Gewoon een portiekwoning uit de jaren ‘50quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Echt? Dat klinkt als jaloersmakend goede isolatie.
Hier 19 graadjes inmiddels. Volgende week 20 graden voorspeld buiten en mijn tuin vangt na 11:00 of zo veel zon dus dan hopelijk nog steeds niet hoeven stoken.
maar jij bent ook een warme vrouw van jezelfquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:32 schreef mascara-klodder het volgende:
21
Nog steeds geen kachel aangehad
haha wat zou dat een geld kostenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
15 graden
Vanavond lekker de kachel aan
Ahhhhquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
maar jij bent ook een warme vrouw van jezelf
Je lacht omdat je denkt dat iemand veel geld kwijt is om een beetje behaaglijk te kunnen wonen.quote:
ach met het warme weer van de komende dagen hoef je weinig te stoken hoorquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je lacht omdat je denkt dat iemand veel geld kwijt is om een beetje behaaglijk te kunnen wonen.
Hoe is dat een aardige of zelfs normale reactie?
Dus dan is het wel normaal om iemand uit te lachen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ach met het warme weer van de komende dagen hoef je weinig te stoken hoor
neequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dus dan is het wel normaal om iemand uit te lachen?
Waarom moet dat per gas?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:59 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe lang gaan we eigenlijk door met die onzin? Ik stook hier gelukkig hout, maar stel dat ik verhuis, dan moet het ook per gas. Wanneer gaan de prijzen weer normaal zijn? Of blijven we voor altijd in de winter kou lijden?
Hoeft niet per se natuurlijk, maar het is wel bijzonder triest om kou te lijden omdat je op de centen moet letten terwijl dat vijf jaar geleden echt veel minder was.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom moet dat per gas?
Wij zijn dit jaar verhuisd, en meteen pelletkachel aangesloten.
We gebruiken alleen gas voor het warme water, en het is behaaglijk warm.
De kachel kan op afstand bediend worden, dus op het moment dat we huiswaarts keren zetten we vast de kachel aan
Heb je geen app via je energieleverancier? Ik nu 43 m³ in ieder geval.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:14 schreef Anton91 het volgende:
Enig idee hoeveel kuub jullie al hebben gestookt deze maand?
Bij mij is het altijd zo'n 21 graden gok ik, display met temperatuur hangt in de garage en daar is het zo'n 19.5.
Voorheen hoefde ik nooit te stoken (appt, ingebouwd tussen andere woningen) maar dit jaar heb ik al zo'n 80kWh gebruikt voor de verwarming.
Jawel, maar ik heb nog nooit hoeven te stoken om het warm te hebben.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:18 schreef ISVV het volgende:
[..]
Heb je geen app via je energieleverancier? Ik nu 43 m³ in ieder geval.
Ouwe Surinamer.quote:
Wat zal ze je dankbaar zijn.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
16 graden. Vanavodn komt een vriendin en dan zet ik hem op 18.5
Zij stookt net zo zuinig als ikquote:
Dit soort gesneer is nergens voor nodig, je kunt helemaal niet beoordelen of een ander het zich kan permitteren om de boel standaard tot 18 of 21 graden te verwarmen, het is al triest zat dat er nog mensen wonen in zo'n hut die nu al tot 16 graden afkoelt, ageer daar eens tegen, dat woningstichtingen nog gewoon wegkomen met het verhuren van zulke slecht geïsoleerde zut.quote:
Oké, dat is zo.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit soort gesneer is nergens voor nodig, je kunt helemaal niet beoordelen of een ander het zich kan permitteren om de boel standaard tot 18 of 21 graden te verwarmen, het is al triest zat dat er nog mensen wonen in zo'n hut die nu al tot 16 graden afkoelt, ageer daar eens tegen, dat woningstichtingen nog gewoon wegkomen met het verhuren van zulke slecht geïsoleerde zut.
quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit soort gesneer is nergens voor nodig, je kunt helemaal niet beoordelen of een ander het zich kan permitteren om de boel standaard tot 18 of 21 graden te verwarmen, het is al triest zat dat er nog mensen wonen in zo'n hut die nu al tot 16 graden afkoelt, ageer daar eens tegen, dat woningstichtingen nog gewoon wegkomen met het verhuren van zulke slecht geïsoleerde zut.
quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:57 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Oké, dat is zo.![]()
Er zitten alleen in dit topic een paar mensen die er een soort sport van maken om niet te stoken zolang het niet onder de, weet ik veel, 10 graden in huis komt en de schimmel op de muren staat (en dan meer uit principe dan uit financiële noodzaak), en ik ging er misschien iets te blind vanuit dat zij daar één van was.
Dan heb ik niks gezegd, sorry.quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Mijn reactie erop was ook alles behalve aardig. Excuses daarvoor
Ik kan het me idd niet veroorloven, liever heb ik ook een huis van 19 graden oid. Het is een jaren '50 huis met enkelglas en oude kozijnen met kieren. In mijn hobbykamer heb ik van dat anti-tocht-folie, maar dat kan niet op tegen de kiertjes
Er is wel aankondigingen gedaan voor renovaties, dus het wordt beter, alleen wanneer is de vraag
Check wel regelmatig of mijn bezoek oké is.
Ze heeft lekker onder een dikke deken televisie zitten kijken met mij en het absoluut niet koud gehad (en zij kent me lang genoeg om eerlijk te zijn). Als iemand aangeeft het koud te hebben gaat die kachel omhoog
Hier nu 18,5 maar ik stook nog weleens naar 20 's avonds, anders was het hier ook wel kouder geweest denk ik.quote:Maar OT voordat de mods wild worden![]()
Het is nu 17 graden in huis
Super fijn dat je woningbouw ingegrepen heeft! Hier is het afwachten, maar komt vast goedquote:Op zondag 27 oktober 2024 16:10 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dan heb ik niks gezegd, sorry.Dat is gewoon een kutsituatie, hoop dat ze er heel gauw iets aan gaan doen. Enkelglas in 2024 is echt debiel.
Heb wat dat betreft wel geluk met mijn wooncorporatie: die hebben vorig jaar de kozijnen en het oude dubbelglas vervangen door HR++, een paar jaar voordat ik erin kwam is het hele dak al opgehoogd met isolatie en komend voorjaar zijn de kruipruimte en buitenmuren aan de beurt (dat laatste mag ook wel, de oorspronkelijke glaswol uit '72 is volledig verzakt in de spouw, dus dat doet eigenlijk niks en is een doorslaand vochtprobleem in wording).
[..]
Hier nu 18,5 maar ik stook nog weleens naar 20 's avonds, anders was het hier ook wel kouder geweest denk ik.
Inderdaad. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, want het is eigenlijk gewoon crimineel nalatig.quote:Op zondag 27 oktober 2024 16:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Super fijn dat je woningbouw ingegrepen heeft! Hier is het afwachten, maar komt vast goed
Geniet van de huiskamertemperatuur in je huiswat jij doet is wat normaal zou moeten zijn
Ik heb daar niet meer alleen zeggenschap in.quote:Op zondag 3 november 2024 21:32 schreef Nattekat het volgende:
20,4
Nieuw doel: niet stoken tot 15 november. Doe je mee @:dud0r
quote:Op zondag 3 november 2024 22:44 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik heb daar niet meer alleen zeggenschap in.
Wat mij betreft moet dat wel lukken maar ik ben 5 dagen in de week van huis. Lilak is meer thuis dus als die het echt te koud krijgt zal de de verwarming mogelijk aan zetten
Oh die durf ik wel aan.quote:Op zondag 3 november 2024 21:32 schreef Nattekat het volgende:
20,4
Nieuw doel: niet stoken tot 15 november. Doe je mee @:dud0r
Ik heb nu spijt, want de zon wint het niet meer van de kou schijnbaarquote:Op maandag 4 november 2024 20:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oh die durf ik wel aan.
21 nu.
Zit hier met hetzelfde hoor. Maar hou wel van een uitdaging.quote:Op maandag 4 november 2024 23:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nu spijt, want de zon wint het niet meer van de kou schijnbaar
Nog wel 19,7, maar dat is restwarmte van het hele gebouw. Als het eens wat minder zonnig wordt, zal het wel heel rap gaan.
Yep, super geïsoleerd, triple glas, vloerverwarming en warmtepomp.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:07 schreef Boca_Raton het volgende:
@:mensen met 20 graden of hoger: is jullie huis goed geïsoleerd of…?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |