Ik vond Ierland zo fantastisch. Ik was wel alleen en flexibel en heb alles met het openbaar vervoer gedaan. Op Cork kwam ik aan met het vliegtuig, en ben toen naar het zuidoosten gegaan (Cashel en o.a. Kilkenny) en toen naar het noorden (Dublin) om vervolgens naar Noord-Ierland te gaan (LondenDerry en Belfast). Met kinderen is Giant's Causeway (Noord-Ierland) fantastisch en aan de noordkust kun je prachtig wandelen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:50 schreef xzaz het volgende:
Ik zag mensen over Ierland praten. We willen in de herfstvakantie nog een (klein) weekje weg. Is Ierland wat? 2 volwassenen 2 kinderen en willen wel graag auto huren. Wij zijn niet echt stadsmensen.
In 2009 was ik voor het laatst in Porto en toen was het een stuk smeriger en guurder dan nu. Geen superervaring destijds. Daarom altijd wat huiverig geweest voor een terugkeer. Paar jaar terug voor het eerst in vele jaren terug geweest in Lissabon na eerdere middelmatige ervaring en dat beviel goed. Dus vandaar Porto nog maar een kans gegeven. Vond de mensen aardiger dan in Lissabon, het centrum is flink opgeknapt, maar wij hebben weinig binnenactiviteiten hoeven ontplooien omdat het weer goed was. We zijn nog naar het strand gefietst (prima fietspad naar het zuiden langs de kust. Over een gebrek aan binnenactiviteiten kan ik dus weinig zeggen, maar anderszins vond ik het niet heel beperkt. Er zijn mooiere steden op het Iberisch schiereiland. Dat is wel waar. Wij verbleven 5 nachten in Porto.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:01 schreef bianconeri het volgende:
Dit jaar voor het eerst geweest.
Voor hoe lang?
Ik vond het een mooie stad, maar wel vrij klein en beperkt.
Wij hadden wat regen dagen en dan is er letterlijk niets te doen (buiten 2000000 port museums).
En zodra je buiten het oude centrum komt is het direct heel smerig en guur.
Ik vond het ook een leuke stad maar inderdaad wel klein, ik zou het er na 2 dagen wel gezien hebben denk ikquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:54 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
In 2009 was ik voor het laatst in Porto en toen was het een stuk smeriger en guurder dan nu. Geen superervaring destijds. Daarom altijd wat huiverig geweest voor een terugkeer. Paar jaar terug voor het eerst in vele jaren terug geweest in Lissabon na eerdere middelmatige ervaring en dat beviel goed. Dus vandaar Porto nog maar een kans gegeven. Vond de mensen aardiger dan in Lissabon, het centrum is flink opgeknapt, maar wij hebben weinig binnenactiviteiten hoeven ontplooien omdat het weer goed was. We zijn nog naar het strand gefietst (prima fietspad naar het zuiden langs de kust. Over een gebrek aan binnenactiviteiten kan ik dus weinig zeggen, maar anderszins vond ik het niet heel beperkt. Er zijn mooiere steden op het Iberisch schiereiland. Dat is wel waar. Wij verbleven 5 nachten in Porto.
Nog smeriger en guurder? Oeeiii.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:54 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
In 2009 was ik voor het laatst in Porto en toen was het een stuk smeriger en guurder dan nu. Geen superervaring destijds. Daarom altijd wat huiverig geweest voor een terugkeer. Paar jaar terug voor het eerst in vele jaren terug geweest in Lissabon na eerdere middelmatige ervaring en dat beviel goed. Dus vandaar Porto nog maar een kans gegeven. Vond de mensen aardiger dan in Lissabon, het centrum is flink opgeknapt, maar wij hebben weinig binnenactiviteiten hoeven ontplooien omdat het weer goed was. We zijn nog naar het strand gefietst (prima fietspad naar het zuiden langs de kust. Over een gebrek aan binnenactiviteiten kan ik dus weinig zeggen, maar anderszins vond ik het niet heel beperkt. Er zijn mooiere steden op het Iberisch schiereiland. Dat is wel waar. Wij verbleven 5 nachten in Porto.
Jij bent reiziger, wij vakantiegangersquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 22:24 schreef Individual het volgende:
In Lissabon een random bus gepakt en uitgestapt bij een random stop om lunch te zoeken. Zo zie je dingen die niet in de brochure staan.
goedkoop en ongeorganiseerdquote:Op zondag 25 augustus 2024 15:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Jij bent reiziger, wij vakantiegangers
Coca-Cola is zo'n mooi marketing verhaal.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:01 schreef Fogel het volgende:
Trip naar Altanta geboekt als "milage run" zodat ik mijn diamondstatus bij SAS met een jaar kan verlengen.
Hotel vlakbij World of Coca-Cola geboekt, want daar ben ik nog niet geweest. Da's het hele plan voorlopig.
Met al die subliminale beïnvloeding en zo bedoel je?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Coca-Cola is zo'n mooi marketing verhaal.
De dobbelsteen heeft een mooi plekje in de vitrinekast en komt daar voorlopig niet meer uit.quote:Op zondag 25 augustus 2024 15:08 schreef flipsen het volgende:
Hoewel, ik herinner me iets met een dobbelsteen... van heel lang geleden? Dat zou weer eens tijd worden, UIO!
quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:46 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
De dobbelsteen heeft een mooi plekje in de vitrinekast en komt daar voorlopig niet meer uit..
Je bedoelt 'reclame'?quote:Op maandag 26 augustus 2024 08:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met al die subliminale beïnvloeding en zo bedoel je?
nee die keren dat ze tussen gewone films af en toe één frame met hun naam / logo stopten. Dat het te snel ging om het bewust te zien, maar dat je brein ondertussen wel zin kreeg in Coca-Cola.quote:
Haha ik weet ik weet. In een vorig leven marketeer geweest. Mensen weten niet wat ze nodig hebben dus moeten ze een beetje geholpen worden. Ik hielp mensen. Graag gedaan.quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee die keren dat ze tussen gewone films af en toe één frame met hun naam / logo stopten. Dat het te snel ging om het bewust te zien, maar dat je brein ondertussen wel zin kreeg in Coca-Cola.
Letterlijke alle Baltische Staten?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:56 schreef Redefine het volgende:
En nog twee weken werken dan de volgende vakantie. Dan ga ik naar de Baltische Staten. Daar ben ik in 2017 ook geweest. Omdat dit jaar heel druk was even wat makkelijker gekozen voor bestemmingen waar ik al ben geweest en ook wel weer naar terug wilde. Volgend jaar worden het wel weer nieuwe bestemmingen voor me
Ierland is geweldig.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:50 schreef xzaz het volgende:
Ik zag mensen over Ierland praten. We willen in de herfstvakantie nog een (klein) weekje weg. Is Ierland wat? 2 volwassenen 2 kinderen en willen wel graag auto huren. Wij zijn niet echt stadsmensen.
Ja. Anders had ik wel alleen één of twee van de landen genoemdquote:Op maandag 26 augustus 2024 15:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Letterlijke alle Baltische Staten?
Ga je de 3 hoofdsteden bij langs?
Haha ja klopt, maar mensen scheren ze al gauw over 1 kam alsof het 1 land isquote:Op woensdag 28 augustus 2024 07:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Anders had ik wel alleen één of twee van de landen genoemd![]()
En inderdaad naar Tallinn, Riga en Vilnius. Met daarbij nog enkele dagtrips vanuit de steden.
Vanuit Vilnius wil ik nog naar Trakai (vorige keer ging dat door regen helaas niet door) en Kaunas. Dat is ter plekke nog wel eenvoudig te regelen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Haha ja klopt, maar mensen scheren ze al gauw over 1 kam alsof het 1 land is![]()
Super leuk
Zijn zeker mooie steden met veel historie. Dagtrips ook allemaal al gepland of ga je ter plekke kijken?
Tartu en Parnu zijn ook mooie opties als je voor steden gaat.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 07:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vanuit Vilnius wil ik nog naar Trakai (vorige keer ging dat door regen helaas niet door) en Kaunas. Dat is ter plekke nog wel eenvoudig te regelen.
Vanuit Riga en Tallinn ben ik nog het kijken naar de mogelijkheden. Georganiseerde dagtrips zijn helaas wel erg prijzig en/of te weinig interessant. Dus dat wordt ter plekke dan wat regelen. Waarschijnlijk ga ik vanuit Tallinn een dag naar Narva.
We vinden je niet belangrijk genoeg.quote:Op vrijdag 13 september 2024 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Was afgelopen maandag kennelijk 20 jaar mod van TRV.
Waarom heeft niemand mij gefeliciteerd?
Tot volgende week, als je weer mag postenquote:Op vrijdag 13 september 2024 12:51 schreef Individual het volgende:
[..]
We vinden je niet belangrijk genoeg.
Omdat je het zelf ook niet wist blijkbaarquote:Op vrijdag 13 september 2024 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Of ik regel een DAMmetje en hij kan hier nooit meer terecht.quote:Op vrijdag 13 september 2024 13:10 schreef flipsen het volgende:
Tot volgende week, als je weer mag posten
Gefeliciteerd !quote:Op vrijdag 13 september 2024 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Uprising museum, Wilanow paleis, Lazienki park, Palace of Culture and Science. Naar boven gaan in de St. Anne kerk voor het beste uitzicht. Afhankelijk van wanneer je er bent de fontein lichtshow Multimedialny Park Fontann.quote:
Mjah. Uitzicht vanaf daar is uiteraard wel veel weidser, want dan kun je de hele stad zien. Maar vanaf die kerk kijk je direct op het grote plein, het koninklijk paleis etc. Maar de reden dat ik het niet aangaf is vooral omdat veel mensen die naar Warschau gaan wel weten dat je in het PKiN naar boven kunt, die andere niet altijd. Het beste is om gewoon beiden te doenquote:Op zondag 29 september 2024 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Naar boven gaan voor het beste uitzicht kun je dan beter in het Palace of Culture and Science doen.
Dat is niet eerlijk! Dat zet alles wat hier ooit is genoemd in het topic in de schaduw!quote:
Torun is trouwens ook leukquote:Op zondag 29 september 2024 19:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mjah. Uitzicht vanaf daar is uiteraard wel veel weidser, want dan kun je de hele stad zien. Maar vanaf die kerk kijk je direct op het grote plein, het koninklijk paleis etc. Maar de reden dat ik het niet aangaf is vooral omdat veel mensen die naar Warschau gaan wel weten dat je in het PKiN naar boven kunt, die andere niet altijd. Het beste is om gewoon beiden te doen![]()
Andere suggesties zijn nog om langs de Wisla te wandelen of de wijk Praga te bezoeken. Het is geen Krakau, Wroclaw of Gdansk, maar vond Warschau wel een leuke stad
Zekerquote:
Tallinn en Tartuquote:Op zondag 29 september 2024 19:39 schreef Redefine het volgende:
Inmiddels weer een kleine twee weken terug van mijn laatste vakantie naar de Baltische Staten. Was weer erg leuk, veel gezien en fantastisch weer gehad. Tallinn was weer prachtig, nu vooral meer van boven gezien. Wilde in Estland nog naar de kust gaan, maar geen eigen vervoer en de georganiseerde trips gingen helaas niet door. Daarom maar naar Tartu geweest, ook wel leuk, maar niet heel bijzonder.
Sprak dit weekend ook iemand die Vilnius nog wel boven Tallinn en Riga plaatste. Was ik verbaast over.quote:In Litouwen nog naar Kaunas geweest (mooie en leuke stad) en Trakai. Dat was ook zeker de moeite waard. Maar Vilnius zelf blijft uiteraard wel het beste. Moet zeggen dat als ik nu moet kiezen ik Vilnius zelfs boven Tallinn zou verkiezen. Beide prachtige steden, maar vind Vilnius toch net wat diverser.
Dat kleiner is dan zeker gevoelsmatig ja. Net nog even voor de zekerheid gecheckt en bevestigde wat ik al vermoedde. Vilnius heeft ruim honderdduizend inwoners meer en een oppervlakte die twee en een half keer zo groot is. Daarnaast is het oude centrum van Tallinn ook flink kleiner dan dat van Vilnius.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 22:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Tallinn en Tartu
Beide prachtige steden. Leuk om te horen. Tja, Tallinn is prachtig maar is geen gigantische stad. Kust is nog leuk om te zien zeker.
Tartu is een universiteitsstad. Vergelijk het zelf wel met Groningen. Hele gezellige stad, genoeg leven rondom de rivier. Leuke restaurants en cafes. Maar is zeker niet groot.
December weer lekker die kant op
[..]
Sprak dit weekend ook iemand die Vilnius nog wel boven Tallinn en Riga plaatste. Was ik verbaast over.
Vilnius vind ik veel te grauw overkomen en is nog kleiner (gevoelsmatig?).
En heeft geen zee, wat qua gevoel en diversiteit ook veel af doet voor mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |