SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Nee, natuurlijk niet. Duitsland is één van de Big Five. Maar mocht je nog een Sloveen weg willen pesten dan zou dat zo moeten lukken, jaquote:Op maandag 12 augustus 2024 20:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus als een medewerker van het ESF volgend jaar de Duitse deelnemer een lul vindt en weg wil hebben dan hoeft de medewerker alleen maar te roepen 'die deed eng tegen mij joh' en dan niet in gesprek gaan? En dan gaat de Duitser naar huis?
Nederland is na de top 5 de grootste betaler en een van de oprichters. Maar dat was net niet belangrijk genoeg kennelijk.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Duitsland is één van de Big Five. Maar mocht je nog een Sloveen weg willen pesten dan zou dat zo moeten lukken, ja.
Tja, dat recht heeft ze. Ik hoop van harte voor haar dat haar identiteit dan niet bekend wordt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:23 schreef ESFfan het volgende:
Cameravrouw overweegt vervolgstappen na stopzetten onderzoek Joost Klein: www.rtl.nl/boulevard/ente(...)klein-aan-te-vechten
quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:23 schreef ESFfan het volgende:
Cameravrouw overweegt vervolgstappen na stopzetten onderzoek Joost Klein: www.rtl.nl/boulevard/ente(...)klein-aan-te-vechten
Waar?quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:27 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]![]()
Joost heeft een statement geplaatst
quote:The last couple of months were terrible. Even though I love to perform anywhere around the world, something didn't feel right. Why did we have to wait so long for an answer? Everyday I felt insecure whilst I knew the truth. There is no case against me, because there never was a case.
We should all take care for each other, we should all support each other and we should ALL come together. Companies just want to protect their money and they tried to use me as a shield. A village against the city...
Guess what? LOVE ALWAYS WINS. TRUST THE PROCESS!!!!! EVEN THOUGH I LOST ALL HOPE
WE BACK NOW BABY!!! ALBUM MODE!!!!!!!
"Zeer traumatiserend". Jeetje ik wist niet dat mensen in Zweden zo hard kunnen overdrijven.quote:'Mijn cliënt is zeer bedroefd over het besluit en overweegt of zij het besluit wil aanvechten", zegt hij. "Zij kwam naar Malmö om haar werk te doen op een bijzondere plek waar muziek, inclusie en diversiteit centraal staan. Wat haar overkwam had zij niet verwacht en was zeer traumatiserend. Zij moet nu, helaas, de gevolgen van dat incident dragen." Joost werd na het incident rond het Eurovisiesongfestival gediskwalificeerd.
Aanstellerige kutwijfquote:Op maandag 12 augustus 2024 20:23 schreef ESFfan het volgende:
Pff, er is naar je geluisterd door de EBU door Joost te diskwalificeren, leg je gewoon neer bij het oordeel van de openbaar aanklager. Alsof haar zoveel onrecht is aangedaan.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:23 schreef ESFfan het volgende:
Ik wil grovere taal gebruiken maar dan word ik hier verbannen.quote:
En ik hoop het lekker wel.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, dat recht heeft ze. Ik hoop van harte voor haar dat haar identiteit dan niet bekend wordt.
Zodat een online leger zich op haar stort? Nee, daar sta ik niet achter. Dit hoort via het rechtssysteem te gaan.quote:
De diskwalificatie was nog niet genoeg straf voor haar kennelijk. Wat een immens rotmokkel joh. En kom eens met bewijs.quote:
Dat zou je denken, toch?quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:54 schreef Fretwork het volgende:
Je gaat niet 500k¤ betalen zonder dat dit dichtgetikt is.
Ik geloof het nog ook.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, dit begint wel zielig te worden. Laat gaan mens! Tenzij de EBU hierachter zit natuurlijk…
Dat bewijs is er dus niet…quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:56 schreef Greys het volgende:
[..]
De diskwalificatie was nog niet genoeg straf voor haar kennelijk. Wat een immens rotmokkel joh. En kom eens met bewijs.
Zeer traumatiserendquote:Op maandag 12 augustus 2024 20:28 schreef NailQueen het volgende:
[..]
[..]
"Zeer traumatiserend". Jeetje ik wist niet dat mensen in Zweden zo hard kunnen overdrijven.
Ik gok op het Zweedse equivalent van onze artikel 12 procedure.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:06 schreef Fretwork het volgende:
Maar ook, wat voor vervolgstappen dan? Volgens mij had ze in eerste instantie geen aangifte gedaan zelfs, maar dan nog is het strafrechtelijke deel een gesloten boek.
Dan kan ze dus nog via het burgerrecht materiële schade verhalen? Of misschien wel immateriële schade, geen idee hoe dat in Zweden werkt. Maar dan heb je het dus over smartengeld voor psychisch letsel.
Dus 'k ben elke dag op reis, want de wereld is van mijquote:Op maandag 12 augustus 2024 21:29 schreef d_elise het volgende:
Ondertussen zijn er ook twee Amerikaanse shows bijgekomen: een extra datum voor NYC en een voor LA![]()
Hoop echt dat er een enorme last van hem is afgevallen en dat hij het nu echt kan verwerken.
Daarvoor moet ik me toch verdiepen in het Zweedse rechtquote:Op maandag 12 augustus 2024 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik gok op het Zweedse equivalent van onze artikel 12 procedure.
Jup, alleen kijkt daar kennelijk een andere officier van justitie ernaar ipv bet gerechtshof.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik gok op het Zweedse equivalent van onze artikel 12 procedure.
Als is vastgesteld dat hij niks heeft gedaan waardoor iemand zeker bang was geworden?quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:06 schreef Fretwork het volgende:
Maar ook, wat voor vervolgstappen dan? Volgens mij had ze in eerste instantie geen aangifte gedaan zelfs, maar dan nog is het strafrechtelijke deel een gesloten boek.
Dan kan ze dus nog via het burgerrecht materiële schade verhalen? Of misschien wel immateriële schade, geen idee hoe dat in Zweden werkt. Maar dan heb je het dus over smartengeld voor psychisch letsel.
Lijkt me een stukje lastigerquote:Op maandag 12 augustus 2024 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, dat recht heeft ze. Ik hoop van harte voor haar dat haar identiteit dan niet bekend wordt.
Call 112 for Disqualificationquote:Op maandag 12 augustus 2024 20:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Nederland is na de top 5 de grootste betaler en een van de oprichters. Maar dat was net niet belangrijk genoeg kennelijk.
Nee maar alle gekheid op een stokje:
Voor zo'n grote straf als diskwalificatie zou altijd duidelijk bewijs moeten zijn imho. Anders krijg je dus echt de situatie dat je met een list of verzinsel of overdrijving een concurrent uit kunt schakelen of 'iemand die je gewoon niet leuk vindt'.
Nou dat is natuurlijk niet gezegd, meer dat er geen bewijs is dat het grote angst kan veroorzaken. Maar dat zal haar niet helpen neequote:Op maandag 12 augustus 2024 22:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als is vastgesteld dat hij niks heeft gedaan waardoor iemand zeker bang was geworden?
Sommige mensen
Hoe gaat dat? Wordt haar naam dan per definitie gepubliceerd?quote:
quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:06 schreef Fretwork het volgende:
quote:Openbaar aanklager Fredrik Jönsson bevestigt maandag dat de vrouw 'mijn beslissing kan laten toetsen door een hogere aanklager. Als deze besluit dat mijn oordeel verkeerd was, dan kan het vooronderzoek opnieuw worden geopend.'
Dat wordt in het artikel van RTL Boulevard uitgelegd:quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daarvoor moet ik me toch verdiepen in het Zweedse recht
quote:Openbaar aanklager Fredrik Jönsson bevestigt maandag dat de vrouw 'mijn beslissing kan laten toetsen door een hogere aanklager. Als deze besluit dat mijn oordeel verkeerd was, dan kan het vooronderzoek opnieuw worden geopend.'
Oeps, je was me net voor.quote:
Ik denk dat dan de rechter iets zal moeten zeggen over de openbaarheid. De zaak gaat dan ook niet meer alleen tussen OM en Klein.quote:Op maandag 12 augustus 2024 22:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe gaat dat? Wordt haar naam dan per definitie gepubliceerd?
Er is dus geen causaal verband tussen zijn actie en het bang worden een gewoon persoon. Want anders is het argument van te weinig bewijs niet meer te volgen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 22:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nou dat is natuurlijk niet gezegd, meer dat er geen bewijs is dat het grote angst kan veroorzaken. Maar dat zal haar niet helpen nee
Het OM heeft te weinig bewijs/aanleiding om hier een zaak van te maken en naar de rechter te gaan.quote:Op maandag 12 augustus 2024 22:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er is dus geen causaal verband tussen zijn actie en het bang worden een gewoon persoon. Want anders is het argument van te weinig bewijs niet meer te volgen.
Die meid heeft ervoor gezorgd dat een heel land uit het Songfestival wordt getyft zonder dat ook maar iemand haar identiteit weet en nou is ze nog niet tevreden.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:23 schreef ESFfan het volgende:
Ik vind het nooit zo netjes om iemand van zoiets te betichten, maar dit riekt naar iemand die (ingegeven door haar omgeving wellicht) er een geldbedrag oid uit wilde trekken. Voor het kleine incident is Joost al genoeg gestraft met zijn diskwalificatie, de nasleep ervan en alle roddels die over hem gingen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:23 schreef ESFfan het volgende:
Ook sneu dat je mee moet doen , terwijl je van te voren al weet dat de EBU je niet laat je niet gaat winnen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:29 schreef NailQueen het volgende:
[..]
De deelnemers voor Junior Songfestival zijn al bekend. Dus dat zou een beetje sneu zijn. Bovendien is het een andere omroep die hier verantwoordelijk voor is (NPO ZAPP)
Vind het ook nogal dubbel, ze hebben ook te maken met hetzelfde social media team dat nu alles wat te maken heeft met Nederland zit te censureren.quote:Op maandag 12 augustus 2024 23:49 schreef Dave het volgende:
[..]
Ook sneu dat je mee moet doen , terwijl je van te voren al weet dat de EBU je niet laat je niet gaat winnen.
“Waar rook is, is vuur” is sowieso een gevaarlijke benadering. Het draait immers de bewijslast om, aangezien de beschuldigde nu zijn onschuld moet bewijzen, in plaats van dat degene die beweert dat er iets verkeerds is gebeurd dit hard moet maken. Dat is zeker problematisch zodra er een machtsverhouding is, zoals in dit geval een individu tegen een wereldwijde organisatie. En je ziet nu ook al reacties van het type “de EBU heeft Joost vast niet zomaar gediskwalificeerd”, die dit sentiment nog verder aanwakkeren.quote:Op maandag 12 augustus 2024 22:36 schreef HiZ het volgende:
De discussie is overigens fascinerend. De mensen die in het begin dachten 'waar er rook is, moet er vuur zijn'. Die gaan nu met de stofkam door alles heen om te concluderen dat er vast wel wat (ergs) zal zijn gebeurd, maar dat hij het geluk heeft dat er te weinig bewijs is om hem te veroordelen (in de realiteit natuurlijk niet eens om hem te vervolgen, maar goed.
Dat heet information bias?
Dit is nu wel een probleem inderdaad. De kans dat Nederland leuk gaat scoren is nihil, want de Avrotros als winnende omroep is nu natuurlijk wel de minst favoriete uitkomst voor de EBU.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 07:25 schreef Em31 het volgende:
[..]
Vind het ook nogal dubbel, ze hebben ook te maken met hetzelfde social media team dat nu alles wat te maken heeft met Nederland zit te censureren.
De liedjes zijn al bekend. De winst zat er sowieso al niet inquote:Op maandag 12 augustus 2024 23:49 schreef Dave het volgende:
[..]
Ook sneu dat je mee moet doen , terwijl je van te voren al weet dat de EBU je niet laat je niet gaat winnen.
Dat laatste, een excuses of een gesprek, had de schade van haar zogenaamde trauma kunnen beperken.quote:Op maandag 12 augustus 2024 23:03 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik vind het nooit zo netjes om iemand van zoiets te betichten, maar dit riekt naar iemand die (ingegeven door haar omgeving wellicht) er een geldbedrag oid uit wilde trekken. Voor het kleine incident is Joost al genoeg gestraft met zijn diskwalificatie, de nasleep ervan en alle roddels die over hem gingen.
Bovendien was het al vreemd dat zij destijds op geen enkele manier bereid was om excuses/een gesprek/een vergoeding te accepteren.
Maar het was heel traumatisch voor haar dat ze iemand liepen op te fucken en dat die persoon toen de camera wegduwde/sloeg uit haar handen en ook nog eens meteen sorry zei. Hoop dat ze er ooit weer bovenop komt (quote:Op maandag 12 augustus 2024 23:03 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik vind het nooit zo netjes om iemand van zoiets te betichten, maar dit riekt naar iemand die (ingegeven door haar omgeving wellicht) er een geldbedrag oid uit wilde trekken. Voor het kleine incident is Joost al genoeg gestraft met zijn diskwalificatie, de nasleep ervan en alle roddels die over hem gingen.
Bovendien was het al vreemd dat zij destijds op geen enkele manier bereid was om excuses/een gesprek/een vergoeding te accepteren.
Ik las dat we volgende maand te horen krijgen of NL naar Zwitserland gaat. Maar ik weet het antwoord denk ik al wel (en dat is nee).quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:46 schreef Dave het volgende:
Wat is eigenlijk de deadline voor inschrijven voor 2025?
Ik geloof dat de commissie nooit de inschrijving open heeft gehad.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:46 schreef Dave het volgende:
Wat is eigenlijk de deadline voor inschrijven voor 2025?
Ik bedoelde bij inschrijven voor 't ESF zelf, niet de selectie.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik geloof dat de commissie nooit de inschrijving open heeft gehad.
Klopt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik geloof dat de commissie nooit de inschrijving open heeft gehad.
Dat is op zich niet zo’n probleem. Gewoon even rondbellen of Maan, Numidia, Stefania of Dries R. nog een nummer beschikbaar hebben, en ze scheuren al met gierende banden naar de Avrotros.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:50 schreef Ama het volgende:
Er is op dit moment ook geen songfestivalcommissie om muziek heen te sturen volgens mij.
Durf er wel een wedje op te leggen dat EBU verwacht dat het allemaal blufpoker is. Die gaan er nog bekaaid vanaf komen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:49 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik las dat we volgende maand te horen krijgen of NL naar Zwitserland gaat. Maar ik weet het antwoord denk ik al wel (en dat is nee).
Ik ben te nationalistisch om dan te gaan kijken. Dat had ik daarvoor ook al met finales waarin Nederland niet mee deed. Met de hele geschiedenis daar ook nog es bij opgeteld zenden ze het voor mijn part uit via NPO3 of NPO start.quote:
Ik zou het zelf liever niet kijken, maar voor mijn kind is het een magische traditie. Dit jaar zijn we weggezapt toen Israël kwam en hebben we de halve finale van Joost in de plaats gespeeld. Zoiets doen we volgende keer wel weer.quote:
Kan me voorstellen dat de meeste artiesten er ook volgend jaar niet zoveel zin in hebben om voor NL te gaan na die hele shitshow de laatste paar maanden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:03 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik ben te nationalistisch om dan te gaan kijken. Dat had ik daarvoor ook al met finales waarin Nederland niet mee deed. Met de hele geschiedenis daar ook nog es bij opgeteld zenden ze het voor mijn part uit via NPO3 of NPO start.
Ik verbaas me over het aantal mensen dat toch gaat kijken. Ik ga niet eens kijken als Nederland wel mee doet tenzij de EBU opeens tot inzicht komt, maar die kans acht ik na hun laatste bericht enorm klein.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:03 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik ben te nationalistisch om dan te gaan kijken. Dat had ik daarvoor ook al met finales waarin Nederland niet mee deed. Met de hele geschiedenis daar ook nog es bij opgeteld zenden ze het voor mijn part uit via NPO3 of NPO start.
Oh ik ga het uit gewoonte toch wel aanzetten dan, ken mezelf.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:07 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Ik verbaas me over het aantal mensen dat toch gaat kijken. Ik ga niet eens kijken als Nederland wel mee doet tenzij de EBU opeens tot inzicht komt, maar die kans acht ik na hun laatste bericht enorm klein.
Was dat die man die amper te horen was door het boe geroep in de zaal?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:09 schreef Dave het volgende:
En je weet nu al dat dat een United by Music, Nothing happened show gaat worden, met nog een ode aan Osterdahl himself, omdat die ode dit jaar een beetje in de soep liep.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:09 schreef Ama het volgende:
[..]
Was dat die man die amper te horen was door het boe geroep in de zaal?
Waarom willen mensen zichzelf dat aan doen? Ik word al boos als ik er alleen maar over nadenk, want zo gaat het inderdaad precies zijn in mei.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:09 schreef Dave het volgende:
En je weet nu al dat dat een United by Music, Nothing happened show gaat worden, met nog een ode aan Osterdahl himself, omdat die ode dit jaar een beetje in de soep liep.
Gewoonte, nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:12 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Waarom willen mensen zichzelf dat aan doen? Ik word al boos als ik er alleen maar over nadenk, want zo gaat het inderdaad precies zijn in mei.
Yes, Martin all us single ladies // waiting for the highlight of the show // when Martin licks his lips and says // you're good to go! Österdahlquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:09 schreef Ama het volgende:
[..]
Was dat die man die amper te horen was door het boe geroep in de zaal?
Daarom denk ik ook dat hij bij Sziget dit al wist en daarom ook zei dat het allemaal even fucked gaat.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:18 schreef d_elise het volgende:
Dat vind ik misschien nog wel het trieste van alles: dit was allemaal zo onnodig, voor alle partijen.
Zolang het nummer niet voor 1 september is uitgebracht kan het nog tot maart geloof ik.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:57 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik bedoelde bij inschrijven voor 't ESF zelf, niet de selectie.
De vraag is wel of je er als artiest heel veel aan hebt om juist in het jaar na deze clusterfuck deel te nemen. De publieke opinie hier is al vrij negatief nu, je krijgt er ongetwijfeld heel veel vragen over en daarnaast is het inderdaad de vraag hoe "aardig" de EBU gaat zijn voor de Nederlandse inzending, zeker met dezelfde mensen in de productie als vorig jaar.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is op zich niet zo’n probleem. Gewoon even rondbellen of Maan, Numidia, Stefania of Dries R. nog een nummer beschikbaar hebben, en ze scheuren al met gierende banden naar de Avrotros.
Voor het ESF zelf lijkt me dat er tot aan de deadline van de liedjes zelf (begin maart) altijd wel een ingang is voor een grote geldschieter als Nederland, mocht er toch nog een compromis bereikt worden.
Bedacht door de Zweedse commentator Edward Af Sillen, die al meerdere keren de kont van de EBU en Osterdahl heeft gekust door opmerkingen te maken dat de diskwalificatie terecht wasquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:11 schreef H_T het volgende:
[..]
In de finale was een van de intervalacts een liedje dat hij zo geweldig was. Dat viel ook niet echt lekker
Dan zijn we weer een jaar verder, en de tijd heelt de wonden toch geleidelijk. Ook al zou het een ESF zijn zonder het gebruikelijke enthousiasme in Nederland, dan nog zou de gemiddelde B-artiest meteen tekenen voor een gegarandeerde hit, airplay en aandacht.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De vraag is wel of je er als artiest heel veel aan hebt om juist in het jaar na deze clusterfuck deel te nemen. De publieke opinie hier is al vrij negatief nu, je krijgt er ongetwijfeld heel veel vragen over en daarnaast is het inderdaad de vraag hoe "aardig" de EBU gaat zijn voor de Nederlandse inzending, zeker met dezelfde mensen in de productie als vorig jaar.
Ik denk eigenlijk ook nog wel dat ze dit als mooie kans zagen om ‘m eruit te gooien, maar dat dat social media team sowieso al geïrriteerd was dat hij niet precies deed wat ze wilden in al die TikTok-filmpjes. Plus die persconferentie natuurlijk waar hij direct de EBU aansprak. Ze hebben sowieso een hekel aan ‘m gehad, ironisch genoeg was hij dan juist de enige die wel echt voor views zorgde.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:34 schreef TheVulture het volgende:
Las gisteren nog wel een interessante discussie over de hoe de EBU het aan heeft gepakt. In dit geval hebben ze niet alleen de artiest maar de hele omroep/inzending gediskwalificeerd, en dat is ook waar de schoen nogal wringt en waar in mijn ogen ook het disproportionele zit van dit alles. Had gewoon dat halve finale optreden laten zien en de ophef en clusterfuck zou toch een tandje minder groot zijn geweest.
Wat die dame betreft, ik hoop voor haar dat het dit allemaal waard is. Tot nu toe is haar identiteit nog geheim kunnen blijven maar die kans wordt zo wel steeds kleiner, en we weten hoe het tegenwoordig werkt in de maatschappij.
Het klinkt alsof die vrouw eerder al iets heftigs heeft meegemaakt en daarom zo reageert op Joost zijn actie. Wellicht schrok ze zo van zijn handbeweging, dat een oud trauma naar boven kwam.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat laatste, een excuses of een gesprek, had de schade van haar zogenaamde trauma kunnen beperken.
Maar nee: Joost moet branden blijkbaar.
Na maandenlang wachten en onzekerheid voor alle partijen, zou ze er graag nog een tijdje wachten achteraan plakken.
Laat het gaan.
Volgens mij deed ze dat later alsnog.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 12:45 schreef Fretwork het volgende:
Heeft iemand de tijdlijn nog scherp met aangifte enzo? Ik geloof dat in eerste instantie die cameravrouw geen aangifte had gedaan, maar wie dan wel?
Aha, daar was ie weer! De typische "vroeger met orkest was alles beter"-boomer reactiequote:
Aan de andere kant vroeger toen er nog een orkest was...quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:46 schreef d_elise het volgende:
[..]
Aha, daar was ie weer! De typische "vroeger met orkest was alles beter"-boomer reactie
En 1 camera, en geen social media team… was dit nooit gebeurd!quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Aan de andere kant vroeger toen er nog een orkest was...
Exact het is allemaal de schuld van de rabo ebuquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:55 schreef Dave het volgende:
[..]
En 1 camera, en geen social media team… was dit nooit gebeurd!
Gewoon een normaal liedje zingen zonder poespas en gedoe. Kijk maar naar Nicole van een paar jaar geledenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:46 schreef d_elise het volgende:
[..]
Aha, daar was ie weer! De typische "vroeger met orkest was alles beter"-boomer reactie
Voor mezelf sprekend: ik vind het ESF leuk. Het is iets waar ik elk jaar een week voor vrij neem, en waar ik van geniet. En hoewel ik de diskwalificatie van Joost onterecht vind, en de EBU momenteel niet m'n favoriete organisatie is, zorgt het er niet voor dat ik het songfestival nu opeens niet meer leuk vind. Dus ja, ik ga gewoon kijken en alles volgen. Ik zou het zelfs prima vinden als NL gewoon meedoet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:12 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Waarom willen mensen zichzelf dat aan doen? Ik word al boos als ik er alleen maar over nadenk, want zo gaat het inderdaad precies zijn in mei.
Dat heb ik uiteindelijk ook wel, maar ik heb wel sterk het gevoel dat we echt alleen mee moeten doen als er in de organisatie wat verandert...quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Voor mezelf sprekend: ik vind het ESF leuk. Het is iets waar ik elk jaar een week voor vrij neem, en waar ik van geniet. En hoewel ik de diskwalificatie van Joost onterecht vind, en de EBU momenteel niet m'n favoriete organisatie is, zorgt het er niet voor dat ik het songfestival nu opeens niet meer leuk vind. Dus ja, ik ga gewoon kijken en alles volgen. Ik zou het zelfs prima vinden als NL gewoon meedoet.
Dat zou wel het beste zijn. Maar ik weet niet, iets staat me ook tegen in het uit protest wegblijven. Ik snap waarom, als er wordt besloten dat te doen, maar volgens mij levert het je verdomd weinig op.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat heb ik uiteindelijk ook wel, maar ik heb wel sterk het gevoel dat we echt alleen mee moeten doen als er in de organisatie wat verandert...
Dat klopt, maar meedoen onder dezelfde omstandigheden als dit jaar levert je ook helemaal niets op denk ik.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:27 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat zou wel het beste zijn. Maar ik weet niet, iets staat me ook tegen in het uit protest wegblijven. Ik snap waarom, als er wordt besloten dat te doen, maar volgens mij levert het je verdomd weinig op.
Meedoen levert al helemaal niets op en het geeft de indruk alsof we de EBU hun gelijk geven.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:27 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat zou wel het beste zijn. Maar ik weet niet, iets staat me ook tegen in het uit protest wegblijven. Ik snap waarom, als er wordt besloten dat te doen, maar volgens mij levert het je verdomd weinig op.
Inderdaad, gisteren hadden ze de kans om met een ander soort statement te komen, maar dat hebben ze totaal niet gedaan. Dan is het ook wel klaar.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:53 schreef Miloutchi het volgende:
Ik zou liever ook gewoon meedoen, maar ik vind niet dat Nederland moet meedoen zonder excuses en/of verbetering en zoals het er nu naar uitziet, komt er nog niet eens een “we betreuren het dat het zo heeft moeten lopen”. En dat complete gebrek aan inzicht in de situatie doet mij ook niet echt gerust stemmen dat er verbeteringen op ander vlak gaan komen.
Als je dan toch meedoet, zeg je dus eigenlijk tegen de EBU dat ze je kunnen naaien waar je bij staat en dat je dat gewoon pikt.
En los gezien daarvan was deze editie nu ook niet echt de meest plezierige. Als het volgend jaar weer zo gaat, missen we echt niks.
Die intervalact didn't aged wellquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:11 schreef H_T het volgende:
[..]
In de finale was een van de intervalacts een liedje dat hij zo geweldig was. Dat viel ook niet echt lekker
Je komt nu ook op een punt dat de onderlinge relaties zodanig verziekt zijn, dat je weet dat je competitief niets gaat bereiken. De regie, startpositie, interviewtjes tussendoor, dat gaat allemaal niet constructief zijn voor Nederland. Om nog maar te zwijgen over de jury’s, waarin ongetwijfeld leden gaan zitten die negatieve associaties maken met Nederland, zeker mocht Joost nog eens gaan. Dus je doet op voorhand al hooguit mee voor een finaleplaats.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat klopt, maar meedoen onder dezelfde omstandigheden als dit jaar levert je ook helemaal niets op denk ik.
Het moet ook niet aangenaam zijn om als Nederlandse delegatie daar wat vrolijk te moeten gaan doen en doen alsof er niks gebeurd is. Ik zou het in ieder geval toch niet willen en ook niet kunnen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je komt nu ook op een punt dat de onderlinge relaties zodanig verziekt zijn, dat je weet dat je competitief niets gaat bereiken. De regie, startpositie, interviewtjes tussendoor, dat gaat allemaal niet constructief zijn voor Nederland. Om nog maar te zwijgen over de jury’s, waarin ongetwijfeld leden gaan zitten die negatieve associaties maken met Nederland, zeker mocht Joost nog eens gaan. Dus je doet op voorhand al hooguit mee voor een finaleplaats.
Dat vind ik niet per se het geval. Maar goed, eerst maar eens kijken hoe de EBU editie 2025 gaat aanpakken.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Meedoen levert al helemaal niets op en het geeft de indruk alsof we de EBU hun gelijk geven.
Verhaal een beetje aandikken, beetje zielig doen nu met vervolgstappen dreigen... ja doei, hier zijn de maskers nu wel af gegaan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:31 schreef Sableheart het volgende:
De cameravrouw krijgt hier meer negativiteit over zich heen dan terecht is. Als de EBU een afspraak over Joost Klein niet filmen inderdaad naar haar gecommuniceerd had, zou zij niet zo door de EBU in bescherming genomen worden (omdat ze strijdig met de opdracht werktte). Dus deed ze gewoon haar werk, waarbij ze zich aangevallen voelde, waar ze vervolgens actie op onderneemt.
Hier moet ik tegen die tijd wel aan herinnert wordenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:53 schreef TheVulture het volgende:
1 september is blijkbaar op de socials omgedoopt tot Europapa-streaming day, om een stil protest richting de EBU te sturen en Joost nog eens een hart onder de riem te steken
Geen slechte analyse. Echter, als je begint met de basisaanname dat de EBU er een zooitje van maakte, dan is er niet meer per definitie een conclusie te trekken over hoe/of ze de cameravrouw hebben aangestuurd.quote:
Tot op de dag van vandaag wordt die jongen woman beater genoemd, de EBU wist heel goed wat ze deden met het benoemen van ‘young female member’. En uit die reactie van gisteren zag je ook dat hij er hoe dan ook uit moest, aangezien nu de aangifte ineens niet meer een rol speelde. Een heel vuil spelletje. Gisteren kregen ze een kleine uitweg, maar het is blijkbaar een hill to die on.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Geen slechte analyse. Echter, als je begint met de basisaanname dat de EBU er een zooitje van maakte, dan is er niet meer per definitie een conclusie te trekken over hoe/of ze de cameravrouw hebben aangestuurd.
Wat ik ook mis (en dat is mijns inziens incompetentie of opzet) is de radiostilte vanuit EBU waardoor het grote publiek alle ruimte kreeg om zich veel ergere zaken voor te stellen. Als de EBU niet incompetent is, dan is het opzettelijk de publieke opinie tegen Joost in het harnas jagen. Sommige mensen zijn zelfs nooit over die eerste indruk heengekomen. Als AvroTros ergens steken heeft laten vallen in het beschermen van hun artiest is het dat ze daar de regie volledig aan EBU hebben overgelaten. Begrijpelijk op het moment zelf, maar achteraf gegeven het gebrek aan bewijs de verkeerde beslissing.
Even los van of de artiest Joost fair bejegend wordt, ik denk niet dat de organiserende landen voor dit gebrek aan professionalisme en transparantie van de EBU zouden moeten staan. Het is duidelijk dat de EBU hier een andere visie over heeft en het enige machtsmiddel wat Nederland/AvroTros heeft is even wat afstand nemen en iedereen die het wil weten vertellen waarom.
Dat is-ie al.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:14 schreef Arcee het volgende:
Blijft toch zonde dat we nooit zullen weten hoe hoog Europapa geëindigd zou zijn. Het heeft alles in zich om een klassieker te worden, als het dat al niet is.
Ik dacht dat die lieverds hier een extra podcast van zouden makenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:41 schreef Momo het volgende:
Oh er is ook een Nederlandse versie
EBU EN AVROTROS ONEENS OVER FILMAFSPRAKEN JOOST KLEIN
https://eurovoix.com/author/jamesstephenson/quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:53 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik dacht dat die lieverds hier een extra podcast van zouden maken
Maar als dat niet mogelijk is is dit ook prima
Van welk platform is James Stephenson? #durftevragen
Duidelijk. Geen afspraken gemaakt en de regels gelden ook voor Klein. Zijn we van dat talking point ook weer af.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:41 schreef Momo het volgende:
Oh er is ook een Nederlandse versie
EBU EN AVROTROS ONEENS OVER FILMAFSPRAKEN JOOST KLEIN
Lees even verder, er zijn wel afspraken gemaakt en hier is bewijs van.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Duidelijk. Geen afspraken gemaakt en de regels gelden ook voor Klein. Zijn we van dat talking point ook weer af.
Mogen we dat bewijs even zien dan? Of gaan we op de verklaringen van de (vertegenwoordiger van) de dader af tegenwoordig? Net als dat er niets fysieks gebeurd zou zijn de vorige keer.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:59 schreef summer52 het volgende:
[..]
Lees even verder, er zijn wel afspraken gemaakt en hier is bewijs van.
Ah joh ik ga hier verder helemaal niet meer op reageren. Dat heeft bij u heel weinig zin.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mogen we dat bewijs even zien dan? Of gaan we op de verklaringen van de (vertegenwoordiger van) de dader af tegenwoordig? Net als dat er niets fysieks gebeurd zou zijn de vorige keer.
Nee, maar laten we wel op de verklaringen van de (vertegenwoordiger van) de EBU af gaan.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mogen we dat bewijs even zien dan? Of gaan we op de verklaringen van de (vertegenwoordiger van) de dader af tegenwoordig? Net als dat er niets fysieks gebeurd zou zijn de vorige keer.
De scheidsrechter is nog altijd een betrouwbaardere partij dan degene die net rood gehad heeft. Zeker als die laatste aantoonbaar onzin verkocht heeft (er zou niets fysieke gebeurd zijn, de politie concludeerde anders).quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:02 schreef Dave het volgende:
[..]
Nee, maar laten we wel op de verklaringen van de (vertegenwoordiger van) de EBU af gaan.
Hou es op met je gezuig man.
Dus EBU zegt A en Avrotros zegt B. En dan lees je dat dus als dat A dus 100% waar is en B dus complete onzin moet zijn?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Duidelijk. Geen afspraken gemaakt en de regels gelden ook voor Klein. Zijn we van dat talking point ook weer af.
De EBU is geen scheidsrechter maar ook gewoon een partij in dit conflict hoor.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De scheidsrechter is nog altijd een betrouwbaardere partij dan degene die net rood gehad heeft. Zeker als die laatste aantoonbaar onzin verkocht heeft (er zou niets fysieke gebeurd zijn, de politie concludeerde anders).
Hij leest alleen wat in zijn straatje past.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:06 schreef Momo het volgende:
[..]
De EBU is geen scheidsrechter maar ook gewoon een partij in dit conflict hoor.
Ik denk ook dat dit het geval is. Maar AvroTros zegt bewijs te hebben en dit aan de EBU heeft laten zien. Als het dan door iemand beslist was, maar niet doorgegeven is oid, dan kunnen ze nu toch alsnog zeggen dat er sprake is geweest van een onfortuinlijke miscommunicatie. Maar goed, dan verwacht je misschien teveel van de EBU natuurlijk.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:10 schreef Momo het volgende:
Het zou natuurlijk ook een misverstand kunnen zijn dat iemand binnen EBU heeft ingestemd maar anderen daar niet van op de hoogte waren.
Bij deelname aan het Eurovisie Songfestival verplichten alle artiesten zich aan de regels van het evenement, waaronder de mogelijkheid om backstage gefilmd te worden.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:45 schreef -Bubseltje- het volgende:
De AvroTros heeft bewijs en dan nog ontkennen![]()
![]()
Stoppen met die onzin echt![]()
Er staat toch dat het tot 9 mei wel gerespecteerd werd, dit is een gevalletje van woord tegen woord.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:16 schreef Za het volgende:
[..]
Bij deelname aan het Eurovisie Songfestival verplichten alle artiesten zich aan de regels van het evenement, waaronder de mogelijkheid om backstage gefilmd te worden.
We zijn ons bewust van de druk die deelname aan het grootste live muziekevenement ter wereld kan veroorzaken bij artiesten en medewerkers. Dit rechtvaardigt echter op geen enkele manier ongepast gedrag, en we blijven achter ons besluit staan om Joost Klein te diskwalificeren voor zijn schending van de regels. We zullen geen bedreigingen tegen ons personeel tolereren tijdens de uitvoering van hun taken.”
https://www.songfestivalp(...)fspraken-joost-klein
Klare taal.
En ongepast gedrag was er meer dan eenmalig.
Het is ook een keer klaar natuurlijk.
Waar is "het bewijs" van de AvroTros? Ik gok iets in de trant van "vedette Joost wilde niet dat zus en zo, maar dat werd niet gerespecteerd"?
EBU geeft nog helemaal niks concreet gedaan met alle klachten achter de schermen dit jaar behalve een WC-eend onderzoek naar buiten brengen. Ik steek voor helemaal niemand mijn handen in het vuur.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:27 schreef alpeko het volgende:
Wat is er met je aan de hand @:trein2000 ? Je leest toch ook dat de AVRO/TROS zegt bewijs overhandigt te hebben aan de EBU. Waarom wil je die eerste partij niet geloven en de tweede wel terwijl die al eerder onzin heeft verkondigd door te stellen dat er bewijs tegen Klein was. Ik zou voor de EBU ook mijn handen niet in vuur steken in ieder geval.
Volgens de AvroTros, niet volgens de EBU.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:26 schreef Momo het volgende:
Er staat toch dat het tot 9 mei wel gerespecteerd werd, dit is een gevalletje van woord tegen woord.
Het grappigste aan dit is toch wel de ‘we willen het er niet meer over hebben’ opmerking.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:41 schreef Momo het volgende:
EBU AND AVROTROS CLASH OVER FILMING AGREEMENTS
Waarom zou de AvroTros bewijs leveren aan de EBU, wanneer een dergelijk verzoek bij de EBU ingediend zou moeten zijn geweest (en afgewezen gezien de regels die voor iedere deelnemer gelden).quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:27 schreef alpeko het volgende:
Wat is er met je aan de hand @:trein2000 ? Je leest toch ook dat de AVRO/TROS zegt bewijs overhandigd te hebben aan de EBU.
Ohja zijn hun regels duidelijk dan? Als je beetje songfestival volgt zie je dat veel meer is dan persvragen beantwoorden bij een persco en wat foto's achter de schermen. Foto's en filmpjes voor instagram op meerdere momenten. Tiktok filmpjes en challenges meedoen. Backstage content. Filmpjes opnemen met Rylan. Eurovision Podcast. Tiktok live etc. Staat dat allemaal ergens vast ergens?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:44 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens de AvroTros, niet volgens de EBU.
Hun regels zijn duidelijk. De deelnemers dienen zich te houden aan de regels van het evenement, daaronder valt gefotografeerd worden, maar bv ook het rondje met de persvragen.
JK is geen God, die privileges heeft boven anderen of zich provocerend kan gaan opstellen bij onderdelen van het event.
Ik snap überhaupt niet wat er nou zo leuk is aan 20 korte filmpjes van 10 seconden van artiesten die voorbij komen na een optreden. Op Instagram zou ik die zooi van grote accounts ook het liefst uit willen zetten, boeit me geen flikker.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:04 schreef Momo het volgende:
Sowieso zijn die hele tiktok filmpjes wel een recept voor drama. Het zijn artiesten met een eigen identiteit/imago met velen van hun iemand die ook hun social media gedeeltelijk onderhoud. Waarom moeten 40 landen allemaal hetzelfde filmpje opnemen? Geef artiesten veel meer vrijheid om social media content te maken voor je platform.
Je weet op wie je reageert toch.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja zijn hun regels duidelijk dan? Als je beetje songfestival volgt zie je dat veel meer is dan persvragen beantwoorden bij een persco en wat foto's achter de schermen. Foto's en filmpjes voor instagram op meerdere momenten. Tiktok filmpjes en challenges meedoen. Backstage content. Filmpjes opnemen met Rylan. Eurovision Podcast. Tiktok live etc. Staat dat allemaal ergens vast ergens?
https://eurovision.tv/about/rules
Hij heeft die privileges inderdaad niet zo maar, maar hij mag er natuurlijk wel nog altijd om vragen. Als de AVROTROS en Joost vervolgens denken dat er afspraken gemaakt zijn en de EBU zegt later van niet, dan heeft ofwel de EBU niet goed gecommuniceerd of AVROTROS niet goed geluisterd. Of allebei. Maar dat er iets mis is gegaan, dat is wel duidelijk.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:44 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens de AvroTros, niet volgens de EBU.
Hun regels zijn duidelijk. De deelnemers dienen zich te houden aan de regels van het evenement, daaronder valt gefotografeerd worden, maar bv ook het rondje met de persvragen.
JK is geen God, die privileges heeft boven anderen of zich provocerend kan gaan opstellen bij onderdelen van het event.
Het wordt ook voor geen meter bekeken. Of nouja alleen die van Joost dan dit jaar.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap überhaupt niet wat er nou zo leuk is aan 20 korte filmpjes van 10 seconden van artiesten die voorbij komen na een optreden. Op Instagram zou ik die zooi van grote accounts ook het liefst uit willen zetten, boeit me geen flikker.
Ik weet niet of de AVROTROS dat mag volgens de juridische verplichtingen uit dat contract. De EBU verschuilt zich al sinds mei achter dat contract. Waarom iemand dat in hemelsnaam ooit zou willen tekenen mag Joost weten.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:03 schreef d_elise het volgende:
Ik snap nog enigszins dat de AvroTros het nog binnenskamers probeert op te lossen door dat gesprek te willen afdwingen, maar aan de reacties van de EBU te zien komt er totaal geen vredespoging vanaf hun kant. Dan zou ik als de AT ook gewoon alles opengooien. Hopelijk gaan ze dat ook doen.
Hij mag er om vragen. En wanneer dat verzoek op zeker moment niet gehonoreerd wordt, kan hij dat door zijn manger/bodyguard/AvroTros laten aankaarten ipv een camera te beschadigen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:58 schreef Miloutchi het volgende:
Hij heeft die privileges inderdaad niet zo maar, maar hij mag er natuurlijk wel nog altijd om vragen. Als de AVROTROS en Joost vervolgens denken dat er afspraken gemaakt zijn en de EBU zegt later van niet, dan heeft ofwel de EBU niet goed gecommuniceerd of AVROTROS niet goed geluisterd. Of allebei. Maar dat er iets mis is gegaan, dat is wel duidelijk.
Het is aan de organisaties van deelnemende landen om zich hiervan op de hoogte te stellen en hun inzending daarover te informeren.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja zijn hun regels duidelijk dan? Als je beetje songfestival volgt zie je dat veel meer is dan persvragen beantwoorden bij een persco en wat foto's achter de schermen. Foto's en filmpjes voor instagram op meerdere momenten. Tiktok filmpjes en challenges meedoen. Backstage content. Filmpjes opnemen met Rylan. Eurovision Podcast. Tiktok live etc. Staat dat allemaal ergens vast ergens?
https://eurovision.tv/about/rules
Ze kunnen alleen iemand dwingen er aan mee te doen als dat ergens in een contract staat. Staat er in het contract dat voor Tiktok die filmpjes en foto's moesten worden gemaakt als de artiesten het podium afkomen? Of staat dat allemaal niet zo vast?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:09 schreef Za het volgende:
[..]
Het is aan de organisaties van deelnemende landen om zich hiervan op de hoogte te stellen en hun inzending daarover te informeren.
Dat achter de schermen gefilmd zou worden was blijkbaar bekend, anders konden ze ook geen verzoek doen om JK daarvan vrij te stellen.
Een persrondje spreekt voor zich, en daarbij gedroeg onze deelnemer zich als een klein kind.
Blijkbaar, anders kun je van tevoren geen verzoek indienen om Joost daarvan vrij te stellen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:15 schreef Momo het volgende:
Ze kunnen alleen iemand dwingen er aan mee te doen als dat ergens in een contract staat. Staat er in het contract dat voor Tiktok die filmpjes en foto's moesten worden gemaakt als de artiesten het podium afkomen? Of staat dat allemaal niet zo vast?
Eens, meer dan kinderachtig zelfs, maar dat betrof niet de deelnemer zelf, als we het over hetzelfde hebben.quote:Waren er wel meer kinderachtig achter de schermen.
Het is compleet anders inderdaad en véél meer dan enkele jaren geleden. Tijdens het ESF in Rotterdam hoefde er niemand te karaoken onder de douche voor het social media team, en volgens mij ook geen Reddit Q&A en volgens mij ook geen Tiktokkies etc etc.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:58 schreef Momo het volgende:
Is trouwens veel veranderd aan de social media sinds dat hele TikTok sponsorship met de EBU (sinds 2022 toch?). Zien jullie Anouk al bellen blazen en karaoke zingen voor TikTok? Filmpjes maken over hun meest gênante moment ooit als artiest? Filmpjes over je huisdieren? Volgens mij zitten veel artiesten daar niet perse op te wachten, die zouden veel liever zelf iets bedenken.
Er was ook een Vlaamse cameraman die zei dat er verschillende afspraken kunnen zijn met artiesten en je daar rekening mee houdt (en het dan alsnog mis kan gaan zoals hier).quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:23 schreef Miloutchi het volgende:
Ik las dit op Eurovision Reddit. Ik weet niet of het klopt, dus zou leuk zijn als anderen het kunnen bevestigen of ontkrachten:
AVROTROS seems to be confident in their claims that there was some sort of agreement. They also said that upon 9th May it was respected.
And when I think about it. It is true. Before 9th May Joost did not appear in all of the social media posts that the other participants did. He was allowed to sing Crazy Frog instead of his esc song like the rest of participants, in the first TikTok footage from the first rehearsal I noticed that most of the participants had to do some introduction, say a few words to the camera, Joost’s rehearsal footage however did not have this and it was pretty short in general. Also pre contest, the esc account posted these selfies with a few questions and Joost also didn’t have to do these.
What I mean to say is the fact that he didn’t have to do the activities mentioned above does suggest that there was in fact some sort of agreement about his participation in the esc social media.
In godsnaam, begin je eigen thread, “alles ligt altijd aan Joost Klein”. Dan hoeven we hier niet steeds langs die verbale diarree te scrollen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:31 schreef Za het volgende:
[..]
Blijkbaar, anders kun je van tevoren geen verzoek indienen om Joost daarvan vrij te stellen.
[..]
Eens, meer dan kinderachtig zelfs, maar dat betrof niet de deelnemer zelf, als we het over hetzelfde hebben.
Hij zal het spoor inmiddels ook wel bijster zijn, hi ha ho.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:08 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Hij leest alleen wat in zijn straatje past.
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Concertje voor de deur van de EBU?
Joost was volgens mij ook de enige die niet meedeed aan Eurovision - a little bit more. We dachten toen nog dat zijn collab met Käärijä daarin te zien kregen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:43 schreef d_elise het volgende:
Ik kan me wel herinneren dat het opviel dat Joost als enige niet op sommige momenten in van die "lollige" filmpjes verscheen en dat we het daar ook nog over hadden hier.
En als we praten over kinderachtig, ik vond de zangeres van Griekenland groter kinderachtig (als je het dan zo wil noemen) gedrag vertonen dan Joost tijdens die persconferentie. Zeker achteraf gezien nu we weten dat het incident met Joost en de cameravrouw vlak daarvoor was gebeurd.
Ik denk dat dat ook komt omdat wij in 2020/2021 begonnen zijn met de online content. Daarvoor was Nikkie er in eerste instantie er bij gekomen. Dat was een schot in de roos en vanaf 2022 kwam die Tiktok deal.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:58 schreef Momo het volgende:
Is trouwens veel veranderd aan de social media sinds dat hele TikTok sponsorship met de EBU (sinds 2022 toch?). Zien jullie Anouk al bellen blazen en karaoke zingen voor TikTok? Filmpjes maken over hun meest gênante moment ooit als artiest? Filmpjes over je huisdieren? Volgens mij zitten veel artiesten daar niet perse op te wachten, die zouden veel liever zelf iets bedenken.
Ben ook benieuwdquote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:25 schreef d_elise het volgende:
Morgen heeft Joost z'n eerste optreden nadat naar buiten kwam dat de zaak geseponeerd is. En dat optreden is op een festival in Zwitserland, waar ook Nemo en Windows95Man optreden. Mooi toeval.
Ben benieuwd of/wat Joost gaat zeggen en of we een nieuwe foto krijgen van het drietal
Ik hoop het. Al hebben ze maar een screenshot van een mail of appje.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:01 schreef TheVulture het volgende:
Ik schat AVROTROS wel zo in dat het bewijs van de afspraken zwart op wit staat, want anders blijf je niet zo stellig. De EBU doet er waarschijnlijk alles aan op de straat schoon te vegen, maar ze vergissen zich denk ik schromelijk dat AVROTROS nu niet meer gaat los laten en doorbijt.
Cornald heeft het bericht in ieder geval ook alweer gedeeld.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:01 schreef TheVulture het volgende:
Ik schat AVROTROS wel zo in dat het bewijs van de afspraken zwart op wit staat, want anders blijf je niet zo stellig. De EBU doet er waarschijnlijk alles aan op de straat schoon te vegen, maar ze vergissen zich denk ik schromelijk dat AVROTROS nu niet meer gaat los laten en doorbijt.
Ik geloof best dat ze zoiets hebben. Maar ik geloof ook wel dat er geen reden is om dat nu meteen in de openbaarheid te gooien. Zeker met nog potentieel een zeer lastige rechtszaak in het vooruitzicht.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop het. Al hebben ze maar een screenshot van een mail of appje.
Oh van mij hoeven ze het ook niet (nu) bekend te maken hoor! Ik hoop gewoon dat ze inderdaad zo stellig zijn en het weerspreken omdat ze dus iets hebben. Al is het maar een mail of screenshotje. Want dan kan je het dus inderdaad zo lekker stellig blijven volhouden omdat je dat altijd nog achter de hand hebt.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik geloof best dat ze zoiets hebben. Maar ik geloof ook wel dat er geen reden is om dat nu meteen in de openbaarheid te gooien. Zeker met nog potentieel een zeer lastige rechtszaak in het vooruitzicht.
En de upside van het nu delen is voor Avrotros sowieso minimaal. Het ESF is nu nergens relevant nieuws. En allerlei figuren hier en op de sociale media met meer chromosomen dan UK dit jaar punten had, zullen minutieus zoeken of er iets te vinden is dat dubbelzinnig uitgelegd zou kunnen worden, of gewoon roepen dat bij nader inzien de EBU helemaal niet dergelijke afspraken hoeft te maken.
Cijfernerdquote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:26 schreef BillDauterive het volgende:
Tot nu toe is elke songfestivalfinale in een jaar eindigend op '5', na 1975, er eentje geweest zonder Nederland.
Ik zie ons volgend jaar niet in de finale staan.
Dit topic is voor alle meningen, dus we gaan niet op deze tour. Dankjewel.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:50 schreef Aadrianus het volgende:
Ik kan me voorstellen dat AvroTros op dit moment nog probeert om met EBU tot een overeenstemming te komen waar ze profijt van hebben. Die kans verkloot je waarschijnlijk wel als je bewijzen van afspraken in het publieke domein gaat gooien. Maar als EBU halsstarrig blijft, mag ik hopen dat er een gecoördineerde actie komt waarbij alle Boulevard Telegraaf en Avontblatte klonen dat bewijs krijgen toegestuurd en in de headlines gooien.
En even terzijde, misschien kunnen Trein en Za samen in een privé-coupé topic hun ditjes en datjes delen? Dan kan iedereen die daarin geïnteresseerd is alles lezen, maar blijven de anderen er in dit topic van verschoond.
Waarom kun je geen tegengeluid verdragen?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:44 schreef blackswangreen het volgende:
In godsnaam, begin je eigen thread, “alles ligt altijd aan Joost Klein”. Dan hoeven we hier niet steeds langs die verbale diarree te scrollen.
Sorry, dit gaat allemaal met zo'n sneltreinvaart (ook voor ons) en was het beter om dit als geschreven artikel te doen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:53 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik dacht dat die lieverds hier een extra podcast van zouden maken
Maar als dat niet mogelijk is is dit ook prima
Van welk platform is James Stephenson? #durftevragen
Het is een forum for songfestivalfans. Da’s de letterlijke definitie van een fanboard.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 23:56 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom kun je geen tegengeluid verdragen?
Dit is geen fan board.
"we" is jij en je ouders, broers en zussen, tesamen gezellig achter de computer en fans van Europapa? Gezellig![]()
Top bezig. Heb het idee dat jullie er als enige bovenop zitten!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Sorry, dit gaat allemaal met zo'n sneltreinvaart (ook voor ons) en was het beter om dit als geschreven artikel te doen.
Het is nogal een ehm aparte situatie dat je als Songfestival journalist/podcaster ook ineens met een openbaar aanklager aan de lijn hangt enzo. Maar blij dat jullie het lezen en zien wat we doen.
En dan is de EBU verantwoordelijk voor deze idiote opgeblazen clusterfuck.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:10 schreef Momo het volgende:
Het zou natuurlijk ook een misverstand kunnen zijn dat iemand binnen EBU heeft ingestemd maar anderen daar niet van op de hoogte waren.
Dit dus. Zij zijn verantwoordelijk voor de handelingen van hun eigen medewerkers, tenzij er sprake was van kwade bedoelingen, maar het klinkt als incompetentie en dan is het toch echt hun schuld.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 08:36 schreef Andromache het volgende:
[..]
En dan is de EBU verantwoordelijk voor deze idiote opgeblazen clusterfuck.
Oh het is geen verwijd hoor! Ik vind het heel goed wat jullie doenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Sorry, dit gaat allemaal met zo'n sneltreinvaart (ook voor ons) en was het beter om dit als geschreven artikel te doen.
Het is nogal een ehm aparte situatie dat je als Songfestival journalist/podcaster ook ineens met een openbaar aanklager aan de lijn hangt enzo. Maar blij dat jullie het lezen en zien wat we doen.
Jullie zijn sowieso enorm goed bezig. Daar kunnen veel professionele media nog wat van lerenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Het lastige bij het ESF is ook dat je de kansen van landen redelijk subtiel de nek om kan draaien, zonder dat het enorm opvalt. Bij een groot voetbaltoernooi is er nog weleens ophef als een land opzichtig wordt bevoordeeld, meestal het gastland of een land met een sterspeler, met een goedkope penalty of (niet gegeven) rode kaart. Maar een slechte startpositie, veel wide shots of geen interviewtjes tussendoor zijn niet bepaald zaken die enorm opvallen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 09:25 schreef Dave het volgende:
Volgens mij zei iemand anders het hier gisteren ook al (Fred?), maar zie eigenlijk ook nog niet goed hoe dit in de toekomst weer goed zou moeten komen, behalve dan dat het wellicht verjaart, wegzakt met de tijd.
Beide partijen hebben zich inmiddels zover ingegraven, dat dit niet wordt opgelost zonder gezichtsverlies voor één van beide. (Dit is met wat ik ken van 't verhaal vind ik vooral de EBU aan te rekenen).
Stel dat we wel weer mee gaan doen, dan kunnen we denk ik de komende jaren een eventuele winst wel vergeten door te verwachten tegenwerking.Mag ik zo slecht denken over de EBU? Ja, dat mag ik inmiddels wel.
Dat wordt sowieso lastig want genoeg andere landen hebben om hun eigen redenen geklaagd bij de EBU, en die horen bij die 36. Tis maar de vraag of iedereen weer braaf in het gareel wil lopen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Jullie zijn sowieso enorm goed bezig. Daar kunnen veel professionele media nog wat van leren![]()
Het enige wat jammer is (journalistiek dan, er is sowieso vrij veel nogal jammer aan deze zaak momenteel), of onbevredigend, is dat dit soort ESF-gerelateerd nieuws in augustus het grote publiek uiteraard nogal ontgaat, want die zijn er nu niet mee bezig. En ook dat de uitkomst redelijk vast lijkt te liggen, met een Nederland dat zich terugtrekt, en een EBU die met de andere 36 landen doorgaat alsof er niets gebeurd is.
Ergens blijft dat startpositiesysteem nog steeds natuurlijk vreselijk doorzichtig. Favorieten van de EBU die steeds maar weer een goed plekje krijgen (Australië of Noorwegen bijvoorbeeld). En eerlijk, Nederland hoorde hier de afgelopen jaren ook bij. Eigenlijk zou je daarom alleen al terug moeten naar het oude systeem.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het lastige bij het ESF is ook dat je de kansen van landen redelijk subtiel de nek om kan draaien, zonder dat het enorm opvalt. Bij een groot voetbaltoernooi is er nog weleens ophef als een land opzichtig wordt bevoordeeld, meestal het gastland of een land met een sterspeler, met een goedkope penalty of (niet gegeven) rode kaart. Maar een slechte startpositie, veel wide shots of geen interviewtjes tussendoor zijn niet bepaald zaken die enorm opvallen.
Eens! Blijf je vastbijten alsjeblieft, van het AD en Boullie verwacht ik veel minder wat dit betreft.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Jullie zijn sowieso enorm goed bezig. Daar kunnen veel professionele media nog wat van leren![]()
[...]
Wat dat betreft is er dus ook nog genoeg te doen voor jullie bij het komende ESF, ook zonder Nederland.
Welnee, wat heb je daaraan? Sta je daar met een klotenummer straks en ga je daarmee op je gezicht. Een publiekelijk mea culpa afdwingen, liefst ook met vermelding in de uitzending, dat helpt. Meedoen geeft ook alleen maar het beeld van 'alles is oké'. Mensen kunnen zich deze rel volgens jaar echt wel herinneren. Als er dan gezegd wordt dat Nederland niet mee doet omdat EBU hun zaakjes niet op orde had (kort door de bocht) maakt dat veel meer indruk.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:34 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Daarbuiten zie ik het voor nu inderdaad alleen opgelost (met de kennis van nu) als EBU enigszins een soort boetekleed aantrekt, en eigenlijk ook alleen met een automatische plaatsing van Nederland in de finale van 2025Alleen dán kan Nederland met opgeheven hoofd terugkeren bij het ESF komend jaar denk ik.
Over de startpositie van dit jaar valt ook nog genoeg over te zeggen. Maar dat is iets kleins in vergelijking met wat er nu gaande is.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:34 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ergens blijft dat startpositiesysteem nog steeds natuurlijk vreselijk doorzichtig. Favorieten van de EBU die steeds maar weer een goed plekje krijgen (Australië of Noorwegen bijvoorbeeld). En eerlijk, Nederland hoorde hier de afgelopen jaren ook bij. Eigenlijk zou je daarom alleen al terug moeten naar het oude systeem.
Jullie zijn helden!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Ja, leuk voor het cijfertje van het aantal deelnemende landen, maar dit neemt natuurlijk niet weg dat ze van Nederland veel meer geld vingen dan dat ze van Montenegro ooit zullen doen. Ergens destijds gelezen dat Montenegro het land met de kleinste EBU-fee is.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:05 schreef NailQueen het volgende:
Ondertussen is bekend dat Montenegro volgend jaar officieel terugkeert. Een eventuele (matige) vervanger voor Nederland.
Ik denk niet dat de EBU ooit ook maar iéts toe gaat geven, want dan geef je de AVROTROS/Joost ook een kans op het eisen van een schadevergoeding. Daarom zijn ze denk ik in hun reactie nu nog heftiger + zeggen ze ineens dat ze er niet meer over willen praten.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:01 schreef Japepk het volgende:
[..]
Welnee, wat heb je daaraan? Sta je daar met een klotenummer straks en ga je daarmee op je gezicht. Een publiekelijk mea culpa afdwingen, liefst ook met vermelding in de uitzending, dat helpt. Meedoen geeft ook alleen maar het beeld van 'alles is oké'. Mensen kunnen zich deze rel volgens jaar echt wel herinneren. Als er dan gezegd wordt dat Nederland niet mee doet omdat EBU hun zaakjes niet op orde had (kort door de bocht) maakt dat veel meer indruk.
En moneyzzz op de achtergrond natuurlijk
Enige wat ik weet is dat Iedereens kapsel vettig is omdat ze al jaren verplicht MoroccanOil in moeten smerenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:58 schreef Momo het volgende:
Ik denk dat de discussie over de deelname van Israël niet meer zo hard terugkomt omdat velen die daar op tegen waren en een ESF-boycot wilden etc genoten hebben van de Olympische Spelen waar het land ook gewoon aan mee deed en waarvoor veel minder mensen opriepen tot boycot van het evenement of er schande van spraken volgens mij.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:30 schreef VoMy het volgende:
Nog even los van het idee dat de door Israël uitgevoerde genocide dan wellicht nog steeds actueel is en je die hele discussie over het laten deelnemen van dat land al veel eerder weer kan oplaaien; in ieder geval voordat de nummers bekend worden gemaakt.
Dit zal de Avrotros ook wel weten, en er minder geld in gaan steken, wat elkaar versterkt. Terug naar pre-Anouk.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het lastige bij het ESF is ook dat je de kansen van landen redelijk subtiel de nek om kan draaien, zonder dat het enorm opvalt. Bij een groot voetbaltoernooi is er nog weleens ophef als een land opzichtig wordt bevoordeeld, meestal het gastland of een land met een sterspeler, met een goedkope penalty of (niet gegeven) rode kaart. Maar een slechte startpositie, veel wide shots of geen interviewtjes tussendoor zijn niet bepaald zaken die enorm opvallen.
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:41 schreef Dave het volgende:
[..]
Dit zal de Avrotros ook wel weten, en er minder geld in gaan steken, wat elkaar versterkt. Terug naar pre-Anouk.
Ze is toch ook bekend in België? Ik meende dat ze een hit had met Metejoor. Dus gewoon meedoen aan Eurosongquote:
Hij was erg blij 💙quote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:25 schreef d_elise het volgende:
Morgen heeft Joost z'n eerste optreden nadat naar buiten kwam dat de zaak geseponeerd is. En dat optreden is op een festival in Zwitserland, waar ook Nemo en Windows95Man optreden. Mooi toeval.
Ben benieuwd of/wat Joost gaat zeggen en of we een nieuwe foto krijgen van het drietal
Ik geloof hier niet in, sorry. Ik ben het eens dat we niet mee kunnen doen onder deze omstandigheden, maar het feestje gaat wel gewoon door zonder Nederland en niemand zal ons missen. Niet de EBU en niet de rest van Europa.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:01 schreef Japepk het volgende:
Als er dan gezegd wordt dat Nederland niet mee doet omdat EBU hun zaakjes niet op orde had (kort door de bocht) maakt dat veel meer indruk.
Eens, maar dat zei ik niet. Alleen dat zon scenario meer indruk maakt dan een gegarandeerde finale plek. Daar heb je imo niks aanquote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:54 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik geloof hier niet in, sorry. Ik ben het eens dat we niet mee kunnen doen onder deze omstandigheden, maar het feestje gaat wel gewoon door zonder Nederland en niemand zal ons missen. Niet de EBU en niet de rest van Europa.
Die startpositie voor NL was voor mij een van de bewijzen dat ze NL dit jaar enorm lastig vonden en zo subtiel probeerden af te rekenen. In elk ander jaar zou je zo'n potentiële televotewinnaar niet aan het begin van de show zetten.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:01 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Over de startpositie van dit jaar valt ook nog genoeg over te zeggen. Maar dat is iets kleins in vergelijking met wat er nu gaande is.
Nemo heeft Joost z'n story ook weer in hun story gezet met allemaal hartjes erbij. Dus die twee zijn gewoon nog dikke mik.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:19 schreef molloot200 het volgende:
Joost die losgaat op The Code van Nemo in zijn Instagram StoryFijn dat hij ondanks zijn ongetwijfeld bittere bijsmaak aan het ESF gewoon zijn mededeelnemers van deze editie blijft steunen
Nee eerst wilden ze niets zeggen, want politie-onderzoek, nu willen ze er helemaal niet meer over praten:quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:57 schreef VoMy het volgende:
Verdwijnt met het vervallen van de rechtsgang tegen Joost Klein, niet de dekmantel van de EBU om geen openheid van hun kant van het verhaal te geven? Er is toch geen reden om nu geen feitenrelaas van hun perspectief te communiceren, over welke acties hebben geleid tot de DSQ?
Super normaal allemaal.quote:We do not wish to revisit, or enter a public debate regarding what happened backstage on Thursday 9 May.
https://www.songfestivalp(...)n-filming-agreements
Ja zoiets dacht ik al. Alsof je pas patat krijgt nadat je je kamer hebt opgeruimd, je daarom je kamer opruimt, en dat je dan nog steeds rijst krijgt als avondeten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee eerst wilden ze niets zeggen, want politie-onderzoek, nu willen ze er helemaal niet meer over praten:
[..]
Super normaal allemaal.
Wat een droeftoetersquote:Op maandag 19 augustus 2024 17:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee eerst wilden ze niets zeggen, want politie-onderzoek, nu willen ze er helemaal niet meer over praten:
[..]
Super normaal allemaal.
Startposities op iets anders dan loting zijn gewoon per definitie onzin. Het is echt waanzin dat mensen gaan bepalen wat een goede indeling is ivm hoe de show moet lopen. Los van dit jaar, natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die startpositie voor NL was voor mij een van de bewijzen dat ze NL dit jaar enorm lastig vonden en zo subtiel probeerden af te rekenen. In elk ander jaar zou je zo'n potentiële televotewinnaar niet aan het begin van de show zetten.
Des te meer redenen om gewoon terug te gaan naar de echte loting. Dan maar het risico op een wat minder vloeiende show, maar dit is ook kut. Gaat natuurlijk niet gebeuren zolang er Zweden aan de macht zijn bij de EBU
quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja zoiets dacht ik al. Alsof je pas patat krijgt nadat je je kamer hebt opgeruimd, je daarom je kamer opruimt, en dat je dan nog steeds rijst krijgt als avondeten.
quote:Joost Klein wordt in Zweden niet (meer) strafrechtelijk vervolgd wegens bedreiging. Het Zweedse openbaar ministerie acht immers na onderzoek onvoldoende of geen bewijs voor zo’n vervolging. Nochtans blijft de EBU (European Broadcasting Union) als organiserende instantie van het Songfestival bij haar beslissing tot diskwalificatie van Klein. Ook excuses konden er niet vanaf.
Volgens de EBU doet de beslissing van het Openbaar Ministerie tot het seponeren van de zaak geen afbreuk aan het feit dat Klein volgens de EBU in strijd met EBU-regels zou hebben gehandeld. Zijn diskwalificatie was dus volgens de EBU terecht. Welke regel zou zijn overtreden die zo’n draconische bestraffing als diskwalificatie rechtvaardigt, wordt helaas niet vermeld.
Het blijven volhouden in de publiek gemaakte opvatting dat Joost Klein een diskwalificatiewaardig feit zou hebben gepleegd, behelst zonder meer een smadelijke aantijging. Hij die namelijk opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt door tenlastelegging van een bepaald feit met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, pleegt het strafbare feit van smaad. AvroTros zou dus tegen EBU een aangifte van smaad kunnen doen.
Temeer nu het gevolg van de diskwalificatie zich mede in Nederland heeft geopenbaard en Nederland dus kan gelden als de plaats van het misdrijf van smaad.
Of volgend jaar het hele publiek uitrusten met Nederlandse & Joost Klein vlaggen, maar als Nederland wel een rondje over slaanquote:Op maandag 19 augustus 2024 18:02 schreef Pharkus het volgende:
Dan blijft een protestlied zo'n beetje de enige optie.
Kunnen we geen wildplakteam crowdfunden die daags voor Eurovision heel Bazel/Genève vol hangt met Joost z'n hoofd?quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Of volgend jaar het hele publiek uitrusten met Nederlandse & Joost Klein vlaggen, maar als Nederland wel een rondje over slaan.
Maar dan wel op z'n Heinekens. Dat de vlaggen pas op een hogere temperatuur hun ware kleur laten zien.
De strategie van de EBU is vrij duidelijk. Van tijd tot tijd roepen dat er allerlei verschrikkelijke dingen zijn gebeurd, en vervolgens in het midden laten waar het precies over gaat. Met het idee dat het publiek dan vanzelf redeneert van “waar rook is, is vuur” en “zo’n organisatie straft heus niet zomaar een land zo zwaar” en dat het in de rest van Europa allemaal weinig boeit, zodat de storm vanzelf overwaait.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:55 schreef Em31 het volgende:
[..]![]()
Iemand die zo overtuigd is van z’n eigen gelijk, maar nog niet één keer heeft durven uitleggen waarom dan, het blijft bijzonder. Alles om een rechtszaak te voorkomen lijkt me ondertussen.
Ik las dit met zijn stem in m'n hoofdquote:Op maandag 19 augustus 2024 18:03 schreef Lt.Bookman het volgende:
Gerard Spong heeft het ook nog niet losgelaten:
[..]
Ik neem aan dat Joost zelf ook stappen zou kunnen ondernemen? Maar ik kan me voorstellen dat hij liever van al het gedoe af is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:53 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik las dit met zijn stem in m'n hoofd
Wel benieuwd wat de AvroTros gaat doen nu. Het is vrijwel zeker dat Nederland sowieso volgend jaar niet meedoet, maar ik vraag me af of ze nog een zaak gaan aanspannen oid of dat ze alleen een statement over het niet deelnemen de deur uit doen.
Bron?quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:53 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik las dit met zijn stem in m'n hoofd
Wel benieuwd wat de AvroTros gaat doen nu. Het is vrijwel zeker dat Nederland sowieso volgend jaar niet meedoet, maar ik vraag me af of ze nog een zaak gaan aanspannen oid of dat ze alleen een statement over het niet deelnemen de deur uit doen.
Het gaat er mij niet om of ie nou had gewonnen of niet. Het nummer sprak sowieso genoeg mensen aan voor een hoge klassering. En de Paul Elstak inbreng maakt het een heel Nederlands nummer, wat ik ook tof vond om te zien op Eurovisie. En dat hebben we nu dus niet kunnen laten zien bij de finale, door een stomme diskwalificatie.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:25 schreef Beathoven het volgende:
Europapapa was een leuke concepthype. Maar Nederland had toch niet gewonnen op het liedje op het niveau van kortjakje en de zangkwaliteiten van Joost daarbij, die al bijna buiten adem leek te starten.
Die Zwitser deed half aan acrobatiek en opera tegelijk. Ook productietechnisch was zijn Drum & Bass verfijnder dan de happy hardcore van Tantu en Elstak.
Ik vermoed dat de EBU-regels zodanig dichtgetimmerd zitten dat een proces een kansloze zaak zou zijn. Eigenlijk niet anders dan wat we drie maanden terug al dachten, namelijk dat de EBU iemand als ze willen al kan diskwalificeren wegens lelijke sokken ofzo.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:13 schreef d_elise het volgende:
Beetje slappe hap van de AvroTros... Snap aan de ene kant hun redenering wel, maar denken ze nou echt dat een gesprek alles op gaat lossen? Zeker na de stellige "wij hebben niets verkeerd gegaan"-houding van de EBU na het seponeren van de zaak heb ik weinig vertrouwen in de veranderingen die de AvroTros graag zou zien. Die komen er niet.
En die machtspositie gaat de EBU nevernooitniet opgeven natuurlijk. En dat is volgens mij iets wat de AvroTros wel wil, dat in ieder geval zulke zware beslissingen niet zomaar genomen kunnen worden zonder dat de tegenpartij in beroep kan gaan. En ik lees ook uit dit bericht dat de AT nog steeds de deur heeft openstaan voor eventuele deelname volgend jaar, maar dat moeten ze toch echt niet willen? Zou zorgen voor enorm gezichtsverlies (en dus misschien als een gelijk voor de EBU) en de EBU gunt Nederland de komende jaren nog net het licht in de ogen, maar meer ook niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de EBU-regels zodanig dichtgetimmerd zitten dat een proces een kansloze zaak zou zijn. Eigenlijk niet anders dan wat we drie maanden terug al dachten, namelijk dat de EBU iemand als ze willen al kan diskwalificeren wegens lelijke sokken ofzo.
Ik denk niet dat dit veel zegt over de deelname van volgend jaar. De sfeer tussen AVROTROS en de EBU en in het land richting het ESF is nu zodanig dat een uitkomst waarin de EBU wat papieren toezeggingen doet, en we daarna verder gaan alsof er niets gebeurd is (en Joost verder vergeten), ook niet bepaald lekker afstraalt op AVROTROS.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:25 schreef d_elise het volgende:
[..]
En die machtspositie gaat de EBU nevernooitniet opgeven natuurlijk. En dat is volgens mij iets wat de AvroTros wel wil, dat in ieder geval zulke zware beslissingen niet zomaar genomen kunnen worden zonder dat de tegenpartij in beroep kan gaan. En ik lees ook uit dit bericht dat de AT nog steeds de deur heeft openstaan voor eventuele deelname volgend jaar, maar dat moeten ze toch echt niet willen? Zou zorgen voor enorm gezichtsverlies (en dus misschien als een gelijk voor de EBU) en de EBU gunt Nederland de komende jaren nog net het licht in de ogen, maar meer ook niet.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit veel zegt over de deelname van volgend jaar. De sfeer tussen AVROTROS en de EBU en in het land richting het ESF is nu zodanig dat een uitkomst waarin de EBU wat papieren toezeggingen doet, en we daarna verder gaan alsof er niets gebeurd is (en Joost verder vergeten), ook niet bepaald lekker afstraalt op AVROTROS.
De wil om deel te nemen is er dus wel. Wat ik op zich al typisch vindt na al het gedoe.quote:In the statement, AVROTROS’s spokesperson reiterates that the broadcaster does want to compete at Eurovision next year. However, they say they will await the outcome of discussions with the EBU before making a final decision. If talks are unsuccessful, AVROTROS says they will “reconsider their position”.
Ik denk dat de AT begrijpt dat het de EBU niets uitmaakt of we wel of niet meedoen. En er zijn natuurlijk tal van fans in Nederland, die willen ze liever ook niet teleur stellen? En het kost geld, maar hoeveel geld levert het op?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:43 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
De wil om deel te nemen is er dus wel. Wat ik op zich al typisch vindt na al het gedoe.
Vind ik eigenlijk niet zo gek. ESF schijnt relatief goedkope tv te zijn waar de AVROTROS niet zo veel voor hoeft te doen (je hoeft maar 1 act te vullen), tegenover gegarandeerd hoge kijkcijfers.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:43 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
De wil om deel te nemen is er dus wel. Wat ik op zich al typisch vindt na al het gedoe.
Ja, dat denk ik ook. Hoe langer je wacht, des te lastiger het is om weer terug te keren. Bovendien zie ik het ook niet zitten als we 1 jaar niet meedoen, want dan voelt het meer als een straf na een diskwalificatie.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:45 schreef Momo het volgende:
Zal ook wel mee te maken hebben dat (in de toekomst) ze wel weer mee willen doen....
De terugtrekkaart is de laatste die je kan spelen, aangezien daarna de gesprekken automatisch stoppen, dus wat dat betreft is het toch wel logisch dat ze nu nog de indruk wekken open te staan voor de dialoog en eventuele toezeggingen die daaruit volgen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:43 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
Het levert beide partijen veel geld en prestige op. Voor de EBU is Nederland de 6e grote financiële donateur, 5% van de kijkers en vermoedelijk een nog wat hoger percentage aan bereik via sociale media. Voor AVROTROS is het ESF het best bekeken en besproken programma (met WIDM dat nogal over-the-hill is) en ook nog heel goedkoop in verhouding tot het aantal uren entertainment en aantal kijkers.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat de AT begrijpt dat het de EBU niets uitmaakt of we wel of niet meedoen. En er zijn natuurlijk tal van fans in Nederland, die willen ze liever ook niet teleur stellen? En het kost geld, maar hoeveel geld levert het op?
Ja, de AvroTros kan met deze tactiek straks wel zeggen dat ze - ondanks dat ze onrechtmatig behandeld zijn - op verschillende manieren en momenten altijd openstonden voor dialoog en bemiddeling. Maar uiteindelijk zie ik niet in hoe NL "gewoon" weer meedoet volgend jaar. Ik zou eigenlijk best wel teleurgesteld zijn als we er gewoon weer bij zijn in '25.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De terugtrekkaart is de laatste die je kan spelen, aangezien daarna de gesprekken automatisch stoppen, dus wat dat betreft is het toch wel logisch dat ze nu nog de indruk wekken open te staan voor de dialoog en eventuele toezeggingen die daaruit volgen.
Onrechtmatig behandeldquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 16:01 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ja, de AvroTros kan met deze tactiek straks wel zeggen dat ze - ondanks dat ze onrechtmatig behandeld zijn - op verschillende manieren en momenten altijd openstonden voor dialoog en bemiddeling. Maar uiteindelijk zie ik niet in hoe NL "gewoon" weer meedoet volgend jaar. Ik zou eigenlijk best wel teleurgesteld zijn als we er gewoon weer bij zijn in '25.
Hallo Nick Schilderquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:32 schreef NailQueen het volgende:
Mochten we volgend jaar tóch nog meedoen dan is de kans best groot dat de AVROTROS een artiest een vrije kaart gaat geven. Zeker een artiest die al eerder interesse had (Anouk, Numidia, Ilse Delange etc.)
Op zo'n korte termijn nog de inschrijving open gooien en nummers beoordelen is denk ik niet meer te doen.
AVROTROS heeft al een statement klaarstaan dat het zo’n goed gesprek was joh, we weten allemaal wat hier gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:28 schreef Cee het volgende:
Wel schattig dat AvroTros denkt dat de EBU nog openstaat voor een gesprek, ik denk dat hen een door AI in elkaar gedraaide monoloog te wachten staat.
AVROTROS speelt dit toch prima verder? Ze hebben ongetwijfeld geconcludeerd dat een rechtszaak geen goed idee is, en spelen het nu op zo’n manier dat ze alle opties open houden en de bal bij de EBU leggen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:28 schreef Cee het volgende:
Wel schattig dat AvroTros denkt dat de EBU nog openstaat voor een gesprek, ik denk dat hen een door AI in elkaar gedraaide monoloog te wachten staat.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
AVROTROS heeft al een statement klaarstaan dat het zo’n goed gesprek was joh, we weten allemaal wat hier gaat gebeuren.
Hier en daar nog wat bijschaven, maar kan zo de deur uit.quote:**PERSBERICHT**
Avrotros bevestigt deelname aan Eurovisie Songfestival 2025 na constructieve gesprekken met de EBU
Hilversum, 20 augustus 2024 — Avrotros kondigt met trots aan dat Nederland in 2025 opnieuw zal deelnemen aan het Eurovisie Songfestival. Dit besluit volgt op constructieve gesprekken met de European Broadcasting Union (EBU) na de spijtige diskwalificatie van onze inzending voor het Eurovisie Songfestival 2024.
Joost Klein, de Nederlandse vertegenwoordiger in 2024, werd gediskwalificeerd na een onverwachte ontwikkeling waarbij een aantal regels van de competitie overtreden werd. Deze situatie bracht ons als organisatie en als land in een moeilijke positie. In de afgelopen maanden hebben we intensieve gesprekken gevoerd met de EBU om de situatie te evalueren en stappen te zetten voor een transparant en toekomstgericht proces.
"Hoewel de teleurstelling groot was, hebben we vertrouwen in de toekomst," aldus de woordvoerder van Avrotros. "We zijn de EBU dankbaar voor de open dialoog en het begrip dat zij hebben getoond. We zijn vastbesloten om met nieuwe energie en inzet terug te keren in 2025."
De afgelopen maanden hebben we veel steun ontvangen van fans en betrokkenen, waarvoor we erg dankbaar zijn. We zijn dan ook extra gemotiveerd om volgend jaar een sterke en gepassioneerde inzending te presenteren die Nederland opnieuw trots kan maken op het Eurovisie-podium.
Avrotros zal binnenkort beginnen met de voorbereidingen voor de selectie van de nieuwe artiest voor 2025. Wij blijven ons inzetten voor de creatie van unieke en kwalitatieve producties die de diversiteit en kracht van de Nederlandse muziek vertegenwoordigen.
**EINDE PERSBERICHT**
Contactinformatie:
Avrotros Communicatie
E-mail: pers@avrotros.nl
Telefoon: +31 (0)35 67 89 101
Ik trapte erinquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:46 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
Hier en daar nog wat bijschaven, maar kan zo de deur uit.![]()
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:46 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
Ik zou 'gepassioneerd' veranderen in 'betekenisvol'.quote:De afgelopen maanden hebben we veel steun ontvangen van fans en betrokkenen, waarvoor we erg dankbaar zijn. We zijn dan ook extra gemotiveerd om volgend jaar een sterke en gepassioneerde inzending te presenteren die Nederland opnieuw trots kan maken op het Eurovisie-podium.
Ik vond “ Avrotros kondigt met trots aan” ook dubieus, maar voor een eerste poging van ChatGPT…quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:03 schreef NailQueen het volgende:
[..]
[..]
Ik zou 'gepassioneerd' veranderen in 'betekenisvol'.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:46 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
Meedoen. Met ook nog Nick Schilder. Hou op hoor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:34 schreef blackswangreen het volgende:
Alsnog meedoen en dan met Nick Schilder... ik zie het de Avrotros nog doen ook.
Ja of Numidia een vrije kaart geven.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:34 schreef blackswangreen het volgende:
Emma Heesters aub, broekje is losquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja of Numidia een vrije kaart geven.
100 keer beter dan Volendam.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja of Numidia een vrije kaart geven.
Nieuws van vandaag over die documentaire over z’n solocarrière die avrotros gaat uitzenden was er vast niet voor niets.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:34 schreef blackswangreen het volgende:
Dit klopt helemaal hoor, maar ik denk dat we allemaal niet moeten onderschatten hoe groot de plank is die de EBU voor hun kop heeft. Ik denk dat die he-le-maal niks gaan toegeven richting AvroTros. Dus of AT buigt volledig voor de EBU of we doen niet mee.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:56 schreef Fred_B het volgende:
Voor de EBU is Nederland de 6e grote financiële donateur, 5% van de kijkers en vermoedelijk een nog wat hoger percentage aan bereik via sociale media.
Is een keer wat anders dan 'betekenisvol'quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 21:30 schreef Momo het volgende:
Groot nieuws over Nick Schilder: 'Inspirerend en kwetsbaar'
Inspirerend en kwetsbaar klinkt wel echt als iets dat in een persbericht zou kunnen staan van een aankondiging
Ik vond z'n europapa typetje wel potentie hebben voor een geslaagd artistiek concept, net als dat Bowie z'n typetjes goed speelde en het mysterieuze aura eromheen bouwde. Ik heb 'm om die reden een tijdje gevolgd in de hoop dat het een goed kunstenaar zou worden. Maar er zit totaal niets van dat alles in.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 01:06 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat hebben jullie nu weer gedaan?!
Dat zou zo ongekend belachelijk zijn dat ik hoop dat dat social media team Nederland blijft censureren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:34 schreef blackswangreen het volgende:
Ik zeg ook niet dat AvroTros dit verkeerd aanpakt, ik zeg alleen dat ik het aandoenlijk vind dat ze nog hoop hebben op een normaal gesprek met de EBU dat op elke (publieke) reactie van AvroTros met de hakken in het zand zegt dat ze liegen en de deur dicht gooit met een vage quote.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
AVROTROS speelt dit toch prima verder? Ze hebben ongetwijfeld geconcludeerd dat een rechtszaak geen goed idee is, en spelen het nu op zo’n manier dat ze alle opties open houden en de bal bij de EBU leggen.
quote:Op woensdag 21 augustus 2024 08:25 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat zou zo ongekend belachelijk zijn dat ik hoop dat dat social media team Nederland blijft censureren.
quote:Op vrijdag 19 april 2024 19:28 schreef Dave het volgende:
[..]
Next up is The Netherlands. Here’s Nick Painter!
Zag deze screenshot op twitterquote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:13 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hij is er zelf niet oké mee met de move van AT.
En het klopt heb het gechecktquote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Zag deze screenshot op twitter
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |