abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216832767
twitter

https://www.atletiek.nl/a(...)letiek-in-apeldoorn/

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:30 schreef Felagund het volgende:
Klaver wint de 400 meter bij afwezigheid van Bol.
Die 49er zal Klaver niet gaan lopen, 51.11 was voor nu genoeg.
pi_216854439
quote:
Lieke Klaver wil in Apeldoorn heel graag haar eerste individuele titel behalen. Ze vindt het fijn om onder druk tegen de Europese top te lopen (ze heeft de derde seizoenstijd op de #400m van Europa). ,,Ik ben mentaal en fysiek gegroeid en kan heel goed verdergaan na tegenslagen."
twitter

quote:
Femke Bol legt uit waarom ze dit EK Indoor alleen de 4x400m estafettes loopt. ,,Sinds OS Tokio geen moment rust gehad, het was een achtbaan en er kwam veel op mij af. Nu even tijd om te aarden. In februari harder getraind dan ooit. Dit jaar hoef ik niet aan de Spelen te denken."
twitter

Femke Bol na jaren stress: ’Ik had behoefte aan mentale rust’

quote:
APELDOORN - Femke Bol heeft kort na de Olympische Spelen van Parijs al besloten dat ze deze winter geen indoorwedstrijden zou doen. „Ik had behoefte aan rust. Niet per se fysiek, maar ook gewoon mentaal. Ik wilde even iets meer de tijd nemen voor mezelf en de mensen om me heen”, lichtte ze haar besluit toe bij de presentatie van de atletiekploeg voor de EK indoor op sportcentrum Papendal.

Bol voelde na de Olympische Spelen van Tokio in 2021 de stress steeds meer toenemen. De Amersfoortse liep alle mogelijke kampioenschappen en grossierde in medailles en records. „Er kwam steeds meer op me af en vorig jaar was er zoveel druk dat het plezier in de trainingen minder werd. Het was een moeilijke keuze, maar tot nog toe voel ik me er heel lekker bij door een keer nee te zeggen.”

Er was bij Bol geen twijfel om er wel bij te zijn op de EK indoor in Apeldoorn, van 6 tot en met 9 maart. „Ik wil de estafette lopen. Wie wil nou niet op een thuistoernooi lopen? Dat is zo bijzonder. Ik ga dat misschien nooit meer meemaken. Ik kom ook in vorm aan de start. Ik heb weliswaar geen wedstrijden gelopen, maar ik heb wel harder getraind dan ooit.”

Na de EK indoor gaat het vizier van Bol op het buitenseizoen. Over haar ambities is de 25-jarige Amersfoortse duidelijk: alles zal weer draaien om de 400 meter horden, het nummer waarop ze regerend Europees- en wereldkampioene is. Op de Spelen van Parijs haalde ze ietwat teleurstellend brons. „Ik ben nog altijd niet blij met die race, maar de 400 meter horden is een onderdeel dat ik heel mooi vind en ik zie dat er nog steeds dingen zijn die ik beter kan doen.”

Geen estafetteteams naar WK indooratletiek in China
De Atletiekunie stuurt geen estafetteteams naar de WK indooratletiek in het Chinese Nanjing, die twee weken (21-23 maart) na de EK indoor in Apeldoorn (6-9 maart) worden gehouden. Technisch directeur Vincent Kortbeek van de Atletiekunie verwacht dat ongeveer vijftien Nederlandse atleten na de EK ook mee zullen doen aan de WK.

„Ik ben geen groot voorstander van de WK indoor. Liever alle aandacht op de EK indoor en dat doen wij met vijftig atleten, de grootste ploeg ooit. Het toernooi in China is eind maart en past eigenlijk niet goed in de planning voor het buitenseizoen”, zei Kortbeek bij de presentatie van de EK-ploeg op sportcentrum Papendal.

https://www.telegraaf.nl/(...)fte-aan-mentale-rust
pi_216863130
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 18:13 schreef Nober het volgende:

[..]
[ x ]
[..]
[ x ]

Femke Bol na jaren stress: ’Ik had behoefte aan mentale rust’
[..]

Ik vind het altijd vreemd hoe topsporters zich (denken) te moeten verantwoorden als ze een paar maanden vrij nemen na de spelen. Is toch logisch dat je na een cyclus die gericht is op de spelen daarna wat vrij neemt voordat je weer aan een nieuwe begint.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wienerschnitzels op 28-02-2025 13:51:15 ]
  vrijdag 28 februari 2025 @ 14:19:39 #230
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_216863763
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 13:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik vind het altijd vreemd hoe topsporters zich (denken) te moeten verantwoorden als ze een paar maanden vrij nemen na de spelen. Is toch logisch dat je na een cyclus die gericht is op de spelen daarna wat vrij neemt voordat je weer aan een nieuwe begint.
Eens. Maar daar zijn een deel van de fans en journalisten het helaas niet mee eens. Daarom verontschuldigen ze zich maar.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 18:54:09 #231
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_216866205
Zo eens kijken wat de Mitin in Madrid brengt ... paar Nederlandse mannen gezien in de startlijsten
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:41:07 #232
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_216872959
twitter
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zaterdag 1 maart 2025 @ 07:28:06 #233
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_216874394
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:41 schreef Starflyer het volgende:
[ x ]
Ah, 2025 is begonnen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 1 maart 2025 @ 11:08:40 #234
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216876661
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:41 schreef Starflyer het volgende:
[ x ]
Voor het einde van dit jaar 6.30 ?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_216876721
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:08 schreef golfer het volgende:

[..]
Voor het einde van dit jaar 6.30 ?
Denk dat ie al over 6.50 kan. :')
pi_216876759
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:11 schreef Nober het volgende:

[..]
Denk dat ie al over 6.50 kan. :')
Het is wachten tot er iemand komt die hem kan uitdagen. Ook al vrees ik dat dat niet gaat gebeuren in Mondo's tijd.
pi_216901688
twitter
pi_216938930
Geen WK rennen in shithole San Diego in september

quote:
Following detailed discussions between World Athletics and the Local Organising Committee of the World Athletics Road Running Championships San Diego 25, it has been agreed that the World Athletics Road Running Championships will no longer be held in San Diego in September as planned.

World Athletics is currently talking to other potential hosts and expects to announce another location shortly. We would like to thank the San Diego 25 team for their work over the last few months and hope we are able to find another opportunity to host a World Athletics event in San Diego in the future.

Commenting on the decision, Tracy Sundlun, CEO of San Diego 25, said: "We really looked forward to welcoming the running world to San Diego this September but sadly it is not to be at this time. For now, all of us here on Team San Diego will do everything in our power to assist World Athletics in the seamless transition of the 2025 Championships to a new venue."

https://worldathletics.or(...)moved-from-san-diego
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:07:16 #239
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_216939586
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:41 schreef Nober het volgende:
Geen WK rennen in shithole San Diego in september
[..]

Wat is de reden en waarom is San Diego een shithole?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 maart 2025 @ 20:50:30 #240
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216940480
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:51:50 #241
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216940497
quote:
6s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:07 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Amerika is een shithole dus San Diego ook
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 5 maart 2025 @ 21:49:08 #242
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_216941246
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:51 schreef Szura het volgende:

[..]
Amerika is een shithole dus San Diego ook
Fair enough.
pi_216999770
quote:
6s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:07 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Reden is geld, ze zouden het bekostigen met een 'open' marathon rondom het WK maar er zijn veel te weinig startbewijzen verkocht tot nog toe.
pi_217000950
quote:
Het EK atletiek indoor in Apeldoorn eiste de voorbije week alle aandacht op, maar het strafste moment vond misschien wel plaats in de Verenigde Staten. Een atlete van een middelbare school in Virginia werd door een rechtstreekse concurrente plots neergeslagen met… een estafettestok. “Ik kon het maar niet geloven.”

Kaelen Tucker is naast leerlinge op de ‘Brookville High School’ ook een uitstekende atlete. Eerder had ze al een nieuw record gevestigd op de 55 meter sprint indoor tijdens de ‘Virginia High School League Class 3 State’. De juniore hoopte haar school ook nog eens te helpen tijdens de finale van de 4x200 meter estafette, maar daar liep het volledig mis.

Tijdens een inhaalmanoeuvre in de tweede ronde sloeg een concurrente met een estafettestok plots op het achterhoofd van Tucker, die meteen van de baan rende en viel op haar knieën. Haar moeder en teamtrainers snelden haar meteen te hulp. Het medische verdict was zwaar: Tucker liep een hersenschudding op.

“Als we aan de andere kant van de baan komen, moeten we oversteken naar baan één. Je moet invoegen. Toen ik haar naderde, sneed ze me een beetje af en ging ik achteruit. Toen we bij de bocht kwamen, bleef ze me tegen mijn arm stoten. En toen we de bocht uitkwamen, passeerde ik haar eindelijk en toen sloeg ze me met haar estafettestok”, vertelde Tucker bij WSET ABC 13. “Ik was vol ongeloof. Ik wist niet eens wat er gebeurde. Ik weet alleen dat ik een klap op mijn hoofd kreeg en dat ik van de baan viel.”

Na het incident vertelden de ouders van Tuckers aan lokale mediadat noch de tegenstander, noch haar coach hun excuses hadden aangeboden. “Niet de atleet, niet de coaches, helemaal niemand. Zelfs al was het een ongeluk, wat ik niet geloof, toch kwamen er geen excuses.”

De organisatie heeft intussen ook een onderzoek gestart naar de vermeende aanval. “De hele zaal snakte naar adem,” vertelde Tuckers moeder Tamarrow over de mensen om haar heen. “Toen ik haar zag vallen, kon ik alleen maar uit de tribune rennen. Ik wist gewoon dat ik bij haar moest zijn. Ze was een beetje hysterisch, want ze kon gewoon niet geloven dat dit was gebeurd.”

Concurrente ontkent

Nadat de beelden viraal gingen op sociale media, bood de concurrente toch haar excuses aan op Instagram en voegde eraan toe dat het niet “opzettelijk” was. Ook de moeder van de “dader” deed intussen haar zegje.

“Het is een schande hoe zoveel mensen oordelen voordat ze de feiten kennen. Mijn dochter krijgt te maken met bedreigingen van vreemden, en ook met juridische stappen omdat volwassenen besloten om persoonlijk en op het nieuws te liegen over een incident dat door hun kind was geïnitieerd. Mijn kind werd bijna van de baan geduwd door haar concurrent die van achteren naderde en haar illegaal afsneed, waardoor ze haar evenwicht verloor. Het kind en haar ouders beweren dat mijn dochter haar meerdere keren expres heeft geslagen”, klonk het op Facebook.
pi_217001144
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 19:19 schreef wimderon het volgende:

[..]

Puur racisme weer, ze deed helemaal niets.
  maandag 10 maart 2025 @ 19:31:27 #246
194695 franklop
Fran knock
pi_217001153
quote:

[..]

Corrigerend tikje
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 10 maart 2025 @ 20:49:54 #247
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217002414
quote:

[..]

Ik had hier van de week al over gelezen, maar de beelden nog niet gezien. Echt bizar. Het is ook niet één klap, maar ze mept gewoon meerdere keren. En de reden dat ze stopt, is omdat ze het stokje laat vallen. Met die ouders van haar vermoed ik dat haar toekomst er niet veel beter op wordt. Want gewoon doodleuk ontkennen dat ze echt slaat. Doen alsof het een reactie is, terwijl je meerdere keren slaat. En dan ook nog met het afsnijden komen, terwijl dat amper het geval is.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_217003294
Lieke niet naar WK in China, wie gaat er wel met Chapple naar dat WK?
pi_217006309
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:55 schreef Nober het volgende:
Lieke niet naar WK in China, wie gaat er wel met Chapple naar dat WK?
Dokter en Schilder.
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 maart 2025 @ 12:03:52 #250
7889 tong80
Spleenheup
pi_217006897
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:49 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ik had hier van de week al over gelezen, maar de beelden nog niet gezien. Echt bizar. Het is ook niet één klap, maar ze mept gewoon meerdere keren. En de reden dat ze stopt, is omdat ze het stokje laat vallen. Met die ouders van haar vermoed ik dat haar toekomst er niet veel beter op wordt. Want gewoon doodleuk ontkennen dat ze echt slaat. Doen alsof het een reactie is, terwijl je meerdere keren slaat. En dan ook nog met het afsnijden komen, terwijl dat amper het geval is.
Mary Decker tegen Zola Butt. Of Hulzebos tegen Angenent bij sprint Elfstedentocht.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')