Anders gaan we Cockrellen.quote:
Mwah.quote:
NOS zendt geen Diamond League uit dus bij een EK of WK zul je hem alsnog daar treffen neem ik aan.quote:Op zaterdag 14 september 2024 21:57 schreef Pino112 het volgende:
Sedoc nog niet eerder gezien bij Ziggo, is dat nieuw?
NOS betaalt niet genoeg zeker.
Omdat ze ooit geneukt is door Joep Schreuderquote:Op zaterdag 14 september 2024 22:00 schreef heywoodu het volgende:
Waarom kijkt deze dame in de studio steeds zo moeilijk uit haar ogen?
Oh nee. Zit ze daar nou ook al ?quote:Op zaterdag 14 september 2024 22:01 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Omdat ze ooit geneukt is door Joep Schreuder
quote:Op zaterdag 14 september 2024 22:30 schreef Ambrosius het volgende:
Marathon van Sydney zojuist gestart, om 6.00 lokale tijd. Eurosport is er live bij.
https://worldathletics.or(...)ba962405c7705f7215edquote:Op zondag 15 september 2024 07:41 schreef Nober het volgende:
Is de Kopenhagen halve marathon met debutant Ingebrigtsen ook ergens live te zien?
[ afbeelding ]
[..]
En het traditioneel gare leaderboard van Kopenhagen (in elk geval beter dan het gekut met apps bij de Nederlandse wedstrijden):quote:Op zondag 15 september 2024 08:24 schreef DeeBee het volgende:
DL finals wel lichtelijk FLOPSHOWTJE met atleten die niet meer echt wilden, gaar weer en een halve sfeer
[..]
https://worldathletics.or(...)ba962405c7705f7215ed
https://cphhalf.dk/en/livestream/
Dit moet toch wel even een realisatiemomentje zijn.quote:Op zondag 15 september 2024 09:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ach Jakob. Kan tempo van de Kenianen niet aan
Ik vind die halfvolle tribunes ook jammer. Stadion is een maatje te groot, blijkbaar. Stadions als in Stockholm, Oslo, Parijs of Zurich lijken mij veel sfeervoller.quote:Op zondag 15 september 2024 08:24 schreef DeeBee het volgende:
DL finals wel lichtelijk FLOPSHOWTJE met atleten die niet meer echt wilden, gaar weer en een halve sfeer
[..]
https://worldathletics.or(...)ba962405c7705f7215ed
https://cphhalf.dk/en/livestream/
Je zou ook een stadion met die capaciteit wel vol moeten krijgen toch? Al had je dit keer wel het matige weer, de timing zo kort na de Spelen en vooral het ontbreken van een Belgische topperquote:Op zondag 15 september 2024 20:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik vind die halfvolle tribunes ook jammer. Stadion is een maatje te groot, blijkbaar. Stadions als in Stockholm, Oslo, Parijs of Zurich lijken mij veel sfeervoller.
Hup Den Helder.quote:
Zou ik ook denken, maar op de beelden van vorig jaar zie je ook maar een matig gevulde bovenste ring. Jammer.quote:Op vrijdag 20 september 2024 22:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Je zou ook een stadion met die capaciteit wel vol moeten krijgen toch? Al had je dit keer wel het matige weer, de timing zo kort na de Spelen en vooral het ontbreken van een Belgische topper
Gisteren overleden, 26 jaren jongquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 07:47 schreef heywoodu het volgende:
Kipyegon Bett in de problemen.
https://www.ad.nl/andere-(...)ngcontrole~a0cfbceb/
Straks halen ze de 2.10 niet eensquote:Op zondag 13 oktober 2024 15:36 schreef heywoodu het volgende:
Halverwege gaat het niet meer zo hard.
[ afbeelding ]
Ja, matig. Chepngetich is ook flink aan het vertragen: 15.14, 15.18, 15.19 als 5km-tijden, matig.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:39 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Straks halen ze de 2.10 niet eens
Kan dit?quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:41 schreef heywoodu het volgende:
2:09.57 voor Chepngetich, goede genade![]()
![]()
Kennelijk. Maar ja, het hele superschoenengebeuren van de laatste 2-3 jaar maakt het ook wel een klein beetje jammer natuurlijkquote:
2:02:43 is ook nog altijd hartstikke snel van John Korir.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:17 schreef heywoodu het volgende:
Bedenk me nu pas dat Chicago de wedstrijd is waar Kelvin Kiptum vorig jaar nog het wereldrecord verpulverde
Vooral op de bizarre schoenen van tegenwoordig.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:17 schreef VoMy het volgende:
Wat voor ongekende mutantentijd is dit dan? Jaren 80 oostblok zou jaloers zijn.
Maar die zijn de afgelopen jaren toch niet veel beter geworden? Of zijn die nog weer verder door ontwikkeld sinds Tokio?quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral op de bizarre schoenen van tegenwoordig.
Vooral de afgelopen 3-4 jaar ofzo toch? Niet gek om te denken dat een totaal nieuw concept schoen ook heel even aanpassingstijd nodig heeft voor men er echt alles uit kan halen, lijkt mequote:Op zondag 13 oktober 2024 17:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar die zijn de afgelopen jaren toch niet veel beter geworden? Of zijn die nog weer verder door ontwikkeld sinds Tokio?
Ze liep blijkbaar ook de snelste halve marathon van dit jaar, op de marathon
Zeker, maar ze loopt nu 2 minuten sneller dan een tijd die ook al met superschoenen is neergezet, dat zijn wel grote sprongenquote:Op zondag 13 oktober 2024 17:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral de afgelopen 3-4 jaar ofzo toch? Niet gek om te denken dat een totaal nieuw concept schoen ook heel even aanpassingstijd nodig heeft voor men er echt alles uit kan halen, lijkt me
Misschien is Assefa wel helemaal niet zo goed en haalt die maar een relatief klein deel van het enorme voordeel uit die schoenenquote:Op zondag 13 oktober 2024 17:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zeker, maar ze loopt nu 2 minuten sneller dan een tijd die ook al met superschoenen is neergezet, dat zijn wel grote sprongen
Mwah wel langer al, laatste 3 jaar weinig verschil.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral de afgelopen 3-4 jaar ofzo toch? Niet gek om te denken dat een totaal nieuw concept schoen ook heel even aanpassingstijd nodig heeft voor men er echt alles uit kan halen, lijkt me
Op je 30e, KOEKOEKquote:Op zondag 13 oktober 2024 17:19 schreef Pino112 het volgende:
2 minuten eraf ook. Van een tijd uit 2023.
De oplossing is simpel: ga gewoon echte parcoursen bouwen in plaats van sprintraces. Niemand geeft om de snelste tijd bij Parijs-Roubaix (tot voor kort Peter Post uit 68 ofzo) maar de te meer om de winnaar en de manier waarop.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral op de bizarre schoenen van tegenwoordig.
De komende jaren ga ik echt niet hard juichen voor wereldrecords. We zitten in de overgang van een fysieke sport naar een deels mechanische sport. Dat betekent meestal een hele hausse aan wereldrecords. Net zoals bij de introductie van de klapschaats en die drijvende zwempakken. Over een jaar of 5 is alles uitgekristalliseerd en wordt een wereldrecord weer een echt bijzondere prestatie.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kennelijk. Maar ja, het hele superschoenengebeuren van de laatste 2-3 jaar maakt het ook wel een klein beetje jammer natuurlijk
Waarbij in het wielrennen de tijd sowieso niet boeit (behalve in een tijdrit), dat is bij atletiek wel andersquote:Op zondag 13 oktober 2024 18:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
De oplossing is simpel: ga gewoon echte parcoursen bouwen in plaats van sprintraces. Niemand geeft om de snelste tijd bij Parijs-Roubaix (tot voor kort Peter Post uit 68 ofzo) maar de te meer om de winnaar en de manier waarop.
Tja, niet voor niks dat kampioenschapsmarathons doorgaans veel leuker zijn inderdaad, dat met die klim in Parijs was supergaafquote:Op zondag 13 oktober 2024 18:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
De oplossing is simpel: ga gewoon echte parcoursen bouwen in plaats van sprintraces. Niemand geeft om de snelste tijd bij Parijs-Roubaix (tot voor kort Peter Post uit 68 ofzo) maar de te meer om de winnaar en de manier waarop.
Ik zit wel klaar voor de sub-2 uur marathon hoor. Dat is een van de meest magische grenzen in de sport.quote:Op zondag 13 oktober 2024 18:06 schreef Coppi het volgende:
[..]
De komende jaren ga ik echt niet hard juichen voor wereldrecords. We zitten in de overgang van een fysieke sport naar een deels mechanische sport. Dat betekent meestal een hele hausse aan wereldrecords. Net zoals bij de introductie van de klapschaats en die drijvende zwempakken. Over een jaar of 5 is alles uitgekristalliseerd en wordt een wereldrecord weer een echt bijzondere prestatie.
Ja het bewijs en de logica ligt voor het oprapen maar qua marathon krijgen we nog steeds vooral 35 kilometer haaswerk en een sprint te zien.quote:Op zondag 13 oktober 2024 18:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, niet voor niks dat kampioenschapsmarathons doorgaans veel leuker zijn inderdaad, dat met die klim in Parijs was supergaaf
Ik snap wat je bedoelt, maar voor mij persoonlijk is de sjeu er een beetje af. Niet dat het geen geweldige prestatie zou zijn natuurlijk.quote:Op zondag 13 oktober 2024 18:10 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik zit wel klaar voor de sub-2 uur marathon hoor. Dat is een van de meest magische grenzen in de sport.
Toen we naar de klapschaats gingen waren er opeens ook figuren als Jakko-Jan Leeuwangh die records aan flarden reden (die ook al snel weer verbeterd werden).quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zeker, maar ze loopt nu 2 minuten sneller dan een tijd die ook al met superschoenen is neergezet, dat zijn wel grote sprongen
Maar bij atletiek zitten we wl verder in de ontwikkeling dan toen toch?quote:Op zondag 13 oktober 2024 23:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toen we naar de klapschaats gingen waren er opeens ook figuren als Jakko-Jan Leeuwangh die records aan flarden reden (die ook al snel weer verbeterd werden).
Op de baan is verschil op 10km 2,75 minuut. Zou het verschil op de marathon net boven de 11 minuten 'moeten' zitten. Dat is stukje minderquote:Op maandag 14 oktober 2024 09:06 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar bij atletiek zitten we wl verder in de ontwikkeling dan toen toch?
Maar wel benieuwd wat er nog meer kan, de vrouwen zitten qua tijd relatief ook best dichtbij de mannen, heb ik het idee
Verschillen wereldrecords grofweg:quote:Op maandag 14 oktober 2024 10:09 schreef PippenScottie het volgende:
Is het niet zo dat de relatieve verschillen in de recordtijden van mannen en vrouwen kleiner worden naarmate de afstand groter wordt?
In de tijd van Leeuwangh was het record al wel iets gestabiliseerd. Tussen Koos in 1994 en Leeuwangh in 2000 werd het 8 keer verbeterd waarvan 5 keer in 1997. Ik beschouw 2024 als het 1997 voor de atletieksport. In mijn agenda zet ik dat ik in 2027 weer hard ga juichen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 23:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toen we naar de klapschaats gingen waren er opeens ook figuren als Jakko-Jan Leeuwangh die records aan flarden reden (die ook al snel weer verbeterd werden).
En de zwempakken begin deze eeuw. Kostte Pieter z'n derde 100-meter goud op de spelen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 09:06 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar bij atletiek zitten we wl verder in de ontwikkeling dan toen toch?
Maar wel benieuwd wat er nog meer kan, de vrouwen zitten qua tijd relatief ook best dichtbij de mannen, heb ik het idee
Genotquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 10:46 schreef Marcoss het volgende:
Pa Borlee is ziedend over de Hollanders
https://www.hln.be/sport/(...)dictactuur~aacbdefe/
https://nos.nl/artikel/25(...)rag-giftige-omgevingquote:Atlete Sedney meldt grensoverschrijdend gedrag: 'Giftige omgeving'
Atlete Zoë Sedney heeft in een bericht op Instagram bekendgemaakt dat ze tijdens haar carrière meerdere keren slachtoffer is geweest van grensoverschrijdend gedrag.
Vlak voor het seizoen 2024 heeft zich een situatie voorgedaan die volgens Sedney "de laatste druppel" was, mede door "de manier waarop het door de autoriteiten is behandeld".
"De situatie waar ik mee te maken had, heeft ertoe geleid dat ik het hele seizoen heb gemist, inclusief de Olympische Spelen. Dat was de echte reden dat ik een operatie eerder heb laten doen."
'Slachtoffers worden gemanipuleerd'
De 22-jarige Sedney vertelt dat er de afgelopen jaren meer aan het licht is gekomen over grensoverschrijdend gedrag binnen Nederlandse teams en bonden. "Deze omgevingen zijn giftig geworden, niet alleen onder stafleden, maar ook tussen teamleden. Helaas worden de slachtoffers gemanipuleerd, terwijl de mensen om hen heen een oogje blijven dichtknijpen."
Een half jaar geleden bleek uit een interne mail van de atletencommissie, naar aanleiding van berichtgeving in dagblad Trouw, dat bij atleten die trainen op nationaal trainingscentrum Papendal gevoelens van onveiligheid leven na seksueel grensoverschrijdend gedrag.
De atletencommissie, die bestaat uit acht atleten, schreef in de mail dat sommige atleten het gevoel hebben gekregen dat het behalen van medailles belangrijker is dan hun veiligheid en welzijn. "Het mag nooit lijken alsof je prestatieniveau invloed heeft op hoe serieus we grensoverschrijdend gedrag nemen."
Van Klinken
Sedney haalt in haar bericht het initiatief van kogelstootster en discuswerpster Jorinde van Klinken aan, die vorige week vertelde slachtoffer te zijn geweest van grensoverschrijdend gedrag en nu andere sporters wil helpen. "Ik hoop dat dat een stap in de goede richting gaat zijn in het doorbreken van deze cirkel", schrijft Sedney.
Sedney, die zich heeft toegelegd op de horden-, sprint- en estafettenummers, sluit af met de woorden: "Laten we ervoor zorgen dat NOC*NSF (en de Atletiekunie) niet alleen horen wat er wordt gezegd, maar echt luisteren."
NOC*NSF laat weten het lastig te vinden om te reageren op "persoonlijke berichten in reactie op de verklaring van Jorinde van Klinken". "We nemen elk geluid zeer serieus en vragen haar vooral om melding te maken van elke mogelijke ervaring met grensoverschrijdend gedrag. Dan kunnen wij (in combinatie met Centrum Veilige Sport Nederland) actie ondernemen."
De Atletiekunie wilde dinsdagavond nog niet reageren.
Hoef niet fysiek te zijn, verhaal van van Klinken blijkt ook te gaan over mentaal seksueel grensoverschrijdend gedrag wat betreft het Nederlandse geval.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:31 schreef superniger het volgende:
Triest. Blijf gewoon met je handen van anderen af
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)rag-giftige-omgeving
Dit dus. Zal "ook" verbaal kunnen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hoef niet fysiek te zijn, verhaal van van Klinken blijkt ook te gaan over mentaal seksueel grensoverschrijdend gedrag wat betreft het Nederlandse geval.
De atleet, weet niet of het Klein Ikink is, in Trouw-artikel hierboven geeft het toe kennelijk. Dat is gewoon direct exit. Klaar.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:55 schreef Remco het volgende:
Niet best als het klopt. Schijnt om Klein Ikink te gaan die zijn escapades met Zoe Sedney heeft gefilmt, volgens de Juice channels althans.
Alles voor goudquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er zijn toch al wel best een tijdje signalen hierover. Bijzonder dat NOC NSF hier geen grip op krijgt of niet wil ingrijpen.
Wat zijn de juice channels? Ik voel me niet TikTok genoeg om dit te weten maar ben toch nieuwsgierigquote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:55 schreef Remco het volgende:
Niet best als het klopt. Schijnt om Klein Ikink te gaan die zijn escapades met Zoe Sedney heeft gefilmt, volgens de Juice channels althans.
Ik kreeg deze doorgestuurd, natuurlijk een bron van niets.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat zijn de juice channels? Ik voel me niet TikTok genoeg om dit te weten maar ben toch nieuwsgierig
Lekker ook als dit gewoon een lulverhaal blijkt te zijn. Heb je mooi je paar honderdduizend volgers vertelt dat het een vreemdgaande viespeuk is.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:03 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik kreeg deze doorgestuurd, natuurlijk een bron van niets.
[ afbeelding ]
Het is wel de meest logische naam, voor zover ik kan zien ook de enige die niet op het trainingskamp in Zuid-Afrika was in Januari/Februari.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker ook als dit gewoon een lulverhaal blijkt te zijn. Heb je mooi je paar honderdduizend volgers vertelt dat het een vreemdgaande viespeuk is.
Liever gewoon daadwerkelijk bewijsquote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is wel de meest logische naam
Viespeukquote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:11 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Liever gewoon daadwerkelijk bewijs
Klonk fout. Ik bedoelde dat dit vooral allemaal speculatie is op basis van horen zeggen.quote:
Wat een triestigheidquote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:07 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
[ x ]
[ x ]
https://www.irishexaminer.com/sport-columnists/arid-41499803.html
quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:36 schreef Szura het volgende:
Borlee sr heeft nog wat trawanten verzameld om verder om zich heen te slaan
https://nos.nl/artikel/25(...)er-en-machtsmisbruik
En zichzelf nu al onmogelijk gemaakt?quote:Bram Peters (32), pas sinds september van dit jaar in dienst,
Ik geef hem groot gelijk. Ik lees dat ze hetzelfde beleid willen gaan voeren zoals in Nederland bij het Judo. Alles centraal en onder één "gezag" En dan ook nog door Nederlanders in België. Terechte opwinding en protest.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:36 schreef Szura het volgende:
Borlee sr heeft nog wat trawanten verzameld om verder om zich heen te slaan
https://nos.nl/artikel/25(...)er-en-machtsmisbruik
Daar gaat het al mis. Hij is net aangesteld. Zonder overleg en dus zonder discussie. Die moeten ze nu wel voeren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 19:36 schreef TheVulture het volgende:
Dit voelt in alles wel als een poging tot karaktermoord, in ieder geval op Peters. Die is amper begonnen
Dictatorquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 20:15 schreef DeeBee het volgende:
Dictator Borlees is vies MAD dat er een andere dictator is, ik vind dit zo leuk
Natuurlijk. Waarom niet ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 21:11 schreef Alpha0 het volgende:
Heb je in NL nou ook atletiek wedstrijden voor senioren?
Peters inderdaad.quote:
Judo en atletiek zijn twee verschillende sporten. En volgens mij heeft Papendal toch wel succes opgeleverd voor de Nederlandse atletiek.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 20:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik geef hem groot gelijk. Ik lees dat ze hetzelfde beleid willen gaan voeren zoals in Nederland bij het Judo. Alles centraal en onder één "gezag" En dan ook nog door Nederlanders in België. Terechte opwinding en protest.
Dit inderdaad, het begint al met Vlaanderen vs Wallonië.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
België en iets centraal en onder 1 gezag proberen te doen, dat gaat natuurlijk nooit werken.
Is dat in de atletiekwereld nog steeds zo evident ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit inderdaad, het begint al met Vlaanderen vs Wallonië.
Nou het begint al met 3 sportbonden, Atletiek Vlaanderen, Ligue belge francophone d'Athlétisme en Belgian Athletics, waarbij Belgian Athletics 2 voorzitters heeft (die van de 2 andere bonden).quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is dat in de atletiekwereld nog steeds zo evident ?
En verschillende bijnamen beginnend met red voor looponderdelen, hindernislopen, estafettes, springonderdelen, werponderdelen, meerkampen?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou het begint al met 3 sportbonden, Atletiek Vlaanderen, Ligue belge francophone d'Athlétisme en Belgian Athletics, waarbij Belgian Athletics 2 voorzitters heeft (die van de 2 andere bonden).
Alvast een gure wind voor de komende 4 jaarquote:Op zondag 3 november 2024 14:34 schreef heywoodu het volgende:
9 graden, veld staat het af te niften bij de start.
Gaaf! Ik kijk zelf via een Franse zender, maar teveel reclame en wheelchair race. Nu al 15 minuten wheelchair. De (betaalde) Nederlandse zenders heb ik geen toegang toe.quote:Op zondag 3 november 2024 14:26 schreef heywoodu het volgende:
We gaan zo live vanuit New York via de ES-kanalen en ES2, als het goed is mét Ivo
Eurosport zond ook de ontknoping van de wheelchairs uit (zal gewoon de feed zijn), was een zeldzaam toffe racequote:Op zondag 3 november 2024 15:36 schreef core2duo het volgende:
[..]
Gaaf! Ik kijk zelf via een Franse zender, maar teveel reclame en wheelchair race. Nu al 15 minuten wheelchair. De (betaalde) Nederlandse zenders heb ik geen toegang toe.
Rond half een was 't hier bij de start van de lokale loop ook niet veel warmer wel volop zon en dus gewoon hempje en 2 inch korte broek (ja dat wappert maar de winst zit er toch niet in).quote:Op zondag 3 november 2024 14:34 schreef heywoodu het volgende:
9 graden, veld staat het af te niften bij de start.
Mooi dat het een toffe race was :-)quote:Op zondag 3 november 2024 15:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eurosport zond ook de ontknoping van de wheelchairs uit (zal gewoon de feed zijn), was een zeldzaam toffe race
Ik ben altijd blij dat ze dat gewoon uitzenden ipv dat we 25 kilometer naar hetzelfde groepje lopers kijken waar niks gebeurt
Dick Schoof?quote:Op zondag 17 november 2024 13:42 schreef Felagund het volgende:
Nieuw WR, ja!
Bij de zevenheuvelenloop in Nijmegen op de 15 km.
Kiplimo in 40:42. Dick is nog niet gesignaleerd.quote:
Zal z'n Strava activiteit flaggen als hij met de auto wasquote:Op zondag 17 november 2024 13:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kiplimo in 40:42. Dick is nog niet gesignaleerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jack does it in real time...
quote:5K
14:14 Eliud Kipchoge (Berlin 2022)
14:24 Eliud Kipchoge (Berlin 2018)
14:24 Kenenisa Bekele (Berlin 2019)
14:26 Kelvin Kiptum (Chicago 2023)
14:28 Sisay Lemma (Valencia 2023)
14:30 Kelvin Kiptum (London 2023)
14:32 Sabastian Sawe (Valencia 2024)
14:40 Kelvin Kiptum (Valencia 2022)
10K
28:23 (14:09) Eliud Kipchoge (Berlin 2022)
28:42 (14:16) Kelvin Kiptum (Chicago 2023)
28:53 (14:29) Kenenisa Bekele (Berlin 2019)
28:56 (14:28) Sisay Lemma (Valencia 2023)
29:01 (14:37) Eliud Kipchoge (Berlin 2018)
29:04 (14:32) Sabastian Sawe (Valencia 2024)
29:12 (14:42) Kelvin Kiptum (London 2023)
29:16 (14:36) Kelvin Kiptum (Valencia 2022)
15K
42:33 (14:10) Eliud Kipchoge (Berlin 2022)
43:04 (14:08) Sisay Lemma (Valencia 2023)
43:09 (14:27) Kelvin Kiptum (Chicago 2023)
43:29 (14:36) Kenenisa Bekele (Berlin 2019)
43:38 (14:37) Eliud Kipchoge (Berlin 2018)
43:40 (14:36) Sabastian Sawe (Valencia 2024)
43:51 (14:39) Kelvin Kiptum (London 2023)
43:54 (14:38) Kelvin Kiptum (Valencia 2022)
21.1K
59:51 (17:18) Eliud Kipchoge (Berlin 2022)
1:00:35 (17:31) Sisay Lemma (Valencia 2023)
1:00:48 (17:39) Kelvin Kiptum (Chicago 2023)
1:01:05 (17:36) Kenenisa Bekele (Berlin 2019)
1:01:06 (17:28) Eliud Kipchoge (Berlin 2018)
1:01:18 (17:38) Sabastian Sawe (Valencia 2024)
1:01:38 (17:44) Kelvin Kiptum (Valencia 2022)
1:01:40 (17:49) Kelvin Kiptum (London 2023)
25K
1:11:08 (11:17) Eliud Kipchoge (Berlin 2022)
1:11:53 (11:18) Sisay Lemma (Valencia 2023)
1:12:04 (11:16) Kelvin Kiptum (Chicago 2023)
1:12:24 (11:18) Eliud Kipchoge (Berlin 2018)
1:12:30 (11:25) Kenenisa Bekele (Berlin 2019)
1:12:46 (11:28) Sabastian Sawe (Valencia 2024)
1:12:53 (11:13) Kelvin Kiptum (London 2023)
1:13:07 (11:29) Kelvin Kiptum (Valencia 2022)
30K
1:25:40 (14:32) Eliud Kipchoge (Berlin 2022)
1:26:05 (14:12) Sisay Lemma (Valencia 2023)
1:26:31 (14:27) Kelvin Kiptum (Chicago 2023)
1:26:45 (14:21) Eliud Kipchoge (Berlin 2018)
1:26:55 (14:25) Kenenisa Bekele (Berlin 2019)
1:27:22 (14:36) Sabastian Sawe (Valencia 2024)
1:27:23 (14:30) Kelvin Kiptum (London 2023)
1:27:33 (14:26) Kelvin Kiptum (Valencia 2022)
35K
1:40:10 (14:30) Eliud Kipchoge (Berlin 2022)
1:40:22 (13:51) Kelvin Kiptum (Chicago 2023)
1:40:41 (14:36) Sisay Lemma (Valencia 2023)
1:41:04 (14:19) Eliud Kipchoge (Berlin 2018)
1:41:12 (13:49) Kelvin Kiptum (London 2023)
1:41:15 (14:20) Kenenisa Bekele (Berlin 2019)
1:41:33 (14:00) Kelvin Kiptum (Valencia 2022)
1:41:46 (14:24) Sabastian Sawe (Valencia 2024)
40K
1:54:23 (14:01) Kelvin Kiptum (Chicago 2023)
1:54:53 (14:43) Eliud Kipchoge (Berlin 2022)
1:55:12 (14:31) Sisay Lemma (Valencia 2023)
1:55:13 (14:01) Kelvin Kiptum (London 2023)
1:55:30 (14:15) Kenenisa Bekele (Berlin 2019)
1:55:32 (14:28) Eliud Kipchoge (Berlin 2018)
1:55:38 (14:05) Kelvin Kiptum (Valencia 2022)
1:55:52 (14:06) Sabastian Sawe (Valencia 2024)
🏁
2:00:35 (6:12) Kelvin Kiptum (Nike, Chicago 2023)
2:01:09 (6:16) Eliud Kipchoge (Nike, Berlin 2022)
2:01:25 (6:12) Kelvin Kiptum (Nike, London 2023)
2:01:39 (6:07) Eliud Kipchoge (Nike, Berlin 2018)
2:01:41 (6:11) Kenenisa Bekele (Nike, Berlin 2019)
2:01:48 (6:36) Sisay Lemma (Adidas, Valencia 2023)
2:01:53 (6:15) Kelvin Kiptum (Nike, Valencia 2022)
2:02:05 (6:13) Sabastian Sawe (Adidas, Valencia 2024)
Top.quote:Op zondag 1 december 2024 18:13 schreef golfer het volgende:
Hassan als eerste Nederlandse gekozen tot beste atlete van de wereld - https://nos.nl/l/2546698
En terechtquote:Op zondag 1 december 2024 18:13 schreef golfer het volgende:
Hassan als eerste Nederlandse gekozen tot beste atlete van de wereld - https://nos.nl/l/2546698
Damn. Die is het hele jaar al indrukwekkend geweest, ik weet alleen niet meer waar hij zo nu en dan te zien was...Continental Tour misschien, WK onder 20?quote:Op zaterdag 7 december 2024 08:29 schreef TheArt het volgende:
16 jaar en dan 10.05 en 20.04 lopen. Wel een mooie naam trouwens.
[ x ]
[ x ]
Jicht Jicht zou dat zijn in het Nederlandsquote:Op zaterdag 7 december 2024 08:29 schreef TheArt het volgende:
16 jaar en dan 10.05 en 20.04 lopen. Wel een mooie naam trouwens.
[ x ]
[ x ]
NielsGodquote:Op zondag 8 december 2024 11:29 schreef Pino112 het volgende:
EK Cross nu bij de NOS, engdunne Klosterhalfen is er ook weer.
Laros heb overigens gewonnen bij u20.
https://www.instagram.com/dianevanes/p/DD6hyPkNRty/quote:Exciting news I kept to myself for a while! I’ve been training with @tom_lewandowski1 for the past 1.5 months and I’m really looking forward to this new chapter. 😍
A big thank you to @gretekoens and @valleyrunningteam for an amazing three years and so many great memories. ❤️☺️
I’m excited to kick off 2025 with training adventures in Dullstroom and Potchefstroom, supported by an amazing team! 🇿🇦😍☀️
https://www.instagram.com/p/DEr4JwFI9wQ/quote:It’s time for me to say goodbye
I started out as a little girl of almost 7 years old who wanted to be big like her big brother, strong like her big brother and fast like her big brother. Never knowing what an amazingly beautiful journey she would make through many ups and perhaps many more lows. How many wonderful people she would meet and also many bad people. How many love from fans and supporters she would receive and also how many would try to oppose her.
I learned so much from this trip. It has made me the person I am today. One cannot exist without the other. Without the lows you don’t know how great the highs feel.
I look back with gratitude. Gratitude that I was able to experience this. Gratitude for my growth. Gratitude to all people; coaches, sponsors, physios, friends, family and fans who have helped me at every stage of this journey. In gratitude to myself that I persevered, that I never gave up, that I had fun and that my body has taken me to higher heights.
It’s time for a new journey. A new start. It scares me to death but I believe in me. Because look what I’ve done. It’s not goodbye but see you later. Because I’m staying, but I’m doing something slightly different than I did.
You can find me as a personal trainer, hyrox trainer, CrossFit trainer, rehabilitation trainer and running trainer (DM me if you’re interested) 😁🫶🏾
Rana Reider in de commentsquote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:37 schreef Nober het volgende:
Vaarwel Jamile (32)
[..]
https://www.instagram.com/p/DEr4JwFI9wQ/
Nieuw Europees Record:quote:Valencia – Filmon Tesfu heeft alvast één van zijn beoogde doelen voor 2025 behaald. Maar de hardloper uit Den Helder liep tijdens de tien kilometer in Valencia met een tijd van 27.45 niet alleen een persoonlijk record, ook kroonde hij zich op die afstand tot de snelste Nederlander ooit.
Eind december had Tesfu al te kennen gegeven dat het lopen van een PR in Valencia één van zijn doelen voor dit jaar was. Vorig jaar januari voltooide hij de tien kilometer daar in een tijd van 28.12 en dat was zijn beste prestatie op die afstand. Tot dit weekend. Hij liep maar liefst 27 seconden van die tijd af.
Bovendien zat Tesfu veertien seconden onder het vorige Nederlandse record. Dat stond op naam van Mike Foppen, die vorig jaar februari in Castellón in Spanje een tijd van 27.59 klokte. Hij was toen de eerste Nederlandse atleet die onder de grens van 28 minuten dook. Maar daar heeft Tesfu nu een schepje bovenop gedaan.
Met die tijd werd de Helderse atleet 21e in Valencia. Gianluca Assorgia, eveneens uit Den Helder, kwam daar in Spanje in een tijd van 28.38 over de meet. Daarmee scherpte ook hij zijn PR ruim aan.
https://www.noordhollands(...)ometer/34119376.html
quote:In diezelfde race breekt 🇸🇪 de Zweed Andreas Almgren @aaalmgren het Europees record in ⏱️ 26:53 met 11 seconden van Fransman Étienne Daguinos. Daarmee is hij de eerste Europeaan die sub 27 minuten finisht! ✨
https://www.instagram.com/runnersworldnl/p/DEuU55ksD6q/
Andy is natuurlijk onvervangbaar. Hoort in rijtje Kuiphof, Koomen, Reitsma, maar Arman is ook erg goed.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:09 schreef borisz het volgende:
In het kader van bijzaken.
Arman Avsaroglu is de nieuwe Andy Houtkamp op de radio qua atletiek.
https://www.instagram.com/femke_bol/p/DFYM5QEMpAF/quote:After the last olympic cycle with years full of amazing competitions indoor and outdoors, we’ve decided to do it a bit different this year. I’m training hard and preparing myself for another successful year on the track, but I also felt that I needed a bit more time away from competing. Therefore I have decided to not race individually this indoor season.
It gives me the opportunity to have some more time processing everything that has happened and prioritize more things outside of the sports that are important to me.
However, I cannot and do not want to miss a chance to compete at a home championship!!! So I will be racing in Apeldoorn at the European Indoor Championships in the relays and lucky enough it’s the first time there’s also a mixed relay!
I am looking forward to what this year will bring me and I want to thank you all for the support ❤️ See you in Apeldoorn!
Daarover gesproken.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:30 schreef E.T. het volgende:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze komend weekend gaan experimenteren met een afzetvlak ipv een balk bij verspringen in Karlsruhe.
Ik kan alleen niets meer terugvinden.. Zal toch wel érgens iets over uitgezonden worden, zou je denken.
Volgens mij zijn alle atleten tegen deze 'nieuwe' manier meten, dus vraag me af of het er ooit officieel echt gaat komen.
Volgens mij in Metzquote:Op zondag 9 februari 2025 17:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Is het NK indoor van 2024 vandaag in Düsseldorf gehouden?
Maar dat was op een baan.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:36 schreef Nober het volgende:
14:34 Hassan, Zürich 2022
Van Es dus niet de snelste Europeaan, wel snelste geboren Europeaan. Twee seconden sneller dan de Britse Elizabeth Potter.
https://worldathletics.or(...)outdoor/women/senior
https://www.theguardian.c(...)der-and-dsd-athletesquote:World Athletics set to introduce tougher rules for transgender and DSD athletes, including a cheek swab test for anyone who wants to compete in the female category. Based on recent scientific research, which shows male advantage exists even before puberty
Couple of papers cited: Sex-based differences in track running distances of 100, 200, 400, 800, and 1500m in the 8 and under and 9–10-year-old age groups and Sex-based differences in shot put, javelin throw, and long jump in 8-and-under and 9–10-year-old athletes
quote:Kelvin Kiptum’s death left a huge gap in the athletics world, but the biggest impact has been on his family, who are struggling financially.
Golazo, Marc Corstjens
Nearly a year after his tragic passing in a road accident on February 11, 2024, the money he worked so hard for remains locked away, causing frustration and distress for his loved ones. His father, Mzee Samson Cheruiyot, has been vocal about the hardships they are facing, blaming Kiptum’s management company, Golazo, and his agent, Marc Corstjens, for withholding the athlete’s earnings.
He believes they have neglected the family and failed to offer any financial assistance, leaving them to suffer while the funds remain inaccessible.
Kiptum’s achievements were historic, with his world marathon record in Chicago in October 2023 solidifying his place among the greats. His talent and dedication earned him millions, but his untimely death has exposed the difficulties families face when trying to access such wealth. The situation has been complicated by legal and financial barriers, with bureaucratic red tape delaying the transfer of funds to his rightful beneficiaries.
While the legal process is ongoing, the family continues to struggle, unable to benefit from the wealth their son accumulated.The Kenyan government has tried to step in, offering support to Kiptum’s widow and children. President William Ruto personally directed the construction of a house for Kiptum’s widow in Naiberi, Uasin Gishu County, ensuring that she and the children at least had a home before his burial. The government also promised further assistance, including job opportunities, to help them survive without Kiptum’s direct financial support.
However, these efforts do not replace the substantial earnings that remain inaccessible due to ongoing disputes.The controversy surrounding Kiptum’s frozen millions raises questions about how the estates of deceased athletes are managed.
Many families of sports stars face similar struggles when trying to claim what is rightfully theirs. Agencies and management firms often control the financial affairs of athletes, but when tragedy strikes, their priorities sometimes shift, leaving families in distress.
His legacy should not be overshadowed by financial wrangles, and his loved ones should not have to beg for what he rightfully earned.
https://254news.co.ke/why(...)r-after-his-passing/
Klinkt als een erg objectief en liefdevol artikel die 1equote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:55 schreef Nober het volgende:
Why Kelvin Kiptum’s family remains locked out of his millions a year after his passing
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://epaper.peopledail(...)a482a16ea23c&pnum=36
quote:WORLD RECORD
Jakob Ingebrigtsen has demolished the world indoor mile record
The Norwegian clocks 3:45.14 in Liévin and wins by over seven seconds to the rest of the field
Ingebrigtsen took over a second off Yared Nuguse's world record of 3:46.63, which lasted five days
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 13 februari 2025 22:00 schreef Nober het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
[ x ]
[ afbeelding ]
[..]
[ x ]
Die 6,65 was ook al officieel volgens de oude methode gemeten.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:48 schreef Nober het volgende:
Nou nu dan toch eindelijk officieel.
[ x ]
56.42 op de halve marathonquote:Op zaterdag 15 februari 2025 18:59 schreef wimderon het volgende:
En daarmee is de definitieve devaluatie van de WR's die nu gelopen worden een feit.
De regels voor het schoeisel zijn al eens aangepast toen de carbonplaten kwamen opzetten, stack height is ook al een tijd gemaximaliseerd op 40mm, dus verdere aanpassing kan maar tenzij je carbonplaten volledig gaat verbieden zal de technologie de regels altijd wel inhalen (en zelfs als je carbonplaten verbiedt dan vinden ze wel een ander materiaal dat bijna net zo goed werkt).quote:Op zondag 16 februari 2025 11:58 schreef Marcoss het volgende:
In het zwemmen werden de pakken op een gegeven moment verboden, zou dat met de schoenen ook gebeuren?
(Al zijn zowat alle zwemrecords uit die tijd ook alweer gebroken, geloof ik)
Ik zie het probleem niet met efficienter materiaal in welke sport dan ook zolang er geen motortje in zit. Hoort erbij.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:58 schreef Marcoss het volgende:
In het zwemmen werden de pakken op een gegeven moment verboden, zou dat met de schoenen ook gebeuren?
Er zit wel ergens een lijn als je aan de essentie van de sport gaat tornen.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:04 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet met efficienter materiaal in welke sport dan ook zolang er geen motortje in zit. Hoort erbij.
Het is ook geen 'level playing field', dit is een beetje zoals EPO en Bjarne Riis, sommigen hebben meer baat bij de effecten.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:04 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet met efficienter materiaal in welke sport dan ook zolang er geen motortje in zit. Hoort erbij.
Omdat deze afstand nauwelijks serieus genomen werd.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoe kan er bijna een minuut vanaf gehaald worden?
Alphafly 3quote:Op zondag 16 februari 2025 10:37 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
56.42 op de halve marathon![]()
Welke schoenen moet ik kopen?
Klopt, alleen het WR op de 50 meter vrije slag van Cielo staat nog.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:58 schreef Marcoss het volgende:
Daar kwam vast wat meer dan alleen een pak bij kijkenquote:Op zondag 16 februari 2025 19:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klopt, alleen het WR op de 50 meter vrije slag van Cielo staat nog.
Ja, een extreem gunstige verhouding armspanwijdte tot lichaamslengte.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:43 schreef Szura het volgende:
[..]
Daar kwam vast wat meer dan alleen een pak bij kijken
Maar die Asics Superblast 2 zijn dan ook verboden in wedstrijdverband voor de profs wegens de stack height van 45mm. Wel goede trainingsschoenen inderdaad voor die gasten.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:16 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Het is ook geen 'level playing field', dit is een beetje zoals EPO en Bjarne Riis, sommigen hebben meer baat bij de effecten.
Sommigen zijn super responders op die schoenen en mensen met walgelijk inefficiente techniek worden nu ineens gecompenseerd en een pak minder moe of kunnen oneindig trainen zonder geblesseerd te raken.
Stack height en aantal platen zijn verder ook compleet arbitraire regels, aangezien materiaalwijzigingen wel gewoon kunnen. Ik heb zelf een paar Asics Superblast 2 (zonder plates) en de energy return van nieuwe generatie foam slaat echt nergens op.
Daar zijn tenminste al bij in de buurt gekomen.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klopt, alleen het WR op de 50 meter vrije slag van Cielo staat nog.
Ja maar ze kunnen natuurlijk zonder problemen een 40mm versie uit brengen, die regels wat betreft stack height en aantal platen zijn compleet arbitrair. Al niet geheel, want toevallig de specs van de eerste Alphafly, die ze toen maar als standaard hebben genomen.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar die Asics Superblast 2 zijn dan ook verboden in wedstrijdverband voor de profs wegens de stack height van 45mm. Wel goede trainingsschoenen inderdaad voor die gasten.
Die 49er zal Klaver niet gaan lopen, 51.11 was voor nu genoeg.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:30 schreef Felagund het volgende:
Klaver wint de 400 meter bij afwezigheid van Bol.
quote:Lieke Klaver wil in Apeldoorn heel graag haar eerste individuele titel behalen. Ze vindt het fijn om onder druk tegen de Europese top te lopen (ze heeft de derde seizoenstijd op de #400m van Europa). ,,Ik ben mentaal en fysiek gegroeid en kan heel goed verdergaan na tegenslagen."
quote:Femke Bol legt uit waarom ze dit EK Indoor alleen de 4x400m estafettes loopt. ,,Sinds OS Tokio geen moment rust gehad, het was een achtbaan en er kwam veel op mij af. Nu even tijd om te aarden. In februari harder getraind dan ooit. Dit jaar hoef ik niet aan de Spelen te denken."
quote:APELDOORN - Femke Bol heeft kort na de Olympische Spelen van Parijs al besloten dat ze deze winter geen indoorwedstrijden zou doen. „Ik had behoefte aan rust. Niet per se fysiek, maar ook gewoon mentaal. Ik wilde even iets meer de tijd nemen voor mezelf en de mensen om me heen”, lichtte ze haar besluit toe bij de presentatie van de atletiekploeg voor de EK indoor op sportcentrum Papendal.
Bol voelde na de Olympische Spelen van Tokio in 2021 de stress steeds meer toenemen. De Amersfoortse liep alle mogelijke kampioenschappen en grossierde in medailles en records. „Er kwam steeds meer op me af en vorig jaar was er zoveel druk dat het plezier in de trainingen minder werd. Het was een moeilijke keuze, maar tot nog toe voel ik me er heel lekker bij door een keer nee te zeggen.”
Er was bij Bol geen twijfel om er wel bij te zijn op de EK indoor in Apeldoorn, van 6 tot en met 9 maart. „Ik wil de estafette lopen. Wie wil nou niet op een thuistoernooi lopen? Dat is zo bijzonder. Ik ga dat misschien nooit meer meemaken. Ik kom ook in vorm aan de start. Ik heb weliswaar geen wedstrijden gelopen, maar ik heb wel harder getraind dan ooit.”
Na de EK indoor gaat het vizier van Bol op het buitenseizoen. Over haar ambities is de 25-jarige Amersfoortse duidelijk: alles zal weer draaien om de 400 meter horden, het nummer waarop ze regerend Europees- en wereldkampioene is. Op de Spelen van Parijs haalde ze ietwat teleurstellend brons. „Ik ben nog altijd niet blij met die race, maar de 400 meter horden is een onderdeel dat ik heel mooi vind en ik zie dat er nog steeds dingen zijn die ik beter kan doen.”
Geen estafetteteams naar WK indooratletiek in China
De Atletiekunie stuurt geen estafetteteams naar de WK indooratletiek in het Chinese Nanjing, die twee weken (21-23 maart) na de EK indoor in Apeldoorn (6-9 maart) worden gehouden. Technisch directeur Vincent Kortbeek van de Atletiekunie verwacht dat ongeveer vijftien Nederlandse atleten na de EK ook mee zullen doen aan de WK.
„Ik ben geen groot voorstander van de WK indoor. Liever alle aandacht op de EK indoor en dat doen wij met vijftig atleten, de grootste ploeg ooit. Het toernooi in China is eind maart en past eigenlijk niet goed in de planning voor het buitenseizoen”, zei Kortbeek bij de presentatie van de EK-ploeg op sportcentrum Papendal.
https://www.telegraaf.nl/(...)fte-aan-mentale-rust
Ik vind het altijd vreemd hoe topsporters zich (denken) te moeten verantwoorden als ze een paar maanden vrij nemen na de spelen. Is toch logisch dat je na een cyclus die gericht is op de spelen daarna wat vrij neemt voordat je weer aan een nieuwe begint.quote:Op donderdag 27 februari 2025 18:13 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
[..]
[ x ]
Femke Bol na jaren stress: ’Ik had behoefte aan mentale rust’
[..]
Eens. Maar daar zijn een deel van de fans en journalisten het helaas niet mee eens. Daarom verontschuldigen ze zich maar.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 13:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik vind het altijd vreemd hoe topsporters zich (denken) te moeten verantwoorden als ze een paar maanden vrij nemen na de spelen. Is toch logisch dat je na een cyclus die gericht is op de spelen daarna wat vrij neemt voordat je weer aan een nieuwe begint.
Ah, 2025 is begonnen.quote:
Voor het einde van dit jaar 6.30 ?quote:
Het is wachten tot er iemand komt die hem kan uitdagen. Ook al vrees ik dat dat niet gaat gebeuren in Mondo's tijd.quote:
quote:Following detailed discussions between World Athletics and the Local Organising Committee of the World Athletics Road Running Championships San Diego 25, it has been agreed that the World Athletics Road Running Championships will no longer be held in San Diego in September as planned.
World Athletics is currently talking to other potential hosts and expects to announce another location shortly. We would like to thank the San Diego 25 team for their work over the last few months and hope we are able to find another opportunity to host a World Athletics event in San Diego in the future.
Commenting on the decision, Tracy Sundlun, CEO of San Diego 25, said: "We really looked forward to welcoming the running world to San Diego this September but sadly it is not to be at this time. For now, all of us here on Team San Diego will do everything in our power to assist World Athletics in the seamless transition of the 2025 Championships to a new venue."
https://worldathletics.or(...)moved-from-san-diego
Wat is de reden en waarom is San Diego een shithole?quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:41 schreef Nober het volgende:
Geen WK rennen in shithole San Diego in september
[..]
Amerika is een shithole dus San Diego ookquote:Op woensdag 5 maart 2025 20:07 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wat is de reden en waarom is San Diego een shithole?
Fair enough.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:51 schreef Szura het volgende:
[..]
Amerika is een shithole dus San Diego ook
Reden is geld, ze zouden het bekostigen met een 'open' marathon rondom het WK maar er zijn veel te weinig startbewijzen verkocht tot nog toe.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:07 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wat is de reden en waarom is San Diego een shithole?
quote:Het EK atletiek indoor in Apeldoorn eiste de voorbije week alle aandacht op, maar het strafste moment vond misschien wel plaats in de Verenigde Staten. Een atlete van een middelbare school in Virginia werd door een rechtstreekse concurrente plots neergeslagen met… een estafettestok. “Ik kon het maar niet geloven.”
Kaelen Tucker is naast leerlinge op de ‘Brookville High School’ ook een uitstekende atlete. Eerder had ze al een nieuw record gevestigd op de 55 meter sprint indoor tijdens de ‘Virginia High School League Class 3 State’. De juniore hoopte haar school ook nog eens te helpen tijdens de finale van de 4x200 meter estafette, maar daar liep het volledig mis.
Tijdens een inhaalmanoeuvre in de tweede ronde sloeg een concurrente met een estafettestok plots op het achterhoofd van Tucker, die meteen van de baan rende en viel op haar knieën. Haar moeder en teamtrainers snelden haar meteen te hulp. Het medische verdict was zwaar: Tucker liep een hersenschudding op.
“Als we aan de andere kant van de baan komen, moeten we oversteken naar baan één. Je moet invoegen. Toen ik haar naderde, sneed ze me een beetje af en ging ik achteruit. Toen we bij de bocht kwamen, bleef ze me tegen mijn arm stoten. En toen we de bocht uitkwamen, passeerde ik haar eindelijk en toen sloeg ze me met haar estafettestok”, vertelde Tucker bij WSET ABC 13. “Ik was vol ongeloof. Ik wist niet eens wat er gebeurde. Ik weet alleen dat ik een klap op mijn hoofd kreeg en dat ik van de baan viel.”
Na het incident vertelden de ouders van Tuckers aan lokale mediadat noch de tegenstander, noch haar coach hun excuses hadden aangeboden. “Niet de atleet, niet de coaches, helemaal niemand. Zelfs al was het een ongeluk, wat ik niet geloof, toch kwamen er geen excuses.”
De organisatie heeft intussen ook een onderzoek gestart naar de vermeende aanval. “De hele zaal snakte naar adem,” vertelde Tuckers moeder Tamarrow over de mensen om haar heen. “Toen ik haar zag vallen, kon ik alleen maar uit de tribune rennen. Ik wist gewoon dat ik bij haar moest zijn. Ze was een beetje hysterisch, want ze kon gewoon niet geloven dat dit was gebeurd.”
Concurrente ontkent
Nadat de beelden viraal gingen op sociale media, bood de concurrente toch haar excuses aan op Instagram en voegde eraan toe dat het niet “opzettelijk” was. Ook de moeder van de “dader” deed intussen haar zegje.
“Het is een schande hoe zoveel mensen oordelen voordat ze de feiten kennen. Mijn dochter krijgt te maken met bedreigingen van vreemden, en ook met juridische stappen omdat volwassenen besloten om persoonlijk en op het nieuws te liegen over een incident dat door hun kind was geïnitieerd. Mijn kind werd bijna van de baan geduwd door haar concurrent die van achteren naderde en haar illegaal afsneed, waardoor ze haar evenwicht verloor. Het kind en haar ouders beweren dat mijn dochter haar meerdere keren expres heeft geslagen”, klonk het op Facebook.
Corrigerend tikjequote:
Ik had hier van de week al over gelezen, maar de beelden nog niet gezien. Echt bizar. Het is ook niet één klap, maar ze mept gewoon meerdere keren. En de reden dat ze stopt, is omdat ze het stokje laat vallen. Met die ouders van haar vermoed ik dat haar toekomst er niet veel beter op wordt. Want gewoon doodleuk ontkennen dat ze echt slaat. Doen alsof het een reactie is, terwijl je meerdere keren slaat. En dan ook nog met het afsnijden komen, terwijl dat amper het geval is.quote:
Dokter en Schilder.quote:Op maandag 10 maart 2025 21:55 schreef Nober het volgende:
Lieke niet naar WK in China, wie gaat er wel met Chapple naar dat WK?
Mary Decker tegen Zola Butt. Of Hulzebos tegen Angenent bij sprint Elfstedentocht.quote:Op maandag 10 maart 2025 20:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik had hier van de week al over gelezen, maar de beelden nog niet gezien. Echt bizar. Het is ook niet één klap, maar ze mept gewoon meerdere keren. En de reden dat ze stopt, is omdat ze het stokje laat vallen. Met die ouders van haar vermoed ik dat haar toekomst er niet veel beter op wordt. Want gewoon doodleuk ontkennen dat ze echt slaat. Doen alsof het een reactie is, terwijl je meerdere keren slaat. En dan ook nog met het afsnijden komen, terwijl dat amper het geval is.
Nederland vaardigt zes atleten af naar de WK indoor, die eind deze maand worden gehouden in het Chinese Nanjing. Femke Bol en Lieke Klaver reizen zoals verwacht niet af naar China.quote:Op maandag 10 maart 2025 21:55 schreef Nober het volgende:
Lieke niet naar WK in China, wie gaat er wel met Chapple naar dat WK?
De estafetteploegen gaan waarschijnlijk in mei wel naar het WK relays in Guangzhou.quote:Op woensdag 12 maart 2025 14:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Nederland vaardigt zes atleten af naar de WK indoor, die eind deze maand worden gehouden in het Chinese Nanjing. Femke Bol en Lieke Klaver reizen zoals verwacht niet af naar China.
Nadine Visser (60 meter horden), Jessica Schilder en Jorinde van Klinken (kogelstoten), Samuel Chapple en Ryan Clarke (800 meter) en Menno Vloon (polsstokhoogspringen) maken deel uit van de Nederlandse equipe.
Dat betekent dat Bol (400 meter) en de estafettevrouwen (4x400 meter) hun wereldtitels niet verdedigen.
Ja, hier te zien vanuit een ander persectief en dan lijkt het blijkbaar alleen maar zo dat ze slaat:quote:Op maandag 10 maart 2025 20:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik had hier van de week al over gelezen, maar de beelden nog niet gezien. Echt bizar. Het is ook niet één klap, maar ze mept gewoon meerdere keren. En de reden dat ze stopt, is omdat ze het stokje laat vallen. Met die ouders van haar vermoed ik dat haar toekomst er niet veel beter op wordt. Want gewoon doodleuk ontkennen dat ze echt slaat. Doen alsof het een reactie is, terwijl je meerdere keren slaat. En dan ook nog met het afsnijden komen, terwijl dat amper het geval is.
Er gebeurde dus niets volgens haar? Hoe komt het slachtoffer dan aan een hersenschudding?quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, hier te zien vanuit een ander persectief en dan lijkt het blijkbaar alleen maar zo dat ze slaat:
Bekijk deze YouTube-video
Ik zie het niet.
Dat iemand zoiets doet is al vrij schandalig, maar je jezelf nog enigszins voorstellen dat iemand in een vlaag van verstandsverbijstering het doet. Maar dan is het wel zo dat diegene zichzelf daarna beseft wat die gedaan heeft, wat bij haar en vooral haar ouders echt totaal niet het geval is. Gewoon met een stalen gezicht volhouden dat je niks hebt gedaan hebt en dat het per ongeluk ging... Hoe danquote:Op woensdag 12 maart 2025 19:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, hier te zien vanuit een ander persectief en dan lijkt het blijkbaar alleen maar zo dat ze slaat:
Ik zie het niet.
Gezien de nogal prominent aanwezige rode stieren lijkt me dit vooral een moetje voor de sponsor.quote:
quote:Eliud Kipchoge already has the two marathons he will run in 2025.
-London Marathon (April 27)
-Sydney Marathon (August 31)
The myth of the Kenyan fund is 40 years old.
Sydney 6:30 in de ochtend starten, mij niet gezien!quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:27 schreef Nober het volgende:
Sydney strikt Kipchoge voor eerste major zege
[..]
[ x ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Evan Dunfee broke the world 35km race walk record* at the Dudince 50 - a World Athletics Race Walking Tour Gold meeting - on Saturday (22).
The Canadian's 2:21:40 was seven seconds inside the short-lived 2:21:47 set by Masatora Kawano last October in Takahata.
Dunfee race walked solo from gun to tape in Dudince, Slovakia, clicking off regular four-minute plus kilometres throughout and lapping the entire field of 51.
Even naar het algemene topic. Ben wel benieuwd wat de reden erachter is? Verwachten ze meer spektakel? Druk van de Amerikanen?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:44 schreef H.Vviv het volgende:
[ afbeelding ]
Voor Nederland een groot nadeel.
Dunfeegodquote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
@:heywoodu
Weer een extra medaille voor de grote landen, de Amerikanen zullen er niet tegen zijn geweest neequote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Even naar het algemene topic. Ben wel benieuwd wat de reden erachter is? Verwachten ze meer spektakel? Druk van de Amerikanen?
Amerikanen hebben met een vrouw als laatste niet echt nadeel op dit moment, lijkt me.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Even naar het algemene topic. Ben wel benieuwd wat de reden erachter is? Verwachten ze meer spektakel? Druk van de Amerikanen?
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:23 schreef Marcoss het volgende:
4x100 mixed is voor NL toch niet zo interessant? Of krijgen we die volgorde straks ook bij de 4x400? Dan wordt het wel een nadeel ja
Kan me wel voorstellen dat je gaat variëren qua volgorde trouwens
Ik kan er vrij moeilijk warm van worden ja. Wat ik dan wel weer geinig vond: Asher-Smiss een 400 zien lopenquote:Op zondag 6 april 2025 01:48 schreef wimderon het volgende:
Is er hier iemand die die edges (de opgeplakte plukjes haar) mooi vindt?
Volgens mij was het een dubbel event voor 400m horden rensters.. die liepen vrijdag een 400mH en zondag een 400m vlak.. tenminste zo was het ook bij de 110mH voor mannenquote:Op maandag 7 april 2025 16:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
Weet iemand hoe dat nou zat met de 400 meter vrouwen? In beeld stond de hele tijd dat het de 400m horden was maar dat was het overduidelijk niet... Was dat nou een fout van de tv-regie of hoort dat bij het concept oid...?
Ja dat had ik inderdaad zo begrepen. Alleen stond er tijdens de 400 meter de hele tijd in beeld, ook tijdens de uitslag enzo, dat het om de 400mH ging. Maar goed, het zou idd kunnen dat ze de categorie bedoelden.... beetje verwarrend.quote:Op maandag 7 april 2025 16:35 schreef chufi het volgende:
[..]
Volgens mij was het een dubbel event voor 400m horden rensters.. die liepen vrijdag een 400mH en zondag een 400m vlak.. tenminste zo was het ook bij de 110mH voor mannen
Dit moet je toch ook niet beginnen in zo'n groot stadion in Kingston joh, start met zoiets in de VS en in een wat kleiner stadion. Maar nee, het moet gelijk allemaal weer overdreven.quote:Op maandag 7 april 2025 17:54 schreef Redefine het volgende:
Ik heb ook nog stukken gekeken. De races waren wel leuk en ook aardig om sommige atleten op andere afstanden te zien. Maar echt veel hield het niet over. Registratie was inderdaad niet heel geweldig, duurde tussen de races wel erg lang en het leek haast wel een trainingsavond qua beleving in het stadion. Totaal sfeerloos kwam het over.
Op zich was dat wel leuk ja, om atleten buiten hun comfortzone te zien.quote:Op maandag 7 april 2025 17:54 schreef Redefine het volgende:
Ik heb ook nog stukken gekeken. De races waren wel leuk en ook aardig om sommige atleten op andere afstanden te zien. Maar echt veel hield het niet over. Registratie was inderdaad niet heel geweldig, duurde tussen de races wel erg lang en het leek haast wel een trainingsavond qua beleving in het stadion. Totaal sfeerloos kwam het over.
https://sportnieuws.nl/ma(...)%2Fduckduckgo.com%2Fquote:Rotterdamse topatlete krijgt inzinking tijdens EK halve marathon en loopt medaille mis
Atlete Diane van Es heeft op het Europees kampioenschap halve marathon in Leuven geen medaille weten te bemachtigen. De Nederlandse werd gezien als een van de grootste kanshebsters voor de winst, maar moest na een inzinking afhaken.
De 26-jarige Rotterdamse liep een groot deel van de wedstrijd voorop met twee Belgische loopsters. Van die twee pakte Chloé Herbiet in 1.11.39 het goud, het zilver was voor Juliette Thomas.
https://sportnieuws.nl/ma(...)2025041214160842503/quote:Oud-topschaatser (32) wil strijd aangaan met Sven Kramer en Erben Wennemars: 'Dat hoort er een beetje bij'
Bij de Marathon van Rotterdam staan zondagochtend ook vier oud-topschaatsers aan de start: Erben Wennemars, Sven Kramer, Wouter Olde Heuvel en Thomas Krol. Laatstgenoemde is de jongste van het stel en heeft pas net het marathonvirus te pakken.
Krol is nog altijd pas 32 jaar oud en stopte vorig seizoen als profschaatser. Het gaf hem de kans om zich te focussen op een andere droom: piloot worden. Dat gaat de specialist op de 1000 en 1500 meter goed af, waardoor hij tijd heeft voor andere hobby's. Eentje daarvan is hardlopen. "Ik heb altijd gezegd: na het schaatsen ga ik een marathon lopen", zegt Krol in gesprek met het Algemeen Dagblad.
Zijn nieuwe 'levensdoel' werd een marathon lopen onder de drie uur. Maar Krol blijkt ook in hardlopen een natuurtalent en mikt op een tijd rond de 2 uur en 50 minuten. Ook zal er een onderlinge strijd zijn met Wennemars, Kramer en Olde Heuvel over wie de snelste schaatser is. "Dat onderlinge vergelijken hoort er een beetje bij", erkent Krol.
1330 3:07:33 Wennemarsquote:Op zaterdag 12 april 2025 21:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
https://sportnieuws.nl/ma(...)2025041214160842503/
The new Bolt is born!quote:
Ja, dezelfde locatie dus daar mag wel een sterretje achter.quote:Op donderdag 17 april 2025 23:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik het goed zie, is dat op dezelfde super-locatie waar Alekna ook zijn WR heeft gegooid...
Zou mooi zijn als hij zo doorgaat, we kunnen wel weer eens een man op een technisch nummer gebruiken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |