Metz of eventueel Colmarquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:48 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog tips voor stedentrips met de auto voor een lang weekend? Nu met pasen, bevrijdingsdag heb ik (en de rest van Nederland) wat extra vrij en vliegtickets zijn wel prijzig. Dus ben aan het oriënteren voor leuke (steden)trips die te rijden zijn. Vind de Vogezen ook wel een goede optie.
De Vogezen combineren met Nancy. Leuke stad met het mooiste plein van Frankrijk.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:48 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog tips voor stedentrips met de auto voor een lang weekend? Nu met pasen, bevrijdingsdag heb ik (en de rest van Nederland) wat extra vrij en vliegtickets zijn wel prijzig. Dus ben aan het oriënteren voor leuke (steden)trips die te rijden zijn. Vind de Vogezen ook wel een goede optie.
Goede optie. Ben daar al eens geweest maar dat is wel al een jaar of 10 geleden dus vast weer veel te ontdekken.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Berlijn. Dichtbij en verveelt nooit.
Yes, die heb ik vorig jaar gedaan. Leuke stad inderdaad.quote:
Colmar afgelopen jaar met straatburg gedomineerd (rond de kerstperiode). Maar ligt wel mooi in dat vogezen gebied dus altijd leuk om het ook eens in de lente te zien.quote:
Ja ik was niet bekend met Nancy maar ziet er mooi uit! Goede optie! Ik zou dan donderdag na het werk heenrijden, dan bijv vr, za, zo hiken en maandag terug rijden inclusief stadsbezoek Nancy.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:09 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
De Vogezen combineren met Nancy. Leuke stad met het mooiste plein van Frankrijk.
Sinds coronatijd koop ik jaarlijks het maximaal aantal verlofuren (160 uur) bij van mijn vakantiegeld / eindejaarsuitkering. Die uren blijven opneembaar tot het einde van mijn carrière. Dus ik kan of direct voorafgaand aan mijn pensioen lang verlof opnemen, of ik ga een keer tussendoor langere tijd met betaald verlof. Jaarlijks gebruik ik alleen mijn reguliere verlofuren.quote:
Hamburg, Gent, Kortrijk, Lille, Eifel (met Koblenz), Luxemburg. Zoveel opties eigenlijkquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:48 schreef Pinuts het volgende:
Ben je al in St. Helier of St. Peter Port geweest?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:29 schreef MaJo het volgende:
Ook een vraagje: ik wil met mijn man een lang weekend weg met Hemelvaartsdag. Ik hou van plekken die nog niet helemaal platgetreden zijn, op max 2/3 uur vliegen. Ik zat nu te denken aan Krakow (nooit geweest) of Boekarest (28 jaar geleden). Is dit wat voor een weekend weg? En zijn er nog andere toffe plekken waar ik aan kan denken? Ik ben in vrijwel alle hoofdsteden van Europa geweest dus die kun je wel skippen
Krakow is toch volledig platgetreden? Ik zou dan een onbekende Spaanse stad doen of als je Polen wil Wroclaw/Poznan. Gdansk is ook leuk. Turijn vind ik ook een aanrader.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:29 schreef MaJo het volgende:
Ook een vraagje: ik wil met mijn man een lang weekend weg met Hemelvaartsdag. Ik hou van plekken die nog niet helemaal platgetreden zijn, op max 2/3 uur vliegen. Ik zat nu te denken aan Krakow (nooit geweest) of Boekarest (28 jaar geleden). Is dit wat voor een weekend weg? En zijn er nog andere toffe plekken waar ik aan kan denken? Ik ben in vrijwel alle hoofdsteden van Europa geweest dus die kun je wel skippen
Doe mij ook zo'n werkgeverquote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:22 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Sinds coronatijd koop ik jaarlijks het maximaal aantal verlofuren (160 uur) bij van mijn vakantiegeld / eindejaarsuitkering. Die uren blijven opneembaar tot het einde van mijn carrière. Dus ik kan of direct voorafgaand aan mijn pensioen lang verlof opnemen, of ik ga een keer tussendoor langere tijd met betaald verlof. Jaarlijks gebruik ik alleen mijn reguliere verlofuren.
Nee! Lijkt me wel tof voor als we wat meer tijd hebben, omdat de reistijd wat langer is. Maar zeker een goede optie!quote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:01 schreef Individual het volgende:
[..]
Ben je al in St. Helier of St. Peter Port geweest?
Ja Krakow is inmiddels wel wat hipper, maar lijkt me zelf wel leuk om eens heen te gaan. Gdansk is inderdaad geweldig. Poznan ben ik al geweest, Wroclaw nog niet. In de laatste stad ken ik wel mensen die ik tijdens een studietrip in Berlijn heb ontmoet, dus wel leuk om die misschien op te zoekenquote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:05 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Krakow is toch volledig platgetreden? Ik zou dan een onbekende Spaanse stad doen of als je Polen wil Wroclaw/Poznan. Gdansk is ook leuk. Turijn vind ik ook een aanrader.
Bologna. Of Turijn. Verrassend leuke steden.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:29 schreef MaJo het volgende:
Yep. Volgens mij hadden de bedenkers van deze regeling geen rekening gehouden met mensen die elk jaar maximaal inkopen en die uren dan laten staan tot het einde van hun carrière. Je koopt ze dus in tegen je huidige salaris en worden uitbetaald tegen je dan geldende salaris. Zolang je salaris harder stijgt dan de inflatie en de rente nihil is, is dat heel leuk.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:14 schreef Individual het volgende:
Dan moet je ambtenaar worden. (toch @:UIO?)
..of ZZPer of freelancer worden.
Gaat ook op de lijst!quote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:25 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Bologna. Of Turijn. Verrassend leuke steden.
Bologna vind ik misschien wel de leukste stad van Italië waar ik geweest ben. Turijn is een goede tweede. In beide gevallen kom je niet verschrikkelijk veel toeristen tegen. Voor Bologna zou ik ook een hele leuke wandelgids aanraden. Staat ergens in het Bologna-topic inclusief mijn reisverslag.quote:
Ik kan me nog wel herinneren hoe lyrisch je was! Ik zal het nog eens lezen en bij manlief in de groep gooienquote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:42 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Bologna vind ik misschien wel de leukste stad van Italië waar ik geweest ben. Turijn is een goede tweede. In beide gevallen kom je niet verschrikkelijk veel toeristen tegen. Voor Bologna zou ik ook een hele leuke wandelgids aanraden. Staat ergens in het Bologna-topic inclusief mijn reisverslag.
Dit bevestigt helemaal dat we er een aparte trip van moeten makenquote:
Ja ik heb afgelopen jaar rondje alpen (Frankrijk, Noord-Italie, Zwitserland) gedaan en echt wel een aanrader. Veel leuke steden in Noord-Italie!quote:Op vrijdag 14 maart 2025 15:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel herinneren hoe lyrisch je was! Ik zal het nog eens lezen en bij manlief in de groep gooienIk verwacht echter dat Noord-Italie sowieso wel in de planning zit voor aankomende jaren (maar dan een lange vakantie) dus wie weet sparen we het dan beter even op
Dat lijkt me ook heel tof! We denken er wel aan om in augustus een weekje rondom het drielandenpunt van Duitsland/Frankrijk/Zwitserland door te brengen. Nog tips?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 15:27 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja ik heb afgelopen jaar rondje alpen (Frankrijk, Noord-Italie, Zwitserland) gedaan en echt wel een aanrader. Veel leuke steden in Noord-Italie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |