quote:Op zondag 28 juli 2024 19:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Checo nu wel weer mooi zevende in de WK-stand ipv 8ste
Eens.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hoe dan ook zwaar lullig voor George en heel wat uitzoekwerk voor Mercedes.
Tuurlijk wel. Zo kan ik ook de banden fluisteraar zijn.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heeft die ook. Russell enkele seconden voordeel met zijn lagere autogewicht.
Scheelt voor het verschil met Norris nog steeds 2 punten, dus voor die gap maakt het niet uit.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:22 schreef RAVW het volgende:
Door de DQ van Russel , hoe veel punten loopt Max nu uit op Nor?
Want die krijgt er nu toch weer een paar meer extra er bij
Blijft twee.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:22 schreef RAVW het volgende:
Door de DQ van Russel , hoe veel punten loopt Max nu uit op Nor?
Want die krijgt er nu toch weer een paar meer extra er bij
Hij kijkt naar zijn bankrekeningquote:Op zondag 28 juli 2024 19:29 schreef Kickinalfa het volgende:
Zou Lewis balen nu hij weggaat en Mercedes ogenschijnlijk de weg naar boven heeft gevonden?
Is natuurlijk jammer, maar 2026 zijn er alweer nieuwe regels, dus dan is het opnieuw beginnenquote:Op zondag 28 juli 2024 19:29 schreef Kickinalfa het volgende:
Zou Lewis balen nu hij weggaat en Mercedes ogenschijnlijk de weg naar boven heeft gevonden?
Christian zegt juist wel dat die kilo aan gewicht aan rubber kan zijn kwijtgeraaktquote:
Wat waar kan zijn, het zijn flinke stukken rubber wat om de velgen hangt.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Christian zegt juist wel dat die kilo aan gewicht aan rubber kan zijn kwijtgeraakt
Won dat jaar wel het kwalificatie duel van Jenson Button maar was wat onervaren nog en maakte fouten in de races.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:36 schreef Radegast het volgende:
Ik had in 2013 nooit gedacht dat Perez McLaren misschien constructeurskampioen zou kunnen maken.
Of misschien waren zijn banden wat leeggelopen. Kan ook nog.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Christian zegt juist wel dat die kilo aan gewicht aan rubber kan zijn kwijtgeraakt
Zo konden niet snel even nog een kilo lucht er in pompen?quote:Op zondag 28 juli 2024 19:48 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Of misschien waren zijn banden wat leeggelopen. Kan ook nog.
Button was toen in Bahrein niet zo blij met Perez.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:43 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Won dat jaar wel het kwalificatie duel van Jenson Button maar was wat onervaren nog en maakte fouten in de races.
Zo verkeerd vond ik het niet gaan eerlijk gezegd.
Helium in de banden zodat de auto ging zweven en daardoor te licht was?quote:Op zondag 28 juli 2024 19:48 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Of misschien waren zijn banden wat leeggelopen. Kan ook nog.
En Monaco ook als ik me goed herinner.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:49 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Button was toen in Bahrein niet zo blij met Perez.![]()
![]()
Hij had sowieso 2e of 3e kunnen worden. Nu heeft hij niets omdat ze hem een illegale auto meegaven, zo lijkt het.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eens.
Verbaas me nog steeds over de exits die George had aan het einde van de race. En dan had die misschien een voordeel over de gehele race, maar een halve tiende per ronde doet niks af aan het feit hoe briljant die reed in die slotfase.
De strategie van George was gewoon te goed. Letterlijk.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij had sowieso 2e of 3e kunnen worden. Nu heeft hij niets omdat ze hem een illegale auto meegaven, zo lijkt het.
https://racingnews365.nl/(...)kwalificatie-russellquote:"We moeten deze tik incasseren", stelt Wolff. "We hebben duidelijk een fout gemaakt en moeten er van leren. In de evaluatie gaan we kijken wat er is gebeurd en waar het is misgegaan. Het is frustrerend om een 1-2'tje kwijt te raken en we kunnen alleen maar onze excuses aanbieden aan George, die een fantastische race reed. Lewis schuift uiteraard door naar de eerste plaats en is de verdiende winnaar, want hij was de snelste coureur met een tweestopper."
Wolff wil niet te lang in de negativiteit blijven hangen. "Ondanks de diskwalificatie kunnen we veel positieve punten meenemen. We hadden de snelste auto over twee verschillende strategieën, terwijl we dat ons eerder dit seizoen nooit hadden kunnen voorstellen. We hebben drie van de laatste vier races gewonnen en willen dat positieve traject voortzetten na de zomerstop."
1,5 kg is niks eigenlijk, 10 kg was altijd 3 tiende , misschien dat ie een halve tiende wonquote:Op zondag 28 juli 2024 19:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Zo kan ik ook de banden fluisteraar zijn.
"why are they shortening the drs zone"quote:
Als ze dat dan niet vooraf hebben meegenomen in de berekeningen dan toont dat wel aan dat ze de optie van een 1-stopper nooit overwogen of besproken hebben. Misschien dat de overwinning daarom ook met wat gemengde gevoelens ontvangen werd.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De strategie van George was gewoon te goed. Letterlijk.
Horner geeft al aan dat het toch aan de bandenslijtage heeft kunnen liggen. 375 gram per band te weinig. Niet ondenkbaar.
Ook dat hadden ze kunnen doorrekenenquote:Op zondag 28 juli 2024 19:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dit kan niet. Op de beelden is het donker. In Spa is het nu nog licht. Zie zon op / zon onder.quote:
Het is even afwachten maar het zou mooi zijn als hij dichterbij zit want dat is voor Max juist ook weer een stimulans om elke honderdste er uit te halen.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:39 schreef takura het volgende:
[ x ]
Wat een aanfluiting. Wedden dat Ricciardo het nog slechter doet dan Perez.
Je kunt er ook voor zorgen dat de RBR beter inzichtelijk heeft hoe ze de auto kunnen verbeterenquote:Op zondag 28 juli 2024 20:47 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het is even afwachten maar het zou mooi zijn als hij dichterbij zit want dat is voor Max juist ook weer een stimulans om elke honderdste er uit te halen.
als RIC idd Per gaat vervangen, mogen hem ook wel even een peptalk geven.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:39 schreef takura het volgende:
[ x ]
Dat dacht ik dus ook. Dat George zelf de call maaktequote:Op zondag 28 juli 2024 20:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als ze dat dan niet vooraf hebben meegenomen in de berekeningen dan toont dat wel aan dat ze de optie van een 1-stopper nooit overwogen of besproken hebben. Misschien dat de overwinning daarom ook met wat gemengde gevoelens ontvangen werd.
De rijstijl van Max en Daniel is niet verschillend dus dat is al een grote plus voor het ontwikkelen van de auto.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt er ook voor zorgen dat de RBR beter inzichtelijk heeft hoe ze de auto kunnen verbeteren
Deed hij ook. Hij vond de banden goed genoeg voor een éénstopper.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Dat George zelf de call maakte
Dit zegt helemaal niets. Ze vliegen wel vaker samen.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:39 schreef takura het volgende:
[ x ]
Omdat er een minimumgewicht is.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:19 schreef Alpha0 het volgende:
Te licht, waarom is dat nou weer een zonde?
Daniël is ook niet van een scherp insturende auto met een losse achterkant toch?quote:Op zondag 28 juli 2024 20:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De rijstijl van Max en Daniel is niet verschillend dus dat is al een grote plus voor het ontwikkelen van de auto.
1,5/4= 375 gram per band in 150km.quote:Op zondag 28 juli 2024 18:59 schreef Nattekat het volgende:
Die banden verliezen niet 1,5kg aan rubber extra door iets langer door te rijden
Nee, dan hadden de britse tabloids vol gestaan met speculatie. Het is eerder dat de wagen van RB al zowat aan het plafond zit qua doorontwikkeling en de anderen niet.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal?
[ x ]
Dan hadden we zak Brown al maandenlang horen leeglopenquote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
[ x ]
Ik ben steeds meer geneigd om het gerucht van F1 Technical te geloven dat RBR iets van de auto af heeft moeten halen en wel bij de achterwielophanging.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
[ x ]
Ik ook. Het is echt te opvallend.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben steeds meer geneigd om het gerucht van F1 Technical te geloven dat RBR iets van de auto af heeft moeten halen en wel bij de achterwielophanging.
Het is opvallend te noemen dat de bandenslijtage sinds Miami hoger is geworden
Dan zou de FIA er wel een bericht over geschreven hebben.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben steeds meer geneigd om het gerucht van F1 Technical te geloven dat RBR iets van de auto af heeft moeten halen en wel bij de achterwielophanging.
Bandenslijtage.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:42 schreef Nober het volgende:
Waarom lukt het nog wel in kwalificatie maar niet in de race?
Serieus? Zijn 2 nogal verschillende grootheden.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:42 schreef Nober het volgende:
nee, de FIA maakt dit niet publiekelijk bekend.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dan zou de FIA er wel een bericht over geschreven hebben.
Red Bull had een update meegenomen maar die bleek niet te werken en sindsdien lopen ze dus achter op de rest.
RBR is wel degelijk sneller dan vorig jaar. Waarom zou het niet kunnen dat ze worden ingehaald? De rest is al jaren bezig om aan te haken. Het is toch niet raar dat dat vruchten afwerpt bij Mercedes en McLaren?quote:Op zondag 28 juli 2024 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het klopt dat RBR niet werkende updates had, maar zelfs dat kan het verschil niet verklaren, ook niet dat McLaren en Mercedes hun auto's helemaal aan de praat hebben gekregen. Dan zouden de auto's op zijn minst gelijk zijn, maar RBR loopt nu achter
quote:Op zondag 28 juli 2024 22:42 schreef Nober het volgende:
quote:Op zondag 28 juli 2024 22:42 schreef Nober het volgende:
En alsnog een prima vraag.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Serieus? Zijn 2 nogal verschillende grootheden.
Zeker niet, maar in de eerste races was het verschil in de races megagroot, sinds Miami loopt RBR achter en zie je dat de banden eerder slijten dan bij de concurrentiequote:Op zondag 28 juli 2024 22:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
RBR is wel degelijk sneller dan vorig jaar. Waarom zou het niet kunnen dat ze worden ingehaald? De rest is al jaren bezig om aan te haken. Het is toch niet raar dat dat vruchten afwerpt bij Mercedes en McLaren?
Ik denk dat het vooral zo was dat Mercedes en McLaren hun auto niet goed op orde hadden aan het begin van het seizoen. Dan hoeft RBR ook minder hard te lopen en heb je logischerwijs minder bandenslijtage. De problemen zijn ontstaan toen de andere teams een stap hebben gezet die RBR niet kon volgen, omdat hun auto al aan het plafond zat.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker niet, maar in de eerste races was het verschil in de races megagroot, sinds Miami loopt RBR achter en zie je dat de banden eerder slijten dan bij de concurrentie
Newey had ook al voor het begin van het seizoen gezegd dat deze auto op een verkeerde manier is doorontwikkeld.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, de FIA maakt dit niet publiekelijk bekend.
Het klopt dat RBR niet werkende updates had, maar zelfs dat kan het verschil niet verklaren, ook niet dat McLaren en Mercedes hun auto's helemaal aan de praat hebben gekregen. Dan zouden de auto's op zijn minst gelijk zijn, maar RBR loopt nu achter
Beetje BNW om er wat achter te zoeken maar van oppermachtig naar 3e team of misschien zelfs 4e is ook verdacht.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
[ x ]
4e team? McLaren en Mercedes doen het nu goed, ja. Maar wie is dan ook nog sneller dan RBR? Ferrari?quote:Op zondag 28 juli 2024 22:56 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Beetje BNW om er wat achter te zoeken maar van oppermachtig naar 3e team of misschien zelfs 4e is ook verdacht.
Dat klopt ook, maar binnen no time zo ver terugzakken is verdachtquote:Op zondag 28 juli 2024 22:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Newey had ook al voor het begin van het seizoen gezegd dat deze auto op een verkeerde manier is doorontwikkeld.
Die was niet blij met oa de huidige luchtinlaten.
Zijn rol binnen het team was ook al kleiner geworden en dat is blijkbaar te merken,
Nogmaals: ze zijn niet teruggezakt, ze zijn sneller dan vorig jaar. De rest heeft alleen een grotere stap gemaakt dan RBR.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat klopt ook, maar binnen no time zo ver terugzakken is verdacht
Vandaag in ieder geval 1 Ferrariquote:Op zondag 28 juli 2024 22:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
4e team? McLaren en Mercedes doen het nu goed, ja. Maar wie is dan ook nog sneller dan RBR? Ferrari?
De anderen hebben gewoon grote stappen gemaakt.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat klopt ook, maar binnen no time zo ver terugzakken is verdacht
Ze zijn relatief gezien teruggezaktquote:Op zondag 28 juli 2024 23:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nogmaals: ze zijn niet teruggezakt, ze zijn sneller dan vorig jaar. De rest heeft alleen een grotere stap gemaakt dan RBR.
Ze zijn minder hard vooruit gegaan. Dat wordt imho niet verklaard door een "illegale auto".quote:Op zondag 28 juli 2024 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zijn relatief gezien teruggezakt
Zou kunnenquote:Op zondag 28 juli 2024 23:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Gezien het allemaal Mercedes power is, is er geen update geweest aan de PU (technisch mag dit toch nog indien je het voor "betrouwbaarheid" doet)?
niet direct, maar ikzelf vind het verschil tussen de eerste races van het seizoen en de races vanaf Miami nogal opvallendquote:Op zondag 28 juli 2024 23:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn minder hard vooruit gegaan. Dat wordt imho niet verklaard door een "illegale auto".
Ja, maar dat is dus omdat de rest beter is, niet omdat RBR slechter is.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet direct, maar ikzelf vind het verschil tussen de eerste races van het seizoen en de races vanaf Miami nogal opvallend
Dat is bullshit want dat had in Miami moeten zijn.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
[ x ]
Link?quote:Op zondag 28 juli 2024 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval het idee dat niet alleen de concurrentie sterker is geworden, maar dat RB daadwerkelijk langzamer is dan begin seizoen en zelfs vorig jaar. Het gat is is wel heel plotsklaps verdwenen.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als Newey dat zegt ben ik geneigd hem te geloven. Die man is niet achterlijk op het gebied van aerodynamica.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval het idee dat niet alleen de concurrentie sterker is geworden, maar dat RB daadwerkelijk langzamer is dan begin seizoen en zelfs vorig jaar. Het gat is is wel heel plotsklaps verdwenen.
Of dat komt door verkeerde keuzes in ontwikkeling of een gedwongen wijziging in de wagen is niet te bewijzen.
Ze zijn absoluut niet langzamer dan vorig jaar. Ook niet na Miami. Spanje, Oostenrijk, Groot-Brittannië, Hongarije, overal is de RB20 sneller dan de RB19 was.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval het idee dat niet alleen de concurrentie sterker is geworden, maar dat RB daadwerkelijk langzamer is dan begin seizoen en zelfs vorig jaar. Het gat is is wel heel plotsklaps verdwenen.
Ik heb de feitelijke rondetijden niet vergeleken. Ik constateer alleen dat de auto veel minder stabiel oogt.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn absoluut niet langzamer dan vorig jaar. Ook niet na Miami. Spanje, Oostenrijk, Groot-Brittannië, Hongarije, overal is de RB20 sneller dan de RB19 was.
ik denk een combinatie van, waardoor RBR relatief gezien teruggevallen isquote:Op zondag 28 juli 2024 23:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus omdat de rest beter is, niet omdat RBR slechter is.
en dat is vanaf Miami zichtbaarquote:Op zondag 28 juli 2024 23:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb de feitelijke rondetijden niet vergeleken. Ik constateer alleen dat de auto veel minder stabiel oogt.
Het oogt sowieso een stuk moeilijker dan vorig jaar omdat er nu stevige concurrentie is. Vorig jaar had ik het idee dat Verstappen regelmatig niet de maximale pace reed die in de auto zat, omdat het ook niet nodig was.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb de feitelijke rondetijden niet vergeleken. Ik constateer alleen dat de auto veel minder stabiel oogt.
Je zegt "de auto lijkt langzamer dan vorig jaar".quote:Op zondag 28 juli 2024 23:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heb je de feitelijk rondetijden om die stelling te onderbouwen?quote:Op zondag 28 juli 2024 23:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
Je zegt "de auto lijkt langzamer dan vorig jaar".
Men zegt: "de auto is sneller dan vorig jaar op elk circuit".
En dan kom je met "ja maar het lijkt minder stabiel!?!?".
De auto is dus sneller. Niet langzamer. Dus de auto is wel doorontwikkeld.
Maar dus gewoon minder dan de concurrentie.
Hoe jij het ook vindt ogen.
Kijk naar de kwalificatietijden. Stuk voor stuk zijn ze sneller dan vorig jaar, weersomstandigheden daargelaten.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heb je de feitelijk rondetijden om die stelling te onderbouwen?
Vrijwel elk weekend heb ik de " progressie" tov 2023 in beeld gezien.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heb je de feitelijk rondetijden om die stelling te onderbouwen?
Kwali is geen race. Het gaat om racepace.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kijk naar de kwalificatietijden. Stuk voor stuk zijn ze sneller dan vorig jaar, weersomstandigheden daargelaten.
Waar?quote:Op zondag 28 juli 2024 23:55 schreef koemleit het volgende:
[..]
Vrijwel elk weekend heb ik de " progressie" tov 2023 in beeld gezien.
Het is wat moeilijker om daar informatie over te vinden. Maar als de kwalificatietijden beter zijn, zou ik niet weten waarom de race pace dat niet zou zijn.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kwali is geen race. Het gaat om racepace.
Dat systeem wat aangepast zou zijn, zou over het rijhoogte systeem gaan dat de auto op het rechte stuk naar beneden laat zakken om minder drag en meer topsnelheid te hebben, als ik het goed begrijp. Dat doet niets met de stabiliteit in de bochten, inho.quote:
Nou, feitelijk was Verstappen in Hongarije gemiddeld per ronde langzamer dan vorig jaar.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is wat moeilijker om daar informatie over te vinden. Maar als de kwalificatietijden beter zijn, zou ik niet weten waarom de race pace dat niet zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |