56.42 op de halve marathonquote:Op zaterdag 15 februari 2025 18:59 schreef wimderon het volgende:
En daarmee is de definitieve devaluatie van de WR's die nu gelopen worden een feit.
De regels voor het schoeisel zijn al eens aangepast toen de carbonplaten kwamen opzetten, stack height is ook al een tijd gemaximaliseerd op 40mm, dus verdere aanpassing kan maar tenzij je carbonplaten volledig gaat verbieden zal de technologie de regels altijd wel inhalen (en zelfs als je carbonplaten verbiedt dan vinden ze wel een ander materiaal dat bijna net zo goed werkt).quote:Op zondag 16 februari 2025 11:58 schreef Marcoss het volgende:
In het zwemmen werden de pakken op een gegeven moment verboden, zou dat met de schoenen ook gebeuren?
(Al zijn zowat alle zwemrecords uit die tijd ook alweer gebroken, geloof ik)
Ik zie het probleem niet met efficienter materiaal in welke sport dan ook zolang er geen motortje in zit. Hoort erbij.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:58 schreef Marcoss het volgende:
In het zwemmen werden de pakken op een gegeven moment verboden, zou dat met de schoenen ook gebeuren?
Er zit wel ergens een lijn als je aan de essentie van de sport gaat tornen.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:04 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet met efficienter materiaal in welke sport dan ook zolang er geen motortje in zit. Hoort erbij.
Het is ook geen 'level playing field', dit is een beetje zoals EPO en Bjarne Riis, sommigen hebben meer baat bij de effecten.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:04 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet met efficienter materiaal in welke sport dan ook zolang er geen motortje in zit. Hoort erbij.
Omdat deze afstand nauwelijks serieus genomen werd.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoe kan er bijna een minuut vanaf gehaald worden?
Alphafly 3quote:Op zondag 16 februari 2025 10:37 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
56.42 op de halve marathon![]()
Welke schoenen moet ik kopen?
Klopt, alleen het WR op de 50 meter vrije slag van Cielo staat nog.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:58 schreef Marcoss het volgende:
Daar kwam vast wat meer dan alleen een pak bij kijkenquote:Op zondag 16 februari 2025 19:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klopt, alleen het WR op de 50 meter vrije slag van Cielo staat nog.
Ja, een extreem gunstige verhouding armspanwijdte tot lichaamslengte.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:43 schreef Szura het volgende:
[..]
Daar kwam vast wat meer dan alleen een pak bij kijken
Maar die Asics Superblast 2 zijn dan ook verboden in wedstrijdverband voor de profs wegens de stack height van 45mm. Wel goede trainingsschoenen inderdaad voor die gasten.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:16 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Het is ook geen 'level playing field', dit is een beetje zoals EPO en Bjarne Riis, sommigen hebben meer baat bij de effecten.
Sommigen zijn super responders op die schoenen en mensen met walgelijk inefficiente techniek worden nu ineens gecompenseerd en een pak minder moe of kunnen oneindig trainen zonder geblesseerd te raken.
Stack height en aantal platen zijn verder ook compleet arbitraire regels, aangezien materiaalwijzigingen wel gewoon kunnen. Ik heb zelf een paar Asics Superblast 2 (zonder plates) en de energy return van nieuwe generatie foam slaat echt nergens op.
Daar zijn tenminste al bij in de buurt gekomen.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klopt, alleen het WR op de 50 meter vrije slag van Cielo staat nog.
Ja maar ze kunnen natuurlijk zonder problemen een 40mm versie uit brengen, die regels wat betreft stack height en aantal platen zijn compleet arbitrair. Al niet geheel, want toevallig de specs van de eerste Alphafly, die ze toen maar als standaard hebben genomen.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar die Asics Superblast 2 zijn dan ook verboden in wedstrijdverband voor de profs wegens de stack height van 45mm. Wel goede trainingsschoenen inderdaad voor die gasten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |