quote:Op zondag 28 juli 2024 19:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Checo nu wel weer mooi zevende in de WK-stand ipv 8ste
Eens.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hoe dan ook zwaar lullig voor George en heel wat uitzoekwerk voor Mercedes.
Tuurlijk wel. Zo kan ik ook de banden fluisteraar zijn.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heeft die ook. Russell enkele seconden voordeel met zijn lagere autogewicht.
Scheelt voor het verschil met Norris nog steeds 2 punten, dus voor die gap maakt het niet uit.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:22 schreef RAVW het volgende:
Door de DQ van Russel , hoe veel punten loopt Max nu uit op Nor?
Want die krijgt er nu toch weer een paar meer extra er bij
Blijft twee.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:22 schreef RAVW het volgende:
Door de DQ van Russel , hoe veel punten loopt Max nu uit op Nor?
Want die krijgt er nu toch weer een paar meer extra er bij
Hij kijkt naar zijn bankrekeningquote:Op zondag 28 juli 2024 19:29 schreef Kickinalfa het volgende:
Zou Lewis balen nu hij weggaat en Mercedes ogenschijnlijk de weg naar boven heeft gevonden?
Is natuurlijk jammer, maar 2026 zijn er alweer nieuwe regels, dus dan is het opnieuw beginnenquote:Op zondag 28 juli 2024 19:29 schreef Kickinalfa het volgende:
Zou Lewis balen nu hij weggaat en Mercedes ogenschijnlijk de weg naar boven heeft gevonden?
Christian zegt juist wel dat die kilo aan gewicht aan rubber kan zijn kwijtgeraaktquote:
Wat waar kan zijn, het zijn flinke stukken rubber wat om de velgen hangt.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Christian zegt juist wel dat die kilo aan gewicht aan rubber kan zijn kwijtgeraakt
Won dat jaar wel het kwalificatie duel van Jenson Button maar was wat onervaren nog en maakte fouten in de races.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:36 schreef Radegast het volgende:
Ik had in 2013 nooit gedacht dat Perez McLaren misschien constructeurskampioen zou kunnen maken.
Of misschien waren zijn banden wat leeggelopen. Kan ook nog.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Christian zegt juist wel dat die kilo aan gewicht aan rubber kan zijn kwijtgeraakt
Zo konden niet snel even nog een kilo lucht er in pompen?quote:Op zondag 28 juli 2024 19:48 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Of misschien waren zijn banden wat leeggelopen. Kan ook nog.
Button was toen in Bahrein niet zo blij met Perez.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:43 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Won dat jaar wel het kwalificatie duel van Jenson Button maar was wat onervaren nog en maakte fouten in de races.
Zo verkeerd vond ik het niet gaan eerlijk gezegd.
Helium in de banden zodat de auto ging zweven en daardoor te licht was?quote:Op zondag 28 juli 2024 19:48 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Of misschien waren zijn banden wat leeggelopen. Kan ook nog.
En Monaco ook als ik me goed herinner.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:49 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Button was toen in Bahrein niet zo blij met Perez.![]()
![]()
Hij had sowieso 2e of 3e kunnen worden. Nu heeft hij niets omdat ze hem een illegale auto meegaven, zo lijkt het.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eens.
Verbaas me nog steeds over de exits die George had aan het einde van de race. En dan had die misschien een voordeel over de gehele race, maar een halve tiende per ronde doet niks af aan het feit hoe briljant die reed in die slotfase.
De strategie van George was gewoon te goed. Letterlijk.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij had sowieso 2e of 3e kunnen worden. Nu heeft hij niets omdat ze hem een illegale auto meegaven, zo lijkt het.
https://racingnews365.nl/(...)kwalificatie-russellquote:"We moeten deze tik incasseren", stelt Wolff. "We hebben duidelijk een fout gemaakt en moeten er van leren. In de evaluatie gaan we kijken wat er is gebeurd en waar het is misgegaan. Het is frustrerend om een 1-2'tje kwijt te raken en we kunnen alleen maar onze excuses aanbieden aan George, die een fantastische race reed. Lewis schuift uiteraard door naar de eerste plaats en is de verdiende winnaar, want hij was de snelste coureur met een tweestopper."
Wolff wil niet te lang in de negativiteit blijven hangen. "Ondanks de diskwalificatie kunnen we veel positieve punten meenemen. We hadden de snelste auto over twee verschillende strategieën, terwijl we dat ons eerder dit seizoen nooit hadden kunnen voorstellen. We hebben drie van de laatste vier races gewonnen en willen dat positieve traject voortzetten na de zomerstop."
1,5 kg is niks eigenlijk, 10 kg was altijd 3 tiende , misschien dat ie een halve tiende wonquote:Op zondag 28 juli 2024 19:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Zo kan ik ook de banden fluisteraar zijn.
"why are they shortening the drs zone"quote:
Als ze dat dan niet vooraf hebben meegenomen in de berekeningen dan toont dat wel aan dat ze de optie van een 1-stopper nooit overwogen of besproken hebben. Misschien dat de overwinning daarom ook met wat gemengde gevoelens ontvangen werd.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De strategie van George was gewoon te goed. Letterlijk.
Horner geeft al aan dat het toch aan de bandenslijtage heeft kunnen liggen. 375 gram per band te weinig. Niet ondenkbaar.
Ook dat hadden ze kunnen doorrekenenquote:Op zondag 28 juli 2024 19:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Christian zegt juist wel dat die kilo aan gewicht aan rubber kan zijn kwijtgeraakt
Dit kan niet. Op de beelden is het donker. In Spa is het nu nog licht. Zie zon op / zon onder.quote:
Het is even afwachten maar het zou mooi zijn als hij dichterbij zit want dat is voor Max juist ook weer een stimulans om elke honderdste er uit te halen.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:39 schreef takura het volgende:
[ x ]
Wat een aanfluiting. Wedden dat Ricciardo het nog slechter doet dan Perez.
Je kunt er ook voor zorgen dat de RBR beter inzichtelijk heeft hoe ze de auto kunnen verbeterenquote:Op zondag 28 juli 2024 20:47 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het is even afwachten maar het zou mooi zijn als hij dichterbij zit want dat is voor Max juist ook weer een stimulans om elke honderdste er uit te halen.
als RIC idd Per gaat vervangen, mogen hem ook wel even een peptalk geven.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:39 schreef takura het volgende:
[ x ]
Wat een aanfluiting. Wedden dat Ricciardo het nog slechter doet dan Perez.
Dat dacht ik dus ook. Dat George zelf de call maaktequote:Op zondag 28 juli 2024 20:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als ze dat dan niet vooraf hebben meegenomen in de berekeningen dan toont dat wel aan dat ze de optie van een 1-stopper nooit overwogen of besproken hebben. Misschien dat de overwinning daarom ook met wat gemengde gevoelens ontvangen werd.
De rijstijl van Max en Daniel is niet verschillend dus dat is al een grote plus voor het ontwikkelen van de auto.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt er ook voor zorgen dat de RBR beter inzichtelijk heeft hoe ze de auto kunnen verbeteren
Deed hij ook. Hij vond de banden goed genoeg voor een éénstopper.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Dat George zelf de call maakte
Dit zegt helemaal niets. Ze vliegen wel vaker samen.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:39 schreef takura het volgende:
[ x ]
Wat een aanfluiting. Wedden dat Ricciardo het nog slechter doet dan Perez.
Omdat er een minimumgewicht is.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:19 schreef Alpha0 het volgende:
Te licht, waarom is dat nou weer een zonde?
Daniël is ook niet van een scherp insturende auto met een losse achterkant toch?quote:Op zondag 28 juli 2024 20:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De rijstijl van Max en Daniel is niet verschillend dus dat is al een grote plus voor het ontwikkelen van de auto.
1,5/4= 375 gram per band in 150km.quote:Op zondag 28 juli 2024 18:59 schreef Nattekat het volgende:
Die banden verliezen niet 1,5kg aan rubber extra door iets langer door te rijden
Nee, dan hadden de britse tabloids vol gestaan met speculatie. Het is eerder dat de wagen van RB al zowat aan het plafond zit qua doorontwikkeling en de anderen niet.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal?
[ x ]
Dan hadden we zak Brown al maandenlang horen leeglopenquote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal?
[ x ]
Ik ben steeds meer geneigd om het gerucht van F1 Technical te geloven dat RBR iets van de auto af heeft moeten halen en wel bij de achterwielophanging.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal?
[ x ]
Ik ook. Het is echt te opvallend.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben steeds meer geneigd om het gerucht van F1 Technical te geloven dat RBR iets van de auto af heeft moeten halen en wel bij de achterwielophanging.
Het is opvallend te noemen dat de bandenslijtage sinds Miami hoger is geworden
Dan zou de FIA er wel een bericht over geschreven hebben.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben steeds meer geneigd om het gerucht van F1 Technical te geloven dat RBR iets van de auto af heeft moeten halen en wel bij de achterwielophanging.
Het is opvallend te noemen dat de bandenslijtage sinds Miami hoger is geworden
Bandenslijtage.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:42 schreef Nober het volgende:
Waarom lukt het nog wel in kwalificatie maar niet in de race?
Serieus? Zijn 2 nogal verschillende grootheden.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:42 schreef Nober het volgende:
Waarom lukt het nog wel in kwalificatie maar niet in de race?
nee, de FIA maakt dit niet publiekelijk bekend.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dan zou de FIA er wel een bericht over geschreven hebben.
Red Bull had een update meegenomen maar die bleek niet te werken en sindsdien lopen ze dus achter op de rest.
RBR is wel degelijk sneller dan vorig jaar. Waarom zou het niet kunnen dat ze worden ingehaald? De rest is al jaren bezig om aan te haken. Het is toch niet raar dat dat vruchten afwerpt bij Mercedes en McLaren?quote:Op zondag 28 juli 2024 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het klopt dat RBR niet werkende updates had, maar zelfs dat kan het verschil niet verklaren, ook niet dat McLaren en Mercedes hun auto's helemaal aan de praat hebben gekregen. Dan zouden de auto's op zijn minst gelijk zijn, maar RBR loopt nu achter
quote:Op zondag 28 juli 2024 22:42 schreef Nober het volgende:
Waarom lukt het nog wel in kwalificatie maar niet in de race?
quote:Op zondag 28 juli 2024 22:42 schreef Nober het volgende:
Waarom lukt het nog wel in kwalificatie maar niet in de race?
En alsnog een prima vraag.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Serieus? Zijn 2 nogal verschillende grootheden.
Zeker niet, maar in de eerste races was het verschil in de races megagroot, sinds Miami loopt RBR achter en zie je dat de banden eerder slijten dan bij de concurrentiequote:Op zondag 28 juli 2024 22:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
RBR is wel degelijk sneller dan vorig jaar. Waarom zou het niet kunnen dat ze worden ingehaald? De rest is al jaren bezig om aan te haken. Het is toch niet raar dat dat vruchten afwerpt bij Mercedes en McLaren?
Ik denk dat het vooral zo was dat Mercedes en McLaren hun auto niet goed op orde hadden aan het begin van het seizoen. Dan hoeft RBR ook minder hard te lopen en heb je logischerwijs minder bandenslijtage. De problemen zijn ontstaan toen de andere teams een stap hebben gezet die RBR niet kon volgen, omdat hun auto al aan het plafond zat.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker niet, maar in de eerste races was het verschil in de races megagroot, sinds Miami loopt RBR achter en zie je dat de banden eerder slijten dan bij de concurrentie
Newey had ook al voor het begin van het seizoen gezegd dat deze auto op een verkeerde manier is doorontwikkeld.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, de FIA maakt dit niet publiekelijk bekend.
Het klopt dat RBR niet werkende updates had, maar zelfs dat kan het verschil niet verklaren, ook niet dat McLaren en Mercedes hun auto's helemaal aan de praat hebben gekregen. Dan zouden de auto's op zijn minst gelijk zijn, maar RBR loopt nu achter
Beetje BNW om er wat achter te zoeken maar van oppermachtig naar 3e team of misschien zelfs 4e is ook verdacht.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal?
[ x ]
4e team? McLaren en Mercedes doen het nu goed, ja. Maar wie is dan ook nog sneller dan RBR? Ferrari?quote:Op zondag 28 juli 2024 22:56 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Beetje BNW om er wat achter te zoeken maar van oppermachtig naar 3e team of misschien zelfs 4e is ook verdacht.
Dat klopt ook, maar binnen no time zo ver terugzakken is verdachtquote:Op zondag 28 juli 2024 22:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Newey had ook al voor het begin van het seizoen gezegd dat deze auto op een verkeerde manier is doorontwikkeld.
Die was niet blij met oa de huidige luchtinlaten.
Zijn rol binnen het team was ook al kleiner geworden en dat is blijkbaar te merken,
Nogmaals: ze zijn niet teruggezakt, ze zijn sneller dan vorig jaar. De rest heeft alleen een grotere stap gemaakt dan RBR.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat klopt ook, maar binnen no time zo ver terugzakken is verdacht
Vandaag in ieder geval 1 Ferrariquote:Op zondag 28 juli 2024 22:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
4e team? McLaren en Mercedes doen het nu goed, ja. Maar wie is dan ook nog sneller dan RBR? Ferrari?
De anderen hebben gewoon grote stappen gemaakt.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat klopt ook, maar binnen no time zo ver terugzakken is verdacht
Ze zijn relatief gezien teruggezaktquote:Op zondag 28 juli 2024 23:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nogmaals: ze zijn niet teruggezakt, ze zijn sneller dan vorig jaar. De rest heeft alleen een grotere stap gemaakt dan RBR.
Ze zijn minder hard vooruit gegaan. Dat wordt imho niet verklaard door een "illegale auto".quote:Op zondag 28 juli 2024 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zijn relatief gezien teruggezakt
Zou kunnenquote:Op zondag 28 juli 2024 23:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Gezien het allemaal Mercedes power is, is er geen update geweest aan de PU (technisch mag dit toch nog indien je het voor "betrouwbaarheid" doet)?
niet direct, maar ikzelf vind het verschil tussen de eerste races van het seizoen en de races vanaf Miami nogal opvallendquote:Op zondag 28 juli 2024 23:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn minder hard vooruit gegaan. Dat wordt imho niet verklaard door een "illegale auto".
Ja, maar dat is dus omdat de rest beter is, niet omdat RBR slechter is.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet direct, maar ikzelf vind het verschil tussen de eerste races van het seizoen en de races vanaf Miami nogal opvallend
Dat is bullshit want dat had in Miami moeten zijn.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal?
[ x ]
Link?quote:Op zondag 28 juli 2024 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben steeds meer geneigd om het gerucht van F1 Technical te geloven dat RBR iets van de auto af heeft moeten halen en wel bij de achterwielophanging.
Het is opvallend te noemen dat de bandenslijtage sinds Miami hoger is geworden
Ik heb in ieder geval het idee dat niet alleen de concurrentie sterker is geworden, maar dat RB daadwerkelijk langzamer is dan begin seizoen en zelfs vorig jaar. Het gat is is wel heel plotsklaps verdwenen.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben steeds meer geneigd om het gerucht van F1 Technical te geloven dat RBR iets van de auto af heeft moeten halen en wel bij de achterwielophanging.
Het is opvallend te noemen dat de bandenslijtage sinds Miami hoger is geworden
Als Newey dat zegt ben ik geneigd hem te geloven. Die man is niet achterlijk op het gebied van aerodynamica.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval het idee dat niet alleen de concurrentie sterker is geworden, maar dat RB daadwerkelijk langzamer is dan begin seizoen en zelfs vorig jaar. Het gat is is wel heel plotsklaps verdwenen.
Of dat komt door verkeerde keuzes in ontwikkeling of een gedwongen wijziging in de wagen is niet te bewijzen.
Ze zijn absoluut niet langzamer dan vorig jaar. Ook niet na Miami. Spanje, Oostenrijk, Groot-Brittannië, Hongarije, overal is de RB20 sneller dan de RB19 was.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval het idee dat niet alleen de concurrentie sterker is geworden, maar dat RB daadwerkelijk langzamer is dan begin seizoen en zelfs vorig jaar. Het gat is is wel heel plotsklaps verdwenen.
Ik heb de feitelijke rondetijden niet vergeleken. Ik constateer alleen dat de auto veel minder stabiel oogt.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn absoluut niet langzamer dan vorig jaar. Ook niet na Miami. Spanje, Oostenrijk, Groot-Brittannië, Hongarije, overal is de RB20 sneller dan de RB19 was.
ik denk een combinatie van, waardoor RBR relatief gezien teruggevallen isquote:Op zondag 28 juli 2024 23:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus omdat de rest beter is, niet omdat RBR slechter is.
en dat is vanaf Miami zichtbaarquote:Op zondag 28 juli 2024 23:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb de feitelijke rondetijden niet vergeleken. Ik constateer alleen dat de auto veel minder stabiel oogt.
Het oogt sowieso een stuk moeilijker dan vorig jaar omdat er nu stevige concurrentie is. Vorig jaar had ik het idee dat Verstappen regelmatig niet de maximale pace reed die in de auto zat, omdat het ook niet nodig was.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb de feitelijke rondetijden niet vergeleken. Ik constateer alleen dat de auto veel minder stabiel oogt.
Je zegt "de auto lijkt langzamer dan vorig jaar".quote:Op zondag 28 juli 2024 23:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb de feitelijke rondetijden niet vergeleken. Ik constateer alleen dat de auto veel minder stabiel oogt.
Heb je de feitelijk rondetijden om die stelling te onderbouwen?quote:Op zondag 28 juli 2024 23:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
Je zegt "de auto lijkt langzamer dan vorig jaar".
Men zegt: "de auto is sneller dan vorig jaar op elk circuit".
En dan kom je met "ja maar het lijkt minder stabiel!?!?".
De auto is dus sneller. Niet langzamer. Dus de auto is wel doorontwikkeld.
Maar dus gewoon minder dan de concurrentie.
Hoe jij het ook vindt ogen.
Kijk naar de kwalificatietijden. Stuk voor stuk zijn ze sneller dan vorig jaar, weersomstandigheden daargelaten.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heb je de feitelijk rondetijden om die stelling te onderbouwen?
Vrijwel elk weekend heb ik de " progressie" tov 2023 in beeld gezien.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heb je de feitelijk rondetijden om die stelling te onderbouwen?
Kwali is geen race. Het gaat om racepace.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kijk naar de kwalificatietijden. Stuk voor stuk zijn ze sneller dan vorig jaar, weersomstandigheden daargelaten.
Waar?quote:Op zondag 28 juli 2024 23:55 schreef koemleit het volgende:
[..]
Vrijwel elk weekend heb ik de " progressie" tov 2023 in beeld gezien.
Het is wat moeilijker om daar informatie over te vinden. Maar als de kwalificatietijden beter zijn, zou ik niet weten waarom de race pace dat niet zou zijn.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kwali is geen race. Het gaat om racepace.
Dat systeem wat aangepast zou zijn, zou over het rijhoogte systeem gaan dat de auto op het rechte stuk naar beneden laat zakken om minder drag en meer topsnelheid te hebben, als ik het goed begrijp. Dat doet niets met de stabiliteit in de bochten, inho.quote:
Nou, feitelijk was Verstappen in Hongarije gemiddeld per ronde langzamer dan vorig jaar.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is wat moeilijker om daar informatie over te vinden. Maar als de kwalificatietijden beter zijn, zou ik niet weten waarom de race pace dat niet zou zijn.
Uit de totale racetijd kun je niet zoveel conclusies trekken, daar spelen inderdaad zoveel andere factoren mee (strategie, verkeer, weersomstandigheden) dat je daar eigenlijk geen chocola van kan maken.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou, feitelijk was Verstappen in Hongarije gemiddeld per ronde langzamer dan vorig jaar.
Daar spelen natuurlijk veel factoren in mee, maar het toont wel dat het wat makkelijk roepen is dat het vooral de snellere concurrentie is.
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je het probleem dat ontstaat door het wegnemen van die optie op de rechte stukken wegneemt.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat systeem wat aangepast zou zijn, zou over het rijhoogte systeem gaan dat de auto op het rechte stuk naar beneden laat zakken om minder drag en meer topsnelheid te hebben, als ik het goed begrijp. Dat doet niets met de stabiliteit in de bochten, inho.
Nee, dus blijf ik bij mijn stelling dat ik het idee heb dat er meer aan de hand is dan alleen snellere concurrentie. Als een auto minder stabiel is, is hij in de regel ook minder snel. Zeker als Verstappen klaagt over die instabiliteit, want dat betekent dat hij het niet meer kan compenseren met zijn kwaliteiten.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uit de totale racetijd kun je niet zoveel conclusies trekken, daar spelen inderdaad zoveel andere factoren mee (strategie, verkeer, weersomstandigheden) dat je daar eigenlijk geen chocola van kan maken.
In de bochten verandert er niets, alleen op de rechte stukken zakte de auto boven een bepaalde snelheid aan de achterkant in, waardoor er minder drag was. Maar dat systeem hadden ze vorig jaar al.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je het probleem dat ontstaat door het wegnemen van die optie op de rechte stukken wegneemt.
Je moet dan immers een keuze maken. Het systeem creëert een balans tussen topsnelheid op het rechte stuk en balans in de bochten, anders zou je je rijhoogte achter altijd in de topsnelheid stand zetten. Je moet dus op zoek naar een nieuw compromis.
Het blijft speculeren, maar zo simpel als je stelt is het zeker niet.
Ik denk wel dat je kunt stellen dat de RB20 een moeilijkere auto is dan de RB19. Dat zie je ook aan de matige resultaten van Perez, die er helemaal niks mee kan, terwijl hij vorig jaar toch redelijk eenvoudig 2e werd in het kampioenschap.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, dus blijf ik bij mijn stelling dat ik het idee heb dat er meer aan de hand is dan alleen snellere concurrentie. Als een auto minder stabiel is, is hij in de regel ook minder snel. Zeker als Verstappen klaagt over die instabiliteit, want dat betekent dat hij het niet meer kan compenseren met zijn kwaliteiten.
Zijn rol is al jaren lang kleiner bij het ontwikkelen van de auto en dat was ook zijn eigen keuze. Hij heeft bij deze nieuwe regels in 2022 alleen aan de ophanging gewerkt omdat dat onderdeel het enige was waar hij ruimte zag voor zijn inbreng.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Newey had ook al voor het begin van het seizoen gezegd dat deze auto op een verkeerde manier is doorontwikkeld.
Die was niet blij met oa de huidige luchtinlaten.
Zijn rol binnen het team was ook al kleiner geworden en dat is blijkbaar te merken,
Het is onzin om te stellen dat het aanpassen van zo'n systeem geen effect kan hebben in de bochten. Je gaat immers op zoek naar een andere balans tussen hoge snelheid op het rechte stuk en bochten snelheid.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In de bochten verandert er niets, alleen op de rechte stukken zakte de auto boven een bepaalde snelheid aan de achterkant in, waardoor er minder drag was. Maar dat systeem hadden ze vorig jaar al.
Aan de ene kant denk ik dat zijn invloed ook wel wordt overschat, maar aan de andere kant is het wel frappant dat sinds zijn vertrek het allemaal een drama is.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn rol is al jaren lang kleiner bij het ontwikkelen van de auto en dat was ook zijn eigen keuze. Hij heeft bij deze nieuwe regels in 2022 alleen aan de ophanging gewerkt omdat dat onderdeel het enige was waar hij ruimte zag voor zijn inbreng.
Ik zou zijn invloed niet onderschatten maar dat is wat anders dan de auto ontwerpen en ik stelde specifiek dat Newey ervoor koos om alleen aan een deel van de nieuwe spec te werken.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de ene kant denk ik dat zijn invloed ook wel wordt overschat, maar aan de andere kant is het wel frappant dat sinds zijn vertrek het allemaal een drama is.
Dat was misschien het juiste concept pre 2022 en het nieuwe regelement.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat systeem wat aangepast zou zijn, zou over het rijhoogte systeem gaan dat de auto op het rechte stuk naar beneden laat zakken om minder drag en meer topsnelheid te hebben, als ik het goed begrijp. Dat doet niets met de stabiliteit in de bochten, inho.
Of hij graag net zo een scherpe voorkant heeft als Max weet ik niet, wel dat ze beide graag een auto hebben die direct is op het stuur.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Daniël is ook niet van een scherp insturende auto met een losse achterkant toch?
Dit zijn de juiste theorieën om Red Bull weg te zetten als valsspelers, Sky zal er blij mee zijn.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal?
[ x ]
Vergeet ook Aston Martin niet, die reden meerdere keren podium en leken ooit 2e of 3e team.quote:Op maandag 29 juli 2024 03:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit zijn de juiste theorieën om Red Bull weg te zetten als valsspelers, Sky zal er blij mee zijn.
Er word echter even aan voorbij gegaan dat ook Ferrari bijvoorbeeld flink terrein verloren heeft tegenover McLaren en Mercedes.
Gaan we complotje spelen?quote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal?
[ x ]
quote:Op maandag 29 juli 2024 09:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vier weken geen cake @:TheStigsDutchCousin
[ afbeelding ]
Als je het omdraait zou je zelfs kunnen zeggen dat Mercedes (weer) aan het valsspelen is met bijv de powerunit, die gaan opeens als de brandweer. Net als klanten team McLaren, die het stokje van Aston Martin hebben overgenomen om het niet al te veel te laten opvallen.quote:Op maandag 29 juli 2024 03:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit zijn de juiste theorieën om Red Bull weg te zetten als valsspelers, Sky zal er blij mee zijn.
Er word echter even aan voorbij gegaan dat ook Ferrari bijvoorbeeld flink terrein verloren heeft tegenover McLaren en Mercedes.
Vooralsnog is de enige écht illegale auto die van Russel gisterenquote:Op maandag 29 juli 2024 03:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit zijn de juiste theorieën om Red Bull weg te zetten als valsspelers, Sky zal er blij mee zijn.
Er word echter even aan voorbij gegaan dat ook Ferrari bijvoorbeeld flink terrein verloren heeft tegenover McLaren en Mercedes.
Scheelde vorig jaar 18 miljoen dollar in prijzengeld dus dat kan men wel lijen. En de eeuwige roem uiteraard. Andere nadelen zou ik niet weten. @Starflyerquote:Op maandag 29 juli 2024 09:23 schreef tja77 het volgende:
Als RedBull bij de constructeurs 3e wordt dit jaar, wat zijn dan de nadelen exact? Je krijgt dan in 2025 toch meer windtunneltijd wat kan helpen voor de 2026 bolide? Juist met de nieuwe aero reglementen is windtunneltijd kostbaarder dan ooit.
Mijn idee ja. Staat me ook iets van bij dat men begin vorig jaar aangaf dat alle belemmeringen wat tijd betreft dit jaar de meeste problemen zou geven. Volgend jaar wat tijd inhalen zou fijn zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:23 schreef tja77 het volgende:
Als RedBull bij de constructeurs 3e wordt dit jaar, wat zijn dan de nadelen exact? Je krijgt dan in 2025 toch meer windtunneltijd wat kan helpen voor de 2026 bolide? Juist met de nieuwe aero reglementen is windtunneltijd kostbaarder dan ooit.
en de engelsen janken zich de ballen uit de broekquote:Op maandag 29 juli 2024 09:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vooralsnog is de enige écht illegale auto die van Russel gisteren
Prijzengeld inderdaad. Voordelen zijn meer windtunneltijd en minder entreegeld voor volgend jaar dat betaald moet worden (dat gaat per punt) aan de FIA.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Scheelde vorig jaar 18 miljoen dollar in prijzengeld dus dat kan men wel lijen. En de eeuwige roem uiteraard. Andere nadelen zou ik niet weten. @:Starflyer
Rare jongens die Britten.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:27 schreef greysbones het volgende:
[..]
en de engelsen janken zich de ballen uit de broek
Jeetje was dit RBR geweest was de brandstapel al aangestoken, maar geliefd Merc krijgt bijna applaus
Sowieso probeer ik echt Engelse comments en artikelen over de F1 te vermijden.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:27 schreef greysbones het volgende:
[..]
en de engelsen janken zich de ballen uit de broek
Jeetje was dit RBR geweest was de brandstapel al aangestoken, maar geliefd Merc krijgt bijna applaus
Ik zag al weer suggesties van Mercedes fans dat de regels aangepast moeten worden omdat het niet eerlijk was dat alleen Russell een DSQ kreeg, te licht is prima ineens.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vooralsnog is de enige écht illegale auto die van Russel gisteren
het was maar 1.5 kiloquote:Op maandag 29 juli 2024 12:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zag al weer suggesties van Mercedes fans dat de regels aangepast moeten worden omdat het niet eerlijk was dat alleen Russell een DSQ kreeg, te licht is prima ineens.
Bron?quote:Op maandag 29 juli 2024 12:09 schreef THEFXR het volgende:
is de vergadering over Perez op mexicaanse tijd?
Het blijft toch ergens een Britse aangelegenheid waar je alleen aan mee mag doen als je in het straatje past.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:04 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Sowieso probeer ik echt Engelse comments en artikelen over de F1 te vermijden.
Die zijn mijn hemel zo toxic online.
De media daar heeft er een enorm groot aandeel aan dat er zoveel haat in F1 is de laatste jaren.
Haha over de vergadering, gaat die echt plaats vinden?quote:
ja gisteren ook door Marko bevestigdquote:Op maandag 29 juli 2024 12:13 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Haha over de vergadering, gaat die echt plaats vinden?
Laat ik zeggen dat ik nog niet al het nieuws heb gekeken.
Net zoals voetbal, daar zijn de Engelse fans ook echt verschrikkelijk.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:11 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Het blijft toch ergens een Britse aangelegenheid waar je alleen aan mee mag doen als je in het straatje past.
Oh echt, ik heb echt wat gemist na de race.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:13 schreef greysbones het volgende:
[..]
ja gisteren ook door Marko bevestigd
was voor de racequote:Op maandag 29 juli 2024 12:15 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Oh echt, ik heb echt wat gemist na de race.
TV uit gedaan en in huis bezig geweest met schoonmaak.
Oh dan heb je een BBC fragment van de Olympische Spelen gemistquote:Op maandag 29 juli 2024 12:11 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Het blijft toch ergens een Britse aangelegenheid waar je alleen aan mee mag doen als je in het straatje past.
Ach is niet anders met de Nederlandse fans. Die eerst fan waren van Norris maar toen die een bedreiging begon te vormen voor Max vinden mensen hem ineens vervelend. Om maar een voorbeeldje te noemen.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:04 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Sowieso probeer ik echt Engelse comments en artikelen over de F1 te vermijden.
Die zijn mijn hemel zo toxic online.
De media daar heeft er een enorm groot aandeel aan dat er zoveel haat in F1 is de laatste jaren.
Ricciardo gaat zeker in Zandvoort rijden. De vraag is alleen in welke autoquote:Op maandag 29 juli 2024 12:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Volgens mij gaat Ricciardo in Zandvoort rijden. Schijnbaar hebben Horner, Mekies (sp?) en Ricciardo een gesprek gehad en die was positief bevallen.
Het gaat bij de Engelsen/pers wel wat verder dan iemand alleen vervelend vinden...quote:Op maandag 29 juli 2024 12:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ach is niet anders met de Nederlandse fans. Die eerst fan waren van Norris maar toen die een bedreiging begon te vormen voor Max vinden mensen hem ineens vervelend. Om maar een voorbeeldje te noemen.
de (engelse) commentatoren doen enorm graag een duit in het zakje wat Max bashen betreftquote:Op maandag 29 juli 2024 12:30 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het gaat bij de Engelsen/pers wel wat verder dan iemand alleen vervelend vinden...
Ik vraag me ook af of Tsunoda, Lawson of Ricciardo wel het verschil kunnen gaan maken t.o.v. McLaren. Die hebben 2 coureurs die beter zijn en een bolide die sneller is. Alleen met Sainz zie ik het nog goedkomen maar die is pas NA dit seizoen beschikbaar.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mijn idee ja. Staat me ook iets van bij dat men begin vorig jaar aangaf dat alle belemmeringen wat tijd betreft dit jaar de meeste problemen zou geven. Volgend jaar wat tijd inhalen zou fijn zijn.
Dit zou een aanblijvende Perez ook verklaren.
En ze slikken het als zoete koek daar.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:31 schreef greysbones het volgende:
[..]
de (engelse) commentatoren doen enorm graag een duit in het zakje wat Max bashen betreft
Ze hebben volkomen gelijk.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zag al weer suggesties van Mercedes fans dat de regels aangepast moeten worden omdat het niet eerlijk was dat alleen Russell een DSQ kreeg, te licht is prima ineens.
Nou.. nee.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:53 schreef Zorro het volgende:
[..]
Gewoon meteen het hele team een DSQ geven, moeten ze maar beter opletten.
Sainz zou bij Williams getekend hebben.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of Tsunoda, Lawson of Ricciardo wel het verschil kunnen gaan maken t.o.v. McLaren. Die hebben 2 coureurs die beter zijn en een bolide die sneller is. Alleen met Sainz zie ik het nog goedkomen maar die is pas NA dit seizoen beschikbaar.
Tegenover McLaren, maar ook tegenover al die anderen die gister aan Perez voorbij gingen.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of Tsunoda, Lawson of Ricciardo wel het verschil kunnen gaan maken t.o.v. McLaren. Die hebben 2 coureurs die beter zijn en een bolide die sneller is. Alleen met Sainz zie ik het nog goedkomen maar die is pas NA dit seizoen beschikbaar.
Dus je zegt dat wanneer dit toevallig bij Max Vestappen was gebeurd de Nederlandse fans gezegd zouden hebben dat het een zeer terchte beslissing was?quote:Op maandag 29 juli 2024 11:27 schreef greysbones het volgende:
[..]
en de engelsen janken zich de ballen uit de broek
Jeetje was dit RBR geweest was de brandstapel al aangestoken, maar geliefd Merc krijgt bijna applaus
Ik zou niet weten waarom niet, te licht is immers te licht.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dus je zegt dat wanneer dit toevallig bij Max Vestappen was gebeurd de Nederlandse fans gezegd zouden hebben dat het een zeer terchte beslissing was?
Klopt inderdaad 😭😭😂quote:Op maandag 29 juli 2024 13:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dus je zegt dat wanneer dit toevallig bij Max Vestappen was gebeurd de Nederlandse fans gezegd zouden hebben dat het een zeer terchte beslissing was?
Persoonlijk lijkt me dat onwaarschijnlijk omdat letterlijk alles wat de FIA beslist over Max of RBR wordt gezien als een groot complot om ze te dwarsbomen.
Maakt niet uit of het nu gaat over het budget, bewegen onder het remmen of de veiligheid van een bandenwissel,
Budget is budget, remmen is remmen, en ledje brandt op de weelgun of niet.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:27 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet, te licht is immers te licht.
Gas geven is gas geven...quote:Op maandag 29 juli 2024 13:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Budget is budget, remmen is remmen, en ledje brandt op de weelgun of niet.
Dat bij zulke akkefietjes in het verleden ook niet gezegd werd dat de FIA of de stewards wijze en boven de partijen staande personen zijn die alleen maar het het beste met RBR en Max voorhebben.quote:
Je weet wel dat Lewis heeft gewonnen?quote:Op maandag 29 juli 2024 12:15 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Oh echt, ik heb echt wat gemist na de race.
TV uit gedaan en in huis bezig geweest met schoonmaak.
Wtf gaat Ricciardo doen dan? Die is echt geen haar beter dan Perezquote:Op maandag 29 juli 2024 12:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Volgens mij gaat Ricciardo in Zandvoort rijden. Schijnbaar hebben Horner, Mekies (sp?) en Ricciardo een gesprek gehad en die was positief bevallen.
Ik heb wel cake gegeten vandaag.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vier weken geen cake @:TheStigsDutchCousin
[ afbeelding ]
foeiquote:Op maandag 29 juli 2024 14:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb wel cake gegeten vandaag.
Denk het toch welquote:Op maandag 29 juli 2024 14:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wtf gaat Ricciardo doen dan? Die is echt geen haar beter dan Perez
Dat beetje rubber wat ze oppikken is waarschijnlijk meer dan 375 gram per band, dus met uitloopronde was die de winnaar geweest, denk ik zelf.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Misschien was het al gepost (geen zin om heel topic door te lezen).
Op vrijwel alle circuits is er een uitloopronde, op Spa (ivm de lengte niet).
Tijdens de uitloopronde pikken de coureurs (al dan niet bewust) wat rubber op.
Stel dat er op Spa wel een uitloopronde was geweest, was de wagen van Russel dan wel zwaar genoeg geweest.
Of is het gewicht aan rubber dat ze oppikken in een uitloopronde daar te gering voor?
Haha ja dat wel, via een appje van mijn zwager, dat dan weer wel.quote:
Misschien wel, maar dat weet je van te voren. Mercedes zat hier gewoon teveel op de limiet en ging er waarschijnlijk door de bandenslijtage (waar ze normaal gesproken rekening mee houden) onder. Jammer, maar helaas.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat beetje rubber wat ze oppikken is waarschijnlijk meer dan 375 gram per band, dus met uitloopronde was die de winnaar geweest, denk ik zelf.
Ze weten dat absoluut van tevoren, maar bij elke race mogen ze rubber oppakken en bij deze niet. Dat maakt het ergens wel wrang, vanuit Georges perspectief dan natuurlijk (kan ik me voorstellen).quote:Op maandag 29 juli 2024 14:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien wel, maar dat weet je van te voren. Mercedes zat hier gewoon teveel op de limiet en ging er waarschijnlijk door de bandenslijtage (waar ze normaal gesproken rekening mee houden) onder. Jammer, maar helaas.
Anders hadden ze Russell geen éénstopper moeten laten doen.
Je moet ten alle tijden boven het minimumgewicht zitten, ook met versleten banden, dus nee, dat is niet opmerkelijk.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ze weten dat absoluut van tevoren, maar bij elke race mogen ze rubber oppakken en bij deze niet. Dat maakt het ergens wel wrang, vanuit Georges perspectief dan natuurlijk (kan ik me voorstellen).
En dat de banden(slijtage) überhaupt aan de weging ten dele valt is in dat opzicht ook wel opmerkelijk te noemen. Maar ja ze weten het, dus Mercedes kan natuurlijk alleen zichzelf aanwijzen.
Ik vind van wel, want de mate van slijtage op je band bepaalt dus blijkbaar of je wel of niet op het minimumgewicht zit.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Je moet ten alle tijden boven het minimumgewicht zitten, ook met versleten banden, dus nee, dat is niet opmerkelijk.
Het is niet raar. Merendeels conservatief. RB bevond zich in een crisis met Horner, RB was weer erg dominant, dan ga je niet een populaire coureur eruit gooien in tijden van crisis. Dan gaan de eigenaren en sponsoren zeker koppen laten rollen.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tegenover McLaren, maar ook tegenover al die anderen die gister aan Perez voorbij gingen.
Overigens wel eens hoor, je weet het niet.
Het is wel apart dat Perez het al even moeilijk heeft en de concurrentie zo inloopt zonder maatregelen. Ik zeg niet dat hij al vervangen had moeten zijn, maar die contract verlenging is wel een beetje apart, zeker voor 2 jaar.
Als ik de roddels mag geloven, had Mercedes dit op het einde van de race door. Bij de eerste weging was de auto van Russell zwaar genoeg alleen zat er toen, na het afnemen van het brandstofsample en wegnemen andere vloeisfoffen, per ongeluk nog twee liter brandstof in de tankquote:Op maandag 29 juli 2024 14:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien wel, maar dat weet je van te voren. Mercedes zat hier gewoon teveel op de limiet en ging er waarschijnlijk door de bandenslijtage (waar ze normaal gesproken rekening mee houden) onder. Jammer, maar helaas.
Anders hadden ze Russell geen éénstopper moeten laten doen.
Nee de mate van slijtage bepaalt of je eronder komt. En dan zit je dus fout. Daar moet je dus rekening mee houden.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik vind van wel, want de mate van slijtage op je band bepaalt dus blijkbaar of je wel of niet op het minimumgewicht zit.
Met andere woorden: je kan rubber als ballast gebruiken om boven die minimum te komen. En dat vind ik fout.
Ik ontken ook niet dat Mercedes fout zit. Maar ik vind het gewoon raar dat je bandenslijtage bepaalt of je wel of niet aan die minimum voldoet.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee de mate van slijtage bepaalt of je eronder komt. En dan zit je dus fout. Daar moet je dus rekening mee houden.
Dan krijg je weer andere problemen. Dan moet je de auto op de weegbrug op een krik zetten, de banden ersf halen en wegen. Banden erop zetten, krik eronderuit en wegrijden.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat Mercedes fout zit. Maar ik vind het gewoon raar dat je bandenslijtage bepaalt of je wel of niet aan die minimum voldoet.
Stel de Mercedes was hetzelfde gewicht zonder banden, maar had een betere tyre management. Dan had die misschien wel boven de minimum gezeten.
Mijn standpunt is dan ook: laat de minimum door een gewogen auto zonder banden bepalen.
Laten we een heel systeem aanpassen omdat merc de fout maaktquote:Op maandag 29 juli 2024 15:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan krijg je weer andere problemen. Dan moet je de auto op de weegbrug op een krik zetten, de banden ersf halen en wegen. Banden erop zetten, krik eronderuit en wegrijden.
Gaat flink wat extra tijd kosten, wat vooral tijdens de kwalificatie een probleem is, want dat kan je een snelle ronde kosten.
Dus het huidige systeem is imho beter.
Waarschijnlik kan die wat beter uit de voeten met de losse achterkant.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wtf gaat Ricciardo doen dan? Die is echt geen haar beter dan Perez
die gaat veel lachen en smilen en volgend jaar is hij uit de F1?quote:Op maandag 29 juli 2024 14:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wtf gaat Ricciardo doen dan? Die is echt geen haar beter dan Perez
Mwa, dat niet maar het zou meer strategische mogelijkheden geven als de bandenslijtage niet meetelt.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:49 schreef greysbones het volgende:
[..]
Laten we een heel systeem aanpassen omdat merc de fout maakt
Ja, want banden wisselen duurt zo lang in de F1quote:Op maandag 29 juli 2024 15:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan krijg je weer andere problemen. Dan moet je de auto op de weegbrug op een krik zetten, de banden ersf halen en wegen. Banden erop zetten, krik eronderuit en wegrijden.
Gaat flink wat extra tijd kosten, wat vooral tijdens de kwalificatie een probleem is, want dat kan je een snelle ronde kosten.
Dus het huidige systeem is imho beter.
Op een weegbrug lijkt me dat een stuk lastigerquote:Op maandag 29 juli 2024 16:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, want banden wisselen duurt zo lang in de F1
Naja, er komen natuurlijk auto's van verschillende teams bij zo'n weegbrug.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, want banden wisselen duurt zo lang in de F1
Is ook zo. Ik begrijp dat de huidige procedure qua praktische haalbaarheid waarschijnlijk het beste compromis is, maar het is toch zonde dat de bandenslijtage meetelt voor het minimumgewicht. Dat een coureur zonder overleg besluit een alternatieve strategie toe te passen en daarmee de race wint zou juist toegejuicht moeten worden en niet onmogelijk gemaakt door bureaucratisch geneuzel imho.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Naja, er komen natuurlijk auto's van verschillende teams bij zo'n weegbrug.
Ik weet niet of ze allemaal dezelfde wielbout gebruiken maar als er iets beschadigt bij het (de)monteren of als een auto van de krik valt, wie draait er dan voor op?
Als je nog 4 minuten te gaan hebt in de kwalificatie en je in je inlap naar de pits zit dan is het iig niet iets waar je op zit te wachten, kost allemaal tijd.
Maar je kan als team natuurlijk zorgen dat je net wat meer gewicht meeneemt en niet zo op de grens rijdt.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is ook zo. Ik begrijp dat de huidige procedure qua praktische haalbaarheid waarschijnlijk het beste compromis is, maar het is toch zonde dat de bandenslijtage meetelt voor het minimumgewicht. Dat een coureur zonder overleg besluit een alternatieve strategie toe te passen en daarmee de race wint zou juist toegejuicht moeten worden en niet onmogelijk gemaakt door bureaucratisch geneuzel imho.
Is ook wel zo ja.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is niet raar. Merendeels conservatief. RB bevond zich in een crisis met Horner, RB was weer erg dominant, dan ga je niet een populaire coureur eruit gooien in tijden van crisis. Dan gaan de eigenaren en sponsoren zeker koppen laten rollen.
En Perez kan gewoon beter. Verstappen ook. Maar de familie Verstappen is te druk bezig met alles buiten het racen, denk Idem dito Perez. Uiteindelijk zijn het gewoon een stel proleten met Checo, Jos en Christiaan ALS de aantijgingen waar zijn die hun lul niet in hun broek kunnen houden
quote:Op maandag 29 juli 2024 17:07 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap niet dat Tsunoda niet driver of the day is geworden.
[ x ]
Politieagent Wil had dat zeker gedaan. Gelijk ook een EMG voor iedereen er bijquote:Op maandag 29 juli 2024 12:53 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ze hebben volkomen gelijk.
Gewoon meteen het hele team een DSQ geven, moeten ze maar beter opletten.
maar Rus weegt zoveel meer dan Ham, dat is echt niet eerlijk hoe jij het voorsteld.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat Mercedes fout zit. Maar ik vind het gewoon raar dat je bandenslijtage bepaalt of je wel of niet aan die minimum voldoet.
Stel de Mercedes was hetzelfde gewicht zonder banden, maar had een betere tyre management. Dan had die misschien wel boven de minimum gezeten.
Mijn standpunt is dan ook: laat de minimum door een gewogen auto zonder banden bepalen.
Het gewicht van de coureur staat er sowieso los van, want de auto wordt zwaarder gemaakt bij lichte coureurs om dat te compenseren.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
maar Rus weegt zoveel meer dan Ham, dat is echt niet eerlijk hoe jij het voorsteld.
Dat heeft Tyrell ooit geprobeerd in de jaren '80. Bij de laatste pitstop water "bijvullen" als koeling voor het remsysteem. Maar de tank voor het water was niet eens aangesloten op het remsysteem. Zo konden ze lichter starten wat ze een voordeel gaf.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je zou dus een apparaatje in moeten bouwen dat na de race water uit de lucht kan halen (ontvochtiger) zodat je bij de weging een paar kilo extra in de auto hebt.
Ik stuur direct een mail naar RedBull
op 1 band?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 06:52 schreef Tarado het volgende:
Kees van de Grint zei gisteren op viaplay dat Russell zo'n beetje 6kg aan rubber had verloren, dat is wel meer dan ik dacht.
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:05 schreef greysbones het volgende:
[..]
op 1 band?
ervan uitgaande dat een harde band ongeveer 10 kg weegt
Hehe. Listig..quote:Op maandag 29 juli 2024 21:47 schreef PirE het volgende:
[..]
Dat heeft Tyrell ooit geprobeerd in de jaren '80. Bij de laatste pitstop water "bijvullen" als koeling voor het remsysteem. Maar de tank voor het water was niet eens aangesloten op het remsysteem. Zo konden ze lichter starten wat ze een voordeel gaf.
Zeker. Nooit bij stilgestaan.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 06:52 schreef Tarado het volgende:
Kees van de Grint zei gisteren op viaplay dat Russell zo'n beetje 6kg aan rubber had verloren, dat is wel meer dan ik dacht.
het was je nog nooit opgevallen dat ze dat doen??quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:31 schreef manny het volgende:
[..]
Zeker. Nooit bij stilgestaan.
Heb niet alle topics doorgespit, maar gisteren hoorde ik ook voor het eerst dat verhaal van rubber verzamelen op vuile stukken van de baan in de extra rond na de race vanwege gewicht.
Ik dacht cruisen gewoon een rondje, zwaaien wat na de toeschouwers en babbelen wat met de pits. Nooit gedacht: die verzamelen rubber.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:32 schreef greysbones het volgende:
[..]
het was je nog nooit opgevallen dat ze dat doen??
Is ook logisch, dat valt niet op tenzij je het echt weet.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:39 schreef manny het volgende:
[..]
Ik dacht cruisen gewoon een rondje, zwaaien wat na de toeschouwers en babbelen wat met de pits. Nooit gedacht: die verzamelen rubber.
de banden zitten na een race met uitloopronde onder de marblesquote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is ook logisch, dat valt niet op tenzij je het echt weet.
Dat valt op, maar veel mensen denken dat dat de slijtage van de band is.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
de banden zitten na een race met uitloopronde onder de marbles
die vallen best op
Dit dus. 375 gram per band is echt niet zo veel op 9,5 en 11,5kg rubber per band.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 06:52 schreef Tarado het volgende:
Kees van de Grint zei gisteren op viaplay dat Russell zo'n beetje 6kg aan rubber had verloren, dat is wel meer dan ik dacht.
Daar zit ook best wat gewicht aan hoor. Rubber is niet echt superlicht ofso.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
de banden zitten na een race met uitloopronde onder de marbles
die vallen best op
Er wordt al jarenlang tegen de coureurs geroepen ‘pick up rubber’ in de uitloopronde. Mol heeft daar nog vaker uitgelegd dan hoe DRS werkt. Wie dat niet weet keek zondag voor het eerst.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat valt op, maar veel mensen denken dat dat de slijtage van de band is.
Was er ook niet een team dat loden balletjes bij de brandstof deed?quote:Op maandag 29 juli 2024 21:47 schreef PirE het volgende:
[..]
Dat heeft Tyrell ooit geprobeerd in de jaren '80. Bij de laatste pitstop water "bijvullen" als koeling voor het remsysteem. Maar de tank voor het water was niet eens aangesloten op het remsysteem. Zo konden ze lichter starten wat ze een voordeel gaf.
140 pond lood, dat is wel wat extra gewichtquote:In the 1984 season, observers noticed that lead shots were escaping from the top of the Tyrrell 012s. It was later revealed that Tryrell were running the race with lightweight cars and in the end, topping their tanks with an additional 2 gallons of water mixed with 140 pounds of lead shot. As this was pumped in under a lot of pressure, some escaped the tank vent and rained down in the neighbouring teams' pit boxes.
When the FIA probed into the matter, it was revealed that the "water" was 27.5% aromatics and constituted an additional fuel source. Tyrrell was thus charged with taking on additional illegal fuel, using illegal fuel lines and using illegal fitted ballast on their cars. Following this, Tyrell was disqualified from the 1984 world championship. They fought back in the FIA court of appeal and the charges were slightly modified, but they remained disqualified nevertheless, losing all championship points and the additional subsidised travel benefits for the championship in the following year.
Je kan nou eenmaal niet alles weten.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Er wordt al jarenlang tegen de coureurs geroepen ‘pick up rubber’ in de uitloopronde. Mol heeft daar nog vaker uitgelegd dan hoe DRS werkt. Wie dat niet weet keek zondag voor het eerst.
Dat is meer dan 1 Yuki aan gewicht.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:37 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
140 pond lood, dat is wel wat extra gewicht![]()
Spa heeft geen uitloopronde, daar zat 'm nu juist het probleemquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Er wordt al jarenlang tegen de coureurs geroepen ‘pick up rubber’ in de uitloopronde. Mol heeft daar nog vaker uitgelegd dan hoe DRS werkt. Wie dat niet weet keek zondag voor het eerst.
Dus dat betekent dat ze ook VOOR ze marbles oppikken daaraan moeten voldoen. Dat kan je niet meten op dat moment, maar het is wel duidelijk dat iedereen die regel met enige regelmaat overtreedt.quote:“The mass of the car, without fuel, must not be less than 798kg, at all times during the competition.
Ook dat is al jaren zo en wist Mercedes ook. Alonso had een 1-stopper en bleek wel gewoon legaal.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:55 schreef D. het volgende:
[..]
Spa heeft geen uitloopronde, daar zat 'm nu juist het probleem
Klopt. Alonso had lap 13 boxed. George 10.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ook dat is al jaren zo en wist Mercedes ook. Alonso had een 1-stopper en bleek wel gewoon legaal.
Dan moet je de banden er af halen en dan een minimumgewicht instellen. Heb je dat gezeur met die marbles ook niet meer.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:25 schreef Zorro het volgende:
Toch blijf ik het een vreemde regel vinden.
De regel is:
[..]
Dus dat betekent dat ze ook VOOR ze marbles oppikken daaraan moeten voldoen. Dat kan je niet meten op dat moment, maar het is wel duidelijk dat iedereen die regel met enige regelmaat overtreedt.
Dan gaan ze klooien met de velgen. Die worden dan niet gewogen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan moet je de banden er af halen en dan een minimumgewicht instellen. Heb je dat gezeur met die marbles ook niet meer.
Dat is op te lossen met spec velgen, wat best logisch zou zijn aangezien de banden ook al standaard zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan gaan ze klooien met de velgen. Die worden dan niet gewogen.
Je ziet vaker op autosnelwegen een (automatische) meting voor vrachtwagens dat die niet te zwaar zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:25 schreef Zorro het volgende:
Toch blijf ik het een vreemde regel vinden.
De regel is:
[..]
Dus dat betekent dat ze ook VOOR ze marbles oppikken daaraan moeten voldoen. Dat kan je niet meten op dat moment, maar het is wel duidelijk dat iedereen die regel met enige regelmaat overtreedt.
Dat is bij Toto standaard als Russell voor Hamilton eindigt.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
De reactie van Toto toen Russell en Hamilton als één en twee over de finish kwamen was bijzonder duidelijk. Geen enkele vreugde. Hij had al wel door dat Russell gediskwalificeerd zou gaan worden
Wat natuurlijk een beetje raar is, aangezien Lewis vertrekt en George blijft.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is bij Toto standaard als Russell voor Hamilton eindigt.
Hij heeft 10 jaar in de kont van Hamilton gezeten, dat duurt even.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat natuurlijk een beetje raar is, aangezien Lewis vertrekt en George blijft.
Toto is sws een rare vent. Narcist pur sang, nul zelfreflectie. Misschien nog wel wat meer aandoeningen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
De reactie van Toto toen Russell en Hamilton als één en twee over de finish kwamen was bijzonder duidelijk. Geen enkele vreugde. Hij had al wel door dat Russell gediskwalificeerd zou gaan worden
nee 4 dus zeg maar 1,5 kg per band, ik neem aan dat hij wel weet waar hij het over heeft.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:05 schreef greysbones het volgende:
[..]
op 1 band?
ervan uitgaande dat een harde band ongeveer 10 kg weegt
In Duitsland komen ze tegenwoordig gewoon naast je rijden met een scanner die je combinatie of klepbusje scant op inhoud en gewoon een inschatting maakt van het gewicht. Aan de hand daarvan wordt dan beslist of je achter ze aan moet rijden of door mag. Waarom zou zoiets in de F1 niet kunnen?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:20 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Je ziet vaker op autosnelwegen een (automatische) meting voor vrachtwagens dat die niet te zwaar zijn.
Zoiets zou je dan ook in de F1 kunnen implementeren.
Wie zou er naast Max of Lewis moeten gaan rijden? Superman?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:56 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
In Duitsland komen ze tegenwoordig gewoon naast je rijden met een scanner die je combinatie of klepbusje scant op inhoud en gewoon een inschatting maakt van het gewicht. Aan de hand daarvan wordt dan beslist of je achter ze aan moet rijden of door mag. Waarom zou zoiets in de F1 niet kunnen?
IK wil geen oude koeien uit de sloot halen maarquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:44 schreef DjVero het volgende:
[..]
Toto is sws een rare vent. Narcist pur sang, nul zelfreflectie. Misschien nog wel wat meer aandoeningen.
Verstappen en co jarenlang tot op het bot afkraken en hem nu de hemel in prijzen.
Walgelijke man, "no, Mikey, no, thiz is so not rait"
Dat zei Mario Isola van Pirelli ook.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee 4 dus zeg maar 1,5 kg per band, ik neem aan dat hij wel weet waar hij het over heeft.
Denk dat ze halverwege George zn 2e stint, en nadat George aan de 1 stopper vastzat, zich realiseerden dat hij underweight zou eindigen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
De reactie van Toto toen Russell en Hamilton als één en twee over de finish kwamen was bijzonder duidelijk. Geen enkele vreugde. Hij had al wel door dat Russell gediskwalificeerd zou gaan worden
Volgens mij monteert Pirelli de banden op de velgen, niet de teams zelf.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan gaan ze klooien met de velgen. Die worden dan niet gewogen.
Stiekem extra lood toevoegenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:10 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgens mij monteert Pirelli de banden op de velgen, niet de teams zelf.
Hamilton favoritism!quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:13 schreef greysbones het volgende:
Maaruh
Merc wist toch gewoon dat hij te licht zou zijn
Ze hebben toch ook eerst laten wegen toen er nog brandstof in zat
Wat er later uit is gehaald
En daarna is hij dsq
Ik denk dat mensen onderschatten hoe pissed off kamp Hamilton was, aangezien Lewis ook meermaals aangaf dat de banden nog prima waren. Die voelde zich gepiepeld en ik denk dat Toto vooral dacht: shit, hoe gaan we dit managen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
De reactie van Toto toen Russell en Hamilton als één en twee over de finish kwamen was bijzonder duidelijk. Geen enkele vreugde. Hij had al wel door dat Russell gediskwalificeerd zou gaan worden
Het is een complotquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:13 schreef greysbones het volgende:
Maaruh
Merc wist toch gewoon dat hij te licht zou zijn
Ze hebben toch ook eerst laten wegen toen er nog brandstof in zat
Wat er later uit is gehaald
En daarna is hij dsq
Je kan zo'n ding toch prima langs de pitstraat zetten oid?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:27 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Wie zou er naast Max of Lewis moeten gaan rijden? Superman?
Joh, niet te serieus nemen. Ik reageerde op je "komen ze tegenwoordig gewoon naast je rijden". Dat visualiseerde ik even.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:48 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Je kan zo'n ding toch prima langs de pitstraat zetten oid?
Gewicht van de coureur telt niet mee.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:46 schreef Breekfast het volgende:
Volgende keer dus wat bammetjes meenemen tijdens de race om op gewicht te blijven
Stoppen met gewichtsregels? Ik denk niet dat je dat hoeft te verwachten, het is een van de belangrijkste onderdelen van de regels omtrent het ontwerp van de auto.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:14 schreef Origami94 het volgende:
Hopelijk stoppen ze met dit soort onzin regels. Uberhaupt te veel regels maken een "sport" kapot. Laat ze lekker racen in plaats van alles analyseren en politiek bedrijven
Oh. My bad, m'n sarcasme-o-meter stond ff uit waarschijnlijkquote:Op woensdag 31 juli 2024 18:49 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Joh, niet te serieus nemen. Ik reageerde op je "komen ze tegenwoordig gewoon naast je rijden". Dat visualiseerde ik even.![]()
Daarnaast, in het gewone verkeer is het makkelijker in te schatten lijkt me en zijn de grenzen wat ruimer. Dan gaat het om tientallen kilo's, in de F1 om grammen of een kilootje.
Overigens heb ik ook geen flauw idee hoe zo'n ding technisch werkt.
No problem!quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:26 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Oh. My bad, m'n sarcasme-o-meter stond ff uit waarschijnlijk
Weet iemand hoe het zit met drinken na de race door de coureur? Als het allemaal zo nauw steekt dan zou het toch handig zijn om even een halve liter water o.i.d. naar binnen te werken voordat je naar de weegschaal gaat.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:46 schreef Starflyer het volgende:
Niet alleen grotere bandenslijtage, maar ook een meer afgesleten plank.
[ x ]
Mag pas na de wegingquote:Op woensdag 31 juli 2024 20:56 schreef quo_ het volgende:
[..]
Weet iemand hoe het zit met drinken na de race door de coureur? Als het allemaal zo nauw steekt dan zou het toch handig zijn om even een halve liter water o.i.d. naar binnen te werken voordat je naar de weegschaal gaat.
Het gewicht van de coureur staat los van het gewicht van de auto.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:56 schreef quo_ het volgende:
[..]
Weet iemand hoe het zit met drinken na de race door de coureur? Als het allemaal zo nauw steekt dan zou het toch handig zijn om even een halve liter water o.i.d. naar binnen te werken voordat je naar de weegschaal gaat.
Volgens mij is het gewicht juist inclusief coureur en daarom moeten ze dan ook op de weegschaal na de race.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gewicht van de coureur staat los van het gewicht van de auto.
Het zijn twee losse metingen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewicht juist inclusief coureur en daarom moeten ze dan ook op de weegschaal na de race.
Coureur met stoel moeten 80 kg wegen.
Ik dacht al, hoe doen ze dat met Yukiquote:Op woensdag 31 juli 2024 22:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het zijn twee losse metingen.
Coureur (eventueel met ballast) moet minimaal 80kg wegen en de auto minimaal 798kg volgens hoofdstuk 4 van de technische regels.
Die heeft dus 50 kilo balastquote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:16 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik dacht al, hoe doen ze dat met Yuki
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |