En dan nog 5000 influencers die als guest daar rondlopen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:07 schreef beantherio het volgende:
De OP maar even geactualiseerd. Daarbij vroeg ik me wel af wat het exacte aantal bezoekers nu eigenlijk is. In een artikel van festileaks lees ik nu dat het nu en vorig jaar 65.000 zou zijn. In een bericht van gemeente Dronten lees ik dit ook.
edit: voor zowel 2023 als 2024 het aantal toch maar op die 65.000 gezet. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik voor alle edities vanaf 2018 berichten tegenkom dat het aantal ook toen ook al zo hoog zou zijn. Maar voor die jaren klinkt het wat minder zeker.
Ik las ergens dat er in ieder geval 2500 man crew werkt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
En dan nog 5000 influencers die als guest daar rondlopen.
Ja ik kan dat nietquote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Lijkt me toch een 'ideaal' moment zo vlak voor Lowlands
Die is er niet toch? Ik moet wel bekennen dat ik erg lekker ga op dit nieuwe single van haarquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Onze Merol heeft ook niet veel om het lijf hè?
Ze kwam effe langs bij Jungle By Nightquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die is er niet toch? Ik moet wel bekennen dat ik erg lekker ga op dit nieuwe single van haarmet die kouwe kermis
Is volgens mij alweer een tijdje de trend bij het opnemen van concerten. Niet dat ik er fan van ben verder.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:06 schreef Sardu het volgende:
Ik zit even die live uitzending te kijken op NPO, maar zit de regie aan de drugs ofzo? Dat constante veranderen van camera is maar knap irritant en krijg er koppijn van.
Het was binnen 20 minuten uitverkocht: dan is de vraag of die prijs asociaal is niet meer zo heel relevant.quote:
Daar heb je een punt. Maar is het het waard?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:46 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het was binnen 20 minuten uitverkocht: dan is de vraag of die prijs asociaal is niet meer zo heel relevant.
Voor mij is het het niet meer waard maar voor zat anderen blijkbaar wel. Het is wel duidelijk dat het niet bij iedereen puur om de muziek gaat. Die gaan voor "de sfeer" enzo.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:50 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Maar is het het waard?
Als ik NPO2 kijk zie ik alleen maar onbekende bandjes.
David Kushner had een grote hit dit jaar, Miles Kane speelt een set vol indie classics en Jungle By Night is een bekende naam op de dansvloer. Ik wil dat geen onbekenden noemenquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:50 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Maar is het het waard?
Als ik NPO2 kijk zie ik alleen maar onbekende bandjes.
Maar als je het vergelijkt met Pink pop of Glastonburyquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
David Kushner had een grote hit dit jaar, Miles Kane speelt een set vol indie classics en Jungle By Night is een bekende naam op de dansvloer. Ik wil dat geen onbekenden noemen
Dat is waarom ik er net als bij Pinkpop wegzap. Fucking shit al die shots.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:06 schreef Sardu het volgende:
Ik zit even die live uitzending te kijken op NPO, maar zit de regie aan de drugs ofzo? Dat constante veranderen van camera is maar knap irritant en krijg er koppijn van.
Dit is de middag hè? En ja Lowlands is wat karig qua headliners dit jaar en dan heeft er ook nog eentje afgezegdquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:22 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Maar als je het vergelijkt met Pink pop of Glastonbury
Dat is elk jaar toch, dat je weinig kent wat buiten de eerste 3 stages staat? Tot aan Anetha eigenlijk alleen maar bekende namen. Ik ken er 2 niet. Daaronder heb je de namen uit de India/Lima (en vroeg in de Heineken), dat zijn natuurlijk vaak nieuwe of minder bekende acts.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:34 schreef HiDiHo het volgende:
Misschien begin ik oud te worden maar als ik op https://lowlands.nl/acts/ kijk herken ik maar een handje vol namen.
716 gulden. Biertje 8,30.quote:
De inflatie hep wel behoorlijk toegeslagen ja. Nu heb je net 2 bier en 2 bakjes friet voor wat de eerste paar edities de ticketprijs wasquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 17:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
716 gulden. Biertje 8,30.
Geen geld.
Dat Paradise radio wat onderaan staat was wel top trouwens.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 17:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hoezo was vroeger alles beter? 30 jaar geleden was het programma nu nog niet eens begonnen, ha!
https://i.imgur.com/BAZbZV7.jpeg
Nooit begrepen wat men zo geweldig vindt aan Big Thiefquote:
Ik welquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nooit begrepen wat men zo geweldig vindt aan Big Thief
Al vind ik Not wel tof en deze versie wel fijn
Het zou wel in mijn straatje moeten liggen maar op de een of andere manier valt het nietquote:
Te lo-fi voor jou misschien.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 18:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het zou wel in mijn straatje moeten liggen maar op de een of andere manier valt het niet
Die conclusie trok ik op Solar ook al, daar stonden ze een paar weken geleden ook. "niet mijn ding" was toen al mijn reactiequote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:59 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik zit nu een stukkie Prins S. & De Geit te kijken.
Nee, dit is niet meer mijn wereld.
Dit lijkt als een South Park real life act.
Maar ik snap de populariteit van zo'n act niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Die conclusie trok ik op Solar ook al, daar stonden ze een paar weken geleden ook. "niet mijn ding" was toen al mijn reactie
Men liep ook jarenlang achter de Jeugd van Tegenwoordig aan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar ik snap de populariteit van zo'n act niet.
Jij?
Nee, ik ook niet, maar waarschijnlijk ben ik te oud voor de doelgroep...quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar ik snap de populariteit van zo'n act niet.
Jij?
Ja, daar heb ik me elke keer weer over verbaasd als ik ze weer een keer live zag. Op plaat ging het misschien nog wel, maar op het podium is het gewoon een slecht klinkende chaos. Stond een keer op PInkpop er met een vriendin naar te kijken van een afstandje, zegt ze: "goh, het zou misschien best nog wat zijn als ze hun mond eens een keer hielden"quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:18 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Men liep ook jarenlang achter de Jeugd van Tegenwoordig aan.
Ow, dat was op Pinkpop ook al. Een stagiaire vanuit een busje dat backstage stondquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:31 schreef SpaceOddity het volgende:
De streams worden aan elkaar gepraat door een stagiaire.
Volgens mij werkt ie voor de NPO ofzo....diezelfde gast deed dit bij Pink pop ook...net zo houterigquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:31 schreef SpaceOddity het volgende:
De streams worden aan elkaar gepraat door een stagiaire.
Daar vind ik de beats over het algemeen wel beterquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:18 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Slayer en motorhead stonden toch ook niet de alpha.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 07:35 schreef tong80 het volgende:
Nu Big Thief. Ik begrijp de hype niet. Wat een zeikmuziek. Zelfs de ADHD camera's kunnen er niks aan verbeteren.
En waarom in de Bravo en niet in de Alpha ? Ze zijn toch "groot?"
Zelfde tentje als Sex Pistols en Stooges, als ik het wel heb.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Slayer en motorhead stonden toch ook niet de alpha.
Ben Benieuwd. Deze Stefan S. en de geit gaan groot worden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zometeen The Lathums op de stream zie ik. Eigenlijk nog niet zo bekend met ze, maar ik vond The Coral en The Maccabees ook wel tof, dus denk dat ik het wel vermakelijk ga vinden.
Mwa, ze gaan al een tijdje mee en heb niet het idee dat het nog groter gaat worden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben Benieuwd. Deze Stefan S. en de geit gaan groot worden.
Ik kende prins 's en de geit ook niet maar zag ze afgelopen jaar op werchter voor het eerst en verbaasde me over hoeveel jeugdigen alles stonden mee te schreeuwen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Mwa, ze gaan al een tijdje mee en heb niet het idee dat het nog groter gaat worden.
Tenzij ze volgend jaar met het songfes..ohnee
Op Lowlands ook wat "ouderen"quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik kende prins 's en de geit ook niet maar zag ze afgelopen jaar op werchter voor het eerst en verbaasde me over hoeveel jeugdigen alles stonden mee te schreeuwen.
1,2 in de rij voor de kinderboerderij.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 12:14 schreef tong80 het volgende:
WTF wie is deze hakkelende dominees zoon ? Was de rappert van daarnet Paverotti bij vergeleken. Je gaat nog naar Jan Douwe terugverlangen.
Wat is ditquote:
Dit publiek heeft dat als ontbijt denk ik. Met haveryoghurt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 12:23 schreef Document1 het volgende:
Ik voel me zo zeewier op dit moment.
Ik dacht ik hou het ff vol en het is wel tof geworden eigenlijk. Meer iets voor 5 uur in de nacht als je mij vraagt maar goed. Oh en eens over die dame met dat gouden shirt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 12:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit publiek heeft dat als ontbijt denk ik. Met haveryoghurt.Ze gaan helemaal zen.
Is dit echt om 5 uur 's nachtsquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 12:43 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik dacht ik hou het ff vol en het is wel tof geworden eigenlijk. Meer iets voor 5 uur in de nacht als je mij vraagt maar goed. Oh en eens over die dame met dat gouden shirt.
Mja anders vallen ze wel een beetje uit de toon op Lowlands hequote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:06 schreef Sardu het volgende:
zo die heb ik dit jaar op de zwarte cross gezien, veld liep leeg, zo slecht als dat was zeg.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:18 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Nog beter verwoord.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:15 schreef Quona het volgende:
nu pop up choir. die pop up betekent dat ze een paar rando’s van het veld hebben geplukt om te zingen? zo klinkt het althans haha
Dit is echt chenant.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Lijkt wel EO Jongerendag dit
Zouden ze willen.....dat koor. Het doet me aan een nicht van me denken. Die is ook megalomaan. Spinazie academie niet afgemaakt, maar is zangeres, actrice journaliste etc. Heeft ook een autistische zoon die niet autistisch is en ooit een miskraam gehad, terwijl dat haar zus overkwam. Dat soort mensen kennen geen schaamte. Net als deze gast dus. Moet ook denken aan de Australische breakdanseres op de Olympische Spelen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:51 schreef Document1 het volgende:
Echt een kinderen voor kinderen bandje.
Zelden zo eens geweest met een post van je.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zouden ze willen.....dat koor. Het doet me aan een nicht van me denken. Die is ook megalomaan. Spinazie academie niet afgemaakt, maar is zangeres, actrice journaliste etc. Heeft ook een autistische zoon die niet autistisch is en ooit een miskraam gehad, terwijl dat haar zus overkwam. Dat soort mensen kennen geen schaamte. Net als deze gast dus. Moet ook denken aan de Australische breakdanseres op de Olympische Spelen.
10 minuten geleden het geluid uitgezet en net weer aan om te horen wat er nu verkracht wordt. Ze maken er een driedubbel album van.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
DOE EENS EEN ANDER NUMMER KUTKNOT MET JE NASALE KUTSTEM
Kun je nagaan. Dat was samen met Rita Briefies de enige die echt kon zingen. Althans dat zeiden ze. Patty kon wel lekker vrijen. En dat zeg ik.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:00 schreef Document1 het volgende:
Kan iemand Angela appen dat dit echt niet meer kan.
Hoe moet je dan voor het zingen de kerk uit ?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Sinds Sex met Angela kan ze niet meer zingen.
Had beter maagd kunnen blijven.
Z'n moeder. Die had hem ook opgegeven voor Idols. Maar ze kozen voor Herman.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wie heeft die knot verteld dat ie kan zingen?
Ik zag vandeweek een mooie documentaire over Gruppo Sportivo. Lies Schilp stal nog steeds de show. Deed ook aan dagbesteding voor ex-verslaafden enzo. ook op deze zender trouwens.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:03 schreef Document1 het volgende:
[..]
Wordt hiervoor betaald? Dit is dagbesteding niveau.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat Ria nu nog steeds beter zingt dan Angela.
Dat vind ik wel zonde. Ze was toen heel mooie vrouw.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 16:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mutya heeft teveel fillers gekregen. Keisha gaat nog wel. Siobhan is nog net zo lekker als 24 jaar geleden.
Dat je die namen kent. Ze waren toch groot "vroeger?" is allemaal langs me heengegaan. Maar vond het goed klinken. Not my cup of tea. Maar niks mis mee.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 16:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mutya heeft teveel fillers gekregen. Keisha gaat nog wel. Siobhan is nog net zo lekker als 24 jaar geleden.
Daar word je ook niet vrolijk van. Waarom altijd dezelfde bagger heel de zomer en op ieder festivalquote:
Omdat de jeugd geen smaak heeftquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daar word je ook niet vrolijk van. Waarom altijd dezelfde bagger heel de zomer en op ieder festival
Begint er echt op te lijken. Of de smaak wordt ze opgedrongen. Ze denken dat de Heideroosjes punk is, Di-Rect underground gitaren, Kane en Kengsingtong gitaarrock en Froukje, Merol en Maan singster songwriters.quote:
quote:
Behalve met het laatste overal mee eens. Vind dat ook altijd dilemma van Lowlands, ben altijd met een superleuke groep en wil een beetje go met de flow, maar dan mis je dingen die je vooraf had aangekruist en achteraf ook heel goed bleken te zijn... Je moet er ook een beetje mazzel mee hebben. En dat had ik dit jaar eigenlijk nooit, geen echt epische optredens meegemaakt, wel veel degelijke.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:11 schreef TyVole het volgende:
Beetje gemixte gevoelens bij deze editie... 13e Keer alweer.
We waren weer met een erg leuke groep, vaak iets te lang bij de tent blijven zitten en daardoor wat dingen gemist die ik wel wilde zien (Miles Kane, Streets, wel allebei al eerder gezien).
De dingen die ik wel heb gezien hebben me niet echt omver geblazen. Soulwax bijvoorbeeld, waar heb ik naar geluisterd? Fred Again, ook niet echt overtuigend. Kwam er daardoor niet echt in.
Net even naar de line-up van Pukkelpop gekeken en daar zitten voor mij zoveel meer leuke acts tussen, ondanks dat er natuurlijk ook veel overlap is met LL.
Vorig jaar veel beter vermaakt, dit jaar dus iets minder. Dat kan natuurlijk wel eens gebeuren.
Wel even een algemene klacht over de drukte. Dat is soms gewoon echt vervelend.
En hier dus wel mee eens. Vond de drukte op zich nooit erg bij de barren en wc's, bij eten misschien een keer niet naar het eettentje waar ik heen wilde omdat het te druk was. Bij optredens natuurlijk soms wel maar dat is niet te voorkomen, en je kan makkelijk van tevoren naar een optreden gaan en dan sta je altijd prima. Scheelt ook wel dat ik de Bravo 's nachts heb ontweken, al was de India zaterdagnacht wel errug warm.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
Druk? Neuh. Ik heb jaren hiervoor meegemaakt die veel drukker leken. Dat komt mede door de dag/nacht verhouding bij veel mensen. Ook dit jaar weer veel lege tenten gezien gedurende de dag.
Het kan prima zo.
Enige wat echt druk was, was Sugababes. Het was nog net geen Snoop Dogg drukte, maar wel bijna.
Wat was er weg? Dure spullen uit de tent of spullen die in het kamp liggen (knaks, bier, snacks)?quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:07 schreef Solotovski het volgende:
Toch jammer dat er altijd mensen blijven die halve tentenkampen plunderen
Krijg een enorme blaar in je gehemelte
Ja, dat bedoelde ik ook wel in mijn korte samenvatting. Dat is al jaren steeds erger aan het worden. Kwestie van veranderend publiek en voor mijn gevoel een grotere massa die allemaal naar dezelfde dingen wil.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
En Bravo wordt nachts drukker drukker drukst. Echt niet leuk meer.
Aanbod 's nachts is gewoon karig. Dan verdeelt het zich allemaal niet.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:41 schreef TyVole het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik ook wel in mijn korte samenvatting. Dat is al jaren steeds erger aan het worden. Kwestie van veranderend publiek en voor mijn gevoel een grotere massa die allemaal naar dezelfde dingen wil.
Ben zelf geen echte nachtuil meer maar dit helpt zeker niet.
Zo'n enorme zitzak.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:18 schreef TyVole het volgende:
[..]
Wat was er weg? Dure spullen uit de tent of spullen die in het kamp liggen (knaks, bier, snacks)?
Allebei vervelend natuurlijk.
Terrein is ook wel gegroeid, achter het meer is een heel gebied erbij gekomen, maar ook bij het asialaantje, links naast de hoofdingang, en bij de doorgang van bravo/india naar lima/heineken is er een kunstgebied bijgekomen. En veel meer kleinere ruimtes zijn nu open.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:42 schreef beantherio het volgende:
Zoals ik in de tweede posting van dit topic al opnoemde hebben ze dus waarschijnlijk na Corona het aantal kaarten verhoogd van 60.000 naar 65.000. Nou vond ik het voor die tijd (toen ik er zelf voor het laatst was) al niet bepaald rustig dus dan kan ik me voorstellen dat het nu helemaal druk is.
Bravo kom ik sowieso vrijwel niet. Teveel grote ogen. De WC's ernaast zijn wel het beste wat ze ooit hebben kunnen doen. Geen rijen. Was toch altijd een dooie hoek. Nu nog die in het midden nog verder uitbreiden. Die merch stands kunnen best ergens anders staan.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En hier dus wel mee eens. Vond de drukte op zich nooit erg bij de barren en wc's, bij eten misschien een keer niet naar het eettentje waar ik heen wilde omdat het te druk was. Bij optredens natuurlijk soms wel maar dat is niet te voorkomen, en je kan makkelijk van tevoren naar een optreden gaan en dan sta je altijd prima. Scheelt ook wel dat ik de Bravo 's nachts heb ontweken, al was de India zaterdagnacht wel errug warm.
Sugababes net naast de tent staan was heel relaxed, misschien wel hoogtepunt
20 jaar geleden vond ik het eigenlijk al te groot.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Terrein is ook wel gegroeid, achter het meer is een heel gebied erbij gekomen, maar ook bij het asialaantje, links naast de hoofdingang, en bij de doorgang van bravo/india naar lima/heineken is er een kunstgebied bijgekomen. En veel meer kleinere ruimtes zijn nu open.
Gaan die dames van The Green Hapiness het toch nog winnen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 01:54 schreef RipCity het volgende:
https://www.instagram.com(...)MW8zbXc1aHhjcjcwcg==
Nog een paar jaar en het is coachella met deze influencer aids.
Ik vond het bij Skin On Skin en Mall Grab juist prima doorkomen zaterdagnacht. Voor mijn gevoel lang niet zo 'rustig' geweest.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
En Bravo wordt nachts drukker drukker drukst. Echt niet leuk meer.
Jaquote:
Vond hun laatste album maar mwaaaah. Maar dat zegt natuurlijk niks live en misschien moet ik het album nog/weer een kans geven.quote:
It goesss and it goesss.quote:Op maandag 19 augustus 2024 23:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vond hun laatste album maar mwaaaah. Maar dat zegt natuurlijk niks live en misschien moet ik het album nog/weer een kans geven.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 23:06 schreef D_A het volgende:
[..]
It goesss and it goesss.
Gewoon opzetten.
Dat was nog wel oke maar na drie uur wordt het wel aanmerkelijk drukker omdat programma bij Heineken en nog een tent stopt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vond het bij Skin On Skin en Mall Grab juist prima doorkomen zaterdagnacht. Voor mijn gevoel lang niet zo 'rustig' geweest.
ik zat met mn ES-MA rechts op de heuvel (en al 3 BACO achter de kiezen)te wachten tot ze kwamen.quote:
Brutalismus zie ik weinig genoemd worden maar die waren ijzersterk. Stond helaas een beetje buiten de tent maar ook daar ging bij vlagen iedereen helemaal los. Erg vet, leuk sfeertje.quote:
main character syndrome much?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:01 schreef TALIN het volgende:
[..]
ik zat met mn ES-MA rechts op de heuvel (en al 3 BACO achter de kiezen)te wachten tot ze kwamen.
heerlijk fris gedoucht, schone kleertjes klaar voor een fijne dag.
vriend van me vroeg: ga je zo mee voorste vak in?
ik zeg: naa dat gaat niet goed komen!
eerste intro nummer begint, lekker rustig, ik tik mn drankje achterover en geef mn waardevolle spullen aan andere vriend.
help mn vriend rechtop en richting het voorste vak.
rustig intro en op het moment dat de hel lost moet barsten staan al die makke schaapjes alleen met de hoofdjes te knikken.
dus ik draai me om en zo met de rug het publiek in!
zie nog zo het WTF gezicht van die vriend voor me!
beetje leven in de brouwerij gebracht.
zag nog wel kleine meisjes links en rechts voorbij vliegen!
na optreden, terug naar camper, gedoucht, pleisters geplakt, Nivea gesmeerd, schone outfit aan en retour terrein!
ja was leuk!
Brutalismus clashte met Goldband waar 90% van Lowlands stond helaas. Die verdienden beter.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Brutalismus zie ik weinig genoemd worden maar die waren ijzersterk. Stond helaas een beetje buiten de tent maar ook daar ging bij vlagen iedereen helemaal los. Erg vet, leuk sfeertje.
Ja en Justicede échte headliner wat mij betreft. En dat voor een invaller.
Poef, wat was Justice inderdaad smullen. Hele weekend als benchmark gehad, niets meer overheen gegaan. Waanzinnig.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:16 schreef BlackLining het volgende:
Ik vond het fantastisch
Idles, Sampha, The Street, Confidence Man, James Blake, Koven, Big Thief, Soulwax, Prins S, Wargasm, Model/Actriz, Hudson Mohawke, Brutalismus 3000, Arooj Aftab, NNO en natuurlijk Justice
Wat headliners betreft heb ik me best vermaakt bij Goldband al was dat objectief gezien gewoon bout en vervuld van misplaatst ego. Fred Again was gewoon zeer matig, maar ik stond dan ook 100 meter achter de tent. Justice was fenomenaal, die hadden gerust de hele boel kunnen headlinen. Wat een show.
Die 2 zijn ook echt top. Die 2 van Brutalismus bedoel ik. En zaten ze niet net voor Goldband, maar wellicht zit ik mis.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Brutalismus clashte met Goldband waar 90% van Lowlands stond helaas. Die verdienden beter.
Jawel. Zeker wel. Te korte video en klote cameravoering van een ADHDer.quote:
Voor mij was IDLES ook de afsluiter want daarna ging ik naar huis. Het was echter niet superdruk bij de Alpha tijdens IDLES.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als ik dat even terugkijk zou Idles toch een veel logischer afsluiter zijn dan Goldband?
Veel beter werk, betere show, leukere lui.
quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als ik dat even terugkijk zou Idles toch een veel logischer afsluiter zijn dan Goldband?
Oh ja ik ben er al een tijdje niet geweest. Denk ik een keer of 6 in totaal. Weet dus ook niet wat zo populair is, vrienden van mij hypen al jaren die goldband als geweldig groot in Nederland. Nouja ze hebben 2 leuke liedjes waarvan ik er een wel eens op de radio hoor. In die set zitten ook nog wel leuke momentjes naast die hits maar klinkt allemaal vrij matig en hun act is gewoon vrij sneu. Ze denken echt helemaal gearriveerd te zijn ofzo. Bij de Jeugd ofzo was het ook altijd zon act maar dan leek het wat minder serieus. Ze maken in ieder geval hun status niet waar geloof ik dat goldband.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:42 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dan vergis je je ernstig in het Lowlands-publiek anno 2024...
Opa spreekt : Goldband vind ik een derderangs Toontje Lager. En dat was vierderangs Doe Maar. Toen ik voor het eerst Idles hoorde was ik al verkocht.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dit "zegt" misschien alles. Had al zo'n vermoeden. Niet helemaal te vergelijken maar destijds met Live ofzo puilde het uit tot op de hellingen aan toe.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:42 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij Nick Cave als zondag afsluiter in 2013 was het net zo rustig als bij het idles plaatje.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit "zegt" misschien alles. Had al zo'n vermoeden. Niet helemaal te vergelijken maar destijds met Live ofzo puilde het uit tot op de hellingen aan toe.
Ach een van de eerste keren dat ik ging speelde Sonic Youth ook voor een half lege Alpha. Toen was het nog extreem kut dat ze integraal Daydream nation speelden op Pukkelpop maar op Lowlands een slot hadden waar ze dat niet konden doenquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit "zegt" misschien alles. Had al zo'n vermoeden. Niet helemaal te vergelijken maar destijds met Live ofzo puilde het uit tot op de hellingen aan toe.
Dan viel het bij Air nog alles mee met de bezoekersaantallen...quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:42 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Morgenquote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:51 schreef ebeaydojraes het volgende:
Uhmm. Heb ik iets gemist? Normaal gesproken is na Noorderslag er wel iets van een bekendmaking over programma en ticket verkoop? Of wordt dat pas de maandag voor de ticketverkoop dat wil zeggen waarschijnlijk volgende week?
Dus moeten ze die juist boeken. Lekker druk daar, betekent alle tijd en rust bij een ander podiumquote:Op woensdag 29 januari 2025 00:25 schreef BlackLining het volgende:
Ohja, liever ook geen Charlie xcx. Daar begrijp ik de hype écht niet van.
Laat me raden. Je gaat liever naar Jera on Air?quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:42 schreef DecoAoreste het volgende:
Wij hebben met onze vriendengroep massaal besloten niet te gaan dit jaar. De line-up is al jaren te mager en dit jaar wordt het ook maar mondjesmaat beter terwijl de prijs wel met grote sprongen stijgt.
Einde van een tijdperk, maar het is een keer mooi geweest.
Er is geen festival met een dikkere bredere line up dan LL. Magere line up herken ik dus niet, tenzij je op de headliners doelt. Tsja, LL is nu eenmaal geen Rock Werchter.quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:42 schreef DecoAoreste het volgende:
Wij hebben met onze vriendengroep massaal besloten niet te gaan dit jaar. De line-up is al jaren te mager en dit jaar wordt het ook maar mondjesmaat beter terwijl de prijs wel met grote sprongen stijgt.
Einde van een tijdperk, maar het is een keer mooi geweest.
Nou, daar zijn we danquote:Op donderdag 6 februari 2025 19:32 schreef beantherio het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd wat het moment gaat worden dat het niet meer op de dag van het begin van de ticketverkoop gaat uitverkopen. Dit jaar duidelijk (opnieuw) nog niet nee.
Vooral ook de niet headliners zijn sterk inderdaad. Wat er nu als headline staat doet me niet zoveel, ik was vorig jaar érg blij toen Justice voor QOTSA kwamquote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er is geen festival met een dikkere bredere line up dan LL. Magere line up herken ik dus niet, tenzij je op de headliners doelt. Tsja, LL is nu eenmaal geen Rock Werchter.
ik heb helemaal de vodafone pre sale gemist van een dag eerderquote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:06 schreef beantherio het volgende:
Opvallend leeg topic voor een eerste dag van de kaartverkoop. Wisten de Fok!ers wel dat het vandaag begon?
Tsja. Zoals al vaker opgemerkt. De echte headliners verkopen zelf wel 35000 kaarten in één of andere arena in hun eentje, dus die hoeven niet meer naar een festival (alleen als ze het zelf echt willen, los van wat hun management wil). De overige "kleinere bands" heb ik al op kleinere festivals gezien als Left of the Dial en Motel Mozaique. Nieuwe dingen komen dus weinig naar voor in een line-up. Wil niet zeggen dat ik het niet wil zien, maar "ontdekken" zoals vroeger is er al heel lang niet meer bij.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vooral ook de niet headliners zijn sterk inderdaad. Wat er nu als headline staat doet me niet zoveel, ik was vorig jaar érg blij toen Justice voor QOTSA kwamMisschien komt er dit jaar nog wel iets anders voor Asap.
Maar vooral ook de lekkere bandjes voor overdagPapa Roach, London Grammar, Fontaines, Royel Otis, Khruanbin, Tramhaus. Kom maar door hoor.
En ik kijk ook erg uit naar die set van KiKi en Job Jobse
Zo is het helaas overal op FOK! Ben benieuwd of het snel uitverkoopt. Programma lijkt me ok.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:06 schreef beantherio het volgende:
Opvallend leeg topic voor een eerste dag van de kaartverkoop. Wisten de Fok!ers wel dat het vandaag begon?
Het was binnen 20 minuten uitverkocht. Er kwamen daarna nog wel wat kaarten vrij, maar dat is elk jaar zo.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zo is het helaas overal op FOK! Ben benieuwd of het snel uitverkoopt. Programma lijkt me ok.
Je kon rond het middaguur gewoon zo doorwandelen en nog even 8 kaartjes meepikken.quote:Op zondag 9 februari 2025 01:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het was binnen 20 minuten uitverkocht. Er kwamen daarna nog wel wat kaarten vrij, maar dat is elk jaar zo.
Ik ben 62 en je bent pas een ouwe lul als je definitief weet wat je later wil gaan worden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:49 schreef DecoAoreste het volgende:
Mja misschien hebben jullie ook wel gelijk hoor, qua diversiteit in genres is het helemaal niet zo'n gekke line-up. Maar er zit weinig meer tussen wat me persoonlijk aanspreekt. Ik denk dat ik gewoon een ouwe lul word
Pensionado, vermoed ik.quote:Op woensdag 19 februari 2025 21:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben 62 en je bent pas een ouwe lul als je definitief weet wat je later wil gaan worden.
Heb ik ook hoor. Maar probeer het nog steeds bij te houden. Ben echter geen voorloper meer.quote:Op woensdag 19 februari 2025 21:47 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Pensionado, vermoed ik.
Maar inderdaad, alles is relatief. Ik zit er alleen niet meer zo bovenop als 10-15 jaar geleden, merk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |