hebben laten vastlopen: virus schrijven die een kwetsbaarheid van de batterij uitbuit.
Wat een zet. Bijna 3000 leden gewond en dood zonder een raket of kogel af te vuren.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:39 schreef Tjoent het volgende:
Al acht doden en 2750 gewonden volgens Steve.
De kogelvrije cybertruck die alleen opengaat met elektriciteit is gewoon een crematorium.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:42 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ik zie mogelijkheden voor Tesla's.
Zo'n vuurbal jonge![]()
Alhoewel ik mij wel kan voorstellen dat Musk al zoiets dergelijks in de software heeft ingebouwd
Ze hadden beter dood kunnen zijn. Ook voor de ziekenhuizen trouwens.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat een zet. Bijna 3000 leden gewond en dood zonder een raket of kogel af te vuren.
Rondvliegende ballen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:47 schreef Haags het volgende:
[..]
Ze hadden beter dood kunnen zijn. Ook voor de ziekenhuizen trouwens.
Op de beelden zie je heel wat mensen invalide worden en daar worden anti-personeel mijnen al heel lang voor ontworpen. Kreupele mannen onderhouden is veel duurder dan een begrafenis.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:47 schreef Haags het volgende:
[..]
Zoek eens op Galaxy Note 7...quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:46 schreef franske19 het volgende:
[..]
Die batterijen ontploffen niet. Zo zijn ze niet ontworpen. Ze kunnen wel een flinke steekvlam/fik veroorzaken.
Zou wat zijn als je tesla een rijdende bom zou zijn met 750 kilo aan springstof haha.
Das toch wel een bizar sterke explosie op al die filmpjes voor zo'n klein dingetje.quote:
Haha ja daar zit wat in.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:46 schreef franske19 het volgende:
[..]
Die batterijen ontploffen niet. Zo zijn ze niet ontworpen. Ze kunnen wel een flinke steekvlam/fik veroorzaken.
Zou wat zijn als je tesla een rijdende bom zou zijn met 750 kilo aan springstof haha.
quote:
En vast ook heel veel onschuldige burgers...quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lachen. Dan weet je als ziekenhuis zeker dat ieder slachtoffer dat op dat moment hulp komt zoeken een Hezbollah strijder is.
Juist niet, een (zwaar) gewonde terrorist is een zware belasting, een dode begraaf je gewoon.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:47 schreef Haags het volgende:
[..]
Eight people have been killed and 2,750 wounded — 200 of them critically — by exploding pagers across Lebanon, the country's health minister says.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:39 schreef Tjoent het volgende:
Al acht doden en 2750 gewonden volgens Steve.
Volgend jaar op Netflix. The Spy 2.0quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zou wel echt een prachtig staaltje infiltratie zijn van Israel als die regel kwam van iemand die stiekem voor Israel werkt en dat suggereerde. Om zo een batch aangepaste pagers naar iedereen te krijgen.
Gewoon een steekvlam. Zo zijn ze ontworpen als ze falen. Bovendien zit in een pieper een veel kleinere accu of gewoon een AA batterij dus die zou een nog kleinere vlam veroorzaken. Er zit niet genoeg energie in die batterij om een explosie te veroorzaken.quote:
En naar die Iraanse ambassadeur die ook zwaargewond is geraakt. Als die het overleeft tenminste.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd naar de reactie van Hezbollah
Nou ben ik wel benieuwd of het hun eigen fout is of dat Israël er achter zit.quote:
Wat die ook wordt, hij is een octaaf hoger.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Er zit gewoon een manual release op de deuren, die je kan gebruiken in geval van nood.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De kogelvrije cybertruck die alleen opengaat met elektriciteit is gewoon een crematorium.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:13 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Die zijn wel uitgepiept
De kwadaardigheid van onze elites is een complottheorie volgens de AIVD en dissidenten worden gewoon in de cel gegooid.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:
terecht.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De kwadaardigheid van onze elites is een complottheorie volgens de AIVD en dissidenten worden gewoon in de cel gegooid.
Hezbollah holds Israel ‘fully responsible’ for pager explosions, vows retaliationquote:Op dinsdag 17 september 2024 18:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |