Klinkt als de ballenbak van de Ikea.quote:
Een mooi verhaal vooral.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:54 schreef Chivaz het volgende:
ik denk ook niet dat hij het ook letterlijk meent. Mensen onthoofden is niet echt iets waar de christelijke gemeenschap bekend om staat. Bij de moslims is dit helaas een ander verhaal,
Dit kan nu al echt niet meer, laat staan de komende 4 jaar.quote:Op donderdag 11 juli 2024 23:53 schreef Dutch_view het volgende:
Zelensky Putin noemen![]()
[ x ]
Dit kan gewoon niet meer
Een verspreking die hij onmiddelijk zelf verbetert. Nou erg hoor!quote:Op donderdag 11 juli 2024 23:53 schreef Dutch_view het volgende:
[ x ]
Dit kan gewoon niet meer
Dit is geen verspreking meer maar een kapitale blunder. Zelfs jij als Bidens cheerleader moet dit nu toch wel inzien dat dit niet meer kan.quote:Op donderdag 11 juli 2024 23:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Een verspreking die hij onmiddelijk zelf verbetert. Nou erg hoor!
Wat denk je dat Scholz anders gaat zeggen over de zittende president van de VS. Dat het een incapabele oude man is en het nu echt niet meer kan? Zelfs al denkt hij dat, dan gaat ie dat nooit publiekelijk vertellen.quote:
Oh ja natuurlijk maar op die manier kan je alles uitleggen ten nadele van Biden. Het kan ook gewoon zijn ervaring zijn. Denk je nou echt dat mensen om Biden heen hem door laten gaan als er mentaal echt iets mis is naast ouderdomsverschijnselen? Denk je echt dat zijn eigen arts liegt over Biden's mentale staat?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat denk je dat Scholz anders gaat zeggen over de zittende president van de VS. Dat het een incapabele oude man is en het nu echt niet meer kan? Zelfs al denkt hij dat, dan gaat ie dat nooit publiekelijk vertellen.
Het is een nogal desastreuze verspreking en de timing telt ook mee. Druppel die de emmer doet overlopen enzo.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:21 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Meh, dat is gewoon een verspreking die hij meteen corrigeert, meer niet. Ik vind ook dat hij vervangen moet worden maar mensen pakken op dit soort dingen is een beetje goedkoop.
Trump (bekend van "Tim Apple") haalde Nikki Haley en Nancy Pelosi door elkaar en had het niet eens door.
En er is dan ook niemand die niet liever een jongere kandidaat had gezien als er ook maar enig idee was dat die het beter zou doen dan Biden. Biden zelf zou onmiddelijk opstappen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:21 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Meh, dat is gewoon een verspreking die hij meteen corrigeert, meer niet. Ik vind ook dat hij vervangen moet worden maar mensen pakken op dit soort dingen is een beetje goedkoop.
Trump (bekend van "Tim Apple") haalde Nikki Haley en Nancy Pelosi door elkaar en had het niet eens door.
Nonsens. Mensen verspreken zich, oude mensen verspreken zich vaker.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is een nogal desastreuze verspreking en de timing telt ook mee. Druppel die de emmer doet overlopen enzo.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 23:53 schreef Dutch_view het volgende:
[ x ]
Dit kan gewoon niet meer
Precies. Biden staat ook zijn hele lange politieke carriere bekend om zijn vele versprekingen, ook door zijn stotterprobleem waardoor hij snel praat en over woorden dreigt te struikelen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:26 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Het helpt z'n zaak niet bepaald nee, daar ben ik het wel mee eens. Hij kan zich bij de persconferentie straks ook geen minder dan perfecte prestatie veroorloven. Maar op zichzelf staand vind ik het gewoon een beetje lullig, die gaffes had hij jaren geleden al.
Is Biden nog steeds verkouden?quote:
Mijn opa was in zijn jongere jaren ook niet zo'n ster op de weg. Blij toe dat hij, naarmate hij echt oud begon te worden, zijn autosleutels een paar jaar geleden werden afgepakt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Precies. Biden staat ook zijn hele lange politieke carriere bekend om zijn vele versprekingen, ook door zijn stotterprobleem waardoor hij snel praat en over woorden dreigt te struikelen.
Maak je geen zorgen, Biden heeft een chauffeur.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:34 schreef Rnie het volgende:
[..]
Mijn opa was in zijn jongere jaren ook niet zo'n ster op de weg. Blij toe dat hij, naarmate hij echt oud begon te worden, zijn autosleutels een paar jaar geleden werden afgepakt.
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, Biden heeft een chauffeur.
Gelukkig is deze Biden maar een kloon, en wordt Amerika stiekem geregeerd door een schaduwregering van Obama en de Deep State. Dit alles is maar een afleiding!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ah dat verklaart wel veel ja.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:52 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Gelukkig is deze Biden maar een kloon, en wordt Amerika stiekem geregeerd door een schaduwregering van Obama en de Deep State. Dit alles is maar een afleiding!
Die chauffeur neemt geen beslissingen en rijdt zo goed mogelijk op de aangegeven koers.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het land besturen vereist dan ook heel wat andere capaciteiten dan een auto besturen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die chauffeur neemt geen beslissingen en rijdt zo goed mogelijk op de aangegeven koers.
Maar goed we gaan strax kijken of Biden zonder TomTom zijn weg kan vervolgen.
Een golfkarretje redt ie net.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het land besturen vereist dan ook heel wat andere capaciteiten dan een auto besturen.
Kan Trump eik autorijden? Volgens mij niet. Maar goed die kan ook geen land besturen![]()
Wedden van wel?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:13 schreef Kijkertje het volgende:
Kan Trump eik autorijden? Volgens mij niet.
Volgens geruchten (MSNBC) is er achter de schermen al een gevecht aan de gang over Biden's vervanging tussen voor- en tegenstanders van Kamala Harris.quote:
Hij zit nu nog aan de teleprompter he!quote:
De persco is nav van de NAVO-top.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:35 schreef Perrin het volgende:
Beetje veel interne politiek maar vooruit. Ik begrijp wat ie zegt.
Ja dan verwacht ik meer NAVO-zaken dan interne Amerikaanse politiek.quote:
quote:
Ja dat is de sleutel!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:42 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Slim, met Trump als VP heeft hij zeker die Republikeinse stem in z'n zak.
Ja bestwel. Zielig dat een land als de VS niks beters te bieden heeft dan deze twee, zielig voor Biden persoonlijk. Zielig voor de toekomst van de VS en daarvan afgeleid, de onze.quote:
En dan zou ie nog 4 jaar moeten.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik kan me ook voorstellen dat al deze druk ook invloed erop heeft dat hij nu meer versprekingen maakt. Ik denk ook niet dat hij niks meer kan. Maar het is gewoon niet meer goed genoeg om presidentskandidaat te zijn in Amerika.
Nou niet per se. Hij moet vooral de verkiezingen winnen. Daarna kan Kamala Harris het altijd nog overnemen.quote:
Als dat het idee is dan vind ik dat ze zich ook zelf verkiesbaar moet stellen. Via de achterdeur binnenglippen is niet erg netjes. Sommigen zouden dat kiezersbedrog noemen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nou niet per se. Hij moet vooral de verkiezingen winnen. Daarna kan Kamala Harris het altijd nog overnemen.
Het is niet netjes naar de stemmers maar toch ook niet naar haar. Daarbij als kiezers op die constructie zouden stemmen, kun je net zo goed Harris naar voren schuiven. Welke stemmer stemt nou weer op Biden maar niet op Harris als al duidelijk is dat Harris het overneemt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als dat het idee is dan vind ik dat ze zich ook zelf verkiesbaar moet stellen. Via de achterdeur binnenglippen is niet erg netjes. Sommigen zouden dat kiezersbedrog noemen.
Ja mee eens. Op die verspreking na waar hij Harris Trump noemdequote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:50 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Tot nu toe is deze persco helemaal niet belabberd eigenlijk. Het probleem is dat de context van dat debat nu voor altijd boven hem blijft hangen als het zwaard van Damocles.
De inhoud van het debat was voor het grootste gedeelte ook niet belabberd. De uitvoering daarentegen ...quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:50 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Tot nu toe is deze persco helemaal niet belabberd eigenlijk. Het probleem is dat de context van dat debat nu voor altijd boven hem blijft hangen als het zwaard van Damocles.
Dat is dan ook het hele probleem met deze toestand. Er is nergens anders meer aandacht voor en dat gaat nog veel langer het geval zijn als er van kandidaat gewisseld gaat worden.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:56 schreef Perrin het volgende:
Maar wat heeft de NAVO-top nu opgeleverd, of boeit dat niemand behalve mij?
Nee dat gaat nog veel meer het geval zijn zolang Biden de situatie door laat gaan. Als alle democraten de keus bij hem leggen moet hij blijkbaar de knoop doorhakken om te stoppen. Dit is ook precies waarom mensen zeggen dat hij niet meer kan winnen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 02:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is dan ook het hele probleem met deze toestand. Er is nergens anders meer aandacht voor en dat gaat nog veel langer het geval zijn als er van kandidaat gewisseld gaat worden.
[ x ]
Hij is ook nooit een goed spreker geweest door zijn stotterprobleem.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 02:17 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Conclusie: Biden kent z'n shit, maar is geen begenadigd spreker. Weer wat geleerd.
Ha ja heb ik ook gezien! Wilde dat fragment nog posten maar kon het nergens vindenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 02:51 schreef OMG het volgende:
Maar zoals David Jolly eerder al stelde, het maakt geen zak uit wat een willekeurige Dem ervan vind. Er is gestemd, hij heeft de meeste delegates.
Hij oogt niet oud. Hij IS oud.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 02:24 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij is ook nooit een goed spreker geweest door zijn stotterprobleem.
Maar hij heeft een shitload aan wetgeving erdoor weten te krijgen (ondanks de continue tegenwerking van de Republikeinen), De NAVO weer herenigd, de economie weer op de rails gekregen etc etc.
Maar hij oogt zo oud![]()
Waarom denk jij dat Pelosi Biden is afgevallen? In een interview werd er rechtsstreeks gevraagd of ze hem support. Haar antwoord, het is zijn keuze of hij wil runnen. Oftewel ze ontwijkt de vraag dat is een nee. Waarom denk je dat Pelosi na weet ik veel 30 jaar met de man samengewerkt heeft hem laat vallen. Denk je dat zij de stakes niet begrijpt? Denk je dat zij on de way out nog een schop na wil geven ofzo?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 02:51 schreef OMG het volgende:
Maar zoals David Jolly eerder al stelde, het maakt geen zak uit wat een willekeurige Dem ervan vind. Er is gestemd, hij heeft de meeste delegates.
Ah de democraten moeten niet aan democratie doen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 02:51 schreef OMG het volgende:
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 02:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ha ja heb ik ook gezien! Wilde dat fragment nog posten maar kon het nergens vinden
En Biden heeft duidelijk gezegd dat hij opstapt als aangetoond kan worden dat hij geen kans maakt te winnen.
Ah is inmiddels beschikbaarquote:
Hoe toon je zoiets aan?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 02:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En Biden heeft duidelijk gezegd dat hij opstapt als aangetoond kan worden dat hij geen kans maakt te winnen.
Nee de peilingen over een wat langere tijd kunnen een heleboel zeggen: is er een dalende lijn, wordt het verschil met Trump groter. Maar tot nu toe zit Biden in de peilingen nog steeds binnen de zekerheidsmarge (op een enkele na) en blijkt het debat weinig invloed te hebben gehad. Die trend neemt Biden echt wel serieus.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hoe toon je zoiets aan?
Als peilingen heel slecht zijn, kun je zeggen: het zijn maar peilingen. Kijk naar de peilingen voor Obama in 2012, en de peilingen voor Trump in 2016.
Het enige moment dat kan worden aangetoond dat hij geen kans meer maakt om te winnen is in de 'verkiezingsnacht', als de uitslagen bekend worden. En daar valt niets meer aan te doen. (Hoewel tegenstander Trump over dergelijke zaken heel anders denkt.)
Van wat ik de laatste weken heb begrepen is het enige signaal dat Biden serieus wenst te nemen afkomstig dient te zijn van 'the Lord Almighty'.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee de peilingen over een wat langere tijd kunnen een heleboel zeggen: is er een dalende lijn, wordt het verschil met Trump groter. Maar tot nu toe zit Biden in de peilingen nog steeds binnen de zekerheidsmarge (op een enkele na) en blijkt het debat weinig invloed te hebben gehad. Die trend neemt Biden echt wel serieus.
Daar zouden de Republikeinen toch blij mee moeten zijn maar ik denk niet dat hij dat echt serieus bedoelde.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Van wat ik de laatste weken heb begrepen is het enige signaal dat Biden serieus wenst te nemen afkomstig dient te zijn van 'the Lord Almighty'.
“If the Lord Almighty came down and said, ‘Joe, get out of the race,’ I’d get out of the race. The Lord Almighty’s not coming down.”quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:18 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar zouden de Republikeinen toch blij mee moeten zijn maar ik denk niet dat hij dat echt serieus bedoelde.
Ergens eerder in dat interview maakt Biden duidelijk dat hij ervan overtuigd is dat hij gaat winnen. De vraag die daarna gesteld wordt moet je in die context zien.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:26 schreef Toby56 het volgende:
[..]
“If the Lord Almighty came down and said, ‘Joe, get out of the race,’ I’d get out of the race. The Lord Almighty’s not coming down.”
In het interview met Stephanopoulos werd hem ook nog gevraagd of hij bereid was om zijn positie te heroverwegen als bezorgde Democraten hem ernaar zouden vragen.
"It's not gonna happen."
Na het interview hield hij een toespraak in Madison, Wisconsin...
“They’re trying to push me out of the race. Well, let me say this as clearly as I can: I’m staying in the race.”
Joe is een grappenmaker.
(Maar misschien waren het allemaal versprekingen.)
Bidens momentum tijdens Trumps rechtszaken, toen hij voor het eerst sinds een aantal maanden weer koploper was in de meeste peilingen, is-ie helemaal kwijt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ergens eerder in dat interview maakt Biden duidelijk dat hij ervan overtuigd is dat hij gaat winnen. De vraag die daarna gesteld wordt moet je in die context zien.
Maar je begrijpt zijn uitspraak in het interview nu wel beter?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Bidens momentum tijdens Trumps rechtszaken, toen hij voor het eerst sinds een aantal maanden weer koploper was in de meeste peilingen, is-ie helemaal kwijt.
Zijn toenemende verwarring gaat hem het momentum niet meer terugbrengen, zo vrees ik.
Het is in ieder geval wel opvallend hoe helder en krachtig Biden communiceert over zijn kandidatuur.
Die krachtdadigheid is fijn voor hem, maar ik denk niet dat hij zijn partij, zijn land en zijn lands bondgenoten er een dienst mee gaat bewijzen. Ondanks alle resultaten, jaagt hij door zijn presentatie potentile kiezers weg. Dus kun je die inhoud beter laten verdedigen door een jongere Democraat die zich wel goed presenteert. Hoe vervelend soms ook, sinds Kennedy 1960 weet iedereen hoe belangrijk presentatie kan zijn.
Dat Trump raaskalt vinden diens aanhangers niet erg. Sterker nog: ze zijn het doorgaans met zijn geraaskal eens.
Maar dat Biden steeds meer gaat brabbelen stelt veel van zijn aanhangers bepaald niet gerust. Dat blijkt al wel. Om van de twijfelaars of potentile thuisblijvers nog maar te zwijgen.
Dat hij denkt dat hij Trump kan verslaan, lijkt me wel het minste dat je kunt verwachten van de Democratische presidentskandidaat. Als de context van zijn uitspraken zou zijn "ik denk dat Trump gaat winnen"... waarom zou hij zich dan berhaupt nog laten interviewen of zich zelfs maar kandidaat stellen?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar je begrijpt zijn uitspraak in het interview nu wel beter?
True maar dat is waar ik op antwoordde.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat hij denkt dat hij Trump kan verslaan, lijkt me wel het minste dat je kunt verwachten van de Democratische presidentskandidaat. Als de context van zijn uitspraken zou zijn "ik denk dat Trump gaat winnen"... waarom zou hij zich dan berhaupt nog laten interviewen of zich zelfs maar kandidaat stellen?
Verder doet er niet eens zoveel toe of ik de in wat voor context dan ook gedane uitspraken van Biden begrijp. Ik heb geen stemrecht in de USA. Maar ik heb wel gedachten over de mogelijke ellende die de heer Trump over het bondgenootschap, waar ook NL deel van uitmaakt, zou kunnen gaan uitstorten. Helemaal als het Congres ook nog door de Republikeinen wordt binnengehaald. De enige kliek die hier dan blij gaat zijn, is de kliek van Baudet.
Je gaf de context aan.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
True maar dat is waar ik op antwoordde.
quote:
Ik zou ook Biden stemmen (denk ik, toch lastig verplaatsen in een Amerikaan), maar ik kan steeds meer begrip opbrengen voor mensen die zeggen 'aan heel deze onzin met twee totaal ongeschikte kandidaten doe ik niet mee, ik stem niet'. En als die groep te groot wordt, verliest Biden kansloos.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 07:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik dacht in eerste instantie dat je gewoon door zou moeten gaan met Biden. Maar de foutjes volgen nu elkaar wel met hoog tempo op
Overigens zou ik nog altijd Biden stemmen maar dat is puur omdat het Trump is aan andere kant.
Ze hebben Kamala Harris natuurlijk, maar die is enorm impopulair in het land. Denk niet dat je daar veel mee opschiet.quote:
Je kunt je afvragen of je zoveel geld nodig hebt. Trump die praat is ook al campagne voor je bij een aanzienlijk deel van de kiezers.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:19 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ze hebben Kamala Harris natuurlijk, maar die is enorm impopulair in het land. Denk niet dat je daar veel mee opschiet.
En dan heb je een clubje van enorm goede kandidaten. Jong, energiek, welbespraakt, met genoeg politieke ervaring. Alleen die kunnen wellicht geen aanspraak maken op de campagnegelden van Biden (zo’n 250 miljoen).
Er zitten miljardairs tussen die kandidaten, die 250 miljoen zou geen rol moeten spelen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:19 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ze hebben Kamala Harris natuurlijk, maar die is enorm impopulair in het land. Denk niet dat je daar veel mee opschiet.
En dan heb je een clubje van enorm goede kandidaten. Jong, energiek, welbespraakt, met genoeg politieke ervaring. Alleen die kunnen wellicht geen aanspraak maken op de campagnegelden van Biden (zo’n 250 miljoen).
Het is een self-fulfilling prophecy. Als de Democraten zo blijven zagen aan Biden's stoelpoten komt de Cicero van Mar-a-Lago vanzelf aan de macht. Ken je Hannibal Lecter? Dat is een hele slimme man.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:45 schreef Breekfast het volgende:
Ik zou nog eerder op een compleet seniele Biden stemmen dan op Trump.
Maar dit kan echt niet meer natuurlijk, hopelijk gaat Biden dat zelf ook inzien. Want zolang hij zelf in de race wil blijven zie ik de Democraten niet ingrijpen.
Maar Trump haalt ook mensen door elkaar is geen goed argument als ceo van het vrije westenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:21 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Klopt. Maar "Trump verspreekt zich ook regelmatig n verkoopt het Vrije Westen uit aan Poetin" wel.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:48 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Maar Trump haalt ook mensen door elkaar is geen goed argument als ceo van het vrije westen
Geld kun je ophalen, ik denk dat je meer donateurs gaat vinden met een jongere, energiekere kandidaat dan dit.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:19 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Nee ook niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Maar "Trump verspreekt zich ook regelmatig n verkoopt het Vrije Westen uit aan Poetin" wel.
Ja, maar moeten de Democraten dan maar doen alsof er niks aan te hand is? Dat kan niet meer.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is een self-fulfilling prophecy. Als de Democraten zo blijven zagen aan Biden's stoelpoten komt de Cicero van Mar-a-Lago vanzelf aan de macht. Ken je Hannibal Lecter? Dat is een hele slimme man.
Onzin.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:00 schreef tizitl2 het volgende:
Een goede kandidaat veegt zijn reet af met Trump.
Het gaat dan ook niet over de harde kern te overtuigen, maar om de zwevende kiezer naar je te toe te trekken. Een goede kandidaat bindt die groep aan zich.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onzin.
De kadaverdiscipline zit zo diep in de GOP dat men Trump zelfs nog steunt nu hij tientallen keren in het Epstein dossier wordt genoemd. Als men dat soort dingen gaat negeren wordt het hl erg moeilijk voor wie dan ook.
Precies, kadaverdiscipline begint bij Biden een heel letterlijke betekenis te krijgen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, maar moeten de Democraten dan maar doen alsof er niks aan te hand is? Dat kan niet meer.
Als iedereen ziet aankomen dat Biden het nooit redt tegen Trump en dat Biden nu al voorbij zijn houdbaarheidsdatum is, laat staan over 4 jaar...quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is een self-fulfilling prophecy. Als de Democraten zo blijven zagen aan Biden's stoelpoten komt de Cicero van Mar-a-Lago vanzelf aan de macht. Ken je Hannibal Lecter? Dat is een hele slimme man.
Lolquote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies, kadaverdiscipline begint bij Biden een heel letterlijke betekenis te krijgen.
De harde kern van de GOP is steeds kleiner geworden. Zelfs in knalrode staten verloren die tussentijdse verkiezingen. Denk je werkelijk dat de vertrokken GOP stemmers wegens wat versprekingen van Biden nu ineens terugkeren? Terwijl Trump nog steeds een wartaal uitslaande idioot is? Ik betwijfel dat.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet over de harde kern te overtuigen, maar om de zwevende kiezer naar je te toe te trekken. Een goede kandidaat bindt die groep aan zich.
Sterker: je hoeft niet eens veel zwevende kiezers naar je toe te trekken. De achterban van de Democraten bijna volledig laten opkomen is al voldoende, waarschijnlijk. Het zijn dan ook verkiezingen die je haast niet kunt verliezen en die de Democraten dankzij vasthouden aan een man waarvoor niemand naar de stembus komt toch gaan verliezen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet over de harde kern te overtuigen, maar om de zwevende kiezer naar je te toe te trekken. Een goede kandidaat bindt die groep aan zich.
Dat is dan ook niet het risico. Het risico is niet dat men Trump gaat stemmen, maar dat men thuis blijft. Je moet dus ook geen kiezers overtuigen om op de Democraat te stemmen ipv op Trump, maar om te komen opdagen om op de Democraat te stemmen. Trump doet er wat dat betreft eigenlijk niet toe, behalve dan dat Trump helpt om die Democraten te overtuigen toch te komen. Momenteel is de enige die echt goed campagne voert voor de Democraten nota bene Trump.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
De harde kern van de GOP is steeds kleiner geworden. Zelfs in knalrode staten verloren die tussentijdse verkiezingen. Denk je werkelijk dat de vertrokken GOP stemmers wegens wat versprekingen van Biden nu ineens terugkeren? Terwijl Trump nog steeds een wartaal uitslaande idioot is? Ik betwijfel dat.
Geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:05 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Zelfs jij als Bidens cheerleader moet dit nu toch wel inzien dat dit niet meer kan.
Zo simpel is het ook weer niet, de eventuele nieuwe kandidaat zal toch echt met goede voorstellen moeten komen om bijvoorbeeld de crisis aan de grens te beteugelen en de economie uit het slop te trekken. Ook zal de nieuwe kandidaat moeten uitleggen waarom er miljarden naar Oekrane moet gaan terwijl de Amerikanen het thuis behoorlijk lastig hebben.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sterker: je hoeft niet eens veel zwevende kiezers naar je toe te trekken. De achterban van de Democraten bijna volledig laten opkomen is al voldoende, waarschijnlijk. Het zijn dan ook verkiezingen die je haast niet kunt verliezen en die de Democraten dankzij vasthouden aan een man waarvoor niemand naar de stembus komt toch gaan verliezen.
Zo inhoudelijk stemmen de Amerikanen niet. De ruime meerderheid in de VS heeft al de neiging om tegen Trump te stemmen. Je moet ze alleen dus ook die gelegenheid geven, door zelf wel met een acceptabele kandidaat te komen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zo simpel is het ook weer niet, de eventuele nieuwe kandidaat zal toch echt met goede voorstellen moeten komen om bijvoorbeeld de crisis aan de grens te beteugelen en de economie uit het slop te trekken. Ook zal de nieuwe kandidaat moeten uitleggen waarom er miljarden naar Oekrane moet gaan terwijl de Amerikanen het thuis behoorlijk lastig hebben.
Ik snap Scholz wel, ook Duitsland is voor miljarden het Oekrainse schip ingegaan. Ze hebben net zoals wij onze economie opgeofferd om Oekrane te steunen. Ze zullen wel het gevoel hebben dat ze niet meer terug kunnen terwijl met president Trump de kans groot is dat hij de oorlog zo snel mogelijk wilt beindigen met als gevolg een verdeeld Oekrane.quote:
Die stem onderschat ik zeker niet, het probleem voor de democraten is wel dat de problemen niet klein zijn. Amerikanen hebben daar oprecht last van en niet met oplossingen komen maar wel tegen Trump zijn is simpelweg niet genoeg.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo inhoudelijk stemmen de Amerikanen niet. De ruime meerderheid in de VS heeft al de neiging om tegen Trump te stemmen. Je moet ze alleen dus ook die gelegenheid geven, door zelf wel met een acceptabele kandidaat te komen.
Als je als jongere, vitale kandidaat gewoon 1 op 1 de plannen van Biden over neemt (die zijn gewoon goed, vindt de meerderheid van de Amerikanen) ben je er al.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die stem onderschat ik zeker niet, het probleem voor de democraten is wel dat de problemen niet klein zijn. Amerikanen hebben daar oprecht last van en niet met oplossingen komen maar wel tegen Trump zijn is simpelweg niet genoeg.
Zou een Newsom bijvoorbeeld geloofwaardig voor de dag komen als hij gaat roepen dat hij de illegale immigratie serieus wilt aanpakken?
Waarom zou je op de kandidaat van de Democrats stemmen als hij niet capabel overkomt of niet met goede plannen kan campagnevoeren idd?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die stem onderschat ik zeker niet, het probleem voor de democraten is wel dat de problemen niet klein zijn. Amerikanen hebben daar oprecht last van en niet met oplossingen komen maar wel tegen Trump zijn is simpelweg niet genoeg.
Zou een Newsom bijvoorbeeld geloofwaardig voor de dag komen als hij gaat roepen dat hij de illegale immigratie serieus wilt aanpakken?
Ah Chivaz is nog steeds een Poetinversteher die het liefst alle hulp aan Oekraine stopzetquote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zo simpel is het ook weer niet, de eventuele nieuwe kandidaat zal toch echt met goede voorstellen moeten komen om bijvoorbeeld de crisis aan de grens te beteugelen en de economie uit het slop te trekken. Ook zal de nieuwe kandidaat moeten uitleggen waarom er miljarden naar Oekrane moet gaan terwijl de Amerikanen het thuis behoorlijk lastig hebben.
Met Trump aan de macht waren er nu alleen maar Russischtalige scholen in Kyev.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik snap Scholz wel, ook Duitsland is voor miljarden het Oekrainse schip ingegaan. Ze hebben net zoals wij onze economie opgeofferd om Oekrane te steunen. Ze zullen wel het gevoel hebben dat ze niet meer terug kunnen terwijl met president Trump de kans groot is dat hij de oorlog zo snel mogelijk wilt beindigen met als gevolg een verdeeld Oekrane.
Ik geloof oprecht dat onder Trump het nooit zover zou zijn gekomen. Diplomatie zou de weg vooruit zijn geweest en wie weet hadden we nog een nordstream gehad en dus ook een veel betere Duitse economie.
Waarom zou je thuisblijven als je na vier jaar Trump de beslissing hebt genomen dat nooit meer te willen? Omdat Biden zich verspreekt? Zou jij dat doen?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet het risico. Het risico is niet dat men Trump gaat stemmen, maar dat men thuis blijft. Je moet dus ook geen kiezers overtuigen om op de Democraat te stemmen ipv op Trump, maar om te komen opdagen om op de Democraat te stemmen. Trump doet er wat dat betreft eigenlijk niet toe, behalve dan dat Trump helpt om die Democraten te overtuigen toch te komen. Momenteel is de enige die echt goed campagne voert voor de Democraten nota bene Trump.
In principe is anti-Trump stemmen nog steeds een goede taktiek gezien de plannen van de beste man en de GOP. Er staat nogal veel op het spel. Het zou weinig moeten uitmaken wie de kandidaat van de democraten is. Die persoon is per definitie beter dan Trump. Maar veel mensen denken zo niet en die wil je inderdaad ook bereiken.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom zou je op de kandidaat van de Democrats stemmen als hij niet capabel overkomt of niet met goede plannen kan campagnevoeren idd?
Ik kan me oprecht slecht verplaatsen in een Amerikaan. Ik denk nu dat ik nog op een dode Biden zou stemmen, maar wat ik als Amerikaan zou doen weet ik niet. Maar wat ik zou doen doet er niet toe, het gaat er om wat de Amerikanen doen. En die lijken grote moeite te hebben om op een man te stemmen die gewoon duidelijk niet geschikt is om bijvoorbeeld een lange operatie van het leger te leiden als opperbevelhebber.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou je thuisblijven als je na vier jaar Trump de beslissing hebt genomen dat nooit meer te willen? Omdat Biden zich verspreekt? Zou jij dat doen?
Het is wel meer dan af en toe verspreken, hoe genant dat al is voor een Amerikaanse president.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou je thuisblijven als je na vier jaar Trump de beslissing hebt genomen dat nooit meer te willen? Omdat Biden zich verspreekt? Zou jij dat doen?
dan moet de jongere en vitaler kandidaat ook wel dapper genoeg zijn. want we horen alle mogelijkheden op dit moment nee zeggen. er zit ook een discrepantie tussen media, partij en burgers. de media en de partij neigen steeds meer naar #BidenOut, de burger voelt dat nog niet. kan er aan liggen dat alle alternatieven ergens te opvallend in zijn (te jong, te links, te gay, een vrouw, vrouw van een andere kleur). stiekem wil de zwevende kiezer een ongevaarlijk midden, geen rand figuur van the Squad of the freedom caucusquote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je als jongere, vitale kandidaat gewoon 1 op 1 de plannen van Biden over neemt (die zijn gewoon goed, vindt de meerderheid van de Amerikanen) ben je er al.
Exact. Biden is niet bepaald de persoon waar je op vertrouwt dat hij de komende 4 jaar in goede banen leidt en de VS met flair vertegenwoordigt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik kan me oprecht slecht verplaatsen in een Amerikaan. Ik denk nu dat ik nog op een dode Biden zou stemmen, maar wat ik als Amerikaan zou doen weet ik niet. Maar wat ik zou doen doet er niet toe, het gaat er om wat de Amerikanen doen. En die lijken grote moeite te hebben om op een man te stemmen die gewoon duidelijk niet geschikt is om bijvoorbeeld een lange operatie van het leger te leiden als opperbevelhebber.
Eerst moet Biden zelf er uit stappen, dan komt die jongere en vitalere kandidaat vanzelf. Niemand gaat aan de stoelpoten van Biden zagen, hij moet zelf die stoel afstaan.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:46 schreef Sabata het volgende:
[..]
dan moet de jongere en vitaler kandidaat ook wel dapper genoeg zijn. want we horen alle mogelijkheden op dit moment nee zeggen. er zit ook een discrepantie tussen media, partij en burgers. de media en de partij neigen steeds meer naar #BidenOut, de burger voelt dat nog niet.
Zelfs als Biden in coma zou liggen zou ik op hem stemmen om Trump weg te houden. Dat is het probleem niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Toch heb ik hier moeite mee. Het is vaak 1 enkel woord en dat doet ie al zijn hele leven. En hij hakkelt en vormt zijn gedachten met de snelheid van een 80-plusser. Maar het is *geen* wartaal zoals bij Trump. Trump is echt mentaal aan het aftakelen en herstelt versprekingen niet, herhaalt ze soms meerdere keren. En valt uiteraard in slaap en laat zijn windjes gewoon gaan.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is wel meer dan af en toe verspreken, hoe genant dat al is voor een Amerikaanse president.
Biden is tijdens zijn antwoorden regelmatig na 1 zin de vraag al kwijt en dan komt er wel gewoon wartaal uit.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Toch heb ik hier moeite mee. Het is vaak 1 enkel woord en dat doet ie al zijn hele leven. En hij hakkelt en vormt zijn gedachten met de snelheid van een 80-plusser. Maar het is *geen* wartaal zoals bij Trump. Trump is echt mentaal aan het aftakelen en herstelt versprekingen niet, herhaalt ze soms meerdere keren. En valt uiteraard in slaap en laat zijn windjes gewoon gaan.
Ik heb familie in Amerika wonen, sommigen daarvan op meer dan een mijl van hun naaste buren en ruim tien mijl van de dichtstbijzijnde plaats. Dat je in zo'n geval een iets andere kijk hebt op dingen als wapenbezit kan ik me goed voorstellen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik kan me oprecht slecht verplaatsen in een Amerikaan. Ik denk nu dat ik nog op een dode Biden zou stemmen, maar wat ik als Amerikaan zou doen weet ik niet.
En Trump ook niet uiteraard.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Exact. Biden is niet bepaald de persoon waar je op vertrouwt dat hij de komende 4 jaar in goede banen leidt en de VS met flair vertegenwoordigt.
Ik betwijfel het, de popular vote zal hij wel pakken het zijn vooral swingstates waar het om te doen is.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je als jongere, vitale kandidaat gewoon 1 op 1 de plannen van Biden over neemt (die zijn gewoon goed, vindt de meerderheid van de Amerikanen) ben je er al.
Het is ook waanzin om op een figuur te stemmen waar we allemaal van zien dat hij mentaal niet in orde is. Ik kan het ook oprecht niet begrijpen dat je ooit op zo iemand kan stemmen al past hij politiek compleet in je straatje.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zelfs als Biden in coma zou liggen zou ik op hem stemmen om Trump weg te houden. Dat is het probleem niet.
Het probleem is dat ik er geen vertrouwen in heb dat het gros van de kiezers dat ook zo ziet. Daarom Biden gewoon vervangen.
Dom tribalisme in volle glorie. Mocht Trump straks president worden en hij kiest voor de diplomatieke oplossing in Oekrane dan moet je eens opletten hoe snel de Europeanen gaan draaien met onze man in de NAVO Mark Rutte voorop. Je favoriete politieke helden worden dan ineens allemaal Poetinverstehers wat dat ook mag betekenen en uiteindelijk zal ook jij zo onprincipieel als je bent gaan inzien dat vrede altijd beter is dan bloedvergieten.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:41 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ah Chivaz is nog steeds een Poetinversteher die het liefst alle hulp aan Oekraine stopzet
Economie uit het slop trekken
Ga alsjeblieft terug in BNW lopen trollen.
Aan de andere kant kun je ook dit schrijven:quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is ook waanzin om op een figuur te stemmen waar we allemaal van zien dat hij mentaal niet in orde is. Ik kan het ook oprecht niet begrijpen dat je ooit op zo iemand kan stemmen al past hij politiek compleet in je straatje.
Om het even op Nederland te trekken. Ik zou nog eerder op een gezonde Laurens Dassen stemmen de meest neppe EU trekpop in de NL politiek dan op een demente tegenkandidaat.
Je wilt toch dat je land op z’n minst bestuurd word door een gezond iemand.
Als je niet naar de afgelopen vier jaar kijkt zal dat inderdaad zo zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Exact. Biden is niet bepaald de persoon waar je op vertrouwt dat hij de komende 4 jaar in goede banen leidt en de VS met flair vertegenwoordigt.
Dan weet hij toch nog steeds 1 zin langer geen wartaal uit te slaan dan de narcistische psychopaat.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Biden is tijdens zijn antwoorden regelmatig na 1 zin de vraag al kwijt en dan komt er wel gewoon wartaal uit.
Zoals wat dan precies? En hoe schaadt dat de belangen van Amerikanen en in het verlengde de belangen van het vrije westen?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is wel meer dan af en toe verspreken, hoe genant dat al is voor een Amerikaanse president.
Eens, Biden is ook 100% een betere kandidaat dan Trump, maar dat maakt hem geen goede of winnende kandidaat. Ik snap dat 'ja, maar Trump...' sowieso niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan weet hij toch nog steeds 1 zin langer geen wartaal uit te slaan dan de narcistische psychopaat.
Er gaan helemaal geen miljarden naar Oekrane, die worden in de VS zelf uitgegeven. Dit is gewoon een leugen. Kwalijk dat je die hier herhaalt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trump is dus een slechtere kandidaat en dat maakt hem een winnaar?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, Biden is ook 100% een betere kandidaat dan Trump, maar dat maakt hem geen goede of winnende kandidaat.
Nog meer leugens.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik snap Scholz wel, ook Duitsland is voor miljarden het Oekrainse schip ingegaan. Ze hebben net zoals wij onze economie opgeofferd om Oekrane te steunen. Ze zullen wel het gevoel hebben dat ze niet meer terug kunnen terwijl met president Trump de kans groot is dat hij de oorlog zo snel mogelijk wilt beindigen met als gevolg een verdeeld Oekrane.
Ik geloof oprecht dat onder Trump het nooit zover zou zijn gekomen. Diplomatie zou de weg vooruit zijn geweest en wie weet hadden we nog een nordstream gehad en dus ook een veel betere Duitse economie.
Trump is wat mij betreft een slechtere kandidaat.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump is dus een slechtere kandidaat en dat maakt hem een winnaar?
Nordstream opgeblazen door onze bondgenoten, dure energie met als gevolg het wegtrekken van de industrie in Duitsland. En miljarden overmaken naar een uiterst corrupt land die een oorlog vecht die niet te winnen valt.quote:
Als de Democratische Partij het weet te presteren zo verschrikkelijk veel over versprekingen te praten dat ze zelf Project 2025 begraven waardoor mensen niet stemmen is dat een gigantische blunder. Er is een reden dat Trump niet wil dat het daarover gaat. Deze discussie helpt hem daarbij.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Trump is wat mij betreft een slechtere kandidaat.
Maar het gaat niet om Biden vs Trump. Dat lijken veel mensen die Biden verdedigen maar niet te begrijpen. De mensen kiezen niet tussen op Biden of op Trump stemmen, maar tussen op Biden stemmen en thuis blijven. Dat is de keuze. Trump doet er in deze totaal niet toe, behalve dat hij nog mensen motiveert die niet door Biden gemotiveerd worden om toch maar op Biden te stemmen.
Wijzen naar Trump is dus een hele rare tactiek. De democraat hoeft geen stemmen van Trump af te snoepen, Trump snoept geen stemmen van de democraten af. Het is alleen de opkomst die er toe doet. Komen er te weinig mensen opdagen, dan wint Trump. Motiveer je genoeg mensen, dan wint de Democraat. Zo simpel is het.
Nee joh, je hebt helemaal gelijk. Er gaan geen miljarden naar Oekrane. Dat geld word volledig genvesteerd in de VS………….quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er gaan helemaal geen miljarden naar Oekrane, die worden in de VS zelf uitgegeven. Dit is gewoon een leugen. Kwalijk dat je die hier herhaalt.
Die wapens bouwen en kopen zichzelf niet h.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee joh, je hebt helemaal gelijk. Er gaan geen miljarden naar Oekrane. Dat geld word volledig genvesteerd in de VS………….
Ik snap het wel in een 2 partijen systeem. Als er meer keus was geweest, dan werkt een whataboutism niet. Maar als de whataboutism aangeeft dat het alternatief *nog* slechter is, dan mag het ergens wel.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, Biden is ook 100% een betere kandidaat dan Trump, maar dat maakt hem geen goede of winnende kandidaat. Ik snap dat 'ja, maar Trump...' sowieso niet.
Nee dat klopt, en wat gebeurt er met die wapens? Of het oude materiaal? Word dat verkocht of gedoneerd?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die wapens bouwen en kopen zichzelf niet h.
Ja, de oorlog had gevolgen voor onze economie. Zeker in het begin, toen de strijd in Oekrane leidde tot hogere energieprijzen. Maar laten we vooral ook niet overdrijven: op dit moment ondervinden wij economisch gezien amper hinder van de oorlog in Oekrane.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nordstream opgeblazen door onze bondgenoten, dure energie met als gevolg het wegtrekken van de industrie in Duitsland. En miljarden overmaken naar een uiterst corrupt land die een oorlog vecht die niet te winnen valt.
Dit zijn feiten en dit werkt nu niet bepaald in ons economisch voordeel. Tenzij je de leugen gelooft dat we dit allemaal teniet kunnen doen als we maar genoeg investeren in wind en zon lol.
Nee, Biden zijn gepruts helpt hem daarbij. Biden staat dus de overwinning in de weg. Maar het grootste probleem is dat je mensen die je door project 2025 zou kunnen overtuigen om te komen stemmen, voor een heel deel geen zin hebben om op een duidelijk aftakelende man te stemmen. En dat kun je ze nou ook weer niet echt kwalijk nemen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de Democratische Partij het weet te presteren zo verschrikkelijk veel over versprekingen te praten dat ze zelf Project 2025 begraven waardoor mensen niet stemmen is dat een gigantische blunder. Er is een reden dat Trump niet wil dat het daarover gaat. Deze discussie helpt hem daarbij.
Ik had liever gezien dat we hadden gekozen voor de diplomatieke route en dat we tegelijkertijd onze eigen economische belangen zouden verdedigen. Dus geen aanpappen met Oekrane met associatieverdragen en beloftes voor een EU en NAVO lidmaatschap. Maar vooral inzetten op het normaliseren van de politieke relaties tussen de landen. De onvoorwaardelijke steun aan Oekrane kost ons miljarden en we krijgen er bar weinig voor terug.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, de oorlog had gevolgen voor onze economie. Zeker in het begin, toen de strijd in Oekrane leidde tot hogere energieprijzen. Maar laten we vooral ook niet overdrijven: op dit moment ondervinden wij economisch gezien amper hinder van de oorlog in Oekrane.
Maar ik ben ook benieuwd hoe je dit had willen voorkomen. Want dit economische tegenslagen werden vooral veroorzaak door sancties. Jij had liever gezien dat het westen de Russische invasie compleet had genegeerd en deed alsof er niets aan de hand was? Enkel om de economie geen schade toe te brengen?
Het is GEEN binaire keuze tussen Trump en Biden. Gewoon helemaal niet. Het is een keuze tussen wel of niet komen stemmen, dat is totaal wat anders.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:40 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik snap het wel in een 2 partijen systeem. Als er meer keus was geweest, dan werkt een whataboutism niet. Maar als de whataboutism aangeeft dat het alternatief *nog* slechter is, dan mag het ergens wel.
Wat mij betreft mag Biden ook vervangen worden in een grootse democratische primary campaign die alle zuurstof rond Trump en de GOP opzuigt. Maak er een spektakel van.
Ben alleen bang dat rode staten wel iets weten te verzinnen om de nieuwe kandidaat van het ballot te houden. En de SCOTUS zal dan ineens vinden dat dit toevallig wel mag.
Met die oude wapens worden een heleboel Russen doodgemaakt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee dat klopt, en wat gebeurt er met die wapens? Of het oude materiaal? Word dat verkocht of gedoneerd?
Het enige feitelijke aan jouw post is dat het onzin is.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nordstream opgeblazen door onze bondgenoten, dure energie met als gevolg het wegtrekken van de industrie in Duitsland. En miljarden overmaken naar een uiterst corrupt land die een oorlog vecht die niet te winnen valt.
Dit zijn feiten en dit werkt nu niet bepaald in ons economisch voordeel. Tenzij je de leugen gelooft dat we dit allemaal teniet kunnen doen als we maar genoeg investeren in wind en zon lol.
Dat wilde iedereen, is door jan en alleman geprobeerd, maar Poetin wilde niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik had liever gezien dat we hadden gekozen voor de diplomatieke route en dat we tegelijkertijd onze eigen economische belangen zouden verdedigen. Dus geen aanpappen met Oekrane met associatieverdragen en beloftes voor een EU en NAVO lidmaatschap. Maar vooral inzetten op het normaliseren van de politieke relaties tussen de landen. De onvoorwaardelijke steun aan Oekrane kost ons miljarden en we krijgen er bar weinig voor terug.
Je bent daar zo stellig over, maar waar baseer je dat op? De zwevende kiezer lijkt toch juist een belangrijke rol te hebben?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is GEEN binaire keuze tussen Trump en Biden. Gewoon helemaal niet. Het is een keuze tussen wel of niet komen stemmen, dat is totaal wat anders.
Dus het westen moet Oekrane op afstand houden uit angst voor de Russen? Jouw post geeft vooral blijk van een gebrek aan besef van hoe we bij de huidige situatie zijn aanbeland. Van Janoekovitsj die zijn belofte aan de bevolking verbak door het EU-associatievedrag onder druk van het Kremlin te verscheuren, waarna hij de Maidan-protesten met veel geweld de kop in probeerde te drukken.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik had liever gezien dat we hadden gekozen voor de diplomatieke route en dat we tegelijkertijd onze eigen economische belangen zouden verdedigen. Dus geen aanpappen met Oekrane met associatieverdragen en beloftes voor een EU en NAVO lidmaatschap. Maar vooral inzetten op het normaliseren van de politieke relaties tussen de landen. De onvoorwaardelijke steun aan Oekrane kost ons miljarden en we krijgen er bar weinig voor terug.
Er is praktisch niemand die twijfelt tussen Biden of Trump. Je vindt Trump namelijk verschrikkelijk of je houdt van hem. De twijfel is er in het wel of niet komen stemmen en dat zie je vooral aan de kant van de Democraten.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bent daar zo stellig over, maar waar baseer je dat op? De zwevende kiezer lijkt toch juist een belangrijke rol te hebben?
Heb je daar bewijs voor? Ik lees hier bijvoorbeeld: "The 2024 presidential election will be decided by roughly 6% of voters in key swing states."quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is praktisch niemand die twijfelt tussen Biden of Trump. Je vindt Trumo namelijk verschrikkelijk of je houdt van hem. De twijfel is er in het wel of niet komen stemmen en dat zie je vooral aan de kant van de Democraten.
Wat is de blunder dan? UAW heeft Biden in januari hun endorsement gegeven en tegelijkertijd twijfelen ze er blijkbaar aan of Biden wel kan winnen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:54 schreef Ulx het volgende:
Zou het wel goed gaan met de mentale capaciteiten van die reporter, of van de lui bij Reuters? Wat denken jullie? Het is wel vreemd dat je zulke blunders maakt, toch?
[ x ]
Het is altijd al een regel in de Amerikaanse politiek, hoe hoger de opkomst hoe beter voor de democraten. Dat zie je ook aan het feit dat Biden zijn overwinning te danken had aan de groep die altijd als eerste afhaakt: de jonge kiezers.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs voor? Ik lees hier bijvoorbeeld: "The 2024 presidential election will be decided by roughly 6% of voters in key swing states."
Het rechtssysteem als politiek wapen gebruiken mocht toch niet van extreem rechts?quote:"They have no shame! All I can say is that if I'm elected President, we will pursue Election Fraudsters at levels never seen before, and they will be sent to prison for long periods of time," Trump wrote.
"We already know who you are. DON'T DO IT! ZUCKERBUCKS, be careful!" he added.
Dit is aantoonbare nonsense.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat wilde iedereen, is door jan en alleman geprobeerd, maar Poetin wilde niet.
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is altijd al een regel in de Amerikaanse politiek, hoe hoger de opkomst hoe beter voor de democraten. Dat zie je ook aan het feit dat Biden zijn overwinning te danken had aan de groep die altijd als eerste afhaakt: de jonge kiezers.
quote:The central finding in our research is what political scientists have long known yet often overlook: Turnout rates do not predict election results. Instead, results reflect the electorate's underlying partisanship, as well as the short-term forces (STFs, hereafter) of the moment. STFs include factors like the condition of the economy, the "performance" of the government, the occasional misfeasance or malfeasance of officeholders, negative or positive international events, and so forth. They reinforce or erode voters' otherwise powerful inclination to support the candidates of the party with which they identify.
Party identification is the baseline: About 80% of the vote in national elections (and higher shares in recent presidential elections) reflects party identification. The remaining 20% is contributed by Democratic and Republican identifiers who "defect" to the other party, and by political independents, who are particularly influenced by the relevant STFs.
Bron
Dat klopt, en verder? Is er al een pad naar de “bevrijding” van Oekrane of mogen de Oekraners gewoon sterven om de Russen te verzwakken zoals Ollongren en verschillende Amerikanen ook al hadden gezegd?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Met die oude wapens worden een heleboel Russen doodgemaakt.
Onderbouw dat eens.quote:
Dan moet Rusland opletten dat ze NAVO niet te veel provoceren. Maar goed, dat kan in het andere topic.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat klopt, en verder? Is er al een pad naar de “bevrijding” van Oekrane of mogen de Oekraners gewoon sterven om de Russen te verzwakken zoals Ollongren en verschillende Amerikanen ook al hadden gezegd?
Als het laatste de bedoeling is dan is het sturen van wapens om slechts Rusland te verzwakken ronduit misdadig. Een hele generatie Oekraners en Russen word vernietigd om Amerikaanse belangen te verdedigen.
Het echte verhaal wilt men maar niet vertellen en dat is dat zonder NAVO troepen er van bevrijding van Oekrane geen sprake kan zijn.
Ik begrijp weinig van deze redenering (maar het is eentje die we vaker zien, vooral bij pro-Russen).quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat klopt, en verder? Is er al een pad naar de “bevrijding” van Oekrane of mogen de Oekraners gewoon sterven om de Russen te verzwakken zoals Ollongren en verschillende Amerikanen ook al hadden gezegd?
Als het laatste de bedoeling is dan is het sturen van wapens om slechts Rusland te verzwakken ronduit misdadig. Een hele generatie Oekraners en Russen word vernietigd om Amerikaanse belangen te verdedigen.
Het echte verhaal wilt men maar niet vertellen en dat is dat zonder NAVO troepen er van bevrijding van Oekrane geen sprake kan zijn.
Er komen Oekraners en Russen om het leven omdat Poetin dat wil. Een andere reden is er niet. Rusland zou zich bijvoorbeeld ook kunnen terugtrekken uit Oekrane als Rusland de hoeveelheid doden zo'n probleem zou vinden.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb even gemist dat men Poetin zat op te jutten Oekrane binnen te vallen.quote:
Ik heb geen zin om allerlei artikelen op te zoeken en of daar uitgebreid over te discussiren. Mijn standpunt is zowat gelijk aan het standpunt van alle tegenstanders van de Oekrane oorlog en daar is echt niets controversieels aan.quote:
Dit is onwaar. Jonge kiezers stemmen nauwelijks en als ze dat al doen, doen ze dat in staten die er niet toe doen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is altijd al een regel in de Amerikaanse politiek, hoe hoger de opkomst hoe beter voor de democraten. Dat zie je ook aan het feit dat Biden zijn overwinning te danken had aan de groep die altijd als eerste afhaakt: de jonge kiezers.
Dat slaat nergens op, in de Amerikaanse politiek is vrijwel niemand (behalve wat complotwappies) voorstander van Poetin zoals jij dat bent.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om allerlei artikelen op te zoeken en of daar uitgebreid over te discussiren. Mijn standpunt is zowat gelijk aan het standpunt van alle tegenstanders van de Oekrane oorlog en daar is echt niets controversieels aan.
Stel dat we geen coup hadden gesteund tegen een democratisch gekozen president. Stel dat we de navo niet verder oostwaarts hadden willen uitbreiden. Stel dat we geen EU lidmaatschap in het vooruitzicht hadden gesteld of het associatieverdrag hadden ingevoerd tegen de wensen van de Nederlandse bevolking notabene.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik begrijp weinig van deze redenering (maar het is eentje die we vaker zien, vooral bij pro-Russen).
Stel nou dat het westen Oekrane niet van wapens voorziet. Dat betekent dat Oekraense soldaten in de pan worden gehakt, er veel doden vallen en het land wordt overlopen door de Russen.
Hoe is dat precies in het voordeel van al die 'jonge Oekraeners' met wie jij zo begaan zou zijn?
Oh god, dit weerquote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Stel dat we geen coup hadden gesteund tegen een democratisch gekozen president.
Wie zegt dat ik een voorstander van Putin ben, dat verzin je er maar gemakshalve bij.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op, in de Amerikaanse politiek is vrijwel niemand (behalve wat complotwappies) voorstander van Poetin zoals jij dat bent.
Dat is de enige conclusie als je vindt dat Putin zonder tegenstand Oekrane over zou mogen nemen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik een voorstander van Putin ben, dat verzin je er maar gemakshalve bij.
Dat hangt enorm van de staat af. Er zijn best veel zwevende kiezers, ook wel 'low information voters'. Dat zijn over het algemeen mensen die de politiek niet of nauwelijks volgen. Dat klinkt natuurlijk raar voor mensen die op een forum lullen over Amerikaanse politiek, maar die groep is groter dan je denkt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bent daar zo stellig over, maar waar baseer je dat op? De zwevende kiezer lijkt toch juist een belangrijke rol te hebben?
Welke coup? Janoekovitsj drukte de Maidan-protesten met geweld de kop in, waarna een ruime meerderheid van het parlement stemde voor zijn afzetting. De benodigde 2/3 meerderheid werd net niet gehaald, maar het signaal was duidelijk. Janoekovitsj verdween daarna van de aardbodem en dook later weer op in Moskou.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Stel dat we geen coup hadden gesteund tegen een democratisch gekozen president. Stel dat we de navo niet verder oostwaarts hadden willen uitbreiden. Stel dat we geen EU lidmaatschap in het vooruitzicht hadden gesteld of het associatieverdrag hadden ingevoerd tegen de wensen van de Nederlandse bevolking notabene.
De ellende is niet begonnen met de invasie, dat is de simplistische versie die ons door de strot word geduwd.
Zouden we daadwerkelijk onze economische belangen willen verdedigen dan hadden we Rusland moeten binnetrekken en zelf dat gas gaan halen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk komt er nu iets uit over van Baalen en Verhofstadt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke coup? Janoekovitsj drukte de Maidan-protesten met geweld de kop in, waarna een ruime meerderheid van het parlement stemde voor zijn afzetting. De benodigde 2/3 meerderheid werd net niet gehaald, maar het signaal was duidelijk. Janoekovitsj verdween daarna van de aardbodem en dook later weer op in Moskou.
Dus coup? Waar heb je het over?
Verder zoomt jouw post vooral in op incidenten. Stel nou dat we Oekrane volledig de rug toe hadden gekeerd en Rusland vrij baan hadden gegeven, dan komen we vroeg of laat alsnog in botsing met de Russen. Want het Kremlin wil helemaal niet op een vreedzame manier samenleven met het westen. Althans, niet als de machtsverhoudingen blijven zoals ze zijn.
Peking en het Kremlin willen de macht van het westen breken en die strijd is allang gaande. Niet op militair vlak, maar het economische middelen, op het digitale slagveld, via het smeden van internationale bondgenootschappen.
Da's onzin. Er is maar 1 iemand een voorstander van oorlog in Oekrane en dat is Poetin.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om allerlei artikelen op te zoeken en of daar uitgebreid over te discussiren. Mijn standpunt is zowat gelijk aan het standpunt van alle tegenstanders van de Oekrane oorlog en daar is echt niets controversieels aan.
Daar kun je op wachten, inderdaad.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk komt er nu iets uit over van Baalen en Verhofstadt.
Nou nee, het voorgestelde beleid van Trump is zo kut dat zelfs kasplantje Biden bij mij de voorkeur heeft.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is ook waanzin om op een figuur te stemmen waar we allemaal van zien dat hij mentaal niet in orde is. Ik kan het ook oprecht niet begrijpen dat je ooit op zo iemand kan stemmen al past hij politiek compleet in je straatje.
Om het even op Nederland te trekken. Ik zou nog eerder op een gezonde Laurens Dassen stemmen de meest neppe EU trekpop in de NL politiek dan op een demente tegenkandidaat.
Je wilt toch dat je land op z’n minst bestuurd word door een gezond iemand.
En de complete vloot vernietigen die onze onderzeese infrastructuur aan het vernietigen is.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zouden we daadwerkelijk onze economische belangen willen verdedigen dan hadden we Rusland moeten binnetrekken en zelf dat gas gaan halen.
Precies. Ik heb het altijd een heel dom optreden gevonden en dat is een breed gedragen gevoel heb ik zo het idee.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar kun je op wachten, inderdaad.
En het was ook niet handig van die twee mannen dat ze daar met gebalde vuisten op dat plein gingen staan. Maar dat verandert niets aan de realiteit die ik in mijn eerdere bijdragen schetst. Er is sprake van een mondiale machtsstrijd en Peking en het Kremlin zijn niet van plan om de wapens neer te leggen, hoezeer wij ze ook tegemoet komen.
En ook dat heb ik nergens beweerd, het zou je sieren om niet constant mijn standpunten voor jezelf in te vullen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is de enige conclusie als je vindt dat Putin zonder tegenstand Oekrane over zou mogen nemen.
Hou je niet van de domme. Je moet je schamen met dit soort omtrekkende bewegingen. Wees gewoon eerlijk.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En ook dat heb ik nergens beweerd, het zou je sieren om niet constant mijn standpunten voor jezelf in te vullen.
De hoeveelheid stropoppen die je hier optuigt kan behoorlijk lucratief zijn als je ze verkoopt naar boeren.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:44 schreef MoreDakka het volgende:
Met het soort 'argumenten' dat Chivaz napapegaait uit YouTube filmpjes zou je ook een Amerikaanse inval in Iran goed kunnen praten. De daadwerkelijke onderbouwing doet er niet toe.
Het is een uitvloeisel van het idee dat Trump 'anti-oorlog' zou zijn, wat weer voorkomt uit Trump's protectionistische grondslag. Het simplistische idee dat 'globalisme' slecht is. Dat soort dingen. Je kunt wel honderd keer uitleggen hoe dat soort ideen al decennia lang niet meer werken (handelsoorlogen etc) maar dat gaat er gewoon niet meer in. Als je eenmaal in de cult zit kom je er niet meer uit.
Vergelijkbaar met cult-leden van de andere kant die nu keihard Biden verdedigen puur uit reflex, terwijl ze eigenlijk al 4 jaar niets anders doen dan extreem-linkse propaganda herhalen over hoe Biden niet links genoeg is.
Ook voor jou is dit leerzaam en ik heb hem inmiddels onder speeddial staan:quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En ook dat heb ik nergens beweerd, het zou je sieren om niet constant mijn standpunten voor jezelf in te vullen.
Bij Biden was het in elk geval duidelijk dat hij wel wist over wie hij het had, maar dat de verkeerde naam uit zijn mond floepte. Dat kan gebeuren, zulke gaffes maakte hij al in 2016. En dat is ook niet waarom hij op scherp staat: hij moest laten zien dat hij wl coherent een punt kan maken en in staat is om het op te nemen tegen Trump.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Maar "Trump verspreekt zich ook regelmatig n verkoopt het Vrije Westen uit aan Poetin" wel.
Trump beweerde toch ook dat hij die Caroll nooit gezien had. Nadat hij al was veroordeeld omdat hij dat zei. Zijn geheugen is ook echt gatenkaas. Dat Trump ongeschikt is, is duidelijk waarom daar dan een andere ongeschikte kandidaat tegenover staat geen idee. Je hoeft niet alles af te kijken bij de tegenstander.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:31 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Bij Biden was het in elk geval duidelijk dat hij wel wist over wie hij het had, maar dat de verkeerde naam uit zijn mond floepte. Dat kan gebeuren, zulke gaffes maakte hij al in 2016. En dat is ook niet waarom hij op scherp staat: hij moest laten zien dat hij wl coherent een punt kan maken en in staat is om het op te nemen tegen Trump.
Trump maakt zo'n verspreking en weet cht niet dat hij twee mensen verwisselt.
Edit: Dat gezegd hebbende, ik heb het gevoel dat het joever is binnenkort.
dat doet biden ook aan de navoquote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sterker nog, hij identificeerde Caroll als zijn eigen toenmalige echtgenote Marla Maples vanaf een foto.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Trump beweerde toch ook dat hij die Caroll nooit gezien had.
welkom in de tiktokwereld. Totaal irrelevant of hij daarvoor of daarna 3,5 uur scherp gedebatteerd heeft, dit gaat hem de kop kosten.quote:Op donderdag 11 juli 2024 23:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Een verspreking die hij onmiddelijk zelf verbetert. Nou erg hoor!
Kolder. Biden wil niet meer oorlog, en Trump niet minder.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:09 schreef epicbeardman het volgende:
Biden wil meer oolog, Trump minder. Alleen daarom zou Trump moeten winnen in mijn ogen.
Dit is echt tiktokanalyse van politiek discours.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:43 schreef De_Pel het volgende:
[..]
welkom in de tiktokwereld. Totaal irrelevant of hij daarvoor of daarna 3,5 uur scherp gedebatteerd heeft, dit gaat hem de kop kosten.
Ik ook, hoewel het pushen van een seniele kandidaat als beste kandidaat wel erg veel zou rieken naar kiezersbedrog.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:45 schreef Breekfast het volgende:
Ik zou nog eerder op een compleet seniele Biden stemmen dan op Trump.
[...]
Beetje gezocht wat je nu stelt, de President, in het geval Biden, neemt geen cruciale beslissingen alleen en zonder ruggenspraak.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit is echt tiktokanalyse van politiek discours.
Het enige wat iets raakt is denk ik dat het opzich klopt dat voor een president geldt dat het weinig uitmaakt of hij vaak de goede dingen doet. Als hij op cruciale momenten een fout kan maken is dat een groot probleem. Stel er is een crisissituatie wat moet er dan gebeuren als Biden op dat moment weer jetlag heeft/ziek is/ zich te goed heeft voorbereid.
Hier komt het op neer, inderdaad.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:41 schreef Mani89 het volgende:
Het is oprecht lullig maar inderdaad, als je voor de volledige wereldpers en geflankeerd door alle grote wereldleiders en zeker al na dat hele debat debacle, zo’n intens pijnlijke verspreking maakt is dat het enige wat gaat blijven hangen. En wat in alle journaals getoond wordt en viral gaat. Dit is niet meer te redden denk ik.
Geklets. Dan zou Trump al lang zijn af geserveerd met zijn geleuter over Hannibal Lecter en andere fantasiefiguren waarvan hij denkt dat ze echt bestaan. Het probleem is dat het bij Biden constant herhaald wordt door de eigen mensen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:41 schreef Mani89 het volgende:
Het is oprecht lullig maar inderdaad, als je voor de volledige wereldpers en geflankeerd door alle grote wereldleiders en zeker al na dat hele debat debacle, zo’n intens pijnlijke verspreking maakt is dat het enige wat gaat blijven hangen. En wat in alle journaals getoond wordt en viral gaat. Dit is niet meer te redden denk ik.
Dat laatste zie je als iets slechts? Vallen ook media daar onder?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geklets. Dan zou Trump al lang zijn af geserveerd met zijn geleuter over Hannibal Lecter en andere fantasiefiguren waarvan hij denkt dat ze echt bestaan. Het probleem is dat het bij Biden constant herhaald wordt door de eigen mensen.
Een verschil in verwachtingspatroon denk ik. Je hebt in principe geen ongelijk, maar de schijnwerpers staan inderdaad vol op Biden. Zolang Trump wat raaskalt op rallies en verder rondjes op zijn golfkarretje rijdt op Mar-A-Lago fietst hij zich zo weer het witte huis in.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geklets. Dan zou Trump al lang zijn af geserveerd met zijn geleuter over Hannibal Lecter en andere fantasiefiguren waarvan hij denkt dat ze echt bestaan. Het probleem is dat het bij Biden constant herhaald wordt door de eigen mensen.
En dat klopt van geen kant.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:17 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Een verschil in verwachtingspatroon denk ik. .
Sorry hoor hij is aanwezig bij cruciale beslissingen en de input zou wel degelijk iets uit moeten maken. Eerder raar dat jij stelt dat presidentsschap alleen symbolisch is. Trouwens zelfs als het alleen een symbolische taak zou zijn, dan nog is iemand die zich veel verspreekt en het zwaar heeft met een bescheiden schema geen goed symbool.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beetje gezocht wat je nu stelt, de President, in het geval Biden, neemt geen cruciale beslissingen alleen en zonder ruggenspraak.
Dat beeldvorming cruciaal is ontken ik geen moment. Maar als je stelt dat Biden ervoor 3.5 uur de beste debating skills ooit tentoon had gespreid en het niet uit zou maken klopt dat gewoon niet. In dat geval was de beeldvorming lang zo slecht niet geweest. Daarom noem ik het een tiktokanalyse omdat het gewoon een platitude is die je altijd kan zeggen maar die eigenlijk niks met deze zaak te maken heeft. Het is niet zo dat Biden helemaal top is maar n momentje hem nu nekt. Of het n nog uitmaakt hoe goed Biden debateert is wat anders. Ik kan me inderdaad voorstellen dat de schade nu is geleden.quote:Waar het nu om gaat is beeldvorming, kan je tiktok nivo noemen maar ver, VER, voor TikTok bestond verloor Nixon in 1959 de verkiezingen tegen Kennedy omdat hij met een griep onder de leden een debat inging. Nothing new dus, eigenlijk.
Biden heeft de schijn tegen en ik denk niet dat hij dit nog kan omdraaien en dat is dodelijk in de politiek en helemaal in de VS.
Als je je eigen kandidaat blijft torpederen is het geen kwestie van fairness. Maar van stupiditeit. Dat is gewoon Berniebros gedram.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of het klopt of niet, dat is de realiteit. Life isnt fair.
Wie is dat aan het doen? Bedoel je de media daar mee?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je je eigen kandidaat blijft torpederen is het geen kwestie van fairness. Maar van stupiditeit. Dat is gewoon Berniebros gedram.
Dat stel ik helemaal niet, ik zeg NERGENS dat het Presidentschap symbolisch is, aub niet mijn woorden verdraaien of mij woorden in de mond leggen. Ik zeg dat hij geen beslissingen in een vacuum neemt. Dat is iets totaal anders.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Sorry hoor hij is aanwezig bij cruciale beslissingen en de input zou wel degelijk iets uit moeten maken. Eerder raar dat jij stelt dat presidentsschap alleen symbolisch is. Trouwens zelfs als het alleen een symbolische taak zou zijn, dan nog is iemand die zich veel verspreekt en het zwaar heeft met een bescheiden schema geen goed symbool.
Ik zie in de bovenste tweet Biden op voorsprong. Dus hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geeft wel aan dat het niks meer kan worden. Zelfs dit brengt zijn nummers niet in beweging. Met Biden een verkiezing proberen te winnen is trekken aan een dood paard.
Felle kritiek op hem uiten en 'dreigen' niet op hem te stemmen als hij geen links beleid uitvoert is hartstikke prima, als je het uiteindelijk toch maar wel doet als het Biden vs Trump wordt. Zo sta ik erin als Berniebro. Dat is gewoon tactisch.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je je eigen kandidaat blijft torpederen is het geen kwestie van fairness. Maar van stupiditeit. Dat is gewoon Berniebros gedram.
Nee, ze kunnen beter krampachtig vasthouden aan een kandidaat die vrijwel zeker gaat verliezen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:55 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Zeg het maar, moeten de Dems doorgaan met zagen aan de stoelpoten van Biden?
En die de komende 4 jaar alleen maar minder en minder geschikt wordt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, ze kunnen beter krampachtig vasthouden aan een kandidaat die vrijwel zeker gaat verliezen.
Nee ze kunnen beter vasthouden aan een kandidaat die meer kans maakt om te winnen dan alsnog een andere kandidaat inzetten waarvan je zeker weet dat die gaat verliezen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, ze kunnen beter krampachtig vasthouden aan een kandidaat die vrijwel zeker gaat verliezen.
Ja, zie mijn vraag wie het nou eigenlijk voor het zeggen heeft.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
En die de komende 4 jaar alleen maar minder en minder geschikt wordt.
Precies andersom. Biden is kansloos.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee ze kunnen beter vasthouden aan een kandidaat die meer kans maakt om te winnen dan alsnog een andere kandidaat inzetten waarvan je zeker weet dat die gaat verliezen.
Je kunt de Dems iig nageven dat ze een goede poging doen om ook een totaal ongeschikte kandidaat naar voren te schuiven.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, zie mijn vraag wie het nou eigenlijk voor het zeggen heeft.
Waarmee is niet wil zeggen dat Orange Man 2025 een betere optie is. Daar lijkt het niet op.
We zullen zien in november maar volgens mij gaat dit inderdaad niet meer goed komen en kan Biden beter het stokje doorgeven.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee ze kunnen beter vasthouden aan een kandidaat die meer kans maakt om te winnen dan alsnog een andere kandidaat inzetten waarvan je zeker weet dat die gaat verliezen.
Volgens mij blijf jij dit nog volhouden als Biden al in zijn kistje ligt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is vrij verontrustend dat je bij de dems blijkbaar op een ongedefinieerde kongsi mag stemmen die het voor het zeggen heeft, wie precies? Wie het weet mag het zeggen, met als boegbeeld Joe Biden, die al 9 maanden geen kabinetsvergadering heeft voorgezetenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt de Dems iig nageven dat ze een goede poging doen om ook een totaal ongeschikte kandidaat naar voren te schuiven.
Echt? Haha. Bananenrepubliek. Dat pik je toch niet als politicus met een geweten?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is vrij verontrustend dat je bij de dems blijkbaar op een ongedefinieerde kongsi mag stemmen die het voor het zeggen heeft, wie precies? Wie het weet mag het zeggen, met als boegbeeld Joe Biden, die al 9 maanden geen kabinetsvergadering heeft voorgezetenen als je als minister (!) hem wil spreken dan wordt het gesprek tot in het kleinste detail uitgewerkt alsof je een journalist bent.
Say wut?
Hiervandaan denk ik. De stemmers lijken niet zo onder de indruk van de versprekingen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies andersom. Biden is kansloos.
Ik begin me toch af te vragen waarom je dat niet wil zien. Waar komt die koppigheid toch vandaan?
Nonsensquote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij blijf jij dit nog volhouden als Biden al in zijn kistje ligt.
So what? Harris zou toch zo populair zijn? Die zou nu toch moeten runnen? Gaat Biden dood dan krijgt men haar in het WH.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij blijf jij dit nog volhouden als Biden al in zijn kistje ligt.
Niet van de versprekingen, maar het gaat alleen maar erger worden sinds het debat h. Dat is ook nog maar twee weken geleden.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hiervandaan denk ik. De stemmers lijken niet zo onder de indruk van de versprekingen.
[ x ]
Hou het gewoon inhoudelijk zonder anders users weg te zettenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Oh nee mensen die geen presidentskandidaat zijn en die geen 170 miljoen aan campagnegeld hebben gespendeerd. Liggen een paar % achter in een poll.
ZE ZIJN KANSLOOS. Het wordt echt steeds wanhopiger die realiteit ontkenning van de Biden Stans.
Had ik het over users dan?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hou het gewoon inhoudelijk zonder anders users weg te zetten
Wie zegt dat nou weer?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Had ik het over users dan?
Beetje vermoeiend als dezelfde mensen als een mantra herhalen. Mensen zijn tegen Biden omdat hij een slecht momentje in een debatje had.
Dat mag, dat noemt men een mening.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Had ik het over users dan?
Beetje vermoeiend als dezelfde mensen als een mantra herhalen. Mensen zijn tegen Biden omdat hij een slecht momentje in een debatje had.
En snappen dat het hele idee van "iemand naar voorschuiven" een hoop wensdenken is. Biden heeft de meeste delegates, dus zijn er 3 mogelijkheden. Hij gaat door, hij stap eruit en endorsed Kamala en de meeste delegates gaan daarheen, of hij stapt eruit en endorsed niemand, en je krijgt een open convention wat zo'n beetje gegarandeerd verliezen wordt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wie zegt dat nou weer?
Als iedereen eerst eens ophoudt met anderen woorden in de mond te leggen/ verkeerde aannames te doen over anderen.
De vierde optie is dat Biden eruit stapt, het geld teruggeeft aan de DNC en de delegates dan een nieuw ticket kiezen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:21 schreef OMG het volgende:
[..]
En snappen dat het hele idee van "iemand naar voorschuiven" een hoop wensdenken is. Biden heeft de meeste delegates, dus zijn er 3 mogelijkheden. Hij gaat door, hij stap eruit en endorsed Kamala en de meeste delegates gaan daarheen, of hij stapt eruit en endorsed niemand, en je krijgt een open convention wat zo'n beetje gegarandeerd verliezen wordt.
Da's optie drie.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De vierde optie is dat Biden eruit stapt, het geld teruggeeft aan de DNC en de delegates dan een nieuw ticket kiezen.
Met 4 weken te gaan komt het op praktisch hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, want hij zegt open convention.
Nee, dat is niet noodzakelijk zo. Er kunnen gewoon afspraken gemaakt worden voor de convention.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:32 schreef OMG het volgende:
[..]
Met 4 weken te gaan komt het op praktisch hetzelfde neer.
Het is vlak voor de verkiezingen. Het komt op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, want hij zegt open convention.
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is vlak voor de verkiezingen. Het komt op hetzelfde neer.
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is niet noodzakelijk zo. Er kunnen gewoon afspraken gemaakt worden voor de convention.
En het is zowaar een nog kanslozere optie in vergelijking met de rest.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is vlak voor de verkiezingen. Het komt op hetzelfde neer.
Effe.quote:
Hij had toen nog wel de energie om een totale trumpachtige speech te houden die nergens op slaat. Nu hij soms stamelend dat soort dingen zegt is het lastig hem nog een verkiezing te zien winnen.quote:Biden: 'Make sure you have the record player on at night' for children
Oh, ok.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit is echt tiktokanalyse van politiek discours.
Het enige wat iets raakt is denk ik dat het opzich klopt dat voor een president geldt dat het weinig uitmaakt of hij vaak de goede dingen doet. Als hij op cruciale momenten een fout kan maken is dat een groot probleem. Stel er is een crisissituatie wat moet er dan gebeuren als Biden op dat moment weer jetlag heeft/ziek is/ zich te goed heeft voorbereid.
Dat is toch ook niet wat ik zeg joh gekkie. Hij ligt simpelweg onder een vergrootglas, door wat eerdere foutjes, door een slim stukje framing vanuit het Republikeinse kamp, en zeker nu binnen zijn eigen achterban de twijfels toeslaan. Waar het. Om gaat, is dat de kleine. Uitgelichte fragmentjes, die de beeldvorming bepalen, minstens zo veel invloed hebben op de zwevende kiezers en net-wel/net-niet stemmers als de daadwerkelijke inhoud waar veel mensen zich beperkt in verdiepen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat beeldvorming cruciaal is ontken ik geen moment. Maar als je stelt dat Biden ervoor 3.5 uur de beste debating skills ooit tentoon had gespreid en het niet uit zou maken klopt dat gewoon niet. In dat geval was de beeldvorming lang zo slecht niet geweest. Daarom noem ik het een tiktokanalyse omdat het gewoon een platitude is die je altijd kan zeggen maar die eigenlijk niks met deze zaak te maken heeft. Het is niet zo dat Biden helemaal top is maar n momentje hem nu nekt.
Dit lijkt al meer op wat ik zeg…quote:Of het n nog uitmaakt hoe goed Biden debateert is wat anders. Ik kan me inderdaad voorstellen dat de schade nu is geleden.
De mensen die twijfelen zullen vooral republikeinen zijn. De zogenaamde Never-Trumpers dus. Denk je serieus dat die hierdoor ineens terugkeren naar Trump's GOP? Waarom zijn ze dan ooit never-Trumper geworden?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:08 schreef De_Pel het volgende:
Om gaat, is dat de kleine. Uitgelichte fragmentjes, die de beeldvorming bepalen, minstens zo veel invloed hebben op de zwevende kiezers en net-wel/net-niet stemmers als de daadwerkelijke inhoud
Die kunnen ook gewoon niet gaan stemmen natuurlijk, of desnoods op Kennedy of Oliverquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
De mensen die twijfelen zullen vooral republikeinen zijn. De zogenaamde Never-Trumpers dus. Denk je serieus dat die hierdoor ineens terugkeren naar Trump's GOP? Waarom zijn ze dan ooit never-Trumper geworden?
Dat lijkt me onlogisch. Als je al besloten hebt van je traditionele partij af te stappen wegens Trump heb je nagedacht over de reden dat te doen. Of niet soms? Waarom zou je dan het risico nemen Trump alsnog het WH in te helpen door thuis te blijven?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:22 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Die kunnen ook gewoon niet gaan stemmen natuurlijk, of desnoods op Kennedy of Oliver
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
De mensen die twijfelen zullen vooral republikeinen zijn.
Denk je dat de achterban van de Democraten zin heeft in vier jaar Trump?quote:
Nee natuurlijk niet, maar dat maakt niet uit. De zwevende kiezers in de swing states bepalen dat.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Denk je dat de achterban van de Democraten zin heeft in vier jaar Trump?
Nogmaals: die komen gewoon niet stemmen. Waarom denken sommigen hier dat er een stemplicht is in de VS, oid?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
De mensen die twijfelen zullen vooral republikeinen zijn. De zogenaamde Never-Trumpers dus. Denk je serieus dat die hierdoor ineens terugkeren naar Trump's GOP? Waarom zijn ze dan ooit never-Trumper geworden?
Daarover gesproken, het lijkt erop dat de traditionele swing states uitgebreid worden, nu Biden steeds meer terrein verliest in staten die voorheen standaard voor de democraten waren.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 21:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar dat maakt niet uit. De zwevende kiezers in de swing states bepalen dat.
quote:As President Biden insists he will stay in the presidential race, Democrats are growing increasingly alarmed that his presence on the ticket is transforming the political map, turning light-blue states into contested battlegrounds.
Down-ballot Democrats, local elected officials and party strategists say Minnesota, New Hampshire, New Mexico and Virginia — all of which Mr. Biden won comfortably in 2020 — could be in play in November after his miserable debate performance last month.
Some polls in these states suggest a tightening race between Mr. Biden and former President Donald J. Trump, with one showing a virtual tie in Virginia, which has not voted for a Republican for president since 2004, and another showing Mr. Trump squeaking ahead in New Hampshire, which has been in the Democratic column since 2000.
On Tuesday, the Cook Political Report, a prominent elections forecaster, downgraded New Hampshire and Minnesota from “likely” wins for Mr. Biden to only leaning in his direction. And in a meeting at the White House last week, Gov. Michelle Lujan Grisham of New Mexico told Mr. Biden that she feared he would lose her state, according to two people briefed on her comments.
The shakiness in the fringe battleground states is an alarming sign for Mr. Biden’s hopes in must-win contests that were already expected to be close, such as Michigan, Pennsylvania and Wisconsin. An expanding battleground map could force his campaign to divert resources away from the traditional swing states, where he has been falling further and further behind.
Daarnaast staat de teller inmiddels op 20 leden van het congres die Biden oproepen zich terug te trekken. Met een groot aantal anderen die dat niet publiekelijk doen, maar off the record wel vinden.quote:Some major Democratic donors have told the largest pro-Biden super PAC, Future Forward, that pledges worth roughly $90 million are now on hold if President Biden remains atop the ticket, according to two people who have been briefed on the conversations.
The frozen contributions include multiple eight-figure commitments, according to the two people, who spoke on the condition of anonymity given the sensitivity of the situation. The decision to withhold such enormous sums of money is one of the most concrete examples of the fallout from Mr. Biden’s poor debate performance at the end of June.
Zit nogal veel geld in die campagne ongetwijfeld kopen ze ook bij social media bedrijfjes in die op zon manier de buzz online proberen te benvloeden. Astroturfing is tegenwoordig een bekende factor.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 22:56 schreef AnneX het volgende:
Om af te kicken: toch maar eens een tweet over dat stomme gejoel in een persco.
Wat mij verder opvalt is, dat reacties onder tweets bijzonder troll like overkomen.
n de duizenden likes onder een positieve / empatische post voor Biden staan.
FWIW
[ x ]
Dat zal de nato presser zijn, die wordt bedoeld.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 23:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zit nogal veel geld in die campagne ongetwijfeld kopen ze ook bij social media bedrijfjes in die op zon manier de buzz online proberen te benvloeden. Astroturfing is tegenwoordig een bekende factor.
Ben wel benieuwd kan ik ergens die PhD discourse on foreign policy zien?
Prima kerel, rijke historie, goede standpunten.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 00:38 schreef Kijkertje het volgende:
Biden is intussen in Michigan:
[ x ]
Voordeel van dit gedoe is wel dat er nu veel meer aandacht aan Biden's campagne besteed wordt in de media![]()
[ x ]
Hakkelend over de slootquote:Op zaterdag 13 juli 2024 01:46 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Weet je, ergens gun ik 'm ook wel een comeback als de underdog. Als het 'm lukt om Trump wederom te verslaan zou dat echt een mooi verhaal maken.
quote:When I cast my vote for President Biden, I wasn't expecting much. I just wanted trump out of office.
I knew he was old.
I knew he had a stutter.
I knew he had a rep for "gaffes."
I didn't care. Just wanted trump gone.
Four years later, things are different.
I wasn't expecting that President Biden would be the most legislatively successful President in my lifetime.
I wasn't expecting him to help expand NATO.
I wasn't expecting him to lower insulin & inhalers.
I wasn't expecting him to create & recover 15m jobs.
I wasn't expecting him to bring manufacturing back.
I wasn't expecting him to forgive student debt.
But he did ALL those things, and more.
He surpassed my expectations by a lot.
And he has more planned for 2025-2028.
He's not a master orator,
He doesn't move so smoothly
But neither did FDR from his wheelchair.
Meanwhile, trump is STILL a threat.
He wants to be a dictator.
He wants to stay out of prison.
He wants revenge on his enemies.
He wants to take away from the poor and middle class and give to the ultra wealthy.
His Project 2025 will enable a national abortion ban to criminalize women seeking safe and legal abortions.
His Project 2025 will take away the rights of our LGBTQ family and friends.
His Project 2025 will transform the government into a loyalty pledge, not to America but to him ALONE.
We might never have another free election.
THAT is what is at stake in this election.
We can continue to progress with Biden policies, or we can let trump destroy democracy as we know it.
If you're looking for someone who's young and athletic, go watch a fucking movie.
I'll take the old guy who needs a nap while saving democracy over the old guy trying to overthrow democracy who needs a legal team.
Ja ik zou het echt geniaal vinden, mijn voorkeur heeft zelfs dat Trump verslagen wordt door deze Biden. Prachtige comeback story en voor Trump is er denk ik geen pijnlijker verlies mogelijk.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 01:46 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Weet je, ergens gun ik 'm ook wel een comeback als de underdog. Als het 'm lukt om Trump wederom te verslaan zou dat echt een mooi verhaal maken.
De Democraten maken dezelfde fout als ze niet achter Biden gaan staan.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja ik zou het echt geniaal vinden, mijn voorkeur heeft zelfs dat Trump verslagen wordt door deze Biden. Prachtige comeback story en voor Trump is er denk ik geen pijnlijker verlies mogelijk.
Maar de verkiezing is echt te belangrijk om hem met beide handen op je rug uit te vechten. En het is ook gewoon te dom als de democraten nu weer dezelfde fout maken als met Clinton. Tegen beter weten in je kandidaat die in de ogen van veel mensen weinig goed kan doen runnen. En dan kwam Clinton in ieder geval qua competentie een stuk beter voor de man.
Dat doen ze uiteraard nu ook. Maar achter Biden staan is gewoon niet slim. Die is over zijn hoogtepunt heen. Je moet achter iemand gaan die groot en sterk is niet een fragiele oude man. Daarbij aan de democraten lag het niet hoor dat Hillary geen president werd, ze lag niet bij independents net zoals nu Biden. Het is echt precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De Democraten maken dezelfde fout als ze niet achter Biden gaan staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |