Ik vond Ierland zo fantastisch. Ik was wel alleen en flexibel en heb alles met het openbaar vervoer gedaan. Op Cork kwam ik aan met het vliegtuig, en ben toen naar het zuidoosten gegaan (Cashel en o.a. Kilkenny) en toen naar het noorden (Dublin) om vervolgens naar Noord-Ierland te gaan (LondenDerry en Belfast). Met kinderen is Giant's Causeway (Noord-Ierland) fantastisch en aan de noordkust kun je prachtig wandelen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:50 schreef xzaz het volgende:
Ik zag mensen over Ierland praten. We willen in de herfstvakantie nog een (klein) weekje weg. Is Ierland wat? 2 volwassenen 2 kinderen en willen wel graag auto huren. Wij zijn niet echt stadsmensen.
In 2009 was ik voor het laatst in Porto en toen was het een stuk smeriger en guurder dan nu. Geen superervaring destijds. Daarom altijd wat huiverig geweest voor een terugkeer. Paar jaar terug voor het eerst in vele jaren terug geweest in Lissabon na eerdere middelmatige ervaring en dat beviel goed. Dus vandaar Porto nog maar een kans gegeven. Vond de mensen aardiger dan in Lissabon, het centrum is flink opgeknapt, maar wij hebben weinig binnenactiviteiten hoeven ontplooien omdat het weer goed was. We zijn nog naar het strand gefietst (prima fietspad naar het zuiden langs de kust. Over een gebrek aan binnenactiviteiten kan ik dus weinig zeggen, maar anderszins vond ik het niet heel beperkt. Er zijn mooiere steden op het Iberisch schiereiland. Dat is wel waar. Wij verbleven 5 nachten in Porto.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:01 schreef bianconeri het volgende:
Dit jaar voor het eerst geweest.
Voor hoe lang?
Ik vond het een mooie stad, maar wel vrij klein en beperkt.
Wij hadden wat regen dagen en dan is er letterlijk niets te doen (buiten 2000000 port museums).
En zodra je buiten het oude centrum komt is het direct heel smerig en guur.
Ik vond het ook een leuke stad maar inderdaad wel klein, ik zou het er na 2 dagen wel gezien hebben denk ikquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:54 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
In 2009 was ik voor het laatst in Porto en toen was het een stuk smeriger en guurder dan nu. Geen superervaring destijds. Daarom altijd wat huiverig geweest voor een terugkeer. Paar jaar terug voor het eerst in vele jaren terug geweest in Lissabon na eerdere middelmatige ervaring en dat beviel goed. Dus vandaar Porto nog maar een kans gegeven. Vond de mensen aardiger dan in Lissabon, het centrum is flink opgeknapt, maar wij hebben weinig binnenactiviteiten hoeven ontplooien omdat het weer goed was. We zijn nog naar het strand gefietst (prima fietspad naar het zuiden langs de kust. Over een gebrek aan binnenactiviteiten kan ik dus weinig zeggen, maar anderszins vond ik het niet heel beperkt. Er zijn mooiere steden op het Iberisch schiereiland. Dat is wel waar. Wij verbleven 5 nachten in Porto.
Nog smeriger en guurder? Oeeiii.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:54 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
In 2009 was ik voor het laatst in Porto en toen was het een stuk smeriger en guurder dan nu. Geen superervaring destijds. Daarom altijd wat huiverig geweest voor een terugkeer. Paar jaar terug voor het eerst in vele jaren terug geweest in Lissabon na eerdere middelmatige ervaring en dat beviel goed. Dus vandaar Porto nog maar een kans gegeven. Vond de mensen aardiger dan in Lissabon, het centrum is flink opgeknapt, maar wij hebben weinig binnenactiviteiten hoeven ontplooien omdat het weer goed was. We zijn nog naar het strand gefietst (prima fietspad naar het zuiden langs de kust. Over een gebrek aan binnenactiviteiten kan ik dus weinig zeggen, maar anderszins vond ik het niet heel beperkt. Er zijn mooiere steden op het Iberisch schiereiland. Dat is wel waar. Wij verbleven 5 nachten in Porto.
Jij bent reiziger, wij vakantiegangersquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 22:24 schreef Individual het volgende:
In Lissabon een random bus gepakt en uitgestapt bij een random stop om lunch te zoeken. Zo zie je dingen die niet in de brochure staan.
goedkoop en ongeorganiseerdquote:Op zondag 25 augustus 2024 15:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Jij bent reiziger, wij vakantiegangers
Coca-Cola is zo'n mooi marketing verhaal.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:01 schreef Fogel het volgende:
Trip naar Altanta geboekt als "milage run" zodat ik mijn diamondstatus bij SAS met een jaar kan verlengen.
Hotel vlakbij World of Coca-Cola geboekt, want daar ben ik nog niet geweest. Da's het hele plan voorlopig.
Met al die subliminale beïnvloeding en zo bedoel je?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Coca-Cola is zo'n mooi marketing verhaal.
De dobbelsteen heeft een mooi plekje in de vitrinekast en komt daar voorlopig niet meer uit.quote:Op zondag 25 augustus 2024 15:08 schreef flipsen het volgende:
Hoewel, ik herinner me iets met een dobbelsteen... van heel lang geleden? Dat zou weer eens tijd worden, UIO!
quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:46 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
De dobbelsteen heeft een mooi plekje in de vitrinekast en komt daar voorlopig niet meer uit..
Je bedoelt 'reclame'?quote:Op maandag 26 augustus 2024 08:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met al die subliminale beïnvloeding en zo bedoel je?
nee die keren dat ze tussen gewone films af en toe één frame met hun naam / logo stopten. Dat het te snel ging om het bewust te zien, maar dat je brein ondertussen wel zin kreeg in Coca-Cola.quote:
Haha ik weet ik weet. In een vorig leven marketeer geweest. Mensen weten niet wat ze nodig hebben dus moeten ze een beetje geholpen worden. Ik hielp mensen. Graag gedaan.quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee die keren dat ze tussen gewone films af en toe één frame met hun naam / logo stopten. Dat het te snel ging om het bewust te zien, maar dat je brein ondertussen wel zin kreeg in Coca-Cola.
Letterlijke alle Baltische Staten?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:56 schreef Redefine het volgende:
En nog twee weken werken dan de volgende vakantie. Dan ga ik naar de Baltische Staten. Daar ben ik in 2017 ook geweest. Omdat dit jaar heel druk was even wat makkelijker gekozen voor bestemmingen waar ik al ben geweest en ook wel weer naar terug wilde. Volgend jaar worden het wel weer nieuwe bestemmingen voor me
Ierland is geweldig.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:50 schreef xzaz het volgende:
Ik zag mensen over Ierland praten. We willen in de herfstvakantie nog een (klein) weekje weg. Is Ierland wat? 2 volwassenen 2 kinderen en willen wel graag auto huren. Wij zijn niet echt stadsmensen.
Ja. Anders had ik wel alleen één of twee van de landen genoemdquote:Op maandag 26 augustus 2024 15:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Letterlijke alle Baltische Staten?
Ga je de 3 hoofdsteden bij langs?
Haha ja klopt, maar mensen scheren ze al gauw over 1 kam alsof het 1 land isquote:Op woensdag 28 augustus 2024 07:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Anders had ik wel alleen één of twee van de landen genoemd![]()
En inderdaad naar Tallinn, Riga en Vilnius. Met daarbij nog enkele dagtrips vanuit de steden.
Vanuit Vilnius wil ik nog naar Trakai (vorige keer ging dat door regen helaas niet door) en Kaunas. Dat is ter plekke nog wel eenvoudig te regelen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Haha ja klopt, maar mensen scheren ze al gauw over 1 kam alsof het 1 land is![]()
Super leuk
Zijn zeker mooie steden met veel historie. Dagtrips ook allemaal al gepland of ga je ter plekke kijken?
Tartu en Parnu zijn ook mooie opties als je voor steden gaat.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 07:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vanuit Vilnius wil ik nog naar Trakai (vorige keer ging dat door regen helaas niet door) en Kaunas. Dat is ter plekke nog wel eenvoudig te regelen.
Vanuit Riga en Tallinn ben ik nog het kijken naar de mogelijkheden. Georganiseerde dagtrips zijn helaas wel erg prijzig en/of te weinig interessant. Dus dat wordt ter plekke dan wat regelen. Waarschijnlijk ga ik vanuit Tallinn een dag naar Narva.
We vinden je niet belangrijk genoeg.quote:Op vrijdag 13 september 2024 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Was afgelopen maandag kennelijk 20 jaar mod van TRV.
Waarom heeft niemand mij gefeliciteerd?
Tot volgende week, als je weer mag postenquote:Op vrijdag 13 september 2024 12:51 schreef Individual het volgende:
[..]
We vinden je niet belangrijk genoeg.
Omdat je het zelf ook niet wist blijkbaarquote:Op vrijdag 13 september 2024 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Of ik regel een DAMmetje en hij kan hier nooit meer terecht.quote:Op vrijdag 13 september 2024 13:10 schreef flipsen het volgende:
Tot volgende week, als je weer mag posten
Gefeliciteerd !quote:Op vrijdag 13 september 2024 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Uprising museum, Wilanow paleis, Lazienki park, Palace of Culture and Science. Naar boven gaan in de St. Anne kerk voor het beste uitzicht. Afhankelijk van wanneer je er bent de fontein lichtshow Multimedialny Park Fontann.quote:
Mjah. Uitzicht vanaf daar is uiteraard wel veel weidser, want dan kun je de hele stad zien. Maar vanaf die kerk kijk je direct op het grote plein, het koninklijk paleis etc. Maar de reden dat ik het niet aangaf is vooral omdat veel mensen die naar Warschau gaan wel weten dat je in het PKiN naar boven kunt, die andere niet altijd. Het beste is om gewoon beiden te doenquote:Op zondag 29 september 2024 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Naar boven gaan voor het beste uitzicht kun je dan beter in het Palace of Culture and Science doen.
Dat is niet eerlijk! Dat zet alles wat hier ooit is genoemd in het topic in de schaduw!quote:
Torun is trouwens ook leukquote:Op zondag 29 september 2024 19:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mjah. Uitzicht vanaf daar is uiteraard wel veel weidser, want dan kun je de hele stad zien. Maar vanaf die kerk kijk je direct op het grote plein, het koninklijk paleis etc. Maar de reden dat ik het niet aangaf is vooral omdat veel mensen die naar Warschau gaan wel weten dat je in het PKiN naar boven kunt, die andere niet altijd. Het beste is om gewoon beiden te doen![]()
Andere suggesties zijn nog om langs de Wisla te wandelen of de wijk Praga te bezoeken. Het is geen Krakau, Wroclaw of Gdansk, maar vond Warschau wel een leuke stad
Zekerquote:
Tallinn en Tartuquote:Op zondag 29 september 2024 19:39 schreef Redefine het volgende:
Inmiddels weer een kleine twee weken terug van mijn laatste vakantie naar de Baltische Staten. Was weer erg leuk, veel gezien en fantastisch weer gehad. Tallinn was weer prachtig, nu vooral meer van boven gezien. Wilde in Estland nog naar de kust gaan, maar geen eigen vervoer en de georganiseerde trips gingen helaas niet door. Daarom maar naar Tartu geweest, ook wel leuk, maar niet heel bijzonder.
Sprak dit weekend ook iemand die Vilnius nog wel boven Tallinn en Riga plaatste. Was ik verbaast over.quote:In Litouwen nog naar Kaunas geweest (mooie en leuke stad) en Trakai. Dat was ook zeker de moeite waard. Maar Vilnius zelf blijft uiteraard wel het beste. Moet zeggen dat als ik nu moet kiezen ik Vilnius zelfs boven Tallinn zou verkiezen. Beide prachtige steden, maar vind Vilnius toch net wat diverser.
Dat kleiner is dan zeker gevoelsmatig ja. Net nog even voor de zekerheid gecheckt en bevestigde wat ik al vermoedde. Vilnius heeft ruim honderdduizend inwoners meer en een oppervlakte die twee en een half keer zo groot is. Daarnaast is het oude centrum van Tallinn ook flink kleiner dan dat van Vilnius.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 22:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Tallinn en Tartu
Beide prachtige steden. Leuk om te horen. Tja, Tallinn is prachtig maar is geen gigantische stad. Kust is nog leuk om te zien zeker.
Tartu is een universiteitsstad. Vergelijk het zelf wel met Groningen. Hele gezellige stad, genoeg leven rondom de rivier. Leuke restaurants en cafes. Maar is zeker niet groot.
December weer lekker die kant op
[..]
Sprak dit weekend ook iemand die Vilnius nog wel boven Tallinn en Riga plaatste. Was ik verbaast over.
Vilnius vind ik veel te grauw overkomen en is nog kleiner (gevoelsmatig?).
En heeft geen zee, wat qua gevoel en diversiteit ook veel af doet voor mij.
In New York hebben we in ieder geval al de volgende dingen geboekt:quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:53 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wat staat er allemaal op de planning?
klinkt goed!quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:07 schreef superkimmi het volgende:
[..]
In New York hebben we in ieder geval al de volgende dingen geboekt:
- natural history museum
- intrepid museum
- 911 memorial
- empire state building
- city cruise
En we willen sowieso veel wandelen. Central park, manhattan en brooklyn bridge, highline
Daarna gaan we nog ruim tien dagen met een huurauro ronstouren en eindigen we in Washington
Al plannen voor DC?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:07 schreef superkimmi het volgende:
[..]
- natural history museum
- intrepid museum
- 911 memorial
- empire state building
- city cruise
En we willen sowieso veel wandelen. Central park, manhattan en brooklyn bridge, highline
Daarna gaan we nog ruim tien dagen met een huurauro ronstouren en eindigen we in Washington
Fietsen naar Brooklyn (over de brug) is ook erg leuk met een stop in de botanical garden van Brooklyn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:07 schreef superkimmi het volgende:
[..]
- natural history museum
- intrepid museum
- 911 memorial
- empire state building
- city cruise
Zal een gevoel zijn geweest dan inderdaad.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 00:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat kleiner is dan zeker gevoelsmatig ja. Net nog even voor de zekerheid gecheckt en bevestigde wat ik al vermoedde. Vilnius heeft ruim honderdduizend inwoners meer en een oppervlakte die twee en een half keer zo groot is. Daarnaast is het oude centrum van Tallinn ook flink kleiner dan dat van Vilnius.
En grauw? Dat is Vilnius al zeker niet. Zee heeft het niet nee, maar is heuvelachtig, wat het juist mooi maakt. Niet dat het veel uitmaakt, want het zijn alle drie (ook Riga) hele mooie en leuke steden.
Het is maar 12 uur rijden naar Maine waar New Yorkers ook de herfstkleuren gaan bekijken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 09:26 schreef Fogel het volgende:
Slingeren jullie de auto ook nog richting het noorden voordat jullie naar DC gaan?
De bomen hebben prachtige kleuren daar nu. https://www.almanac.com/fall-foliage-color-map-when-peak-foliage
Als je alleen in de buurt van het plein bent geweest, dan snap ik wel dat je denkt dat het oude centrum van Vilnius niet zo groot is. En als je denkt dat het oude centrum aan de kant van The Gate of Dawn en Church of St. Casimir (de roze kerk) en nog vele anderen niet boeiend is voor toeristen, tjaquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 13:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zal een gevoel zijn geweest dan inderdaad.
Maar ligt er ook wel aan denk ik wat ze als zijnde ''Vilnius'' rekenen en wat ze als historische binnenstad rekenen.
Dat is bij Tallinn echt vrij beperkt terwijl het interessante deel bij Vilnius rondom Cathedral Square zit en verder eigenlijk niet veel had in mijn ogen.
De rest zal ook wel historisch zijn, maar niet interessant om als toerist naar toe te gaan. Terwijl alles in Tallinn ook daadwerkelijk heel oud aanvoelt en boeiend is om te zien.
Al blijft dat ook weer een mening.
Zijn alle 3 zeker hele mooie steden, dat sowieso. Onderschat alle 3.
Dat ik het niet benoem houdt niet in dat ik daar niet geweest ben hequote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:00 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als je alleen in de buurt van het plein bent geweest, dan snap ik wel dat je denkt dat het oude centrum van Vilnius niet zo groot is. En als je denkt dat het oude centrum aan de kant van The Gate of Dawn en Church of St. Casimir (de roze kerk) en nog vele anderen niet boeiend is voor toeristen, tja
Dan is je opmerking over dat er alleen wat rond de kathedraal te zien is des te onzinnigerquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat ik het niet benoem houdt niet in dat ik daar niet geweest ben he
Liep dagelijks langs die gate om het centrum in te komen.
Kan ik mij nog heel goed herinneren zelfs, want kwam daar altijd hare krishna's tegen
Goed avontuur om met de auto naar Ulaan Baatar te rijden. Alleen dan 25 jaar geleden en in 3-4 maandenquote:Op zondag 6 oktober 2024 16:10 schreef flipsen het volgende:
Ongeveer 1x per jaar ontvang ik een mailtje van mensen die graag een rondje Argentinië willen doen met een huurauto. Zo ook afgelopen week. Het idee van deze meneer was niet eens héél Argentinië, maar gewoon Patagonië en een stukje daarboven. Dit rondje:
[ afbeelding ]
En dan in een week of 3Mijn reply is dan meestal een "u bent niet goed bij uw hoofd", maar dan wat netter verpakt in een linkje naar Google Maps om de afstand van dat rondje even in perspectief te zetten:
[ afbeelding ]
Of juist niet, want ik weet wat voor mij het boeiende deel was daarquote:Op zondag 6 oktober 2024 08:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan is je opmerking over dat er alleen wat rond de kathedraal te zien is des te onzinniger
Wel leuk plan!quote:Op zondag 6 oktober 2024 16:10 schreef flipsen het volgende:
Ongeveer 1x per jaar ontvang ik een mailtje van mensen die graag een rondje Argentinië willen doen met een huurauto. Zo ook afgelopen week. Het idee van deze meneer was niet eens héél Argentinië, maar gewoon Patagonië en een stukje daarboven. Dit rondje:
[ afbeelding ]
En dan in een week of 3Mijn reply is dan meestal een "u bent niet goed bij uw hoofd", maar dan wat netter verpakt in een linkje naar Google Maps om de afstand van dat rondje even in perspectief te zetten:
[ afbeelding ]
Sommige mensen vinden autorijden leukquote:Op zondag 6 oktober 2024 16:10 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben daar één van, maar dit rondje zou ik dan nog uitbreiden met de Carretera Australquote:
Hm, toch nog eens kijken of ik niet ergens een goedkope vlucht kan vindenquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:36 schreef Individual het volgende:
Zanzibar is geboekt en neem ook mijn favoriete verpleegster mee!
Ik ben er ook een vanquote:Op zondag 6 oktober 2024 17:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik ben daar één van, maar dit rondje zou ik dan nog uitbreiden met de Carretera Austral
Trouwens, Mar del Plata naar Puerto Madyrn deden we 3 weken geleden nog. En dat kost echt een complete dag (als in 12 uur), inclusief pitstops en hondenuitlaatstop.
Echt tof dat jullie het alfabet rond maken en toch ook naar Zanzibar kunnen gaanquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:36 schreef Individual het volgende:
Toppie !!!! Veel plezier !quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:36 schreef Individual het volgende:
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:12 schreef Individual het volgende:
Gao (Manon) is gisteren thuis vredig overleden.
Och daar schrik ik vanquote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:12 schreef Individual het volgende:
Ach nee.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:12 schreef Individual het volgende:
Ai... Dat is droevig nieuws. We mailden elkaar zo af en toe, maar laatste keer is alweer even geleden. Wist uiteraard dat ze ziek was, maar dit nieuws komt toch nog onverwachtquote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:12 schreef Individual het volgende:
Heel veel sterktequote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:12 schreef Individual het volgende:
Iris (dochter) stuurde me een DM. 3 weken terug sprak ik haar nog en ze wist het eigenlijk al..quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ai... Dat is droevig nieuws. We mailden elkaar zo af en toe, maar laatste keer is alweer even geleden. Wist uiteraard dat ze ziek was, maar dit nieuws komt toch nog onverwacht
Dat is in elk geval al 10 minuten later dan in 2022quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:34 schreef ZarB het volgende:
Transavia heeft het zomerschema in de verkoop gedaan dus wil wat stedentripjes boeken, maar man, wat een bagger vliegtijden. Ik snap dat je dit krijgt voor een duppie op de eerste rang, maar ik wil naar Ljubljana en dan is Transavia de enige die non-stop vliegt. Lekker om 6.40 vertrekken.
Ik vind dat idd veel te vroegquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is in elk geval al 10 minuten later dan in 2022![]()
Als je dat te vroeg vind, lekker overdag richting Zürich treinen en daar de nachttrein pakken
Het is inmiddels gefikst, er was inderdaad een foutje. Ik heb nog even gekeken, en het gaat nu nog steeds fout, or rather, weer fout, maar op allerlei andere manieren. Maar goed, hou je kaart maar, we lossen het zelf wel op.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb het doorgegeven via Facebook. Ze gaan er morgen naar kijken.
Voor de elektrische rolstoel mag een 'dry cel' accu wel, maar als het accuzuur eruit gutst mag je 160Wh menemen. Vraag het aan je airline.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:54 schreef Chunees het volgende:
Bij veel vliegmaatschappijen staat
You can carry a maximum of two loose lithium batteries of up to 160 Wh each; You should carry the lithium batteries in your cabin luggage. For safety reasons, batteries are definitely not allowed in your hold luggage; You bring the lithium battery in its original packaging.
Geldt dat ook voor elektrische rolstoel handbike?
Hoeveel watt is 160wh?
Echtquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:34 schreef ZarB het volgende:
Transavia heeft het zomerschema in de verkoop gedaan dus wil wat stedentripjes boeken, maar man, wat een bagger vliegtijden. Ik snap dat je dit krijgt voor een duppie op de eerste rang, maar ik wil naar Ljubljana en dan is Transavia de enige die non-stop vliegt. Lekker om 6.40 vertrekken.
Watt is een eenheid van vermogen, Wh van energie. Energie is vermogen maal tijd.quote:
Ik zeg letterlijk "ik snap dat je dit krijgt". Dus ik verwacht dit idd.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Echt
Wat verwacht je dan? Om goedkoop te vliegen heb je andere tijden.
Overigens valt 6:40 wel mee.
Is dat geen Wizzair bestemming? En vind je Eindhoven dan geen optie?quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:58 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik zeg letterlijk "ik snap dat je dit krijgt". Dus ik verwacht dit idd.
Maar ik wil rechtstreeks naar Ljubljana vliegen en dan heb ik geen keuze behalve Transavia. Ik ga er dus ook niet voor kiezen. Ik betaal liever meer voor fatsoenlijke tijden dus ga ik een andere bestemming kiezen.
6.40 = 4.40/5.20 op schiphol. Koekoek.
Als ik zoek op Skyscanner vanuit NL (dus ongeacht vliegveld) dan krijg ik alleen Transavia vanaf Amsterdam.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Is dat geen Wizzair bestemming? En vind je Eindhoven dan geen optie?
Oh je hebt gelijk:quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:33 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als ik zoek op Skyscanner vanuit NL (dus ongeacht vliegveld) dan krijg ik alleen Transavia vanaf Amsterdam.
Wizzair vliegt vanaf Eindhoven niet naar die bestemming.
Ik denk dat het Boedapest gaat worden![]()
quote:Welke maatschappijen vliegen op Ljubljana?
Vanuit Nederland vliegen er drie maatschappijen op de internationale luchthaven van Ljubljana, namelijk Transavia, KLM en de nationale luchtvaartmaatschappij van Slovenië, Adria Airways. Easyjet vliegt ook op Ljubljana maar vooralsnog alleen vanuit Groot-Brittannië.
Die van KLM wordt uitgevoerd door Transavia. Bij Adria had ik gekeken, maar daar worden geen vluchten gevonden. Misschien is die info verouderd, of doen ze alleen bepaalde maanden ofzo.quote:
Ik krijg via flightconnections.com ook alleen maar Transavia te zien rechtstreeks naar Ljubljana, maar de vrijdagvlucht staat daar op 09.40 uur in november en op zondag terug om 10.30 uur (maandag geen terugvlucht en dinsdag om 19.00 uur).quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:02 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik vind dat idd veel te vroegtreinen duurt me veel te lang voor een trip van vrijdag tm zondag
Zoek wel een andere bestemming. Heb ook tickets voor Casablanca gekocht met vertrek om 10.15 en terug om 14.00. Veel beter! Dus het moet wel kunnen
Bedankt voor het meedenken. Dat zijn betere tijdenquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:49 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik krijg via flightconnections.com ook alleen maar Transavia te zien rechtstreeks naar Ljubljana, maar de vrijdagvlucht staat daar op 09.40 uur in november en op zondag terug om 10.30 uur (maandag geen terugvlucht en dinsdag om 19.00 uur).
Okee.. maar ik woon in Nederland en wil vrijdag tm zondag. Dan is via Venetië een beetje omslachtig, lijkt me.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:16 schreef derLudolf het volgende:
Veel van mn vrienden uit Slovenië vliegen vanaf Venetië. Zelf ook al eens gedaan. Van/naar de luchthaven regel je dan een GoOpti
Valt mee. Ljubljana-Amsterdam met Transavia was destijds vroeg (dacht 6u vertrek?) door een vlucht met Ryanair v van Venetië naar Eindhoven te nemen kon ik zondag ook nog een halve dag iets ondernemen in Sloveniëquote:Op maandag 21 oktober 2024 12:40 schreef ZarB het volgende:
[..]
Okee.. maar ik woon in Nederland en wil vrijdag tm zondag. Dan is via Venetië een beetje omslachtig, lijkt me.
Ben je serieus?quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Valt mee. Ljubljana-Amsterdam met Transavia was destijds vroeg (dacht 6u vertrek?) door een vlucht met Ryanair v van Venetië naar Eindhoven te nemen kon ik zondag ook nog een halve dag iets ondernemen in Slovenië
Marokko of Turkije.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:44 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog leuke tips voor een vakantie van 1 of 2 weken eind februari/begin maart? Ergens waar het een beetje oké weer is (15+ graden, hoef zeker geen strandweer te zijn). Vorig jaar naar madeira geweest. Voor dit jaar zat ik aan de azoren te denken.
Marokko trekt me niet zo. Ben ooit (als vrouw alleen) naar Marrakech geweest en is een van de weinige plekken waar ik me onveilig heb gevoeld. Turkije zou wel een optie zijn. Daar alleen Istanbul gezien maar voor de rest nog vrij weinig.quote:
Dat wordt treintje pakken vanaf Trelleborgquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand ervaring met veerboten vanaf Lübeck-Travemünde? Klopt het dat je daar niet met het OV bij in de buurt kunt komen?
En klopt het dat er geen verbindingen met Kopenhagen zijn?Zit ik scheel te kijken?
De Azoren zijn echt prachtig!quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:44 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog leuke tips voor een vakantie van 1 of 2 weken eind februari/begin maart? Ergens waar het een beetje oké weer is (15+ graden, hoef zeker geen strandweer te zijn). Vorig jaar naar madeira geweest. Voor dit jaar zat ik aan de azoren te denken.
Wel er naartoe, vanaf Ventspilsquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand ervaring met veerboten vanaf Lübeck-Travemünde?
Geen idee, ik was er met de autoquote:Klopt het dat je daar niet met het OV bij in de buurt kunt komen?
Wat er op Google Maps aan lijntjes staat klopt in elk geval niet. Er stond vorig jaar een lijntje Riga-Travemünde (of Kiel) maar dat was ook nergens terug te vinden. De mensen uit Riga die ik ken hadden er ook nog nooit van gehoord.quote:En klopt het dat er geen verbindingen met Kopenhagen zijn?Zit ik scheel te kijken?
Daar ben ik in 2020 geweest. Erg mooi land. Jaar later naar Israël geweest en ook dat vond ik prachtig. Maarja daar gaat nu niemand heen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:58 schreef ZarB het volgende:
[..]
De Azoren zijn echt prachtig!
Ik weet niet wat voor soort vakantie je zoekt, maar ik vond Jordanië ook erg leuk (in 2022 geweest). Alleen nu met alle toestanden rondom Israel weet ik even niet wat het reisadvies is en/of hoe spannend je dat vindt.
Oman ben ik ook geweest, weliswaar niet lang (was tijdens een rondreis), maar wat ik ervan gezien heb was echt prachtig. We willen er zeker nog eens naar toe om meer te zien. Als vrouw alleen durf ik niet te zeggen maar ik kreeg toen de indruk dat het redelijk veilig was. Ligt er ook aan wat je een beetje gewend bent als solo-reiziger (wanneer vind je iets spannend of vervelend oid).quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:26 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Daar ben ik in 2020 geweest. Erg mooi land. Jaar later naar Israël geweest en ook dat vond ik prachtig. Maarja daar gaat nu niemand heen.
Heb ook mensen over Oman gehoord. Iemand daar ervaring mee? Zeker als vrouw alleen?
Ik ben best wat gewend. Oa Israël, Jordanië en India ook alleen gedaan. Enige plek waar ik me eigenlijk niet fijn voelde was marrakech.quote:Op zondag 10 november 2024 22:49 schreef ZarB het volgende:
[..]
Oman ben ik ook geweest, weliswaar niet lang (was tijdens een rondreis), maar wat ik ervan gezien heb was echt prachtig. We willen er zeker nog eens naar toe om meer te zien. Als vrouw alleen durf ik niet te zeggen maar ik kreeg toen de indruk dat het redelijk veilig was. Ligt er ook aan wat je een beetje gewend bent als solo-reiziger (wanneer vind je iets spannend of vervelend oid).
Dan zou ik er voor gaanquote:Op maandag 11 november 2024 08:00 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik ben best wat gewend. Oa Israël, Jordanië en India ook alleen gedaan. Enige plek waar ik me eigenlijk niet fijn voelde was marrakech.
Nou ja Malmö gaan ook wel boten heen maar het is allemaal nogal omslachtig als je tijd vrij beperkt is. EN ja vliegen is sneller en zo, ik weet het.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:01 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat wordt treintje pakken vanaf Trelleborg
40 minuten met de trein tussen malmo c en cph c met een frequentie van 10 minuten vind ik niet omslachtig.quote:Op maandag 11 november 2024 15:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja Malmö gaan ook wel boten heen maar het is allemaal nogal omslachtig als je tijd vrij beperkt is. EN ja vliegen is sneller en zo, ik weet het.
Ik kom wel zojuist achter een groot nadeel; de ramadan valt precies in de periode dat ik er zou zijn.quote:
daar zou ik echt geen zin in hebbenquote:Op donderdag 14 november 2024 16:59 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik kom wel zojuist achter een groot nadeel; de ramadan valt precies in de periode dat ik er zou zijn.
Keddy in Spanje was prima, we kregen wel een relatief oude huurauto met veel km's op de teller maar dat zie ik de laatste tijd wel vaker, ook bij andere maatschappijen. Weet je zeker dat je een Qashqai krijgt?quote:Op maandag 18 november 2024 02:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
Iemand bekend met Keddy autoverhuur ? Zo te zien onderdeel van Europcar, maar mooie aanbieding vanaf Schiphol gescoord.
16 dagen een Nissan Qashqai, onbeperkte kilometers en geen eigen risico, voor 567 euro![]()
Had enkel nog nooit van Keddy gehoord.....
Qashqai of soortgelijk.....quote:Op maandag 18 november 2024 09:53 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Keddy in Spanje was prima, we kregen wel een relatief oude huurauto met veel km's op de teller maar dat zie ik de laatste tijd wel vaker, ook bij andere maatschappijen. Weet je zeker dat je een Qashqai krijgt?
Mijn ervaring is dat ze nog wel eens een ruime definitie hanteren van soortgelijkquote:Op maandag 18 november 2024 11:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Qashqai of soortgelijk.....
Tja, heb bijna nog nooit meegemaakt dat ik het model ook kreeg, meestal de soortgelijke of hogerquote:Op maandag 18 november 2024 11:48 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat ze nog wel eens een ruime definitie hanteren van soortgelijk
Oh dan niet gaan..quote:Op donderdag 14 november 2024 16:59 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik kom wel zojuist achter een groot nadeel; de ramadan valt precies in de periode dat ik er zou zijn.
Erg is dat soms he.quote:Op woensdag 20 november 2024 19:32 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb de kosten van de Azoren eens op een rijtje gezet. Er heen vliegen is niet zo duur (250) maar het hoppen tussen de eilanden met vliegtuig/ferry is nog eens 250 extra. En een huurauto voor zo'n 9 dagen ook al richting de 500 euro.
Gratis zal wel niet bij maatschappijen als Transavia.quote:Op zondag 24 november 2024 14:35 schreef Chunees het volgende:
Kan ik een op opvouwbare krukje meenemen bij transavia en is dit gratis?
De krukje past niet in de handbagage
De Maladiven zijn toch sowieso vrij prijzig? Wil je er in combinatie met een andere bestemming heen of puur de Maladiven?quote:Op maandag 25 november 2024 10:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Erg is dat soms he.
Ben nu ook bezig met de Malediven en daar betaal je ook insane veel voor overtochten binnenlands.
Is gewoon duurder dan internationale vluchten.
Zal wel meer achter zitten dan je als leek bekijkt natuurlijk, maar goed.
Gelukkig genoeg andere leuke opties voor je
Stad??quote:Op donderdag 12 december 2024 20:47 schreef Individual het volgende:
Vandaag naar de stad geweest om voor de eerste keer ooit een reisverzekering te boeken.
Ligt eraan wat je vrij prijzig noemt.quote:Op donderdag 12 december 2024 18:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
De Maladiven zijn toch sowieso vrij prijzig? Wil je er in combinatie met een andere bestemming heen of puur de Maladiven?
De vraag is eerder, heb je er wel eens níét de media mee gehaald?quote:Op woensdag 18 december 2024 13:53 schreef Individual het volgende:
In de Panorama staan 2 fokkers:
[ afbeelding ]
de eerste 23 jaar sliep de media nog.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
De vraag is eerder, heb je er wel eens níét de media mee gehaald?
Het is natuurlijk ook steeds nieuwswaardigerquote:Op woensdag 18 december 2024 15:39 schreef Individual het volgende:
[..]
de eerste 23 jaar sliep de media nog.
26e jaar en nu naar Zanzibar. Het is de laatste.quote:Op woensdag 18 december 2024 16:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook steeds nieuwswaardigerHoeveelste jaar is het nu? En waar gaan jullie heen?
2e kerstdag vliegen we.quote:Op donderdag 19 december 2024 07:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik zat naar de kop van de parenclub te kijken![]()
Zit er een interview van jullie bij o.i.d. ? Wanneer gaan jullie eigenlijk weg ?
Het wettelijke contract is tot 12.00 dus daarna ligt het er aan wat er in het ondertekende contract/voorwaarden staat. Meestal doen ze niet moeilijk over 15min. Met budget deals kunnen ze moeilijker doen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:17 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Stel nou dat je 12.15 uur uitcheckt ipv 12.00 uur, maken ze daar dan een groot probleem van?
Ik weet het niet met 100% zekerheid, maar ik ben wel eens op het allerlaatste moment pas vertrokken.quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:17 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Geen idee of ik dit in het beste in het slowchat topic kan/moet plaatsen, maar een eigen topic hoeft dit ook weer niet imo.
Hebben jullie wel eens te laat uitgecheckt in een hotel? En zo ja, wat waren de gevolgen? Krijg je standaard een nacht extra in rekening? Of hangt het er een beetje van af hoeveel je te laat bent? Stel nou dat je 12.15 uur uitcheckt ipv 12.00 uur, maken ze daar dan een groot probleem van?
Indi, ik lees net het artikel in de Telegraafquote:Op zondag 22 december 2024 20:51 schreef Individual het volgende:
Nu ook achter de Telegraaf-betaalmuur of morgen de krant.
[ afbeelding ]
Of in elke (mogelijke) tijdszonequote:Op zondag 22 december 2024 21:49 schreef Budapestenaar het volgende:
Misschien kun je nu iets met cijfers gaan doen.
Had het hotel al gevraagd voor een late uitcheck, maar uiteraard hangt dat van de bezetting van de kamers af. Als alles de nacht erna bezet is, dan geven ze je dat bij voorbaat al niet. Maar ik zie het ter plekke wel.quote:Op zaterdag 21 december 2024 14:13 schreef bianconeri het volgende:
Maar je moet natuurlijk niet dood leuk op je bed een beetje tv gaan kijken tot 13:00 en dan pas een beetje naar de receptie strompelen.
Beetje bijzondere vraag overigens. Als je van plan bent om bewust te laat uit te checken dan moet je gewoon ''laat uitchecken'' aanvragen bij de receptie. Elk hotel heeft die optie wel en daar betaal je dan een beetje voor.
Aangezien je dit vraagt ben je dat dus blijkbaar van plan, en gaat het niet om simpelweg ongeveer om 12:00 willen vertrekken en daardoor op het randje zijn.
Het is niet dat ik bewust ga lanterfanteren of TV kijken op de kamer. [/quote]quote:Op maandag 23 december 2024 09:36 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Had het hotel al gevraagd voor een late uitcheck, maar uiteraard hangt dat van de bezetting van de kamers af. Als alles de nacht erna bezet is, dan geven ze je dat bij voorbaat al niet. Maar ik zie het ter plekke wel.
Zorgen dat je snel alles mee kan pakken en in de ochtend niet nog hele koffers moet inpakken.quote:Binnenkort een technofeest tot 6.00u 's nachts, en in de betreffende stad heb ik dus voor die nacht een hotel geboekt. Na het feest wil ik uiteraard proberen zo veel / lang mogelijk slaap te pakken.Daarna nog ff douchen en zo. Feestje is leuk, maar slaap ook belangrijk.
Dank allen voor de reacties. Maar het wekkertje gaat dus gewoon op 11.30 uur, dan is uitchecktijd 12.00 uur (of misschien een paar minuutjes later als het toch geen problemen zou geven) wel haalbaar. Dan houden we het bij 5 uurtjes slaap.
Inpakken is in een minuut gebeurd, is wellicht toch een rugzak met toiletspullen en kleren. Komt goed.quote:Op maandag 23 december 2024 11:40 schreef bianconeri het volgende:
Zorgen dat je snel alles mee kan pakken en in de ochtend niet nog hele koffers moet inpakken.
Maar dat zal met 1 nachtje vast niet. Hooguit even douchen (vast wel zo fris na hele nacht een feest haha).
Of gewoon weer nu weer "terug" in het alfabet, dus volgend jaar naar een plaats met de Y doen, dan kun je nog wel ff vooruit.quote:Op zondag 22 december 2024 21:49 schreef Budapestenaar het volgende:
Misschien kun je nu iets met cijfers gaan doen.
Je zal het nieuwe jaar toch beginnen met een Meet&Greet met een [TRV]Mod in Buenos Airesquote:Op woensdag 1 januari 2025 14:08 schreef Fogel het volgende:
Beste wensen allemaal![]()
@:flipsen tot volgende week
Aardig van jou dat je een verrassingstripje boekt. Hoe graag wil ze naar Chicago in verhouding tot Parijs?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:50 schreef Fogel het volgende:
Ik heb een trip naar Chicago besteld en vriendin niet verteld dat we daarheen gaan. Wel dat we naar een plek gaan waar ze al heel lang heen wil. Ze weet dat ik een bloedhekel heb aan Parijs, maar dat ik er toch met haar heen zou gaan. Dus ik wil haar met hints op het verkeerde spoor zetten en laten denken dat we naar Parijs gaan.
Met wat hulp van generatieve KI heb ik de volgende hints gemaakt (en van het Noors naar Nederlands vertaald, de vertaling is niet helemaal jofel maar jullie snappen het idee vast wel).
* We bezoeken een iconisch monument met een ongelooflijk panoramisch uitzicht. Er wordt gezegd dat je op een heldere dag kilometers buiten het landschap kunt kijken! (Willis Tower, niet de Eiffeltoren)
* We slenteren door een elegante straat vol luxe winkels en cafés. Het is de perfecte plek om te raamhoppen en de pulserende sfeer te voelen. (Magnificent Mile, niet Champs-Élysées)
* We zullen ontspannen in een charmant park met moderne kunst en interactieve installaties. Het is een populaire plek voor zowel toeristen als de lokale bevolking. (Millennium Park, niet Jardin du Luxembourg)
* We dompelen ons onder in de wereld van de kunst in een van de meest gerenommeerde musea ter wereld. Hier vindt u meesterwerken van beroemde kunstenaars uit de geschiedenis. (Art Institute of Chicago, niet Louvre)
* We maken een wandeling langs de rivieroever, omringd door indrukwekkende architectuur en groene gebieden. Het is een geweldige manier om de stad vanuit een nieuw perspectief te ervaren. (Chicago Riverwalk, niet de Seine)
* We verkennen een spannend museum met tentoonstellingen over geschiedenis, cultuur en natuurwetenschappen. Hier kun je alles leren, van dinosaurussen tot oude beschavingen. (Field Museum, niet Musée d'Orsay)
Heeft iemand wat leuks toe te voegen?
Hehe, ze wil ook graag naar Chicago. Hadden al een keer eerder een trip daarheen geboekt, maar covidgedoe en dus niks geworden destijds en ze heeft er nog soms over dat dat erg jammer is.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:09 schreef ZarB het volgende:
[..]
Aardig van jou dat je een verrassingstripje boekt. Hoe graag wil ze naar Chicago in verhouding tot Parijs?dat het geen ehh tegenvaller wordt bedoel ik
Ah oke, goed back up plan. Parijs forever hier. Maar Chigaco is ook echt geweldigquote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hehe, ze wil ook graag naar Chicago. Hadden al een keer eerder een trip daarheen geboekt, maar covidgedoe en dus niks geworden destijds en ze heeft er nog soms over dat dat erg jammer is.
Tevens gaan we in de zomervakantie met de auto naar Nederland, en vanaf daar zijn we ook zo in Parijs mocht ze het echt een enorme tegenvaller vinden
Ga nou eerst maar gewoon naar Argentinië. Jouw koffer ook al gepakt?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:50 schreef Fogel het volgende:
Ik heb een trip naar Chicago besteld en vriendin niet verteld dat we daarheen gaan. Wel dat we naar een plek gaan waar ze al heel lang heen wil. Ze weet dat ik een bloedhekel heb aan Parijs, maar dat ik er toch met haar heen zou gaan. Dus ik wil haar met hints op het verkeerde spoor zetten en laten denken dat we naar Parijs gaan.
Met wat hulp van generatieve KI heb ik de volgende hints gemaakt (en van het Noors naar Nederlands vertaald, de vertaling is niet helemaal jofel maar jullie snappen het idee vast wel).
* We bezoeken een iconisch monument met een ongelooflijk panoramisch uitzicht. Er wordt gezegd dat je op een heldere dag kilometers buiten het landschap kunt kijken! (Willis Tower, niet de Eiffeltoren)
* We slenteren door een elegante straat vol luxe winkels en cafés. Het is de perfecte plek om te raamhoppen en de pulserende sfeer te voelen. (Magnificent Mile, niet Champs-Élysées)
* We zullen ontspannen in een charmant park met moderne kunst en interactieve installaties. Het is een populaire plek voor zowel toeristen als de lokale bevolking. (Millennium Park, niet Jardin du Luxembourg)
* We dompelen ons onder in de wereld van de kunst in een van de meest gerenommeerde musea ter wereld. Hier vindt u meesterwerken van beroemde kunstenaars uit de geschiedenis. (Art Institute of Chicago, niet Louvre)
* We maken een wandeling langs de rivieroever, omringd door indrukwekkende architectuur en groene gebieden. Het is een geweldige manier om de stad vanuit een nieuw perspectief te ervaren. (Chicago Riverwalk, niet de Seine)
* We verkennen een spannend museum met tentoonstellingen over geschiedenis, cultuur en natuurwetenschappen. Hier kun je alles leren, van dinosaurussen tot oude beschavingen. (Field Museum, niet Musée d'Orsay)
Heeft iemand wat leuks toe te voegen?
Jaja, zondag vertrekken wequote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:57 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ga nou eerst maar gewoon naar Argentinië. Jouw koffer ook al gepakt?
Mijn missie is ook voltooid: een meat-meet met @Fogelquote:Op zondag 5 januari 2025 10:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi hoor @:individualGefeliciteerd met het voltooien van je missie!
Ik vond Rome echt geweldig ja, terwijl ik dat niet had verwacht...quote:Op donderdag 9 januari 2025 13:24 schreef cherrycoke het volgende:
Zit er toch weer aan te denken om weer naar Rome te gaan.
Prachtige openlucht museum stad
Ook jubilee dit jaar.
quote:Op donderdag 9 januari 2025 13:08 schreef flipsen het volgende:
[..]
Mijn missie is ook voltooid: een meat-meet met @:Fogel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
Als ik geweten had dat mijn vlucht zo vertraagd was, had ik die koffie rustig kunnen drinken. Met wat lekker erbij ookquote:Op donderdag 9 januari 2025 18:21 schreef Fogel het volgende:
[..]was een bijzonder goede meat-meet!
En de koffie zonder koffie (voor jou) meet vanochtend ook.
Niet verwacht?quote:Op donderdag 9 januari 2025 13:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik vond Rome echt geweldig ja, terwijl ik dat niet had verwacht...
Rome kan je inderdaad nooit verkeerd mee gaan! Elke steen ademt historie.quote:Op donderdag 9 januari 2025 13:24 schreef cherrycoke het volgende:
Zit er toch weer aan te denken om weer naar Rome te gaan.
Prachtige openlucht museum stad
Ook jubilee dit jaar.
Dacht dat het allemaal enorm gehyped zou zijn en dat het wel zou tegenvallen. Gelukkig nietquote:Op zaterdag 11 januari 2025 08:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niet verwacht?
Niet van de historie, weer en eten?
Oh daar heb ik er wel meer van gehad inmiddelsquote:Op donderdag 9 januari 2025 13:08 schreef flipsen het volgende:
[..]
Mijn missie is ook voltooid: een meat-meet met @:Fogel
Met Argentijnse biefstuk?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh daar heb ik er wel meer van gehad inmiddels
Nee dat niet. Wel met blauweballenbier.quote:
quote:Op zaterdag 11 januari 2025 22:44 schreef Individual het volgende:
@:fogel heb je het petekindje van flip al gezien?
Ah wacht, bedoel je Mochita?? Dat is al lang mijn petekind niet meer. Geen idee of ze nog leeft trouwens. Anyway, @Fogel is de grens over, nu naar buurland Chili. Maar volgens mij heeft Argentinië wel een redelijk goede indruk gemaaktquote:Op zaterdag 11 januari 2025 22:44 schreef Individual het volgende:
Wie weet…quote:Op zaterdag 11 januari 2025 22:44 schreef Individual het volgende:
Argentinië en de service van @flipsen hebben beiden een goede indruk gemaakt.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:55 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ah wacht, bedoel je Mochita?? Dat is al lang mijn petekind niet meer. Geen idee of ze nog leeft trouwens. Anyway, @:Fogel is de grens over, nu naar buurland Chili. Maar volgens mij heeft Argentinië wel een redelijk goede indruk gemaakt
Welk eiland?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:08 schreef bianconeri het volgende:
Inmiddels alweer wat dagen op de Malediven.
Lekker van het (zeer felle) zonnetje aan het genieten.
Meer ervaringen en foto's komen nog wel.
Ik blijf lekker hier.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Hu. Ho.Een grap is leuk maar er zijn grenzen
![]()
Dit gaan we maar even niet doen @:Fogel
[ afbeelding ]
Verslagjes, altijd leuk. Zo is @Fogel ook nog steeds bezigquote:Op donderdag 27 februari 2025 18:55 schreef MaJo het volgende:
Zo weer terug uit Hong Kong/VietnamZal morgen een verslagje tikken, nu eerst bijkomen
Leuk, ben benieuwd. Altijd fijn, dat soort verslagen!quote:Op donderdag 27 februari 2025 18:55 schreef MaJo het volgende:
Zo weer terug uit Hong Kong/VietnamZal morgen een verslagje tikken, nu eerst bijkomen
Uhm, ja… zal eens een update doen voordat ik weer op reis gaquote:Op donderdag 27 februari 2025 18:58 schreef flipsen het volgende:
[..]
Verslagjes, altijd leuk. Zo is @:Fogel ook nog steeds bezig
Google lens kan dat volgens mij.quote:Op maandag 3 maart 2025 08:48 schreef Dr_Flash het volgende:
EIgenlijk zou er een app moeten zijn waarmee je de camera van je telefoon op een prijskaartje richt en dat je dan in je scherm te zien krijgt hoeveel euro het omgerekend is.
Locatiegegevens bepalen dan de valuta (of kun je handmatig instellen).
Lijkt me verrekte handig. Weet iemand of er zoiets bestaat?
Nou niet op een manier waar ik mee om kan gaan alvast.quote:
Misschien even je ouders om hulp vragen?quote:Op maandag 3 maart 2025 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou niet op een manier waar ik mee om kan gaan alvast.
Costa Rica is tof. Veel plezier alvast met alle voorbereidingen!quote:Op woensdag 12 maart 2025 11:00 schreef nostra het volgende:
Carros de Foc trek geboekt voor medio september. Weer eens totaal wat anders. Wel eerder getrekt, maar zal nog wel even fitheid moeten bijschaven. Ziet er in ieder geval prachtig uit en relatief goedkoop (1000 euro all-in ex vliegticket).
In oktober door voor drie weken rondreis Costa Rica. Centraal/Zuid-Amerika sowieso.
Dit herken ikquote:Op woensdag 12 maart 2025 16:42 schreef MaJo het volgende:
Ik wil ook weer op reis, ik ben nog niet eens 2 weken terug
Dat is wel het nadeel van een kleuter, anders zouden we zo weer weg zijnquote:Op woensdag 12 maart 2025 17:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dit herken ik
Zondagavond thuisgekomen, maar over 9 dagen weer weg
Lekker toch! Hoe veel reis jij zelf nog?quote:Op woensdag 12 maart 2025 18:07 schreef flipsen het volgende:
Ik mag over een weekje weer een paar dagen naar Buenos Aires, ook een beetje "vakantie".ah, en eind van de maand een autotripje naar Santiago de Chile
Wowquote:Op woensdag 12 maart 2025 18:19 schreef MadMaster het volgende:
Dit was 3 weken geleden in Finland:
[ afbeelding ]
Binnenkort op pad naar Normandië om daar de appelbomen in bloei te zien staan en dan van de (na)zomer naar Noorwegen. Niet naar @:fogel, dat redden we niet…
Op weekendjes Buenos Aires na, veel te weinigquote:
Oh dat is wel minderquote:Op woensdag 12 maart 2025 20:08 schreef flipsen het volgende:
[..]
Op weekendjes Buenos Aires na, veel te weinigIk zit wel te kijken voor Holanda, maar het is allemaal véél te duur
We hebben andere prioriteiten op het moment.
Ik in mei 2023 nog (of 2024?), maar samen zijn we echt al in geen 10 jaar geweest volgens mijquote:Op woensdag 12 maart 2025 23:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh dat is wel minderWanneer was je voor het laatst in Nederland?
Was de laatste keer toen jullie langskwamen in Londen?quote:Op woensdag 12 maart 2025 23:42 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik in mei 2023 nog (of 2024?), maar samen zijn we echt al in geen 10 jaar geweest volgens mij
Volgens mij daarna nog een keer, maar ik weet het eerlijk gezegd niet meer. Nee, wacht, daarna ben ik nog met Gao bij jou in Winterswijk geweest!quote:Op donderdag 13 maart 2025 06:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Was de laatste keer toen jullie langskwamen in Londen?
Maar niet samen toch?quote:Op donderdag 13 maart 2025 10:06 schreef flipsen het volgende:
[..]
Volgens mij daarna nog een keer, maar ik weet het eerlijk gezegd niet meer. Nee, wacht, daarna ben ik nog met Gao bij jou in Winterswijk geweest!
Wel samen, maar mijn vrouw was toen gaan trainen met de hond, ergens in de buurt (voor Argentijnse begrippen, het was 80km ofzo bij jou vandaan).quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:07 schreef Individual het volgende:
[..]
Maar niet samen toch?
Ik mis Goa.
Mijn vakantieplannen krijgen pas langzaam wat meer definitiefs:quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:42 schreef MaJo het volgende:
Ik wil ook weer op reis, ik ben nog niet eens 2 weken terug
Hoe dan?quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:38 schreef UIO_AMS het volgende:
Op dit moment heb ik meer dan 800 verlofuren. En dan kan ik nog bijkopen.
Berlijn. Dichtbij en verveelt nooit.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:48 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog tips voor stedentrips met de auto voor een lang weekend? Nu met pasen, bevrijdingsdag heb ik (en de rest van Nederland) wat extra vrij en vliegtickets zijn wel prijzig. Dus ben aan het oriënteren voor leuke (steden)trips die te rijden zijn. Vind de Vogezen ook wel een goede optie.
Luxemburg stadquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:48 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog tips voor stedentrips met de auto voor een lang weekend? Nu met pasen, bevrijdingsdag heb ik (en de rest van Nederland) wat extra vrij en vliegtickets zijn wel prijzig. Dus ben aan het oriënteren voor leuke (steden)trips die te rijden zijn. Vind de Vogezen ook wel een goede optie.
Metz of eventueel Colmarquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:48 schreef Pinuts het volgende:
De Vogezen combineren met Nancy. Leuke stad met het mooiste plein van Frankrijk.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:48 schreef Pinuts het volgende:
Goede optie. Ben daar al eens geweest maar dat is wel al een jaar of 10 geleden dus vast weer veel te ontdekken.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Berlijn. Dichtbij en verveelt nooit.
Yes, die heb ik vorig jaar gedaan. Leuke stad inderdaad.quote:
Colmar afgelopen jaar met straatburg gedomineerd (rond de kerstperiode). Maar ligt wel mooi in dat vogezen gebied dus altijd leuk om het ook eens in de lente te zien.quote:
Ja ik was niet bekend met Nancy maar ziet er mooi uit! Goede optie! Ik zou dan donderdag na het werk heenrijden, dan bijv vr, za, zo hiken en maandag terug rijden inclusief stadsbezoek Nancy.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:09 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
De Vogezen combineren met Nancy. Leuke stad met het mooiste plein van Frankrijk.
Sinds coronatijd koop ik jaarlijks het maximaal aantal verlofuren (160 uur) bij van mijn vakantiegeld / eindejaarsuitkering. Die uren blijven opneembaar tot het einde van mijn carrière. Dus ik kan of direct voorafgaand aan mijn pensioen lang verlof opnemen, of ik ga een keer tussendoor langere tijd met betaald verlof. Jaarlijks gebruik ik alleen mijn reguliere verlofuren.quote:
Hamburg, Gent, Kortrijk, Lille, Eifel (met Koblenz), Luxemburg. Zoveel opties eigenlijkquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:48 schreef Pinuts het volgende:
Ben je al in St. Helier of St. Peter Port geweest?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:29 schreef MaJo het volgende:
Ook een vraagje: ik wil met mijn man een lang weekend weg met Hemelvaartsdag. Ik hou van plekken die nog niet helemaal platgetreden zijn, op max 2/3 uur vliegen. Ik zat nu te denken aan Krakow (nooit geweest) of Boekarest (28 jaar geleden). Is dit wat voor een weekend weg? En zijn er nog andere toffe plekken waar ik aan kan denken? Ik ben in vrijwel alle hoofdsteden van Europa geweest dus die kun je wel skippen
Krakow is toch volledig platgetreden? Ik zou dan een onbekende Spaanse stad doen of als je Polen wil Wroclaw/Poznan. Gdansk is ook leuk. Turijn vind ik ook een aanrader.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:29 schreef MaJo het volgende:
Ook een vraagje: ik wil met mijn man een lang weekend weg met Hemelvaartsdag. Ik hou van plekken die nog niet helemaal platgetreden zijn, op max 2/3 uur vliegen. Ik zat nu te denken aan Krakow (nooit geweest) of Boekarest (28 jaar geleden). Is dit wat voor een weekend weg? En zijn er nog andere toffe plekken waar ik aan kan denken? Ik ben in vrijwel alle hoofdsteden van Europa geweest dus die kun je wel skippen
Doe mij ook zo'n werkgeverquote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:22 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Sinds coronatijd koop ik jaarlijks het maximaal aantal verlofuren (160 uur) bij van mijn vakantiegeld / eindejaarsuitkering. Die uren blijven opneembaar tot het einde van mijn carrière. Dus ik kan of direct voorafgaand aan mijn pensioen lang verlof opnemen, of ik ga een keer tussendoor langere tijd met betaald verlof. Jaarlijks gebruik ik alleen mijn reguliere verlofuren.
Nee! Lijkt me wel tof voor als we wat meer tijd hebben, omdat de reistijd wat langer is. Maar zeker een goede optie!quote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:01 schreef Individual het volgende:
[..]
Ben je al in St. Helier of St. Peter Port geweest?
Ja Krakow is inmiddels wel wat hipper, maar lijkt me zelf wel leuk om eens heen te gaan. Gdansk is inderdaad geweldig. Poznan ben ik al geweest, Wroclaw nog niet. In de laatste stad ken ik wel mensen die ik tijdens een studietrip in Berlijn heb ontmoet, dus wel leuk om die misschien op te zoekenquote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:05 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Krakow is toch volledig platgetreden? Ik zou dan een onbekende Spaanse stad doen of als je Polen wil Wroclaw/Poznan. Gdansk is ook leuk. Turijn vind ik ook een aanrader.
Bologna. Of Turijn. Verrassend leuke steden.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:29 schreef MaJo het volgende:
Yep. Volgens mij hadden de bedenkers van deze regeling geen rekening gehouden met mensen die elk jaar maximaal inkopen en die uren dan laten staan tot het einde van hun carrière. Je koopt ze dus in tegen je huidige salaris en worden uitbetaald tegen je dan geldende salaris. Zolang je salaris harder stijgt dan de inflatie en de rente nihil is, is dat heel leuk.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:14 schreef Individual het volgende:
Dan moet je ambtenaar worden. (toch @:UIO?)
..of ZZPer of freelancer worden.
Gaat ook op de lijst!quote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:25 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Bologna. Of Turijn. Verrassend leuke steden.
Bologna vind ik misschien wel de leukste stad van Italië waar ik geweest ben. Turijn is een goede tweede. In beide gevallen kom je niet verschrikkelijk veel toeristen tegen. Voor Bologna zou ik ook een hele leuke wandelgids aanraden. Staat ergens in het Bologna-topic inclusief mijn reisverslag.quote:
Ik kan me nog wel herinneren hoe lyrisch je was! Ik zal het nog eens lezen en bij manlief in de groep gooienquote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:42 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Bologna vind ik misschien wel de leukste stad van Italië waar ik geweest ben. Turijn is een goede tweede. In beide gevallen kom je niet verschrikkelijk veel toeristen tegen. Voor Bologna zou ik ook een hele leuke wandelgids aanraden. Staat ergens in het Bologna-topic inclusief mijn reisverslag.
Dit bevestigt helemaal dat we er een aparte trip van moeten makenquote:
Ja ik heb afgelopen jaar rondje alpen (Frankrijk, Noord-Italie, Zwitserland) gedaan en echt wel een aanrader. Veel leuke steden in Noord-Italie!quote:Op vrijdag 14 maart 2025 15:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel herinneren hoe lyrisch je was! Ik zal het nog eens lezen en bij manlief in de groep gooienIk verwacht echter dat Noord-Italie sowieso wel in de planning zit voor aankomende jaren (maar dan een lange vakantie) dus wie weet sparen we het dan beter even op
Dat lijkt me ook heel tof! We denken er wel aan om in augustus een weekje rondom het drielandenpunt van Duitsland/Frankrijk/Zwitserland door te brengen. Nog tips?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 15:27 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja ik heb afgelopen jaar rondje alpen (Frankrijk, Noord-Italie, Zwitserland) gedaan en echt wel een aanrader. Veel leuke steden in Noord-Italie!
Ik zou niet weten wat je in een middag in Krakow moet doen. In Tartu wel. Krakow heeft een leuk stadsplein, maar dat is ook alles.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:00 schreef Redefine het volgende:
Krakow is geen bal aan en dan Tartu noemen als beter alternatief, gelachenIn Krakow is twintig keer meer te beleven te zien en te beleven dan in Tartu. Die laatste is best leuk voor een middag, maar meer ook niet.
Ik zou voortaan wat verder kijken dan het stadsplein als je ergens bent. Het hele centrum staat bol van de oude en statige gebouwen met aan de rand nog Wawel. Dan heb je daarnaast nog Kazimierz en Podgorze als wijken die veel te bieden hebben.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat je in een middag in Krakow moet doen. In Tartu wel. Krakow heeft een leuk stadsplein, maar dat is ook alles.
En sure Auschwitz als je dat als Krakow rekent.
De vraag gaat overigens over een weekendje hè, dus een kleinere locatie is juist wat gezocht wordt.
Ik zeg dat dat het leuke gedeelte is, niet dat ik alleen daar geweest ben.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:45 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik zou voortaan wat verder kijken dan het stadsplein als je ergens bent. Het hele centrum staat bol van de oude en statige gebouwen met aan de rand nog Wawel. Dan heb je daarnaast nog Kazimierz en Podgorze als wijken die veel te bieden hebben.
Dan kan alsnog iemand het een minder leuke stad vinden. Heb ik zelf bijvoorbeeld met Zagreb en Helsinki. Maar dat er heel weinig te zien is, slaat gewoon nergens op.
Als je het niet erg vindt neem ik jouw mening met een korreltje zout, we zijn het al vaker oneens geweest. Ik heb alleen nog maar goede verhalen over Krakow gezien dus dat jij er geen bal aan vindt kan ik nauwelijks serieus nemen. Berlijn vind je ook niks toch? Dat is mijn favoriete stad in Europa, om maar eens iets te noemen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 07:42 schreef bianconeri het volgende:
Krakow is echt geen bal aan. Echt een smerige Poolse stad.
Sure bezoekje Auswitch, maar dat is het wel.
Zelf denk ik ook aan Estland.
Buiten Tallinn (als je daar al geweest bent).
Tartu is een gezellige stad. Parnu heb je ook nog (de zomerhoofdstad).
En ontzettend veel natuur om in te relaxen.
Ik ben gek op de Balkan maar Belgrado vond ik dan weer helemaal niks aan. Grauw en ik heb een hekel aan Servenquote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:03 schreef Redefine het volgende:
Verder zou ik Belgrado en Novi Sad nog wel aanraden. Zeker omdat die makkelijk te combineren zijn. Waarbij ik Belgrado mij wel verraste. Ja het is wel een echt grote stad en ook best wat grauwe delen, maar juist ook veel sfeer, veel parken en ook leuke wijken.
Kopenhagen is leuk! Zweden is ook geweldig. Gek genoeg ben ik nog nooit in Stockholm geweest, daar wil ik nog eens naartoe!quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:04 schreef Redefine het volgende:
Zelf ga ik volgende maand naar Kopenhagen met dan een dagje Zweden daarbij. Beiden nog niet geweest. En dan later dit jaar zeer waarschijnlijk naar Roemenië.
Niet mee eens zijn is wat anders dan met korreltje zout nemen en dan ook niet echt respectvol.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je het niet erg vindt neem ik jouw mening met een korreltje zout, we zijn het al vaker oneens geweest. Ik heb alleen nog maar goede verhalen over Krakow gezien dus dat jij er geen bal aan vindt kan ik nauwelijks serieus nemen. Berlijn vind je ook niks toch? Dat is mijn favoriete stad in Europa, om maar eens iets te noemen.
Tallinn ben ik zeker geweest, leuke stad! Zou ik best nog eens heen willen, maar was ook best beloopbaar in 1 dagje. Tartu en Parnu ken ik niet. Misschien toch maar weer eens richting de Baltische Staten
Ah er is nog een bladzijdequote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat je in een middag in Krakow moet doen. In Tartu wel. Krakow heeft een leuk stadsplein, maar dat is ook alles.
En sure Auschwitz als je dat als Krakow rekent.
De vraag gaat overigens over een weekendje hè, dus een kleinere locatie is juist wat gezocht wordt.
Helsinki en Zagreb vond ik ook niet heel interessant. Totdat ik erachter kwam dat Zagreb ook nog een oud gedeelte heeft, een paar uur voordat we vertrokken. Dus wil nog wel eens terug om dat te verkennenquote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:45 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik zou voortaan wat verder kijken dan het stadsplein als je ergens bent. Het hele centrum staat bol van de oude en statige gebouwen met aan de rand nog Wawel. Dan heb je daarnaast nog Kazimierz en Podgorze als wijken die veel te bieden hebben.
Dan kan alsnog iemand het een minder leuke stad vinden. Heb ik zelf bijvoorbeeld met Zagreb en Helsinki. Maar dat er heel weinig te zien is, slaat gewoon nergens op.
Ik vraag om steden die leuk zijn voor MIJ. Ik weet dat jij Berlijn niks vindt en ook kritisch bent op de VS. Mijn 2 favoriete bestemmingen. Dan is het toch logisch dat ik jouw mening met een korreltje zout neem? Als jij Krakow niks vindt dan vind ik het dus waarschijnlijk geweldig, dat bedoel ikquote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niet mee eens zijn is wat anders dan met korreltje zout nemen en dan ook niet echt respectvol.
IK vind Krakow geen bal aan. Het oude stadscentrum is iets, voor een middag.
Voor de rest is het een oude oostblok stad. Alles ontzettend grauw en smerig (buiten oude stad om).
Dat is ook mijn probleem met Berlijn.
Ja, er zijn een paar dingen te zien en vooral qua museums.
Maar verder vond ik het vrij kleurloos en ook typisch oostblok.
Daar hou IK dus niet van
Ik kan niet alles invullen voor jou, alleen mijn eigen idee geven.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vraag om steden die leuk zijn voor MIJ. Ik weet dat jij Berlijn niks vindt en ook kritisch bent op de VS. Mijn 2 favoriete bestemmingen. Dan is het toch logisch dat ik jouw mening met een korreltje zout neem? Als jij Krakow niks vindt dan vind ik het dus waarschijnlijk geweldig, dat bedoel ik
Belgrado is deels ook erg grauw ja, klopt. Maar het heeft ook erg leuke delen. Al scheelt het denk ik dat mijn verwachtingen laag waren. Het was toen vooral een start voor een reis.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je het niet erg vindt neem ik jouw mening met een korreltje zout, we zijn het al vaker oneens geweest. Ik heb alleen nog maar goede verhalen over Krakow gezien dus dat jij er geen bal aan vindt kan ik nauwelijks serieus nemen. Berlijn vind je ook niks toch? Dat is mijn favoriete stad in Europa, om maar eens iets te noemen.
Tallinn ben ik zeker geweest, leuke stad! Zou ik best nog eens heen willen, maar was ook best beloopbaar in 1 dagje. Tartu en Parnu ken ik niet. Misschien toch maar weer eens richting de Baltische Staten
[..]
Ik ben gek op de Balkan maar Belgrado vond ik dan weer helemaal niks aan. Grauw en ik heb een hekel aan ServenPaar keer opgelicht in de Balkan, alleen maar in Servië. Dus nee, staat bij mij niet hoog op de lijst.
[..]
Kopenhagen is leuk! Zweden is ook geweldig. Gek genoeg ben ik nog nooit in Stockholm geweest, daar wil ik nog eens naartoe!
Over Kopenhagen zie ik veel mensen wel positief zijnquote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
[..]
Ik ben gek op de Balkan maar Belgrado vond ik dan weer helemaal niks aan. Grauw en ik heb een hekel aan ServenPaar keer opgelicht in de Balkan, alleen maar in Servië. Dus nee, staat bij mij niet hoog op de lijst.
[..]
Kopenhagen is leuk! Zweden is ook geweldig. Gek genoeg ben ik nog nooit in Stockholm geweest, daar wil ik nog eens naartoe!
Krakow heeft ook oprecht een leuke sfeer, is ook gewoon een studentenstadquote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah er is nog een bladzijdeIk lees juist dat Krakow een goede sfeer heeft. Een beetje Oostblok heb ik geen moeite mee trouwens, als het maar een bepaalde sfeer heeft. Dat is lastig te vatten want in de ene stad heb ik daar wel moeite mee (Belgrado bijvoorbeeld) en in een andere stad weer niet (Sarajevo).
[..]
Helsinki en Zagreb vond ik ook niet heel interessant. Totdat ik erachter kwam dat Zagreb ook nog een oud gedeelte heeft, een paar uur voordat we vertrokken. Dus wil nog wel eens terug om dat te verkennen
Tuurlijk is dat ook ok, maar aangezien onze meningen zo verschillen kan ik er gewoon niet zoveel meequote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:13 schreef bianconeri het volgende:
Edit:
Baltische landen hebben best veel te bieden. Al zit er wel verschil in hoe "Sovjet achtig" ze zijn.
Ik schrijf dit vanuit Tartu, een gezellige studentenstad. Met veel natuur in de omgeving en leuke mensen. Door de universiteit ook nog wel wat internationaal.
[..]
Ik kan niet alles invullen voor jou, alleen mijn eigen idee geven.
Als start is het ook wel weer wat anders ja. Ik had al bijna de hele Balkan gezien dus mij viel het wel tegen. Manlief was er vorig jaar en volgens hem was er weinig veranderd. Doe mij dan maar andere steden als Ljubljana/Sarajevo/Mostar/Dubrovnik/Split. Zoveel interessanter en kleurrijker dan Belgrado.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Belgrado is deels ook erg grauw ja, klopt. Maar het heeft ook erg leuke delen. Al scheelt het denk ik dat mijn verwachtingen laag waren. Het was toen vooral een start voor een reis.
En Serven zijn inderdaad ook niet mijn meest favoriete Europeanen. Al heb ik toen wel twee dagtrips gemaakt waar de gidsen echt heel tof waren. Gaf ook wat meer inzicht over waarom ze die band met Rusland hebben etc.
Waar zit je nu aan te denken qua Zweden, Malmö? Vond ik ook leuk, maar is inmiddels ook alweer meer dan 20 jaar geleden dat ik daar ben geweest. Ik moet ook maar weer eens naar Scandinaviëquote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
Over Kopenhagen zie ik veel mensen wel positief zijnStockholm staat ook nog wel op mijn lijstje voor de toekomst, want dat lijkt toch wel de leukste Zweedse stad te zijn.
Nee juist het beneden gedeelte! Het bovengedeelte had ook wel dingen, zoals winkelstraten, parken en een grote kerk. Het oude deel ben ik dus alleen maar snel doorheen gelopen, toen vertrok de trein alweer.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Krakow heeft ook oprecht een leuke sfeer, is ook gewoon een studentenstadEn eigenlijk juist niet echt die Oostblok sfeer. Dat grauwere zit eigenlijk meer in de de overige wijken. Maar daar zit dan weer meer de historie in.
Dat oude gedeelte in Zagreb is denk ik het bovengedeelte toch? Er zijn genoeg leuke dingen daar te zien. En ook wel leuke parken etc. Maar vond het toen alsnog wel wat tegenvallen.
Als je anderen om tips vraagt dan krijg je dat natuurlijk hè.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat ook ok, maar aangezien onze meningen zo verschillen kan ik er gewoon niet zoveel mee
Ik heb trouwens geen problemen met voormalige Sovjetlanden, het gaat erom wat er later mee gedaan wordt. Oude grauwe gebouwen kun je heel leuk hergebruiken door er hippe tentjes en winkels van te maken bijvoorbeeld. Oude fabrieken die opnieuw worden gebruikt etc.
Qua steden zijn die anderen uiteraard een stuk leuker. Sarajevo heel bijzonder, Dubrovnik heel mooi en Ljubljana heeft echt een geweldige sfeer. Split vind ik vooral een mooi startpunt voor allerlei dagtrips.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat ook ok, maar aangezien onze meningen zo verschillen kan ik er gewoon niet zoveel mee
Ik heb trouwens geen problemen met voormalige Sovjetlanden, het gaat erom wat er later mee gedaan wordt. Oude grauwe gebouwen kun je heel leuk hergebruiken door er hippe tentjes en winkels van te maken bijvoorbeeld. Oude fabrieken die opnieuw worden gebruikt etc.
[..]
Als start is het ook wel weer wat anders ja. Ik had al bijna de hele Balkan gezien dus mij viel het wel tegen. Manlief was er vorig jaar en volgens hem was er weinig veranderd. Doe mij dan maar andere steden als Ljubljana/Sarajevo/Mostar/Dubrovnik/Split. Zoveel interessanter en kleurrijker dan Belgrado.
[..]
Waar zit je nu aan te denken qua Zweden, Malmö? Vond ik ook leuk, maar is inmiddels ook alweer meer dan 20 jaar geleden dat ik daar ben geweest. Ik moet ook maar weer eens naar Scandinavië
[..]
Nee juist het beneden gedeelte! Het bovengedeelte had ook wel dingen, zoals winkelstraten, parken en een grote kerk. Het oude deel ben ik dus alleen maar snel doorheen gelopen, toen vertrok de trein alweer.
Maar dat klopt dus weer totaal niet. Krakow heeft juist heel veel muurschilderingen. Idem voor diverse andere steden in Polen en overigens ook Litouwen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als je anderen om tips vraagt dan krijg je dat natuurlijk hè.
Ik heb ook niets tegen Sovjet landen haha, ik woon zelf in 1 daarvan.
Maar zoals je zelf al zegt kun je heel veel met die gebouwen.
Hier in Estland doen ze alles eraan om die lelijke grauwe sovjet flats een kleurtje te geven en te renoveren.
In Polen doen ze dat totaal niet.
In Litouwen bv ook niet.
Voor mij zit daar dus echt veel verschil in hoe een stad aanvoelt en eruitziet van buiten gezien.
Ik woon in Sovjet gebied dus dat herken ik echt wel.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 17:11 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar dat klopt dus weer totaal niet. Krakow heeft juist heel veel muurschilderingen. Idem voor diverse andere steden in Polen en overigens ook Litouwen.
Er zit een verschil tussen hoe je iets ziet en wat de werkelijkheid is.
Een mening over mooi en ook over sfeer is zeker te geven. Maar als om het over objectieve zaken gaat, dan is het wel belangrijk dat er een realistische weergave wordt gegeven. En daar zit nou net de crux.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 17:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik woon in Sovjet gebied dus dat herken ik echt wel.
En ja ik zeg ook niet dat elke stad zo is hè
En sommige steden zijn nog heel erg Sovjet, maar ook dan houdt dat niet in dat er geen wijk is die daar tegen in gaat. Ook hier in Estland zijn veel delen van steden nog erg oostblok, maar het algehele gevoel in een Tallinn en Tartu bv geven dat totaal niet weer.
Maar hè geniet er lekker van toch?
De ene houdt er wel van, de ander niet.
Ik gaf alleen aan wat ik aan zou raden en dat ik bepaalde steden (vooral de grauwe) niet zou aanraden. Maar dat ben ik.
Jij snapt dat niet en ik snap niet dat jij het wel mooi vindt.
Gelukkig ook maar toch dat we een eigen mening over 'mooi' mogen hebben?
Het is inderdaad een vermoeiende discussie. Excuus voor het vervuilen van het topicquote:
Stockholm is mijn favoriet van de Scandinavische hoofdsteden, al kan ik ook erg goed toeven in Kopenhagen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:06 schreef MaJo het volgende:
Mijn favoriete is Osloquote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Stockholm is mijn favoriet van de Scandinavische hoofdsteden, al kan ik ook erg goed toeven in Kopenhagen.
But why? (ik heb er jaren gewoond, OK, het heeft een paar leuke plekken maar over het algemeen vind ik het niet zo boeiend daar)quote:Op maandag 17 maart 2025 13:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mijn favoriete is OsloMaar ben dus nog nooit in Stockholm geweest
Alles is betaalbaar, ligt alleen aan je budgetquote:Op maandag 17 maart 2025 13:14 schreef Pinuts het volgende:
Zijn die Scandinavische steden ook een beetje betaalbaar? Wellicht dat ik dan ook eens die kant op ga.
Het is al even geleden dat ik er was (geldt voor heel Scandinavië), dus het kan zijn dat ik er tegenwoordig weer anders over denk. Het leukste van Oslo vond ik de combinatie tussen zee aan de ene kant en bergen aan de andere kant. We hadden er ook fantastisch weer en het is, op Trondheim na, de enige plek waar we terrasjes konden vinden tijdens onze reisquote:Op maandag 17 maart 2025 13:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
But why? (ik heb er jaren gewoond, OK, het heeft een paar leuke plekken maar over het algemeen vind ik het niet zo boeiend daar)
[..]
Alles is betaalbaar, ligt alleen aan je budget
Maar hoe dan ook, de laatste jaren is het overal een stuk duurder geworden. Normaal gesproken, voor een lang weekend weg, was Oslo het duurst, gevolgd door Kopenhagen en Stockholm. Voor mijn gevoel is nu Kopenhagen duurder, maar dat kan ook alleen maar aan het koersverschiil tussen de Noorse en Deense kroon liggen. Hoe dat is vanaf een Europerspectief weet niet zo niet.
Klinkt als Helsinki.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
But why? (ik heb er jaren gewoond, OK, het heeft een paar leuke plekken maar over het algemeen vind ik het niet zo boeiend daar)
In Finland was vooral de drank duur, van cola tot Bacardi.quote:Alles is betaalbaar, ligt alleen aan je budget
Maar hoe dan ook, de laatste jaren is het overal een stuk duurder geworden. Normaal gesproken, voor een lang weekend weg, was Oslo het duurst, gevolgd door Kopenhagen en Stockholm. Voor mijn gevoel is nu Kopenhagen duurder, maar dat kan ook alleen maar aan het koersverschiil tussen de Noorse en Deense kroon liggen. Hoe dat is vanaf een Europerspectief weet niet zo niet.
Bergen? Heuvels hebben ze daarquote:Op maandag 17 maart 2025 13:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is al even geleden dat ik er was (geldt voor heel Scandinavië), dus het kan zijn dat ik er tegenwoordig weer anders over denk. Het leukste van Oslo vond ik de combinatie tussen zee aan de ene kant en bergen aan de andere kant. We hadden er ook fantastisch weer en het is, op Trondheim na, de enige plek waar we terrasjes konden vinden tijdens onze reisIk moet dus echt weer eens terug om opnieuw te kunnen beoordelen. Ik heb de laatste 10 jaar zoveel buiten Europa gereisd dat ik Europa zelf een beetje heb verwaarloosd
Ja, dat. Beste met Helsinki was de boot naar Tallinnquote:Op maandag 17 maart 2025 13:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Klinkt als Helsinki.
Leuk voor een uurtje of twee, maar heel veel is er niet te doen.
[..]
Helsinki vond ik ook geen bal aan. Het regende ook die dag dus dat hielp niet mee. Van anderen hoorde ik dat ze het een geweldige stad vonden, geen idee wat zij gezien hebben wat ik heb gemistquote:Op maandag 17 maart 2025 13:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Klinkt als Helsinki.
[..]
In Finland was vooral de drank duur, van cola tot Bacardi.
Maar ook een bak koffie of warme chocolademelk kon je flink aftikken. Een Irish coffee kostte er bijvoorbeeld ¤14,50.
Voedsel, inclusief dat bij restaurants en in supermarkten, was ongeveer gelijk als wat je er hier in een grote stad voor betaald…
Voor een Nederlander zijn dit bergenquote:Op maandag 17 maart 2025 13:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bergen? Heuvels hebben ze daar![]()
Voor echte bergen kan je beter naar het zuid-westen of naar het noorden van het land gaan.
Ik vind de Stockholm archipelago geweldig, en het feit dat het veel meer als "echte stad" aanvoelt dan Oslo.
[..]
Ja, dat. Beste met Helsinki was de boot naar Tallinn
FTFYquote:Op maandag 17 maart 2025 13:37 schreef Fogel het volgende:
Bergen? Heuvels hebben ze daar![]()
Voor echte bergen kan je beter naar het zuid-westen of naar het noorden van het land Zuid-Amerika gaan.
Whehe, je hebt daar een goed puntquote:
Er is altijd een overtreffende trapquote:
Als je slim bent is het prima betaalbaar. Als je een avondje uit wilt gaan ga je bij iemand thuis eerst indrinken. Onder het genot van metal muziek baan je je een weg door een laag van chips en pizzaresten op je sokken (want schoenen aan is vies) terwijl je een fles vers geimporteerde wodka soldaat maakt voordat je naar de club gaat.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:14 schreef Pinuts het volgende:
Zijn die Scandinavische steden ook een beetje betaalbaar? Wellicht dat ik dan ook eens die kant op ga.
Nouja dan is er 1 voordeel, ik drink geen alcoholquote:Op maandag 17 maart 2025 15:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Als je slim bent is het prima betaalbaar. Als je een avondje uit wilt gaan ga je bij iemand thuis eerst indrinken. Onder het genot van metal muziek baan je je een weg door een laag van chips en pizzaresten op je sokken (want schoenen aan is vies) terwijl je een fles vers geimporteerde wodka soldaat maakt voordat je naar de club gaat.
2 belangrije lessen: 1 ga bij iemand thuis indrinken 2 koop taxfree alcohol.
..ben al sinds mijn 20s niet meer in Noorwegen geweest dus ik weet niet hoe het nu gaat.
Alcohol is er duur.
Helsinki vond ik ook niet zo heel veel aan. Wel een paar interessante gebouwen en wat mooie architectuur, maar na een paar uur inderdaad wel gezien. Al was het toen constant een grijze lucht met ook nog af en toe wat regenen.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Klinkt als Helsinki.
[..]
In Finland was vooral de drank duur, van cola tot Bacardi.
Maar ook een bak koffie of warme chocolademelk kon je flink aftikken. Een Irish coffee kostte er bijvoorbeeld ¤14,50.
Voedsel, inclusief dat bij restaurants en in supermarkten, was ongeveer gelijk als wat je er hier in een grote stad voor betaald…
Die ervaring heb ik dan weer niet, hoewel ze zich niet allemaal verstaanbaar kunnen maken aan niet Fins sprekende personen. Fins is een pure horror taal, waar wij niets mee kunnen.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
De Finnen zijn ook nog eens vreselijk onaardig en stug
Ik moet toegeven dat ik buiten Finland ook wel eens aardige Finnen ben tegengekomen, maar mijn ervaring destijds in Finland was niet bestquote:Op maandag 17 maart 2025 17:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik dan weer niet, hoewel ze zich niet allemaal verstaanbaar kunnen maken aan niet Fins sprekende personen. Fins is een pure horror taal, waar wij niets mee kunnen.
Maar met de Finnen die zich in het Engels konden uitten, heb ik toch wel regelmatig leuke gesprekken gehad…
Bratislava, leuk voor een middagje.quote:Op maandag 17 maart 2025 23:42 schreef MaJo het volgende:
Mensen ervaring met Bratislava? De laatste keer dat ik daar was heette het land nog Tsjechoslowakije, dus ik weet er niet zo heel veel meer van
[..]
Ik moet toegeven dat ik buiten Finland ook wel eens aardige Finnen ben tegengekomen, maar mijn ervaring destijds in Finland was niet best
Wel een leuke stad. Maar inderdaad meer iets voor een dagtrip ergens anders, bijvoorbeeld Wenen, vandaan of een middag.quote:Op maandag 17 maart 2025 23:42 schreef MaJo het volgende:
Mensen ervaring met Bratislava? De laatste keer dat ik daar was heette het land nog Tsjechoslowakije, dus ik weet er niet zo heel veel meer van
[..]
Ik moet toegeven dat ik buiten Finland ook wel eens aardige Finnen ben tegengekomen, maar mijn ervaring destijds in Finland was niet best
Waar in de Vogezen zit je? Het is een groot gebied en ik heb her en der wel tips.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 20:54 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb de Vogezen geboekt voor het weekend van 5 mei (dus lang weekend). Wel met annuleringsoptie omdat ik voornamelijk wil gaan hiken, dus als er echt slecht weer voorspeld wordt dan kan ik hem nog cancellen.
Dus voorlopig veel leuks op de planning:
- Half april: lang weekend Toscane
- Begin mei: lang weekend Vogezen
- Eind mei/begin juni: 3 weken Singapore + Maleisie
Ik slaap in saint-die-des-vosges. Wil voornamelijk mooie hikes maken.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:18 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Waar in de Vogezen zit je? Het is een groot gebied en ik heb her en der wel tips.
En Singapore en Maleisië zijn tof. Wij waren daar vorig jaar januari / februari.
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt! Ongeveer daar willen wij namelijk ook gaan verblijven (of toch in Duitsland, of Zwitserland of...quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:03 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik slaap in saint-die-des-vosges. Wil voornamelijk mooie hikes maken.
Als je nog tips voor maleisie en Singapore hebt is dat uiteraard ook welkom.
Ah, Saint Die des Vosges is niet een heel aantrekkelijke plaats, maar prima als uitvalsbasis. Ben daar één keer gestopt bij een rondrit door de Vogezen voor een lunch, dus veel meer kan ik er niet over vertellen. Het is aan de arme kant van de Vogezen (westzijde), terwijl de andere zijde met de Elzas veel rijker is vanwege de wijnen en de aantrekkende kracht van steden als Straatsburg, Colmar, Mulhouse en net over de grens Freiburg en Bazel.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:03 schreef Pinuts het volgende:
Ik slaap in saint-die-des-vosges. Wil voornamelijk mooie hikes maken.
Als je nog tips voor maleisie en Singapore hebt is dat uiteraard ook welkom.
Ah ja. Ik moet zeggen dat ik ook niet van plan ben veel in het dorp te komen. Maar de opties waren dit of colmar maar dit lag dichterbij 2 hikes die ik wilde doen. Dus prima.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:32 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ah, Saint Die des Vosges is niet een heel aantrekkelijke plaats, maar prima als uitvalsbasis. Ben daar één keer gestopt bij een rondrit door de Vogezen voor een lunch, dus veel meer kan ik er niet over vertellen. Het is aan de arme kant van de Vogezen (westzijde), terwijl de andere zijde met de Elzas veel rijker is vanwege de wijnen en de aantrekkende kracht van steden als Straatsburg, Colmar, Mulhouse en net over de grens Freiburg en Bazel.
Hikes kun je meer dan genoeg maken in de Vogezen, maar ze zijn wel vaak zwaar. Uiteraard zijn er ook makkelijkere routes te vinden. De Linge Memorial 1915 is interessant vanwege de loopgraven uit WO1 en rondom Lac Noir is eenvoudig te doen met kinderen.
Voor Maleisië en Singapore moet je wat specifieker zijn qua vraag..
Hoe zit het eigenlijk qua korte broek dragen als vrouw? Aangezien het toch (maleisie) een islamitisch land is?quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:32 schreef UIO_AMS het volgende:
Voor Maleisië en Singapore moet je wat specifieker zijn qua vraag..
Het is er niet zo streng islamitisch. En op de stranden zie je ook gewoon Russische vrouwen in stringbikini's naast Arabische vrouwen in burkini's. Dat is dan wel weer het andere uiterste.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:20 schreef Pinuts het volgende:
Hoe zit het eigenlijk qua korte broek dragen als vrouw? Aangezien het toch (maleisie) een islamitisch land is?
Nee naar een heiligdom sowieso niet. Maar als ik een hike maak of zoiets vind ik het wel lekker. Of als het echt 35 graden is in de stad ook wel.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:34 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Het is er niet zo streng islamitisch. En op de stranden zie je ook gewoon Russische vrouwen in stringbikini's naast Arabische vrouwen in burkini's. Dat is dan wel weer het andere uiterste.
Overigens ben ik natuurlijk geen vrouw, maar ik zou sowieso niet in korte broek lopen. En al helemaal niet als je naar één of ander heiligdom gaat.
Ik ben zelf nooit in Maleisië geweest maar wel in Indonesië, en Java is ook islamitisch. Ik droeg zelf wel altijd een lange broek uit respect, en shirtjes met korte mouwen waarbij wel de schouders bedekt zijn. Jurkjes over de knie met mouwtjes die de schouders bedekken zal ook prima zijn.quote:Op maandag 31 maart 2025 15:25 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Nee naar een heiligdom sowieso niet. Maar als ik een hike maak of zoiets vind ik het wel lekker. Of als het echt 35 graden is in de stad ook wel.
Ja is vaak vind ik even aanvoelen in een land. Jordanië heb ik bijv ook alleen lange broeken gedragen. Terwijl vorig jaar in taiwan iedereen in korte broek naar een tempel ging, inclusief de lokale bevolking.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben zelf nooit in Maleisië geweest maar wel in Indonesië, en Java is ook islamitisch. Ik droeg zelf wel altijd een lange broek uit respect, en shirtjes met korte mouwen waarbij wel de schouders bedekt zijn. Jurkjes over de knie met mouwtjes die de schouders bedekken zal ook prima zijn.
Op het strand zal dat vast weer anders zijn natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |