quote:Op zondag 11 augustus 2024 11:25 schreef Evangelion het volgende:
9u is te vroeg voor mij (Parkrun).
Speaking of whichSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.KapoetWat een tempo!
Kijk ook of er parkruns zijn als je in het buitenland bent, zeker in het VK is er altijd wel eentje in de buurt, en geregeld kun je er gratis attracties mee in, Eden Project in Cornwall bijv (scheelt je £38 pp).quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:42 schreef kalinhos het volgende:
Zo. Traditiegetrouw ben ik wederom late to the party (ik had pas een iphone 2 jaar terug ofzo) maar ik heb vanmorgen het fenomeen ParkRun ervaren: dat is tof zeg5km in een park in de buurt (mits je in Rotterdam, Utrecht, Dordrecht, Den Haag of vergelijkbaar dorp woont), geen wedstrijd maar wel tijdsregistratie en om 09:30 heb je je beweging van de dag er al op zitten!
Mn eerste 5k was nu 20:06, goed tempo, maar uiteindelijk wil ik begin dec de marathon in 2:59:59 lopen dus ik moet nog wel wat rapper
Oh ik kan een halve of hele ook genietend lopen, dat deed ik ook in Las Vegas over The Strip. Er bestaat ook een marathon in Ieper, als herdenking van alle gevallenen in de eerste wereldoorlog. Is volgens mij ook best een mooie en op die manier denk je toch aan eenieder die het leven heeft gelaten voor vrede in de wereld. Vind ik mooi.quote:Op maandag 12 augustus 2024 22:06 schreef kalinhos het volgende:
Ja ik vind die dingen altijd wel interessant maar dan zou ik een wandeltocht mooier vinden denk ik. Hoe je t ook wendt of keert, met een (halve) marathon ben je toch vooral bezig met je eigen fysieke doen en laten en gaat t minder om waar je bent en wat daar gebeurd is.
Paar jaar terug had je in Rotterdam de brandgrensrun, vond ik ook vreemd.
Ja wow, ik kreeg echt Fomo bij al die mensen die in Parijs waren.. Zo dichtbij en zulke mooie spelen incl. prestaties van de Nederlanders, wanneer komt die kans nog?quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:35 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Het was waanzinnig. Sowieso om 11 dagen lang ondergedompeld te worden in heel veel sport. We hebben veel atletiek bezocht, waaronder de 100 m finale mannen, de 400 meter horden vrouwen en de 10000 m met Sifan. Verder ook zwemmen, volleybal, handboogschieten, de moderne pentathlon (het onderdeel laser run zou ik stiekem best zelf eens willen doen) en waterpolo. En we hadden nog wel meer willen zien. Het was een utopische bubble met alleen maar vriendelijkheid en positiviteit. Meer dan 200 landen deden mee en iedereen zat en liep gewoon door elkaar. Iedereen gunde elkaar ook de prestaties van "hun" sporters. Zou de wereld altijd maar zo zijn. Het was echt even een goed tegengif in een tijd met vooral haat en drek.
Kers op de taart was de Marathon Pour Tous. D'n @:wyccie en d'n @:Mr.B waren twee van de 200 Nederlanders die ingeloot waren om hetzelfde Olympische parkoers te lopen als de pro's. Het was warm, het was zwaar, maar de sfeer was waanzinnig. Het NOC*NSF had de amateurs al omarmd door meerdere trainingen te geven op Papendal. Ook kregen de deelnemers een Team NL-shirt. De volgende dag was er ook nog een huldiging bij de Nederlandse ambassade. De ambassadeur had zelf ook gelopen en wilde daarom iedereen uitnodigen. Ook partners mochten mee naar de thee in de tuin. De nieuwe minister-president was er als fanatiek marathonloper ook om de lopers toe te spreken.
Ik heb er zelf niks voor hoeven doen, maar heb wel de lusten gehad
Ik zie dat ze de halve marathon 2,5 uur eerder laten starten dan voorgaande jaren, dat gaat druk worden vooral op Stratumseind nu de hele en de halve marathon gaan overlappen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog 2 maanden tot Eindhoven, merk (door de trainingen) dat ik er steeds meer zin in begin te krijgen om weer eens aan zo'n groot evenement mee te doen (na Rotterdam 2022)
Ja grote kans dat er dan heel veel lopers samen gaan komen rond het punt van de Torenallee omstreeks 14:00u. Daar komen de marathon en halve marathon namelijk weer samen voor het laatste stuk richting Stratumseind.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:52 schreef En1gma het volgende:
[..]
Ik zie dat ze de halve marathon 2,5 uur eerder laten starten dan voorgaande jaren, dat gaat druk worden vooral op Stratumseind nu de hele en de halve marathon gaan overlappen.
Kan wel motiverend werken denk ik. Als je samenkomt en je ineens lopers opraapt (weliswaar van een andere afstand maargoed) en zelf nog door kan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:52 schreef En1gma het volgende:
[..]
Ik zie dat ze de halve marathon 2,5 uur eerder laten starten dan voorgaande jaren, dat gaat druk worden vooral op Stratumseind nu de hele en de halve marathon gaan overlappen.
Ik had de 10 km willen lopen (die was er ook), maar ik werd niet ingeloot. Dus dat was pech hebben. Maar ik heb enorm genoten. De 11 dagen dat we er waren zijn echt een herinnering voor het leven geworden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja wow, ik kreeg echt Fomo bij al die mensen die in Parijs waren.. Zo dichtbij en zulke mooie spelen incl. prestaties van de Nederlanders, wanneer komt die kans nog?
Ah ik dacht dat jij ook de marathon pour tous zou lopen, vroeg me al af of je had moeten uitstappen, maar de lusten en niet de lasten klinkt ook best oke gezien het zware parcours
De ambassadeurswoning ben ik ook geweest toen ik in Parijs woonde, heel mooi ja die tuin!
Fijn dat je nog steeds kunt blijven sporten :-)quote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga zaterdag mijn 3e trimester in en denk dat mijn voorlopig laatste keer dubbele cijfers (dus 10km of meer) wel geweest is. Op zich gaat het hardlopen meestal nog wel vrij goed, maar zeker in die warmte is het gewoon iets te lang en intensief, dus ik houd het nu meestal bij max 7-8km. Tenzij de VK zegt dat ik moet stoppen, maar vooralsnog voel ik me goed!
Ja, dat is wel een stuk strenger volgens mij. Ik dacht 12 weken niet hardlopen. Nu zijn er ook wel mensen die vroeger weer beginnen, maar je hebt wel gewoon een groot risico dat je dan blijvende schade riskeert.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:40 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Fijn dat je nog steeds kunt blijven sporten :-)
Staat er ook nog een tijd voor na de bevallingen wanneer je weer mag hardlopen?
Ja! Was heel jammer. Ook best jaloers op jullie. Ik heb ook de app gebruikt en al die challenges uitgevoerd voor die kleine kans om ook mee te worden ingeloot. Helaas pindakaas.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:14 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik had de 10 km willen lopen (die was er ook), maar ik werd niet ingeloot. Dus dat was pech hebben. Maar ik heb enorm genoten. De 11 dagen dat we er waren zijn echt een herinnering voor het leven geworden.
Veel verloskundigen houden idd 12 weken aan, maar ik zou zelf niet beginnen voordat je je bekken(bodem) hebt laten checken door een bekkenfysio. Te vroeg beginnen kan echt serieuze problemen opleveren op een later moment en hardlopen is te leuk om dat te riskeren (zegt zij die na 3,5 jaar nog steeds niet echt kan en durft te hardlopen).quote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:42 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een stuk strenger volgens mij. Ik dacht 12 weken niet hardlopen. Nu zijn er ook wel mensen die vroeger weer beginnen, maar je hebt wel gewoon een groot risico dat je dan blijvende schade riskeert.
De tijd of het tempo is totaal niet boeiend denk ik, het gaat om goud.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:14 schreef GwaiLow het volgende:
Al rijden er wel auto's en/of motoren voor haar waar ze de tijd op kan zien.
Volgens mij racen de meeste topatleten zonder op hun horloge te kijken, dat ding zit er denk ik meer voor de trainer achteraf of voor herstel/whoop scores. Ze racen sowieso veel meer op plek dan op een bepaalde tijd, tenzij je voor een limiet loopt. En in dat laatste geval zijn de marges vaak weer zo klein dat je beter niet op GPS kunt vertrouwen maar dat je tussentijden van de motor doorkrijgt.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:14 schreef GwaiLow het volgende:
Ik zat Sifan net weer eens terug te kijken, en ik had het idee dat ze zonder horloge liep. Dat is best bijzonder, toch? Waarschijnlijk doet ze dit altijd, maar het viel me net pas op. Volgens mij liepen de andere top dames wel met een horloge. Hassan moet natuurlijk gewoon achter de kop dames blijven tot de eindsprint. Ze maakt zich vast niet zo druk om het tempo. Al rijden er wel auto's en/of motoren voor haar waar ze de tijd op kan zien.
Ik knoop het in mijn oren! Vanochtend in ieder geval groen licht gekregen om lekker zoveel te blijven bewegen als ik wil, zolang het goed voeltquote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:42 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Veel verloskundigen houden idd 12 weken aan, maar ik zou zelf niet beginnen voordat je je bekken(bodem) hebt laten checken door een bekkenfysio. Te vroeg beginnen kan echt serieuze problemen opleveren op een later moment en hardlopen is te leuk om dat te riskeren (zegt zij die na 3,5 jaar nog steeds niet echt kan en durft te hardlopen).
Telefoon aan d'r bovenarm misschien?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:14 schreef GwaiLow het volgende:
Ik zat Sifan net weer eens terug te kijken, en ik had het idee dat ze zonder horloge liep. Dat is best bijzonder, toch? Waarschijnlijk doet ze dit altijd, maar het viel me net pas op. Volgens mij liepen de andere top dames wel met een horloge. Hassan moet natuurlijk gewoon achter de kop dames blijven tot de eindsprint. Ze maakt zich vast niet zo druk om het tempo. Al rijden er wel auto's en/of motoren voor haar waar ze de tijd op kan zien.
En strava dan?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De tijd of het tempo is totaal niet boeiend denk ik, het gaat om goud.
Het was ongelooflijk. Echt waar.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:43 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja! Was heel jammer. Ook best jaloers op jullie. Ik heb ook de app gebruikt en al die challenges uitgevoerd voor die kleine kans om ook mee te worden ingeloot. Helaas pindakaas.
We gaaf hoe jullie het beleefd hebben. Cool!
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik knoop het in mijn oren! Vanochtend in ieder geval groen licht gekregen om lekker zoveel te blijven bewegen als ik wil, zolang het goed voelt
Ze was haar horloge vergetenquote:
Ik hoop toch voor Sifan dat ze wel een meervoud daarvan opstrijkt aan sponsorcontracten etc. Je moet er ook 4 jaar lang je coach van betalen, trainingskampen etc, dan is echt een schijntjequote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:40 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ze was haar horloge vergeten![]()
( En als je er 76k (? 30 van olympisch comite en 46 van de internationale atletiek unie + eventuele sponsor bonussen) mee kan verdienen dan komt Strava op de tweede plek)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |