21 of lager.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:45 schreef Geerd het volgende:
[..]
wat is normaal volgens jou? 11 maand regen?
Ik heb het één nacht heel moeilijk gehad, maar voor de rest inderdaad top te doen.quote:
daar heb ik weining last van gehad bedankt mijn huisdieren spinnen maar die laat ik meestal wel zittenquote:
Als ik de waaier aan heb komen ze niet op me en merk ik er niks van. Als die uit is dan wel. Nu is het probleem straks dat de waaier aan staat, maar dan is het weer te koud.quote:Op maandag 9 september 2024 16:41 schreef amp25 het volgende:
[..]
daar heb ik weining last van gehad bedankt mijn huisdieren spinnen maar die laat ik meestal wel zitten
Jij hebt nog lekker zomer.quote:
Een ber-maand! Beste maanden van het jaarquote:Op donderdag 12 september 2024 19:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is ook werkelijk plotsklaps herfst.
De R is weer in de maand.quote:Op donderdag 12 september 2024 19:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is ook werkelijk plotsklaps herfst.
Qua gezelligheid wel ja.quote:Op donderdag 12 september 2024 19:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Een ber-maand! Beste maanden van het jaar
Ik hoop nog op een Indian Summer.quote:Op vrijdag 13 september 2024 12:35 schreef Nattekat het volgende:
21. Het koelt echt veel en veel te hard af. Zo ga ik november niet halen met niet stoken.
Als we nog een recordje willen pakken kan het nog wel 28 graden worden, maar het ziet er niet naar uit. Eind september al alle records onder de 25 graden.quote:Op vrijdag 13 september 2024 12:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik hoop nog op een Indian Summer.
Geen idee nu, maar het is teringkoud aan de overkant.quote:
quote:Op zondag 15 september 2024 01:51 schreef IkEetSlakken het volgende:
Ergens vanavond was t weer eens 20 graden, dus ff lekker de gevelkachel op 24 aan gehad
Aan de hoge kant maar stabiel...quote:Op donderdag 19 september 2024 22:05 schreef potjecreme het volgende:
Hoe zijn de gas en elektriciteit prijzen op dit moment?
Prima temperatuur in de zon in de cabrio jaquote:Op zaterdag 21 september 2024 11:23 schreef Nattekat het volgende:
25 graden
@:dud0r heeft het vast ook lekker warm
quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:28 schreef dud0r het volgende:
[..]
Prima temperatuur in de zon in de cabrio ja
Hier is het wel gedaan. Van 21,0 paar dagen geleden naar 20,0 gedaan.quote:Op zaterdag 21 september 2024 07:58 schreef roos94 het volgende:
22
Vannacht weer met de ventilator geslapen. Was echt vies in huis.
Hier vanmiddag 25 in de woonkamer.quote:Op zaterdag 21 september 2024 17:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hier is het wel gedaan. Van 21,0 paar dagen geleden naar 20,0 gedaan.
Morgen nog 24 graden (of hoger) hopelijk. Daarna serieus weer herfst.
Ik heb ook sloffen en een dubbel vest aan.quote:Op zaterdag 21 september 2024 18:49 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
20 graden prima te doen. Heb zelfs 's avonds alweer onder een kleedje gezeten
Ramen staan hier bijna 24.7 open pikquote:Op vrijdag 27 september 2024 09:05 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon je ramen open zetten he dan koelt het rap af
Nog steeds 24,5 hier. Ik vind het helemaal prima.quote:
22 hierquote:Op vrijdag 27 september 2024 22:30 schreef Nattekat het volgende:
20,5
Vorige week zaterdag nog 26. Wat gaat dat hard
Zonder te stoken hequote:Op zaterdag 28 september 2024 09:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Warmte zit hier wel absoluut nog in de muren.
Ik geloof je. Vorig jaar zaten we allebei nog in de warmtequote:
Home Assistantquote:Op zaterdag 28 september 2024 20:58 schreef HiDiHo het volgende:
Bijna tijd om de verwarming aan te gooien
[ afbeelding ]
Gaat weer een dure hobby worden de verwarming aan zetten als je je nog op gas stooktquote:Op zaterdag 28 september 2024 20:58 schreef HiDiHo het volgende:
Bijna tijd om de verwarming aan te gooien
[ afbeelding ]
Dikke truien en lange onderbroeken een oplossing?quote:Op zondag 29 september 2024 10:42 schreef Resistor het volgende:
Ik kan aan mijn gasverbruik dat ik vorig jaar 28 oktober pas de verwarming had aangezet met het laatste hogere verbruik van zondag 24 maart, maar nu begint het al oncomfortabel te worden
Ik wil pas in het weekend voor 1 november de verwarming aan doen, dat zou dit jaar dan 26/27 oktober zijn.
Woonkamer is nog wel 20,4°C, maar bij de computer (bij het open raam) is het nog maar 16,5°C.
Ik denk dat ik vanavond de ramen maar dicht ga doen, en hopen dat de buren eerder beginnen met stoken
Oh ja, iets met lange mouwen. Ik loop nog in t-shirtquote:Op zondag 29 september 2024 10:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dikke truien en lange onderbroeken een oplossing?
Ik heb geen gas meer mja zolang de elektriciteitsprijs gekoppeld is aan gas is het op elektra ook dure hobbyquote:Op zondag 29 september 2024 06:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Gaat weer een dure hobby worden de verwarming aan zetten als je je nog op gas stookt
Hier is de temp nu 19.4 binnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
Lijkt me een beetje ongezond.quote:Op zondag 6 oktober 2024 15:03 schreef BMW1993 het volgende:
18 graden.
Ik doe nooit de verwarming aan, ook niet als het 13 graden is zoals in januari.
Ik heb gewoon een dikke jas aan, en mijn energiecontract staat op 43 euro per maand.
Dat haal ik alleen, als ik alleen douche, de afwas doe en niet stook.
Geld wat ik bespaar gebruik voor de APK als mijn auto in augustus gekeurd moet worden.
Met een wajong moet je simpelweg keuzes maken, of een auto rijden (en onderhouden) of de ruimte verwarmen, terwijl je het ook prima fijn kan hebben met een lekker dikke jas aan
Ik vind het heel bewonderenswaardig! Maar de vraag rijst idd. worden zijn bed en meubels bijvoorbeeld, niet vochtig?quote:
Lekker man, je hele huis onder de schimmel.quote:Op zondag 6 oktober 2024 15:03 schreef BMW1993 het volgende:
18 graden.
Ik heb gewoon een dikke jas aan, en mijn energiecontract staat op 43 euro per maand.
Geld wat ik bespaar gebruik voor de APK als mijn auto in augustus gekeurd moet worden.
Met een wajong moet je simpelweg keuzes maken, of een auto rijden (en onderhouden) of de ruimte verwarmen, terwijl je het ook prima fijn kan hebben met een lekker dikke jas aan
In 13 graden gaan zitten IN huis omdat je ergens in de zomer de APK (waar ik aanneem dat het de keuring is, niet de reparaties die daar uit volgen) van 5 tientjes niet kunt betalen? En de ruil is dan dag in dag uit in de kou zitten met kans op vocht en schimmel in huis en allerlei gezondheidsproblemen die daarbij komen, en dat is dan bewonderenswaardig?quote:Op zondag 6 oktober 2024 15:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind het heel bewonderenswaardig! Maar de vraag rijst idd. worden zijn bed en meubels bijvoorbeeld, niet vochtig?
Idd.: verstandig is iets anders! Maar dat hij het redt in de kou, daar heb ik bewondering voor.quote:Op zondag 6 oktober 2024 15:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
In 13 graden gaan zitten IN huis omdat je ergens in de zomer de APK (waar ik aanneem dat het de keuring is, niet de reparaties die daar uit volgen) van 5 tientjes niet kunt betalen? En de ruil is dan dag in dag uit in de kou zitten met kans op vocht en schimmel in huis en allerlei gezondheidsproblemen die daarbij komen, en dat is dan bewonderenswaardig?
Heb je persé een auto nodig? Als ik ooit financieel in de shit geraak gooi ik die er namelijk als eerste uit. Dan rij ik wel op een scooter rond.quote:Op zondag 6 oktober 2024 15:03 schreef BMW1993 het volgende:
18 graden.
21,3quote:Op zondag 6 oktober 2024 15:29 schreef dud0r het volgende:
22
Heerlijk die zon op het raam
@:nattekat
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 22:01 schreef monkyyy het volgende:
18.5 vanochtend. Gruwelijk koud.https://www.dumpert.nl/item/7005313_45141435SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat klopt, vooral de kozijnen zijn zwart, maar met zo'n doekje haal ik 1 x per week de schimmel weg, al blijft veel van dat zwarte zitten misschien moet ik eens schoonmaak azijn proberenquote:Op zondag 6 oktober 2024 15:07 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Lekker man, je hele huis onder de schimmel.
Fijne vakantie!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 08:56 schreef raptorix het volgende:
29 graden, op vakantie in Gran Canaria
Wegenbelasting is volgens mij 44 euro per maand, verzekering ook zoiets.quote:Op zondag 6 oktober 2024 15:28 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Heb je persé een auto nodig? Als ik ooit financieel in de shit geraak gooi ik die er namelijk als eerste uit. Dan rij ik wel op een scooter rond.
Bedankt voor je compliment!quote:Op zondag 6 oktober 2024 15:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Idd.: verstandig is iets anders! Maar dat hij het redt in de kou, daar heb ik bewondering voor.
We zouden misschien iets kunnen doen in FHF, want dit is wel onverantwoord.
Bleek tegen zwarte schimmelquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:44 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dat klopt, vooral de kozijnen zijn zwart, maar met zo'n doekje haal ik 1 x per week de schimmel weg, al blijft veel van dat zwarte zitten misschien moet ik eens schoonmaak azijn proberen
quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:23 schreef Qarrad het volgende:
19,5. Ondergrens is hier 19 graden. Anders word ik oprecht levensgevaarlijk en doodongelukkig van de kou. Heb door een vage mutatie een abnormaal lage bloeddruk en hartslag.
Heb mezelf met veel moeite kunnen trainen tot deze temperatuur want eerst was 23 graden de ondergrens en ja dan zat ik dus met handgebreide dikke sokken en Noorse truien alsnog stikchagrijnig te wezen.
Verder ben ik wel gelukkig hoor.quote:
Echt? Dat klinkt als jaloersmakend goede isolatie.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:52 schreef mascara-klodder het volgende:
22,5
Ben benieuwd wanneer ik hier de verwarming aan ga doen.
Gewoon een portiekwoning uit de jaren ‘50quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Echt? Dat klinkt als jaloersmakend goede isolatie.
Hier 19 graadjes inmiddels. Volgende week 20 graden voorspeld buiten en mijn tuin vangt na 11:00 of zo veel zon dus dan hopelijk nog steeds niet hoeven stoken.
maar jij bent ook een warme vrouw van jezelfquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:32 schreef mascara-klodder het volgende:
21
Nog steeds geen kachel aangehad
haha wat zou dat een geld kostenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
15 graden
Vanavond lekker de kachel aan
Ahhhhquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
maar jij bent ook een warme vrouw van jezelf
Je lacht omdat je denkt dat iemand veel geld kwijt is om een beetje behaaglijk te kunnen wonen.quote:
ach met het warme weer van de komende dagen hoef je weinig te stoken hoorquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je lacht omdat je denkt dat iemand veel geld kwijt is om een beetje behaaglijk te kunnen wonen.
Hoe is dat een aardige of zelfs normale reactie?
Dus dan is het wel normaal om iemand uit te lachen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ach met het warme weer van de komende dagen hoef je weinig te stoken hoor
neequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dus dan is het wel normaal om iemand uit te lachen?
Waarom moet dat per gas?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:59 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe lang gaan we eigenlijk door met die onzin? Ik stook hier gelukkig hout, maar stel dat ik verhuis, dan moet het ook per gas. Wanneer gaan de prijzen weer normaal zijn? Of blijven we voor altijd in de winter kou lijden?
Hoeft niet per se natuurlijk, maar het is wel bijzonder triest om kou te lijden omdat je op de centen moet letten terwijl dat vijf jaar geleden echt veel minder was.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom moet dat per gas?
Wij zijn dit jaar verhuisd, en meteen pelletkachel aangesloten.
We gebruiken alleen gas voor het warme water, en het is behaaglijk warm.
De kachel kan op afstand bediend worden, dus op het moment dat we huiswaarts keren zetten we vast de kachel aan
Heb je geen app via je energieleverancier? Ik nu 43 m³ in ieder geval.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:14 schreef Anton91 het volgende:
Enig idee hoeveel kuub jullie al hebben gestookt deze maand?
Bij mij is het altijd zo'n 21 graden gok ik, display met temperatuur hangt in de garage en daar is het zo'n 19.5.
Voorheen hoefde ik nooit te stoken (appt, ingebouwd tussen andere woningen) maar dit jaar heb ik al zo'n 80kWh gebruikt voor de verwarming.
Jawel, maar ik heb nog nooit hoeven te stoken om het warm te hebben.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:18 schreef ISVV het volgende:
[..]
Heb je geen app via je energieleverancier? Ik nu 43 m³ in ieder geval.
Ouwe Surinamer.quote:
Wat zal ze je dankbaar zijn.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
16 graden. Vanavodn komt een vriendin en dan zet ik hem op 18.5
Zij stookt net zo zuinig als ikquote:
Dit soort gesneer is nergens voor nodig, je kunt helemaal niet beoordelen of een ander het zich kan permitteren om de boel standaard tot 18 of 21 graden te verwarmen, het is al triest zat dat er nog mensen wonen in zo'n hut die nu al tot 16 graden afkoelt, ageer daar eens tegen, dat woningstichtingen nog gewoon wegkomen met het verhuren van zulke slecht geïsoleerde zut.quote:
Oké, dat is zo.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit soort gesneer is nergens voor nodig, je kunt helemaal niet beoordelen of een ander het zich kan permitteren om de boel standaard tot 18 of 21 graden te verwarmen, het is al triest zat dat er nog mensen wonen in zo'n hut die nu al tot 16 graden afkoelt, ageer daar eens tegen, dat woningstichtingen nog gewoon wegkomen met het verhuren van zulke slecht geïsoleerde zut.
quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit soort gesneer is nergens voor nodig, je kunt helemaal niet beoordelen of een ander het zich kan permitteren om de boel standaard tot 18 of 21 graden te verwarmen, het is al triest zat dat er nog mensen wonen in zo'n hut die nu al tot 16 graden afkoelt, ageer daar eens tegen, dat woningstichtingen nog gewoon wegkomen met het verhuren van zulke slecht geïsoleerde zut.
quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:57 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Oké, dat is zo.![]()
Er zitten alleen in dit topic een paar mensen die er een soort sport van maken om niet te stoken zolang het niet onder de, weet ik veel, 10 graden in huis komt en de schimmel op de muren staat (en dan meer uit principe dan uit financiële noodzaak), en ik ging er misschien iets te blind vanuit dat zij daar één van was.
Dan heb ik niks gezegd, sorry.quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Mijn reactie erop was ook alles behalve aardig. Excuses daarvoor
Ik kan het me idd niet veroorloven, liever heb ik ook een huis van 19 graden oid. Het is een jaren '50 huis met enkelglas en oude kozijnen met kieren. In mijn hobbykamer heb ik van dat anti-tocht-folie, maar dat kan niet op tegen de kiertjes
Er is wel aankondigingen gedaan voor renovaties, dus het wordt beter, alleen wanneer is de vraag
Check wel regelmatig of mijn bezoek oké is.
Ze heeft lekker onder een dikke deken televisie zitten kijken met mij en het absoluut niet koud gehad (en zij kent me lang genoeg om eerlijk te zijn). Als iemand aangeeft het koud te hebben gaat die kachel omhoog
Hier nu 18,5 maar ik stook nog weleens naar 20 's avonds, anders was het hier ook wel kouder geweest denk ik.quote:Maar OT voordat de mods wild worden![]()
Het is nu 17 graden in huis
Super fijn dat je woningbouw ingegrepen heeft! Hier is het afwachten, maar komt vast goedquote:Op zondag 27 oktober 2024 16:10 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dan heb ik niks gezegd, sorry.Dat is gewoon een kutsituatie, hoop dat ze er heel gauw iets aan gaan doen. Enkelglas in 2024 is echt debiel.
Heb wat dat betreft wel geluk met mijn wooncorporatie: die hebben vorig jaar de kozijnen en het oude dubbelglas vervangen door HR++, een paar jaar voordat ik erin kwam is het hele dak al opgehoogd met isolatie en komend voorjaar zijn de kruipruimte en buitenmuren aan de beurt (dat laatste mag ook wel, de oorspronkelijke glaswol uit '72 is volledig verzakt in de spouw, dus dat doet eigenlijk niks en is een doorslaand vochtprobleem in wording).
[..]
Hier nu 18,5 maar ik stook nog weleens naar 20 's avonds, anders was het hier ook wel kouder geweest denk ik.
Inderdaad. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, want het is eigenlijk gewoon crimineel nalatig.quote:Op zondag 27 oktober 2024 16:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Super fijn dat je woningbouw ingegrepen heeft! Hier is het afwachten, maar komt vast goed
Geniet van de huiskamertemperatuur in je huiswat jij doet is wat normaal zou moeten zijn
Ik heb daar niet meer alleen zeggenschap in.quote:Op zondag 3 november 2024 21:32 schreef Nattekat het volgende:
20,4
Nieuw doel: niet stoken tot 15 november. Doe je mee @:dud0r
quote:Op zondag 3 november 2024 22:44 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik heb daar niet meer alleen zeggenschap in.
Wat mij betreft moet dat wel lukken maar ik ben 5 dagen in de week van huis. Lilak is meer thuis dus als die het echt te koud krijgt zal de de verwarming mogelijk aan zetten
Oh die durf ik wel aan.quote:Op zondag 3 november 2024 21:32 schreef Nattekat het volgende:
20,4
Nieuw doel: niet stoken tot 15 november. Doe je mee @:dud0r
Ik heb nu spijt, want de zon wint het niet meer van de kou schijnbaarquote:Op maandag 4 november 2024 20:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oh die durf ik wel aan.
21 nu.
Zit hier met hetzelfde hoor. Maar hou wel van een uitdaging.quote:Op maandag 4 november 2024 23:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nu spijt, want de zon wint het niet meer van de kou schijnbaar
Nog wel 19,7, maar dat is restwarmte van het hele gebouw. Als het eens wat minder zonnig wordt, zal het wel heel rap gaan.
Yep, super geïsoleerd, triple glas, vloerverwarming en warmtepomp.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:07 schreef Boca_Raton het volgende:
@:mensen met 20 graden of hoger: is jullie huis goed geïsoleerd of…?
Mijn appartement is van 2007. Dus die moet goed geïsoleerd zijn. Dubbelglas zit erin, verder weet ik het niet. Maar het verbaast me dat er zoveel users nu, zonder verwarming aan, op 20 graden of hoger zitten.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep, super geïsoleerd, triple glas, vloerverwarming en warmtepomp.
Woonkamer: 22,5
Slaapkamers: 21.0 en 21,5
Badkamers: 21,5
Zolder: 22,5
Garage: 14,5
Buitentemperatuur: 9,7
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |