Ik vond Ierland zo fantastisch. Ik was wel alleen en flexibel en heb alles met het openbaar vervoer gedaan. Op Cork kwam ik aan met het vliegtuig, en ben toen naar het zuidoosten gegaan (Cashel en o.a. Kilkenny) en toen naar het noorden (Dublin) om vervolgens naar Noord-Ierland te gaan (LondenDerry en Belfast). Met kinderen is Giant's Causeway (Noord-Ierland) fantastisch en aan de noordkust kun je prachtig wandelen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:50 schreef xzaz het volgende:
Ik zag mensen over Ierland praten. We willen in de herfstvakantie nog een (klein) weekje weg. Is Ierland wat? 2 volwassenen 2 kinderen en willen wel graag auto huren. Wij zijn niet echt stadsmensen.
In 2009 was ik voor het laatst in Porto en toen was het een stuk smeriger en guurder dan nu. Geen superervaring destijds. Daarom altijd wat huiverig geweest voor een terugkeer. Paar jaar terug voor het eerst in vele jaren terug geweest in Lissabon na eerdere middelmatige ervaring en dat beviel goed. Dus vandaar Porto nog maar een kans gegeven. Vond de mensen aardiger dan in Lissabon, het centrum is flink opgeknapt, maar wij hebben weinig binnenactiviteiten hoeven ontplooien omdat het weer goed was. We zijn nog naar het strand gefietst (prima fietspad naar het zuiden langs de kust. Over een gebrek aan binnenactiviteiten kan ik dus weinig zeggen, maar anderszins vond ik het niet heel beperkt. Er zijn mooiere steden op het Iberisch schiereiland. Dat is wel waar. Wij verbleven 5 nachten in Porto.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:01 schreef bianconeri het volgende:
Dit jaar voor het eerst geweest.
Voor hoe lang?
Ik vond het een mooie stad, maar wel vrij klein en beperkt.
Wij hadden wat regen dagen en dan is er letterlijk niets te doen (buiten 2000000 port museums).
En zodra je buiten het oude centrum komt is het direct heel smerig en guur.
Ik vond het ook een leuke stad maar inderdaad wel klein, ik zou het er na 2 dagen wel gezien hebben denk ikquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:54 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
In 2009 was ik voor het laatst in Porto en toen was het een stuk smeriger en guurder dan nu. Geen superervaring destijds. Daarom altijd wat huiverig geweest voor een terugkeer. Paar jaar terug voor het eerst in vele jaren terug geweest in Lissabon na eerdere middelmatige ervaring en dat beviel goed. Dus vandaar Porto nog maar een kans gegeven. Vond de mensen aardiger dan in Lissabon, het centrum is flink opgeknapt, maar wij hebben weinig binnenactiviteiten hoeven ontplooien omdat het weer goed was. We zijn nog naar het strand gefietst (prima fietspad naar het zuiden langs de kust. Over een gebrek aan binnenactiviteiten kan ik dus weinig zeggen, maar anderszins vond ik het niet heel beperkt. Er zijn mooiere steden op het Iberisch schiereiland. Dat is wel waar. Wij verbleven 5 nachten in Porto.
Nog smeriger en guurder? Oeeiii.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:54 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
In 2009 was ik voor het laatst in Porto en toen was het een stuk smeriger en guurder dan nu. Geen superervaring destijds. Daarom altijd wat huiverig geweest voor een terugkeer. Paar jaar terug voor het eerst in vele jaren terug geweest in Lissabon na eerdere middelmatige ervaring en dat beviel goed. Dus vandaar Porto nog maar een kans gegeven. Vond de mensen aardiger dan in Lissabon, het centrum is flink opgeknapt, maar wij hebben weinig binnenactiviteiten hoeven ontplooien omdat het weer goed was. We zijn nog naar het strand gefietst (prima fietspad naar het zuiden langs de kust. Over een gebrek aan binnenactiviteiten kan ik dus weinig zeggen, maar anderszins vond ik het niet heel beperkt. Er zijn mooiere steden op het Iberisch schiereiland. Dat is wel waar. Wij verbleven 5 nachten in Porto.
Jij bent reiziger, wij vakantiegangersquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 22:24 schreef Individual het volgende:
In Lissabon een random bus gepakt en uitgestapt bij een random stop om lunch te zoeken. Zo zie je dingen die niet in de brochure staan.
goedkoop en ongeorganiseerdquote:Op zondag 25 augustus 2024 15:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Jij bent reiziger, wij vakantiegangers
Coca-Cola is zo'n mooi marketing verhaal.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:01 schreef Fogel het volgende:
Trip naar Altanta geboekt als "milage run" zodat ik mijn diamondstatus bij SAS met een jaar kan verlengen.
Hotel vlakbij World of Coca-Cola geboekt, want daar ben ik nog niet geweest. Da's het hele plan voorlopig.
Met al die subliminale beïnvloeding en zo bedoel je?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Coca-Cola is zo'n mooi marketing verhaal.
De dobbelsteen heeft een mooi plekje in de vitrinekast en komt daar voorlopig niet meer uit.quote:Op zondag 25 augustus 2024 15:08 schreef flipsen het volgende:
Hoewel, ik herinner me iets met een dobbelsteen... van heel lang geleden? Dat zou weer eens tijd worden, UIO!
quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:46 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
De dobbelsteen heeft een mooi plekje in de vitrinekast en komt daar voorlopig niet meer uit..
Je bedoelt 'reclame'?quote:Op maandag 26 augustus 2024 08:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met al die subliminale beïnvloeding en zo bedoel je?
nee die keren dat ze tussen gewone films af en toe één frame met hun naam / logo stopten. Dat het te snel ging om het bewust te zien, maar dat je brein ondertussen wel zin kreeg in Coca-Cola.quote:
Haha ik weet ik weet. In een vorig leven marketeer geweest. Mensen weten niet wat ze nodig hebben dus moeten ze een beetje geholpen worden. Ik hielp mensen. Graag gedaan.quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee die keren dat ze tussen gewone films af en toe één frame met hun naam / logo stopten. Dat het te snel ging om het bewust te zien, maar dat je brein ondertussen wel zin kreeg in Coca-Cola.
Letterlijke alle Baltische Staten?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:56 schreef Redefine het volgende:
En nog twee weken werken dan de volgende vakantie. Dan ga ik naar de Baltische Staten. Daar ben ik in 2017 ook geweest. Omdat dit jaar heel druk was even wat makkelijker gekozen voor bestemmingen waar ik al ben geweest en ook wel weer naar terug wilde. Volgend jaar worden het wel weer nieuwe bestemmingen voor me
Ierland is geweldig.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:50 schreef xzaz het volgende:
Ik zag mensen over Ierland praten. We willen in de herfstvakantie nog een (klein) weekje weg. Is Ierland wat? 2 volwassenen 2 kinderen en willen wel graag auto huren. Wij zijn niet echt stadsmensen.
Ja. Anders had ik wel alleen één of twee van de landen genoemdquote:Op maandag 26 augustus 2024 15:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Letterlijke alle Baltische Staten?
Ga je de 3 hoofdsteden bij langs?
Haha ja klopt, maar mensen scheren ze al gauw over 1 kam alsof het 1 land isquote:Op woensdag 28 augustus 2024 07:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Anders had ik wel alleen één of twee van de landen genoemd![]()
En inderdaad naar Tallinn, Riga en Vilnius. Met daarbij nog enkele dagtrips vanuit de steden.
Vanuit Vilnius wil ik nog naar Trakai (vorige keer ging dat door regen helaas niet door) en Kaunas. Dat is ter plekke nog wel eenvoudig te regelen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Haha ja klopt, maar mensen scheren ze al gauw over 1 kam alsof het 1 land is![]()
Super leuk
Zijn zeker mooie steden met veel historie. Dagtrips ook allemaal al gepland of ga je ter plekke kijken?
Tartu en Parnu zijn ook mooie opties als je voor steden gaat.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 07:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vanuit Vilnius wil ik nog naar Trakai (vorige keer ging dat door regen helaas niet door) en Kaunas. Dat is ter plekke nog wel eenvoudig te regelen.
Vanuit Riga en Tallinn ben ik nog het kijken naar de mogelijkheden. Georganiseerde dagtrips zijn helaas wel erg prijzig en/of te weinig interessant. Dus dat wordt ter plekke dan wat regelen. Waarschijnlijk ga ik vanuit Tallinn een dag naar Narva.
We vinden je niet belangrijk genoeg.quote:Op vrijdag 13 september 2024 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Was afgelopen maandag kennelijk 20 jaar mod van TRV.
Waarom heeft niemand mij gefeliciteerd?
Tot volgende week, als je weer mag postenquote:Op vrijdag 13 september 2024 12:51 schreef Individual het volgende:
[..]
We vinden je niet belangrijk genoeg.
Omdat je het zelf ook niet wist blijkbaarquote:Op vrijdag 13 september 2024 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Of ik regel een DAMmetje en hij kan hier nooit meer terecht.quote:Op vrijdag 13 september 2024 13:10 schreef flipsen het volgende:
Tot volgende week, als je weer mag posten
Gefeliciteerd !quote:Op vrijdag 13 september 2024 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Uprising museum, Wilanow paleis, Lazienki park, Palace of Culture and Science. Naar boven gaan in de St. Anne kerk voor het beste uitzicht. Afhankelijk van wanneer je er bent de fontein lichtshow Multimedialny Park Fontann.quote:
Mjah. Uitzicht vanaf daar is uiteraard wel veel weidser, want dan kun je de hele stad zien. Maar vanaf die kerk kijk je direct op het grote plein, het koninklijk paleis etc. Maar de reden dat ik het niet aangaf is vooral omdat veel mensen die naar Warschau gaan wel weten dat je in het PKiN naar boven kunt, die andere niet altijd. Het beste is om gewoon beiden te doenquote:Op zondag 29 september 2024 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Naar boven gaan voor het beste uitzicht kun je dan beter in het Palace of Culture and Science doen.
Dat is niet eerlijk! Dat zet alles wat hier ooit is genoemd in het topic in de schaduw!quote:
Torun is trouwens ook leukquote:Op zondag 29 september 2024 19:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mjah. Uitzicht vanaf daar is uiteraard wel veel weidser, want dan kun je de hele stad zien. Maar vanaf die kerk kijk je direct op het grote plein, het koninklijk paleis etc. Maar de reden dat ik het niet aangaf is vooral omdat veel mensen die naar Warschau gaan wel weten dat je in het PKiN naar boven kunt, die andere niet altijd. Het beste is om gewoon beiden te doen![]()
Andere suggesties zijn nog om langs de Wisla te wandelen of de wijk Praga te bezoeken. Het is geen Krakau, Wroclaw of Gdansk, maar vond Warschau wel een leuke stad
Zekerquote:
Tallinn en Tartuquote:Op zondag 29 september 2024 19:39 schreef Redefine het volgende:
Inmiddels weer een kleine twee weken terug van mijn laatste vakantie naar de Baltische Staten. Was weer erg leuk, veel gezien en fantastisch weer gehad. Tallinn was weer prachtig, nu vooral meer van boven gezien. Wilde in Estland nog naar de kust gaan, maar geen eigen vervoer en de georganiseerde trips gingen helaas niet door. Daarom maar naar Tartu geweest, ook wel leuk, maar niet heel bijzonder.
Sprak dit weekend ook iemand die Vilnius nog wel boven Tallinn en Riga plaatste. Was ik verbaast over.quote:In Litouwen nog naar Kaunas geweest (mooie en leuke stad) en Trakai. Dat was ook zeker de moeite waard. Maar Vilnius zelf blijft uiteraard wel het beste. Moet zeggen dat als ik nu moet kiezen ik Vilnius zelfs boven Tallinn zou verkiezen. Beide prachtige steden, maar vind Vilnius toch net wat diverser.
Dat kleiner is dan zeker gevoelsmatig ja. Net nog even voor de zekerheid gecheckt en bevestigde wat ik al vermoedde. Vilnius heeft ruim honderdduizend inwoners meer en een oppervlakte die twee en een half keer zo groot is. Daarnaast is het oude centrum van Tallinn ook flink kleiner dan dat van Vilnius.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 22:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Tallinn en Tartu
Beide prachtige steden. Leuk om te horen. Tja, Tallinn is prachtig maar is geen gigantische stad. Kust is nog leuk om te zien zeker.
Tartu is een universiteitsstad. Vergelijk het zelf wel met Groningen. Hele gezellige stad, genoeg leven rondom de rivier. Leuke restaurants en cafes. Maar is zeker niet groot.
December weer lekker die kant op
[..]
Sprak dit weekend ook iemand die Vilnius nog wel boven Tallinn en Riga plaatste. Was ik verbaast over.
Vilnius vind ik veel te grauw overkomen en is nog kleiner (gevoelsmatig?).
En heeft geen zee, wat qua gevoel en diversiteit ook veel af doet voor mij.
In New York hebben we in ieder geval al de volgende dingen geboekt:quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:53 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wat staat er allemaal op de planning?
klinkt goed!quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:07 schreef superkimmi het volgende:
[..]
In New York hebben we in ieder geval al de volgende dingen geboekt:
- natural history museum
- intrepid museum
- 911 memorial
- empire state building
- city cruise
En we willen sowieso veel wandelen. Central park, manhattan en brooklyn bridge, highline
Daarna gaan we nog ruim tien dagen met een huurauro ronstouren en eindigen we in Washington
Al plannen voor DC?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:07 schreef superkimmi het volgende:
[..]
- natural history museum
- intrepid museum
- 911 memorial
- empire state building
- city cruise
En we willen sowieso veel wandelen. Central park, manhattan en brooklyn bridge, highline
Daarna gaan we nog ruim tien dagen met een huurauro ronstouren en eindigen we in Washington
Fietsen naar Brooklyn (over de brug) is ook erg leuk met een stop in de botanical garden van Brooklyn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:07 schreef superkimmi het volgende:
[..]
- natural history museum
- intrepid museum
- 911 memorial
- empire state building
- city cruise
Zal een gevoel zijn geweest dan inderdaad.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 00:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat kleiner is dan zeker gevoelsmatig ja. Net nog even voor de zekerheid gecheckt en bevestigde wat ik al vermoedde. Vilnius heeft ruim honderdduizend inwoners meer en een oppervlakte die twee en een half keer zo groot is. Daarnaast is het oude centrum van Tallinn ook flink kleiner dan dat van Vilnius.
En grauw? Dat is Vilnius al zeker niet. Zee heeft het niet nee, maar is heuvelachtig, wat het juist mooi maakt. Niet dat het veel uitmaakt, want het zijn alle drie (ook Riga) hele mooie en leuke steden.
Het is maar 12 uur rijden naar Maine waar New Yorkers ook de herfstkleuren gaan bekijken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 09:26 schreef Fogel het volgende:
Slingeren jullie de auto ook nog richting het noorden voordat jullie naar DC gaan?
De bomen hebben prachtige kleuren daar nu. https://www.almanac.com/fall-foliage-color-map-when-peak-foliage
Als je alleen in de buurt van het plein bent geweest, dan snap ik wel dat je denkt dat het oude centrum van Vilnius niet zo groot is. En als je denkt dat het oude centrum aan de kant van The Gate of Dawn en Church of St. Casimir (de roze kerk) en nog vele anderen niet boeiend is voor toeristen, tjaquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 13:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zal een gevoel zijn geweest dan inderdaad.
Maar ligt er ook wel aan denk ik wat ze als zijnde ''Vilnius'' rekenen en wat ze als historische binnenstad rekenen.
Dat is bij Tallinn echt vrij beperkt terwijl het interessante deel bij Vilnius rondom Cathedral Square zit en verder eigenlijk niet veel had in mijn ogen.
De rest zal ook wel historisch zijn, maar niet interessant om als toerist naar toe te gaan. Terwijl alles in Tallinn ook daadwerkelijk heel oud aanvoelt en boeiend is om te zien.
Al blijft dat ook weer een mening.
Zijn alle 3 zeker hele mooie steden, dat sowieso. Onderschat alle 3.
Dat ik het niet benoem houdt niet in dat ik daar niet geweest ben hequote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:00 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als je alleen in de buurt van het plein bent geweest, dan snap ik wel dat je denkt dat het oude centrum van Vilnius niet zo groot is. En als je denkt dat het oude centrum aan de kant van The Gate of Dawn en Church of St. Casimir (de roze kerk) en nog vele anderen niet boeiend is voor toeristen, tja
Dan is je opmerking over dat er alleen wat rond de kathedraal te zien is des te onzinnigerquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat ik het niet benoem houdt niet in dat ik daar niet geweest ben he
Liep dagelijks langs die gate om het centrum in te komen.
Kan ik mij nog heel goed herinneren zelfs, want kwam daar altijd hare krishna's tegen
Goed avontuur om met de auto naar Ulaan Baatar te rijden. Alleen dan 25 jaar geleden en in 3-4 maandenquote:Op zondag 6 oktober 2024 16:10 schreef flipsen het volgende:
Ongeveer 1x per jaar ontvang ik een mailtje van mensen die graag een rondje Argentinië willen doen met een huurauto. Zo ook afgelopen week. Het idee van deze meneer was niet eens héél Argentinië, maar gewoon Patagonië en een stukje daarboven. Dit rondje:
[ afbeelding ]
En dan in een week of 3Mijn reply is dan meestal een "u bent niet goed bij uw hoofd", maar dan wat netter verpakt in een linkje naar Google Maps om de afstand van dat rondje even in perspectief te zetten:
[ afbeelding ]
Of juist niet, want ik weet wat voor mij het boeiende deel was daarquote:Op zondag 6 oktober 2024 08:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan is je opmerking over dat er alleen wat rond de kathedraal te zien is des te onzinniger
Wel leuk plan!quote:Op zondag 6 oktober 2024 16:10 schreef flipsen het volgende:
Ongeveer 1x per jaar ontvang ik een mailtje van mensen die graag een rondje Argentinië willen doen met een huurauto. Zo ook afgelopen week. Het idee van deze meneer was niet eens héél Argentinië, maar gewoon Patagonië en een stukje daarboven. Dit rondje:
[ afbeelding ]
En dan in een week of 3Mijn reply is dan meestal een "u bent niet goed bij uw hoofd", maar dan wat netter verpakt in een linkje naar Google Maps om de afstand van dat rondje even in perspectief te zetten:
[ afbeelding ]
Sommige mensen vinden autorijden leukquote:Op zondag 6 oktober 2024 16:10 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben daar één van, maar dit rondje zou ik dan nog uitbreiden met de Carretera Australquote:
Hm, toch nog eens kijken of ik niet ergens een goedkope vlucht kan vindenquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:36 schreef Individual het volgende:
Zanzibar is geboekt en neem ook mijn favoriete verpleegster mee!
Ik ben er ook een vanquote:Op zondag 6 oktober 2024 17:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik ben daar één van, maar dit rondje zou ik dan nog uitbreiden met de Carretera Austral
Trouwens, Mar del Plata naar Puerto Madyrn deden we 3 weken geleden nog. En dat kost echt een complete dag (als in 12 uur), inclusief pitstops en hondenuitlaatstop.
Echt tof dat jullie het alfabet rond maken en toch ook naar Zanzibar kunnen gaanquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:36 schreef Individual het volgende:
Toppie !!!! Veel plezier !quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:36 schreef Individual het volgende:
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:12 schreef Individual het volgende:
Gao (Manon) is gisteren thuis vredig overleden.
Och daar schrik ik vanquote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:12 schreef Individual het volgende:
Ach nee.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:12 schreef Individual het volgende:
Ai... Dat is droevig nieuws. We mailden elkaar zo af en toe, maar laatste keer is alweer even geleden. Wist uiteraard dat ze ziek was, maar dit nieuws komt toch nog onverwachtquote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:12 schreef Individual het volgende:
Heel veel sterktequote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:12 schreef Individual het volgende:
Iris (dochter) stuurde me een DM. 3 weken terug sprak ik haar nog en ze wist het eigenlijk al..quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ai... Dat is droevig nieuws. We mailden elkaar zo af en toe, maar laatste keer is alweer even geleden. Wist uiteraard dat ze ziek was, maar dit nieuws komt toch nog onverwacht
Dat is in elk geval al 10 minuten later dan in 2022quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:34 schreef ZarB het volgende:
Transavia heeft het zomerschema in de verkoop gedaan dus wil wat stedentripjes boeken, maar man, wat een bagger vliegtijden. Ik snap dat je dit krijgt voor een duppie op de eerste rang, maar ik wil naar Ljubljana en dan is Transavia de enige die non-stop vliegt. Lekker om 6.40 vertrekken.
Ik vind dat idd veel te vroegquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is in elk geval al 10 minuten later dan in 2022![]()
Als je dat te vroeg vind, lekker overdag richting Zürich treinen en daar de nachttrein pakken
Het is inmiddels gefikst, er was inderdaad een foutje. Ik heb nog even gekeken, en het gaat nu nog steeds fout, or rather, weer fout, maar op allerlei andere manieren. Maar goed, hou je kaart maar, we lossen het zelf wel op.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb het doorgegeven via Facebook. Ze gaan er morgen naar kijken.
Voor de elektrische rolstoel mag een 'dry cel' accu wel, maar als het accuzuur eruit gutst mag je 160Wh menemen. Vraag het aan je airline.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:54 schreef Chunees het volgende:
Bij veel vliegmaatschappijen staat
You can carry a maximum of two loose lithium batteries of up to 160 Wh each; You should carry the lithium batteries in your cabin luggage. For safety reasons, batteries are definitely not allowed in your hold luggage; You bring the lithium battery in its original packaging.
Geldt dat ook voor elektrische rolstoel handbike?
Hoeveel watt is 160wh?
Echtquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:34 schreef ZarB het volgende:
Transavia heeft het zomerschema in de verkoop gedaan dus wil wat stedentripjes boeken, maar man, wat een bagger vliegtijden. Ik snap dat je dit krijgt voor een duppie op de eerste rang, maar ik wil naar Ljubljana en dan is Transavia de enige die non-stop vliegt. Lekker om 6.40 vertrekken.
Watt is een eenheid van vermogen, Wh van energie. Energie is vermogen maal tijd.quote:
Ik zeg letterlijk "ik snap dat je dit krijgt". Dus ik verwacht dit idd.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Echt
Wat verwacht je dan? Om goedkoop te vliegen heb je andere tijden.
Overigens valt 6:40 wel mee.
Is dat geen Wizzair bestemming? En vind je Eindhoven dan geen optie?quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:58 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik zeg letterlijk "ik snap dat je dit krijgt". Dus ik verwacht dit idd.
Maar ik wil rechtstreeks naar Ljubljana vliegen en dan heb ik geen keuze behalve Transavia. Ik ga er dus ook niet voor kiezen. Ik betaal liever meer voor fatsoenlijke tijden dus ga ik een andere bestemming kiezen.
6.40 = 4.40/5.20 op schiphol. Koekoek.
Als ik zoek op Skyscanner vanuit NL (dus ongeacht vliegveld) dan krijg ik alleen Transavia vanaf Amsterdam.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Is dat geen Wizzair bestemming? En vind je Eindhoven dan geen optie?
Oh je hebt gelijk:quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:33 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als ik zoek op Skyscanner vanuit NL (dus ongeacht vliegveld) dan krijg ik alleen Transavia vanaf Amsterdam.
Wizzair vliegt vanaf Eindhoven niet naar die bestemming.
Ik denk dat het Boedapest gaat worden![]()
quote:Welke maatschappijen vliegen op Ljubljana?
Vanuit Nederland vliegen er drie maatschappijen op de internationale luchthaven van Ljubljana, namelijk Transavia, KLM en de nationale luchtvaartmaatschappij van Slovenië, Adria Airways. Easyjet vliegt ook op Ljubljana maar vooralsnog alleen vanuit Groot-Brittannië.
Die van KLM wordt uitgevoerd door Transavia. Bij Adria had ik gekeken, maar daar worden geen vluchten gevonden. Misschien is die info verouderd, of doen ze alleen bepaalde maanden ofzo.quote:
Ik krijg via flightconnections.com ook alleen maar Transavia te zien rechtstreeks naar Ljubljana, maar de vrijdagvlucht staat daar op 09.40 uur in november en op zondag terug om 10.30 uur (maandag geen terugvlucht en dinsdag om 19.00 uur).quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:02 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik vind dat idd veel te vroegtreinen duurt me veel te lang voor een trip van vrijdag tm zondag
Zoek wel een andere bestemming. Heb ook tickets voor Casablanca gekocht met vertrek om 10.15 en terug om 14.00. Veel beter! Dus het moet wel kunnen
Bedankt voor het meedenken. Dat zijn betere tijdenquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:49 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik krijg via flightconnections.com ook alleen maar Transavia te zien rechtstreeks naar Ljubljana, maar de vrijdagvlucht staat daar op 09.40 uur in november en op zondag terug om 10.30 uur (maandag geen terugvlucht en dinsdag om 19.00 uur).
Okee.. maar ik woon in Nederland en wil vrijdag tm zondag. Dan is via Venetië een beetje omslachtig, lijkt me.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:16 schreef derLudolf het volgende:
Veel van mn vrienden uit Slovenië vliegen vanaf Venetië. Zelf ook al eens gedaan. Van/naar de luchthaven regel je dan een GoOpti
Valt mee. Ljubljana-Amsterdam met Transavia was destijds vroeg (dacht 6u vertrek?) door een vlucht met Ryanair v van Venetië naar Eindhoven te nemen kon ik zondag ook nog een halve dag iets ondernemen in Sloveniëquote:Op maandag 21 oktober 2024 12:40 schreef ZarB het volgende:
[..]
Okee.. maar ik woon in Nederland en wil vrijdag tm zondag. Dan is via Venetië een beetje omslachtig, lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |