Je ziet vaker op autosnelwegen een (automatische) meting voor vrachtwagens dat die niet te zwaar zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:25 schreef Zorro het volgende:
Toch blijf ik het een vreemde regel vinden.
De regel is:
[..]
Dus dat betekent dat ze ook VOOR ze marbles oppikken daaraan moeten voldoen. Dat kan je niet meten op dat moment, maar het is wel duidelijk dat iedereen die regel met enige regelmaat overtreedt.
Dat is bij Toto standaard als Russell voor Hamilton eindigt.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
De reactie van Toto toen Russell en Hamilton als één en twee over de finish kwamen was bijzonder duidelijk. Geen enkele vreugde. Hij had al wel door dat Russell gediskwalificeerd zou gaan worden
Wat natuurlijk een beetje raar is, aangezien Lewis vertrekt en George blijft.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is bij Toto standaard als Russell voor Hamilton eindigt.
Hij heeft 10 jaar in de kont van Hamilton gezeten, dat duurt even.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat natuurlijk een beetje raar is, aangezien Lewis vertrekt en George blijft.
Toto is sws een rare vent. Narcist pur sang, nul zelfreflectie. Misschien nog wel wat meer aandoeningen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
De reactie van Toto toen Russell en Hamilton als één en twee over de finish kwamen was bijzonder duidelijk. Geen enkele vreugde. Hij had al wel door dat Russell gediskwalificeerd zou gaan worden
nee 4 dus zeg maar 1,5 kg per band, ik neem aan dat hij wel weet waar hij het over heeft.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:05 schreef greysbones het volgende:
[..]
op 1 band?
ervan uitgaande dat een harde band ongeveer 10 kg weegt
In Duitsland komen ze tegenwoordig gewoon naast je rijden met een scanner die je combinatie of klepbusje scant op inhoud en gewoon een inschatting maakt van het gewicht. Aan de hand daarvan wordt dan beslist of je achter ze aan moet rijden of door mag. Waarom zou zoiets in de F1 niet kunnen?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:20 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Je ziet vaker op autosnelwegen een (automatische) meting voor vrachtwagens dat die niet te zwaar zijn.
Zoiets zou je dan ook in de F1 kunnen implementeren.
Wie zou er naast Max of Lewis moeten gaan rijden? Superman?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:56 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
In Duitsland komen ze tegenwoordig gewoon naast je rijden met een scanner die je combinatie of klepbusje scant op inhoud en gewoon een inschatting maakt van het gewicht. Aan de hand daarvan wordt dan beslist of je achter ze aan moet rijden of door mag. Waarom zou zoiets in de F1 niet kunnen?
IK wil geen oude koeien uit de sloot halen maarquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:44 schreef DjVero het volgende:
[..]
Toto is sws een rare vent. Narcist pur sang, nul zelfreflectie. Misschien nog wel wat meer aandoeningen.
Verstappen en co jarenlang tot op het bot afkraken en hem nu de hemel in prijzen.
Walgelijke man, "no, Mikey, no, thiz is so not rait"
Dat zei Mario Isola van Pirelli ook.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee 4 dus zeg maar 1,5 kg per band, ik neem aan dat hij wel weet waar hij het over heeft.
Denk dat ze halverwege George zn 2e stint, en nadat George aan de 1 stopper vastzat, zich realiseerden dat hij underweight zou eindigen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
De reactie van Toto toen Russell en Hamilton als één en twee over de finish kwamen was bijzonder duidelijk. Geen enkele vreugde. Hij had al wel door dat Russell gediskwalificeerd zou gaan worden
Volgens mij monteert Pirelli de banden op de velgen, niet de teams zelf.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan gaan ze klooien met de velgen. Die worden dan niet gewogen.
Stiekem extra lood toevoegenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:10 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgens mij monteert Pirelli de banden op de velgen, niet de teams zelf.
Hamilton favoritism!quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:13 schreef greysbones het volgende:
Maaruh
Merc wist toch gewoon dat hij te licht zou zijn
Ze hebben toch ook eerst laten wegen toen er nog brandstof in zat
Wat er later uit is gehaald
En daarna is hij dsq
Ik denk dat mensen onderschatten hoe pissed off kamp Hamilton was, aangezien Lewis ook meermaals aangaf dat de banden nog prima waren. Die voelde zich gepiepeld en ik denk dat Toto vooral dacht: shit, hoe gaan we dit managen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
De reactie van Toto toen Russell en Hamilton als één en twee over de finish kwamen was bijzonder duidelijk. Geen enkele vreugde. Hij had al wel door dat Russell gediskwalificeerd zou gaan worden
Het is een complotquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:13 schreef greysbones het volgende:
Maaruh
Merc wist toch gewoon dat hij te licht zou zijn
Ze hebben toch ook eerst laten wegen toen er nog brandstof in zat
Wat er later uit is gehaald
En daarna is hij dsq
Je kan zo'n ding toch prima langs de pitstraat zetten oid?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:27 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Wie zou er naast Max of Lewis moeten gaan rijden? Superman?
Joh, niet te serieus nemen. Ik reageerde op je "komen ze tegenwoordig gewoon naast je rijden". Dat visualiseerde ik even.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:48 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Je kan zo'n ding toch prima langs de pitstraat zetten oid?
Gewicht van de coureur telt niet mee.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:46 schreef Breekfast het volgende:
Volgende keer dus wat bammetjes meenemen tijdens de race om op gewicht te blijven
Stoppen met gewichtsregels? Ik denk niet dat je dat hoeft te verwachten, het is een van de belangrijkste onderdelen van de regels omtrent het ontwerp van de auto.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:14 schreef Origami94 het volgende:
Hopelijk stoppen ze met dit soort onzin regels. Uberhaupt te veel regels maken een "sport" kapot. Laat ze lekker racen in plaats van alles analyseren en politiek bedrijven
Oh. My bad, m'n sarcasme-o-meter stond ff uit waarschijnlijkquote:Op woensdag 31 juli 2024 18:49 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Joh, niet te serieus nemen. Ik reageerde op je "komen ze tegenwoordig gewoon naast je rijden". Dat visualiseerde ik even.![]()
Daarnaast, in het gewone verkeer is het makkelijker in te schatten lijkt me en zijn de grenzen wat ruimer. Dan gaat het om tientallen kilo's, in de F1 om grammen of een kilootje.
Overigens heb ik ook geen flauw idee hoe zo'n ding technisch werkt.
No problem!quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:26 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Oh. My bad, m'n sarcasme-o-meter stond ff uit waarschijnlijk
Weet iemand hoe het zit met drinken na de race door de coureur? Als het allemaal zo nauw steekt dan zou het toch handig zijn om even een halve liter water o.i.d. naar binnen te werken voordat je naar de weegschaal gaat.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:46 schreef Starflyer het volgende:
Niet alleen grotere bandenslijtage, maar ook een meer afgesleten plank.
[ x ]
Mag pas na de wegingquote:Op woensdag 31 juli 2024 20:56 schreef quo_ het volgende:
[..]
Weet iemand hoe het zit met drinken na de race door de coureur? Als het allemaal zo nauw steekt dan zou het toch handig zijn om even een halve liter water o.i.d. naar binnen te werken voordat je naar de weegschaal gaat.
Het gewicht van de coureur staat los van het gewicht van de auto.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:56 schreef quo_ het volgende:
[..]
Weet iemand hoe het zit met drinken na de race door de coureur? Als het allemaal zo nauw steekt dan zou het toch handig zijn om even een halve liter water o.i.d. naar binnen te werken voordat je naar de weegschaal gaat.
Volgens mij is het gewicht juist inclusief coureur en daarom moeten ze dan ook op de weegschaal na de race.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gewicht van de coureur staat los van het gewicht van de auto.
Het zijn twee losse metingen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewicht juist inclusief coureur en daarom moeten ze dan ook op de weegschaal na de race.
Coureur met stoel moeten 80 kg wegen.
Ik dacht al, hoe doen ze dat met Yukiquote:Op woensdag 31 juli 2024 22:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het zijn twee losse metingen.
Coureur (eventueel met ballast) moet minimaal 80kg wegen en de auto minimaal 798kg volgens hoofdstuk 4 van de technische regels.
Die heeft dus 50 kilo balastquote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:16 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik dacht al, hoe doen ze dat met Yuki
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |