abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214696618
quote:
9s.gif Op zondag 11 augustus 2024 11:25 schreef Evangelion het volgende:
9u is te vroeg voor mij (Parkrun).

Speaking of which
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kapoet
_O_ Wat een tempo!
pi_214696636
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 19:42 schreef kalinhos het volgende:
Zo. Traditiegetrouw ben ik wederom late to the party (ik had pas een iphone 2 jaar terug ofzo) maar ik heb vanmorgen het fenomeen ParkRun ervaren: dat is tof zeg :o 5km in een park in de buurt (mits je in Rotterdam, Utrecht, Dordrecht, Den Haag of vergelijkbaar dorp woont), geen wedstrijd maar wel tijdsregistratie en om 09:30 heb je je beweging van de dag er al op zitten!

Mn eerste 5k was nu 20:06, goed tempo, maar uiteindelijk wil ik begin dec de marathon in 2:59:59 lopen dus ik moet nog wel wat rapper
Kijk ook of er parkruns zijn als je in het buitenland bent, zeker in het VK is er altijd wel eentje in de buurt, en geregeld kun je er gratis attracties mee in, Eden Project in Cornwall bijv (scheelt je £38 pp).
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:35:05 #189
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214698527
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 22:06 schreef kalinhos het volgende:
Ja ik vind die dingen altijd wel interessant maar dan zou ik een wandeltocht mooier vinden denk ik. Hoe je t ook wendt of keert, met een (halve) marathon ben je toch vooral bezig met je eigen fysieke doen en laten en gaat t minder om waar je bent en wat daar gebeurd is.

Paar jaar terug had je in Rotterdam de brandgrensrun, vond ik ook vreemd.
Oh ik kan een halve of hele ook genietend lopen, dat deed ik ook in Las Vegas over The Strip. Er bestaat ook een marathon in Ieper, als herdenking van alle gevallenen in de eerste wereldoorlog. Is volgens mij ook best een mooie en op die manier denk je toch aan eenieder die het leven heeft gelaten voor vrede in de wereld. Vind ik mooi.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214698631
Nog 2 maanden tot Eindhoven, merk (door de trainingen) dat ik er steeds meer zin in begin te krijgen om weer eens aan zo'n groot evenement mee te doen (na Rotterdam 2022) :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214699201
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:35 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Het was waanzinnig. Sowieso om 11 dagen lang ondergedompeld te worden in heel veel sport. We hebben veel atletiek bezocht, waaronder de 100 m finale mannen, de 400 meter horden vrouwen en de 10000 m met Sifan. Verder ook zwemmen, volleybal, handboogschieten, de moderne pentathlon (het onderdeel laser run zou ik stiekem best zelf eens willen doen) en waterpolo. En we hadden nog wel meer willen zien. Het was een utopische bubble met alleen maar vriendelijkheid en positiviteit. Meer dan 200 landen deden mee en iedereen zat en liep gewoon door elkaar. Iedereen gunde elkaar ook de prestaties van "hun" sporters. Zou de wereld altijd maar zo zijn. Het was echt even een goed tegengif in een tijd met vooral haat en drek.

Kers op de taart was de Marathon Pour Tous. D'n @:wyccie en d'n @:Mr.B waren twee van de 200 Nederlanders die ingeloot waren om hetzelfde Olympische parkoers te lopen als de pro's. Het was warm, het was zwaar, maar de sfeer was waanzinnig. Het NOC*NSF had de amateurs al omarmd door meerdere trainingen te geven op Papendal. Ook kregen de deelnemers een Team NL-shirt. De volgende dag was er ook nog een huldiging bij de Nederlandse ambassade. De ambassadeur had zelf ook gelopen en wilde daarom iedereen uitnodigen. Ook partners mochten mee naar de thee in de tuin. De nieuwe minister-president was er als fanatiek marathonloper ook om de lopers toe te spreken.

Ik heb er zelf niks voor hoeven doen, maar heb wel de lusten gehad ^O^
Ja wow, ik kreeg echt Fomo bij al die mensen die in Parijs waren.. Zo dichtbij en zulke mooie spelen incl. prestaties van de Nederlanders, wanneer komt die kans nog?
Ah ik dacht dat jij ook de marathon pour tous zou lopen, vroeg me al af of je had moeten uitstappen, maar de lusten en niet de lasten klinkt ook best oke gezien het zware parcours ;)
De ambassadeurswoning ben ik ook geweest toen ik in Parijs woonde, heel mooi ja die tuin!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_214700091
Qua spierpijn wel alsof ik een all-out marathon heb gelopen, misschien wel meer. Potverdikkie.

Ik begon de race met discomfort in mijn rechterquads (al een week of twee). En in plaats van dat dat erger is geworden, voelt dat nog hetzelfde als ervoor, maar zijn mijn linkerquads echt moker sore. :o

Gister ook voor het eerst spierpijn in mijn rug maar dat is nu wel weer weg.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:52:50 #193
426493 crew  PippenScottie
pi_214701501
Het is te warm. Ik kan prima tegen hitte, maar net in een rondje van 6 kilometer meer dan een liter vocht verloren.

Morgen stap ik op de boot naar Engeland. We gaan twee weken door Zuid Engeland toeren. Ik neem mijn hardloopschoenen wel me, maar we zijn nergens echt lang. Dat wordt een beetje behelpen dus.
My friends all drive horses
pi_214701762
Ik was ook helemaal kapot na 85 minuten hardlopen. Veel te warm. Tijd voor ijsblokhoofdbanden of ijsblokpetjes.

Ik ben inmiddels 6.000km onderweg. ^O^
pi_214701818
Ik ga vanavond pas na 21u hoor..
pi_214701977
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 08:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog 2 maanden tot Eindhoven, merk (door de trainingen) dat ik er steeds meer zin in begin te krijgen om weer eens aan zo'n groot evenement mee te doen (na Rotterdam 2022) :)
Ik zie dat ze de halve marathon 2,5 uur eerder laten starten dan voorgaande jaren, dat gaat druk worden vooral op Stratumseind nu de hele en de halve marathon gaan overlappen.
pi_214702171
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 14:52 schreef En1gma het volgende:

[..]
Ik zie dat ze de halve marathon 2,5 uur eerder laten starten dan voorgaande jaren, dat gaat druk worden vooral op Stratumseind nu de hele en de halve marathon gaan overlappen.
Ja grote kans dat er dan heel veel lopers samen gaan komen rond het punt van de Torenallee omstreeks 14:00u. Daar komen de marathon en halve marathon namelijk weer samen voor het laatste stuk richting Stratumseind.
pi_214702215
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 14:52 schreef En1gma het volgende:

[..]
Kan wel motiverend werken denk ik. Als je samenkomt en je ineens lopers opraapt (weliswaar van een andere afstand maargoed) en zelf nog door kan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_214706210
10 km gelopen. Lekker warm 8-) . Nu even afkoelen in de tuin! Ik vind dit toch zoveel fijner lopen dan donkere, koude, miezerige dagen :D
pi_214710836
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 09:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja wow, ik kreeg echt Fomo bij al die mensen die in Parijs waren.. Zo dichtbij en zulke mooie spelen incl. prestaties van de Nederlanders, wanneer komt die kans nog?
Ah ik dacht dat jij ook de marathon pour tous zou lopen, vroeg me al af of je had moeten uitstappen, maar de lusten en niet de lasten klinkt ook best oke gezien het zware parcours ;)
De ambassadeurswoning ben ik ook geweest toen ik in Parijs woonde, heel mooi ja die tuin!
Ik had de 10 km willen lopen (die was er ook), maar ik werd niet ingeloot. Dus dat was pech hebben. Maar ik heb enorm genoten. De 11 dagen dat we er waren zijn echt een herinnering voor het leven geworden.
pi_214712157
Ik ga zaterdag mijn 3e trimester in en denk dat mijn voorlopig laatste keer dubbele cijfers (dus 10km of meer) wel geweest is. Op zich gaat het hardlopen meestal nog wel vrij goed, maar zeker in die warmte is het gewoon iets te lang en intensief, dus ik houd het nu meestal bij max 7-8km. Tenzij de VK zegt dat ik moet stoppen, maar vooralsnog voel ik me goed!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_214712308
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 14:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga zaterdag mijn 3e trimester in en denk dat mijn voorlopig laatste keer dubbele cijfers (dus 10km of meer) wel geweest is. Op zich gaat het hardlopen meestal nog wel vrij goed, maar zeker in die warmte is het gewoon iets te lang en intensief, dus ik houd het nu meestal bij max 7-8km. Tenzij de VK zegt dat ik moet stoppen, maar vooralsnog voel ik me goed!
Fijn dat je nog steeds kunt blijven sporten :-)
Staat er ook nog een tijd voor na de bevallingen wanneer je weer mag hardlopen?
pi_214712318
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 14:40 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Fijn dat je nog steeds kunt blijven sporten :-)
Staat er ook nog een tijd voor na de bevallingen wanneer je weer mag hardlopen?
Ja, dat is wel een stuk strenger volgens mij. Ik dacht 12 weken niet hardlopen. Nu zijn er ook wel mensen die vroeger weer beginnen, maar je hebt wel gewoon een groot risico dat je dan blijvende schade riskeert.
pi_214713208
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 11:14 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Ik had de 10 km willen lopen (die was er ook), maar ik werd niet ingeloot. Dus dat was pech hebben. Maar ik heb enorm genoten. De 11 dagen dat we er waren zijn echt een herinnering voor het leven geworden.
Ja! Was heel jammer. Ook best jaloers op jullie. Ik heb ook de app gebruikt en al die challenges uitgevoerd voor die kleine kans om ook mee te worden ingeloot. Helaas pindakaas.

We gaaf hoe jullie het beleefd hebben. Cool!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_214713643
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 14:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja, dat is wel een stuk strenger volgens mij. Ik dacht 12 weken niet hardlopen. Nu zijn er ook wel mensen die vroeger weer beginnen, maar je hebt wel gewoon een groot risico dat je dan blijvende schade riskeert.
Veel verloskundigen houden idd 12 weken aan, maar ik zou zelf niet beginnen voordat je je bekken(bodem) hebt laten checken door een bekkenfysio. Te vroeg beginnen kan echt serieuze problemen opleveren op een later moment en hardlopen is te leuk om dat te riskeren (zegt zij die na 3,5 jaar nog steeds niet echt kan en durft te hardlopen).
  donderdag 15 augustus 2024 @ 00:14:21 #206
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_214717336
Ik zat Sifan net weer eens terug te kijken, en ik had het idee dat ze zonder horloge liep. Dat is best bijzonder, toch? Waarschijnlijk doet ze dit altijd, maar het viel me net pas op. Volgens mij liepen de andere top dames wel met een horloge. Hassan moet natuurlijk gewoon achter de kop dames blijven tot de eindsprint. Ze maakt zich vast niet zo druk om het tempo. Al rijden er wel auto's en/of motoren voor haar waar ze de tijd op kan zien.
pi_214718122
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 00:14 schreef GwaiLow het volgende:
Al rijden er wel auto's en/of motoren voor haar waar ze de tijd op kan zien.
De tijd of het tempo is totaal niet boeiend denk ik, het gaat om goud.
pi_214718334
Zo, weer terug van vakantie. Toch wel fijn dat de temperaturen hier iets draaglijker zijn dan de 30+ die ik vorige week had, dan schiet je hartslag al zo snel omhoog dat je eigenlijk geen fatsoenlijke training kan doen behalve gewoon wat joggen. Wel veel kilometers gemaakt en daar gaan we lekker mee door, met vandaag weer eens wat intervallen, gewoon in het Oosterpark met schaduw en drinkwater bij de hand :Y

Ook ingeschreven voor Egmond, hopen dat het dit jaar wel lukt.
pi_214718811
quote:
Ik zat Sifan net weer eens terug te kijken, en ik had het idee dat ze zonder horloge liep. Dat is best bijzonder, toch? Waarschijnlijk doet ze dit altijd, maar het viel me net pas op. Volgens mij liepen de andere top dames wel met een horloge. Hassan moet natuurlijk gewoon achter de kop dames blijven tot de eindsprint. Ze maakt zich vast niet zo druk om het tempo. Al rijden er wel auto's en/of motoren voor haar waar ze de tijd op kan zien.
Volgens mij racen de meeste topatleten zonder op hun horloge te kijken, dat ding zit er denk ik meer voor de trainer achteraf of voor herstel/whoop scores. Ze racen sowieso veel meer op plek dan op een bepaalde tijd, tenzij je voor een limiet loopt. En in dat laatste geval zijn de marges vaak weer zo klein dat je beter niet op GPS kunt vertrouwen maar dat je tussentijden van de motor doorkrijgt.
pi_214718819
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 17:42 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
Veel verloskundigen houden idd 12 weken aan, maar ik zou zelf niet beginnen voordat je je bekken(bodem) hebt laten checken door een bekkenfysio. Te vroeg beginnen kan echt serieuze problemen opleveren op een later moment en hardlopen is te leuk om dat te riskeren (zegt zij die na 3,5 jaar nog steeds niet echt kan en durft te hardlopen).
Ik knoop het in mijn oren! Vanochtend in ieder geval groen licht gekregen om lekker zoveel te blijven bewegen als ik wil, zolang het goed voelt :)
pi_214719187
Ik heb deze week even niet zo'n succesvol weekje. Vorige week ondanks dat ik net terug was van een intensieve vakantie gewoon 40 km gemaakt plus wat krachttraining en wat fietskilometers, maar deze week lijkt mijn energie echt weg :(

Maandag wel lekker gelopen en kracht gedaan, dinsdag krom van de spierpijn, gisteren nog steeds stijf en brak dus alleen een ronde lekker gefietst. Zaterdag staat er ook een flinke fietstocht op de planning, dus de loopkilometers gaan niet echt wat worden deze week. Ach ja. Dat is dan maar zo. Misschien had ik vorige week toch rustiger aan moeten doen.

@valleilijn welkom terug, fijn dat het lopen lekker gaat
@La_Tramposa goed nieuws!
pi_214721432
quote:
Telefoon aan d'r bovenarm misschien? :s)

Jepchirchir ook geen horloge.

Obiri krijgt na de finish een vlag uitgereikt, daar mag je het dan meedoen na 42.195. :')
pi_214721811
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De tijd of het tempo is totaal niet boeiend denk ik, het gaat om goud.
En strava dan?
pi_214725766
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:43 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Ja! Was heel jammer. Ook best jaloers op jullie. Ik heb ook de app gebruikt en al die challenges uitgevoerd voor die kleine kans om ook mee te worden ingeloot. Helaas pindakaas.

We gaaf hoe jullie het beleefd hebben. Cool!
Het was ongelooflijk. Echt waar.
pi_214725789
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik knoop het in mijn oren! Vanochtend in ieder geval groen licht gekregen om lekker zoveel te blijven bewegen als ik wil, zolang het goed voelt :)
^O^
Na de geboorte zal je het waarschijnlijk toch een tijdje erg druk hebben met een andere topsport: het hebben van een compleet veranderd leven ;)
pi_214727543
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 17:38 schreef Evangelion het volgende:

[..]
En strava dan?
Ze was haar horloge vergeten ;)

( En als je er 76k (? 30 van olympisch comite en 46 van de internationale atletiek unie + eventuele sponsor bonussen) mee kan verdienen dan komt Strava op de tweede plek)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_214727830
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 01:40 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Ze was haar horloge vergeten ;)

( En als je er 76k (? 30 van olympisch comite en 46 van de internationale atletiek unie + eventuele sponsor bonussen) mee kan verdienen dan komt Strava op de tweede plek)
Ik hoop toch voor Sifan dat ze wel een meervoud daarvan opstrijkt aan sponsorcontracten etc. Je moet er ook 4 jaar lang je coach van betalen, trainingskampen etc, dan is echt een schijntje ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')