Juist niet, een (zwaar) gewonde terrorist is een zware belasting, een dode begraaf je gewoon.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:47 schreef Haags het volgende:
[..]
Ze hadden beter dood kunnen zijn. Ook voor de ziekenhuizen trouwens.
Eight people have been killed and 2,750 wounded — 200 of them critically — by exploding pagers across Lebanon, the country's health minister says.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:39 schreef Tjoent het volgende:
Al acht doden en 2750 gewonden volgens Steve.
Volgend jaar op Netflix. The Spy 2.0quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zou wel echt een prachtig staaltje infiltratie zijn van Israel als die regel kwam van iemand die stiekem voor Israel werkt en dat suggereerde. Om zo een batch aangepaste pagers naar iedereen te krijgen.
Gewoon een steekvlam. Zo zijn ze ontworpen als ze falen. Bovendien zit in een pieper een veel kleinere accu of gewoon een AA batterij dus die zou een nog kleinere vlam veroorzaken. Er zit niet genoeg energie in die batterij om een explosie te veroorzaken.quote:
En naar die Iraanse ambassadeur die ook zwaargewond is geraakt. Als die het overleeft tenminste.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd naar de reactie van Hezbollah
Nou ben ik wel benieuwd of het hun eigen fout is of dat Israël er achter zit.quote:
Wat die ook wordt, hij is een octaaf hoger.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Er zit gewoon een manual release op de deuren, die je kan gebruiken in geval van nood.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De kogelvrije cybertruck die alleen opengaat met elektriciteit is gewoon een crematorium.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:13 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Die zijn wel uitgepiept
De kwadaardigheid van onze elites is een complottheorie volgens de AIVD en dissidenten worden gewoon in de cel gegooid.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Nu is het wel fijn dat het bij Hezbollah is gebeurd, maar dit zou zomaar eens heel kut voor iedereen met een laptop of mobiel kunnen worden.
terecht.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De kwadaardigheid van onze elites is een complottheorie volgens de AIVD en dissidenten worden gewoon in de cel gegooid.
Hezbollah holds Israel ‘fully responsible’ for pager explosions, vows retaliationquote:Op dinsdag 17 september 2024 18:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Honderden? Zitten nu op 8. Moet wel heel hard gaan opeens voor honderden dodenquote:
Zet de link er nou gewoon bijquote:Op dinsdag 17 september 2024 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees in een bericht van nu.nl dat ze ook in ziekenhuizen en op ambulances werden gebruikt en dat vind ik niet zo tof.
We gaan het wel lezen hoe veel niet-Hezbollah mensen (zwaar) gewond gaan zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees in een bericht van nu.nl dat ze ook in ziekenhuizen en op ambulances werden gebruikt en dat vind ik niet zo tof.
De terroristen van Hezbollah gebruiken piepers in plaats van mobiele telefoons, omdat die laatste te gemakkelijk getraceerd kunnen worden. Hezbollah heeft er een heel communicatiesysteem mee.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat voor pagers zijn het precies? Waarvoor zijn ze gebruikt en door wie?
Ik denk niet dat het zo gegaan is eerlijk gezegd, kan me dat bijna niet voorstellen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:35 schreef Momo het volgende:
Ik verbaas mij over dat een pager zo kan exploreren dat mensen serieus gewond raken. Zou je dit ook kunnen doen bij smartphones/tablets etc. als je bijvoorbeeld mensen op een phising link laat klikken of een virus gaat installeren op een device. Zou een groep/land dat bijvoorbeeld ook bij Nederlanders kunnen doen?
Vast wel maar denk dat het effectiever is om 10 drones met explosiven boven een festival af te laten gaan.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:35 schreef Momo het volgende:
Ik verbaas mij over dat een pager zo kan exploreren dat mensen serieus gewond raken. Zou je dit ook kunnen doen bij smartphones/tablets etc. als je bijvoorbeeld mensen op een phising link laat klikken of een virus gaat installeren op een device. Zou een groep/land dat bijvoorbeeld ook bij Nederlanders kunnen doen?
Nee.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:35 schreef Momo het volgende:
Moet wel. Een lithium batterij explodeert niet opeens. Die puft meer.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het zo gegaan is eerlijk gezegd, kan me dat bijna niet voorstellen.
Veel betere verklaring is dat de distributieketen onderschept is en er aan gesleuteld is.
Lithium batterijen zijn tegenwoordig (de smartphone varianten) kleine bommetjes.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:40 schreef xzaz het volgende:
[..]
Moet wel. Een lithium batterij explodeert niet opeens. Die puft meer.
Nee, deze zijn overduidelijk gemodificeerd, zal iets van een explosief zoals C4 in gezeten hebben.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:35 schreef Momo het volgende:
Hoezo gebruikt een dokter of een ambulancebroeder niet gewoon een smartphone?quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Jij hebt Grey's Anatomy niet gezienquote:Op dinsdag 17 september 2024 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo gebruikt een dokter of een ambulancebroeder niet gewoon een smartphone?
Wat ik tot nu toe lees zijn alleen pagers die aan Hezbollah geleverd zijn ontploft. Wel duizenden, dus daar zal vast ook wel een uitgeleende pager bij zitten, maar als die pagers in een ambulance of in het ziekenhuis ontploft zijn dan was er vast wat niet pluis met de eigenaar daarvan.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Als het piepers zijn aangekocht door Hezbollah werken deze dokters en ambulanciers blijkbaar dus mee met Hezbollah, hoe komen ze er anders aanquote:Op dinsdag 17 september 2024 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik kan dat hele bericht waar het in zou staan niet vinden op nu.nl..quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:50 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Als het piepers zijn aangekocht door Hezbollah werken deze dokters en ambulanciers blijkbaar dus mee met Hezbollah, hoe komen ze er anders aan
Weinig medelijden mee
quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, deze zijn overduidelijk gemodificeerd, zal iets van een explosief zoals C4 in gezeten hebben.
Accu's in telefoons kunnen wel een steekvlam geven maar dan moet je ze eerst aardig mishandelen of sluiting veroorzaken. Dit waren geen accu's, of in ieder geval geen standaard accu's of batterijen.
Sowieso zou je bij een brandende lithium-accu in veruit de meeste gevallen nog genoeg tijd hebben gehad om hem aan de kant te gooien.
Gezien het aantal gewonden moeten het wel echt onverwachte explosies geweest zijn.
Ik heb even wat filmpjes opgezocht over smartphones die ontploffen, nouja meer een kleine plof en steekvlam inderdaad.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Lithium batterijen zijn tegenwoordig (de smartphone varianten) kleine bommetjes.
Het verbaast me vooral dat Motorola in een pieper (zo'n ding wat misschien 5% van de stroom trekt van een smartphone) heeft uitgerust met een full on smartphone batterij.
Dat klinkt als zo'n board-room vergadering waar ik wel even had willen meeluisteren:
- "ja ik wil dat ie 3 weken lang mee gaat zonder te hoeven laden.. yooyoyoyoyoyyoo".
"Eh.. waarom"
- "HJB doe het.. GET ON IT"
Een voorbeeld van wat een lithium batterij kan aanrichten in een kwart seconde.
Er is geen enkele reden voor een burger om zo'n pager te hebben. Die worden dus door deze terroristen gebruikt, elk nieuws bericht spreekt over Hezbollah leden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:54 schreef aloa het volgende:
[..]
En vast ook heel veel onschuldige burgers...
Nee excuses, heb het verkeerd gelezen. Ze gebruiken voor de zekerheid maar de pagers in de ziekenhuizen en ambulances niet meer.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kan dat hele bericht waar het in zou staan niet vinden op nu.nl..
Ik zag een aantal kinderen voorbij komen. Als je er toevallig naast staat.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:53 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden voor een burger om zo'n pager te hebben. Die worden dus door deze terroristen gebruikt, elk nieuws bericht spreekt over Hezbollah leden.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik moest direct aan pagers denken maar door die foto in combinatie met het het woord piepers begon ik te twijfelen.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:16 schreef Hathor het volgende:
In 2024 nog met een pieper op zak lopen.
Aantal jaar geleden gebruikten ze die dingen ook gewoon nog bij de brandweer. Dan ook natuurlijk ambulance.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo gebruikt een dokter of een ambulancebroeder niet gewoon een smartphone?
Waarschijnlijk omdat de piepers van tijd tot tijd gerouleerd worden.quote:
Ik heb nog een pieper gehad hoor als tiener, een gele. Die kreeg je gratis als je een abn jongeren rekening opende.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het westen gebruikte die dingen rond de eeuwwisseling. In Nederland hebben we ze zelfs gewoon overgeslagen.
Nog steeds hoor. P2000 is gewoon een semafoon.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Aantal jaar geleden gebruikten ze die dingen ook gewoon nog bij de brandweer. Dan ook natuurlijk ambulance.
Weet niet hoe het nu zit, maar zo gek is zo'n ding niet hoor.
Uiteraard zaait het terroristische Israëlische regime ook graag dood en verderf onder burger- en ziekenhuispersoneel.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:
opgepiept worden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat deden jullie met piepers dan?
Met welke strijders willen ze dat gaan doen?quote:
Je hebt een pieper en een pager. Op een pieper zie je alleen het telefoonnummer staan van degene die je gebeld heeft zodat je zelf een telefooncel kon zoeken en terugbellen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben te jong om die dingen ooit bewust meegemaakt te hebben. Meer dan een toon en een kort bericht kun je er niet op krijgen toch? Waarom dan zo'n ding meenemen naar een school? Als je vriendjes toch niks kunnen versturen.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:04 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een situatieschets door de jaren heen. @:rambodirk
Dat denk ik ook. En zou je zo'n batterij zichzelf al kunnen laten opblazen dan gaat dat tijd kosten en niet binnen een oogwenk van een seconde. Er zal wel een explosief in gestopt zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, deze zijn overduidelijk gemodificeerd, zal iets van een explosief zoals C4 in gezeten hebben.
Accu's in telefoons kunnen wel een steekvlam geven maar dan moet je ze eerst aardig mishandelen of sluiting veroorzaken. Dit waren geen accu's, of in ieder geval geen standaard accu's of batterijen.
Sowieso zou je bij een brandende lithium-accu in veruit de meeste gevallen nog genoeg tijd hebben gehad om hem aan de kant te gooien.
Gezien het aantal gewonden moeten het wel echt onverwachte explosies geweest zijn.
Binnenkort dan maar wat kermits naar die regio verschepen. Ik begreep dat Hezbollah ze had besteld omdat de telefoons een veiligheidsrisico vormden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Aantal jaar geleden gebruikten ze die dingen ook gewoon nog bij de brandweer. Dan ook natuurlijk ambulance.
Weet niet hoe het nu zit, maar zo gek is zo'n ding niet hoor.
Nee. Gewoon met piepers hoor!quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:14 schreef Momo het volgende:
Term bestaat nog steeds wel voor politie en zorgmedewerkers etc. "Ik kan komen maar ik kan opgepiept worden door werk". Al zal dat oppiepen gebeuren via smartphone tegenwoordig waarschijnlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |