abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218885596
Iemand nog een leuke tip voor een vakantie voor na kerst (3 weken). Tot nu toe op het lijstje, op basis van de prijzen van de vliegtickets: Thailand, Sri Lanka, Indonesie of Mexico. Ik ben niet van de strandvakanties maar juist van de actieve vakanties; dingen bekijken, hiken, lekker eten. Liefst ergens waar het warm is.
pi_218885694
Tegen die tijd is het oorlog
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_218885833
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Tegen die tijd is het oorlog
Dat hoop ik niet want ik werk bij defensie en ben juist van plan om begin volgend jaar de dienst uit te gaan (niet vanwege oorlogsredenen overigens). Dus beter houden ze het nog even rustig :P
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 15:42:38 #54
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_218898747
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:51 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog een leuke tip voor een vakantie voor na kerst (3 weken). Tot nu toe op het lijstje, op basis van de prijzen van de vliegtickets: Thailand, Sri Lanka, Indonesie of Mexico. Ik ben niet van de strandvakanties maar juist van de actieve vakanties; dingen bekijken, hiken, lekker eten. Liefst ergens waar het warm is.
Alle vier prima voor een actieve reis.

Van deze vier vond ik Mexico qua eten het minst lekker, gevolgd door Sri Lanka. Als je dan toch ergens op moet selecteren.
Van deze vier vond ik Thailand het minst qua snorkelen, gevolgd door Sri Lanka. Als je dan toch ergens op moet selecteren.
Van deze vier vond ik de mensen uit Sri Lanka het minst aardig, gevolgd door Mexico. Als je dan toch ergens op moet selecteren.
Van deze vier vond ik Mexico het minst makkelijk te bereizen door de afstanden, gevolgd door Thailand. Als je dan toch ergens op moet selecteren.
Van deze vier vond ik Mexico het minst qua natuur, gevolgd door Thailand. Als je dan toch ergens op moet selecteren.

Kortom, ik zou naar Costa Rica gaan als ik jou was. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_218898832
quote:
84s.gif Op maandag 29 september 2025 15:42 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Alle vier prima voor een actieve reis.

Van deze vier vond ik Mexico qua eten het minst lekker, gevolgd door Sri Lanka. Als je dan toch ergens op moet selecteren.
Van deze vier vond ik Thailand het minst qua snorkelen, gevolgd door Sri Lanka. Als je dan toch ergens op moet selecteren.
Van deze vier vond ik de mensen uit Sri Lanka het minst aardig, gevolgd door Mexico. Als je dan toch ergens op moet selecteren.
Van deze vier vond ik Mexico het minst makkelijk te bereizen door de afstanden, gevolgd door Thailand. Als je dan toch ergens op moet selecteren.
Van deze vier vond ik Mexico het minst qua natuur, gevolgd door Thailand. Als je dan toch ergens op moet selecteren.

Kortom, ik zou naar Costa Rica gaan als ik jou was. B-).
Thanks. Costa Rica nog nooit serieus naar gekeken eerlijk gezegd. Qua vliegtickets kwam die er in ieder geval niet goedkoop uit. Vind het tot nu toe inderdaad nog lastig.
- Sri Lanka lijkt me heel tof om op de motor te doen. Heb dat destijds in Vietnam ook gedaan en is super goed bevallen. Echter lijkt het eten me hier wat minder (heb langere tijd in India door gebracht en ben geen mega fan van de Indiase keuken. Vind thais eten/noedel achtige keuken lekkerder).
- Thailand lijkt me tof, maar wel gewoon 'mainstream'. En heb zoiets van Thailand kom ik sowieso nog wel een keer (wil volgend jaar voor langere tijd gaan reizen in combinatie met werken).
- Indonesië lijkt me ook tof maar heb wel een enorme afkeer tegen de hele Bali vibe dus daar zou ik dan sowieso niet heen willen.
- Mexico is weer wat anders gezien de meeste van mijn reizen naar Azie gaan maar vraag me af of dat niet te veel zon, zee, strand is en of het goed te doen is als vrouw alleen.
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 16:50:14 #56
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_218899171
Indonesië is geweldig. Zeker als je Bali kan omzeilen. Ik zou dan Flores aanraden. Scooter huren en het eiland rondtoeren en de Komodo-eilanden bezoeken.
Sri Lanka vond ik qua eten niet heel erg op India lijken trouwens. Mooi land en zeker goed te doen in drie weken.
Thailand sla ik de rest van mijn leven wel over, denk ik.
Mexico is heel divers, maar ik was daar meer dan 20 jaar geleden. Wij deden de Maya-route en eindigden de laatste week in Playa del Carmen. Een soort Lloret del Mar voor Amerikaanse jeugd. Dat was wel jammer.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:33:11 #57
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_218929637
Vorige maand een kleine twee weken naar Roemenië geweest. Was een heel erg mooie reis :) Gevlogen op Boekarest, daarna naar de Donau Delta met een dagtrip op een boot door die Donau Delta. Daarna naar Brasov (plus dagtrip langs de paleizen en kastelen), Sighisoara, Sibiu (met dagtrip naar Corvin Castle en Alba Iulia) en weer terug naar Boekarest. Daar nog het parlementspaleis bezocht.

Mooi land. Opvallend schoon en qua mensen prima. Eten was niet heel geweldig in vergelijking met de rest van de Balkan en het brood was ronduit smerig.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_218990948
Prijs van bier op Schiphol begint ook wel zorgwekkende hoogtes te bereiken. En waarom zijn het nu allemaal van die 13 in een dozijn HMS host tentjes ?????
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_218998561
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 17:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
Prijs van bier op Schiphol begint ook wel zorgwekkende hoogtes te bereiken. En waarom zijn het nu allemaal van die 13 in een dozijn HMS host tentjes ?????
Zijn wel mooie tentjes overal.
Ook mooi open en vaak met zicht op runway.

Wel belachelijk duur inderdaad, maar tja wat te verwachten daar.
pi_219002238
Ticket geboekt naar Valencia in januari :). Dit keer zonder vrouw/kinderen/vrienden (best kans dat er nog iemand aanhaakt). Doel is lekker (buiten) sporten met hopelijk goed weer.
Wat zijn leuke hotels/locaties? Vind het wel leuk aan het grote park.

Tips om te ondernemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')