De anderen hebben gewoon grote stappen gemaakt.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat klopt ook, maar binnen no time zo ver terugzakken is verdacht
Ze zijn relatief gezien teruggezaktquote:Op zondag 28 juli 2024 23:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nogmaals: ze zijn niet teruggezakt, ze zijn sneller dan vorig jaar. De rest heeft alleen een grotere stap gemaakt dan RBR.
Ze zijn minder hard vooruit gegaan. Dat wordt imho niet verklaard door een "illegale auto".quote:Op zondag 28 juli 2024 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zijn relatief gezien teruggezakt
Zou kunnenquote:Op zondag 28 juli 2024 23:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Gezien het allemaal Mercedes power is, is er geen update geweest aan de PU (technisch mag dit toch nog indien je het voor "betrouwbaarheid" doet)?
niet direct, maar ikzelf vind het verschil tussen de eerste races van het seizoen en de races vanaf Miami nogal opvallendquote:Op zondag 28 juli 2024 23:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn minder hard vooruit gegaan. Dat wordt imho niet verklaard door een "illegale auto".
Ja, maar dat is dus omdat de rest beter is, niet omdat RBR slechter is.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet direct, maar ikzelf vind het verschil tussen de eerste races van het seizoen en de races vanaf Miami nogal opvallend
Dat is bullshit want dat had in Miami moeten zijn.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal?
[ x ]
Link?quote:Op zondag 28 juli 2024 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben steeds meer geneigd om het gerucht van F1 Technical te geloven dat RBR iets van de auto af heeft moeten halen en wel bij de achterwielophanging.
Het is opvallend te noemen dat de bandenslijtage sinds Miami hoger is geworden
Ik heb in ieder geval het idee dat niet alleen de concurrentie sterker is geworden, maar dat RB daadwerkelijk langzamer is dan begin seizoen en zelfs vorig jaar. Het gat is is wel heel plotsklaps verdwenen.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben steeds meer geneigd om het gerucht van F1 Technical te geloven dat RBR iets van de auto af heeft moeten halen en wel bij de achterwielophanging.
Het is opvallend te noemen dat de bandenslijtage sinds Miami hoger is geworden
Als Newey dat zegt ben ik geneigd hem te geloven. Die man is niet achterlijk op het gebied van aerodynamica.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval het idee dat niet alleen de concurrentie sterker is geworden, maar dat RB daadwerkelijk langzamer is dan begin seizoen en zelfs vorig jaar. Het gat is is wel heel plotsklaps verdwenen.
Of dat komt door verkeerde keuzes in ontwikkeling of een gedwongen wijziging in de wagen is niet te bewijzen.
Ze zijn absoluut niet langzamer dan vorig jaar. Ook niet na Miami. Spanje, Oostenrijk, Groot-Brittannië, Hongarije, overal is de RB20 sneller dan de RB19 was.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval het idee dat niet alleen de concurrentie sterker is geworden, maar dat RB daadwerkelijk langzamer is dan begin seizoen en zelfs vorig jaar. Het gat is is wel heel plotsklaps verdwenen.
Ik heb de feitelijke rondetijden niet vergeleken. Ik constateer alleen dat de auto veel minder stabiel oogt.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn absoluut niet langzamer dan vorig jaar. Ook niet na Miami. Spanje, Oostenrijk, Groot-Brittannië, Hongarije, overal is de RB20 sneller dan de RB19 was.
ik denk een combinatie van, waardoor RBR relatief gezien teruggevallen isquote:Op zondag 28 juli 2024 23:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus omdat de rest beter is, niet omdat RBR slechter is.
en dat is vanaf Miami zichtbaarquote:Op zondag 28 juli 2024 23:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb de feitelijke rondetijden niet vergeleken. Ik constateer alleen dat de auto veel minder stabiel oogt.
Het oogt sowieso een stuk moeilijker dan vorig jaar omdat er nu stevige concurrentie is. Vorig jaar had ik het idee dat Verstappen regelmatig niet de maximale pace reed die in de auto zat, omdat het ook niet nodig was.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb de feitelijke rondetijden niet vergeleken. Ik constateer alleen dat de auto veel minder stabiel oogt.
Je zegt "de auto lijkt langzamer dan vorig jaar".quote:Op zondag 28 juli 2024 23:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb de feitelijke rondetijden niet vergeleken. Ik constateer alleen dat de auto veel minder stabiel oogt.
Heb je de feitelijk rondetijden om die stelling te onderbouwen?quote:Op zondag 28 juli 2024 23:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
Je zegt "de auto lijkt langzamer dan vorig jaar".
Men zegt: "de auto is sneller dan vorig jaar op elk circuit".
En dan kom je met "ja maar het lijkt minder stabiel!?!?".
De auto is dus sneller. Niet langzamer. Dus de auto is wel doorontwikkeld.
Maar dus gewoon minder dan de concurrentie.
Hoe jij het ook vindt ogen.
Kijk naar de kwalificatietijden. Stuk voor stuk zijn ze sneller dan vorig jaar, weersomstandigheden daargelaten.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heb je de feitelijk rondetijden om die stelling te onderbouwen?
Vrijwel elk weekend heb ik de " progressie" tov 2023 in beeld gezien.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heb je de feitelijk rondetijden om die stelling te onderbouwen?
Kwali is geen race. Het gaat om racepace.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kijk naar de kwalificatietijden. Stuk voor stuk zijn ze sneller dan vorig jaar, weersomstandigheden daargelaten.
Waar?quote:Op zondag 28 juli 2024 23:55 schreef koemleit het volgende:
[..]
Vrijwel elk weekend heb ik de " progressie" tov 2023 in beeld gezien.
Het is wat moeilijker om daar informatie over te vinden. Maar als de kwalificatietijden beter zijn, zou ik niet weten waarom de race pace dat niet zou zijn.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kwali is geen race. Het gaat om racepace.
Dat systeem wat aangepast zou zijn, zou over het rijhoogte systeem gaan dat de auto op het rechte stuk naar beneden laat zakken om minder drag en meer topsnelheid te hebben, als ik het goed begrijp. Dat doet niets met de stabiliteit in de bochten, inho.quote:
Nou, feitelijk was Verstappen in Hongarije gemiddeld per ronde langzamer dan vorig jaar.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is wat moeilijker om daar informatie over te vinden. Maar als de kwalificatietijden beter zijn, zou ik niet weten waarom de race pace dat niet zou zijn.
Uit de totale racetijd kun je niet zoveel conclusies trekken, daar spelen inderdaad zoveel andere factoren mee (strategie, verkeer, weersomstandigheden) dat je daar eigenlijk geen chocola van kan maken.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou, feitelijk was Verstappen in Hongarije gemiddeld per ronde langzamer dan vorig jaar.
Daar spelen natuurlijk veel factoren in mee, maar het toont wel dat het wat makkelijk roepen is dat het vooral de snellere concurrentie is.
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je het probleem dat ontstaat door het wegnemen van die optie op de rechte stukken wegneemt.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat systeem wat aangepast zou zijn, zou over het rijhoogte systeem gaan dat de auto op het rechte stuk naar beneden laat zakken om minder drag en meer topsnelheid te hebben, als ik het goed begrijp. Dat doet niets met de stabiliteit in de bochten, inho.
Nee, dus blijf ik bij mijn stelling dat ik het idee heb dat er meer aan de hand is dan alleen snellere concurrentie. Als een auto minder stabiel is, is hij in de regel ook minder snel. Zeker als Verstappen klaagt over die instabiliteit, want dat betekent dat hij het niet meer kan compenseren met zijn kwaliteiten.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uit de totale racetijd kun je niet zoveel conclusies trekken, daar spelen inderdaad zoveel andere factoren mee (strategie, verkeer, weersomstandigheden) dat je daar eigenlijk geen chocola van kan maken.
In de bochten verandert er niets, alleen op de rechte stukken zakte de auto boven een bepaalde snelheid aan de achterkant in, waardoor er minder drag was. Maar dat systeem hadden ze vorig jaar al.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je het probleem dat ontstaat door het wegnemen van die optie op de rechte stukken wegneemt.
Je moet dan immers een keuze maken. Het systeem creëert een balans tussen topsnelheid op het rechte stuk en balans in de bochten, anders zou je je rijhoogte achter altijd in de topsnelheid stand zetten. Je moet dus op zoek naar een nieuw compromis.
Het blijft speculeren, maar zo simpel als je stelt is het zeker niet.
Ik denk wel dat je kunt stellen dat de RB20 een moeilijkere auto is dan de RB19. Dat zie je ook aan de matige resultaten van Perez, die er helemaal niks mee kan, terwijl hij vorig jaar toch redelijk eenvoudig 2e werd in het kampioenschap.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, dus blijf ik bij mijn stelling dat ik het idee heb dat er meer aan de hand is dan alleen snellere concurrentie. Als een auto minder stabiel is, is hij in de regel ook minder snel. Zeker als Verstappen klaagt over die instabiliteit, want dat betekent dat hij het niet meer kan compenseren met zijn kwaliteiten.
Zijn rol is al jaren lang kleiner bij het ontwikkelen van de auto en dat was ook zijn eigen keuze. Hij heeft bij deze nieuwe regels in 2022 alleen aan de ophanging gewerkt omdat dat onderdeel het enige was waar hij ruimte zag voor zijn inbreng.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Newey had ook al voor het begin van het seizoen gezegd dat deze auto op een verkeerde manier is doorontwikkeld.
Die was niet blij met oa de huidige luchtinlaten.
Zijn rol binnen het team was ook al kleiner geworden en dat is blijkbaar te merken,
Het is onzin om te stellen dat het aanpassen van zo'n systeem geen effect kan hebben in de bochten. Je gaat immers op zoek naar een andere balans tussen hoge snelheid op het rechte stuk en bochten snelheid.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In de bochten verandert er niets, alleen op de rechte stukken zakte de auto boven een bepaalde snelheid aan de achterkant in, waardoor er minder drag was. Maar dat systeem hadden ze vorig jaar al.
Aan de ene kant denk ik dat zijn invloed ook wel wordt overschat, maar aan de andere kant is het wel frappant dat sinds zijn vertrek het allemaal een drama is.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn rol is al jaren lang kleiner bij het ontwikkelen van de auto en dat was ook zijn eigen keuze. Hij heeft bij deze nieuwe regels in 2022 alleen aan de ophanging gewerkt omdat dat onderdeel het enige was waar hij ruimte zag voor zijn inbreng.
Ik zou zijn invloed niet onderschatten maar dat is wat anders dan de auto ontwerpen en ik stelde specifiek dat Newey ervoor koos om alleen aan een deel van de nieuwe spec te werken.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de ene kant denk ik dat zijn invloed ook wel wordt overschat, maar aan de andere kant is het wel frappant dat sinds zijn vertrek het allemaal een drama is.
Dat was misschien het juiste concept pre 2022 en het nieuwe regelement.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat systeem wat aangepast zou zijn, zou over het rijhoogte systeem gaan dat de auto op het rechte stuk naar beneden laat zakken om minder drag en meer topsnelheid te hebben, als ik het goed begrijp. Dat doet niets met de stabiliteit in de bochten, inho.
Of hij graag net zo een scherpe voorkant heeft als Max weet ik niet, wel dat ze beide graag een auto hebben die direct is op het stuur.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Daniël is ook niet van een scherp insturende auto met een losse achterkant toch?
Dit zijn de juiste theorieën om Red Bull weg te zetten als valsspelers, Sky zal er blij mee zijn.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal?
[ x ]
Vergeet ook Aston Martin niet, die reden meerdere keren podium en leken ooit 2e of 3e team.quote:Op maandag 29 juli 2024 03:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit zijn de juiste theorieën om Red Bull weg te zetten als valsspelers, Sky zal er blij mee zijn.
Er word echter even aan voorbij gegaan dat ook Ferrari bijvoorbeeld flink terrein verloren heeft tegenover McLaren en Mercedes.
Gaan we complotje spelen?quote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal?
[ x ]
quote:Op maandag 29 juli 2024 09:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vier weken geen cake @:TheStigsDutchCousin
[ afbeelding ]
Als je het omdraait zou je zelfs kunnen zeggen dat Mercedes (weer) aan het valsspelen is met bijv de powerunit, die gaan opeens als de brandweer. Net als klanten team McLaren, die het stokje van Aston Martin hebben overgenomen om het niet al te veel te laten opvallen.quote:Op maandag 29 juli 2024 03:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit zijn de juiste theorieën om Red Bull weg te zetten als valsspelers, Sky zal er blij mee zijn.
Er word echter even aan voorbij gegaan dat ook Ferrari bijvoorbeeld flink terrein verloren heeft tegenover McLaren en Mercedes.
Vooralsnog is de enige écht illegale auto die van Russel gisterenquote:Op maandag 29 juli 2024 03:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit zijn de juiste theorieën om Red Bull weg te zetten als valsspelers, Sky zal er blij mee zijn.
Er word echter even aan voorbij gegaan dat ook Ferrari bijvoorbeeld flink terrein verloren heeft tegenover McLaren en Mercedes.
Scheelde vorig jaar 18 miljoen dollar in prijzengeld dus dat kan men wel lijen. En de eeuwige roem uiteraard. Andere nadelen zou ik niet weten. @Starflyerquote:Op maandag 29 juli 2024 09:23 schreef tja77 het volgende:
Als RedBull bij de constructeurs 3e wordt dit jaar, wat zijn dan de nadelen exact? Je krijgt dan in 2025 toch meer windtunneltijd wat kan helpen voor de 2026 bolide? Juist met de nieuwe aero reglementen is windtunneltijd kostbaarder dan ooit.
Mijn idee ja. Staat me ook iets van bij dat men begin vorig jaar aangaf dat alle belemmeringen wat tijd betreft dit jaar de meeste problemen zou geven. Volgend jaar wat tijd inhalen zou fijn zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:23 schreef tja77 het volgende:
Als RedBull bij de constructeurs 3e wordt dit jaar, wat zijn dan de nadelen exact? Je krijgt dan in 2025 toch meer windtunneltijd wat kan helpen voor de 2026 bolide? Juist met de nieuwe aero reglementen is windtunneltijd kostbaarder dan ooit.
en de engelsen janken zich de ballen uit de broekquote:Op maandag 29 juli 2024 09:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vooralsnog is de enige écht illegale auto die van Russel gisteren
Prijzengeld inderdaad. Voordelen zijn meer windtunneltijd en minder entreegeld voor volgend jaar dat betaald moet worden (dat gaat per punt) aan de FIA.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Scheelde vorig jaar 18 miljoen dollar in prijzengeld dus dat kan men wel lijen. En de eeuwige roem uiteraard. Andere nadelen zou ik niet weten. @:Starflyer
Rare jongens die Britten.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:27 schreef greysbones het volgende:
[..]
en de engelsen janken zich de ballen uit de broek
Jeetje was dit RBR geweest was de brandstapel al aangestoken, maar geliefd Merc krijgt bijna applaus
Sowieso probeer ik echt Engelse comments en artikelen over de F1 te vermijden.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:27 schreef greysbones het volgende:
[..]
en de engelsen janken zich de ballen uit de broek
Jeetje was dit RBR geweest was de brandstapel al aangestoken, maar geliefd Merc krijgt bijna applaus
Ik zag al weer suggesties van Mercedes fans dat de regels aangepast moeten worden omdat het niet eerlijk was dat alleen Russell een DSQ kreeg, te licht is prima ineens.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vooralsnog is de enige écht illegale auto die van Russel gisteren
het was maar 1.5 kiloquote:Op maandag 29 juli 2024 12:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zag al weer suggesties van Mercedes fans dat de regels aangepast moeten worden omdat het niet eerlijk was dat alleen Russell een DSQ kreeg, te licht is prima ineens.
Bron?quote:Op maandag 29 juli 2024 12:09 schreef THEFXR het volgende:
is de vergadering over Perez op mexicaanse tijd?
de vergadering of de mex tijd?quote:
Het blijft toch ergens een Britse aangelegenheid waar je alleen aan mee mag doen als je in het straatje past.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:04 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Sowieso probeer ik echt Engelse comments en artikelen over de F1 te vermijden.
Die zijn mijn hemel zo toxic online.
De media daar heeft er een enorm groot aandeel aan dat er zoveel haat in F1 is de laatste jaren.
Haha over de vergadering, gaat die echt plaats vinden?quote:
ja gisteren ook door Marko bevestigdquote:Op maandag 29 juli 2024 12:13 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Haha over de vergadering, gaat die echt plaats vinden?
Laat ik zeggen dat ik nog niet al het nieuws heb gekeken.
Net zoals voetbal, daar zijn de Engelse fans ook echt verschrikkelijk.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:11 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Het blijft toch ergens een Britse aangelegenheid waar je alleen aan mee mag doen als je in het straatje past.
Oh echt, ik heb echt wat gemist na de race.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:13 schreef greysbones het volgende:
[..]
ja gisteren ook door Marko bevestigd
was voor de racequote:Op maandag 29 juli 2024 12:15 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Oh echt, ik heb echt wat gemist na de race.
TV uit gedaan en in huis bezig geweest met schoonmaak.
Oh dan heb je een BBC fragment van de Olympische Spelen gemistquote:Op maandag 29 juli 2024 12:11 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Het blijft toch ergens een Britse aangelegenheid waar je alleen aan mee mag doen als je in het straatje past.
Ach is niet anders met de Nederlandse fans. Die eerst fan waren van Norris maar toen die een bedreiging begon te vormen voor Max vinden mensen hem ineens vervelend. Om maar een voorbeeldje te noemen.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:04 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Sowieso probeer ik echt Engelse comments en artikelen over de F1 te vermijden.
Die zijn mijn hemel zo toxic online.
De media daar heeft er een enorm groot aandeel aan dat er zoveel haat in F1 is de laatste jaren.
Ricciardo gaat zeker in Zandvoort rijden. De vraag is alleen in welke autoquote:Op maandag 29 juli 2024 12:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Volgens mij gaat Ricciardo in Zandvoort rijden. Schijnbaar hebben Horner, Mekies (sp?) en Ricciardo een gesprek gehad en die was positief bevallen.
Het gaat bij de Engelsen/pers wel wat verder dan iemand alleen vervelend vinden...quote:Op maandag 29 juli 2024 12:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ach is niet anders met de Nederlandse fans. Die eerst fan waren van Norris maar toen die een bedreiging begon te vormen voor Max vinden mensen hem ineens vervelend. Om maar een voorbeeldje te noemen.
de (engelse) commentatoren doen enorm graag een duit in het zakje wat Max bashen betreftquote:Op maandag 29 juli 2024 12:30 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het gaat bij de Engelsen/pers wel wat verder dan iemand alleen vervelend vinden...
Ik vraag me ook af of Tsunoda, Lawson of Ricciardo wel het verschil kunnen gaan maken t.o.v. McLaren. Die hebben 2 coureurs die beter zijn en een bolide die sneller is. Alleen met Sainz zie ik het nog goedkomen maar die is pas NA dit seizoen beschikbaar.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mijn idee ja. Staat me ook iets van bij dat men begin vorig jaar aangaf dat alle belemmeringen wat tijd betreft dit jaar de meeste problemen zou geven. Volgend jaar wat tijd inhalen zou fijn zijn.
Dit zou een aanblijvende Perez ook verklaren.
En ze slikken het als zoete koek daar.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:31 schreef greysbones het volgende:
[..]
de (engelse) commentatoren doen enorm graag een duit in het zakje wat Max bashen betreft
Ze hebben volkomen gelijk.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zag al weer suggesties van Mercedes fans dat de regels aangepast moeten worden omdat het niet eerlijk was dat alleen Russell een DSQ kreeg, te licht is prima ineens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |