abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:32:06 #251
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214761738
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:14 schreef En1gma het volgende:

[..]
Die fastest marathon lijkt me nog best moeilijk te lopen, constant gemiddeld 4,6% afdalen.
Je doet je achillespezen en kuiten wel geweld aan, maar toch O+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214761768
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:47 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Alle grote sportevenementen zijn toch duur? En als het in een grote stad is betaal je ook nog eens een premium.

Ik snap de ophef niet helemaal eigenlijk
nja in 2018 was het nog 65-75 euro ofzo. Tis niet dat alle kosten en je salaris in 6 jaar tijd ook verdubbeld is he.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_214761777
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Je doet je achillespezen en kuiten wel geweld aan, maar toch O+
Hij kan ook in tegengestelde richting, 50km in totaal: https://sierranevada.es/e(...)acional-pico-veleta/
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:47:19 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214761854
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:37 schreef En1gma het volgende:

[..]
Hij kan ook in tegengestelde richting, 50km in totaal: https://sierranevada.es/e(...)acional-pico-veleta/
Gelukkig ook 11, dat lijkt me al slopend.
Vroegr waren er nog wel eens hardloopevenementen over de afsluitdijk en de Dijk Enkhuizen-Lelystad. Die lijken ook niet meer te bestaan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:47:47 #255
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_214761861
Tamelijk belachelijke vertoning. Een vriend van mij zat in een lange meeting en heeft dus de inschrijving gemist. Wat een onzin, en natuurlijk komt het wel goed als hij echt zijn kaartje wil wegens uitvallers maar dit is gewoon flauw.

Ik heb wel een kaartje, gelukkig. Wel 140 euro, pfoe wat een prijs. Ik was twee jaar terug de helft kwijt dacht ik, en die inschrijving was ook veel later.
Makkelijk eerste
pi_214761990
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:36 schreef kalinhos het volgende:

[..]
nja in 2018 was het nog 65-75 euro ofzo. Tis niet dat alle kosten en je salaris in 6 jaar tijd ook verdubbeld is he.
Ik vind een bedrag van 87,50 voor dat jaar. Tel de bekende inflatie getallen erbij op (+ alle omhooggeschoten kosten als leges+vergunningen+extra regels i.z. veiligheid) en je komt al een goed richting in de 120

Ik vind het ook veel geld hoor, maar is het niet voornamelijk emotie?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:12:52 #257
474254 GurneyIsBestOke
pi_214762060
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 16:03 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Ik vind een bedrag van 87,50 voor dat jaar. Tel de bekende inflatie getallen erbij op (+ alle omhooggeschoten kosten als leges+vergunningen+extra regels i.z. veiligheid) en je komt al een goed richting in de 120

Ik vind het ook veel geld hoor, maar is het niet voornamelijk emotie?
Het is vooral ten opzichte van vorige twee jaar heel erg gestegen. Ik zie nu 97,50 staan voor 2022.
Makkelijk eerste
pi_214762305
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:47 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Alle grote sportevenementen zijn toch duur? En als het in een grote stad is betaal je ook nog eens een premium.

Ik snap de ophef niet helemaal eigenlijk
Amsterdam was geloof ik ook al 120 euro dit jaar.

Maar grootste 'moeite" die ik heb met Rotterdam is de organisator. Dat is namelijk een commercieel bedrijf met een winstoogmerk.

Maar geen probleem verder, aangezien het binnen 2,5 uur is uitverkocht was er animo genoeg. Kies ik wel een andere marathon.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 21 augustus 2024 @ 08:31:50 #259
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214765961
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 16:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Amsterdam was geloof ik ook al 120 euro dit jaar.

Maar grootste 'moeite" die ik heb met Rotterdam is de organisator. Dat is namelijk een commercieel bedrijf met een winstoogmerk.

Maar geen probleem verder, aangezien het binnen 2,5 uur is uitverkocht was er animo genoeg. Kies ik wel een andere marathon.
Golazo gaat over meer evenementen, volgens mij ook onze Eindhoven marathon. Die loop ik eigenlijk alleen nog via mijn Eindhovense bedrijf, dan betaal ik maar 30,- voor de inschrijving.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 09:32:53 #260
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214766256
Over Marathon Rotterdam:
quote:
Uitbreiding
Directeur van de NN Marathon Rotterdam Wilbert Lek zegt dat hij het bijna niet kan bevatten dat de marathon zo snel uitverkocht was. Hij is in gesprek met de gemeente Rotterdam en betrokken diensten om meer hardlopers aan de wedstrijd mee te laten doen.
Bron: Nos.nl
pi_214766311
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 08:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Golazo gaat over meer evenementen, volgens mij ook onze Eindhoven marathon. Die loop ik eigenlijk alleen nog via mijn Eindhovense bedrijf, dan betaal ik maar 30,- voor de inschrijving.
Ik heb een mooi alternatief gevonden voor 13 april: https://europeanrunningchampionships.com/nl/
Organisator: Golazo :D

quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:32 schreef SEMTEX het volgende:
Over Marathon Rotterdam:
[..]
Ik heb het flauwe vermoeden dat er heel wat startbewijzen opgekocht zijn door tussenhandelaren. Misschien kunnen ze in Rotterdam beter gaan nadenken over een lotingsysteem als er zoveel animo is.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 09:45:42 #262
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214766342
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Ik heb een mooi alternatief gevonden voor 13 april: https://europeanrunningchampionships.com/nl/
Organisator: Golazo :D
[..]
Ik heb het flauwe vermoeden dat er heel wat startbewijzen opgekocht zijn door tussenhandelaren. Misschien kunnen ze in Rotterdam beter gaan nadenken over een lotingsysteem als er zoveel animo is.
Ja, zag op FB al dat ze nu voor 270,- op Marktplaats staan ;(
pi_214766500
Weet iemand of er ergens een lijst bestaat van alle hardloopschoenen die een merk ooit gemaakt heeft? Dus bijvoorbeeld alles van Saucony, Adidas met jaartallen erbij. Er zal toch wel iemand zijn die dat netjes verzameld heeft?
pi_214766608
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:13 schreef Zwabberhark het volgende:
Weet iemand of er ergens een lijst bestaat van alle hardloopschoenen die een merk ooit gemaakt heeft? Dus bijvoorbeeld alles van Saucony, Adidas met jaartallen erbij. Er zal toch wel iemand zijn die dat netjes verzameld heeft?
Alle schoenen heb ik nog niet kunnen vinden. Er zijn wel sites die een hoop reviews doen en daar dan een aantal hebben. Vroeger had je wel een site die alle karakteristieken op een rijtje had, maar die is volgens mij uit de lucht gehaald helaas

https://www.solereview.com/list-of-performance-reviews/
https://www.runningshoesguru.com/reviews/
pi_214767344
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:45 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja, zag op FB al dat ze nu voor 270,- op Marktplaats staan ;(
Het is nog erger. Verder niet heel veel advertenties met een startbod.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:38:27 #266
474254 GurneyIsBestOke
pi_214767417
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Vanaf het moment dat je loting gaat invoeren is het al helemaal gedaan met de vrijblijvendheid. Dan maak je een startbewijs nog waardevoller en krijg je nog meer scalpers die de boel verzieken. De drempel om mee te doen aan een loting ligt lager dan direct een ticket kopen, namelijk.

Ik zou gewoon werken met een voorinschrijving tot een bepaalde datum. Dat ene extra stapje geeft de mensen die echt graag willen meer kans maar houdt het laagdrempelig genoeg dat iedereen mee kan doen.
Makkelijk eerste
pi_214767419
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:26 schreef core2duo het volgende:

[..]
Uberhaupt al die moeite doen als opkoper voor een paar tientjes winst
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_214767669
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Vanaf het moment dat je loting gaat invoeren is het al helemaal gedaan met de vrijblijvendheid. Dan maak je een startbewijs nog waardevoller en krijg je nog meer scalpers die de boel verzieken. De drempel om mee te doen aan een loting ligt lager dan direct een ticket kopen, namelijk.

Ik zou gewoon werken met een voorinschrijving tot een bepaalde datum. Dat ene extra stapje geeft de mensen die echt graag willen meer kans maar houdt het laagdrempelig genoeg dat iedereen mee kan doen.
Nee niet mee eens.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld de loting voor Berlijn, moet je al, al je gegevens inclusief betaalmiddel opgeven. Zodra je wordt ingeloot wordt je ook belast. Voor een New York idem dito. Juist het invoeren van een loting voorkomt scalpers. Want je kunt per persoon maar 1 keer mee loten.

Zoals een Rotterdam het nu heeft opgezet houdt niets mij tegen 100 kaartjes te kopen. Nouja.. mijn bankrekening misschien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 21-08-2024 13:28:03 ]
pi_214768076
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:26 schreef core2duo het volgende:

[..]
Lol dat hoogste bod _O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:27:01 #270
474254 GurneyIsBestOke
pi_214768241
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Nee niet mee eens.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld de loting voor Berlijn, moet je al, al je gegevens inclusief betaalmiddel opgeven. Zodra je wordt ingeloot wordt je ook belast. Voor een New York idem dito. Juist het invoeren van een loting voorkomt scalpers. Want je kunt per persoon maar 1 keer mee loten.

Zoals een Rotterdam het nu heeft opgezet houdt niets mij tegen 100 kaartjes te kopen. Nouja.. mijn bankrekening misschien.
De opzet van nu is ook niet goed, maar ik denk dat een loting dat dus niet beter gaat maken. Want zodra er sprake is van een loting is het ticket eigenlijk meer waard dan de kostprijs, en dat zal scalpers nog steeds aantrekken. Terwijl de charme van het evenement voor mij toch is dat iedere Rotterdammer of Nederlander die echt wil kan mee doen.

Een (persoonsgebonden) voorinschrijving kan hier wellicht al het verschil maken zonder dat je het evenement te exclusief maakt.
Makkelijk eerste
pi_214768361
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Een (persoonsgebonden) voorinschrijving kan hier wellicht al het verschil maken zonder dat je het evenement te exclusief maakt.
Dat icm alleen overdracht van nummers (incl gelimiteerde betalingen) via een eigen systeem. En legitimeren bij het ophalen.

Dan is er geen winst te behalen.

(maar heel cru; wat is de noodzaak voor de organisatie? Gisteren is er in 2.5 uur hetzelfde getal aan miljoenen op de rekening verschenen)
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:45:20 #272
474254 GurneyIsBestOke
pi_214768377
quote:
99s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:42 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Dat icm alleen overdracht van nummers (incl gelimiteerde betalingen) via een eigen systeem. En legitimeren bij het ophalen.

Dan is er geen winst te behalen.

(maar heel cru; wat is de noodzaak voor de organisatie? Gisteren is er in 2.5 uur hetzelfde getal aan miljoenen op de rekening verschenen)
Daarom vind ik het ook doodzonde dat een dergelijk evenement wordt uitbesteed aan een organisatie die gewoon zo veel mogelijk centjes eraan wil verdienen :{
Makkelijk eerste
pi_214768901
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Daarom vind ik het ook doodzonde dat een dergelijk evenement wordt uitbesteed aan een organisatie die gewoon zo veel mogelijk centjes eraan wil verdienen :{
Mwa, diezelfde organisatie zorgt er ook voor dat het allemaal tot in de puntjes geregeld is. Rotterdam moet gewoon groeien als evenement. Ga eens echt richting 30k inschrijvingen in de komende jaren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214769572
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mwa, diezelfde organisatie zorgt er ook voor dat het allemaal tot in de puntjes geregeld is. Rotterdam moet gewoon groeien als evenement. Ga eens echt richting 30k inschrijvingen in de komende jaren.
Je gaat naar een situatie dat een groep die start aan de andere kant mensen weer de brug op ziet komen :o

Geen idee of het praktisch kan natuurlijk, maar kan me voorstellen dat ze vrij cruciale verbindingen (zoals Laan op Zuid, oprit A16, ) ook niet heel de dag eruit willen gooien.
pi_214769645
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:32 schreef SEMTEX het volgende:
Over Marathon Rotterdam:
[..]
Tijd voor een vierjaarlijkse (januari, april, september, november) marathon van Rotterdam waar je maximaal aan een per jaar mee mag doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')