Ik weet niet zo goed wat ik moet vinden als je 6-7 uur over een marathon doet. Tuurlijk is het een hele prestatie, maar ergens vind ik het raar dat je er zo lang over mag doen terwijl bij andere evenementen er echt wel een strakkere limiet ligt en echt wel grotendeels moet hardlopen om op tijd binnen te komen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar bij veel marathons is cut-off tijd tegenwoordig dermate ruim, dat dat ook wel moet lukken, je hoeft bij de meeste marathons tegenwoordig echt niet het hele stuk hard te lopen om binnen de tijd te finishen. Ik zou echt meer opkijken tegen volgende week een vierdaagse lopen, 4x 50km, dan wanneer ik dit weekend een marathon zou moeten doen met een cut-off van 6-7 uur. Of misschien zelfs een dag 50km op de vierdaagse, aangezien je dan voor 5 uur 's ochtends moet starten.
Met die cut off ben ik het helemaal eens. Dat wandelen slaat natuurlijk nergens op. Dan zou Sifan Hasan haar London marathon ook niet hebben gewonnen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:30 schreef Tracksmith het volgende:
Ik maak me misschien niet populair maar ik vind dat je een marathon echt gelopen hebt als je (behalve eventueel aan de drankposten) het hele eind hardgelopen hebt, zonder stukken te wandelen.
Zo ben ik zelf al 16 marathons gefinisht maar slechts 14 heb ik echt uitgelopen. De eerste en de twaalfde heb ik stukken gewandeld.
Een cut-off van 5,5 uur (7,7 km/uur) lijkt me dan ook ruim genoeg, mensen die trager aankomen hebben hele stukken gewandeld.
Als je gaat trainen voor een marathon wordt dat ook wel sneller.quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:47 schreef Nanuke het volgende:
Mijn duurlooptempo ligt nu (nog?) boven de 8min per kilometer, zelfs als ik dan 42 km hardloop kom ik niet binnen 5,5 uur aan.
Kwam je binnen met de cojona?quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:00 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Jaaa dat is heel gaaf. Ook aan te raden maar wel zwaar: rondje Brooklyn bridge - Manhatten bridge
Was er drie jaar geleden![]()
[ afbeelding ]
Hij heeft het echt over stukken wandelen. We kunnen bij Sifan toch niet echt spreken over stukken wandelen? Een klein stukje misschien, en een beetje rekken om de pijn eruit te krijgen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:40 schreef Remco het volgende:
[..]
Met die cut off ben ik het helemaal eens. Dat wandelen slaat natuurlijk nergens op. Dan zou Sifan Hasan haar London marathon ook niet hebben gewonnen.
We delen de liefde voor hardlopen, er zullen altijd mensen trager zijn en altijd mensen sneller. En ik voel een connectie met alle hardlopers.quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:47 schreef Nanuke het volgende:
Mijn duurlooptempo ligt nu (nog?) boven de 8min per kilometer, zelfs als ik dan 42 km hardloop kom ik niet binnen 5,5 uur aan.
Nog los van het feit dat ik dat ook niet van plan ben, waarom zou je het niet verstandig vinden?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 07:49 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
We delen de liefde voor hardlopen, er zullen altijd mensen trager zijn en altijd mensen sneller. En ik voel een connectie met alle hardlopers.
Dat gezegd zijnde vind ik wel dat mensen met een duurlooptempo van 8min/km zich niet aan een marathon moeten wagen. Dat is gewoon niet verstandig.
Maakt toch wel uit of je een maximale inspanning van pakweg 3,5 uur levert of van 6 uur. Die belasting is veel zwaarder. Gewoon omdat het veel langer duurt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:15 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Nog los van het feit dat ik dat ook niet van plan ben, waarom zou je het niet verstandig vinden?
True, de totale looptijd is dan ook slopend.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 07:49 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
We delen de liefde voor hardlopen, er zullen altijd mensen trager zijn en altijd mensen sneller. En ik voel een connectie met alle hardlopers.
Dat gezegd zijnde vind ik wel dat mensen met een duurlooptempo van 8min/km zich niet aan een marathon moeten wagen. Dat is gewoon niet verstandig.
Ik las eerst 8km/u... Dan zou de opkomst een stuk magerder worden...quote:Op zaterdag 27 juli 2024 07:49 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Zoveel verschil zit daar niet tussen, 8 min/km is 7,5 km/uquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik las eerst 8km/u... Dan zou de opkomst een stuk magerder worden...
Lekker bezig!!quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:15 schreef Serinde het volgende:
![]()
Ik heb de eerste voorzichtige hardloopstappen weer gemaakt. Eerst maar op de loopband om te kijken of het überhaupt lukte. Viel niet tegen! Ik doe nu couch to 5k want die heeft een fijne app voor de Apple Watch. Eerste les met 8x minuten lopen met 1,5 minuut wandelen gelukt![]()
Doel: 2x per week een rondje van een half uur / 35 minuten kunnen lopen (mijn historische tempo kennende zal ik dan op bijna 5 km uit kunnen komen)
Goed bezig!!!quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:15 schreef Serinde het volgende:
![]()
Ik heb de eerste voorzichtige hardloopstappen weer gemaakt. Eerst maar op de loopband om te kijken of het überhaupt lukte. Viel niet tegen! Ik doe nu couch to 5k want die heeft een fijne app voor de Apple Watch. Eerste les met 8x minuten lopen met 1,5 minuut wandelen gelukt![]()
Doel: 2x per week een rondje van een half uur / 35 minuten kunnen lopen (mijn historische tempo kennende zal ik dan op bijna 5 km uit kunnen komen)
Je hebt gelijk. Ik zat even verkeerd te rekenen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:37 schreef En1gma het volgende:
[..]
Zoveel verschil zit daar niet tussen, 8 min/km is 7,5 km/u
Ja we kwamen exact 2 dagen na het opheffen van inreisbeperkingen aanquote:Op vrijdag 26 juli 2024 23:57 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Kwam je binnen met de cojona?
MP runs zijn dan ook verzonnen door Satanquote:Op zaterdag 27 juli 2024 15:29 schreef valleilijn het volgende:
Vanochtend echt een kak loopje, 19km met 2x blokken op marathontempo. Kwam echt totaal niet in m'n ritme, waardeloos. Maar toch afgemaakt, stukje mentale training dan maar.
[..]
Ja we kwamen exact 2 dagen na het opheffen van inreisbeperkingen aan
Ik loop zelf als ik geen water mee hoef te nemen graag met een heupband. Past net wat meer in dan in de broekzak, maar lang niet zo warm en groot als een rugzakje. Ik heb een elastische heupband van de Decathlon die klein en smal lijkt maar waar naast mijn telefoon nog heel wat extra in past. En als ik de telefoon er niet in hoef, nog meer natuurlijk.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:07 schreef Evangelion het volgende:
2 weken tot Monschau (ultra)marathon.
Vrij genereus met drankposten (elke paar km), maar "alleen" water/energydrank/thee/fruit.
Dus moet denk ik alsnog een rugzak om want ik denk niet dat ik 56k met wat heuvels op alleen gels en fruit wil doen. Of wat repen in een broekzak, maar weet niet of dat blijft zitten.
Ik gebruik een flipbelt maar denk dat een reep daar wel geplet uitkomt.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik loop zelf als ik geen water mee hoef te nemen graag met een heupband. Past net wat meer in dan in de broekzak, maar lang niet zo warm en groot als een rugzakje. Ik heb een elastische heupband van de Decathlon die klein en smal lijkt maar waar naast mijn telefoon nog heel wat extra in past. En als ik de telefoon er niet in hoef, nog meer natuurlijk.
Wel fijn dat ze met zoveel drankposten staan!
Als ik per jaar circa 150x loop dan gaan er zeker 148 zoals jij hierboven beschrijft.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 15:29 schreef valleilijn het volgende:
Vanochtend echt een kak loopje. Kwam echt totaal niet in m'n ritme, waardeloos.
Hangt af van wat je mee hebt. Ik leef van ontbijtkoekrepen en fruit-gellies en die blijven beide prima in mijn heupband. Maar ik ben niet heel kritisch. Vorig jaar liep ik een 25k 70 obstakel ding (ruim 5 uur onderweg) en toen kon ik geen riem om of iets, dus heb ik de ontbijtkoek gewoon in m'n legging geproptquote:Op zondag 28 juli 2024 22:20 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik gebruik een flipbelt maar denk dat een reep daar wel geplet uitkomt.
Ik herinner me iig op 21km en 30km posten waar ook ontbijtkoek, banaan, zelfs dextro en winegums lagen.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:07 schreef Evangelion het volgende:
Vrij genereus met drankposten (elke paar km), maar "alleen" water/energydrank/thee/fruit.
Dus moet denk ik alsnog een rugzak om want ik denk niet dat ik 56k met wat heuvels op alleen gels en fruit wil doen. Of wat repen in een broekzak, maar weet niet of dat blijft zitten.
Moet je bij dat soort dingen niet uberhaupt allerlei verplichte items mee, zoals een warmtedeken? Of is het niet in de bergen?quote:Op zondag 28 juli 2024 22:07 schreef Evangelion het volgende:
Jij bent echt supergoed bezigquote:Op zondag 28 juli 2024 13:19 schreef GotC het volgende:
M’n eerste 10 km gelopen![]()
Zonder wandelen of andere (mentale) stops
Tempo goed aangepast naar de warmte, moest toch op een comfortabel tempo lopen (maar wie loopt er nou om 12 uur ‘s middags..). Blij!
Moet er niet aan denken, dan sta ik wel vroeg vroeg opquote:Op maandag 29 juli 2024 15:10 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb uiterst masochistisch een rondje gelopen bij 30 graden. Ging prima. Ik ben nu op het punt dat ik niet te enthousiast moet gaan worden waardoor ik mijn knieën te zwaar belast.
Ik vind mensen die om 7 uur gaan rennen bikkels.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:31 schreef Nijna het volgende:
[..]
Moet er niet aan denken, dan sta ik wel vroeg vroeg op. Bij 30 graden vind ik het te warm voor alles
, ik weet niet of ik je verstandig vind, maar ik vind je wel een bikkel
![]()
Ieder zijn ding, dat blijkt maar weerquote:Op maandag 29 juli 2024 15:45 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik vind mensen die om 7 uur gaan rennen bikkels.![]()
Ik hoop dat je met nieuwe zolen pijnvrij kan rennen! You got this
Ja lopen in vakantietijd is lastig, soms denk ik ook van was het maar gewoon voorjaar of najaar, dan kan ik gewoon lekker regelmatig m'n trainingen doenquote:Op maandag 29 juli 2024 12:05 schreef Nanuke het volgende:
Wat rot Nijna! En naar dat je zoveel last had TommyL0204, maar respect voor het uitlopen!
Het campingleven is lastig te combineren met hardlopen, dus ik loop maar kortere intensievere rondjes en dan hoop ik dat mijn lange duurlopen nog willen als ik eenmaal thuis het weer oppak. Moeilijk, moeilijk, opbouwen in de zomer. Zit erover te denken om de wedstrijd van september te skippen, en dan in de najaar/winter verder op te bouwen voor een halve marathon. Maar opgeven zit ook niet helemaal in me dus ik twijfel nog even. 10km gaat wel lukken nu, maar 16 voelt echt een stukje te ver.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |