abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214321485
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Nieuw deel, nieuwe kansen!
Groot fan van User Wotte
pi_214321548
Ik loop wel graag in de ochtend, niet de vroege ochtend, maar een uurtje na m’n ontbijt het liefst. Ik werk wisselende diensten dus niet elke dag aan het werk en ook regelmatig in de avond aan het werk.

In de avond loop ik ook wel eens maar dan heb ik vaak toch wel last van m’n diner dat nog ergens dwars zit (of ik moet binnen 5-10 min na vertrek naar het toilet, darmen gaan dan sneller werken of zo).

Maar laat op de avond is niet mijn ding, dat is ook de reden dat ik eerder met een aantal sporten gestopt was. Of laat thuis of als ik in de avond als op de bank zit, heb ik geen zin meer om nog te gaan sporten.

Nu 3 weken geen mogelijkheid om te gaan op vakantie helaas. Mis het nu al. Maar maak wel genoeg wandelmeters dus dat heft weer op.
  donderdag 18 juli 2024 @ 11:20:23 #3
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_214326184
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 20:10 schreef hilliebillie het volgende:
Ik loop wel graag in de ochtend, niet de vroege ochtend, maar een uurtje na m’n ontbijt het liefst. Ik werk wisselende diensten dus niet elke dag aan het werk en ook regelmatig in de avond aan het werk.

In de avond loop ik ook wel eens maar dan heb ik vaak toch wel last van m’n diner dat nog ergens dwars zit (of ik moet binnen 5-10 min na vertrek naar het toilet, darmen gaan dan sneller werken of zo).

Maar laat op de avond is niet mijn ding, dat is ook de reden dat ik eerder met een aantal sporten gestopt was. Of laat thuis of als ik in de avond als op de bank zit, heb ik geen zin meer om nog te gaan sporten.

Nu 3 weken geen mogelijkheid om te gaan op vakantie helaas. Mis het nu al. Maar maak wel genoeg wandelmeters dus dat heft weer op.
Kun je op je vakantielocatie niet hardlopen? :o
Ik ben vorige keer in Spanje gewoon wezen rennen!
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 18 juli 2024 @ 11:44:41 #4
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_214326431
Hier even bewust een training overgeslagen en extra rustdag eraan vastgeplakt. Merkte dat ik echt moe was en wat kleine pijntjes kreeg. Vind ik niet zo gek aangezien ik nu best hard train, maar kleine pas op de plaats is dan wel fijn.
pi_214327239
Ja hier gaan de hardloopspullen ook gewoon mee op vakantie hoor. Zal wel een stuk minder km lopen per week maar de training gaat gewoon door :P
Zit er ook over te denken toch ook wat gels mee te nemen zodat ik nog een paar langere/pittige trainingen kan doen.
  donderdag 18 juli 2024 @ 14:21:09 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214327894
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 11:20 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Ik heb ze destijds in Zuid Korea wel meegenomen en vervolgens nergens hard gelopen. Toch een beetje een nieuwe, onbekende omgeving. Ik ben het wel van plan op mijn reisje ergens in oktober.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 18 juli 2024 @ 15:55:43 #7
450148 KapiteinIglo
pi_214328619
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:21 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb ze destijds in Zuid Korea wel meegenomen en vervolgens nergens hard gelopen. Toch een beetje een nieuwe, onbekende omgeving. Ik ben het wel van plan op mijn reisje ergens in oktober.
Ik snap het ooo wel hoor!

Ik ga ik oktober naar New York, goal: hardlopen in Central Park *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door KapiteinIglo op 18-07-2024 16:22:00 ]
pi_214329315
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:55 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Ik snap het ooo wel hoor!

Ik ga ik oktober naar New York, goal: hardlopen in Central Park *O*
Jaaa dat is heel gaaf. Ook aan te raden maar wel zwaar: rondje Brooklyn bridge - Manhatten bridge

Was er drie jaar geleden O+
pi_214335206
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 11:20 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Overdag zijn we steeds op pad en in zuid Afrika wordt het afgeraden om in het donker nog over straat te gaan. Laat staan alleen. Sowieso als blanke alleen in een onbekende omgeving hier, voelt niet heel prettig.

Waar we nu zitten zou ik het evt nog wel durven, dit is meer een soort van privé terrein met ook beveiliging. Dus misschien dat ik vanavond een klein rondje maak. (Al heb ik geen sport-bh bij me dus zal behelpen worden, heb m’n trailschoenen als wandelschoenen bij me dus die kan ik voor een rondje hardlopen wel gebruiken).

Verder zitten we dus of in een stad/dorp waar het wordt afgeraden of in/naast een wildpark.

In ieder geval voel ik me niet prettig om alleen de deur uit te gaan ;)

Maar op andere locaties zou ik het ook gewoon doen hoor.
  zaterdag 20 juli 2024 @ 15:12:10 #10
450148 KapiteinIglo
pi_214349747
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 08:52 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Overdag zijn we steeds op pad en in zuid Afrika wordt het afgeraden om in het donker nog over straat te gaan. Laat staan alleen. Sowieso als blanke alleen in een onbekende omgeving hier, voelt niet heel prettig.

Waar we nu zitten zou ik het evt nog wel durven, dit is meer een soort van privé terrein met ook beveiliging. Dus misschien dat ik vanavond een klein rondje maak. (Al heb ik geen sport-bh bij me dus zal behelpen worden, heb m’n trailschoenen als wandelschoenen bij me dus die kan ik voor een rondje hardlopen wel gebruiken).

Verder zitten we dus of in een stad/dorp waar het wordt afgeraden of in/naast een wildpark.

Zuid-Afrika is idd niet veilig in het donker!
Gewoon lekker niet hardlopen dan! (al zag ik vandaag een update met een loopje in ZA!)
pi_214353198
Vandaag Utrechtse Heuvelrug Trail gelopen (32k). Helemaal naar de gallemiezen, gadverdamme.
pi_214353223
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 19:11 schreef Evangelion het volgende:
Vandaag Utrechtse Heuvelrug Trail gelopen (32k). Helemaal naar de gallemiezen, gadverdamme.
:o
Groot fan van User Wotte
pi_214353305
Gisteren inderdaad toch een loopje kunnen doen. We waren terug voor zonsondergang en we zaten op een ‘residence’. Dus daar durfde ik het wel aan.

Ging niet heel lekker, weet het aan de heuvels en dat zal zeker ook meegespeeld hebben (alhoewel dat het laatste stuk wel aardig ging). Maar vandaag werd ik wakker en was ik alles behalve fit. Dus dat zal gisteren ook wel meegespeeld hebben.
pi_214354668
quote:
Na wat koels (melk en sap :9) drinken ging het wel weer.

In de bossen was het niet zo heet op een paar onoverdekte stukken na. Wel veel gezweet denk ik. Had genoeg water mee (deels met electrolytes tablet) maar dat lauwe water was na een tijd niet dorstlessend meer. En te weinig gegeten.

Ik kwam echt dood aan op station driebergen (het eindpunt). Kreeg wel meteen een compliment van een man die meteen wist wat ik gelopen had ("met dit weer?") want hij heeft het zelf ook wel eens gedaan.
pi_214354785
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 08:52 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Paar jaag geleden in Zuid Afrika wel een paar keer hardgelopen in een private game reserve. Maar dat was een private game reserve zonder 'hectic animals' :D
Zou in ZA inderdaad wel heel goed uitkijken waar en wanneer je wel of niet kunt hardlopen. Ben ooit eens met mijn maten uit een kroeg gehaald door de politie omdat die vonden dat we daar niet veilig zouden zijn. Zij begeleidden ons toen terug naar ons hotel, en ze hadden ook bedenkingen bij het hotel. Was in Durban tijdens het WK voetbal. Tijdens de eerste ronde hadden we gezien dat prive-kamers in die hotels goedkoper waren dan een dorm in een hostel, dus in de 2e (or 3e ronde, weet niet meer), toen NL weer in Durban speelde, in een hotel gaan zitten.
Overigens ook wel eens een tricky run-in met een leeuw gehad in een park waar ik regelmatig hardliep op de airstrip.
pi_214354854
quote:
Hier vandaag de Groesbeektrail, 30k. Ook helemaal naar de vaantjes. De laatste 5km had ik er niet echt lol meer in en ook meer wandelen dan rennen.
Op zich wel genoeg water en zout bij me (en bijgevuld bij de posten onderweg) maar met zulke warmte is er gewoon niks aan te doen. Oh ja en het was wel mn eerste keer 30km lopen, kan het hierna alleen maar meevallen :P

[ Bericht 10% gewijzigd door valleilijn op 20-07-2024 21:31:04 ]
pi_214357204
Ik liep gister 6 km en dat ging best aardig. Ik was al wel op tijd gegaan ivm de warmte.
Fake it till you make it...
pi_214364156
Net terug van vakantie in de Dordogne. Vijf keer wezen hardlopen daar. Ging prima, meestal.

Nu vanmorgen hier gelopen. Taffesbenauwd,zag de damp zelfs opstijgen tussen de bomen. Maar goed. Ogen nu op de Kustmarathon. Dat is voor nu het doel. Nog elf weken.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_214364477
Ik had gisteren mijn duurloop verplaatst naar vandaag vanwege de hitte en algehele bleh. Vandaag staat de straat in zoverre blank dat zelfs de stoep overgelopen is. :') Zo loopt de planning wel in de soep he... Morgen nieuwe poging maar.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 21 juli 2024 @ 18:53:51 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214364627
quote:
Oh my... :o
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214366769
O ja dikke pret nog, had gister een OV-fiets om bij de start te komen en de ketting van dat ding viel eraf, ben ik er in geslaag om bij het omkeren van de fiets een spiertje in mn rug te verrekken. Heb ik nu meer last van dan van die hele 30k zelf |:(
pi_214371550
Back-to-back long runs gedaan. Gisteren in de duinen en strand. Stukken fijner dan zaterdag. Koel briesje en stabielere ondergrond.

Komende week gewoon weer asfalt vreten.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 juli 2024 @ 13:52:19 #23
426493 crew  PippenScottie
pi_214372948
Ik heb een maand niet gesport vanwege heel erg moe zijn. Ik vermoed dat ik corona heb gehad, het zal veel verklaren

Vandaag weer een rondje van 5 kilometer gelopen. Het goede nieuws, het ging zonder problemen. Het slechte nieuws, ik heb er 29 minuten over gedaan.

Mijn dochter was mee op haar skeelers, dat was wel leuk.
My friends all drive horses
  maandag 22 juli 2024 @ 14:22:59 #24
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_214373200
Net ingeschreven voor 2 trails :D :o

25 augustus, 15 km, Rovertsche Leij Trail
3 november, 21 km, Alphense Bergentrail

*O*
  dinsdag 23 juli 2024 @ 09:47:47 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214380824
TT: 'warme dagen'. -O-
  dinsdag 23 juli 2024 @ 12:23:32 #26
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214382263
Vraag: weet iemand hier of je recreatief over de Oosterscheldekering mag hardlopen? Daar loopt een fietspad toch?
pi_214382457
Dat kan gewoon, daar is inderdaad een vrijliggend fietspad. ^O^
pi_214382462
dubbel
pi_214382665
Nou even naar de fysio geweest voor m'n rug, heeft het een stuk losser kunnen krijgen maar nog niet helemaal dus even geduld. Dan maar deze week vast een rustweek inlassen en vanaf volgende week dan weer lekker kilometers vreten.
pi_214385395
Nou hardlopen met een verkoudheidje of misschien covidje was geen mega succes. :')
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 23 juli 2024 @ 19:24:49 #31
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_214385899
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 18:39 schreef Tjacka het volgende:
Nou hardlopen met een verkoudheidje of misschien covidje was geen mega succes. :')
Vertel mij wat… kost me al weken. Lijkt nu eindelijk redelijke verbetering in te komen
F means you're fucked
pi_214385941
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 19:24 schreef YUR het volgende:

[..]
Vertel mij wat… kost me al weken. Lijkt nu eindelijk redelijke verbetering in te komen
Ik was met 15 minuten weer thuis. De NEK-check niet goed toegepast, niet gelezen dat je met een kuchje ook thuis moet blijven. :@
Groot fan van User Wotte
pi_214386010
Ik heb afgelopen editie de Nijmeegse 4 daagse gelopen. Dit was dan ook een trainingsdoel van mij dit jaar. Echter, nu deze voorbij is merk ik dat ik eigenlijk toch al snel weer opzoek wil naar een nieuw doel. Ik speel met de gedachte van een marathon, echter, ik heb nooit (serieus) hardgelopen. Hoe lang zou ik erover doen om van 0 (al sport ik wel 5x per week) naar een marathon op te bouwen? Is dit fysiek veel zwaarder/anders dan de 4 daagse?
Andere (niet hardloopgerelateerde) leuke sportieve uitdagingen mogen ook als tips. Ben me nog een beetje aan het orienteren. Een Iron Man staat ook nog ooit op het lijstje, maar dat gaat nog wel even duren.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 19:56:09 #34
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_214386257
Ga eerst eens een 10k of halve marathon wedstrijd doen en kijk of je het leuk vindt.
pi_214386576
Hoe snel wil je 'm lopen? Het is maar 2 komma nogwat kilometer verder dan een vierdaagsedag, dus je zou 'm nu iig uit kunnen lopen :+
pi_214386766
Nou dat was weer een rondje flink door de plassen. Schoenen en sokken binnen 500m helemaal doorweekt. :')
pi_214387197
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 19:38 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb afgelopen editie de Nijmeegse 4 daagse gelopen. Dit was dan ook een trainingsdoel van mij dit jaar. Echter, nu deze voorbij is merk ik dat ik eigenlijk toch al snel weer opzoek wil naar een nieuw doel. Ik speel met de gedachte van een marathon, echter, ik heb nooit (serieus) hardgelopen. Hoe lang zou ik erover doen om van 0 (al sport ik wel 5x per week) naar een marathon op te bouwen? Is dit fysiek veel zwaarder/anders dan de 4 daagse?
Andere (niet hardloopgerelateerde) leuke sportieve uitdagingen mogen ook als tips. Ben me nog een beetje aan het orienteren. Een Iron Man staat ook nog ooit op het lijstje, maar dat gaat nog wel even duren.
Heb je een race in gedachten?
Bijna alle marathons zijn toch in het voorjaar of najaar. Najaar 2024 is te vroeg, maar voorjaar 2025 (april/mei) kan wel met voldoende motivatie en tijd en als je nu begint. Najaar 2025 als je het rustiger aan wilt doen met meer marge voor andere dingen.

Het zal sowieso impact hebben op je andere sporten (qua tijd en energie), meer dan vierdaagse-training lijkt me. Sowieso 3x per week hardlopen, waarvan 1x lang, liefst 4x of 5x na een tijdje.
pi_214388077
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 19:56 schreef Piperidine het volgende:
Ga eerst eens een 10k of halve marathon wedstrijd doen en kijk of je het leuk vindt.
Mee eens, hardlopen doet heel wat anders met je lichaam en kun je dus niet zo sec 1 op 1 vergelijken puur op afstand.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214388404
quote:
Dat is toch die run van Hilversum naar…Driebergen ofzo? Of was dit een race
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_214388491
Marathon is makkelijker btw, hoef je niet 4 dagen walgelijk vroeg op.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:09 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dat is toch die run van Hilversum naar…Driebergen ofzo? Of was dit een race
Ik liep van Rhenen naar Driebergen maar je hebt ook Driebergen naar Hilversum (of andersom) idd.
rhenen - https://www.mudsweattrails.nl/ns_utrechtse_heuvelrug_trail/
hilversum - https://www.mudsweattrails.nl/ns-verlengde-heuvelrug-trail/
pi_214390304
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:21 schreef Evangelion het volgende:
Marathon is makkelijker btw, hoef je niet 4 dagen walgelijk vroeg op.
[..]
Ik liep van Rhenen naar Driebergen maar je hebt ook Driebergen naar Hilversum (of andersom) idd.
rhenen - https://www.mudsweattrails.nl/ns_utrechtse_heuvelrug_trail/
hilversum - https://www.mudsweattrails.nl/ns-verlengde-heuvelrug-trail/
Ah ja die staat nog op mijn lijst een keer te doen. Moet dan wel met mn loopmaat wiens horloge zo’n route kan laden of zelf een ander horloge hebben. Lijkt me met smartphone te veel gedoe
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_214391891
Ik vind een halve marathon hardlopen meestal makkelijker dan een 20km wandelen eerlijk gezegd, puur omdat het korter duurt.
pi_214392125
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik vind een halve marathon hardlopen meestal makkelijker dan een 20km wandelen eerlijk gezegd, puur omdat het korter duurt.
Oke, maar dat is nu jij getraind bent in het hardlopen. Zonder specifieke training is voor de meeste mensen 21km hardlopen echt niet te doen, terwijl wandelen altijd wel lukt, hoogstens met wat blaren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_214392287
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Oke, maar dat is nu jij getraind bent in het hardlopen. Zonder specifieke training is voor de meeste mensen 21km hardlopen echt niet te doen, terwijl wandelen altijd wel lukt, hoogstens met wat blaren.
Idd. Misschien onderschat ik ‘t ook maar ik zie dan die Vierdaagse beelden en dan denk ik ja leuk, t kost gewoon veel tijd maar het is uiteindelijk gewoon wandelen. Als t moet lukt je dat morgen, afgezien van wellicht een blaar.
Terwijl ik nu niet morgen een marathon zou kunnen denk ik, dat kost echt training.
pi_214392320
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:55 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Idd. Misschien onderschat ik ‘t ook maar ik zie dan die Vierdaagse beelden en dan denk ik ja leuk, t kost gewoon veel tijd maar het is uiteindelijk gewoon wandelen. Als t moet lukt je dat morgen, afgezien van wellicht een blaar.
Terwijl ik nu niet morgen een marathon zou kunnen denk ik, dat kost echt training.
Mwa ook 40-50km wandelen vergt training om je lichaam te laten wennen aan die aanslag op je ledematen natuurlijk.
pi_214392782
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mwa ook 40-50km wandelen vergt training om je lichaam te laten wennen aan die aanslag op je ledematen natuurlijk.
Als je het zonder spierpijn etc wilt doen wel, maar de kans op blessures is toch wel een stuk kleiner dan met hardlopen. Groot verschil is de schokbelasting, bij hardlopen is de impact bij het neerkomen 3x je lichaamsgewicht.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 24 juli 2024 @ 15:44:01 #47
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_214394591
Net paar Hoka Speedgoat 6 gekocht O+ Morgen met YUR even uitproberen.
pi_214394660
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:55 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Maar bij veel marathons is cut-off tijd tegenwoordig dermate ruim, dat dat ook wel moet lukken, je hoeft bij de meeste marathons tegenwoordig echt niet het hele stuk hard te lopen om binnen de tijd te finishen. Ik zou echt meer opkijken tegen volgende week een vierdaagse lopen, 4x 50km, dan wanneer ik dit weekend een marathon zou moeten doen met een cut-off van 6-7 uur. Of misschien zelfs een dag 50km op de vierdaagse, aangezien je dan voor 5 uur 's ochtends moet starten.
pi_214398482
Thanks allemaal voor de antwoorden. Ik ga er eens over nadenken.
  donderdag 25 juli 2024 @ 10:30:58 #51
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_214402491
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar bij veel marathons is cut-off tijd tegenwoordig dermate ruim, dat dat ook wel moet lukken, je hoeft bij de meeste marathons tegenwoordig echt niet het hele stuk hard te lopen om binnen de tijd te finishen. Ik zou echt meer opkijken tegen volgende week een vierdaagse lopen, 4x 50km, dan wanneer ik dit weekend een marathon zou moeten doen met een cut-off van 6-7 uur. Of misschien zelfs een dag 50km op de vierdaagse, aangezien je dan voor 5 uur 's ochtends moet starten.
Ik weet niet zo goed wat ik moet vinden als je 6-7 uur over een marathon doet. Tuurlijk is het een hele prestatie, maar ergens vind ik het raar dat je er zo lang over mag doen terwijl bij andere evenementen er echt wel een strakkere limiet ligt en echt wel grotendeels moet hardlopen om op tijd binnen te komen.
pi_214403286
Ja bij 6-7u cutoff is dat 7-6km/u. Als je stevig doorstapt en elk uur 10 minuten aanzet zou je dat al moeten halen zou je zeggen.
pi_214408596
Ik maak me misschien niet populair maar ik vind dat je een marathon echt gelopen hebt als je (behalve eventueel aan de drankposten) het hele eind hardgelopen hebt, zonder stukken te wandelen.

Zo ben ik zelf al 16 marathons gefinisht maar slechts 14 heb ik echt uitgelopen. De eerste en de twaalfde heb ik stukken gewandeld.

Een cut-off van 5,5 uur (7,7 km/uur) lijkt me dan ook ruim genoeg, mensen die trager aankomen hebben hele stukken gewandeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tracksmith op 25-07-2024 20:30:55 (typo) ]
pi_214408746
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:30 schreef Tracksmith het volgende:
Ik maak me misschien niet populair maar ik vind dat je een marathon echt gelopen hebt als je (behalve eventueel aan de drankposten) het hele eind hardgelopen hebt, zonder stukken te wandelen.

Zo ben ik zelf al 16 marathons gefinisht maar slechts 14 heb ik echt uitgelopen. De eerste en de twaalfde heb ik stukken gewandeld.

Een cut-off van 5,5 uur (7,7 km/uur) lijkt me dan ook ruim genoeg, mensen die trager aankomen hebben hele stukken gewandeld.
Met die cut off ben ik het helemaal eens. Dat wandelen slaat natuurlijk nergens op. Dan zou Sifan Hasan haar London marathon ook niet hebben gewonnen.
pi_214408869
Mijn duurlooptempo ligt nu (nog?) boven de 8min per kilometer, zelfs als ik dan 42 km hardloop kom ik niet binnen 5,5 uur aan. :+
pi_214411325
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:47 schreef Nanuke het volgende:
Mijn duurlooptempo ligt nu (nog?) boven de 8min per kilometer, zelfs als ik dan 42 km hardloop kom ik niet binnen 5,5 uur aan. :+
Als je gaat trainen voor een marathon wordt dat ook wel sneller.
pi_214413380
Gisteren voor het eerst meegedaan aan een mon-in balance training, het blokje cardio bestond uit 5 minuten rennen.. Ik was erg trots dat ik met bijna 25 weken zwanger alsnog iedereen eruit rende, terwijl er ook vrouwen bij waren die al ruim 1 jaar geleden bevallen waren of pas 11 weken zwanger :P Het fanatisme is er nog niet helemaal uit geloof ik.
pi_214413767
Haha lekker bezig L_T

Hier weer lekker aan het lopen gelukkig, 11km met een 5k tempoblok, Met morgen nog een long run toch nog een ok week qua kilometers.

Nog even besluiten of ik op vakantie ook mn rugzakje mee neem en voor 25+ long runs ga of wat korter en een keer extra, of wat minder kilometers maar meer interval.
pi_214418043
Kunnen jullie zien welke kant deze route op gaat?

Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 juli 2024 @ 19:21:58 #60
pi_214418139
Weer een 5 kilometer gelopen. Het ging een minuutje sneller dan vorige keer, ik hoefde nu ook niet met mijn dochter te praten. :)
Tempo is met 5.35 per km nog steeds matigjes, maar de snelheid komt vanzelf wel weer, als ik de rest van de zomer maar fit blijf.
  vrijdag 26 juli 2024 @ 23:57:28 #61
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_214427389
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:00 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Jaaa dat is heel gaaf. Ook aan te raden maar wel zwaar: rondje Brooklyn bridge - Manhatten bridge

Was er drie jaar geleden O+
[ afbeelding ]
Kwam je binnen met de cojona?
Yea, she's on crack.
  zaterdag 27 juli 2024 @ 01:45:17 #62
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_214427753
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:40 schreef Remco het volgende:

[..]
Met die cut off ben ik het helemaal eens. Dat wandelen slaat natuurlijk nergens op. Dan zou Sifan Hasan haar London marathon ook niet hebben gewonnen.
Hij heeft het echt over stukken wandelen. We kunnen bij Sifan toch niet echt spreken over stukken wandelen? Een klein stukje misschien, en een beetje rekken om de pijn eruit te krijgen.

Als ik op de marathon meer dan een kilometer wandel dan zou ik de prestatie ook een stuk minder vinden. Al zou Sifan natuurlijk met meer dan 1km wandelen nog steeds een (voor ons) top tijd op de marathon neer kunnen zetten ^^
pi_214428209
Ja, inderdaad. 5 seconden wandelen bij de drankpost, even wandelen om te stretchen zoals Sifan, dat is niks.

Maar bij mijn twaalfde marathon heb ik echt hele stukken gewandeld. Gestart op sub-3 tempo omdat ik 1 maand voordien 3:03:52 gelopen had, en dus een alles-of-niks dood-of-de-gladiolen sub3 poging die niet goed afliep.
Geëindigd in 3:26 of daaromtrent na een eerste helft in 1:32.

Ja daar ben ik dus wel gefinisht maar ik kan niet zeggen dat ik 'm uitgelopen heb.
pi_214428212
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:47 schreef Nanuke het volgende:
We delen de liefde voor hardlopen, er zullen altijd mensen trager zijn en altijd mensen sneller. En ik voel een connectie met alle hardlopers.

Dat gezegd zijnde vind ik wel dat mensen met een duurlooptempo van 8min/km zich niet aan een marathon moeten wagen. Dat is gewoon niet verstandig.
pi_214428290
Ik heb tijdens onze vakantie ook iedere week drie keer hardgelopen, dus zes keer in 14 dagen. Beetje door blijven trainen. Dat was fijn. Ook nieuwe schoenen aan laten meten in de Run2Day in de dichtstbijzijnde stad, mijn ‘oude’ schoenen waren op en ook niet afgestemd op mijn looppas. Goed dat ik nieuwe schoenen heb, want ik overproneer erg en heb daar echt een speciale soort schoen voor nodig. Nu heb ik de Asics GT4000-4. Tot nu toe bevallen ze heel goed. Ik loop zonder kramp of pijn, terwijl ik dat met mijn vorige schoenen soms wel kreeg, vooral na de mud run half juni (Asics Gel Cumulus). Dus we gaan er weer voor. Ik wil in november ook een keer een goede 6 km lopen in ‘wedstrijdverband’.
pi_214428682
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 07:49 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
We delen de liefde voor hardlopen, er zullen altijd mensen trager zijn en altijd mensen sneller. En ik voel een connectie met alle hardlopers.

Dat gezegd zijnde vind ik wel dat mensen met een duurlooptempo van 8min/km zich niet aan een marathon moeten wagen. Dat is gewoon niet verstandig.
Nog los van het feit dat ik dat ook niet van plan ben, waarom zou je het niet verstandig vinden?
pi_214429635
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 09:15 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Nog los van het feit dat ik dat ook niet van plan ben, waarom zou je het niet verstandig vinden?
Maakt toch wel uit of je een maximale inspanning van pakweg 3,5 uur levert of van 6 uur. Die belasting is veel zwaarder. Gewoon omdat het veel langer duurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tracksmith op 27-07-2024 20:10:57 ]
  zaterdag 27 juli 2024 @ 11:11:57 #68
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214430269
quote:

[..]

True, de totale looptijd is dan ook slopend.
  zaterdag 27 juli 2024 @ 11:27:26 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214430464
quote:

[..]

Ik las eerst 8km/u... Dan zou de opkomst een stuk magerder worden... :D
pi_214430565
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 11:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik las eerst 8km/u... Dan zou de opkomst een stuk magerder worden... :D
Zoveel verschil zit daar niet tussen, 8 min/km is 7,5 km/u
pi_214430666
Vandaag 48 minuten met intervalletjes. :)
Groot fan van User Wotte
pi_214431055
:W

Ik heb de eerste voorzichtige hardloopstappen weer gemaakt. Eerst maar op de loopband om te kijken of het überhaupt lukte. Viel niet tegen! Ik doe nu couch to 5k want die heeft een fijne app voor de Apple Watch. Eerste les met 8x minuten lopen met 1,5 minuut wandelen gelukt :)

Doel: 2x per week een rondje van een half uur / 35 minuten kunnen lopen (mijn historische tempo kennende zal ik dan op bijna 5 km uit kunnen komen)
  zaterdag 27 juli 2024 @ 12:32:44 #73
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_214431267
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 12:15 schreef Serinde het volgende:

Ik heb de eerste voorzichtige hardloopstappen weer gemaakt. Eerst maar op de loopband om te kijken of het überhaupt lukte. Viel niet tegen! Ik doe nu couch to 5k want die heeft een fijne app voor de Apple Watch. Eerste les met 8x minuten lopen met 1,5 minuut wandelen gelukt :)

Doel: 2x per week een rondje van een half uur / 35 minuten kunnen lopen (mijn historische tempo kennende zal ik dan op bijna 5 km uit kunnen komen)
Lekker bezig!! *O*
pi_214431631
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 12:32 schreef GotC het volgende:

[..]
Lekker bezig!! *O*
Jij ook!
Groot fan van User Wotte
pi_214431635
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 12:15 schreef Serinde het volgende:

Goed bezig!!!
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 27 juli 2024 @ 13:44:14 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214433891
Vanochtend echt een kak loopje, 19km met 2x blokken op marathontempo. Kwam echt totaal niet in m'n ritme, waardeloos. Maar toch afgemaakt, stukje mentale training dan maar.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 23:57 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Kwam je binnen met de cojona?
Ja we kwamen exact 2 dagen na het opheffen van inreisbeperkingen aan :D
pi_214436765
Iemand hier wel eens problemen gehad met het synchroniseren van een activiteit vanuit een Garmin Forerunner naar de Garmin Connect-app? Hij pakt wel gewoon m'n horloge op en laadt helemaal tot groen, maar de activiteit komt niet in de app.

Heb al gecheckt in m'n horloge, daar staat de activiteit wel gewoon opgeslagen...
pi_214438619
Vroeger wel, met mijn 265S nooit meer. Horloge eens uitzetten en terug opstarten was meestal de oplossing.
pi_214439508
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 15:29 schreef valleilijn het volgende:
Vanochtend echt een kak loopje, 19km met 2x blokken op marathontempo. Kwam echt totaal niet in m'n ritme, waardeloos. Maar toch afgemaakt, stukje mentale training dan maar.
[..]
Ja we kwamen exact 2 dagen na het opheffen van inreisbeperkingen aan :D
MP runs zijn dan ook verzonnen door Satan
  zondag 28 juli 2024 @ 13:19:07 #81
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_214446973
M’n eerste 10 km gelopen *O*
Zonder wandelen of andere (mentale) stops *O*

Tempo goed aangepast naar de warmte, moest toch op een comfortabel tempo lopen (maar wie loopt er nou om 12 uur ‘s middags..). Blij!
pi_214452083
Pff, gisteren met hangen en wurgen de halve marathon van Lauwersoog - Ulrum uitgelopen.
De warmte was niet het probleem. Ik wou rond de 2 uur lopen als eindtijd.
Tot 8 km lag ik daar ook wat onder, maar toen begon (net als op de marathon) mijn hamstring in mijn linkerbeen weer op te spelen. Tot 16 km nog wel weg kunnen schudden en masseren, daarna was het op.
Stukken gelopen (en nee, daar houdt ik helemaal niet van), gestrekt en ook stukjes hardgelopen.
Uiteindelijk 2.22 uur over gedaan. Niet eens heel moe, maar kon fysiek niet harder. Daarna strompelend terug naar de auto. Wellicht was het verstandiger om uit te stappen, maar ik ben koppig.
Nu eerst herstellen en dan maar eens naar een fysio om die klachten te achterhalen. Zo zijn duurlopen niet leuk op deze manier ;(
pi_214457213
2 weken tot Monschau (ultra)marathon.

Vrij genereus met drankposten (elke paar km), maar "alleen" water/energydrank/thee/fruit.
Dus moet denk ik alsnog een rugzak om want ik denk niet dat ik 56k met wat heuvels op alleen gels en fruit wil doen. Of wat repen in een broekzak, maar weet niet of dat blijft zitten.
pi_214457319
quote:
5s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:07 schreef Evangelion het volgende:

Vrij genereus met drankposten (elke paar km), maar "alleen" water/energydrank/thee/fruit.
Dus moet denk ik alsnog een rugzak om want ik denk niet dat ik 56k met wat heuvels op alleen gels en fruit wil doen. Of wat repen in een broekzak, maar weet niet of dat blijft zitten.
Ik loop zelf als ik geen water mee hoef te nemen graag met een heupband. Past net wat meer in dan in de broekzak, maar lang niet zo warm en groot als een rugzakje. Ik heb een elastische heupband van de Decathlon die klein en smal lijkt maar waar naast mijn telefoon nog heel wat extra in past. En als ik de telefoon er niet in hoef, nog meer natuurlijk.

Wel fijn dat ze met zoveel drankposten staan! O+
pi_214457496
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:12 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik loop zelf als ik geen water mee hoef te nemen graag met een heupband. Past net wat meer in dan in de broekzak, maar lang niet zo warm en groot als een rugzakje. Ik heb een elastische heupband van de Decathlon die klein en smal lijkt maar waar naast mijn telefoon nog heel wat extra in past. En als ik de telefoon er niet in hoef, nog meer natuurlijk.

Wel fijn dat ze met zoveel drankposten staan! O+
Ik gebruik een flipbelt maar denk dat een reep daar wel geplet uitkomt.
pi_214457832
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 15:29 schreef valleilijn het volgende:
Vanochtend echt een kak loopje. Kwam echt totaal niet in m'n ritme, waardeloos.
Als ik per jaar circa 150x loop dan gaan er zeker 148 zoals jij hierboven beschrijft.
pi_214458091
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:20 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ik gebruik een flipbelt maar denk dat een reep daar wel geplet uitkomt.
Hangt af van wat je mee hebt. Ik leef van ontbijtkoekrepen en fruit-gellies en die blijven beide prima in mijn heupband. Maar ik ben niet heel kritisch. Vorig jaar liep ik een 25k 70 obstakel ding (ruim 5 uur onderweg) en toen kon ik geen riem om of iets, dus heb ik de ontbijtkoek gewoon in m'n legging gepropt _O-
  maandag 29 juli 2024 @ 08:34:50 #88
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214459342
quote:

Ik herinner me iig op 21km en 30km posten waar ook ontbijtkoek, banaan, zelfs dextro en winegums lagen.

Hier niet gelopen gisteren. Ik heb er normaal niet zo'n last van, maar gisteren zorgde mijn maandelijkse perikelen voor een nieuw slaptedieptepunt, lijkend op de verschijnselen van bloedarmoede. Het gaat vandag gelukkig alweer beter.
pi_214459421
quote:

Moet je bij dat soort dingen niet uberhaupt allerlei verplichte items mee, zoals een warmtedeken? Of is het niet in de bergen?
Ik zou bij zo'n lang evenement wel voor een rugzakje gaan, je loopt toch niet op topsnelheid en zonder voeding komen te zitten is een stuk groter probleem dan het extra gewicht wat je mogelijk meesjouwt.
pi_214460279
Sluit me aan bij de rest ja. Ik zou nog wat extra meenemen, zeker voor zo'n ultra.

quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 13:19 schreef GotC het volgende:

M’n eerste 10 km gelopen *O*
Zonder wandelen of andere (mentale) stops *O*

Tempo goed aangepast naar de warmte, moest toch op een comfortabel tempo lopen (maar wie loopt er nou om 12 uur ‘s middags..). Blij!
Jij bent echt supergoed bezig O+ *O*

Hier merk ik dat er wat vooruitgang weer in lijkt te zitten. Ik ben nog steeds team traag maar t wordt beter :D laatst een loop met 12-15-12 min. Waarbij de 12 op lage intensiteit moest en 15 hogere. Die lukte me prima op 6.50 ongeveer. Dat is echt al zoveel meer dan wat ik voorheen liep.
Gister samen met mn vader een lange langzame loop gedaan. Niet helemaal aan 1 stuk. 3x een 20 of 30 seconden even gewandeld, toch wat last van de warmte. En 1x een plaspauze voor mn pa :') maar uiteindelijk heel tevreden met hoe het ging.

Morgen weer een interval training. Weer een weekje verder in mn schema. Ik twijfel of ik vroeg zal gaan ivm de warmte, of dat ik juist iets meer die warmte opzoek om er meer aan te wennen. (Met aangepast tempo ofcourse)
:)
pi_214460639
Ik wilde vanmorgen een rondje doen, was al heel vroeg wakker, maar viel gelukkig nog even in slaap.
Om 7 uur ging ik de deur uit, om 7.10u was ik weer terug :{ .
Mijn knie wil niet, ik kan alleen maar mank lopend rennen, gewoon wandelen gaat goed.

Mijn steunzolen moesten aangepast en ik heb van het weekend een stuk gelopen zonder mijn steunzolen, ik voelde mijn knie elke keer. Dus ik denk dat dit daar de naweeën van zijn :{ .
Ga straks even bellen wanneer ik ze kan ophalen, want dit is k*t.
pi_214460772
Wat shit Nijna!
pi_214460898
Hopelijk dat t met steunzolen weer beter voelt met je knie.

Hier na lang revalideren en weer heel rustig opbouwen met wandelblokjes ertussen eindelijk weer 5km aan 1 stuk kunnen hardlopen. Voelde als een mooie mijlpaal :)
Bastognekoeken koekoek jonguh!
pi_214462317
Wat rot Nijna! En naar dat je zoveel last had TommyL0204, maar respect voor het uitlopen!

Het campingleven is lastig te combineren met hardlopen, dus ik loop maar kortere intensievere rondjes en dan hoop ik dat mijn lange duurlopen nog willen als ik eenmaal thuis het weer oppak. Moeilijk, moeilijk, opbouwen in de zomer. Zit erover te denken om de wedstrijd van september te skippen, en dan in de najaar/winter verder op te bouwen voor een halve marathon. Maar opgeven zit ook niet helemaal in me dus ik twijfel nog even. 10km gaat wel lukken nu, maar 16 voelt echt een stukje te ver. ;(
pi_214463376
Ik hoop ook dat het met mijn zolen weer beter is, nog een paar dagen dan zijn ze klaar krijg ik net in de mail.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 juli 2024 @ 15:10:14 #96
pi_214464174
Ik heb uiterst masochistisch een rondje gelopen bij 30 graden. Ging prima. Ik ben nu op het punt dat ik niet te enthousiast moet gaan worden waardoor ik mijn knieën te zwaar belast.
pi_214464498
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:10 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb uiterst masochistisch een rondje gelopen bij 30 graden. Ging prima. Ik ben nu op het punt dat ik niet te enthousiast moet gaan worden waardoor ik mijn knieën te zwaar belast.
Moet er niet aan denken, dan sta ik wel vroeg vroeg op ;). Bij 30 graden vind ik het te warm voor alles ;) , ik weet niet of ik je verstandig vind, maar ik vind je wel een bikkel :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 juli 2024 @ 15:45:21 #98
pi_214464790
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:31 schreef Nijna het volgende:

[..]
Moet er niet aan denken, dan sta ik wel vroeg vroeg op ;). Bij 30 graden vind ik het te warm voor alles ;) , ik weet niet of ik je verstandig vind, maar ik vind je wel een bikkel :)
Ik vind mensen die om 7 uur gaan rennen bikkels. _O_

Ik hoop dat je met nieuwe zolen pijnvrij kan rennen! You got this ^O^
pi_214464997
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:45 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Ik vind mensen die om 7 uur gaan rennen bikkels. _O_

Ik hoop dat je met nieuwe zolen pijnvrij kan rennen! You got this ^O^
Ieder zijn ding, dat blijkt maar weer ^O^
Komt vast goed met die zolen, toch altijd een beetje spannend als ze ze weer bijwerken ;).
pi_214466270
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 12:05 schreef Nanuke het volgende:
Wat rot Nijna! En naar dat je zoveel last had TommyL0204, maar respect voor het uitlopen!

Het campingleven is lastig te combineren met hardlopen, dus ik loop maar kortere intensievere rondjes en dan hoop ik dat mijn lange duurlopen nog willen als ik eenmaal thuis het weer oppak. Moeilijk, moeilijk, opbouwen in de zomer. Zit erover te denken om de wedstrijd van september te skippen, en dan in de najaar/winter verder op te bouwen voor een halve marathon. Maar opgeven zit ook niet helemaal in me dus ik twijfel nog even. 10km gaat wel lukken nu, maar 16 voelt echt een stukje te ver. ;(
Ja lopen in vakantietijd is lastig, soms denk ik ook van was het maar gewoon voorjaar of najaar, dan kan ik gewoon lekker regelmatig m'n trainingen doen :')
Ik zou toch nog even afwachten met nu al besluiten om je wedstrijd in september te skippen. Als je nu gewoon consistent blijft lopen, ook al zijn het geen lange duurlopen, en na je vakantie nog 2/3 keer een een duurloop van 10+ km kan doen lukt het je best. Of probeer het dan als een trainingsloop te zien waar je wat minder op je tijd focust maar gewoon om een keer die 16km te lopen :)
pi_214476728
Overigens, laatst was ik bij een running clinic van marathonloper Frank F en hij zei dat het idee dat je op een lege maag moet lopen om beter te worden wetenschappelijk gezien al weer achterhaald is en eigenlijk alleen maar afbreekt. Dus: vreten ^O^
pi_214481966
Je moet het niet doen om beter te worden, dat klopt.
Maar het kan geen kwaad om het te doen, dan wel niet te lang of niet te snel.
Maar niks mis met een rustig duurloopje van 45 minuten en nadien een ontbijt bv.
pi_214482170
Ben toevallig van plan om morgenochtend voor werk te gaan. 1x eerder gedaan een jaar geleden, voelde echt beroerd. Maar ook wel vaker het plan gehad maar toen toch te lui met opstaan. :P

koekoek

Hmmm morgen 18 om er 500k van te maken

[ Bericht 11% gewijzigd door Evangelion op 30-07-2024 20:59:27 ]
pi_214484800
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:36 schreef Tracksmith het volgende:
Maar niks mis met een rustig duurloopje van 45 minuten en nadien een ontbijt bv.
Elke keer dat je dat doet is er ergens op de wereld een kat die dat niks kan schelen.
pi_214485960
Door de 1000km voor dit jaar *O*
pi_214487592
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:36 schreef Tracksmith het volgende:
Voor vrouwen wel, daar zorgt het voor hormonale disbalans waarmee je op termijn meer afbreekt. Dr. Stacy Sims schrijft hier veel over. Overigens hoeft het niet heel veel te zijn wat je dan van tevoren eet, gaat niet om de hoeveelheid voeding maar om het signaal naar je hersenen.
pi_214489761
Zo, alles voor Valencia geboekt (hotel, vlucht, auto), nu nog een startbewijs. Gaan met zn 2en lopen, de andere heeft gisteren viavia 1 bewijs geregeld. Ik sta 1405 ofzo op die waiting list: haal je t normaal gesproken tegen die tijd wel of moet ik actiever marktplaats facebook en andere sites afstruinen?
pi_214490522
Morgen beginnen aan de voorbereiding op de HM van Eindhoven *O* let's goooo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 juli 2024 @ 23:20:55 #109
pi_214499790
Ik heb vanavond laat een rondje gelopen. Het weer was perfect.

Ik kom van een coronamaand af en mijn conditie was om te huilen, maar nu had ik wel een lekkere 6 km gelopen. Op het eind voelde ik de runners high. Ik had hem gemist.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 08:45:27 #110
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214501816
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 12:33 schreef kalinhos het volgende:
Zo, alles voor Valencia geboekt (hotel, vlucht, auto), nu nog een startbewijs. Gaan met zn 2en lopen, de andere heeft gisteren viavia 1 bewijs geregeld. Ik sta 1405 ofzo op die waiting list: haal je t normaal gesproken tegen die tijd wel of moet ik actiever marktplaats facebook en andere sites afstruinen?
Oei, die had ik dan via een bureau geboekt met zekerheid van startbewijs (zoals Tui sports bijv.).
pi_214502067
quote:
11s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 08:45 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Oei, die had ik dan via een bureau geboekt met zekerheid van startbewijs (zoals Tui sports bijv.).
Snap ik ook niet zo goed, alles boeken behalve je startbewijs..
pi_214502536
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Omdat dat uiteindelijk altijd wel goed komt, en ik het zelf leuk vindt alles apart te boeken. Gechargeerd, er gaan altijd mensen hun kruisbanden en enkelbanden nog afscheuren de komende maanden.

TUI biedt het ook aan ja, maar zelf regelen scheelt je zo een paar honderd euro

[ Bericht 6% gewijzigd door kalinhos op 01-08-2024 09:58:13 ]
pi_214503304
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 12:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgen beginnen aan de voorbereiding op de HM van Eindhoven *O* let's goooo
Succes, ik start 2 september met mijn schema :).

Tickets geboekt, hotel ook *O*
pi_214505705
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Inmiddels via facebook gelukt :o
pi_214510339
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:21 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Inmiddels via facebook gelukt :o
Hoop wel via een betrouwbare contactpersoon. Ik las afgelopen voorjaar, bij de marathons, veel over charlatans.
pi_214511329
quote:
99s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:58 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Hoop wel via een betrouwbare contactpersoon. Ik las afgelopen voorjaar, bij de marathons, veel over charlatans.
Het is een waterdicht systeem. Wat er gebeurt:
Loper beheert zn registratie en zegt: ik wil t overdragen
Dan wordt er een code gegenereerd
Ik voer die code in op de site vd marathon
En dan krijg ik een formulier om het te personaliseren en het te betalen (¤200). Dus ik heb nu gelijk betaald en heb per mail de bevestiging gekregen etc.

Indien een loper alleen zegt: ik doe niet mee, hier is mn inschrijving terug voor de volgende op de wachtlijst: dan moet de loper ¤5 fee ofzo betalen. Dus het is in het voordeel van de stoppende loper om al iemand te hebben om die code over te dragen.

(Wat ik wel merkte op de facebook pagina is dat er een hoop oplichters waren die eerst een aanbetaling wilden. Die moet je vermijden of uitlachen)

[ Bericht 2% gewijzigd door kalinhos op 01-08-2024 19:14:29 ]
pi_214528701
Nou dat wordt antibioticakuur #2 dit jaar aan de rode schietschijf op mijn been te zien. Morgen meteen huisarts.
Hopelijk krijg ik geen (vermoeidheids)klachten. :(

Veels te gevaarlijk dat buiten komen.
pi_214532838
quote:
8s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 21:02 schreef Evangelion het volgende:

[..]
MP runs zijn dan ook verzonnen door Satan
Dat voorspelt niet veel goeds voor mij.. :P

Begin weer lekker te lopen na wat pijntjes die ik van de Chouffe Challenge had overgehouden, niets bijzonders, maar moest gewoon iets langer herstellen. Dus vandaag wou ik weer een wat langer loopje doen, aangezien ik dit weekend ook in een tentje zit met mijn gezin, dus er niet veel gelopen gaat worden ben ik bang. Voor mezelf een leuke training in elkaar gezet met 2 blokken van 6km op ongeveer HM tempo. Konden de Endorphin Pro ook weer eens uit de kast, beetje zonde om die te laten verstoffen :+ . Maar eerlijk gezegd ging de training echt wel erg lekker, op het eind van het 2e blok moest ik nog 3km om de HM af te maken in een leuk tempo, dus de laatste 6 zijn iets meer dan 9km geworden, al gingen de laatste 3km nog net iets minder snel.
Ging zo lekker dat ik zelfs stiekem zit te kijken of ik dit najaar niet ook een marathon kan gaan uitzoeken, had met mezelf eigenlijk afgesproken dat ik dat pas zou doen als de kinderen iets ouder zijn (nu 2 en 5) en ik wat meer tijd heb voor de langere duurlopen. Maar begint op deze manier toch wel weer te kriebelen. :+
pi_214551413
👀👀

twitter
pi_214551811
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 23:05 schreef Nober het volgende:
👀👀

[ x ]
Bij armen moet ik altijd denken aan Murakami die een ultra loopt.
quote:
After drinking water and stretching, I set out on the road again. Now it was just run and run until the finish line. As soon as I set off again, though, I realized something was wrong. My leg muscles had tightened up like a piece of old, hard rubber. I still had lots of stamina, and my breathing was regular, but my legs had a mind of their own. I had plenty of desire to run, but my legs had their own opinion about this.

I gave up on my disobedient legs and started focusing on my upper body. I swung my arms wide as I ran, making my upper body swing, transmitting the momentum to my lower body. Using that momentum, I was able to push my legs forward (after the race, though, my wrists were swollen). Naturally, you can only go at a snail’s pace running like this, in a form not much different from a fast walk. But ever so slowly, as if it dawned on them again what their job was, or perhaps as if they’d resigned themselves to fate, my leg muscles began to perform normally and I was able to run pretty much the way I usually run. Thankfully.

...

I had been transformed into a being on autopilot, whose sole purpose was to rhythmically swing his arms back and forth, move his legs forward one step at a time. I didn’t think about anything. I didn’t feel anything. I realized all of a sudden that even physical pain had all but vanished. Or maybe it was shoved into some unseen corner, like some ugly furniture you can’t get rid of.
Mijn armen zijn wel lui bij het hardlopen. De linker in ieder geval.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 augustus 2024 @ 10:15:58 #121
pi_214554573
Hardlopen plannen tijdens de Olympische Spelen is nog een sport op zich.

Vanochtend nog een rondje tussendoor gepropt. Ik zit weer op 5.10 per kilometer en daar ben ik wel blij mee. Nu moet ik dit alleen nog 10 kilometer volhouden.
pi_214572202
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 19:32 schreef Evangelion het volgende:
Nou dat wordt antibioticakuur #2 dit jaar aan de rode schietschijf op mijn been te zien. Morgen meteen huisarts.
Hopelijk krijg ik geen (vermoeidheids)klachten. :(

Veels te gevaarlijk dat buiten komen.
Wat heb je dan, een teek?
pi_214574202
Vanochtend over het totaal van vorig jaar heen gegaan :) Dit jaar dus al meer gelopen als vorig jaar, en ook als het jaar ervoor, en deze maand ga ik ook nog wel een totaal van 2022 overstijgen (dat is nog minder dan 30 km). Wat dat betreft gaat het dus goed.
Met de kleine gaat het ook goed, af en toe is het wat puzzelen, en ik loop inderdaad wat korter en dus wat intensiever, zoals gepland. Ben ook zo'n Garmin programma gaan doen, maar dat gaat niet echt lekker. Haal de tempo's vaak maar net, en vooral bij intervallen eigenlijk alleen als ik wat extra rust neem. Op een gegeven moment op maandag 50 min easy (5 min WU, 30 min tempo 1, dan nog 10 min tempo 1, en 5 min CD), en de dinsdag erna was de lange duurloop, en die was ook 50 min (5 min WU, 40 min tempo 1, 5 min CD), dus eigenlijk was een 'easy run' precies hetzelfde als een 'long run'.
  maandag 5 augustus 2024 @ 15:02:10 #124
450148 KapiteinIglo
pi_214577907
*O* 2 september eindelijk eerste oogoperatie. Daarna kan ik de wereld weer scherp en kleurrijk zien, en ook weer wat veiliger hardlopen *O*
  maandag 5 augustus 2024 @ 15:02:35 #125
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214577913
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2024 10:15 schreef PippenScottie het volgende:
Hardlopen plannen tijdens de Olympische Spelen is nog een sport op zich.

Vanochtend nog een rondje tussendoor gepropt. Ik zit weer op 5.10 per kilometer en daar ben ik wel blij mee. Nu moet ik dit alleen nog 10 kilometer volhouden.
Netjes, ik zat laatst op 5:21/km op de 10k. Was toch wel aardig doorbuffelen, maar goed is niet heel beroerd voor mijn leeftijd (50+) natuurlijk...
  maandag 5 augustus 2024 @ 15:06:14 #126
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214578003
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Vanochtend over het totaal van vorig jaar heen gegaan :) Dit jaar dus al meer gelopen als vorig jaar, en ook als het jaar ervoor, en deze maand ga ik ook nog wel een totaal van 2022 overstijgen (dat is nog minder dan 30 km). Wat dat betreft gaat het dus goed.
Met de kleine gaat het ook goed, af en toe is het wat puzzelen, en ik loop inderdaad wat korter en dus wat intensiever, zoals gepland. Ben ook zo'n Garmin programma gaan doen, maar dat gaat niet echt lekker. Haal de tempo's vaak maar net, en vooral bij intervallen eigenlijk alleen als ik wat extra rust neem. Op een gegeven moment op maandag 50 min easy (5 min WU, 30 min tempo 1, dan nog 10 min tempo 1, en 5 min CD), en de dinsdag erna was de lange duurloop, en die was ook 50 min (5 min WU, 40 min tempo 1, 5 min CD), dus eigenlijk was een 'easy run' precies hetzelfde als een 'long run'.
Ik heb ook dit weekend schijt gehad aan mijn Garmin coach programma en gewoon lekker op gevoel gelopen, dat leverde spontaan een heerlijk duurloopje op van 22km. Ik had er de tijd voor en het was op een fijne manier bewolkt. Toch heb ik wel het idee dat het een beetje helpt, intervallen via die programma's.
pi_214590833
Ik deed gisteren weer les 2 van week 1 in plaats van die van week 2 :') na 5 minuten warming up moest ik een minuut hardlopen dus toen wist ik al dat ik de verkeerde had geselecteerd maar ben gewoon doorgegaan. Misschien was dit een teken dat ik echt voorzichtig op moet bouwen. Dit was het vijfde loopje en heb weinig last anders wat stijfheid de dag erna. Ik voel me fitter worden O+

Leuk om hier nog dezelfde namen langs te zien komen. Gek om te lezen hoe oud kinderen zijn. Voor mijn gevoel is het heel kort geleden dat ik hier vertoefde. Wij hebben inmiddels wel een hond, die te veel van snuffelen houdt om mee te kunnen hardlopen vermoed ik :D
pi_214591219
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Fijn dat je zo lekker meters aan het maken bent! O+

Bij easy run mag je die laatste 10 min tempo 1 skippen als dat beter voelt toch? Zo is het in mijn Garmin Coach schema iig. En de long run wordt elke week langer terwijl de easy run elke week rond de 30-50 minuten blijft.

Ik moet vandaag 50 min en kan het inkorten tot 40 als de benen/hitte niet zo lekker gaan. Komende zaterdag 90 min of 105 min afhankelijk van hoe het voelt :)

Ik haal ook niet alle tempo's, vooral als er staat "niet sprinten" voor de 30 sec snelle intervallen denk ik hoe dan, als ik dit tempo wil halen moet ik echt wel sprinten :X
pi_214591689
Ik zit al ruim 2 maanden stil.
Destijds na een training mezelf overbelast in kuit. Sindsdien heb ik elke keer dat ik ga lopen dat m'n kuit direct strak staat. En dat al na 500 meter. Ik kan geen 3 minuten lopen zonder dat m'n kuit helemaal hard wordt en samentrekt en pijn doet.

Kent iemand dit? Het lijkt iets minder dan 2 maanden geleden, maar de verbetering is verwaarloosbaar.

En ja, ik weet dat ik hiervoor naar de fysio moet, maar ergens hoop ik op een stukje herkenning van meelopers.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_214591697
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 10:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
En ja, ik weet dat ik hiervoor naar de fysio moet, maar ergens hoop ik op een stukje herkenning van meelopers.
Doorbloeding lijkt me dan niet goed of voldoende. Naar de fysio en flink laten masseren / dry needling proberen.
pi_214591823
quote:
Destijds na een training mezelf overbelast in kuit. Sindsdien heb ik elke keer dat ik ga lopen dat m'n kuit direct strak staat. En dat al na 500 meter. Ik kan geen 3 minuten lopen zonder dat m'n kuit helemaal hard wordt en samentrekt en pijn doet.

Kent iemand dit? Het lijkt iets minder dan 2 maanden geleden, maar de verbetering is verwaarloosbaar.

Ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad, aan de buitenkant van m'n kuit. Uiteindelijk trok het na 3 maanden wel weg. Ik ben er ook mee naar de fysio geweest die het gemasseerd en getaped heeft.
pi_214592234
quote:

Wel herkenbaar, maar ik kon er dan wel redelijk op lopen, alleen niet zo prettig en snel. Daardoor constant struggle met mezelf hoeveel rust ik moest nemen.

Misschien helpt dit, maar beter bij fysio checken natuurlijk
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:13:19 #133
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214592772
Ik herken het alleen van de zweepslag die ik in mijn kuit heb gehad, maar dat voelde echt heel lokaal pijnlijk en was niet de hele kuit en kwam mede omdat ik mijn steunzooltjes niet droeg. Bovendien gaat een zweepslag na een tijdje vanzelf weg. Als het blijft, altijd naar een fysio gaan.
pi_214594686
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 09:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Fijn dat je zo lekker meters aan het maken bent! O+

Bij easy run mag je die laatste 10 min tempo 1 skippen als dat beter voelt toch? Zo is het in mijn Garmin Coach schema iig. En de long run wordt elke week langer terwijl de easy run elke week rond de 30-50 minuten blijft.

Ik moet vandaag 50 min en kan het inkorten tot 40 als de benen/hitte niet zo lekker gaan. Komende zaterdag 90 min of 105 min afhankelijk van hoe het voelt :)

Ik haal ook niet alle tempo's, vooral als er staat "niet sprinten" voor de 30 sec snelle intervallen denk ik hoe dan, als ik dit tempo wil halen moet ik echt wel sprinten :X
Ja, kun je inderdaad wel overslaan zo'n tweede sectie. Maar blijft wel gek, waarom is het uberhaupt een optie als de long run net zo lang is.
Heb wel een test run gedaan, maar ik heb vooral moeite met de intervallen van 1-4 minuten. Die van 4 minuten zijn inmiddels sneller als de 5 minuten in de test run, alleen dan zou dat vandaag 4x moeten, en dat gaat niet lukken. Denk dat ik die intervallen vandaag 10-20 sec langzamer ga doen.
pi_214594780
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 13:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ja, kun je inderdaad wel overslaan zo'n tweede sectie. Maar blijft wel gek, waarom is het uberhaupt een optie als de long run net zo lang is.
Heb wel een test run gedaan, maar ik heb vooral moeite met de intervallen van 1-4 minuten. Die van 4 minuten zijn inmiddels sneller als de 5 minuten in de test run, alleen dan zou dat vandaag 4x moeten, en dat gaat niet lukken. Denk dat ik die intervallen vandaag 10-20 sec langzamer ga doen.
Dat is maf van die intervallen!
Staat je tempodoel wel goed?

Ik heb 'm ingesteld op HM in 1u40 en de intervallen van ca 5 min zijn ongeveer op m'n 5k tempo dus dat houd ik precies net 4x5 min vol met wandelpauze. Als het in de loop van het schema echt goed vooruit gaat (verwacht ik wel als het koeler wordt eigenlijk) dan zet ik het tempodoel van het schema wel ambitieuzer.
pi_214594871
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 13:52 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dat is maf van die intervallen!
Staat je tempodoel wel goed?

Ik heb 'm ingesteld op HM in 1u40 en de intervallen van ca 5 min zijn ongeveer op m'n 5k tempo dus dat houd ik precies net 4x5 min vol met wandelpauze. Als het in de loop van het schema echt goed vooruit gaat (verwacht ik wel als het koeler wordt eigenlijk) dan zet ik het tempodoel van het schema wel ambitieuzer.
Doel is een 10km, en tijdsdoel was redelijk te doen dacht ik een paar maanden geleden. Sindsdien wel wat aangekomen en minder slaap, dat maakt het niet makkelijker. Ik kan meestal wel goed inschatten wat ik aankan, en huidige 4 min interval tempo, volgens schema, ligt denk ik 40s/km onder 5km tempo. Denk dat ik het tempodoel iets aanpas om te kijken of de trainingen dan behapbaar worden.
pi_214595894
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Doorbloeding lijkt me dan niet goed of voldoende. Naar de fysio en flink laten masseren / dry needling proberen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 10:20 schreef En1gma het volgende:

[..]
Ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad, aan de buitenkant van m'n kuit. Uiteindelijk trok het na 3 maanden wel weg. Ik ben er ook mee naar de fysio geweest die het gemasseerd en getaped heeft.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 10:43 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Wel herkenbaar, maar ik kon er dan wel redelijk op lopen, alleen niet zo prettig en snel. Daardoor constant struggle met mezelf hoeveel rust ik moest nemen.

Misschien helpt dit, maar beter bij fysio checken natuurlijk
Thanks! Zal binnenkort eens een afspraak maken. Heb namelijk ook vaak een slapend gevoel in m'n voet met fietsen. Ook wel eens gevoelloze tenen gehad met hardlopen. Allemaal in m'n rechter been/voet.
Lijkt allemaal samenhangend en het besef dat dat allemaal misschien wel samenhangt met elkaar begint nu in te dalen :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_214597701
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 13:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Doel is een 10km, en tijdsdoel was redelijk te doen dacht ik een paar maanden geleden. Sindsdien wel wat aangekomen en minder slaap, dat maakt het niet makkelijker. Ik kan meestal wel goed inschatten wat ik aankan, en huidige 4 min interval tempo, volgens schema, ligt denk ik 40s/km onder 5km tempo. Denk dat ik het tempodoel iets aanpas om te kijken of de trainingen dan behapbaar worden.
40sec sneller dan 5km tempo? :o Dat hou ik never nooit niet 4 minuten vol, misschien 1 keer maar dan kan ik erna horizontaal mee in de ambulance
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_214598751
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 13:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Geen idee hoe lang je al loopt, maar 40 seconden onder je 5km-tempo en dat een paar keer 4 minuten doen, kan niet. Tenzij je je 5km -tempo veel te traag hebt ingeschat.

edit: ow, zoiets zei @CaLeX ook al.
pi_214600051
Klinkt idd alsof het tempodoel dan misschien wat omlaag moet?

Ik heb afgelopen weekend een longrun van 15km gedaan. Ging goed *O*
Alleen wel een vraagje voor de dames onder jullie. Tips voor (merken) ondergoed? Ik heb bij 10km of meer zo'n last van schuurplekken. Vaseline opsmeren lijkt me echt verschrikkelijk bij het lopen :') idem voor commando lopen. Dus ik probeer graag nog eea uit qua ondergoed.
pi_214603003
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:24 schreef mignonne het volgende:

Alleen wel een vraagje voor de dames onder jullie. Tips voor (merken) ondergoed? Ik heb bij 10km of meer zo'n last van schuurplekken. Vaseline opsmeren lijkt me echt verschrikkelijk bij het lopen :') idem voor commando lopen. Dus ik probeer graag nog eea uit qua ondergoed.
Ik zou toch een keertje vaseline proberen, dat is wat ik doe in periodes van schuurplekken en merk er niks negatiefs aan als ik eenmaal aan het lopen ben :@

Misschien helpt het om te experimenteren met de vorm van het ondergoed. Ik heb een naadloze synthetische boxershort onderbroek van de Hema die het beste werkt om schuurplekken en vervelende randjes te voorkomen. En een goed (lang genoeg) hardloopbroekje tegen schuurplekken op de dijen.

Normaal heb ik altijd katoenen ondergoed maar hiervoor toch synthetisch omdat het naadloos is en zweet beter afvoert.
pi_214604256
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:24 schreef mignonne het volgende:

Ik draag deze of een soortgelijke van de zeeman. Zitten perfect hier. Ik draag wel altijd een sportlegging lang of kort, ik kan niets met loszittende hardloopshorts, dan schuren/plakken m’n dijen ook (maar zo kan ik ook geen jurkje/rokje aan zonder broekje er onder, dat zit me gewoon niet fijn)
pi_214604752
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 22:37 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik draag deze of een soortgelijke van de zeeman. Zitten perfect hier. Ik draag wel altijd een sportlegging lang of kort, ik kan niets met loszittende hardloopshorts, dan schuren/plakken m’n dijen ook (maar zo kan ik ook geen jurkje/rokje aan zonder broekje er onder, dat zit me gewoon niet fijn)
Ja zoiets draag ik ook idd.
Ik heb ook leggingbroekjes en zijn ook lang genoeg. Merk dat ik wel gewoon makkelijk schuur blijkbaar ofzo. Ik zweet behoorlijk zout ook, dat helpt niet natuurlijk.

De huid op mn buik is van linkerheup tot rechter stuk, er zit een trekkoordje in een broek en op dat stuk is de stof dunner. Blijkbaar schuurt dat zelfs als er stof overheen zit :')

Een boxershort van de hema ga k eens proberen. Synthetisch gaat idd beter had ik gemerkt ja
pi_214604848
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 17:02 schreef CaLeX het volgende:

[..]
40sec sneller dan 5km tempo? :o Dat hou ik never nooit niet 4 minuten vol, misschien 1 keer maar dan kan ik erna horizontaal mee in de ambulance
Maar het gekke is is dat ik met zo'n 5 minuten test dus wel zo'n 50 sec per km harder kan lopen dan wat ik nu red op een 5km. Paar jaar geleden was mijn threshold pace ongeveer 4:30 min/km, en toen kon ik niet een 5 min 3:40 lopen, nu loop ik wel 5 min 3:55/km ongeveer, maar lukt een 5km onder de 24 min me nauwelijks (paar keer geprobeerd dit jaar). Ik mis een heel stuk tempo-hardheid vergeleken met een jaar of 3-4 geleden, misschien teveel op mijn dooie akkertje gelopen. Vind het wel lekker om in de trainingen nu af en toe diep te gaan. Dat deed ik vaak maar 1 keer per week ofzo, en dan niet eens heel diep meestal, meer tempo dan sneller dan threshold, en regelmatig ook maanden helemaal niet als ik meer focuste op opbouwen kilometers.
Maar mijn grootste 'vijand' is toch wel gewicht, merk gewoon dat wanneer ik 3-4 kilo afval (weeg nu ongeveer 86 denk ik), ik ineens wat lekkerder loop. En afgelopen maand zijn er wel een paar kilo bijgekomen. De tijden genoemd van de test en 5k zijn van 6 weken of meer geleden, en dus ook een paar kilo lichter toen.

Vandaag dus intervallen geprobeerd iets rustiger te doen dan aangegeven, maar niet heel goed gelukt (horloge bleef zeuren dat ik te langzaam ging). Uiteindelijk 4x 4min op 4:15 met 3 min rust (1 keer langer rust, en na 4e langer rust, rust was 30s tot 1min wandelen, daarna joggen), en daarna 4x 1min op 4:00 met 1 min rust, maar dan moest ik toch wat meer rust nemen. Ik maak deze week af, en dan doe ik volgende week een nieuwe test, of pak ik een nieuw programma op. Zie niet 1-2-3 hoe ik in de garmin connect de doel snelheid aan kan passen.

[ Bericht 22% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 06-08-2024 23:22:56 ]
pi_214605134
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 23:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar het gekke is is dat ik met zo'n 5 minuten test dus wel zo'n 50 sec per km harder kan lopen dan wat ik nu red op een 5km. Paar jaar geleden was mijn threshold pace ongeveer 4:30 min/km, en toen kon ik niet een 5 min 3:40 lopen, nu loop ik wel 5 min 3:55/km ongeveer, maar lukt een 5km onder de 24 min me nauwelijks (paar keer geprobeerd dit jaar). Ik mis een heel stuk tempo-hardheid vergeleken met een jaar of 3-4 geleden, misschien teveel op mijn dooie akkertje gelopen. Vind het wel lekker om in de trainingen nu af en toe diep te gaan. Dat deed ik vaak maar 1 keer per week ofzo, en dan niet eens heel diep meestal, meer tempo dan sneller dan threshold, en regelmatig ook maanden helemaal niet als ik meer focuste op opbouwen kilometers.
Maar mijn grootste 'vijand' is toch wel gewicht, merk gewoon dat wanneer ik 3-4 kilo afval (weeg nu ongeveer 86 denk ik), ik ineens wat lekkerder loop. En afgelopen maand zijn er wel een paar kilo bijgekomen. De tijden genoemd van de test en 5k zijn van 6 weken of meer geleden, en dus ook een paar kilo lichter toen.

Vandaag dus intervallen geprobeerd iets rustiger te doen dan aangegeven, maar niet heel goed gelukt (horloge bleef zeuren dat ik te langzaam ging). Uiteindelijk 4x 4min op 4:15 met 3 min rust (1 keer langer rust, en na 4e langer rust, rust was 30s tot 1min wandelen, daarna joggen), en daarna 4x 1min op 4:00 met 1 min rust, maar dan moest ik toch wat meer rust nemen. Ik maak deze week af, en dan doe ik volgende week een nieuwe test, of pak ik een nieuw programma op. Zie niet 1-2-3 hoe ik in de garmin connect de doel snelheid aan kan passen.
Doeltempo aanpassen kan als je naar het Garmin Coach schermpje gaat en dan rechtsboven het menu klikt. Die heeft Help, Wijzig, Pauze en Sluit. En dan moet je Wijzig aanklikken :)
pi_214605312
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 23:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Welk doel had je nu staan dan?

Heb je voor 24 minuten gekozen of toch voor 5*3:40 (sub 20)?

Met die eerste zou je volgens mij geen intervallen van onder de 4:00/km moeten krijgen ( ik kreeg ze in ieder geval niet van Garmin, intervallen van 4/5minuten gingen in doeltempo voor de race)
pi_214607958
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 23:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Doeltempo aanpassen kan als je naar het Garmin Coach schermpje gaat en dan rechtsboven het menu klikt. Die heeft Help, Wijzig, Pauze en Sluit. En dan moet je Wijzig aanklikken :)
Thanks, zie het nu ja!
pi_214607976
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 23:59 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Welk doel had je nu staan dan?

Heb je voor 24 minuten gekozen of toch voor 5*3:40 (sub 20)?

Met die eerste zou je volgens mij geen intervallen van onder de 4:00/km moeten krijgen ( ik kreeg ze in ieder geval niet van Garmin, intervallen van 4/5minuten gingen in doeltempo voor de race)
Doel was 10k in 47:30 (4:45). Die intervallen van 4 minuten zijn dus sneller dan doeltempo.
pi_214608877
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 10:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Doel was 10k in 47:30 (4:45). Die intervallen van 4 minuten zijn dus sneller dan doeltempo.
Dat verklaart het wel enigszins, dat is een scherp doel ten opzichte van je recente 5km tijd. Bij een 24:00 op de 5km hoort een tijd van net onder 50:00 op de 10km als je de pace calculators mag geloven (en die mag je geloven).

https://vdoto2.com/calculator/
pi_214609695
quote:
99s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 11:33 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Dat verklaart het wel enigszins, dat is een scherp doel ten opzichte van je recente 5km tijd. Bij een 24:00 op de 5km hoort een tijd van net onder 50:00 op de 10km als je de pace calculators mag geloven (en die mag je geloven).

https://vdoto2.com/calculator/
Volgens verschillende trainingsprogramma was het wel te doen (garmin coach en kiprun pacer). En dat was niet op basis van recente 5k tijd maar hun eigen 5/6 min testen (die ik dan wel net op sub 4:00 tempo liep). Denk dat mijn 5 min pace niet erg indicatief is voor mijn 5k of 10k tijd, in ieder geval niet op dit moment.
Maar ga de doeltijd aanpassen tot een niveau waarbij ik inschat dat de 4/5 minuten, en 1 minuut interval nog wel te doen zijn met redelijk wat moeite.
pi_214618205
Hier vandaag m’n eerste training na de vakantie weer gedaan. Duurde even voor ik de motivatie weer had om te gaan terwijl ik in de vakantie elke keer wel zin had om te gaan maar dus (op twee keer in drie weken na) niet kon gaan.

Nu had ik voor m’n vakantie al wat last van m’n heup tijdens en na het hardlopen. Had dan de hoop dat die drie weken rust hier wel goed voor waren (al had ik hem de twee keer in de vakantie ook wel gevoeld). Maar helaas, voordat m’n 10 minuten warming up er op zaten, voelde ik hem al weer.

De training wel afgemaakt, de wandelmomenten van m’n interval af en toe gebruikt om proberen wat te rekken. Verder wel een prima training zo na de vakantie.
pi_214628885
Vervelend van je heup @hilliebillie, misschien toch handig om een fysio ernaar te laten kijken?

Ik deed vandaag m'n eerste vlotte training nadat ik zaterdag teruggekomen was van een intensieve fietsvakantie. Nou, het tempo zit er nog niet echt in. Niet gek na 450 km fietsen in 4 dagen (en had het fietsen niet goed genoeg getraind). De benen zijn gewoon nog moe.

Ik zag dat de Garmin Coach alsnog tevreden was over hoe ik de training had gedaan, want ik krijg volgende week een nieuw type training voorgeschoteld. Tot nu toe kortere stukjes snel gerend, maar volgende week mag ik 20 min op HM-tempo. Oef :X
pi_214632210
Ja fysio zal het gaan worden denk ik. Ik kan amper lopen vandaag. Zeker als ik een tijdje gezeten heb.

Snap dat je tempo er nog niet zo in zat na 450 km fietsen de afgelopen dagen (wie bedenkt dat ook zeg ;) )maar fijn dat Garmin tevreden was!
pi_214641439
Zwabberhark, Wyccie en MrB heel veel succes morgen bij deze onwijs gave ervaring!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:52:31 #155
pi_214643296
Net een rondje van 7,5 km gelopen. Erg hard ging het niet, ik kwam ook niet echt in een flow, maar het ging op zich probleemloos.

Ik ken mezelf een beetje, ik wil te snel verder en harder lopen en krijg dan blessures. Dus voorlopig niet te gek doen en lekker blijven lopen.
pi_214654851
Lijkt me een ideale dag om de inschrijving voor Rotterdam te openen...
pi_214658254
PB 🔥🔥🔥🔥🔥

7,02 km in 44:43 minuten

6:22 min/h

🤤🤤🤤🤤🤤

[ Bericht 0% gewijzigd door Tjacka op 10-08-2024 16:41:40 ]
Groot fan van User Wotte
pi_214659677
Interval run gedaan bij een brug 8x250m sprinten met zo'n drie minuten bijkomen tussendoor.

Volgende keer toch iets meer pauze nemen. Verder wel tevreden kwam uit op 10km.

Gelijk nieuwe gels geproefd van
SIS (science in sport) was makkelijk weg te slikken.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:53:22 #159
pi_214659777
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:21 schreef Tjacka het volgende:
PB 🔥🔥🔥🔥🔥

7,02 km in 44:43 minuten

6:22 km/h

🤤🤤🤤🤤🤤
6.22 min/km ;)

Goed gedaan!
pi_214660508
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:53 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
6.22 min/km ;)

Goed gedaan!
Sorry
Groot fan van User Wotte
pi_214663240
Zo. Traditiegetrouw ben ik wederom late to the party (ik had pas een iphone 2 jaar terug ofzo) maar ik heb vanmorgen het fenomeen ParkRun ervaren: dat is tof zeg :o 5km in een park in de buurt (mits je in Rotterdam, Utrecht, Dordrecht, Den Haag of vergelijkbaar dorp woont), geen wedstrijd maar wel tijdsregistratie en om 09:30 heb je je beweging van de dag er al op zitten!

Mn eerste 5k was nu 20:06, goed tempo, maar uiteindelijk wil ik begin dec de marathon in 2:59:59 lopen dus ik moet nog wel wat rapper
pi_214672877
9u is te vroeg voor mij (Parkrun).

Speaking of which
SPOILER
Kapoet
pi_214673978
quote:
9s.gif Op zondag 11 augustus 2024 11:25 schreef Evangelion het volgende:

Speaking of which
SPOILER
Kapoet
Wauw! Wat een afstand!
pi_214674084
quote:

Speaking of which
SPOILER
Kapoet
Pfff, wat een eind zeg! Ik doe het je niet na. ^O^
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 augustus 2024 @ 15:37:35 #165
pi_214677389
Ik wilde net trots vermelden hoe ik geďnspireerd door Sifan Hassan een rondje heb gelopen waar ik best trots op was, maar ik ken eventjes mijn plaats :)
pi_214678568
quote:

Speaking of which
SPOILER
Kapoet
Wat een eind en tijd!!
pi_214679535
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 17:04 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Wat een eind en tijd!!
Dit ja!
pi_214688259
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:42 schreef Nober het volgende:
Interval run gedaan bij een brug 8x250m sprinten met zo'n drie minuten bijkomen tussendoor.

Volgende keer toch iets meer pauze nemen. Verder wel tevreden kwam uit op 10km.

Gelijk nieuwe gels geproefd van
SIS (science in sport) was makkelijk weg te slikken.
Ik vind dat al extreem veel pauze haha.. ben je een sprinter? :P
  maandag 12 augustus 2024 @ 09:31:59 #169
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214688605
quote:

Speaking of which
SPOILER
Kapoet
You did it! Hoe was het?
pi_214688704
Misschien een long shot, maar zoekt er hier iemand nog een inschrijving voor de hele marathon van Eindhoven deze oktober? Ik worstel met achilles tendinitis en heb daardoor nog niet normaal kunnen trainen en moet de marathon dus overslaan.
pi_214690432
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 08:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik vind dat al extreem veel pauze haha.. ben je een sprinter? :P
Nee ik ben geen sprinter maar af en toe wat sprintjes trekken horen er ook bij?
pi_214690954
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:18 schreef Nober het volgende:

[..]
Nee ik ben geen sprinter maar af en toe wat sprintjes trekken horen er ook bij?
Tja hangt er vanaf wat je doel is van de training.. De meeste lange-afstandslopers doen heuvelsprints niet om hun maximale sprintsnelheid te verbeteren, maar meer als training voor krachtuithoudingsvermogen en efficientie.. Dan is het niet de bedoeling om volledig hersteld te zijn bij de volgende, dus dan is 1-1,5 minuut pauze vaak wel de max ;)
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:13:20 #173
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_214691075
Op vakantie met dagelijkse temperaturen van 35 graden ging het hardlopen een beetje lastig, maar gisterochtend heb ik 10km gerend in het Stadion Panathinaiko, een Olympisch stadion in Athene gebouwd in het jaar 400BC. Dat was een heel vette ervaring! Ik heb 5km gerend op 4:30, en de rest (met mijn vriendin) op een lager tempo, want met 30 graden, een opkomend zonnetje en geen fles water was het hoe dan ook loodzwaar. Maar dit is zo tof om te doen, mocht je in Athene komen, zeker een aanrader _O_

Met pijn en moeite derde
pi_214692917
Afgelopen week meer gelopen in totale tijd (4 uur 46 minuten) dan Hassan op de Spelen.

quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Tja hangt er vanaf wat je doel is van de training.. De meeste lange-afstandslopers doen heuvelsprints niet om hun maximale sprintsnelheid te verbeteren, maar meer als training voor krachtuithoudingsvermogen en efficientie.. Dan is het niet de bedoeling om volledig hersteld te zijn bij de volgende, dus dan is 1-1,5 minuut pauze vaak wel de max ;)
Dan weet ik dat voor de volgende keren. Ik ga een halve marathon lopen volgende maand.
pi_214693102
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 17:26 schreef Nober het volgende:
Afgelopen week meer gelopen in totale tijd (4 uur 46 minuten) dan Hassan op de Spelen.
[..]
Dan weet ik dat voor de volgende keren. Ik ga een halve marathon lopen volgende maand.
Wij doen meestal als herstel gewoon het afdalen, wandelend of rustig joggen.

Gaaf, welke? En heel goed dat je sowieso heuvelsprints doet!
pi_214693174
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 17:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wij doen meestal als herstel gewoon het afdalen, wandelend of rustig joggen.

Gaaf, welke? En heel goed dat je sowieso heuvelsprints doet!
Een bijzondere de Bridge2Bridge in Nederasselt (ter ere van 80 jaar vrijheid, operatie Market Garden)

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Nober op 12-08-2024 18:08:25 ]
pi_214693661
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Op vakantie met dagelijkse temperaturen van 35 graden ging het hardlopen een beetje lastig, maar gisterochtend heb ik 10km gerend in het Stadion Panathinaiko, een Olympisch stadion in Athene gebouwd in het jaar 400BC. Dat was een heel vette ervaring! Ik heb 5km gerend op 4:30, en de rest (met mijn vriendin) op een lager tempo, want met 30 graden, een opkomend zonnetje en geen fles water was het hoe dan ook loodzwaar. Maar dit is zo tof om te doen, mocht je in Athene komen, zeker een aanrader _O_

[ afbeelding ]
Marathon staat bijna in de hens ;(
https://nos.nl/artikel/25(...)oproep-voor-marathon
  maandag 12 augustus 2024 @ 18:42:39 #178
474254 GurneyIsBestOke
pi_214693682
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 18:41 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Marathon staat bijna in de hens ;(
https://nos.nl/artikel/25(...)oproep-voor-marathon
We vonden het gisteren al een erg vroege zonsondergang.

Bleken stofwolkjes te zijn ;(
Met pijn en moeite derde
pi_214694396
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2024 09:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
You did it! Hoe was het?
Wel leuk, en tevreden gezien de (persoonlijke) omstandigheden. Veel geleerd vooral (omgaan met vroeg opstaan en (ver) lopen, anders eten, nieuwe pijntjes en schuurplekken :P).

Ik had geen tijddoel en wilde comfortabel lopen maar had vanaf het begin al een bovenbeenpijntje. En natuurlijk constant omhoog of omlaag. Dus comfortabel was het nooit maar alleen de langste helling en de laatste 5k (bovenbenen gesloopt) waren echt afzien.

De laatste 10k wel ingehaald door een handjevol mensen die ik eerder zelf ingehaald had maar dat vind ik geen schande gezien mijn benen op dat punt meer heuvels gezien hadden dan in de rest van het jaar bij elkaar zo wat.

Toen in de middag na even bijkomen nog de toerist uitgehangen, goed voor de recovery. 71k stappen in totaal die dag. :')
pi_214694701
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 17:51 schreef Nober het volgende:

[..]
Een bijzondere de Bridge2Bridge in Nederasselt (ter ere van 80 jaar vrijheid, operatie Market Garden)

SPOILER
ieder zn ding maar ik vind die memorial runs altijd een beetje apart. Ga je ter ere van een veldslag waar duizenden het leven lieten een rondje lopen.
Ik vind dat eigenlijk ook van die 14k Cruijff run die ieder jaar ergens in april plaats vindt

[ Bericht 2% gewijzigd door kalinhos op 12-08-2024 20:24:41 ]
pi_214695810
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Zwabberhark, Wyccie en MrB heel veel succes morgen bij deze onwijs gave ervaring!
Het was waanzinnig. Sowieso om 11 dagen lang ondergedompeld te worden in heel veel sport. We hebben veel atletiek bezocht, waaronder de 100 m finale mannen, de 400 meter horden vrouwen en de 10000 m met Sifan. Verder ook zwemmen, volleybal, handboogschieten, de moderne pentathlon (het onderdeel laser run zou ik stiekem best zelf eens willen doen) en waterpolo. En we hadden nog wel meer willen zien. Het was een utopische bubble met alleen maar vriendelijkheid en positiviteit. Meer dan 200 landen deden mee en iedereen zat en liep gewoon door elkaar. Iedereen gunde elkaar ook de prestaties van "hun" sporters. Zou de wereld altijd maar zo zijn. Het was echt even een goed tegengif in een tijd met vooral haat en drek.

Kers op de taart was de Marathon Pour Tous. D'n @wyccie en d'n @Mr.B waren twee van de 200 Nederlanders die ingeloot waren om hetzelfde Olympische parkoers te lopen als de pro's. Het was warm, het was zwaar, maar de sfeer was waanzinnig. Het NOC*NSF had de amateurs al omarmd door meerdere trainingen te geven op Papendal. Ook kregen de deelnemers een Team NL-shirt. De volgende dag was er ook nog een huldiging bij de Nederlandse ambassade. De ambassadeur had zelf ook gelopen en wilde daarom iedereen uitnodigen. Ook partners mochten mee naar de thee in de tuin. De nieuwe minister-president was er als fanatiek marathonloper ook om de lopers toe te spreken.

Ik heb er zelf niks voor hoeven doen, maar heb wel de lusten gehad ^O^
pi_214695933
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2024 20:17 schreef kalinhos het volgende:

[..]
ieder zn ding maar ik vind die memorial runs altijd een beetje apart. Ga je ter ere van een veldslag waar duizenden het leven lieten een rondje lopen.
Ik vind dat eigenlijk ook van die 14k Cruijff run die ieder jaar ergens in april plaats vindt
Ach zolang het niet (te) commercieel is. De Cruijff run is blijkbaar voor de Cruijff foundation, en die bridge2bridge wordt georganiseerd door twee stichtingen.

De marathon de la liberte in Normandie staat wel op mijn lijstje. Maar dat is meer omdat er niet zoveel leuke marathons in juni zijn dan dat ik iets met d-day herdenkingen heb. :P
pi_214696212
Ja ik vind die dingen altijd wel interessant maar dan zou ik een wandeltocht mooier vinden denk ik. Hoe je t ook wendt of keert, met een (halve) marathon ben je toch vooral bezig met je eigen fysieke doen en laten en gaat t minder om waar je bent en wat daar gebeurd is.

Paar jaar terug had je in Rotterdam de brandgrensrun, vond ik ook vreemd.
pi_214696274
Ik heb er ook niet zoveel mee, bij een wedstrijd wil ik hard rennen en het voelt dan respectloos om de focus alleen daar op te hebben.

Idem met mensen die via facebook of zo geld inzamelen voor een goed doel en dan gratis mee kunnen doen met een marathon. Niet mijn ding :P.

Marathon van Londen heeft een extra bijdrage voor uitstoot,dat vind ik wel een goed idee :Y
pi_214696465
Ik kan dan toch gewoon mijn loop lopen zoals ik 'm wil lopen, er rijdt geen safety car voor die je niet mag inhalen anders volgt diskwalificatie zoals bij de vierdaagse?
pi_214696581
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 22:06 schreef kalinhos het volgende:
Ja ik vind die dingen altijd wel interessant maar dan zou ik een wandeltocht mooier vinden denk ik. Hoe je t ook wendt of keert, met een (halve) marathon ben je toch vooral bezig met je eigen fysieke doen en laten en gaat t minder om waar je bent en wat daar gebeurd is.

De gedachte "dit doet pijn, maar niet zoveel pijn als *hetgeen je herdenkt*" is misschien net genoeg om je naar dat PR te slepen.

Maar herdenken zou bij mij ook niet voorop staan, nee.
pi_214696618
quote:

Speaking of which
SPOILER
Kapoet
_O_ Wat een tempo!
pi_214696636
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 19:42 schreef kalinhos het volgende:
Zo. Traditiegetrouw ben ik wederom late to the party (ik had pas een iphone 2 jaar terug ofzo) maar ik heb vanmorgen het fenomeen ParkRun ervaren: dat is tof zeg :o 5km in een park in de buurt (mits je in Rotterdam, Utrecht, Dordrecht, Den Haag of vergelijkbaar dorp woont), geen wedstrijd maar wel tijdsregistratie en om 09:30 heb je je beweging van de dag er al op zitten!

Mn eerste 5k was nu 20:06, goed tempo, maar uiteindelijk wil ik begin dec de marathon in 2:59:59 lopen dus ik moet nog wel wat rapper
Kijk ook of er parkruns zijn als je in het buitenland bent, zeker in het VK is er altijd wel eentje in de buurt, en geregeld kun je er gratis attracties mee in, Eden Project in Cornwall bijv (scheelt je Ł38 pp).
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:35:05 #189
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214698527
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 22:06 schreef kalinhos het volgende:

Oh ik kan een halve of hele ook genietend lopen, dat deed ik ook in Las Vegas over The Strip. Er bestaat ook een marathon in Ieper, als herdenking van alle gevallenen in de eerste wereldoorlog. Is volgens mij ook best een mooie en op die manier denk je toch aan eenieder die het leven heeft gelaten voor vrede in de wereld. Vind ik mooi.
pi_214698631
Nog 2 maanden tot Eindhoven, merk (door de trainingen) dat ik er steeds meer zin in begin te krijgen om weer eens aan zo'n groot evenement mee te doen (na Rotterdam 2022) :)
pi_214699201
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:35 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Het was waanzinnig. Sowieso om 11 dagen lang ondergedompeld te worden in heel veel sport. We hebben veel atletiek bezocht, waaronder de 100 m finale mannen, de 400 meter horden vrouwen en de 10000 m met Sifan. Verder ook zwemmen, volleybal, handboogschieten, de moderne pentathlon (het onderdeel laser run zou ik stiekem best zelf eens willen doen) en waterpolo. En we hadden nog wel meer willen zien. Het was een utopische bubble met alleen maar vriendelijkheid en positiviteit. Meer dan 200 landen deden mee en iedereen zat en liep gewoon door elkaar. Iedereen gunde elkaar ook de prestaties van "hun" sporters. Zou de wereld altijd maar zo zijn. Het was echt even een goed tegengif in een tijd met vooral haat en drek.

Kers op de taart was de Marathon Pour Tous. D'n @:wyccie en d'n @:Mr.B waren twee van de 200 Nederlanders die ingeloot waren om hetzelfde Olympische parkoers te lopen als de pro's. Het was warm, het was zwaar, maar de sfeer was waanzinnig. Het NOC*NSF had de amateurs al omarmd door meerdere trainingen te geven op Papendal. Ook kregen de deelnemers een Team NL-shirt. De volgende dag was er ook nog een huldiging bij de Nederlandse ambassade. De ambassadeur had zelf ook gelopen en wilde daarom iedereen uitnodigen. Ook partners mochten mee naar de thee in de tuin. De nieuwe minister-president was er als fanatiek marathonloper ook om de lopers toe te spreken.

Ik heb er zelf niks voor hoeven doen, maar heb wel de lusten gehad ^O^
Ja wow, ik kreeg echt Fomo bij al die mensen die in Parijs waren.. Zo dichtbij en zulke mooie spelen incl. prestaties van de Nederlanders, wanneer komt die kans nog?
Ah ik dacht dat jij ook de marathon pour tous zou lopen, vroeg me al af of je had moeten uitstappen, maar de lusten en niet de lasten klinkt ook best oke gezien het zware parcours ;)
De ambassadeurswoning ben ik ook geweest toen ik in Parijs woonde, heel mooi ja die tuin!
pi_214700091
Qua spierpijn wel alsof ik een all-out marathon heb gelopen, misschien wel meer. Potverdikkie.

Ik begon de race met discomfort in mijn rechterquads (al een week of twee). En in plaats van dat dat erger is geworden, voelt dat nog hetzelfde als ervoor, maar zijn mijn linkerquads echt moker sore. :o

Gister ook voor het eerst spierpijn in mijn rug maar dat is nu wel weer weg.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:52:50 #193
pi_214701501
Het is te warm. Ik kan prima tegen hitte, maar net in een rondje van 6 kilometer meer dan een liter vocht verloren.

Morgen stap ik op de boot naar Engeland. We gaan twee weken door Zuid Engeland toeren. Ik neem mijn hardloopschoenen wel me, maar we zijn nergens echt lang. Dat wordt een beetje behelpen dus.
pi_214701762
Ik was ook helemaal kapot na 85 minuten hardlopen. Veel te warm. Tijd voor ijsblokhoofdbanden of ijsblokpetjes.

Ik ben inmiddels 6.000km onderweg. ^O^
pi_214701818
Ik ga vanavond pas na 21u hoor..
pi_214701977
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 08:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog 2 maanden tot Eindhoven, merk (door de trainingen) dat ik er steeds meer zin in begin te krijgen om weer eens aan zo'n groot evenement mee te doen (na Rotterdam 2022) :)
Ik zie dat ze de halve marathon 2,5 uur eerder laten starten dan voorgaande jaren, dat gaat druk worden vooral op Stratumseind nu de hele en de halve marathon gaan overlappen.
pi_214702171
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 14:52 schreef En1gma het volgende:

[..]
Ik zie dat ze de halve marathon 2,5 uur eerder laten starten dan voorgaande jaren, dat gaat druk worden vooral op Stratumseind nu de hele en de halve marathon gaan overlappen.
Ja grote kans dat er dan heel veel lopers samen gaan komen rond het punt van de Torenallee omstreeks 14:00u. Daar komen de marathon en halve marathon namelijk weer samen voor het laatste stuk richting Stratumseind.
pi_214702215
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 14:52 schreef En1gma het volgende:

[..]
Kan wel motiverend werken denk ik. Als je samenkomt en je ineens lopers opraapt (weliswaar van een andere afstand maargoed) en zelf nog door kan.
pi_214706210
10 km gelopen. Lekker warm 8-) . Nu even afkoelen in de tuin! Ik vind dit toch zoveel fijner lopen dan donkere, koude, miezerige dagen :D
pi_214710836
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 09:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja wow, ik kreeg echt Fomo bij al die mensen die in Parijs waren.. Zo dichtbij en zulke mooie spelen incl. prestaties van de Nederlanders, wanneer komt die kans nog?
Ah ik dacht dat jij ook de marathon pour tous zou lopen, vroeg me al af of je had moeten uitstappen, maar de lusten en niet de lasten klinkt ook best oke gezien het zware parcours ;)
De ambassadeurswoning ben ik ook geweest toen ik in Parijs woonde, heel mooi ja die tuin!
Ik had de 10 km willen lopen (die was er ook), maar ik werd niet ingeloot. Dus dat was pech hebben. Maar ik heb enorm genoten. De 11 dagen dat we er waren zijn echt een herinnering voor het leven geworden.
pi_214712157
Ik ga zaterdag mijn 3e trimester in en denk dat mijn voorlopig laatste keer dubbele cijfers (dus 10km of meer) wel geweest is. Op zich gaat het hardlopen meestal nog wel vrij goed, maar zeker in die warmte is het gewoon iets te lang en intensief, dus ik houd het nu meestal bij max 7-8km. Tenzij de VK zegt dat ik moet stoppen, maar vooralsnog voel ik me goed!
pi_214712308
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 14:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga zaterdag mijn 3e trimester in en denk dat mijn voorlopig laatste keer dubbele cijfers (dus 10km of meer) wel geweest is. Op zich gaat het hardlopen meestal nog wel vrij goed, maar zeker in die warmte is het gewoon iets te lang en intensief, dus ik houd het nu meestal bij max 7-8km. Tenzij de VK zegt dat ik moet stoppen, maar vooralsnog voel ik me goed!
Fijn dat je nog steeds kunt blijven sporten :-)
Staat er ook nog een tijd voor na de bevallingen wanneer je weer mag hardlopen?
pi_214712318
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 14:40 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Fijn dat je nog steeds kunt blijven sporten :-)
Staat er ook nog een tijd voor na de bevallingen wanneer je weer mag hardlopen?
Ja, dat is wel een stuk strenger volgens mij. Ik dacht 12 weken niet hardlopen. Nu zijn er ook wel mensen die vroeger weer beginnen, maar je hebt wel gewoon een groot risico dat je dan blijvende schade riskeert.
pi_214713208
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 11:14 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Ik had de 10 km willen lopen (die was er ook), maar ik werd niet ingeloot. Dus dat was pech hebben. Maar ik heb enorm genoten. De 11 dagen dat we er waren zijn echt een herinnering voor het leven geworden.
Ja! Was heel jammer. Ook best jaloers op jullie. Ik heb ook de app gebruikt en al die challenges uitgevoerd voor die kleine kans om ook mee te worden ingeloot. Helaas pindakaas.

We gaaf hoe jullie het beleefd hebben. Cool!
pi_214713643
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 14:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja, dat is wel een stuk strenger volgens mij. Ik dacht 12 weken niet hardlopen. Nu zijn er ook wel mensen die vroeger weer beginnen, maar je hebt wel gewoon een groot risico dat je dan blijvende schade riskeert.
Veel verloskundigen houden idd 12 weken aan, maar ik zou zelf niet beginnen voordat je je bekken(bodem) hebt laten checken door een bekkenfysio. Te vroeg beginnen kan echt serieuze problemen opleveren op een later moment en hardlopen is te leuk om dat te riskeren (zegt zij die na 3,5 jaar nog steeds niet echt kan en durft te hardlopen).
  donderdag 15 augustus 2024 @ 00:14:21 #206
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_214717336
Ik zat Sifan net weer eens terug te kijken, en ik had het idee dat ze zonder horloge liep. Dat is best bijzonder, toch? Waarschijnlijk doet ze dit altijd, maar het viel me net pas op. Volgens mij liepen de andere top dames wel met een horloge. Hassan moet natuurlijk gewoon achter de kop dames blijven tot de eindsprint. Ze maakt zich vast niet zo druk om het tempo. Al rijden er wel auto's en/of motoren voor haar waar ze de tijd op kan zien.
pi_214718122
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 00:14 schreef GwaiLow het volgende:
Al rijden er wel auto's en/of motoren voor haar waar ze de tijd op kan zien.
De tijd of het tempo is totaal niet boeiend denk ik, het gaat om goud.
pi_214718334
Zo, weer terug van vakantie. Toch wel fijn dat de temperaturen hier iets draaglijker zijn dan de 30+ die ik vorige week had, dan schiet je hartslag al zo snel omhoog dat je eigenlijk geen fatsoenlijke training kan doen behalve gewoon wat joggen. Wel veel kilometers gemaakt en daar gaan we lekker mee door, met vandaag weer eens wat intervallen, gewoon in het Oosterpark met schaduw en drinkwater bij de hand :Y

Ook ingeschreven voor Egmond, hopen dat het dit jaar wel lukt.
pi_214718811
quote:
Ik zat Sifan net weer eens terug te kijken, en ik had het idee dat ze zonder horloge liep. Dat is best bijzonder, toch? Waarschijnlijk doet ze dit altijd, maar het viel me net pas op. Volgens mij liepen de andere top dames wel met een horloge. Hassan moet natuurlijk gewoon achter de kop dames blijven tot de eindsprint. Ze maakt zich vast niet zo druk om het tempo. Al rijden er wel auto's en/of motoren voor haar waar ze de tijd op kan zien.
Volgens mij racen de meeste topatleten zonder op hun horloge te kijken, dat ding zit er denk ik meer voor de trainer achteraf of voor herstel/whoop scores. Ze racen sowieso veel meer op plek dan op een bepaalde tijd, tenzij je voor een limiet loopt. En in dat laatste geval zijn de marges vaak weer zo klein dat je beter niet op GPS kunt vertrouwen maar dat je tussentijden van de motor doorkrijgt.
pi_214718819
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 17:42 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
Veel verloskundigen houden idd 12 weken aan, maar ik zou zelf niet beginnen voordat je je bekken(bodem) hebt laten checken door een bekkenfysio. Te vroeg beginnen kan echt serieuze problemen opleveren op een later moment en hardlopen is te leuk om dat te riskeren (zegt zij die na 3,5 jaar nog steeds niet echt kan en durft te hardlopen).
Ik knoop het in mijn oren! Vanochtend in ieder geval groen licht gekregen om lekker zoveel te blijven bewegen als ik wil, zolang het goed voelt :)
pi_214719187
Ik heb deze week even niet zo'n succesvol weekje. Vorige week ondanks dat ik net terug was van een intensieve vakantie gewoon 40 km gemaakt plus wat krachttraining en wat fietskilometers, maar deze week lijkt mijn energie echt weg :(

Maandag wel lekker gelopen en kracht gedaan, dinsdag krom van de spierpijn, gisteren nog steeds stijf en brak dus alleen een ronde lekker gefietst. Zaterdag staat er ook een flinke fietstocht op de planning, dus de loopkilometers gaan niet echt wat worden deze week. Ach ja. Dat is dan maar zo. Misschien had ik vorige week toch rustiger aan moeten doen.

@valleilijn welkom terug, fijn dat het lopen lekker gaat
@La_Tramposa goed nieuws!
pi_214721432
quote:
Telefoon aan d'r bovenarm misschien? :s)

Jepchirchir ook geen horloge.

Obiri krijgt na de finish een vlag uitgereikt, daar mag je het dan meedoen na 42.195. :')
pi_214721811
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De tijd of het tempo is totaal niet boeiend denk ik, het gaat om goud.
En strava dan?
pi_214725766
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:43 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Ja! Was heel jammer. Ook best jaloers op jullie. Ik heb ook de app gebruikt en al die challenges uitgevoerd voor die kleine kans om ook mee te worden ingeloot. Helaas pindakaas.

We gaaf hoe jullie het beleefd hebben. Cool!
Het was ongelooflijk. Echt waar.
pi_214725789
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik knoop het in mijn oren! Vanochtend in ieder geval groen licht gekregen om lekker zoveel te blijven bewegen als ik wil, zolang het goed voelt :)
^O^
Na de geboorte zal je het waarschijnlijk toch een tijdje erg druk hebben met een andere topsport: het hebben van een compleet veranderd leven ;)
pi_214727543
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 17:38 schreef Evangelion het volgende:

[..]
En strava dan?
Ze was haar horloge vergeten ;)

( En als je er 76k (? 30 van olympisch comite en 46 van de internationale atletiek unie + eventuele sponsor bonussen) mee kan verdienen dan komt Strava op de tweede plek)
pi_214727830
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 01:40 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Ze was haar horloge vergeten ;)

( En als je er 76k (? 30 van olympisch comite en 46 van de internationale atletiek unie + eventuele sponsor bonussen) mee kan verdienen dan komt Strava op de tweede plek)
Ik hoop toch voor Sifan dat ze wel een meervoud daarvan opstrijkt aan sponsorcontracten etc. Je moet er ook 4 jaar lang je coach van betalen, trainingskampen etc, dan is echt een schijntje ;)
pi_214728206
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 07:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik hoop toch voor Sifan dat ze wel een meervoud daarvan opstrijkt aan sponsorcontracten etc. Je moet er ook 4 jaar lang je coach van betalen, trainingskampen etc, dan is echt een schijntje ;)
Gewoon elk jaar 2 major marathons winnen, easy
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 augustus 2024 @ 10:44:50 #219
pi_214736012
Ik ben op vakantie in de UK. Ik heb me voorgenomen ook hier te blijven hardlopen.

Gisteren een rondje door Cambridge gedaan, maar vanochtend was het echt leuk. We zitten aan de rand van de Peak District en er wordt hier elke week een parkrun gehouden. Alle mensen die voor het eerst deelnamen kregen applaus en er waren mensen met shirts dat ze al 50 of 100 keer hadden meegedaan.
Op de vraag wie van het verst was gekomen won ik, als enige niet-Brit. Dat was ook het enige wat ik won. Ik begon te ver vooraan en werd aan alle kanten voorbij gelopen. Het parcours was ook een beetje glooiend, dat kan ik als Nederlander helemaal niet.

Maar het was een toffe ervaring. Direct opgezocht of er bij mij in de buurt ook één is. Ja, maar het overlapt met clubjes van mijn kinderen, dus dat wordt lastig. :{
  Redactie Sport zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:53:16 #220
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_214736360
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 17:42 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
Mijn bekkenfysio keurde mij goed na 7 weken, maar ze zei toch dat ze liever had dat ik pas na 12 weken ging hardlopen. Je kunt beter "te laat" beginnen dan te vroeg.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_214737627
Pff 33km is ver, de laatste kilometers gingen niet van harte zeg :X
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 10:44 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ben op vakantie in de UK. Ik heb me voorgenomen ook hier te blijven hardlopen.

Gisteren een rondje door Cambridge gedaan, maar vanochtend was het echt leuk. We zitten aan de rand van de Peak District en er wordt hier elke week een parkrun gehouden. Alle mensen die voor het eerst deelnamen kregen applaus en er waren mensen met shirts dat ze al 50 of 100 keer hadden meegedaan.
Op de vraag wie van het verst was gekomen won ik, als enige niet-Brit. Dat was ook het enige wat ik won. Ik begon te ver vooraan en werd aan alle kanten voorbij gelopen. Het parcours was ook een beetje glooiend, dat kan ik als Nederlander helemaal niet.

Maar het was een toffe ervaring. Direct opgezocht of er bij mij in de buurt ook één is. Ja, maar het overlapt met clubjes van mijn kinderen, dus dat wordt lastig. :{
Ja ik heb op vakantie in Oostenrijk ook een Parkrun gedaan, daar waren ook voornamelijk Britten :P
Erg leuk, het is ook in Nederland op veel plekken ja maar altijd op zaterdagochtend, dat komt niet altijd uit.
pi_214738048
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Voelde het goed vandaag?

Ik denk dat je spruit wel eerste was in zijn/haar leeftijdscategorie
pi_214739053
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 10:44 schreef PippenScottie het volgende:

In het VK is sowieso wel een parkrun in de buurt op elke zaterdag, vaak doen er een paar honderd man mee. Wordt er ook voorgeschreven door huisartsen, en is heel erg gericht op doen ipv tijd. Men is elk jaar weer blij als de gemiddelde tijd van de lopers langer is geworden, dat wilt dan zeggen dat er weer meer mensen meedoen voor wie het (meer) gezondheidswinst oplevert.
Er zijn trouwens ook kinder-parkruns, met mijn neefjes en nichtje gedaan toen die hier een keer waren, was 2 kilometer, ook heel leuk voor ze.
pi_214751646
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 16:22 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Voelde het goed vandaag?

Ik denk dat je spruit wel eerste was in zijn/haar leeftijdscategorie
Haha, ja het voelde prima!

Ik had sinds het begin van de zwangerschap geen wedstrijden meer gelopen, meer uit zelfkennis/zelfbescherming omdat ik bang was dat ik in een wedstrijd toch harder zou lopen dan verstandig. Maar nu met 7 maanden begon het ineens toch te kriebelen en leek het me wel heel leuk om alvast een medaille voor de baby te halen ;) Dus op donderdag ingeschreven voor de Bradelierloop, even vergeten dat je bij dit soort lokale loopjes natuurlijk helemaal geen medailles krijgt :P
Ik had bedacht om rond de 5.00/5.30 te lopen, wat ik vaak ook loop voor mezelf. Maar daarmee liep je toch wel erg in de drukte wat niet fijn was. Ik kreeg zelfs op een gegeven moment een duwtje in mijn rug, wat echt niet fijn was en onnodig.
Dus we gingen iets harder, maar nog wel steeds rustig genoeg om hele volzinnen te kunnen praten, dat was de check. Liep heel erg makkelijk, ik had stiekem nog wel een rondje door gewild maar dit was denk ik wel verstandiger met de warmte. En het was een hele leuke ervaring met veel aanspraak, vooral heel vaak de opmerking of de baby geen eigen startnummer moest hebben..

En toen zaten we in de auto naar huis, al bijna weer thuis en toen zag ik dat ik zelfs nog 3e was geworden bij de V35! :P Ik had er met zo'n tijd helemaal niet bij stilgestaan om op de prijsuitreiking te wachten, maar toen zijn we toch maar weer omgekeerd, mooi kistje Westlands groente en fruit binnen.
pi_214751958
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 09:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Haha, ja het voelde prima!

Ik had sinds het begin van de zwangerschap geen wedstrijden meer gelopen, meer uit zelfkennis/zelfbescherming omdat ik bang was dat ik in een wedstrijd toch harder zou lopen dan verstandig. Maar nu met 7 maanden begon het ineens toch te kriebelen en leek het me wel heel leuk om alvast een medaille voor de baby te halen ;) Dus op donderdag ingeschreven voor de Bradelierloop, even vergeten dat je bij dit soort lokale loopjes natuurlijk helemaal geen medailles krijgt :P
Ik had bedacht om rond de 5.00/5.30 te lopen, wat ik vaak ook loop voor mezelf. Maar daarmee liep je toch wel erg in de drukte wat niet fijn was. Ik kreeg zelfs op een gegeven moment een duwtje in mijn rug, wat echt niet fijn was en onnodig.
Dus we gingen iets harder, maar nog wel steeds rustig genoeg om hele volzinnen te kunnen praten, dat was de check. Liep heel erg makkelijk, ik had stiekem nog wel een rondje door gewild maar dit was denk ik wel verstandiger met de warmte. En het was een hele leuke ervaring met veel aanspraak, vooral heel vaak de opmerking of de baby geen eigen startnummer moest hebben..

En toen zaten we in de auto naar huis, al bijna weer thuis en toen zag ik dat ik zelfs nog 3e was geworden bij de V35! :P Ik had er met zo'n tijd helemaal niet bij stilgestaan om op de prijsuitreiking te wachten, maar toen zijn we toch maar weer omgekeerd, mooi kistje Westlands groente en fruit binnen.
Ik kan eindelijk eens zeggen dat ik voor je bent geëindigd :+

Inderdaad ook jammer van de medailles, niet voor mezelf maar ik heb de kidsrun met de dochters 6 en 3 jaar gedaan. Die van 6 liep met haar moeder en liep een PR *O* (07:10) en ik liep met de jongste. Die was al weken aan het roepen dat ze samen wilde sporten. Het was haar eerste run en heeft hem vrijwel helemaal hardgelopen, zwaaien naar iedereen die wat zei, tot 700 meter een glimlach van oor naar oor. Daarna was ze er eigenlijk wel klaar mee. Als laatste van de 1km over de finishlijn in 09:35 *O* . De glimlach keerde snel terug toen ze doorhad dat niemand haar tegen hield bij het pakken en opdrinken van de pakjes appelsap. De oudste was zeer onder de indruk van je, die kwam met dit hoofd :o en een OWMYGOSH kreet aangerend.

Zelf ook lekker gelopen, doel was niet kapot gaan en mikken op 4:40 gemiddeld. Eindtijd 23:21 (als we die delen dor 5 en afronden dan komt het precies uit :Y) . Was wel gigantisch warm
pi_214752189
Bij die 56k bleek ik ook 1e in age group M30 te zijn en 10e overall of zo. De rest was ouder :') (op 1 twintiger na). Ook iemand van 60+ als 2e overall _O_.

Maar denk dat de marathon en 70k ultra races competitiever waren.
pi_214753285
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 18:03 schreef Sdivad het volgende:
Iemand hier wel eens problemen gehad met het synchroniseren van een activiteit vanuit een Garmin Forerunner naar de Garmin Connect-app? Hij pakt wel gewoon m'n horloge op en laadt helemaal tot groen, maar de activiteit komt niet in de app.

Heb al gecheckt in m'n horloge, daar staat de activiteit wel gewoon opgeslagen...
Ik heb Forerunner 255 en ook hier inderdaad af en toe problemen met het uploaden, zowel via bluetooth als via de oplaadkabel. Soms doet het opstarten van de horloge wonderen.
pi_214753537
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:46 schreef daniela_007 het volgende:

[..]
Ik heb Forerunner 255 en ook hier inderdaad af en toe problemen met het uploaden, zowel via bluetooth als via de oplaadkabel. Soms doet het opstarten van de horloge wonderen.
Jup, of de app updaten helpt ook soms.
pi_214757022
5 weken tot damloop

7 weken tot najaar hoofddoel (lijkt veel ... maar waarvan 3-ish taper).
Niet ready :X. Maar "gewoon uitlopen" als doel hebben en niet weten of het gaat lukken vind ik denk ik toch het mooiste.

Wel lekker vlak
pi_214760471
Vanaf 13:00 (of 12:00 als je op een maillijst staat)

Inschrijvingen voor de 44ste Marathon van Rotterdam open, nog niet bekend of er extra startplekken komen
https://www.ad.nl/rotterd(...)kken-komen~a15e3331/
pi_214760614
Nu al 140 lees ik :o
pi_214760647
Pff dat is skeer zeg, waarom niet gewoon dezelfde prijs voor alle deelnemers :N
Zit dus ergens tussen 3001 en 5000 *)
pi_214760814
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:51 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
Bij mij stond hij nog op ¤130,- nu, maar ik ga komend jaar in Eindhoven lopen, i.p.v. Rotterdam.
pi_214760826
Ik laat Rotterdam volgend jaar lopen( :+ ) denk ik. Loop begin dec Valencia, ergens in feb komt er hier een baby, kdenk dat ik toch wat minder voorbereidingstijd heb dan.

Wellicht gaat t in maart alsnog kriebelen en koop ik er alsnog in - krijg t via de werkgever sowieso vergoed
pi_214760912
Krankzinnig vroeg ook. Vorig jaar was de opening open op 28-9, nu bijna 6 weken eerder
pi_214761209
Lekker commercieel aan het worden dat Rotterdam. Snap best dat de kachel moet roken maar dit is vrij bizar.
Heeft Golazo dit jaar ook al het aantal deelnemers opgekrikt of is dat nog iets wat moet gaan komen?

#deduurste

[ Bericht 3% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 20-08-2024 14:34:00 ]
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_214761279
En het is uitverkocht!

Binnen 90 minuten...
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:32:13 #238
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214761295
Ik heb een ticket. 140,- betaald. En een hotelboeking megadicht bij de start. Wordt mijn eerste. Na vijf keer Eindhoven toch eens Rotterdam proberen, de halve was ook best leuk.
pi_214761346
Ik had al besloten om geen marathon te lopen.
pi_214761385
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:51 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch echt suf, zelfs de major marathons hebben gewoon voor iedereen 1 tarief.
pi_214761400
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Lekker commercieel aan het worden dat Rotterdam. Snap best dat de kachel moet roken maar die is vrij bizar.
Heeft Golazo dit jaar ook al het aantal deelnemers opgekrikt of is dat nog iets wat moet gaan komen?
Alle grote sportevenementen zijn toch duur? En als het in een grote stad is betaal je ook nog eens een premium.

Ik snap de ophef niet helemaal eigenlijk
pi_214761418
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:41 schreef Nober het volgende:
Ik had al besloten om geen marathon te lopen.
-O-
pi_214761470
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:47 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Alle grote sportevenementen zijn toch duur? En als het in een grote stad is betaal je ook nog eens een premium.

Wel grote stijging t.o.v. vorig jaar. Vorig jaar had ik tarief 2 voor 105 en dat is nu 120.

Maar goed, race entries zijn een vrij insignificant deel van mijn totale hardloopuitgaven, dus ik heb er geen problemen mee.
Dat ze op een random dinsdag het inschrijven openen en het binnen 2 uur uitverkocht is lijkt me vervelender. Ik ga zelf geen Rotterdam lopen volgend jaar.
pi_214761486
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Lekker commercieel aan het worden dat Rotterdam. Snap best dat de kachel moet roken maar dit is vrij bizar.

#deduurste
Misschien hebben ze Eliud Kipchoge en de pacers aan de start voor een WR poging. Mag wat kosten.

Nog niet de duurste dat blijft de 4 mijl van Groningen (6,4km) á ¤23,25 en je mag vanaf 6 jaar meedoen. Ka-ching.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:50 schreef Evangelion het volgende:

[..]
-O-
Heb er de afgelopen maanden over lopen wikken en wegen.

Ik weet zonder marathon ook wel wat afzien is.
pi_214761511
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:58 schreef Nober het volgende:
Ik weet zonder marathon ook wel wat afzien is.
_O-
pi_214761515
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:57 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Wel grote stijging t.o.v. vorig jaar. Vorig jaar had ik tarief 2 voor 105 en dat is nu 120.

Maar goed, race entries zijn een vrij insignifant deel van mijn totale hardloopuitgaven, dus ik heb er geen problemen mee.
inflatie en vraag doen een hoop. Gezien het uitverkoop tempo hadden ze ook wel kunnen beginnen met 130 :X

Gelukkig is er een hoop te kiezen. Je kan aan de 10km meedoen bij de CPC voor 25,- (ofzo), bij de bradelierloop voor 7,- of bij de lokale atletiek vereniging voor 2,-.

Schoenen en voedsel zijn de grote jongens neem ik dan aan?
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:07:04 #247
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214761542
Ontzettend veel politieafzetting in de stad ook, het zal vast niet goedkoop zijn.

Ik wil hem gewoon gedaan hebben. Dat geldt net zo goed ooit voor Valencia, maar dat komt ook wel een keer. Net als The Fastest marathon (Downhill) in de buurt van Granada.
pi_214761567
quote:

[..]

Ik vind het vooral raar dat ze de inschrijving onder kantoortijd openen en dan ook nog eens tariefdifferentiatie. Doe het gewoon voor iedereen op 135 dan of zo, en gooi het open in het weekend. Nu sta je straks naast iemand die 40 euro minder betaald heeft omdat hij/zij een flexibelere werkagenda had op een dinsdag in augustus.
pi_214761574
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:03 schreef CaLeX het volgende:

[..]
inflatie en vraag doen een hoop. Gezien het uitverkoop tempo hadden ze ook wel kunnen beginnen met 130 :X

Gelukkig is er een hoop te kiezen. Je kan aan de 10km meedoen bij de CPC voor 25,- (ofzo), bij de bradelierloop voor 7,- of bij de lokale atletiek vereniging voor 2,-.

Schoenen en voedsel zijn de grote jongens neem ik dan aan?
Of gratis elke maand de kopjesloop of de dobbeloop!
pi_214761593
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:07 schreef SEMTEX het volgende:
The Fastest marathon
Die fastest marathon lijkt me nog best moeilijk te lopen, constant gemiddeld 4,6% afdalen.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:32:06 #251
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214761738
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:14 schreef En1gma het volgende:

[..]
Die fastest marathon lijkt me nog best moeilijk te lopen, constant gemiddeld 4,6% afdalen.
Je doet je achillespezen en kuiten wel geweld aan, maar toch O+
pi_214761768
quote:

[..]

nja in 2018 was het nog 65-75 euro ofzo. Tis niet dat alle kosten en je salaris in 6 jaar tijd ook verdubbeld is he.
pi_214761777
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Je doet je achillespezen en kuiten wel geweld aan, maar toch O+
Hij kan ook in tegengestelde richting, 50km in totaal: https://sierranevada.es/e(...)acional-pico-veleta/
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:47:19 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214761854
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:37 schreef En1gma het volgende:

[..]
Hij kan ook in tegengestelde richting, 50km in totaal: https://sierranevada.es/e(...)acional-pico-veleta/
Gelukkig ook 11, dat lijkt me al slopend.
Vroegr waren er nog wel eens hardloopevenementen over de afsluitdijk en de Dijk Enkhuizen-Lelystad. Die lijken ook niet meer te bestaan.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:47:47 #255
474254 GurneyIsBestOke
pi_214761861
Tamelijk belachelijke vertoning. Een vriend van mij zat in een lange meeting en heeft dus de inschrijving gemist. Wat een onzin, en natuurlijk komt het wel goed als hij echt zijn kaartje wil wegens uitvallers maar dit is gewoon flauw.

Ik heb wel een kaartje, gelukkig. Wel 140 euro, pfoe wat een prijs. Ik was twee jaar terug de helft kwijt dacht ik, en die inschrijving was ook veel later.
Met pijn en moeite derde
pi_214761990
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:36 schreef kalinhos het volgende:

[..]
nja in 2018 was het nog 65-75 euro ofzo. Tis niet dat alle kosten en je salaris in 6 jaar tijd ook verdubbeld is he.
Ik vind een bedrag van 87,50 voor dat jaar. Tel de bekende inflatie getallen erbij op (+ alle omhooggeschoten kosten als leges+vergunningen+extra regels i.z. veiligheid) en je komt al een goed richting in de 120

Ik vind het ook veel geld hoor, maar is het niet voornamelijk emotie?
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:12:52 #257
474254 GurneyIsBestOke
pi_214762060
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 16:03 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Ik vind een bedrag van 87,50 voor dat jaar. Tel de bekende inflatie getallen erbij op (+ alle omhooggeschoten kosten als leges+vergunningen+extra regels i.z. veiligheid) en je komt al een goed richting in de 120

Ik vind het ook veel geld hoor, maar is het niet voornamelijk emotie?
Het is vooral ten opzichte van vorige twee jaar heel erg gestegen. Ik zie nu 97,50 staan voor 2022.
Met pijn en moeite derde
pi_214762305
quote:

[..]

Amsterdam was geloof ik ook al 120 euro dit jaar.

Maar grootste 'moeite" die ik heb met Rotterdam is de organisator. Dat is namelijk een commercieel bedrijf met een winstoogmerk.

Maar geen probleem verder, aangezien het binnen 2,5 uur is uitverkocht was er animo genoeg. Kies ik wel een andere marathon.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 08:31:50 #259
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214765961
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 16:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Amsterdam was geloof ik ook al 120 euro dit jaar.

Maar grootste 'moeite" die ik heb met Rotterdam is de organisator. Dat is namelijk een commercieel bedrijf met een winstoogmerk.

Maar geen probleem verder, aangezien het binnen 2,5 uur is uitverkocht was er animo genoeg. Kies ik wel een andere marathon.
Golazo gaat over meer evenementen, volgens mij ook onze Eindhoven marathon. Die loop ik eigenlijk alleen nog via mijn Eindhovense bedrijf, dan betaal ik maar 30,- voor de inschrijving.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 09:32:53 #260
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214766256
Over Marathon Rotterdam:
quote:
Uitbreiding
Directeur van de NN Marathon Rotterdam Wilbert Lek zegt dat hij het bijna niet kan bevatten dat de marathon zo snel uitverkocht was. Hij is in gesprek met de gemeente Rotterdam en betrokken diensten om meer hardlopers aan de wedstrijd mee te laten doen.
Bron: Nos.nl
pi_214766311
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 08:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Golazo gaat over meer evenementen, volgens mij ook onze Eindhoven marathon. Die loop ik eigenlijk alleen nog via mijn Eindhovense bedrijf, dan betaal ik maar 30,- voor de inschrijving.
Ik heb een mooi alternatief gevonden voor 13 april: https://europeanrunningchampionships.com/nl/
Organisator: Golazo :D

quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:32 schreef SEMTEX het volgende:
Over Marathon Rotterdam:
[..]
Ik heb het flauwe vermoeden dat er heel wat startbewijzen opgekocht zijn door tussenhandelaren. Misschien kunnen ze in Rotterdam beter gaan nadenken over een lotingsysteem als er zoveel animo is.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 09:45:42 #262
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214766342
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Ik heb een mooi alternatief gevonden voor 13 april: https://europeanrunningchampionships.com/nl/
Organisator: Golazo :D
[..]
Ik heb het flauwe vermoeden dat er heel wat startbewijzen opgekocht zijn door tussenhandelaren. Misschien kunnen ze in Rotterdam beter gaan nadenken over een lotingsysteem als er zoveel animo is.
Ja, zag op FB al dat ze nu voor 270,- op Marktplaats staan ;(
pi_214766500
Weet iemand of er ergens een lijst bestaat van alle hardloopschoenen die een merk ooit gemaakt heeft? Dus bijvoorbeeld alles van Saucony, Adidas met jaartallen erbij. Er zal toch wel iemand zijn die dat netjes verzameld heeft?
pi_214766608
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:13 schreef Zwabberhark het volgende:
Weet iemand of er ergens een lijst bestaat van alle hardloopschoenen die een merk ooit gemaakt heeft? Dus bijvoorbeeld alles van Saucony, Adidas met jaartallen erbij. Er zal toch wel iemand zijn die dat netjes verzameld heeft?
Alle schoenen heb ik nog niet kunnen vinden. Er zijn wel sites die een hoop reviews doen en daar dan een aantal hebben. Vroeger had je wel een site die alle karakteristieken op een rijtje had, maar die is volgens mij uit de lucht gehaald helaas

https://www.solereview.com/list-of-performance-reviews/
https://www.runningshoesguru.com/reviews/
pi_214767344
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:45 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja, zag op FB al dat ze nu voor 270,- op Marktplaats staan ;(
Het is nog erger. Verder niet heel veel advertenties met een startbod.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:38:27 #266
474254 GurneyIsBestOke
pi_214767417
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Vanaf het moment dat je loting gaat invoeren is het al helemaal gedaan met de vrijblijvendheid. Dan maak je een startbewijs nog waardevoller en krijg je nog meer scalpers die de boel verzieken. De drempel om mee te doen aan een loting ligt lager dan direct een ticket kopen, namelijk.

Ik zou gewoon werken met een voorinschrijving tot een bepaalde datum. Dat ene extra stapje geeft de mensen die echt graag willen meer kans maar houdt het laagdrempelig genoeg dat iedereen mee kan doen.
Met pijn en moeite derde
pi_214767419
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:26 schreef core2duo het volgende:

[..]
Uberhaupt al die moeite doen als opkoper voor een paar tientjes winst
pi_214767669
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Vanaf het moment dat je loting gaat invoeren is het al helemaal gedaan met de vrijblijvendheid. Dan maak je een startbewijs nog waardevoller en krijg je nog meer scalpers die de boel verzieken. De drempel om mee te doen aan een loting ligt lager dan direct een ticket kopen, namelijk.

Ik zou gewoon werken met een voorinschrijving tot een bepaalde datum. Dat ene extra stapje geeft de mensen die echt graag willen meer kans maar houdt het laagdrempelig genoeg dat iedereen mee kan doen.
Nee niet mee eens.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld de loting voor Berlijn, moet je al, al je gegevens inclusief betaalmiddel opgeven. Zodra je wordt ingeloot wordt je ook belast. Voor een New York idem dito. Juist het invoeren van een loting voorkomt scalpers. Want je kunt per persoon maar 1 keer mee loten.

Zoals een Rotterdam het nu heeft opgezet houdt niets mij tegen 100 kaartjes te kopen. Nouja.. mijn bankrekening misschien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 21-08-2024 13:28:03 ]
pi_214768076
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:26 schreef core2duo het volgende:

[..]
Lol dat hoogste bod _O-
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:27:01 #270
474254 GurneyIsBestOke
pi_214768241
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Nee niet mee eens.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld de loting voor Berlijn, moet je al, al je gegevens inclusief betaalmiddel opgeven. Zodra je wordt ingeloot wordt je ook belast. Voor een New York idem dito. Juist het invoeren van een loting voorkomt scalpers. Want je kunt per persoon maar 1 keer mee loten.

Zoals een Rotterdam het nu heeft opgezet houdt niets mij tegen 100 kaartjes te kopen. Nouja.. mijn bankrekening misschien.
De opzet van nu is ook niet goed, maar ik denk dat een loting dat dus niet beter gaat maken. Want zodra er sprake is van een loting is het ticket eigenlijk meer waard dan de kostprijs, en dat zal scalpers nog steeds aantrekken. Terwijl de charme van het evenement voor mij toch is dat iedere Rotterdammer of Nederlander die echt wil kan mee doen.

Een (persoonsgebonden) voorinschrijving kan hier wellicht al het verschil maken zonder dat je het evenement te exclusief maakt.
Met pijn en moeite derde
pi_214768361
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Een (persoonsgebonden) voorinschrijving kan hier wellicht al het verschil maken zonder dat je het evenement te exclusief maakt.
Dat icm alleen overdracht van nummers (incl gelimiteerde betalingen) via een eigen systeem. En legitimeren bij het ophalen.

Dan is er geen winst te behalen.

(maar heel cru; wat is de noodzaak voor de organisatie? Gisteren is er in 2.5 uur hetzelfde getal aan miljoenen op de rekening verschenen)
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:45:20 #272
474254 GurneyIsBestOke
pi_214768377
quote:
99s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:42 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Dat icm alleen overdracht van nummers (incl gelimiteerde betalingen) via een eigen systeem. En legitimeren bij het ophalen.

Dan is er geen winst te behalen.

(maar heel cru; wat is de noodzaak voor de organisatie? Gisteren is er in 2.5 uur hetzelfde getal aan miljoenen op de rekening verschenen)
Daarom vind ik het ook doodzonde dat een dergelijk evenement wordt uitbesteed aan een organisatie die gewoon zo veel mogelijk centjes eraan wil verdienen :{
Met pijn en moeite derde
pi_214768901
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Daarom vind ik het ook doodzonde dat een dergelijk evenement wordt uitbesteed aan een organisatie die gewoon zo veel mogelijk centjes eraan wil verdienen :{
Mwa, diezelfde organisatie zorgt er ook voor dat het allemaal tot in de puntjes geregeld is. Rotterdam moet gewoon groeien als evenement. Ga eens echt richting 30k inschrijvingen in de komende jaren.
pi_214769572
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mwa, diezelfde organisatie zorgt er ook voor dat het allemaal tot in de puntjes geregeld is. Rotterdam moet gewoon groeien als evenement. Ga eens echt richting 30k inschrijvingen in de komende jaren.
Je gaat naar een situatie dat een groep die start aan de andere kant mensen weer de brug op ziet komen :o

Geen idee of het praktisch kan natuurlijk, maar kan me voorstellen dat ze vrij cruciale verbindingen (zoals Laan op Zuid, oprit A16, ) ook niet heel de dag eruit willen gooien.
pi_214769645
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:32 schreef SEMTEX het volgende:
Over Marathon Rotterdam:
[..]
Tijd voor een vierjaarlijkse (januari, april, september, november) marathon van Rotterdam waar je maximaal aan een per jaar mee mag doen.
pi_214769888
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 17:26 schreef Nober het volgende:

[..]
Tijd voor een vierjaarlijkse (januari, april, september, november) marathon van Rotterdam waar je maximaal aan een per jaar mee mag doen.
Je hebt nu al schuimbekkende mensen als het verkeer 1 dag per jaar moet omrijden :+
pi_214771898
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Lol dat hoogste bod _O-
¤ 2.000.000 inmiddels. Het lijkt niet echt te zijn geaccepteerd, meteen met een vraagprijs van 300 euro komen.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  donderdag 22 augustus 2024 @ 09:19:55 #278
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214773673
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je moet wel een vergunning krijgen voor zoveel mensen.
pi_214773684
quote:
2s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Je moet wel een vergunning krijgen voor zoveel mensen.
Zeker, het is een hele operatie natuurlijk om te gaan verdubbelen (of zelfs nog groter), maar ik denk dat de stad dit wel omarmt.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 09:34:24 #280
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214773768
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zeker, het is een hele operatie natuurlijk om te gaan verdubbelen (of zelfs nog groter), maar ik denk dat de stad dit wel omarmt.
Kost ook veel politie inzet he, en daar piept en kraakt het ook aan alle kanten.
pi_214773792
Rotterdam is al best druk lopen met 17.000 deelnemers, als je dat gaat verdubbelen moet je ook naar een andere route gaan kijken voor sommige punten.
pi_214773975
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Rotterdam is al best druk lopen met 17.000 deelnemers, als je dat gaat verdubbelen moet je ook naar een andere route gaan kijken voor sommige punten.
Of meer spreiding qua waves wellicht.
pi_214773995
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Of meer spreiding qua waves wellicht.
Dat zou betekenen dat de stad nog langer op slot moet.
Cut off tijd is nu geloof ik 6 uur ofzo. De laatste lopert komt al eind vd middag binnen.
pi_214774034
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Dat zou betekenen dat de stad nog langer op slot moet.
Cut off tijd is nu geloof ik 6 uur ofzo. De laatste lopert komt al eind vd middag binnen.
Als je het een echte stadsmarathon wilt behouden zul je iets moeten. Of je moet naar een Boston achtige oplossing toe moeten waarin je ver buiten de stad begint en in een lange "rechte" weg richting Rotterdam gaat.
pi_214774238
Zou er genoeg zorgcapaciteit zijn om het aantal deelnemers te kunnen laten verdubbelen? Misschien is Rotterdam/Nederland daar wel te klein voor en te geoptimaliseerd (lees: te weinig (ambulance)personeel).
pi_214774278
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:36 schreef Zwabberhark het volgende:
Zou er genoeg zorgcapaciteit zijn om het aantal deelnemers te kunnen laten verdubbelen? Misschien is Rotterdam/Nederland daar wel te klein voor en te geoptimaliseerd (lees: te weinig (ambulance)personeel).
Er is toch wel data voorhanden als het gaat om kritieke situaties bij zo'n marathon?
pi_214774582
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Als je het een echte stadsmarathon wilt behouden zul je iets moeten. Of je moet naar een Boston achtige oplossing toe moeten waarin je ver buiten de stad begint en in een lange "rechte" weg richting Rotterdam gaat.
Lijkt mij geen optie, rotterdam wil meestrijden om de wereldrecords. Dan mogen de start en de finish niet te ver uit elkaar liggen
pi_214774785
quote:
99s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 11:13 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Lijkt mij geen optie, rotterdam wil meestrijden om de wereldrecords. Dan mogen de start en de finish niet te ver uit elkaar liggen
Is dat een voorwaarde?

Anders zie ik t zo voor me: starten in Monster, via Hoek van Holland en dan 35km langs de Nieuwe Waterweg (met vaak wind mee) tot op de Coolsingel
pi_214775301
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 11:40 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Is dat een voorwaarde?

Anders zie ik t zo voor me: starten in Monster, via Hoek van Holland en dan 35km langs de Nieuwe Waterweg (met vaak wind mee) tot op de Coolsingel
Wat een slecht idee, de aantrekkingskracht van Rotterdam is toch juist dat het midden door de stad loopt met alle support van de Rotterdammers langs het hele parcours..
pi_214775302
quote:

[..]
Is dat een voorwaarde?
Ja, Start en finish mogen niet meer dan 50% van de wedstrijdafstand uit elkaar liggen.
Om te voorkomen dat je van A naar B met alleen wind in de rug of naar beneden kunt lopen en dit telt als een nieuw wereld record.

Het verliest natuurlijk wel zijn charme als je een marathon buiten de stadsgrenzen laat lopen.
Dat is eigenlijk ook een beetje het nadeel van Amsterdam. Het stuk langs de Amstel, is dan wel het oude olympische marathon parcours, maar ik vind er niet zo veel aan (om over het stuk daarna maar te zwijgen.. :X )
pi_214775378
quote:

[..]
Is dat een voorwaarde?

ja, ook mag de finish niet veel lager liggen qua hoogtemeters.
pi_214776065
Inschrijving Bruggenloop te Rotterdam (15km, 8 december) ook geopend.
pi_214776250
Rotterdam marathon heeft de aanvraag voor 30k lopers gedaan bij de gemeente. Je kunt je nu op een reservelijst inschrijven.
  Forum Admin donderdag 22 augustus 2024 @ 15:20:57 #294
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_214776347
Zouden ze cash nodig hebben? Slechte deal trouwens, voor 5 euro op een reservelijst komen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_214776467
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 15:20 schreef Pharkus het volgende:
Zouden ze cash nodig hebben? Slechte deal trouwens, voor 5 euro op een reservelijst komen.
Er is al 2,5 miljoen euro binnen.
pi_214776530
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 15:20 schreef Pharkus het volgende:
Rekenen ze daar ook nog geld voor? Mag toch hopen dat je dat dan wel terugkrijgt als het toch niet doorgaat en dat het anders verrekend wordt met je startnr?
  Forum Admin donderdag 22 augustus 2024 @ 16:10:21 #297
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_214776621
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 15:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Rekenen ze daar ook nog geld voor? Mag toch hopen dat je dat dan wel terugkrijgt als het toch niet doorgaat en dat het anders verrekend wordt met je startnr?
Verrekend met je startnummer als je ingeloot wordt, anders als korting op 3 andere voorjaars marathons. Geen geld terug zoals ik het las.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_214777687
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Rotterdam marathon heeft de aanvraag voor 30k lopers gedaan bij de gemeente. Je kunt je nu op een reservelijst inschrijven.
Lekker file lopen :D
pi_214783838
Volgend jaar 180 euro, kijken hoe snel het dan uitverkocht raakt.

Goede opmerkingen over het parcours trouwens, het Havenspoorpad moet er zeker uit wegens te smal.
pi_214783881
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:16 schreef Tracksmith het volgende:
het Havenspoorpad moet er zeker uit wegens te smal.
Mee eens, dat is echt zwaar klote.
pi_214783883
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')