abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juli 2024 @ 12:23:32 #26
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214382263
Vraag: weet iemand hier of je recreatief over de Oosterscheldekering mag hardlopen? Daar loopt een fietspad toch?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214382457
Dat kan gewoon, daar is inderdaad een vrijliggend fietspad. ^O^
pi_214382462
dubbel
pi_214382665
Nou even naar de fysio geweest voor m'n rug, heeft het een stuk losser kunnen krijgen maar nog niet helemaal dus even geduld. Dan maar deze week vast een rustweek inlassen en vanaf volgende week dan weer lekker kilometers vreten.
pi_214385395
Nou hardlopen met een verkoudheidje of misschien covidje was geen mega succes. :')
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 23 juli 2024 @ 19:24:49 #31
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_214385899
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 18:39 schreef Tjacka het volgende:
Nou hardlopen met een verkoudheidje of misschien covidje was geen mega succes. :')
Vertel mij wat… kost me al weken. Lijkt nu eindelijk redelijke verbetering in te komen
F means you're fucked
pi_214385941
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 19:24 schreef YUR het volgende:

[..]
Vertel mij wat… kost me al weken. Lijkt nu eindelijk redelijke verbetering in te komen
Ik was met 15 minuten weer thuis. De NEK-check niet goed toegepast, niet gelezen dat je met een kuchje ook thuis moet blijven. :@
Groot fan van User Wotte
pi_214386010
Ik heb afgelopen editie de Nijmeegse 4 daagse gelopen. Dit was dan ook een trainingsdoel van mij dit jaar. Echter, nu deze voorbij is merk ik dat ik eigenlijk toch al snel weer opzoek wil naar een nieuw doel. Ik speel met de gedachte van een marathon, echter, ik heb nooit (serieus) hardgelopen. Hoe lang zou ik erover doen om van 0 (al sport ik wel 5x per week) naar een marathon op te bouwen? Is dit fysiek veel zwaarder/anders dan de 4 daagse?
Andere (niet hardloopgerelateerde) leuke sportieve uitdagingen mogen ook als tips. Ben me nog een beetje aan het orienteren. Een Iron Man staat ook nog ooit op het lijstje, maar dat gaat nog wel even duren.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 19:56:09 #34
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_214386257
Ga eerst eens een 10k of halve marathon wedstrijd doen en kijk of je het leuk vindt.
pi_214386576
Hoe snel wil je 'm lopen? Het is maar 2 komma nogwat kilometer verder dan een vierdaagsedag, dus je zou 'm nu iig uit kunnen lopen :+
pi_214386766
Nou dat was weer een rondje flink door de plassen. Schoenen en sokken binnen 500m helemaal doorweekt. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_214387197
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 19:38 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb afgelopen editie de Nijmeegse 4 daagse gelopen. Dit was dan ook een trainingsdoel van mij dit jaar. Echter, nu deze voorbij is merk ik dat ik eigenlijk toch al snel weer opzoek wil naar een nieuw doel. Ik speel met de gedachte van een marathon, echter, ik heb nooit (serieus) hardgelopen. Hoe lang zou ik erover doen om van 0 (al sport ik wel 5x per week) naar een marathon op te bouwen? Is dit fysiek veel zwaarder/anders dan de 4 daagse?
Andere (niet hardloopgerelateerde) leuke sportieve uitdagingen mogen ook als tips. Ben me nog een beetje aan het orienteren. Een Iron Man staat ook nog ooit op het lijstje, maar dat gaat nog wel even duren.
Heb je een race in gedachten?
Bijna alle marathons zijn toch in het voorjaar of najaar. Najaar 2024 is te vroeg, maar voorjaar 2025 (april/mei) kan wel met voldoende motivatie en tijd en als je nu begint. Najaar 2025 als je het rustiger aan wilt doen met meer marge voor andere dingen.

Het zal sowieso impact hebben op je andere sporten (qua tijd en energie), meer dan vierdaagse-training lijkt me. Sowieso 3x per week hardlopen, waarvan 1x lang, liefst 4x of 5x na een tijdje.
pi_214388077
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 19:56 schreef Piperidine het volgende:
Ga eerst eens een 10k of halve marathon wedstrijd doen en kijk of je het leuk vindt.
Mee eens, hardlopen doet heel wat anders met je lichaam en kun je dus niet zo sec 1 op 1 vergelijken puur op afstand.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214388404
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 19:11 schreef Evangelion het volgende:
Vandaag Utrechtse Heuvelrug Trail gelopen (32k). Helemaal naar de gallemiezen, gadverdamme.
Dat is toch die run van Hilversum naar…Driebergen ofzo? Of was dit een race
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_214388491
Marathon is makkelijker btw, hoef je niet 4 dagen walgelijk vroeg op.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:09 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dat is toch die run van Hilversum naar…Driebergen ofzo? Of was dit een race
Ik liep van Rhenen naar Driebergen maar je hebt ook Driebergen naar Hilversum (of andersom) idd.
rhenen - https://www.mudsweattrails.nl/ns_utrechtse_heuvelrug_trail/
hilversum - https://www.mudsweattrails.nl/ns-verlengde-heuvelrug-trail/
pi_214390304
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:21 schreef Evangelion het volgende:
Marathon is makkelijker btw, hoef je niet 4 dagen walgelijk vroeg op.
[..]
Ik liep van Rhenen naar Driebergen maar je hebt ook Driebergen naar Hilversum (of andersom) idd.
rhenen - https://www.mudsweattrails.nl/ns_utrechtse_heuvelrug_trail/
hilversum - https://www.mudsweattrails.nl/ns-verlengde-heuvelrug-trail/
Ah ja die staat nog op mijn lijst een keer te doen. Moet dan wel met mn loopmaat wiens horloge zo’n route kan laden of zelf een ander horloge hebben. Lijkt me met smartphone te veel gedoe
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_214391891
Ik vind een halve marathon hardlopen meestal makkelijker dan een 20km wandelen eerlijk gezegd, puur omdat het korter duurt.
pi_214392125
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik vind een halve marathon hardlopen meestal makkelijker dan een 20km wandelen eerlijk gezegd, puur omdat het korter duurt.
Oke, maar dat is nu jij getraind bent in het hardlopen. Zonder specifieke training is voor de meeste mensen 21km hardlopen echt niet te doen, terwijl wandelen altijd wel lukt, hoogstens met wat blaren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_214392287
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Oke, maar dat is nu jij getraind bent in het hardlopen. Zonder specifieke training is voor de meeste mensen 21km hardlopen echt niet te doen, terwijl wandelen altijd wel lukt, hoogstens met wat blaren.
Idd. Misschien onderschat ik ‘t ook maar ik zie dan die Vierdaagse beelden en dan denk ik ja leuk, t kost gewoon veel tijd maar het is uiteindelijk gewoon wandelen. Als t moet lukt je dat morgen, afgezien van wellicht een blaar.
Terwijl ik nu niet morgen een marathon zou kunnen denk ik, dat kost echt training.
pi_214392320
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:55 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Idd. Misschien onderschat ik ‘t ook maar ik zie dan die Vierdaagse beelden en dan denk ik ja leuk, t kost gewoon veel tijd maar het is uiteindelijk gewoon wandelen. Als t moet lukt je dat morgen, afgezien van wellicht een blaar.
Terwijl ik nu niet morgen een marathon zou kunnen denk ik, dat kost echt training.
Mwa ook 40-50km wandelen vergt training om je lichaam te laten wennen aan die aanslag op je ledematen natuurlijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214392782
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mwa ook 40-50km wandelen vergt training om je lichaam te laten wennen aan die aanslag op je ledematen natuurlijk.
Als je het zonder spierpijn etc wilt doen wel, maar de kans op blessures is toch wel een stuk kleiner dan met hardlopen. Groot verschil is de schokbelasting, bij hardlopen is de impact bij het neerkomen 3x je lichaamsgewicht.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 24 juli 2024 @ 15:44:01 #47
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_214394591
Net paar Hoka Speedgoat 6 gekocht O+ Morgen met YUR even uitproberen.
pi_214394660
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:55 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Maar bij veel marathons is cut-off tijd tegenwoordig dermate ruim, dat dat ook wel moet lukken, je hoeft bij de meeste marathons tegenwoordig echt niet het hele stuk hard te lopen om binnen de tijd te finishen. Ik zou echt meer opkijken tegen volgende week een vierdaagse lopen, 4x 50km, dan wanneer ik dit weekend een marathon zou moeten doen met een cut-off van 6-7 uur. Of misschien zelfs een dag 50km op de vierdaagse, aangezien je dan voor 5 uur 's ochtends moet starten.
pi_214398482
Thanks allemaal voor de antwoorden. Ik ga er eens over nadenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')