![q73jMPT.jpeg]()
Nederland
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media:
Instagram Twitter YouTube TikTokTitel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu
Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu
Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![joost-klein.gif]()
Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je
hier.

Het gekozen nummer Europapa:
Zijn legendarische optreden op het ESF:
SPOILER
SPOILER
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Ik vind het lied van Tantu over de double standards van de EBU in elk geval meer dan terecht.
Als je als deelnemende artiest en omroep een officiële klacht indient over een filmende medewerker achter de schermen wordt er geen gevolg aan gegeven, maar als een filmende medewerker vervolgens andersom klaagt kan je naar huis.
Je bent als deelnemer dus gewoon compleet aan de grillen van de EBU overgeleverd. Als ze dan vervolgens in hun statement zeggen dat ze ook de veiligheid en welzijn van deelnemers willen waarborgen is dat dus niet waar. Want met hun klacht deed je niks. (En niet alleen van NL).
De regeltjes van de EBU gelden alleen als het hen zelf goed uitkomt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:
Op maandag 12 augustus 2024 20:08 schreef Greys het volgende:[..]
Dus als een medewerker van het ESF volgend jaar de Duitse deelnemer een lul vindt en weg wil hebben dan hoeft de medewerker alleen maar te roepen 'die deed eng tegen mij joh' en dan niet in gesprek gaan? En dan gaat de Duitser naar huis?
Nee, natuurlijk niet. Duitsland is één van de Big Five. Maar mocht je nog een Sloveen weg willen pesten dan zou dat zo moeten lukken, ja

.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
[ Bericht 100% gewijzigd door ESFfan op 12-08-2024 20:23:32 (Foutje) ]
quote:
Tja, dat recht heeft ze. Ik hoop van harte voor haar dat haar identiteit dan niet bekend wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:
Aanstellerige kutwijf
"You can call me Susan if it makes you happy"
quote:
Zodat een online leger zich op haar stort? Nee, daar sta ik niet achter. Dit hoort via het rechtssysteem te gaan.
Interessant is dat ze ontkent dat afspraken zijn gemaakt over het niet filmen. Komt het toch weer terug.
We zullen de waarheid nooit weten
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
quote:
Dat zou je denken, toch?
Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
400x208x130x-24x1pi_214693984
Komt die goed mee weg, gebrek aan bewijs.
Verklaringen van anderen ondersteunen niet de beschuldiging van de vrouw die aanklacht heeft gedaan. Er is dus gebrek aan bewijs om de beschuldiging voor een rechter te brengen.
Dat is niet "goed ermee wegkomen'. Dat is gebaseerd op onderzoek en verklaringen.
quote:
Hoe gaat dat? Wordt haar naam dan per definitie gepubliceerd?
quote:
Dat wordt in het artikel van RTL Boulevard uitgelegd:
quote:
Openbaar aanklager Fredrik Jönsson bevestigt maandag dat de vrouw 'mijn beslissing kan laten toetsen door een hogere aanklager. Als deze besluit dat mijn oordeel verkeerd was, dan kan het vooronderzoek opnieuw worden geopend.'
quote:
Oeps, je was me net voor.
Fretwork
Acte d'éloquence
quote:
Op maandag 12 augustus 2024 22:31 schreef HiZ het volgende:[..]
Er is dus geen causaal verband tussen zijn actie en het bang worden een gewoon persoon. Want anders is het argument van te weinig bewijs niet meer te volgen.
Het OM heeft te weinig bewijs/aanleiding om hier een zaak van te maken en naar de rechter te gaan.
Maar dat betekent niet dat een civiel rechter niet kan oordelen dat Joost zn actie (die er geweest is) een vergoeding waard is, voor geleden psychologische of materiële schade.
Ik denk ook dat het nogal overdreven is, maar die twee hebben verder weinig met elkaar te maken.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
quote:
Op maandag 12 augustus 2024 22:36 schreef HiZ het volgende:De discussie is overigens fascinerend. De mensen die in het begin dachten 'waar er rook is, moet er vuur zijn'. Die gaan nu met de stofkam door alles heen om te concluderen dat er vast wel wat (ergs) zal zijn gebeurd, maar dat hij het geluk heeft dat er te weinig bewijs is om hem te veroordelen (in de realiteit natuurlijk niet eens om hem te vervolgen, maar goed.
Dat heet information bias?
“Waar rook is, is vuur” is sowieso een gevaarlijke benadering. Het draait immers de bewijslast om, aangezien de beschuldigde nu zijn onschuld moet bewijzen, in plaats van dat degene die beweert dat er iets verkeerds is gebeurd dit hard moet maken. Dat is zeker problematisch zodra er een machtsverhouding is, zoals in dit geval een individu tegen een wereldwijde organisatie. En je ziet nu ook al reacties van het type “de EBU heeft Joost vast niet zomaar gediskwalificeerd”, die dit sentiment nog verder aanwakkeren.
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2024 07:25 schreef Em31 het volgende:[..]
Vind het ook nogal dubbel, ze hebben ook te maken met hetzelfde social media team dat nu alles wat te maken heeft met Nederland zit te censureren.
Dit is nu wel een probleem inderdaad. De kans dat Nederland leuk gaat scoren is nihil, want de Avrotros als winnende omroep is nu natuurlijk wel de minst favoriete uitkomst voor de EBU.
Ama
Hypa Hypa
quote:
Op maandag 12 augustus 2024 23:03 schreef d_elise het volgende:[..]
Ik vind het nooit zo netjes om iemand van zoiets te betichten, maar dit riekt naar iemand die (ingegeven door haar omgeving wellicht) er een geldbedrag oid uit wilde trekken. Voor het kleine incident is Joost al genoeg gestraft met zijn diskwalificatie, de nasleep ervan en alle roddels die over hem gingen.
Bovendien was het al vreemd dat zij destijds op geen enkele manier bereid was om excuses/een gesprek/een vergoeding te accepteren.
Maar het was heel traumatisch voor haar dat ze iemand liepen op te fucken en dat die persoon toen de camera wegduwde/sloeg uit haar handen en ook nog eens meteen sorry zei. Hoop dat ze er ooit weer bovenop komt (

! ).
Your beauty never ever scared me.
Wat is eigenlijk de deadline voor inschrijven voor 2025?
C’est Davie :o)
Ama
Hypa Hypa
quote:
Ik las dat we volgende maand te horen krijgen of NL naar Zwitserland gaat. Maar ik weet het antwoord denk ik al wel (en dat is nee).
Cornald zei toch in zijn eerste reactie ook dat ze al vaker gedoe hadden gehad met die cameravrouw? Komt in haar statement nog net niet over alsof ze ‘m voor het eerst zag.
quote:
Dat is op zich niet zo’n probleem. Gewoon even rondbellen of Maan, Numidia, Stefania of Dries R. nog een nummer beschikbaar hebben, en ze scheuren al met gierende banden naar de Avrotros.
Voor het ESF zelf lijkt me dat er tot aan de deadline van de liedjes zelf (begin maart) altijd wel een ingang is voor een grote geldschieter als Nederland, mocht er toch nog een compromis bereikt worden.
Ama
Hypa Hypa
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2024 11:03 schreef Dave het volgende:[..]
Ik ben te nationalistisch om dan te gaan kijken. Dat had ik daarvoor ook al met finales waarin Nederland niet mee deed. Met de hele geschiedenis daar ook nog es bij opgeteld zenden ze het voor mijn part uit via NPO3 of NPO start.
Kan me voorstellen dat de meeste artiesten er ook volgend jaar niet zoveel zin in hebben om voor NL te gaan na die hele shitshow de laatste paar maanden.
Ama
Hypa Hypa
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2024 11:07 schreef Miloutchi het volgende:[..]
Ik verbaas me over het aantal mensen dat toch gaat kijken. Ik ga niet eens kijken als Nederland wel mee doet tenzij de EBU opeens tot inzicht komt, maar die kans acht ik na hun laatste bericht enorm klein.
Oh ik ga het uit gewoonte toch wel aanzetten dan, ken mezelf.
En je weet nu al dat dat een United by Music, Nothing happened show gaat worden, met nog een ode aan Osterdahl himself, omdat die ode dit jaar een beetje in de soep liep.
C’est Davie :o)
Ama
Hypa Hypa
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2024 11:09 schreef Dave het volgende:En je weet nu al dat dat een United by Music, Nothing happened show gaat worden, met nog een ode aan Osterdahl himself, omdat die ode dit jaar een beetje in de soep liep.
Was dat die man die amper te horen was door het boe geroep in de zaal?
Ama
Hypa Hypa
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2024 11:12 schreef Miloutchi het volgende:[..]
Waarom willen mensen zichzelf dat aan doen? Ik word al boos als ik er alleen maar over nadenk, want zo gaat het inderdaad precies zijn in mei.
Gewoonte, nieuwsgierig.
Ik weet nog niet of ik wil/kan kijken. Het klinkt pathetisch en dramatisch, maar mijn songfestivalhart is toch echt wel gebroken na dit jaar. Zeker nu blijkt dat het eigenlijk allemaal voor niets was. Ik had dan liever gehad dat Joost wel echt over de schreef was gegaan en terecht gediskwalificeerd was.
En dan te bedenken dat dit normaal gesproken door iedere andere organisatie prima op te lossen was door Joost, de cameravrouw en eventueel hun advocaten en/of woordvoerders aan een tafel te zetten en het uit te laten praten. Die mevrouw sorry laten zeggen voor het doorgaan met filmen, Joost sorry laten zeggen voor zijn reactie daarop en elkaar de hand schudden. En als organisatie ervoor zorgen dat ze elkaar niet meer treffen in de resterende dagen. Klaar.
Dat vind ik misschien nog wel het trieste van alles: dit was allemaal zo onnodig, voor alle partijen.
Ama
Hypa Hypa
quote:
Daarom denk ik ook dat hij bij Sziget dit al wist en daarom ook zei dat het allemaal even fucked gaat.
Las gisteren nog wel een interessante discussie over de hoe de EBU het aan heeft gepakt. In dit geval hebben ze niet alleen de artiest maar de hele omroep/inzending gediskwalificeerd, en dat is ook waar de schoen nogal wringt en waar in mijn ogen ook het disproportionele zit van dit alles. Had gewoon dat halve finale optreden laten zien en de ophef en clusterfuck zou toch een tandje minder groot zijn geweest.
Wat die dame betreft, ik hoop voor haar dat het dit allemaal waard is. Tot nu toe is haar identiteit nog geheim kunnen blijven maar die kans wordt zo wel steeds kleiner, en we weten hoe het tegenwoordig werkt in de maatschappij.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2024 10:59 schreef Fred_B het volgende:[..]
Dat is op zich niet zo’n probleem. Gewoon even rondbellen of Maan, Numidia, Stefania of Dries R. nog een nummer beschikbaar hebben, en ze scheuren al met gierende banden naar de Avrotros.
Voor het ESF zelf lijkt me dat er tot aan de deadline van de liedjes zelf (begin maart) altijd wel een ingang is voor een grote geldschieter als Nederland, mocht er toch nog een compromis bereikt worden.
De vraag is wel of je er als artiest heel veel aan hebt om juist in het jaar na deze clusterfuck deel te nemen. De publieke opinie hier is al vrij negatief nu, je krijgt er ongetwijfeld heel veel vragen over en daarnaast is het inderdaad de vraag hoe "aardig" de EBU gaat zijn voor de Nederlandse inzending, zeker met dezelfde mensen in de productie als vorig jaar.
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2024 11:11 schreef H_T het volgende:[..]

In de finale was een van de intervalacts een liedje dat hij zo geweldig was. Dat viel ook niet echt lekker

Bedacht door de Zweedse commentator Edward Af Sillen, die al meerdere keren de kont van de EBU en Osterdahl heeft gekust door opmerkingen te maken dat de diskwalificatie terecht was
Voorlopig hou ik ook nog even bij de nationale finales, Sanremo en de feestjes zoals Eurovision in Concert. Wat ik in mei ga doen zie ik dan wel.
Er zit mij iets dwars. Blijkbaar ging de camera al op zwart voor dat gedoe met Joost (volgens officier van justitie). Hoezo dat dan?
Ben hier voor het songfestivalforum.
1 september is blijkbaar op de socials omgedoopt tot Europapa-streaming day, om een stil protest richting de EBU te sturen en Joost nog eens een hart onder de riem te steken