Gister heerlijk kunnen kitesurfen.quote:
Dat ging zeker los, zag ik niet aankomen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:23 schreef Nattekat het volgende:
Het ging hier heel even los, maar toch wel teleurstellend kort.
Toch nog een convectielijntje
Nee, er is een convectielijntje uit het niets ontstaan oostelijk van het front. Daardoor is dat front zijn structuur verloren.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:32 schreef svann het volgende:
[..]
Dat ging zeker los, zag ik niet aankomen.
Even nog een klein boodschapje in mijn katoenen jasje, kan wel dacht buienradar.
Plotseling donkergrijs, stormachtige windvlagen en meteen na de eerste druppels een enorme hoosbui.
Wolk iets teveel naar het oosten afgedreven blijkbaar.
"Convectie in de atmosfeer betekent het opstijgen van luchtbellen doordat de lucht in de hoogte kouder is dan aan de grond."quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:33 schreef Nattekat het volgende:
Nee, er is een convectielijntje uit het niets ontstaan oostelijk van het front. Daardoor is dat front zijn structuur verloren.
Opstijgen, niet neerstorten.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:39 schreef svann het volgende:
[..]
"Convectie in de atmosfeer betekent het opstijgen van luchtbellen doordat de lucht in de hoogte kouder is dan aan de grond."
Dus, zeg maar voor de leek, er storte een wolk neer?
Ga naar buiten danquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:54 schreef Paul het volgende:
AAAAAAAAAAH STORM HELPPPPPPPPPPP HET IS ZO ENG
Hier schijnt ook volop de zonquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
Oh, geen regen hier vandaag? Of komt er ook nog iets voor zuidoost?
Hier nog dikke zon en 30 graden ofzo.
Het is zo eng helppppquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:02 schreef MissHobje het volgende:
Gaat goed tekeer in De Biltharde regen, wind onweer net mijn kussen nog kunnen vangen op het balkon
![]()
Hadden de bui vanaf Bleiswijk meegenomen naar huis ..sprintje getrokken naar binnen en bam ging ie los, goeie timing
Het komt goed Paul, als het echt goed los gaat kun je het beste in de badkuip schuilen met een matras bovenop je.quote:
Ik ben vlak voor die bui in een volledige zomeroutfit op de fiets gestapt en ben nu mijn eerdere fout aan het overdenken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bij @:Nattekat kan het vestje weer aan.
Kussen op zijn hoofd en dan is het zo voorbij.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het komt goed Paul, als het echt goed los gaat kun je het beste in de badkuip schuilen met een matras bovenop je.
Niet? Bleiswijk wel nog ff om 16.15 Was nog half uurtje goed vertoeven bij bram ladage buitenquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:14 schreef Nattekat het volgende:
@:Haags en ik komen er weer bekaaid vanaf. Zelfs geen zon.
Vanmiddag nog flink zonnig geweest hoor. Om 16.45 sloeg het om.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:14 schreef Nattekat het volgende:
@:Haags en ik komen er weer bekaaid vanaf. Zelfs geen zon.
En dat viel behoorlijk tegenquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:17 schreef Haags het volgende:
[..]
Vanmiddag nog flink zonnig geweest hoor. Om 16.45 sloeg het om.
Hey, same herequote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
Die berichten hier. Kan me er nu niks bij voorstellen
31.1 als max gemeten vandaag.
Laat maar komen die verkoeling hoorquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:42 schreef ACT-F het volgende:
Maak je vest maar nat @:Geschiedkundige
[ x ]
[ afbeelding ]
Ik zat op de fiets. `Wat regen` voelde toch wel als een kleine understatement.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:59 schreef Haags het volgende:
Alleen wat regen hier. Onweer uiteraard niet, stel je voor.
Dat zijn de fijnste fronten, in een half uur tijd superaangenaamquote:
comfy fotoquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:42 schreef ACT-F het volgende:
Maak je vest maar nat @:Geschiedkundige
[ x ]
[ afbeelding ]
Gehackt. Voltooid deelwoord, dus stam ge + stam + t.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:11 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben volledig onthand(?) zonder de website van het knmi. Zijn ze gehacked ofzo?
Ach, een beetje wind. Hier in Goor zijn de spetters op n hand te tellen en ook geen onweer.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:28 schreef INViCTuS het volgende:
Estofex heeft niet eens een waarschuwing uit staan
lamzakkenquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:28 schreef INViCTuS het volgende:
Estofex heeft niet eens een waarschuwing uit staan
Doet het weer eventjes:quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:18 schreef THEFXR het volgende:
lees net code oranje voor verschillende provincies, KNMI ligt eruit.
goed gedaanquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:47 schreef minthy het volgende:
Even van Hoogeveen naar huis gereden (iets zuidelijker). Niet eerder zulk pleurisweer meegemaakt![]()
En ik ben niet bepaald een autorijdwatje. Op advies van rubbereend m'n auto in Zuidwolde maar in een woonwijk geparkeerd en de bui uitgezeten
In de kop van Overijssel is het behoorlijk tekeer gegaan. Het regent daar stormschademeldingen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:47 schreef minthy het volgende:
Even van Hoogeveen naar huis gereden (iets zuidelijker). Niet eerder zulk pleurisweer meegemaakt![]()
En ik ben niet bepaald een autorijdwatje. Op advies van rubbereend m'n auto in Zuidwolde maar in een woonwijk geparkeerd en de bui uitgezeten op een boomvrij stukje
Ik woon iets ten westen van Hoogeveen. Net de hond uitgelaten voordat het los ging. Flinke woei in korte tijd en erg donker met regen en onweerquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:47 schreef minthy het volgende:
En ik ben niet bepaald een autorijdwatje. Op advies van rubbereend m'n auto in Zuidwolde maar in een woonwijk geparkeerd en de bui uitgezeten op een boomvrij stukje
In de driehoek uiteraard niets, dus jouw aanwezigheid is niet vereist om het schild te laten werken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:54 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik was een keer buiten de driehoek, gelijk onweer meegepakt @:nattekat
Het is wel erg zuinig hoor. Ik had er meer van verwacht toen het einde der tijden werd aangekondigd.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Het regende even hard maar geen donder gehoord en geen flits gezien.
Beter! Al staan er op buienradar nog wel 30+ers op de kaart voor Enschede op woensdag en donderdag :/quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |