Het is een forum for songfestivalfans. Da’s de letterlijke definitie van een fanboard.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 23:56 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom kun je geen tegengeluid verdragen?
Dit is geen fan board.
"we" is jij en je ouders, broers en zussen, tesamen gezellig achter de computer en fans van Europapa? Gezellig![]()
Top bezig. Heb het idee dat jullie er als enige bovenop zitten!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Sorry, dit gaat allemaal met zo'n sneltreinvaart (ook voor ons) en was het beter om dit als geschreven artikel te doen.
Het is nogal een ehm aparte situatie dat je als Songfestival journalist/podcaster ook ineens met een openbaar aanklager aan de lijn hangt enzo. Maar blij dat jullie het lezen en zien wat we doen.
En dan is de EBU verantwoordelijk voor deze idiote opgeblazen clusterfuck.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:10 schreef Momo het volgende:
Het zou natuurlijk ook een misverstand kunnen zijn dat iemand binnen EBU heeft ingestemd maar anderen daar niet van op de hoogte waren.
Dit dus. Zij zijn verantwoordelijk voor de handelingen van hun eigen medewerkers, tenzij er sprake was van kwade bedoelingen, maar het klinkt als incompetentie en dan is het toch echt hun schuld.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 08:36 schreef Andromache het volgende:
[..]
En dan is de EBU verantwoordelijk voor deze idiote opgeblazen clusterfuck.
Oh het is geen verwijd hoor! Ik vind het heel goed wat jullie doenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Sorry, dit gaat allemaal met zo'n sneltreinvaart (ook voor ons) en was het beter om dit als geschreven artikel te doen.
Het is nogal een ehm aparte situatie dat je als Songfestival journalist/podcaster ook ineens met een openbaar aanklager aan de lijn hangt enzo. Maar blij dat jullie het lezen en zien wat we doen.
Jullie zijn sowieso enorm goed bezig. Daar kunnen veel professionele media nog wat van lerenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Het lastige bij het ESF is ook dat je de kansen van landen redelijk subtiel de nek om kan draaien, zonder dat het enorm opvalt. Bij een groot voetbaltoernooi is er nog weleens ophef als een land opzichtig wordt bevoordeeld, meestal het gastland of een land met een sterspeler, met een goedkope penalty of (niet gegeven) rode kaart. Maar een slechte startpositie, veel wide shots of geen interviewtjes tussendoor zijn niet bepaald zaken die enorm opvallen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 09:25 schreef Dave het volgende:
Volgens mij zei iemand anders het hier gisteren ook al (Fred?), maar zie eigenlijk ook nog niet goed hoe dit in de toekomst weer goed zou moeten komen, behalve dan dat het wellicht verjaart, wegzakt met de tijd.
Beide partijen hebben zich inmiddels zover ingegraven, dat dit niet wordt opgelost zonder gezichtsverlies voor één van beide. (Dit is met wat ik ken van 't verhaal vind ik vooral de EBU aan te rekenen).
Stel dat we wel weer mee gaan doen, dan kunnen we denk ik de komende jaren een eventuele winst wel vergeten door te verwachten tegenwerking.Mag ik zo slecht denken over de EBU? Ja, dat mag ik inmiddels wel.
Dat wordt sowieso lastig want genoeg andere landen hebben om hun eigen redenen geklaagd bij de EBU, en die horen bij die 36. Tis maar de vraag of iedereen weer braaf in het gareel wil lopen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Jullie zijn sowieso enorm goed bezig. Daar kunnen veel professionele media nog wat van leren![]()
Het enige wat jammer is (journalistiek dan, er is sowieso vrij veel nogal jammer aan deze zaak momenteel), of onbevredigend, is dat dit soort ESF-gerelateerd nieuws in augustus het grote publiek uiteraard nogal ontgaat, want die zijn er nu niet mee bezig. En ook dat de uitkomst redelijk vast lijkt te liggen, met een Nederland dat zich terugtrekt, en een EBU die met de andere 36 landen doorgaat alsof er niets gebeurd is.
Ergens blijft dat startpositiesysteem nog steeds natuurlijk vreselijk doorzichtig. Favorieten van de EBU die steeds maar weer een goed plekje krijgen (Australië of Noorwegen bijvoorbeeld). En eerlijk, Nederland hoorde hier de afgelopen jaren ook bij. Eigenlijk zou je daarom alleen al terug moeten naar het oude systeem.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het lastige bij het ESF is ook dat je de kansen van landen redelijk subtiel de nek om kan draaien, zonder dat het enorm opvalt. Bij een groot voetbaltoernooi is er nog weleens ophef als een land opzichtig wordt bevoordeeld, meestal het gastland of een land met een sterspeler, met een goedkope penalty of (niet gegeven) rode kaart. Maar een slechte startpositie, veel wide shots of geen interviewtjes tussendoor zijn niet bepaald zaken die enorm opvallen.
Eens! Blijf je vastbijten alsjeblieft, van het AD en Boullie verwacht ik veel minder wat dit betreft.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Jullie zijn sowieso enorm goed bezig. Daar kunnen veel professionele media nog wat van leren![]()
[...]
Wat dat betreft is er dus ook nog genoeg te doen voor jullie bij het komende ESF, ook zonder Nederland.
Welnee, wat heb je daaraan? Sta je daar met een klotenummer straks en ga je daarmee op je gezicht. Een publiekelijk mea culpa afdwingen, liefst ook met vermelding in de uitzending, dat helpt. Meedoen geeft ook alleen maar het beeld van 'alles is oké'. Mensen kunnen zich deze rel volgens jaar echt wel herinneren. Als er dan gezegd wordt dat Nederland niet mee doet omdat EBU hun zaakjes niet op orde had (kort door de bocht) maakt dat veel meer indruk.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:34 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Daarbuiten zie ik het voor nu inderdaad alleen opgelost (met de kennis van nu) als EBU enigszins een soort boetekleed aantrekt, en eigenlijk ook alleen met een automatische plaatsing van Nederland in de finale van 2025Alleen dán kan Nederland met opgeheven hoofd terugkeren bij het ESF komend jaar denk ik.
Over de startpositie van dit jaar valt ook nog genoeg over te zeggen. Maar dat is iets kleins in vergelijking met wat er nu gaande is.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:34 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ergens blijft dat startpositiesysteem nog steeds natuurlijk vreselijk doorzichtig. Favorieten van de EBU die steeds maar weer een goed plekje krijgen (Australië of Noorwegen bijvoorbeeld). En eerlijk, Nederland hoorde hier de afgelopen jaren ook bij. Eigenlijk zou je daarom alleen al terug moeten naar het oude systeem.
Jullie zijn helden!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Ja, leuk voor het cijfertje van het aantal deelnemende landen, maar dit neemt natuurlijk niet weg dat ze van Nederland veel meer geld vingen dan dat ze van Montenegro ooit zullen doen. Ergens destijds gelezen dat Montenegro het land met de kleinste EBU-fee is.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:05 schreef NailQueen het volgende:
Ondertussen is bekend dat Montenegro volgend jaar officieel terugkeert. Een eventuele (matige) vervanger voor Nederland.
Ik denk niet dat de EBU ooit ook maar iéts toe gaat geven, want dan geef je de AVROTROS/Joost ook een kans op het eisen van een schadevergoeding. Daarom zijn ze denk ik in hun reactie nu nog heftiger + zeggen ze ineens dat ze er niet meer over willen praten.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:01 schreef Japepk het volgende:
[..]
Welnee, wat heb je daaraan? Sta je daar met een klotenummer straks en ga je daarmee op je gezicht. Een publiekelijk mea culpa afdwingen, liefst ook met vermelding in de uitzending, dat helpt. Meedoen geeft ook alleen maar het beeld van 'alles is oké'. Mensen kunnen zich deze rel volgens jaar echt wel herinneren. Als er dan gezegd wordt dat Nederland niet mee doet omdat EBU hun zaakjes niet op orde had (kort door de bocht) maakt dat veel meer indruk.
En moneyzzz op de achtergrond natuurlijk
Enige wat ik weet is dat Iedereens kapsel vettig is omdat ze al jaren verplicht MoroccanOil in moeten smerenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:58 schreef Momo het volgende:
Is trouwens veel veranderd aan de social media sinds dat hele TikTok sponsorship met de EBU (sinds 2022 toch?). Zien jullie Anouk al bellen blazen en karaoke zingen voor TikTok? Filmpjes maken over hun meest gênante moment ooit als artiest? Filmpjes over je huisdieren? Volgens mij zitten veel artiesten daar niet perse op te wachten, die zouden veel liever zelf iets bedenken.
Ik denk dat de discussie over de deelname van Israël niet meer zo hard terugkomt omdat velen die daar op tegen waren en een ESF-boycot wilden etc genoten hebben van de Olympische Spelen waar het land ook gewoon aan mee deed en waarvoor veel minder mensen opriepen tot boycot van het evenement of er schande van spraken volgens mij.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:30 schreef VoMy het volgende:
Nog even los van het idee dat de door Israël uitgevoerde genocide dan wellicht nog steeds actueel is en je die hele discussie over het laten deelnemen van dat land al veel eerder weer kan oplaaien; in ieder geval voordat de nummers bekend worden gemaakt.
Dit zal de Avrotros ook wel weten, en er minder geld in gaan steken, wat elkaar versterkt. Terug naar pre-Anouk.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het lastige bij het ESF is ook dat je de kansen van landen redelijk subtiel de nek om kan draaien, zonder dat het enorm opvalt. Bij een groot voetbaltoernooi is er nog weleens ophef als een land opzichtig wordt bevoordeeld, meestal het gastland of een land met een sterspeler, met een goedkope penalty of (niet gegeven) rode kaart. Maar een slechte startpositie, veel wide shots of geen interviewtjes tussendoor zijn niet bepaald zaken die enorm opvallen.
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:41 schreef Dave het volgende:
[..]
Dit zal de Avrotros ook wel weten, en er minder geld in gaan steken, wat elkaar versterkt. Terug naar pre-Anouk.
Ze is toch ook bekend in België? Ik meende dat ze een hit had met Metejoor. Dus gewoon meedoen aan Eurosongquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |