Hij was erg blij 💙quote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:25 schreef d_elise het volgende:
Morgen heeft Joost z'n eerste optreden nadat naar buiten kwam dat de zaak geseponeerd is. En dat optreden is op een festival in Zwitserland, waar ook Nemo en Windows95Man optreden. Mooi toeval.
Ben benieuwd of/wat Joost gaat zeggen en of we een nieuwe foto krijgen van het drietal
Ik geloof hier niet in, sorry. Ik ben het eens dat we niet mee kunnen doen onder deze omstandigheden, maar het feestje gaat wel gewoon door zonder Nederland en niemand zal ons missen. Niet de EBU en niet de rest van Europa.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:01 schreef Japepk het volgende:
Als er dan gezegd wordt dat Nederland niet mee doet omdat EBU hun zaakjes niet op orde had (kort door de bocht) maakt dat veel meer indruk.
Eens, maar dat zei ik niet. Alleen dat zon scenario meer indruk maakt dan een gegarandeerde finale plek. Daar heb je imo niks aanquote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:54 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik geloof hier niet in, sorry. Ik ben het eens dat we niet mee kunnen doen onder deze omstandigheden, maar het feestje gaat wel gewoon door zonder Nederland en niemand zal ons missen. Niet de EBU en niet de rest van Europa.
Die startpositie voor NL was voor mij een van de bewijzen dat ze NL dit jaar enorm lastig vonden en zo subtiel probeerden af te rekenen. In elk ander jaar zou je zo'n potentile televotewinnaar niet aan het begin van de show zetten.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:01 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Over de startpositie van dit jaar valt ook nog genoeg over te zeggen. Maar dat is iets kleins in vergelijking met wat er nu gaande is.
Nemo heeft Joost z'n story ook weer in hun story gezet met allemaal hartjes erbij. Dus die twee zijn gewoon nog dikke mik.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:19 schreef molloot200 het volgende:
Joost die losgaat op The Code van Nemo in zijn Instagram StoryFijn dat hij ondanks zijn ongetwijfeld bittere bijsmaak aan het ESF gewoon zijn mededeelnemers van deze editie blijft steunen
Nee eerst wilden ze niets zeggen, want politie-onderzoek, nu willen ze er helemaal niet meer over praten:quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:57 schreef VoMy het volgende:
Verdwijnt met het vervallen van de rechtsgang tegen Joost Klein, niet de dekmantel van de EBU om geen openheid van hun kant van het verhaal te geven? Er is toch geen reden om nu geen feitenrelaas van hun perspectief te communiceren, over welke acties hebben geleid tot de DSQ?
Super normaal allemaal.quote:We do not wish to revisit, or enter a public debate regarding what happened backstage on Thursday 9 May.
https://www.songfestivalp(...)n-filming-agreements
Ja zoiets dacht ik al. Alsof je pas patat krijgt nadat je je kamer hebt opgeruimd, je daarom je kamer opruimt, en dat je dan nog steeds rijst krijgt als avondeten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee eerst wilden ze niets zeggen, want politie-onderzoek, nu willen ze er helemaal niet meer over praten:
[..]
Super normaal allemaal.
Wat een droeftoetersquote:Op maandag 19 augustus 2024 17:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee eerst wilden ze niets zeggen, want politie-onderzoek, nu willen ze er helemaal niet meer over praten:
[..]
Super normaal allemaal.
Startposities op iets anders dan loting zijn gewoon per definitie onzin. Het is echt waanzin dat mensen gaan bepalen wat een goede indeling is ivm hoe de show moet lopen. Los van dit jaar, natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die startpositie voor NL was voor mij een van de bewijzen dat ze NL dit jaar enorm lastig vonden en zo subtiel probeerden af te rekenen. In elk ander jaar zou je zo'n potentile televotewinnaar niet aan het begin van de show zetten.
Des te meer redenen om gewoon terug te gaan naar de echte loting. Dan maar het risico op een wat minder vloeiende show, maar dit is ook kut. Gaat natuurlijk niet gebeuren zolang er Zweden aan de macht zijn bij de EBU
quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja zoiets dacht ik al. Alsof je pas patat krijgt nadat je je kamer hebt opgeruimd, je daarom je kamer opruimt, en dat je dan nog steeds rijst krijgt als avondeten.
quote:Joost Klein wordt in Zweden niet (meer) strafrechtelijk vervolgd wegens bedreiging. Het Zweedse openbaar ministerie acht immers na onderzoek onvoldoende of geen bewijs voor zo’n vervolging. Nochtans blijft de EBU (European Broadcasting Union) als organiserende instantie van het Songfestival bij haar beslissing tot diskwalificatie van Klein. Ook excuses konden er niet vanaf.
Volgens de EBU doet de beslissing van het Openbaar Ministerie tot het seponeren van de zaak geen afbreuk aan het feit dat Klein volgens de EBU in strijd met EBU-regels zou hebben gehandeld. Zijn diskwalificatie was dus volgens de EBU terecht. Welke regel zou zijn overtreden die zo’n draconische bestraffing als diskwalificatie rechtvaardigt, wordt helaas niet vermeld.
Het blijven volhouden in de publiek gemaakte opvatting dat Joost Klein een diskwalificatiewaardig feit zou hebben gepleegd, behelst zonder meer een smadelijke aantijging. Hij die namelijk opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt door tenlastelegging van een bepaald feit met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, pleegt het strafbare feit van smaad. AvroTros zou dus tegen EBU een aangifte van smaad kunnen doen.
Temeer nu het gevolg van de diskwalificatie zich mede in Nederland heeft geopenbaard en Nederland dus kan gelden als de plaats van het misdrijf van smaad.
Of volgend jaar het hele publiek uitrusten met Nederlandse & Joost Klein vlaggen, maar als Nederland wel een rondje over slaanquote:Op maandag 19 augustus 2024 18:02 schreef Pharkus het volgende:
Dan blijft een protestlied zo'n beetje de enige optie.
Kunnen we geen wildplakteam crowdfunden die daags voor Eurovision heel Bazel/Genve vol hangt met Joost z'n hoofd?quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Of volgend jaar het hele publiek uitrusten met Nederlandse & Joost Klein vlaggen, maar als Nederland wel een rondje over slaan.
Maar dan wel op z'n Heinekens. Dat de vlaggen pas op een hogere temperatuur hun ware kleur laten zien.
De strategie van de EBU is vrij duidelijk. Van tijd tot tijd roepen dat er allerlei verschrikkelijke dingen zijn gebeurd, en vervolgens in het midden laten waar het precies over gaat. Met het idee dat het publiek dan vanzelf redeneert van “waar rook is, is vuur” en “zo’n organisatie straft heus niet zomaar een land zo zwaar” en dat het in de rest van Europa allemaal weinig boeit, zodat de storm vanzelf overwaait.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:55 schreef Em31 het volgende:
[..]![]()
Iemand die zo overtuigd is van z’n eigen gelijk, maar nog niet n keer heeft durven uitleggen waarom dan, het blijft bijzonder. Alles om een rechtszaak te voorkomen lijkt me ondertussen.
Ik las dit met zijn stem in m'n hoofdquote:Op maandag 19 augustus 2024 18:03 schreef Lt.Bookman het volgende:
Gerard Spong heeft het ook nog niet losgelaten:
[..]
Ik neem aan dat Joost zelf ook stappen zou kunnen ondernemen? Maar ik kan me voorstellen dat hij liever van al het gedoe af is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:53 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik las dit met zijn stem in m'n hoofd
Wel benieuwd wat de AvroTros gaat doen nu. Het is vrijwel zeker dat Nederland sowieso volgend jaar niet meedoet, maar ik vraag me af of ze nog een zaak gaan aanspannen oid of dat ze alleen een statement over het niet deelnemen de deur uit doen.
Bron?quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:53 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik las dit met zijn stem in m'n hoofd
Wel benieuwd wat de AvroTros gaat doen nu. Het is vrijwel zeker dat Nederland sowieso volgend jaar niet meedoet, maar ik vraag me af of ze nog een zaak gaan aanspannen oid of dat ze alleen een statement over het niet deelnemen de deur uit doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |