SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
v
Hoeren...quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:50 schreef 12Beaufort het volgende:
@:dick_laurent je post door het slotje.
Dat is verplicht één topic lang op de bank zitten toch?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:50 schreef 12Beaufort het volgende:
@:dick_laurent je post door het slotje.
Trolstation De Bilt greep toen net naast een hittegolf die zou hebben geduurd van 2 tot 11 september als ik het me goed herinner.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh, lol. Ook zo lang? hij had het over 10-12 dagen hittegolf.
Wat is daar te doen? Ik zou ramgek worden in zo'n stad volgens mijquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:51 schreef INViCTuS het volgende:
nazomer tot 24 oktober. Daarna 2 weken op vakantie naar Seoul
Nou, ik zou eigenlijk naar Namibie gaan. Windhoek e.d, maar dat is behoorlijk duur. Mijn nicht gaat 5 maanden studeren in Korea, dus ga met 3 familieleden dan maar die kant op. keer wat andersquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat is daar te doen? Ik zou ramgek worden in zo'n stad volgens mij
Minder bonen etenquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou, ik zou eigenlijk naar Namibie gaan. Windhoek e.d, maar dat is behoorlijk duur. Mijn nicht gaat 5 maanden studeren in Korea, dus ga met 3 familieleden dan maar die kant op. keer wat anders. overigens met 9 miljoen inwoners een best grote stad. Er is echt wel veel te doen en te zien. Alleen een klote end vliegen
Ik vind het vandaag maag weer bewolkt en winderig
Mee eensquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is verplicht één topic lang op de bank zitten toch?
Omdat de temperatuur om 2 uur in de nacht nog net onder de 25 zakte.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Trolstation De Bilt greep toen net naast een hittegolf die zou hebben geduurd van 2 tot 11 september als ik het me goed herinner.
Edit: 4-11 september. 29,6 was de op twee na warmste dag.
Tmax is het enige wat boeit.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 13:57 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Omdat de temperatuur om 2 uur in de nacht nog net onder de 25 zakte.
Hoe zat dat ook alweer.
Ik denkt dat hij doelt op de benodigde meting om van een hittegolf te kunnen sprekenquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:03 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Tmin in de winter is ook heel interessant![]()
Valt uiteraard elke winter weer tegen.
Windkracht 3 in het Limburgse dalquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja waar slaat dit op. De temperatuur is prima, 23 graden. Maar de grauw en grijs en weer die hoerenwind, waardoor het helemaal niet aangenaam is ondanks de temperatuur.
Limburg telt niet mee.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 15:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Windkracht 3 in het Limburgse dal
Hoerenwind.
Nee.
Zou kunnen ja.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik denkt dat hij doelt op de benodigde meting om van een hittegolf te kunnen spreken
4 is het hier. 33 km per uur. Ik vind het nogal.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 15:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Windkracht 3 in het Limburgse dal
Hoerenwind.
Nee.
Dat noemen wij in het westen een gemiddelde dinsdag.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 15:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
4 is het hier. 33 km per uur. Ik vind het nogal.
Ik heb al eerder een gezegd dat bij windkracht 6 je mensen hier echt over storm hoort. Ongekend harde wind enzo.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 15:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat noemen wij in het westen een gemiddelde dinsdag.
Heel warm en heel nat. Dubbel slecht dusquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 17:18 schreef Paul het volgende:
Ik hoor over het weer morgen telkens andere dingen bij het weerbericht. Van heel slecht tot heel warm
Pina Coladas and getting caught in the rainquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 17:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Heel warm en heel nat. Dubbel slecht dus
Doet me denken aan mn vriendinquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 17:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Heel warm en heel nat. Dubbel slecht dus
Hopelijk voor Eindhoven ook een keer wat vuurwerk. Ik ben hier deze zomer nogal achtergesteld kwa onweer.quote:
volgens mijn beter dan vorig jaar toen het elke dag regendequote:Op zaterdag 24 augustus 2024 04:21 schreef THEFXR het volgende:
Godver, wat een kutzomer hebben we gehad!
juni en aug hittegolven en juli regende het veel.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 07:42 schreef Paul het volgende:
[..]
volgens mijn beter dan vorig jaar toen het elke dag regende
Hoezo, lekker Hollands en van alles wat!quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 04:21 schreef THEFXR het volgende:
Godver, wat een kutzomer hebben we gehad!
Ik ben al helemaal voorbereid op een plotseling opzettende zeewind die alles uitdooft in het westen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:57 schreef Drass het volgende:
Erg plakkerig.. voeding voor die buien vanmiddag.
Al het onweer is uiteraard weer voor alles en iedereen behalve de kuststrook.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben al helemaal voorbereid op een plotseling opzettende zeewind die alles uitdooft in het westen.
Het komt wel uit het westen, dat zorgt voor een aflandige wind waardoor het juist activeert vlak voor de kust. Boven land is er bijna geen CAPE, dus waarschijnlijk ook geen grote bloemkolen die alle energie opzuigen voor het koufront er is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:33 schreef Haags het volgende:
[..]
Al het onweer is uiteraard weer voor alles en iedereen behalve de kuststrook.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:16 schreef ACT-F het volgende:
Is de site van het KNMI overbelast of zo?
504 ERROR
The request could not be satisfied.
CloudFront attempted to establish a connection with the origin, but either the attempt failed or the origin closed the connection. We can't connect to the server for this app or website at this time. There might be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner.
If you provide content to customers through CloudFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudFront documentation.
Generated by cloudfront (CloudFront)
quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:21 schreef Xenorium het volgende:
De temperatuur in het westen komt amper boven de 20c uit, volgens mij gaat dat niet veel worden voor het westen en het alles wat westelijk lig vanaf het midden Nederland. Alleen tyfusregen, windvlagen en een beetje gerommel.. het oosten lijkt wel een pak slaag te krijgen omdat het daar veel warmer is.
RIP @Geschiedkundigequote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
10 graden verschil tussen Vlieland en Ell.
Dit onweer is geen convectie-onweer.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je mist er niks aan, want de CAPE is teleurstellend:
[ afbeelding ]
Puur vanwege het koufront?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit onweer is geen convectie-onweer.
Vies plakkerig is het overal wel, alleen het noorden heeft het wat beter. Dauwpunt is voor de rest overal +-19 graden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:04 schreef Nijna het volgende:
Het is hier (ZO Drenthe) 24 graden en vies plakkerig.
Daar zit wat in ja. Je wil dat alles maximaal opgeladen isquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eigenlijk wil je nu juist dat convectie geen energie opslurpt
suikerspin level 2?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 16:12 schreef d.k. het volgende:
Zuidoost Brabant heeft van dat ranzige plakweer en dan met vol zon erbij. Het waait wel, maar de wind is ook warm, dus het helpt niet.
Gister heerlijk kunnen kitesurfen.quote:
Dat ging zeker los, zag ik niet aankomen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:23 schreef Nattekat het volgende:
Het ging hier heel even los, maar toch wel teleurstellend kort.
Toch nog een convectielijntje
Nee, er is een convectielijntje uit het niets ontstaan oostelijk van het front. Daardoor is dat front zijn structuur verloren.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:32 schreef svann het volgende:
[..]
Dat ging zeker los, zag ik niet aankomen.
Even nog een klein boodschapje in mijn katoenen jasje, kan wel dacht buienradar.
Plotseling donkergrijs, stormachtige windvlagen en meteen na de eerste druppels een enorme hoosbui.
Wolk iets teveel naar het oosten afgedreven blijkbaar.
"Convectie in de atmosfeer betekent het opstijgen van luchtbellen doordat de lucht in de hoogte kouder is dan aan de grond."quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:33 schreef Nattekat het volgende:
Nee, er is een convectielijntje uit het niets ontstaan oostelijk van het front. Daardoor is dat front zijn structuur verloren.
Opstijgen, niet neerstorten.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:39 schreef svann het volgende:
[..]
"Convectie in de atmosfeer betekent het opstijgen van luchtbellen doordat de lucht in de hoogte kouder is dan aan de grond."
Dus, zeg maar voor de leek, er storte een wolk neer?
Ga naar buiten danquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:54 schreef Paul het volgende:
AAAAAAAAAAH STORM HELPPPPPPPPPPP HET IS ZO ENG
Hier schijnt ook volop de zonquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
Oh, geen regen hier vandaag? Of komt er ook nog iets voor zuidoost?
Hier nog dikke zon en 30 graden ofzo.
Het is zo eng helppppquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:02 schreef MissHobje het volgende:
Gaat goed tekeer in De Biltharde regen, wind onweer net mijn kussen nog kunnen vangen op het balkon
![]()
Hadden de bui vanaf Bleiswijk meegenomen naar huis ..sprintje getrokken naar binnen en bam ging ie los, goeie timing
Het komt goed Paul, als het echt goed los gaat kun je het beste in de badkuip schuilen met een matras bovenop je.quote:
Ik ben vlak voor die bui in een volledige zomeroutfit op de fiets gestapt en ben nu mijn eerdere fout aan het overdenken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bij @:Nattekat kan het vestje weer aan.
Kussen op zijn hoofd en dan is het zo voorbij.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het komt goed Paul, als het echt goed los gaat kun je het beste in de badkuip schuilen met een matras bovenop je.
Niet? Bleiswijk wel nog ff om 16.15 Was nog half uurtje goed vertoeven bij bram ladage buitenquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:14 schreef Nattekat het volgende:
@:Haags en ik komen er weer bekaaid vanaf. Zelfs geen zon.
Vanmiddag nog flink zonnig geweest hoor. Om 16.45 sloeg het om.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:14 schreef Nattekat het volgende:
@:Haags en ik komen er weer bekaaid vanaf. Zelfs geen zon.
En dat viel behoorlijk tegenquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:17 schreef Haags het volgende:
[..]
Vanmiddag nog flink zonnig geweest hoor. Om 16.45 sloeg het om.
Hey, same herequote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
Die berichten hier. Kan me er nu niks bij voorstellen
31.1 als max gemeten vandaag.
Laat maar komen die verkoeling hoorquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:42 schreef ACT-F het volgende:
Maak je vest maar nat @:Geschiedkundige
[ x ]
[ afbeelding ]
Ik zat op de fiets. `Wat regen` voelde toch wel als een kleine understatement.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:59 schreef Haags het volgende:
Alleen wat regen hier. Onweer uiteraard niet, stel je voor.
Dat zijn de fijnste fronten, in een half uur tijd superaangenaamquote:
comfy fotoquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:42 schreef ACT-F het volgende:
Maak je vest maar nat @:Geschiedkundige
[ x ]
[ afbeelding ]
Gehackt. Voltooid deelwoord, dus stam ge + stam + t.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:11 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben volledig onthand(?) zonder de website van het knmi. Zijn ze gehacked ofzo?
Ach, een beetje wind. Hier in Goor zijn de spetters op één hand te tellen en ook geen onweer.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:28 schreef INViCTuS het volgende:
Estofex heeft niet eens een waarschuwing uit staan
lamzakkenquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:28 schreef INViCTuS het volgende:
Estofex heeft niet eens een waarschuwing uit staan
Doet het weer eventjes:quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:18 schreef THEFXR het volgende:
lees net code oranje voor verschillende provincies, KNMI ligt eruit.
goed gedaanquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:47 schreef minthy het volgende:
Even van Hoogeveen naar huis gereden (iets zuidelijker). Niet eerder zulk pleurisweer meegemaakt![]()
En ik ben niet bepaald een autorijdwatje. Op advies van rubbereend m'n auto in Zuidwolde maar in een woonwijk geparkeerd en de bui uitgezeten
In de kop van Overijssel is het behoorlijk tekeer gegaan. Het regent daar stormschademeldingen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:47 schreef minthy het volgende:
Even van Hoogeveen naar huis gereden (iets zuidelijker). Niet eerder zulk pleurisweer meegemaakt![]()
En ik ben niet bepaald een autorijdwatje. Op advies van rubbereend m'n auto in Zuidwolde maar in een woonwijk geparkeerd en de bui uitgezeten op een boomvrij stukje
Ik woon iets ten westen van Hoogeveen. Net de hond uitgelaten voordat het los ging. Flinke woei in korte tijd en erg donker met regen en onweerquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:47 schreef minthy het volgende:
En ik ben niet bepaald een autorijdwatje. Op advies van rubbereend m'n auto in Zuidwolde maar in een woonwijk geparkeerd en de bui uitgezeten op een boomvrij stukje
In de driehoek uiteraard niets, dus jouw aanwezigheid is niet vereist om het schild te laten werken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:54 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik was een keer buiten de driehoek, gelijk onweer meegepakt @:nattekat
Het is wel erg zuinig hoor. Ik had er meer van verwacht toen het einde der tijden werd aangekondigd.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Het regende even hard maar geen donder gehoord en geen flits gezien.
Beter! Al staan er op buienradar nog wel 30+ers op de kaart voor Enschede op woensdag en donderdag :/quote:
Keiharde wind en regen en 10 graden.quote:Op zondag 25 augustus 2024 12:59 schreef Pisces29 het volgende:
Veel zon, beetje wolken, lekker windje. Lekker kunnen tennissen.
Holy shit dat ging hard idd. En ook zo uit t niets leek het... Begin van het filmpje zie je nog iemand heel casual voorbij lopen, en tien seconden later, chaos!quote:
Ik zou niet gratis gaan.quote:Op zondag 25 augustus 2024 13:38 schreef Oriente het volgende:
[..]
Keiharde wind en regen en 10 graden.
Wordt weer even afzien komende woensdag en donderdag, maar gelukkig is het maar van korte duur!quote:
De day after:quote:
Dat doe ik altijd in de ochtend als de zon opkomt. Raam open en frisse lucht naar binnen terwijl ik nog in mijn warme bed ligquote:Op zondag 25 augustus 2024 09:06 schreef Xenorium het volgende:
Lekker weer trouwens. Lekker het huis doorluchten.
Ik heb het omgekeerde. Frisse lucht is heerlijk, maar vanaf mei tot oktober gewoon uit bed stappen in een warme ruimte is voor mij wel goud.quote:Op maandag 26 augustus 2024 06:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat doe ik altijd in de ochtend als de zon opkomt. Raam open en frisse lucht naar binnen terwijl ik nog in mijn warme bed lig
Dat is in het herfst halfjaar altijd tegenvallend. Kom je uit je warme huis en loop je naar buiten de 5-10 graden kou in em grijze treurnisquote:Op maandag 26 augustus 2024 09:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb het omgekeerde. Frisse lucht is heerlijk, maar vanaf mei tot oktober gewoon uit bed stappen in een warme ruimte is voor mij wel goud.![]()
Dat is misschien wel m’n grootste haat naar de winter. Koud opstaan.
Ja maar opstaan in kou is nog erger dan al wakker en opgewarmd naar buiten moeten. Maar dat is idd tegenvaller no. 2.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is in het herfst halfjaar altijd tegenvallend. Kom je uit je warme huis en loop je naar buiten de 5-10 graden kou in em grijze treurnis
Daar heb ik ook zo'n hekel aan in de winter, maar in de zomer krijg ik de temperatuur binnen toch niet onder de 18 graden ondanks dat het buiten vanmorgen 13 graden was. Dan is het wel fijn dat de slaapkamertemperatuur eventjes van 23 naar 18 zakt zodat je fris en fruitig kan opstaanquote:Op maandag 26 augustus 2024 09:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb het omgekeerde. Frisse lucht is heerlijk, maar vanaf mei tot oktober gewoon uit bed stappen in een warme ruimte is voor mij wel goud.![]()
Dat is misschien wel m’n grootste haat naar de winter. Koud opstaan.
Tja, dat zijn de meeste onzinfluencers. Allemaal van die huilstruiken. Sneue figurenquote:
Woensdag nog ff 30 graden... (Misschien de laatste.)quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:51 schreef Elan het volgende:
Mij alweer te warm. Laat de herfst maar snel beginnen.
Te warm?quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:51 schreef Elan het volgende:
Oostenquote:Op maandag 26 augustus 2024 15:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Te warm?
Ik stap net van de fiets (met jas). Ben jij ook team Limburg?
Ik wil wel een weekje schaatsen. Ik heb dat dus alvast besteld.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Oosten
Graad of 23 hier, maar heb gewoon zin in herfst en koude.
Ze halen exact dezelfde reden aan als jij mbt het zuidoosten van Europa en het krijgen van een terreurherfstquote:
nou neequote:Op maandag 26 augustus 2024 14:51 schreef Elan het volgende:
Half/eind oktober weer een halfjaar lang. Tussendoor misschien 1 of 2 weken winterquote:Op maandag 26 augustus 2024 14:51 schreef Elan het volgende:
Ja, maar dat vermoed ik. Was vorig jaar in bepaalde delen ook al zo. De zeeën zijn echt veel te warmquote:Op maandag 26 augustus 2024 16:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Ze halen exact dezelfde reden aan als jij mbt het zuidoosten van Europa en het krijgen van een terreurherfst
Expectationsquote:Op maandag 26 augustus 2024 17:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Half/eind oktober weer een halfjaar lang. Tussendoor misschien 1 of 2 weken winter
Als je rekent op een verkleurend bladerdek midden op de snelweg moet je aan je verwachtingspatroon werken.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Expectations
[ afbeelding ]
Vs
Reality
[ afbeelding ]
Elk jaar beide. Alleen foto 1 duurt max 2 weken en foto 2 80% van het herfst halfjaarquote:Op maandag 26 augustus 2024 18:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Expectations
[ afbeelding ]
Vs
Reality
[ afbeelding ]
Ja dat heb je denk ik wel vrij accuraat omschreven zo.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Elk jaar beide. Alleen foto 1 duurt max 2 weken en foto 2 80% van het herfst halfjaar
In alle eerlijkheid (in fairness)quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Expectations
[ afbeelding ]
Vs
Reality
[ afbeelding ]
In september is het nog vaak 30 graden en de Indian Summer moet nog komen in oktober. Daarin is het ook enkele malen gebeurd. Bij de Indian Summer hangt er een hogedrukgebied boven Hongarije. De wind draait om een hogedrukcentrum met de klok mee, dus krijgen we dan de warmte uit het zuiden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:10 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Woensdag nog ff 30 graden... (Misschien de laatste.)
Vergeet de winterversie niet:quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Expectations
[ afbeelding ]
Vs
Reality
[ afbeelding ]
Doe hem dan wel ff goedquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 08:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vergeet de winterversie niet:
[ afbeelding ]
He! Team Limburg is gek op warmte en zwoelte. Een uitzondering bevestigt de regel.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Te warm?
Ik stap net van de fiets (met jas). Ben jij ook team Limburg?
Gelukkig ben ik geen lid van dat team.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 09:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
He! Team Limburg is gek op warmte en zwoelte. Een uitzondering bevestigt de regel.
Ik ook alleen als het uit komt hoor. Ben eigenlijk Team Brabant, maar geëmigreerd, de grens is maar 4 km van hier.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 09:17 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik geen lid van dat team.
Toch niks mis mee? Lekker op weg naar huis. Knus en lampjes.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 08:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat vind ik dan echt niks aan.....quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 09:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Toch niks mis mee? Lekker op weg naar huis. Knus en lampjes.En thuis weer slofjes, warme chocomelk, kaarsjes. The full monty.
Heerlijkquote:Op maandag 26 augustus 2024 17:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Half/eind oktober weer een halfjaar lang. Tussendoor misschien 1 of 2 weken winter
Ja ik heb ook liever het weer zoals vandaag, dat wel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 09:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat vind ik dan echt niks aan.....
Nou niet alleen qua weer. Ga in de winter en herfst ook gewoon met het paard het bos in en zo. Maar dat gedoe van chocomel en dekentjes op de bank en kaarsjes, daar heb ik niks mee.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 09:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja ik heb ook liever het weer zoals vandaag, dat wel.
Die natte bladeren vind ik walgelijk (bij het hardlopen en mountainbiken).quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 09:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou niet alleen qua weer. Ga in de winter en herfst ook gewoon met het paard het bos in en zo. Maar dat gedoe van chocomel en dekentjes op de bank en kaarsjes, daar heb ik niks mee.
Ik ga er gemakshalve maar uit dat dit een grapje is.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 09:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Toch niks mis mee? Lekker op weg naar huis. Knus en lampjes.En thuis weer slofjes, warme chocomelk, kaarsjes. The full monty.
Nee hoor. Mijn glas is altijd halfvol. Vind het wel gezellig in de winter. Die (10 klonten suiker) chocomelk drink ik eens per maand.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 09:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga er gemakshalve maar uit dat dit een grapje is.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 09:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee hoor. Mijn glas is altijd halfvol. Vind het wel gezellig in de winter. Die (10 klonten suiker) chocomelk drink ik eens per maand.
Ik zit veel op de weg, als ik er niet tegen kon zat ik niet vaak op de weg. (Maar ik sta erg weinig vast.)quote:
Het gaat niet om er tegen kunnen, maar dat dat gewoon een treurig plaatje is.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 10:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zit veel op de weg, als ik er niet tegen kon zat ik niet vaak op de weg. (Maar ik sta erg weinig vast.)
Ja joh.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 10:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat niet om er tegen kunnen, maar dat dat gewoon een treurig plaatje is.
Ik heb dan liever dit:
[ afbeelding ]
Nog steeds kut, maar hier word je een stuk minder depressief van
Haha! Ik heb dat ook altijd. Alleen dan beginnen de 2 meest beroerde van het jaar. Enig voordeel is dat januari en februari de dagen meer daglicht krijgen, maar weer technisch gezien is het gewoon koud shit weer. Hoop dat het weer vaak 8-12 graden wordt. Rond kerst een week vorst en sneeuw is voldoendequote:Op dinsdag 27 augustus 2024 10:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Na kerst en oud en nieuw ben ik wel klaar met de winter en mag het van mij weer lente worden.
Yup, was voor mij precies ook zo. Als de wintertijd in ging had ik ook altijd echt zo'n gevoel van, well shit... here we go againquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 10:22 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben het in november al zat
Wintertijd speelt daar absoluut een rol in.
Lekker naar de zon vliegen in de winter. Works like a charm.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 10:22 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben het in november al zat
Wintertijd speelt daar absoluut een rol in.
Ik heb hier een leven.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 10:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Lekker naar de zon vliegen in de winter. Works like a charm.
Je hebt toch vakantiedagen? Ik heb hier ook een leven maar heb ook vakantie.quote:
Alleen maar werken is geen levenquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 10:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je hebt toch vakantiedagen? Ik heb hier ook een leven maar heb ook vakantie.
Gewoon al je spaargeld in een of andere shitcoin gooien en hopen op moon.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 10:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alleen maar werken is geen leven
Ik snap deze niet maar ik sluit dan maar het onderwerp.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 10:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alleen maar werken is geen leven
Nee ik heb nazomer besteld, sorry.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:05 schreef Elan het volgende:
Na het weekend lijkt het wel klaar met de zomer, lagere temperaturen en veel neerslagsignalen.
Voor de zomerliefhebber niet top nee. Zeker eens.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
WHAHAHAHAHAHAHAHAHA
WHAHAHA
Whehehe
Grapje toch? Toch?
quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Voor de zomerliefhebber niet top nee. Zeker eens.
Huh?quote:Maar het was toch ook geen slechte zomer?
Die versie is met de unox-jingle eronder voor snertweer.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 08:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tussen top en heel slecht zit nogal wat marge.quote:
Neerslag is wel minder. Temperatuur blijft wel redelijk netjes nog op 20+.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:05 schreef Elan het volgende:
Na het weekend lijkt het wel klaar met de zomer, lagere temperaturen en veel neerslagsignalen.
Precies in die periode was ik in het land. In mijn beleving hebben jullie dus een top zomer gehadquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Tussen top en heel slecht zit nogal wat marge.
Het is al anderhalve maand niet onder de 20 graden geweest en hoewel weinig extremen best lekker zomerweer met best een hoop zomerse dagen.
Dit was één en al drama man. Één maand die iedereen met het geheugen van een goudvis - aloa - blij maakt met de hele zomer verandert niets aan maanden aan ellende.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Voor de zomerliefhebber niet top nee. Zeker eens.
Maar het was toch ook geen slechte zomer?
Topzomer was 2018 maar voor Nederlandse begrippen heel aardig en ook nog vrij warm uiteindelijk (top 10 gaan we wel halen). Zonder debiele uitschieters naar onder of boven of periodes van langdurige neerslag op juni na.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies in die periode was ik in het land. In mijn beleving hebben jullie dus een top zomer gehad
Je stelt je enorm aan. De zomer duurt 3 maanden, de laatste anderhalve maand is gewoon uitstekend voor Nederlandse begrippen. In de eerste anderhalve maand zaten dalen én pieken, dus triest en ook zomers weer.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit was één en al drama man. Één maand die iedereen met het geheugen van een goudvis - aloa - blij maakt met de hele zomer verandert niets aan maanden aan ellende.
Ik vond het maar matig.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Tussen top en heel slecht zit nogal wat marge.
Het is al anderhalve maand niet onder de 20 graden geweest en hoewel weinig extremen best lekker zomerweer met best een hoop zomerse dagen.
Ik weet hoe laag jouw lat ligt, en ik neem je precies zo serieus. De zomer is pas op gang gekomen in augustus, daarvoor was het nooit langer dan een handjevol dagen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je stelt je enorm aan. De zomer duurt 3 maanden, de laatste anderhalve maand is gewoon uitstekend voor Nederlandse begrippen. In de eerste anderhalve maand zaten dalen én pieken, dus triest en ook zomers weer.
Gewoon een prima zomer voor Nederlandse begrippen. Dat niet toegeven is gewoon trollen of onrealistische verwachtingen hebben over het Nederlands weer.
7/10quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vond het maar matig.
En dat je twee keer ‘best’ schrijft bevestigt het imo.
Juist ja. Neem jezelf vooral niet serieus met je onzinquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet hoe laag jouw lat ligt, en ik neem je precies zo serieus. De zomer is pas op gang gekomen in augustus, daarvoor was het nooit langer dan een handjevol dagen.
De cijfers: in juli is het maar op 4 dagen droog geweest.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juist ja. Neem jezelf vooral niet serieus met je onzin
Normale Hollandse zomer was hetquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
WHAHAHAHAHAHAHAHAHA
WHAHAHA
Whehehe
Grapje toch? Toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |