abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 augustus 2024 @ 16:06:05 #151
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214712949
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De scheidsrechter is nog altijd een betrouwbaardere partij dan degene die net rood gehad heeft. Zeker als die laatste aantoonbaar onzin verkocht heeft (er zou niets fysieke gebeurd zijn, de politie concludeerde anders).
De EBU is geen scheidsrechter maar ook gewoon een partij in dit conflict hoor.
  woensdag 14 augustus 2024 @ 16:08:28 #152
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214712968
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:06 schreef Momo het volgende:

[..]
De EBU is geen scheidsrechter maar ook gewoon een partij in dit conflict hoor.
Hij leest alleen wat in zijn straatje past.
  woensdag 14 augustus 2024 @ 16:10:58 #153
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214712989
Het zou natuurlijk ook een misverstand kunnen zijn dat iemand binnen EBU heeft ingestemd maar anderen daar niet van op de hoogte waren.
pi_214713027
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:10 schreef Momo het volgende:
Het zou natuurlijk ook een misverstand kunnen zijn dat iemand binnen EBU heeft ingestemd maar anderen daar niet van op de hoogte waren.
Ik denk ook dat dit het geval is. Maar AvroTros zegt bewijs te hebben en dit aan de EBU heeft laten zien. Als het dan door iemand beslist was, maar niet doorgegeven is oid, dan kunnen ze nu toch alsnog zeggen dat er sprake is geweest van een onfortuinlijke miscommunicatie. Maar goed, dan verwacht je misschien teveel van de EBU natuurlijk.
pi_214713055
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 15:45 schreef -Bubseltje- het volgende:
De AvroTros heeft bewijs en dan nog ontkennen :X |:(

Stoppen met die onzin echt :X
Bij deelname aan het Eurovisie Songfestival verplichten alle artiesten zich aan de regels van het evenement, waaronder de mogelijkheid om backstage gefilmd te worden.
We zijn ons bewust van de druk die deelname aan het grootste live muziekevenement ter wereld kan veroorzaken bij artiesten en medewerkers. Dit rechtvaardigt echter op geen enkele manier ongepast gedrag, en we blijven achter ons besluit staan om Joost Klein te diskwalificeren voor zijn schending van de regels. We zullen geen bedreigingen tegen ons personeel tolereren tijdens de uitvoering van hun taken.”

https://www.songfestivalp(...)fspraken-joost-klein

Klare taal.
En ongepast gedrag was er meer dan eenmalig.
Het is ook een keer klaar natuurlijk.

Waar is "het bewijs" van de AvroTros? Ik gok iets in de trant van "vedette Joost wilde niet dat zus en zo, maar dat werd niet gerespecteerd"?
  woensdag 14 augustus 2024 @ 16:26:28 #156
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214713112
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:16 schreef Za het volgende:

[..]
Bij deelname aan het Eurovisie Songfestival verplichten alle artiesten zich aan de regels van het evenement, waaronder de mogelijkheid om backstage gefilmd te worden.
We zijn ons bewust van de druk die deelname aan het grootste live muziekevenement ter wereld kan veroorzaken bij artiesten en medewerkers. Dit rechtvaardigt echter op geen enkele manier ongepast gedrag, en we blijven achter ons besluit staan om Joost Klein te diskwalificeren voor zijn schending van de regels. We zullen geen bedreigingen tegen ons personeel tolereren tijdens de uitvoering van hun taken.”

https://www.songfestivalp(...)fspraken-joost-klein

Klare taal.
En ongepast gedrag was er meer dan eenmalig.
Het is ook een keer klaar natuurlijk.

Waar is "het bewijs" van de AvroTros? Ik gok iets in de trant van "vedette Joost wilde niet dat zus en zo, maar dat werd niet gerespecteerd"?
Er staat toch dat het tot 9 mei wel gerespecteerd werd, dit is een gevalletje van woord tegen woord.
pi_214713116
Wat is er met je aan de hand @trein2000 ? Je leest toch ook dat de AVRO/TROS zegt bewijs overhandigd te hebben aan de EBU. Waarom wil je die eerste partij niet geloven en de tweede wel terwijl die al eerder onzin heeft verkondigd door te stellen dat er bewijs tegen Klein was. Ik zou voor de EBU ook mijn handen niet in vuur steken in ieder geval.
  woensdag 14 augustus 2024 @ 16:29:37 #158
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214713128
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:27 schreef alpeko het volgende:
Wat is er met je aan de hand @:trein2000 ? Je leest toch ook dat de AVRO/TROS zegt bewijs overhandigt te hebben aan de EBU. Waarom wil je die eerste partij niet geloven en de tweede wel terwijl die al eerder onzin heeft verkondigd door te stellen dat er bewijs tegen Klein was. Ik zou voor de EBU ook mijn handen niet in vuur steken in ieder geval.
EBU geeft nog helemaal niks concreet gedaan met alle klachten achter de schermen dit jaar behalve een WC-eend onderzoek naar buiten brengen. Ik steek voor helemaal niemand mijn handen in het vuur.
pi_214713213
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:26 schreef Momo het volgende:

Er staat toch dat het tot 9 mei wel gerespecteerd werd, dit is een gevalletje van woord tegen woord.
Volgens de AvroTros, niet volgens de EBU.
Hun regels zijn duidelijk. De deelnemers dienen zich te houden aan de regels van het evenement, daaronder valt gefotografeerd worden, maar bv ook het rondje met de persvragen.
JK is geen God, die privileges heeft boven anderen of zich provocerend kan gaan opstellen bij onderdelen van het event.
pi_214713252
quote:
Het grappigste aan dit is toch wel de ‘we willen het er niet meer over hebben’ opmerking. _O-
pi_214713260
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:27 schreef alpeko het volgende:
Wat is er met je aan de hand @:trein2000 ? Je leest toch ook dat de AVRO/TROS zegt bewijs overhandigd te hebben aan de EBU.
Waarom zou de AvroTros bewijs leveren aan de EBU, wanneer een dergelijk verzoek bij de EBU ingediend zou moeten zijn geweest (en afgewezen gezien de regels die voor iedere deelnemer gelden).

Laat ze de speciale toezegging delen met de media.
  woensdag 14 augustus 2024 @ 16:53:44 #162
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214713271
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:44 schreef Za het volgende:

[..]
Hun regels zijn duidelijk. De deelnemers dienen zich te houden aan de regels van het evenement, daaronder valt gefotografeerd worden, maar bv ook het rondje met de persvragen.
JK is geen God, die privileges heeft boven anderen of zich provocerend kan gaan opstellen bij onderdelen van het event.
Ohja zijn hun regels duidelijk dan? Als je beetje songfestival volgt zie je dat veel meer is dan persvragen beantwoorden bij een persco en wat foto's achter de schermen. Foto's en filmpjes voor instagram op meerdere momenten. Tiktok filmpjes en challenges meedoen. Backstage content. Filmpjes opnemen met Rylan. Eurovision Podcast. Tiktok live etc. Staat dat allemaal ergens vast ergens?

https://eurovision.tv/about/rules
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 augustus 2024 @ 16:55:27 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214713282
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:04 schreef Momo het volgende:
Sowieso zijn die hele tiktok filmpjes wel een recept voor drama. Het zijn artiesten met een eigen identiteit/imago met velen van hun iemand die ook hun social media gedeeltelijk onderhoud. Waarom moeten 40 landen allemaal hetzelfde filmpje opnemen? Geef artiesten veel meer vrijheid om social media content te maken voor je platform.
Ik snap überhaupt niet wat er nou zo leuk is aan 20 korte filmpjes van 10 seconden van artiesten die voorbij komen na een optreden. Op Instagram zou ik die zooi van grote accounts ook het liefst uit willen zetten, boeit me geen flikker.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_214713293
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Ohja zijn hun regels duidelijk dan? Als je beetje songfestival volgt zie je dat veel meer is dan persvragen beantwoorden bij een persco en wat foto's achter de schermen. Foto's en filmpjes voor instagram op meerdere momenten. Tiktok filmpjes en challenges meedoen. Backstage content. Filmpjes opnemen met Rylan. Eurovision Podcast. Tiktok live etc. Staat dat allemaal ergens vast ergens?

Je weet op wie je reageert toch. :+ Lekker weer van alles erbij verzinnen wat niemand zeker weet en we zijn weer een topic verder. :Z
  woensdag 14 augustus 2024 @ 16:58:14 #165
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214713299
Is trouwens veel veranderd aan de social media sinds dat hele TikTok sponsorship met de EBU (sinds 2022 toch?). Zien jullie Anouk al bellen blazen en karaoke zingen voor TikTok? Filmpjes maken over hun meest gênante moment ooit als artiest? Filmpjes over je huisdieren? Volgens mij zitten veel artiesten daar niet perse op te wachten, die zouden veel liever zelf iets bedenken.
pi_214713301
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:44 schreef Za het volgende:

[..]
Hij heeft die privileges inderdaad niet zo maar, maar hij mag er natuurlijk wel nog altijd om vragen. Als de AVROTROS en Joost vervolgens denken dat er afspraken gemaakt zijn en de EBU zegt later van niet, dan heeft ofwel de EBU niet goed gecommuniceerd of AVROTROS niet goed geluisterd. Of allebei. Maar dat er iets mis is gegaan, dat is wel duidelijk.
pi_214713305
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik snap überhaupt niet wat er nou zo leuk is aan 20 korte filmpjes van 10 seconden van artiesten die voorbij komen na een optreden. Op Instagram zou ik die zooi van grote accounts ook het liefst uit willen zetten, boeit me geen flikker.
Het wordt ook voor geen meter bekeken. Of nouja alleen die van Joost dan dit jaar. :') Maar ja zo’n team verzint dat en vindt het zelf natuurlijk wel heel leuk.
pi_214713346
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:03 schreef d_elise het volgende:
Ik snap nog enigszins dat de AvroTros het nog binnenskamers probeert op te lossen door dat gesprek te willen afdwingen, maar aan de reacties van de EBU te zien komt er totaal geen vredespoging vanaf hun kant. Dan zou ik als de AT ook gewoon alles opengooien. Hopelijk gaan ze dat ook doen.
Ik weet niet of de AVROTROS dat mag volgens de juridische verplichtingen uit dat contract. De EBU verschuilt zich al sinds mei achter dat contract. Waarom iemand dat in hemelsnaam ooit zou willen tekenen mag Joost weten.
pi_214713355
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:58 schreef Miloutchi het volgende:

Hij heeft die privileges inderdaad niet zo maar, maar hij mag er natuurlijk wel nog altijd om vragen. Als de AVROTROS en Joost vervolgens denken dat er afspraken gemaakt zijn en de EBU zegt later van niet, dan heeft ofwel de EBU niet goed gecommuniceerd of AVROTROS niet goed geluisterd. Of allebei. Maar dat er iets mis is gegaan, dat is wel duidelijk.
Hij mag er om vragen. En wanneer dat verzoek op zeker moment niet gehonoreerd wordt, kan hij dat door zijn manger/bodyguard/AvroTros laten aankaarten ipv een camera te beschadigen.

Het bewijs dat zijn verzoek zou worden ingewilligd is nog nooit getoond.
pi_214713370
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:53 schreef Momo het volgende:

[..]

Het is aan de organisaties van deelnemende landen om zich hiervan op de hoogte te stellen en hun inzending daarover te informeren.

Dat achter de schermen gefilmd zou worden was blijkbaar bekend, anders konden ze ook geen verzoek doen om JK daarvan vrij te stellen.

Een persrondje spreekt voor zich, en daarbij gedroeg onze deelnemer zich als een klein kind.
  woensdag 14 augustus 2024 @ 17:15:36 #171
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214713413
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 17:09 schreef Za het volgende:

[..]
Het is aan de organisaties van deelnemende landen om zich hiervan op de hoogte te stellen en hun inzending daarover te informeren.

Dat achter de schermen gefilmd zou worden was blijkbaar bekend, anders konden ze ook geen verzoek doen om JK daarvan vrij te stellen.

Een persrondje spreekt voor zich, en daarbij gedroeg onze deelnemer zich als een klein kind.
Ze kunnen alleen iemand dwingen er aan mee te doen als dat ergens in een contract staat. Staat er in het contract dat voor Tiktok die filmpjes en foto's moesten worden gemaakt als de artiesten het podium afkomen? Of staat dat allemaal niet zo vast?

Waren er wel meer kinderachtig achter de schermen. EBU heeft nooit bij iets opgetreden deze editie.
pi_214713473
Ik las dit op Eurovision Reddit. Ik weet niet of het klopt, dus zou leuk zijn als anderen het kunnen bevestigen of ontkrachten:

AVROTROS seems to be confident in their claims that there was some sort of agreement. They also said that upon 9th May it was respected.

And when I think about it. It is true. Before 9th May Joost did not appear in all of the social media posts that the other participants did. He was allowed to sing Crazy Frog instead of his esc song like the rest of participants, in the first TikTok footage from the first rehearsal I noticed that most of the participants had to do some introduction, say a few words to the camera, Joost’s rehearsal footage however did not have this and it was pretty short in general. Also pre contest, the esc account posted these selfies with a few questions and Joost also didn’t have to do these.

What I mean to say is the fact that he didn’t have to do the activities mentioned above does suggest that there was in fact some sort of agreement about his participation in the esc social media.
pi_214713554
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 17:15 schreef Momo het volgende:

Ze kunnen alleen iemand dwingen er aan mee te doen als dat ergens in een contract staat. Staat er in het contract dat voor Tiktok die filmpjes en foto's moesten worden gemaakt als de artiesten het podium afkomen? Of staat dat allemaal niet zo vast?
Blijkbaar, anders kun je van tevoren geen verzoek indienen om Joost daarvan vrij te stellen.

quote:
Waren er wel meer kinderachtig achter de schermen.
Eens, meer dan kinderachtig zelfs, maar dat betrof niet de deelnemer zelf, als we het over hetzelfde hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 augustus 2024 @ 17:34:15 #174
163650 Greys
pi_214713586
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:58 schreef Momo het volgende:
Is trouwens veel veranderd aan de social media sinds dat hele TikTok sponsorship met de EBU (sinds 2022 toch?). Zien jullie Anouk al bellen blazen en karaoke zingen voor TikTok? Filmpjes maken over hun meest gênante moment ooit als artiest? Filmpjes over je huisdieren? Volgens mij zitten veel artiesten daar niet perse op te wachten, die zouden veel liever zelf iets bedenken.
Het is compleet anders inderdaad en véél meer dan enkele jaren geleden. Tijdens het ESF in Rotterdam hoefde er niemand te karaoken onder de douche voor het social media team, en volgens mij ook geen Reddit Q&A en volgens mij ook geen Tiktokkies etc etc.

Het is veel en véél meer wat er van de deelnemers gevraagd wordt buiten de 14 repetities om. En iedereen moet maar gewoon opzitten en pootjes geven en kunstjes doen en rusten en ontprikkelen is er niet meer bij.

Ze worden niet meer gezien als mensen met gevoelens en behoeftes maar als circusaapjes en wegwerpartikelen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_214713594
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 17:23 schreef Miloutchi het volgende:
Ik las dit op Eurovision Reddit. Ik weet niet of het klopt, dus zou leuk zijn als anderen het kunnen bevestigen of ontkrachten:

AVROTROS seems to be confident in their claims that there was some sort of agreement. They also said that upon 9th May it was respected.

And when I think about it. It is true. Before 9th May Joost did not appear in all of the social media posts that the other participants did. He was allowed to sing Crazy Frog instead of his esc song like the rest of participants, in the first TikTok footage from the first rehearsal I noticed that most of the participants had to do some introduction, say a few words to the camera, Joost’s rehearsal footage however did not have this and it was pretty short in general. Also pre contest, the esc account posted these selfies with a few questions and Joost also didn’t have to do these.

What I mean to say is the fact that he didn’t have to do the activities mentioned above does suggest that there was in fact some sort of agreement about his participation in the esc social media.
Er was ook een Vlaamse cameraman die zei dat er verschillende afspraken kunnen zijn met artiesten en je daar rekening mee houdt (en het dan alsnog mis kan gaan zoals hier).

Zoals altijd is het weer niet zo zwart-wit als sommige mensen zouden willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')