SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
quote:Op maandag 8 juli 2024 18:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik las ergens een comment "dit is je grootvader proberen te overtuigen dat die niet meer kan rijden" en dat is exact wat dit is, inclusief het ontkennen, boos worden, hakken in het zand steken.
Ik vind het wel sportief van je dat je ook filmpjes post als ze niet in je straatje passen qua inhoud.quote:
Ik denk dat het probleem meer is dat Biden deze 'spirit' niet had tijdens het debat.quote:Op maandag 8 juli 2024 18:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vind het wel sportief van je dat je ook filmpjes post als ze niet in je straatje passen qua inhoud.
Dat interview is veelzeggend, Joe raaskalt over elites die tegen hem zouden zijn. Precies uit het Trump speelboek. Biden lult kijk naar de stadions, wat Trump ook letterlijk elke verkiezing zegt. Natuurlijk ben je populair bij een politieke rally voor jezelf. Hij begint vrij scherp maar tegen het einde van het gesprek is hij weer aan het slurren als een opa.
Biden weet geen argumenten aan te dragen waarom hij het moet doen. Ja omdat hij won in 2020 en denkt dat nu weer te doen. Dat baseert hij dan volledig op die arena's waar hij komt en in het verleden behaald succes.
Het is te hopen dat ze glazen bol klopt.
Waarom kan je dat zelf niet?quote:Op maandag 8 juli 2024 21:42 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Kan iemand dit debunken voor mij?
Ik snap ook niet waar ze dat vandaan halen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:02 schreef VoMy het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)e-vertonen~b467ab1b/
‘De Republikeinen maken zich zorgen. Ze weten dat iedere jongere Democratische kandidaat Trump waarschijnlijk beter aankan dan Biden. De huidige vicepresident Kamala Harris is vooralsnog de grootste kanshebber. Zij kent het Witte Huis, Biden is positief over haar en de laatste tijd is ze haar profiel aan het vergroten, bijvoorbeeld door zich uit te spreken over abortusrechten. Andere mogelijke kandidaten zijn bijvoorbeeld populaire gouverneurs als Gavin Newsom (Californië), Josh Shapiro (Pennsylvania), Gretchen Whitmer (Michigan) en Wes Moore (Maryland) of minister van Transport Pete Buttigieg.
Mocht een van hen de Democratische presidentskandidaat worden, dan zijn de Republikeinen ineens de partij met een oude man als presidentskandidaat. Het zou voor de Republikeinen heel nadelig zijn als Biden zich zou terugtrekken.’
De verslaggever van de Volkskrant geeft aan dat de Republikeinen hopen dat Biden in de race blijft. Ik weet niet waar ze dat precies vandaan heeft, maar het is wel een insteek die ik nog niet veel ben tegengekomen.
Zeer voorspelbaar vooral.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 09:52 schreef Chivaz het volgende:
Ik vind @:kijkertje die zich tegen de NYT keert echt hilarisch lmao!
Trump is een autoritaire mafketel die een bedreiging voor de democratie is terwijl iedereen in de GOP dit ziet onderneemt men daar net zo min actie.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:33 schreef Idisrom het volgende:
Biden is die dwarse oude opa die wil blijven autorijden, terwijl de hele buurt ziet dat het niet meer kan.
Er moet een iemand zijn die de autosleutels van hem gaan innemen, omdat hijzelf het niet meer ziet.
Kennelijk vinden ze dat allemaal wel prima. Wel bijzonder van een partij die de mond altijd zo vol heeft over 'muh freedom'.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Trump is een autoritaire mafketel die een bedreiging voor de democratie is terwijl iedereen in de GOP dit ziet onderneemt men daar net zo min actie.
Dat kan dan ook niet, Trump gaat de verkiezingen winnen. Dat is uiteindelijk het enige dat telt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Trump is een autoritaire mafketel die een bedreiging voor de democratie is terwijl iedereen in de GOP dit ziet onderneemt men daar net zo min actie.
Dit dus.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:33 schreef Idisrom het volgende:
Biden is die dwarse oude opa die wil blijven autorijden, terwijl de hele buurt ziet dat het niet meer kan.
Er moet een iemand zijn die de autosleutels van hem gaan innemen, omdat hijzelf het niet meer ziet.
Waarom steeds naar Trump wijzen als het over de ongeschiktheid van Biden gaat? Daar snap ik oprecht helemaal niks van...quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zeker moet je helemaa.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus.
Die man had allang de eer aan zichzelf moeten houden. Vooral omdat er frisse, jongere Dems klaarstaan om het stokje van hem over te nemen: Newsom, Whitmer, Josh Shapiro (speel enigszins leentje bij de Volkskrant, die hier een stuk over schreef. Shapiro was aan mijn aandachts ontsnapt, maar lijkt een bijzonder capabele kandidaat)
Sowieso moet je helemaal niet willen dat 70-plussers president worden. Hoepel op met die boomers, het is nu onze beurt.
Je moet ook helemaa
Precies. Een stamelende bejaarde man drijft de VS in de armen van Trump.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 13:47 schreef StateOfMind het volgende:
Ze moeten daar kijken naar wat in het belang van de VS als land is, en dat is koste wat kost voorkomen dat die Maga idioten alles kapot maken.
En dan kijken naar hoe en met wie ze dat het beste kunnen bereiken.
Ja maar ze denken dat kostte wat kost blijkbaar is dat je daarvoor een verkiezing moet proberen te winnen met een kansloze kandidaat. Omdat ze bang zijn voor democratie. Ze durven gewoon niet democratisch tot een goede kandidaat te komen en dan te geloven in dat mensen op die kandidaat stemmen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 13:47 schreef StateOfMind het volgende:
Ze moeten daar kijken naar wat in het belang van de VS als land is, en dat is koste wat kost voorkomen dat die Maga idioten alles kapot maken.
En dan kijken naar hoe en met wie ze dat het beste kunnen bereiken.
Gewoon standaard tribale reactie op kritiek op de 'stam'. Wijzen naar hunnie van de andere stam.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom steeds naar Trump wijzen als het over de ongeschiktheid van Biden gaat? Daar snap ik oprecht helemaal niks van...
Je zou er eens over na kunnen denken? Want jouw constante geroep dat mensen in een bubbel zitten blijkt toch gewoon niet van toepassing hier. Wel elders.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 09:52 schreef Chivaz het volgende:
Ik snap de strategie van de Biden campagne wel en dan vooral het gehamer op het project 2025.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zeer voorspelbaar vooral.
Nou is de NYT wel een beetje kinderachtig geweest wat betref de Biden-campagne, ze kregen niet genoeg tijd voor interviews/vragen het afgelopen jaar, werd er geclaimd. Maar nu weten we wel waarom dat was: dat was gewoon de strategie van de campagne.
Een falende strategie, dat weten we nu ook. Maar er lijkt geen verandering te komen, de bubbel is te sterk. Dus wordt de aanval op de media maar geopend en gaan ze nóg harder op de 'Trump project 2025' drum slaan, terwijl allang duidelijk is dat niemand daar om geeft.
Gefeliciteerd met de overwinning van je idool, Chivaz.
Kom Project 2025 bij Biden vandaan dan? Dat lijkt mij wel een hele vreemde conclusie om te trekken want dat is bepaald niet het geval.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 14:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik snap de strategie van de Biden campagne wel en dan vooral het gehamer op het project 2025.
Zolang het daar over gaat gaat het niet over Biden. Ze hadden er mee kunnen wegkomen als ze niet dat afgrijselijke debat hadden gehad.
Dat zegt hij toch niet. De democraten die Biden steunen proberen inderdaad naar wat de Republikeinen doen om kiezers te trekken. Biden is niet aantrekkelijk meer dus dan hoop je maar dat de andere kant nóg slechter is.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kom Project 2025 bij Biden vandaan dan? Dat lijkt mij wel een hele vreemde conclusie om te trekken want dat is bepaald niet het geval.
Heritage noemt Project 2025 zelf "institutionalizing Trumpism."
https://en.wikipedia.org/wiki/Project_2025
Zet een bijvoorbeeld een Buttigieg in (vind ik). Denk niet bij voorbaat dat de verkiezingen dan tegen Trump verloren zijn. Zie de uitslag van de recente Franse verkiezingen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp er echt niets van. De Democraten stralen geen urgentie uit om Trump te verslaan, waardoor je als twijfelende kiezer toch sneller besluit een jaartje thuis te blijven omdat je beide kandidaten eigenlijk niets vindt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 13:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja maar ze denken dat kostte wat kost blijkbaar is dat je daarvoor een verkiezing moet proberen te winnen met een kansloze kandidaat. Omdat ze bang zijn voor democratie. Ze durven gewoon niet democratisch tot een goede kandidaat te komen en dan te geloven in dat mensen op die kandidaat stemmen.
Nee ze willen vasthouden aan Biden met een hele hoop bullshit en leugens en iedereen moet maar op hem stemmen want het alternatief is erger. Maar het alternatief is ook veel waarschijnlijker met die keuze.
En dan Biden die zegt zolang ik mijn best heb gedaan is dat wat telt
Sowieso als ze nu een primary houden. Dan heeft de winnaar toch gigantisch momentum. Als Biden het ongelijk van alle doubters bewijst is hij toch veel dichter bij Trump. Dan als hij nu uit de wind word gehouden door democratisch establishment en nepjournalisten als die Rupar.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp er echt niets van. De Democraten stralen geen urgentie uit om Trump te verslaan, waardoor je als twijfelende kiezer toch sneller besluit een jaartje thuis te blijven omdat je beide kandidaten eigenlijk niets vindt.
Dat zou je aan het denken moeten zetten.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 09:52 schreef Chivaz het volgende:
Volgens mij hoeft een blitz primary helemaal niet slecht uit te pakken als de insteek van de primary is om de kandidaat te kiezen die de grootste kans heeft om Trump te verslaan. Dat ze elkaar dus niet aanvallen, maar vertellen waarom zij de meest geschikte persoon zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Sowieso als ze nu een primary houden. Dan heeft de winnaar toch gigantisch momentum. Als Biden het ongelijk van alle doubters bewijst is hij toch veel dichter bij Trump. Dan als hij nu uit de wind word gehouden door democratisch establishment en nepjournalisten als die Rupar.
Wat probeer je nou te zeggen? De helft van die kritiek slaat natuurlijk nergens op. Beetje huilen over de woorden die mensen in hun columns gebruiken. Lijkt me niet meer dan logisch dat het kelderende vertrouwen in Biden verreweg het grootste nieuws is. Is het hijgerig, ja uiteraard.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:51 schreef AnneX het volgende:
Wat een gif…lastig afkicken, toch is 24 kitchen prettiger om aan te horen.
[ x ]
Maar hij heeft nu Parkinson volgens de hijgerige NYT-berichten?!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te zeggen? De helft van die kritiek slaat natuurlijk nergens op. Beetje huilen over de woorden die mensen in hun columns gebruiken. Lijkt me niet meer dan logisch dat het kelderende vertrouwen in Biden verreweg het grootste nieuws is. Is het hijgerig, ja uiteraard.
Dat gedoe met die Alzheimer mensen lijkt mij inderdaad niet iets wat je als serieuze krant op je voorpagina wil hebben.
Ja Parkinson, alzheimer whatever versprekinkje van mij. Gelul over dokters van mensen moet gewoon vrij ver van serieuze journalistiek blijven wat mij betreft. Neemt niet weg dat klagen over het woord defiant echt spijkers op laag water zoeken is. Maargoed ik snap dat kijken of columns wel fair genoeg naar Biden zijn de laatste strohalm van zijn fans is.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar hij heeft nu Parkinson volgens de hijgerige NYT-berichten?!
Fan zijn van een president is sws niet gezond. Dat leidt tot cultgedrag zoals bij Trump.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja Parkinson, alzheimer whatever versprekinkje van mij. Gelul over dokters van mensen moet gewoon vrij ver van serieuze journalistiek blijven wat mij betreft. Neemt niet weg dat klagen over het woord defiant echt spijkers op laag water zoeken is. Maargoed ik snap dat kijken of columns wel fair genoeg naar Biden zijn de laatste strohalm van zijn fans is.
Ik zeg niet dat het bij Biden vandaan komt, ik zeg dat ze vooral willen dat de verkiezingen over Trump gaan. Blijven hameren op Project 2025 zou onder normale omstandigheden een goede tactiek zijn ware het niet dat het debat bij veel mensen echt verkeerd is gevallen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kom Project 2025 bij Biden vandaan dan? Dat lijkt mij wel een hele vreemde conclusie om te trekken want dat is bepaald niet het geval.
Heritage noemt Project 2025 zelf "institutionalizing Trumpism."
https://en.wikipedia.org/wiki/Project_2025
Zou het niet eerder andersom moeten zijn lol?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou je aan het denken moeten zetten.
AOCquote:
Nee. De NYT leverde duidelijk een journalistiek belabberd artikel af met hun 'breaking news' neuroloog bezoekt 8 keer het Witte Huis. Lijkt Fox News wel.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zou het niet eerder andersom moeten zijn lol?
Tja je kan ook in een droomwereld leven en denken dat als je nu nog een andere kandidaat gaat inzetten het allemaal wel goedkomt. Daar verschillen we duidelijk van mening over.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
AOC
Die zou toch beter moeten weten. Benieuwd wat ze hiervoor terugkrijgt. Waarom zou zij haar geloofwaardigheid te grabbel gooien voor Biden. Duidelijk wel dat Trump verslaan geen prioriteit heeft. Echt een wedstrijdje minachting naar de kiezer daar bij beide partijenMaargoed dus de Democraten gaan nog een tijdje door met verwarring creeren met wie nou de kandidaat wordt.
Is vervelend hè als dit gebeurt, wat kun je eraan doen? NYT is een gerenommeerde krant en die gaan hun reputatie niet ten grabbel gooien voor wat extra clicks toch?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee. De NYT leverde duidelijk een journalistiek belabberd artikel af met hun 'breaking news' neuroloog bezoekt 8 keer het Witte Huis. Lijkt Fox News wel.
[ x ]
Wist je trouwens dat onder Trump er helemaal geen logboek meer bijgehouden werd wie het Witte Huis bezocht?
Blijkbaar wel. Teleurstellend idd.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is vervelend hè als dit gebeurt, wat kun je eraan doen? NYT is een gerenommeerde krant en die gaan hun reputatie niet ten grabbel gooien voor wat extra clicks toch?
Nouja in die zin is ze realistisch, Biden wil geen plaatsmaken. Dus moet je met hem werken. Ongetwijfeld zal de squad politieke credits scoren door op deze manier te bootlicken. Ongetwijfeld dat het in haar omgeving ook niet uitmaken wie je runt, voor progressieven is er niemand die ze minder graag president zien worden dan Trump.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tja je kan ook in een droomwereld leven en denken dat als je nu nog een andere kandidaat gaat inzetten het allemaal wel goedkomt. Daar verschillen we duidelijk van mening over.
Maar met Biden komt het ook niet goed? Dus dan kan je maar beter een volatieler pad bewandelen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tja je kan ook in een droomwereld leven en denken dat als je nu nog een andere kandidaat gaat inzetten het allemaal wel goedkomt. Daar verschillen we duidelijk van mening over.
Ik ben het niet met je eens dat Biden niet zou kunnen winnen. De keus blijft vrij eenvoudig: je kiest voor een crimineel als Trump die een gevaar voor de democratie is of voor Biden met al zijn (ouderdoms-) gebreken.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja in die zin is ze realistisch, Biden wil geen plaatsmaken. Dus moet je met hem werken. Ongetwijfeld zal de squad politieke credits scoren door op deze manier te bootlicken. Ongetwijfeld dat het in haar omgeving ook niet uitmaakt wie je runt, voor progressieven is er niemand die ze minder graag president zien worden dan Trump.
Maar met deze Biden kun je gewoon geen verkiezing winnen. Of in elk geval veel moeilijker dan met wie je hem laat vervangen. Je ziet het ook met zijn media offensief om het debatdebacle te herstellen. Nu het zaadje van de twijfel is gezaaid, gaat dat niet meer weg. Elk optreden gaat elke verspreking uitvergroot worden en die heeft hij nu elk optreden.
Zoals Jon Stewart al aangeeft, in Frankrijk en Engeland hebben ze hele verkiezingen gehouden in minder tijd dan tussen nu en de presidentsverkiezingen en de US. Als het een belangrijke verkiezing is kan het argument Joe wil niet stoppen gewoon niet doorslaggevend zijn. Maar deze elite in democratische partij wil wel doen alsof. Qua dat aangaat is het extra ironisch dat Joe klaagt over elites die tegen hem zouden zijn. Hij wordt in het zadel gehouden door elites die met hem zijn.
Chivaz heeft bijna nooit gelijk, maar hier wel. Het is echt ultiem bubbel-gedrag om nu ineens de New York Times aan te gaan vallen, alleen maar omdat ze (eindelijk) hun werk doen. De NYT heeft sinds pakweg eind 2022 onder de leiding van Joe Kahn de weg van betere journalistiek weer ingeslagen. Het is logisch dat mensen in de blauwe Twitter-bubbel dat niet leuk vinden, en uiteindelijk is dit topic toch 90% het eindeloos posten van tweets uit die bubbel.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zou er eens over na kunnen denken? Want jouw constante geroep dat mensen in een bubbel zitten blijkt toch gewoon niet van toepassing hier. Wel elders.
Dit is een foute voorstelling van zaken. De keuze is tussen zeker verliezen met Biden, of nog een kans maken met een andere kandidaat. Dát is de realiteit die bepaalde groepen Democraten weigeren onder ogen te zien.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee de keus is eenvoudig. Of je geeft de mensen een keuze tussen Democratische kandidaten en de beste kandidaat (zou nog Biden kunnen zijn) kan rekenen op volledige steun. Of je verdeelt de partij op deze manier door Biden als belangrijker dan winnen van Trump te vinden. Dat verdeeldheid funest is klopt en de never not Biden mensen moeten gewoon de realiteit onder ogen zien, hij is niet meer onschendbaar.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens dat Biden niet zou kunnen winnen. De keus blijft vrij eenvoudig: je kiest voor een crimineel als Trump die een gevaar voor de democratie is of voor Biden met al zijn (ouderdoms-) gebreken.
Zaak is wel dat de hele partij achter hem gaat staan want verdeeldheid is funest. De tijd zal het leren.
Zelfs Trumpisten hebben nog wel eens gelijk. Het is belangrijk om dat toe te geven als het zo is, om tribalisme tegen te werken.quote:
Ik zei al, we verschillen van mening hierover. De tijd zal het leren.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee de keus is eenvoudig. Of je geeft de mensen een keuze tussen Democratische kandidaten en de beste kandidaat (zou nog Biden kunnen zijn) kan rekenen op volledige steun. Of je verdeelt de partij op deze manier door Biden als belangrijker dan winnen van Trump te vinden. Dat verdeeldheid funest is klopt en de never not Biden mensen moeten gewoon de realiteit onder ogen zien, hij is niet meer onschendbaar.
Je gaat de verdeeldheid in een partij die de democraten heet niet oplossen door de grote leider zelf volledig te laten bepalen wat er gebeurt.
Dan doe je alsof het een binaire keuze is. Dat is het niet. De keuze is allereerst of je wel of niet komt stemmen. En bij een keuze tussen een criminele Trump en een duidelijk zwaar afgetakelde Biden is de keuze voor veel mensen al 'ik kom niet'. Dan komen ze dus nooit voor die binaire keuze te staan. En dat gaat Biden de zege kosten.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 18:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens dat Biden niet zou kunnen winnen. De keus blijft vrij eenvoudig: je kiest voor een crimineel als Trump die een gevaar voor de democratie is of voor Biden met al zijn (ouderdoms-) gebreken.
Zaak is wel dat de hele partij achter hem gaat staan want verdeeldheid is funest. De tijd zal het leren.
Hij heeft nog een paar maanden, het lijkt me zeker niet 100% zeker dat Biden verkiesbaar blijft.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Feit is dat Biden niet gaat opstappen of je dat wel of niet een goed idee vindt.
Ik bedoel natuurlijk NU niet gaat opstappen zoals jij voorspelde.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij heeft nog een paar maanden, het lijkt me zeker niet 100% zeker dat Biden verkiesbaar blijft.
Ik voorspelde volgens mij niks?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk NU niet gaat opstappen zoals jij voorspelde.
Jij voorspelde dat Biden na het weekend ging opstappen toch?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik voorspelde volgens mij niks?
Ik heb Biden daar toch volgens mij altijd te narcistisch voor gevonden. Hij doet alsof hij een achtste wereldwonder is, de enige die het monster Trump kan stoppen. Ik voorspelde wel onvrede binnen de partij die mogelijk tot uit de strijd stappen gaat lijden en volgens mij woekert die onvrede steeds meer.
Niet dat ik weet.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Jij voorspelde dat Biden na het weekend ging opstappen toch?
Ah ja teruggezocht was jij niet idd. Mijn excuses.quote:
quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:07 schreef Hexagon het volgende:
Dit is voor Biden niet meer te houden. Ik denk dat hij en de DNC dit weekend een persco doen.
Precies dit. De twijfelende kiezer gaat niet naar stembus. Uiteindelijk zitten wij en de goedwillende Amerikanen met de gebakken peren. Ik ga hier ook niet mijn mond over houden, want het is een aankomende trainwreck en het helpt niemand om dit onder het tapijt te schuiven. Het moet benoemd worden.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan doe je alsof het een binaire keuze is. Dat is het niet. De keuze is allereerst of je wel of niet komt stemmen. En bij een keuze tussen een criminele Trump en een duidelijk zwaar afgetakelde Biden is de keuze voor veel mensen al 'ik kom niet'. Dan komen ze dus nooit voor die binaire keuze te staan. En dat gaat Biden de zege kosten.
Maar dat probleem is er net zo goed als er van kandidaat gewisseld gaat worden. Vergis je niet in de verdeeldheid die dat op gaat leveren. Sws verlies je bv de 'black caucus' die nu trouw aan Biden is maar die erop zal staan dat Harris recht heeft op de nominatie bij terugtrekking van Biden.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan doe je alsof het een binaire keuze is. Dat is het niet. De keuze is allereerst of je wel of niet komt stemmen. En bij een keuze tussen een criminele Trump en een duidelijk zwaar afgetakelde Biden is de keuze voor veel mensen al 'ik kom niet'. Dan komen ze dus nooit voor die binaire keuze te staan. En dat gaat Biden de zege kosten.
Dat soort chantage moet je sowieso niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 22:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar dat probleem is er net zo goed als er van kandidaat gewisseld gaat worden. Vergis je niet in de verdeeldheid die dat op gaat leveren. Sws verlies je bv de 'black caucus' die nu trouw aan Biden is maar die erop zal staan dat Harris recht heeft op de nominatie bij terugtrekking van Biden.
Die black caucus zal ook niet snel op Trump stemmen. Natuurlijk zal je die over moeten halen op te komen dagen, maar dat kan ook met een andere kandidaat. En Harris lijkt me zelf al vele malen kansrijker dan Biden.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 22:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar dat probleem is er net zo goed als er van kandidaat gewisseld gaat worden. Vergis je niet in de verdeeldheid die dat op gaat leveren. Sws verlies je bv de 'black caucus' die nu trouw aan Biden is maar die erop zal staan dat Harris recht heeft op de nominatie bij terugtrekking van Biden.
Dit soort berichten zie ik regelmatig langskomen van journalisten:
[ x ]
Mij nietquote:Op dinsdag 9 juli 2024 22:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die black caucus zal ook niet snel op Trump stemmen. Natuurlijk zal je die over moeten halen op te komen dagen, maar dat kan ook met een andere kandidaat. En Harris lijkt me zelf al vele malen kansrijker dan Biden.
Alsof zon black caucus zo gelukkig is met dat Harris nog altijd vicepresident is achter zon afgetakelde Biden. Die zullen waarschijnlijk denken als je haar een goede running mate vindt is dit de kans om haar te lanceren.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 22:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat soort chantage moet je sowieso niet serieus nemen.
Een capabele, jonge vrouw of een afgetakelde, niet uit zijn woorden komende oude man die halverwege een zin vergeten is wat hij wil zeggen? Tja, ik zou zeggen dat de eerste veel kansrijker is. Maar dat komt ook omdat ik de kans voor Biden, die de komende maand veel te veel op tv zal moeten komen en daar steeds slecht uit zal komen, op zo ongeveer 0 in schat.quote:
Genoemd worden of daadwerkelijk mee hebben gedaan is natuurlijk nogal een verschil. Er zijn wel meer mensen genoemd, waaronder Stephen Hawking.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:18 schreef Kijkertje het volgende:
@:Ulx
[ x ]
Het heeft even geduurd idd ...
Je kon niet op een ander stemmen want niemand wilde runnen tegen een fitte Biden. Heel veel mensen hadden juist graag op een ander gestemd maar kregen alleen Biden als optie. Hij scoorde 87% van de stemmen dat is even veel als Putin bij zijn laatste verkiezing. De democratische partij zal toch wat beters moeten doen dan naar verkiezingen wijzen die ongeveer even competitief waren als die in autoritaire regimes. Eerder minachting naar je kiezers om op die manier miljoenen mensen nutteloos te laten stemmen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 00:24 schreef OMG het volgende:
Realistische tegenkandidaten heeft hij nu ook niet, allemaal grotendeels kansloze suggesties van de vorige primary.
Ook lekker democratisch om de stemmen van miljoenen mensen maar de prullenbak in te gooien omdat er een stel NU pas achterkomt dat Biden te oud is. Had je maar op een ander moeten stemmen tijdens de laatste primaries.
quote:"It's a distraction more than anything," Whitmer told the Associated Press, in an interview to promote her new memoir, True Gretch, which will be published on Tuesday.
"I don't like seeing my name in articles like that because I'm totally focused on governing and campaigning for the [Biden-Kamala Harris] ticket."
Het is eerder die elite die nu loopt te janken omdat ze hun zin niet hebben gekregen.quote:Gov. Gretchen Whitmer says President Joe Biden is "the same Joe Biden we all have known," reacts to calls for the president to step aside and the Supreme Court's immunity ruling.
Sowieso: als er iemand elite is, is het de Amerikaanse president zelf. En zeker ook Biden, die al sinds 1973 in het landsbestuur zit. Als je dan nog gaat klagen over 'de elite' ben je niet alleen hypocriet, je gaat dan zelfs gewoon op Trump lijken. Die klaagde ook over de elite terwijl hij president was.quote:Op woensdag 10 juli 2024 00:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Best wel ironisch dat Biden gisteren nog in een interview aan het huilen was dat elites hem weg zouden willen. Nu blijft hij voorlopig in het zadel door de democratische elite. Ook allemaal stellen dat er zoveel mensen op hem gestemd hebben. Alsof hij realistische tegenkandidaten had.
Ja, vreemd hè? Hoor je de Trump-fans jarenlang roepen dat de Epstein-files vrijgeven moeten worden, en zodra dat is gebeurd is het doodse stilte.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:18 schreef Kijkertje het volgende:
@:Ulx
[ x ]
Het heeft even geduurd idd ...
Gezien deze poll is het toch volkomen logisch dat de democratische partij eigenlijk geen idee heeft hoe ze dit probleem moeten aanpakken? Zeker met een Biden die geen zin heeft om aan de kant te stappen.quote:
Is Trump aangeklaagd dan door meerdere meisjes van 12-14 jaar?quote:Op woensdag 10 juli 2024 09:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hawking vloog ook 60+ keer naar het eiland en voerde nachtelijke telefoontjes en werd door meerdere meisjes van 12-14 jaar oud aangeklaagd?
Maar dan raken ze heel veel zwarte stemmen kwijt die zich niet meer gerepresenteerd voelen door 2 blanke mannen. Het is lose-lose. De democraten hebben een enorme base van heel links tot iets rechts die ze tevreden moeten houden. De GOP hoeft alleen maar heel rechts tevreden te houden.quote:Op woensdag 10 juli 2024 09:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Kortom, misschien is het inruilen van de kandidaat voor vice-president wel de oplossing om de verkiezingen te winnen. Biden-Newsom zou best een aardig idee zijn om conservatief-midden ervan te overtuigen dat een dode Biden opgevolgd wordt door een hetero blanke man.
Het is door de journalistiek al ruimschoots vastgesteld dat Trump een complete idioot is. Talloze artikelen, interviews, reportages zijn er aan gewijd dat het een bizarre idioot is. Dat is oprecht geen nieuws meer.quote:Op woensdag 10 juli 2024 11:46 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
[ x ]
Als Biden dit zou zeggen, zou de wereld op zijn kop staan! Plaats maken! Aftreden! Hij is niet goed meer! Dementie! Unfit!
Maar Trump zegt deze bizar idiote dingen dagelijks...
De journalistiek: *cricketsss*
Hoe kom je daar nou weer bij hoeveel 1000den artikelen zijn er wel niet geschreven over de achterlijke uitspraken van Trump. Na bijna 10 jaar leugens en gelul is het gewoon niet nieuwswaardig meer om elke keer als Trump het heeft over haaien daar uitgebreid over te berichten. Zijn populariteit komt ook juist doordat elke hersenscheet van Trump in de media werd besproken gratis publiciteit. Trumpstemmers boeit het ook niet, je ziet Trumpfans toch ook geen posts plaatsen dat ze het jammer vinden als Trump weer eens iets debiels zegt.quote:Op woensdag 10 juli 2024 11:46 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
[ x ]
Als Biden dit zou zeggen, zou de wereld op zijn kop staan! Plaats maken! Aftreden! Hij is niet goed meer! Dementie! Unfit!
Maar Trump zegt deze bizar idiote dingen dagelijks...
De journalistiek: *cricketsss*
Dus moet Trump's gedrag worden weggewuifd want het is normaal geworden?quote:Op woensdag 10 juli 2024 12:13 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is door de journalistiek al ruimschoots vastgesteld dat Trump een complete idioot is. Talloze artikelen, interviews, reportages zijn er aan gewijd dat het een bizarre idioot is. Dat is oprecht geen nieuws meer.
Als Biden zich al 8 jaar zou gedragen als een dementerende bejaarde zou het nu ook geen nieuws meer zijn.
Da's uitgesteld naar september.quote:Op woensdag 10 juli 2024 13:37 schreef Ulx het volgende:
Morgen spreekt de rechter de straf uit in NY vs Trump dacht ik. Benieuwd of een eventuele gevangenisstraf voor Trump meer aandacht krijgt dan een verspreking van Biden.
Nee, zeker niet. Maar Bidens zijn ongeschiktheid wegwuiven omdat Trump nog ongeschikter is, is ook gewoon raar gedrag.quote:Op woensdag 10 juli 2024 13:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus moet Trump's gedrag worden weggewuifd want het is normaal geworden?
Nee, maar de idiotie is wel genormaliseerd. Da's diep tragisch eigenlijk.quote:Op woensdag 10 juli 2024 13:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is de meerwaarde van dit soort posts?quote:Op woensdag 10 juli 2024 15:39 schreef Kijkertje het volgende:
John Kirby over Biden's fitness for office (vanaf 4.37):
Dat is nu al zo vaak gebeurt dat je zou zeggen dat je die zinnen op de autocue maar beter weglaat of anders opschrijft. In plaats van 'pause' typen kun je gewoon ook een stuk leeg laten natuurlijk.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:15 schreef Rnie het volgende:
Op 13:10 wordt op de autocue een instructie gegeven. "And ask him to read the citation". Biden leest die hardop voor.![]()
Hardop gelachen![]()
Alles om de cognitieve functies en vaardigheden van Joe niet teveel onder druk te zetten natuurlijk.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:27 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dat is nu al zo vaak gebeurt dat je zou zeggen dat je die zinnen op de autocue maar beter weglaat of anders opschrijft. In plaats van 'pause' typen kun je gewoon ook een stuk leeg laten natuurlijk.
quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:15 schreef Rnie het volgende:
Op 13:10 wordt op de autocue een instructie gegeven. "Ask the man to come forward, and ask him to read the citation". Biden leest die instructie hardop voor.![]()
Hardop gelachen![]()
Jezus lmao! Dit kan toch echt niet meer. Ik hoop echt dat Biden zijn kandidaatschap herziet hier moet echt ingegrepen worden dit kan echt niet meer.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:15 schreef Rnie het volgende:
Op 13:10 wordt op de autocue een instructie gegeven. "Ask the man to come forward, and ask him to read the citation". Biden leest die instructie hardop voor.![]()
Hardop gelachen![]()
Waarom zou ik? Dat doen jullie toch al bijna 8 jaar onderhand. Het voegt helemaal niets toe als ik versprekingen van Trump post.quote:Op woensdag 10 juli 2024 17:14 schreef OMG het volgende:
Lachen joh, maar die exact zelfde post heb ik je nooit zien maken over bijvoorbeeld dit;
"DiT kAn ToCh EcHt NiEt MeEr"
https://www.axios.com/2024/07/10/nancy-pelosi-biden-2024-runquote:Pelosi: "Time is running short" for Biden to decide on re-election bid
Former House Speaker Nancy Pelosi said Wednesday that "we're all encouraging" President Biden to make a final decision on whether he will continue his re-election bid.
Pelosi, who said on Morning Joe that she's very "proud of the president," also suggested that the discussions on Biden's political future should "hold off" until the end of this week's NATO conference.
Als je nu nog gelooft dat Biden alleen last heeft van ouderdom kwaaltjes en een beetje stottert dan ben je echt nog te dom om te schijten.quote:Op woensdag 10 juli 2024 17:42 schreef OMG het volgende:
Wat een dom gelul. Het zijn alle bij oude mannen en een Biden stottert en verspreekt zich of leest dingen a la Ron Burgundy van een teleprompter, maar het is niks in vergelijking met een Trump. Maar goed, de media zou liegen over Biden, en Trump is een integere zakenman die het uit liefde voor het land doet. Koekoek..
Nee, natuurlijk niet. Het ligt anders.quote:Op woensdag 10 juli 2024 17:42 schreef OMG het volgende:
Wat een dom gelul. Het zijn alle bij oude mannen en een Biden stottert en verspreekt zich of leest dingen a la Ron Burgundy van een teleprompter, maar het is niks in vergelijking met een Trump. Maar goed, de media zou liegen over Biden, en Trump is een integere zakenman die het uit liefde voor het land doet. Koekoek..
Nee, maar ik vind het wat vreemd om de journalistiek te verwijten dat ze geen aandacht besteed hebben aan de idiotie van Trump. Dat hebben ze 8 jaar lang bijna non-stop gedaan. Er komt gewoon een punt dat iets niet nieuwswaardig meer is. Im westen nichts neues.quote:Op woensdag 10 juli 2024 13:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, dit is gewoon sturen. Dit is gewoon keihard de ene, Trump, beschermen. Kijk naar die Epstein files: De naam van Trump komt er tientallen keren in voor. Noemt men dit in de pers? Nee. Maar Bill Clinton noemt men dan bijvoorbeeld wel.quote:Op woensdag 10 juli 2024 18:04 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind het wat vreemd om de journalistiek te verwijten dat ze geen aandacht besteed hebben aan de idiotie van Trump. Dat hebben ze 8 jaar lang bijna non-stop gedaan. Er komt gewoon een punt dat iets niet nieuwswaardig meer is. Im westen nichts neues.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Dat zijn nog afspraken, die kun je plannen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 18:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De VS staat er goed op met Biden, sta je daar te wachten op de president komt hij niet opdagen omdat hij moet rusten………
Natuurlijk meet men met twee maten, omdat de kiezer dat ook doet. De Trumpclan geeft niks om criminaliteit, de potentiële stemmers op Biden willen vooral op Biden stemmen omdat hij een degelijke keus is, een garantie op degelijk bestuur. En daar gaat het dus mis, Biden voldoet niet meer aan het plaatje van zijn potentiële kiezers, Trump wel. En dus gaat Trump winnen tegen Biden, omdat Biden zijn potentiële kiezers niet op komen dagen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 18:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Het ligt anders.
Men is het gewend van Trump DUS is er niets aan de hand als hij het doet. Men is het niet gewend van Biden DUS is er nu een enorm probleem. Mocht Biden een pornosterretje neuken spreekt de pers er direct schande van en zal men eisen dat hij zich direct terugtrekt als kandidaat. Als dat overkomt als meten met twee maten komt dat doordat men met twee maten meet.
Eens, daarom ben ik ook van mening dat ze Harris naar voren moeten schuiven. Ik vind haar persoonlijk echt een verschrikkelijk persoon maar ze is ieder geval jong genoeg en gezond. Ik ben wel erg benieuwd hoe de persconferentie gaat verlopen en wat de gevolgen zijn van de persconferentie. Als het echt slecht gaat dan is er denk ik geen enkele democraat over die hem met volle overtuiging zal steunen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 18:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zijn nog afspraken, die kun je plannen.
Maar nu komt er de komende 4 jaar weer actie tegen terroristen, waarvoor de president lang in de Situation Room moet zijn en beslissingen moet nemen. Hij is uiteindelijk de opperbevelhebber van het grootste leger van de wereld. Dat kan toch niet als je van een reis naar Europa 2 weken later nog bekaf bent (zijn eigen woorden).
Hij heeft sinds oktober 2023 ook opvallend weinig internationale bezoeken afgelegd. Zijn team lijkt als doel te hebben om precies evenveel internationale bezoeken te doen als Trump heeft gedaan. Maar ze vergeten dat Trump weliswaar ook maar 2 bezoeken deed in zijn laatste jaar, maar die bezoeken waren in januari 2020 en februari 2020. Dus logisch dat hij toen maar 2 internationale bezoeken heeft gedaan.quote:Op woensdag 10 juli 2024 18:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zijn nog afspraken, die kun je plannen.
Maar nu komt er de komende 4 jaar weer actie tegen terroristen, waarvoor de president lang in de Situation Room moet zijn en beslissingen moet nemen. Hij is uiteindelijk de opperbevelhebber van het grootste leger van de wereld. Dat kan toch niet als je van een reis naar Europa 2 weken later nog bekaf bent (zijn eigen woorden).
quote:Clooney said in a New York Times opinion piece that he loves Biden, but the party would lose the presidential race as well as any control in Congress with him as the nominee.
“This isn’t only my opinion; this is the opinion of every senator and congress member and governor that I’ve spoken with in private,” wrote Clooney. He’s hosted several high-dollar Hollywood fundraisers, including for Biden last month.
https://apnews.com/articl(...)55a5f3cda1e676e6ffdequote:“It’s devastating to say it, but the Joe Biden I was with three weeks ago at the fund-raiser was not the Joe ‘big F-ing deal’ Biden of 2010,” Clooney wrote. “He wasn’t even the Joe Biden of 2020. He was the same man we all witnessed at the debate.”
Ik weet niet of dit nou zo 'sluw' was.quote:Op woensdag 10 juli 2024 17:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://www.axios.com/2024/07/10/nancy-pelosi-biden-2024-run
Pelosi is een sluwe politica, dus als Biden meerdere keren zegt dat hij doorgaat, en zij zegt: "Biden moet snel een besluit nemen en discussies over Biden's toekomst moeten pas na de NAVO-top plaatsvinden", dan is het laatste nog niet gezegd hierover. Zij is ook prima in coalitievorming, dus waarschijnlijk staat ze hier niet alleen in.
Volgens mij heeft Biden donderdag een persconferentie, dus die wordt belangrijk voor hem. Als dat niet goed verloopt, dan heeft hij waarschijnlijk tot en met het weekend om zelf een besluit te nemen.
Ja nee pff als George Clooney het zegt ...quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:40 schreef Jojoke het volgende:
George Clooney ziet het ook niet meer zitten.
[..]
[..]
https://apnews.com/articl(...)55a5f3cda1e676e6ffde
Je roept steeds dat de democraten met Biden gaan verliezen, maar uit deze poll van 9 juli blijkt dat Biden het meeste kans maakt om Trump te verslaan.quote:Op woensdag 10 juli 2024 15:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja leuk al die vriendjes die claimen dat het allemaal géweldig gaat. Dat gaat niet werken als Biden optredens geeft en iedereen kan zien dat het niet zo is.
Hopelijk veranderen ze snel van gedachten. Anders zal het een herhaling van zetten zoals met Clinton worden. Kandidaat die controversieel is maar doorgepushed door de democratische top. Daarmee krijgen ze niet genoeg twijfelende stemmers of stemmers die met frisse tegenzin op Biden zouden stemmen naar de stembus.
Maar eerlijk gezegd lijkt het wel gespeeld, ze verliezen liever met Biden. Blijkbaar is wie president is niet zo belangrijk als dat Joe zijn beste schot mag schieten.
Bij Trump gebeurt anders hetzelfde.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
Jezus lmao! Dit kan toch echt niet meer. Ik hoop echt dat Biden zijn kandidaatschap herziet hier moet echt ingegrepen worden dit kan echt niet meer.
Zou er een democratische donor zijn die Biden een paar miljoen wilt geven om opzij te stappen?
Misschien een leuk initiatief van de democraten om geld op te halen bij de stemmers? Misschien dat Biden dan gaat inzien dat hij echt opzij moet stappen.
Typisch Democraten. De polls zijn al tijden een 'close call', de VS is tot op het bot verdeeld. En wat doen de Democraten na één slecht debat? Paniek, eindeloze discussies en (funeste) verdeeldheid in hun eigen partij over de geschiktheid van hun eigen kandidaat ipv hun energie te steken in het aanvallen van het beleid van Trump & Co en in het motiveren van hun eigen achterban om te gaan stemmen. Ze mogen wel oppassen dat het geen self fullfilling prophesy wordtquote:Op donderdag 11 juli 2024 01:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je roept steeds dat de democraten met Biden gaan verliezen, maar uit deze poll van 9 juli blijkt dat Biden het meeste kans maakt om Trump te verslaan.
[ afbeelding ]
Link: https://emersoncollegepol(...)l-trump-46-biden-43/
Maar waarom blijf je nou de hele tijd herhalen dat het om een slecht debat gaat. Dat is niet zo. Het debat was geregeld omdat Joe niet zo lekker uit de verf kwam de laatste tijd en hij zou laten zien wat hij kon. Dat was dus niet veel.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Typisch Democraten. De polls zijn al tijden een 'close call', de VS is tot op het bot verdeeld. En wat doen de Democraten na één slecht debat? Paniek, eindeloze discussies en (funeste) verdeeldheid in hun eigen partij over de geschiktheid van hun eigen kandidaat ipv hun energie te steken in het aanvallen van het beleid van Trump & Co en in het motiveren van hun eigen achterban om te gaan stemmen. Ze mogen wel oppassen dat het geen self fullfilling prophesy wordt
Biden bracht een bezoek aan vakbondsleiders vandaag. Nauwelijks in verslaggeving terug te vinden en als het al gemeld wordt is dat gelinkt aan de eis dat hij zich moet bewijzen (het bezoek is al een jaar geleden gepland):quote:PRESS RELEASE
AFL-CIO Leadership Unanimously Reaffirms Commitment to Re-Electing President Biden and Vice President Harris
July 10, 2024
The AFL-CIO Executive Council released the following statement on President Biden's visit to its meeting today:
The AFL-CIO Executive Council today unanimously voted to reaffirm its commitment to re-electing President Joe Biden and Vice President Kamala Harris, the leadership of the most pro-union administration in our lifetimes.
We were honored to welcome President Biden back to the House of Labor to speak to unions that represent every sector and industry of America's workforce. No president has been more invested in helping workers than Joe Biden, who stands with working people at every opportunity, including on the picket line.
We shared stories of the hopes of working people and discussed with the president the importance of unions mobilizing for Election Day. The president's fighting spirit was on full display, and he reiterated his deep commitment to workers and our families and to taking on corporate greed. He was that "Scranton Joe" that we all know and love.
From Day One, the Biden-Harris administration has put working people first, centering union jobs in every piece of its agenda. This administration sparked an industrial renaissance; saved workers' pensions and hundreds of thousands of public servant jobs; expanded overtime pay; and invested in millions of good union jobs, particularly in construction. Unions have never wavered in our support of Joe Biden and Kamala Harris because they've never wavered in their commitment to working people, including the vigorous support of workers' right to organize. That's just as true today as when we endorsed the ticket more than a year ago.
The labor movement understands, as Joe Biden does, that solidarity is how we win. The message from today's meeting couldn't have been clearer: Right now, it's time to come together around a vision of a country where everyone has a fair shot with a living wage, affordable health care, retirement security, and time to do the things we love like spending time with family and friends and pursuing our interests and passions. These are fundamental to, as the president reiterated to our meeting, building the economy from the bottom up and the middle out, not the top down.
The labor movement is united behind President Biden and Vice President Harris. We urge his party and the American people to join us.
Bij de NYT gebruiken ze wel een foto van Biden's meeting met vakbondsleiders maar het onderstaande artikel gaat over een senator die Biden wil vervangen.quote:Hours later in the Oval Office, when a reporter asked him about an opinion piece written by George Clooney in which the actor implored Biden to leave the 2024 race, the president responded with “AFL-CIO!” paused, pumped his fists and added, “Go, go, go.”
Ik ga het niet nog een keer uitleggen. We worden het niet eensquote:Op donderdag 11 juli 2024 02:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar waarom blijf je nou de hele tijd herhalen dat het om een slecht debat gaat. Dat is niet zo. Het debat was geregeld omdat Joe niet zo lekker uit de verf kwam de laatste tijd en hij zou laten zien wat hij kon. Dat was dus niet veel.
Hem in blinde paniek heilig verklaren zoals jij probeert te doen is de oplossing niet. Dat is echt zoals de maga fans alle Trump gebreken wegwuiven en dan zeggen ze laten we het over Hunters laptop of whatever hebben. In plaats van hem enablen zouden de democraten verenigd moeten zeggen tijd om te gaan Joe.
Als je snel door wil met een andere discussie kun je beter ook stellen dat Biden maar beter snel de eer aan zichzelf kan houden. Iedereen ziet liever de democratische kandidaat dus ook Biden winnen. Maar de realiteit is dat hij mager scoort en nu ook een vervelend niet meer af te schudden label aan zich heeft plakken. Echt hoge opkomst ga je nooit meer halen met Biden en die heb je wel nodig.
https://nos.nl/artikel/25(...)-moet-snel-beslissen
Wat denk je hiervan NOS, zit er ook naast? Waarom denk jij dat Pelosi een week na dit debat nog steeds een slag om de arm houdt of Biden de kandidaat moet blijven. Die kennen elkaar al wel even, als ze dacht die is solid zegt ze toch zeker na een week van dit gezeik wel dat hij het 100% gaat worden.
Heb ik ook al aangegeven? Als er een kandidaat zou zijn waarvan duidelijk is dat die het beter zou doen dan Biden. Die is er nietquote:Op donderdag 11 juli 2024 05:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Witmer verwoord het inderdaad goed. Het is geen fantasy sportspel. Je kunt niet winnen met een kandidaat die een 1 scoort op zaken als charisma. Biden runnen ongeacht dat hij nu véél slechter scoort dan in 2020, ondanks dat hij veel slechter publiek spreekt is gewoon een disasterclass. Als je mensen wil enthousiasmeren heb je er niks aan.
Er zijn alternatieven gebruik die dan. Wat voor boodschap geef je ook af als partij, dat je hélemaal niks te bieden hebt. Blijkbaar geen nieuwe generatie politici want we moeten het doen met Joe 'mij niet snachts meer bellen' Biden. Die wekenlang moet bijkomen van zijn trip naar Europa.
Van die lui als Witmer helpen dan niet als ze elk alternatief van tevoren al uitsluiten. Vrij kansloos als politicus, zo'n functie elders verhaal als hier moeten ze gewoon kunnen regelen. In plaats van hun kont tegen de krib gooien.
Wat zou Biden eigenlijk moeten doen voordat je hem niet meer steunt? Iemand omleggen op time square?
Pelosi is 84 en had natuurlijk óók allang weg moeten zijn. Hoewel het op die positie iets minder schrijnend is dan als president.quote:Op woensdag 10 juli 2024 23:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit nou zo 'sluw' was.
[ x ]
[ x ]
[..]
Ja nee pff als George Clooney het zegt ...
Al dit gezaag is uiteindelijk ook gewoon lekker project 2025 indirect helpen. Maar nee, in plaats van die ranzigheid wat meer duidelijk te maken moeten we maar doorgaan over de leeftijd van 1 van de 2 veel te oude mannen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 05:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Heb ik ook al aangegeven? Als er een kandidaat zou zijn waarvan duidelijk is dat die het beter zou doen dan Biden. Die is er niet![]()
Biden (nu nog) vervangen werkt sws al in het voordeel van Trump.
En Kirby weersprak dat Biden 's nachts niet gebeld kan worden.
Het gaat niet om de leeftijd maar om het feit dat je geen incoherent stamelende bejaarde als leider van het belangrijkste land wil hebben in deze tijden. En Biden takelt de komende 4 jaar alleen maar verder af.quote:Op donderdag 11 juli 2024 05:24 schreef OMG het volgende:
[..]
Al dit gezaag is uiteindelijk ook gewoon lekker project 2025 indirect helpen. Maar nee, in plaats van die ranzigheid wat meer duidelijk te maken moeten we maar doorgaan over de leeftijd van 1 van de 2 veel te oude mannen.
Een slecht debat en een net zo slecht interview daarna, een interview dat was voorbereid en gemaakt was om de zorgen weg te nemen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Typisch Democraten. De polls zijn al tijden een 'close call', de VS is tot op het bot verdeeld. En wat doen de Democraten na één slecht debat? Paniek, eindeloze discussies en (funeste) verdeeldheid in hun eigen partij over de geschiktheid van hun eigen kandidaat ipv hun energie te steken in het aanvallen van het beleid van Trump & Co en in het motiveren van hun eigen achterban om te gaan stemmen. Ze mogen wel oppassen dat het geen self fullfilling prophesy wordt
Het alternatief pollt iets slechter zonder campagne, dat is met campagne nog wel om te draaien. Bij Biden lijkt het onomkeerbaar en kun je dus de sleutels net zo goed gelijk aan Trump geven.quote:Op donderdag 11 juli 2024 05:21 schreef OMG het volgende:
Denk niet dat voor een boel is dat hij iets moet doen voordat je hem niet meer steunt, maar eerder dat ieder alternatief nog veel slechter polled.
Vorige primaries, nu, het is ontzettend vermoeiend om een boel lui nu plots te horen zeuren dat Biden te oud zou zijn en met geen enkel goed alternatief komen. Vorige verkiezingen was hij hier ook geen favoriet, zelf had ik een progressiever figuur gezien, maar hij deed het breedst het best, dus was dat de beste kandidaat. En da's nu niet heel anders.
De Biden-groupies willen dat niet zien. En zo helpen ze Trump aan de macht.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het alternatief pollt iets slechter zonder campagne, dat is met campagne nog wel om te draaien. Bij Biden lijkt het onomkeerbaar en kun je dus de sleutels net zo goed gelijk aan Trump geven.
Ik hoop dat de mensen die Biden nu in het zadel houden wel verantwoordelijk worden gehouden na de dan onafwendbare winst van Trump. Die zouden de top van de partij dan moeten verlaten, na zo'n blunder.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
De Biden-groupies willen dat niet zien. En zo helpen ze Trump aan de macht.
Het is ook echt de enige manier om iemand als Trump aan de macht te helpen.. er iemand tegenover zetten die voor veel kiezers nóg onaantrekkelijker is om op te stemmen. Lekker gewerkt, mensen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik hoop dat de mensen die Biden nu in het zadel houden wel verantwoordelijk worden gehouden na de dan onafwendbare winst van Trump. Die zouden de top van de partij dan moeten verlaten, na zo'n blunder.
De enige Biden groupies zijn volgens mij Biden zelf en wat mensen om hem heen die dat om salaris-redenen zijn.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
De Biden-groupies willen dat niet zien. En zo helpen ze Trump aan de macht.
Nee dat is totale herschrijving van de geschiedenis. Hij deed het volledig kleurloos. Maar toen net voor super tuesday Buttigieg, Warren, Klobuchar allemaal Biden endorsten won hij Super Tuesday en was het gespeeld. Maar hij had nooit gewonnen zonder vrijwel al zijn tegenstanders die gezamelijk voor Biden kozen, perfect getimed.quote:Op donderdag 11 juli 2024 05:21 schreef OMG het volgende:
Denk niet dat voor een boel is dat hij iets moet doen voordat je hem niet meer steunt, maar eerder dat ieder alternatief nog veel slechter polled.
Vorige primaries, nu, het is ontzettend vermoeiend om een boel lui nu plots te horen zeuren dat Biden te oud zou zijn en met geen enkel goed alternatief komen. Vorige verkiezingen was hij hier ook geen favoriet, zelf had ik een progressiever figuur gezien, maar hij deed het breedst het best, dus was dat de beste kandidaat. En da's nu niet heel anders.
Lijkt een risico wat ze bereid zijn om te nemen, om zo uitendelijk toch een keer kans te maken op een (zwarte) vrouw als president.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is ook echt de enige manier om iemand als Trump aan de macht te helpen.. er iemand tegenover zetten die voor veel kiezers nóg onaantrekkelijker is om op te stemmen. Lekker gewerkt, mensen.
Joepie. Huidskleur of geslacht van de president belangrijker maken dan inhoudelijke politiek.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:30 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Lijkt een risico wat ze bereid zijn om te nemen, om zo uitendelijk toch een keer kans te maken op een (zwarte) vrouw als president.
Dat Biden er goed voorstond in de peilingen en nipt won, zie je dus als onderpresteren. De peilingen zijn dus je referentiekader.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
In 2020 stond rond deze tijd Biden zon 10% voor in alle peilingen, het leek totaal niet close te gaan worden. Vervolgens presteerde hij flink onder bij de stembus en won hij nipt.
De peilingen klopten in de zin dat Clinton de meeste stemmen kreeg, he? Vergeet dat aspect niet.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat Biden er goed voorstond in de peilingen en nipt won, zie je dus als onderpresteren. De peilingen zijn dus je referentiekader.
Terwijl als je naar verkiezingen kijkt, en naar de peilingen, zie je juist dat peilingen er verdomd vaak naast zitten. Bij de verkiezingen van 2016 stond Clinton ook op straatlengte voorsprong in de peilingen, maar uiteindelijk won Trump.
Ja peilingen zijn niet perfect dat zal ik ooit nooit claimen. Maar ze zijn zeker een indicatie en zoveel zitten ze er vaak ook niet naast. Wat we wel weten is dat ze Trump onderschatten in zowel 2016 en 2020 scoorde Trump beter. De democraten verloren de voorsprong die ze hadden in de peilingen en het was nek aan nek.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat Biden er goed voorstond in de peilingen en nipt won, zie je dus als onderpresteren. De peilingen zijn dus je referentiekader.
Terwijl als je naar verkiezingen kijkt, en naar de peilingen, zie je juist dat peilingen er verdomd vaak naast zitten. Bij de verkiezingen van 2016 stond Clinton ook op straatlengte voorsprong in de peilingen, maar uiteindelijk won Trump.
Kennelijk zijn de ondervraagden van mening dat Biden voordat hij dood gaat of om andere redenen stopt nog enorme blunders of onherstelbare fouten gaat maken. Ik persoonlijk heb wel genoeg vertrouwen in het hele team dat dat wel wordt voorkomen, maar die kant lijkt het nu wel op te gaan in de opinie.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:49 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Dus het verhaal is nu: "Biden doet het prima, maar is te oud. We willen Harris."
Maar dat slaat nergens op, want gaat Biden dood of moet hij stoppen om andere redenen wordt Harris automatisch POTUS. Dus ik volg de logica van de ondervraagden niet helemaal.
Nog jarenlang een stamelende oude man als president vindt niet iedereen een leuk vooruitzicht.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:49 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Dus het verhaal is nu: "Biden doet het prima, maar is te oud. We willen Harris."
Maar dat slaat nergens op, want gaat Biden dood of moet hij stoppen om andere redenen wordt Harris automatisch POTUS. Dus ik volg de logica van de ondervraagden niet helemaal.
Dus dan liever de eloquente orator Trump? De Cicero van Mar-A-Lago?quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nog jarenlang een stamelende oude man als president vindt niet iedereen een leuk vooruitzicht.
Voor velen zal dat inderdaad zo zijn.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus dan liever de eloquente orator Trump? De Cicero van Mar-A-Lago?
Niks, herschrijving van de geschiedenis, al die namen die je noemt waren toen gewoon compleet kansloos, nogal logisch dat ze dan hun campagne stopzetten en achter de #1 van de partij staan.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat is totale herschrijving van de geschiedenis. Hij deed het volledig kleurloos. Maar toen net voor super tuesday Buttigieg, Warren, Klobuchar allemaal Biden endorsten won hij Super Tuesday en was het gespeeld. Maar hij had nooit gewonnen zonder vrijwel al zijn tegenstanders die gezamelijk voor Biden kozen, perfect getimed.
Hij was toen niet de beste kandidaat, wel degene met het politieke kapitaal om genoeg steun te kunnen verkrijgen waarna hij wel kon winnen. Zie ook hoe nu AOC en Ilhan Omar opeens voor Biden uitspreken, dat is echt niet omdat ze denken dat hij de beste kandidaat is, terwijl iemand als Pelosi nog twijfels heeft.
Nu is er uberhaupt geen echte primary geweest omdat hij de zittende president is. De situtatie is nu volledig anders. In 2020 stond rond deze tijd Biden zon 10% voor in alle peilingen, het leek totaal niet close te gaan worden. Vervolgens presteerde hij flink onder bij de stembus en won hij nipt.
Nu staat hij al de hele tijd in plaats van op een ruime voorsprong op een dikke achterstand. Nu gaat het zo slecht in publieke optredens dat die achterstand alleen maar op gaat lopen. Hoe graag ze het ook willen de democraten krijgen deze Biden niet over de finishlijn gesleept.
Daarbij is het pro-Biden kamp volledig in de ontekenningsfase. Die doen van er is niks aan de hand en er zijn geen alternatieven. Er zijn legio alternatieven en het is een serieuze zaak dat Biden zo is afgetakeld.
Welke kiezers gaat Biden nog overhalen om zijn achterstand goed te maken. Welke kiezer wordt nou overgehaald door een man die zich constant verspreekt of stil valt.
Ze hoefden helemaal geen kingmaker rol op zich te nemen door aan te geven stem Biden. Ze konden daar best even mee wachten, laat de bestte winnen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:32 schreef OMG het volgende:
[..]
Niks, herschrijving van de geschiedenis, al die namen die je noemt waren toen gewoon compleet kansloos, nogal logisch dat ze dan hun campagne stopzetten en achter de #1 van de partij staan.
Het getoonde grafiekje toont juist dat elk alternatief beter is. Ze scoren al vergelijkbaar met véél minder bekendheid. Met Biden gaat het inderdaad niet meer over de belangrijke onderwerpen nog een minpunt aan zo vastklampen aan de man. Biden kan ook helemaal niet overtuigend oppositie bieden tegen project 2025 want hij kan het amper bewoorden. De creeps laten winnen omdat je zo graag Biden ziet is niet de oplossing.quote:Maar dan de vraag; wie dan? Want het grafiekje dat nu al een paar keer is geplaatst toont geen enkel goed alternatief. En de Dems en George Clooney's van de wereld doen precies hetzelfde als je kilometers lange posts; een hoop gedoe over Biden's leeftijd en met geen enkele oplossing komen. En ondertussen de troep die Project 2025 is maar lekker negeren en al die creeps de kans geven om zich daar onderuit te wurmen.
Je kunt ook niet stemmen. Het is ook weer niet zo dat Biden een schoon blazoen heeft qua mensenrechten, met zijn gretige bijdrage aan de massamoord op Palestijnen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:20 schreef Ulx het volgende:
Dan lijkt het gedoe over Biden gewoon een onzinexcuus van mensen om toch maar liever op Trump te stemmen. Want een paar miljoen mensen in kampen stoppen en vrouwen hun plek wijzen vinden ze stiekem wel leuk maar 'ze mogen dat niet zeggen'.
Meeste verslaggeving hierover is uitermate selectief. Ze heeft gezegd dat ze hem zal steunen in wat Biden ook besluit.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:27 schreef Rnie het volgende:
O wow, zelfs Pelosi uit haar twijfels.
https://nos.nl/artikel/25(...)k-pelosi-uit-twijfel
Nee dat is geen selectieve verslaggeving. Haar steun is niet groot. Biden heeft nu al 100 keer herhaal dat hij kandidaat blijft. Als zij dan zegt wat hij ook besluit gelooft ze blijkbaar ook niet in wat Biden zegt. Ze laat bewust andere opties open.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:31 schreef V. het volgende:
[..]
Meeste verslaggeving hierover is uitermate selectief. Ze heeft gezegd dat ze hem zal steunen in wat Biden ook besluit.
Kwestie van prioriteiten voor jongeren. Het is òf Biden òf niet meer neuken zonder de kans op een kind (en een kansje dat Trump de Palestijnen misschien gaat helpen hoongelach)quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je kunt ook niet stemmen. Het is ook weer niet zo dat Biden een schoon blazoen heeft qua mensenrechten, met zijn gretige bijdrage aan de massamoord op Palestijnen.
Nee, het is een kwestie van niet op Biden stemmen omdat een genocidale bejaarde je stem niet verdiend, of dat toch wel doen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kwestie van prioriteiten voor jongeren. Het is òf Biden òf niet meer neuken zonder de kans op een kind (en een kansje dat Trump de Palestijnen misschien gaat helpen hoongelach)
Trump wil voorbehoedsmiddelen verbieden.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, het is een kwestie van niet op Biden stemmen omdat een genocidale bejaarde je stem niet verdiend, of dat toch wel doen.
Geen idee wat het met jongeren of neuken te maken heeft.
Ook 1 van de Project 2025 punten bijvoorbeeld. Maar goed, daar hoor je dus weinig over want Biden's leeftijd is belangrijker.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump wil voorbehoedsmiddelen verbieden.
Prioriteiten. Zeg nu zelf: Als je als student van achttien moet kiezen tussen een Biden van 81 of een Trump van 78 kies je natuurlijk voor de jongere kandidaat. Zelfs al kun je dan niet meer rondneuken op de campus.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:04 schreef OMG het volgende:
[..]
Ook 1 van de Project 2025 punten bijvoorbeeld. Maar goed, daar hoor je dus weinig over want Biden's leeftijd is belangrijker.
Ja, of op geen van beiden omdat je Gaza belangrijker vindt, en daarmee een mogelijke 2e ronde aan Trump geeft. Dat je eigen rechten er dan aan gaan dat moet dan maar of zo. En Gaza helpen doet het ook niet.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prioriteiten. Zeg nu zelf: Als je als student van achttien moet kiezen tussen een Biden van 81 of een Trump van 78 kies je natuurlijk voor de jongere kandidaat. Zelfs al kun je dan niet meer rondneuken op de campus.
Het zal Gaza inderdaad niet helpen. Integendeel. Maar het is wel een statement tegen iets of zo.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:12 schreef OMG het volgende:
[..]
Ja, of op geen van beiden omdat je Gaza belangrijker vindt, en daarmee een mogelijke 2e ronde aan Trump geeft. Dat je eigen rechten er dan aan gaan dat moet dan maar of zo. En Gaza helpen doet het ook niet..
Totaal ongerelateerdquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een statement tegen genocide. Joe Biden gaat Gaza ook niet helpen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zal Gaza inderdaad niet helpen. Integendeel. Maar het is wel een statement tegen iets of zo.
Lekker statement wel, nog minder hulp onder een Trump. En zoals eerder vermeld, je eigen rechten naar de knoppen helpen. Hoeveel is zo'n statement dan waard?quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een statement tegen genocide. Joe Biden gaat Gaza ook niet helpen.
Nee zijn leeftijd boeit niet. Echt zo Trumpiaans hoe de Biden fans achter elkaar stromannen bedenken voor mensen die zeggen dat Biden niet meer doorkan. Ik geef je net genoeg legitieme redenen. Waarom moeten jullie dan toch telkens teruggrijpen naar zinloze argumenten die niemand maakt.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:04 schreef OMG het volgende:
[..]
Ook 1 van de Project 2025 punten bijvoorbeeld. Maar goed, daar hoor je dus weinig over want Biden's leeftijd is belangrijker.
Dit is trouwens ook een mooie, waarom dan die ellenlange betogen van je de hele tijd? Die kerel was vorige verkiezingen al te oud, maar na het afgelopen debat moet hij worden ingeruild, maar nu boeit zijn leeftijd niet? Wat is het nou?quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee zijn leeftijd boeit niet.
Het probleem is dat een debat ineens alles op zijn kop zet. Niet zozeer door Biden, maar doordat vriend en vijand met die frame aan de haal gaat. Genegeerd in dit verhaal wordt: cognitieve test in maart, geen enkele problemen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat is geen selectieve verslaggeving. Haar steun is niet groot. Biden heeft nu al 100 keer herhaal dat hij kandidaat blijft. Als zij dan zegt wat hij ook besluit gelooft ze blijkbaar ook niet in wat Biden zegt. Ze laat bewust andere opties open.
De Biden fans moeten gewoon toegeven dat ze de man als kandidaat belangrijker vinden dan mogelijk Trump verslaan in plaats van nu al beginnen over dat iedereen die niet met je is, tegen je is. De Clooneys van deze wereld willen zich vast ook belangrijk voelen. Maar ze willen toch ook echt dat de democraten winnen, je gaat niet eerst fundraisers organiseren om daarna bewust de mensen die je steunde te naaien. Ik zie Biden ook graag winnen de meeste posters hier willen alles liever dan Trump. Maar als je realistisch bent heeft Biden niet meer de support die hij 4 jaar terug had en is hij zeker niet meer even verkiesbaar nu het gesprek over zijn geschiktheid niet meer weggaat.
Je hebt iemand nodig die de urgentie van deze verkiezing kan uitstralen.
Als democratisch socialist is het een goede strategie om de aanval te openen op Biden en hem daarmee zo veel mogelijk naar links te trekken, maar als puntje bij paaltje komt kun je het echt niet maken om dan maar Trump aan de macht te laten komen. Die zou nog veel erger zijn op het vlak dat jij aanhaalt, laat staan op alle andere.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je kunt ook niet stemmen. Het is ook weer niet zo dat Biden een schoon blazoen heeft qua mensenrechten, met zijn gretige bijdrage aan de massamoord op Palestijnen.
Die 'eigen rechten' staan er verder los van, het is nogal een zwaktebod om dat er elke keer bij te halen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:39 schreef OMG het volgende:
[..]
Lekker statement wel, nog minder hulp onder een Trump. En zoals eerder vermeld, je eigen rechten naar de knoppen helpen. Hoeveel is zo'n statement dan waard?
Dit is al uitgebreid beantwoord; genoeg Democraten hebben een profiel waarmee ze de momenteel verliezende strijd eventueel kunnen omgooien.quote:
Hoe is Mr Moslimban het WH in helpen een statement tegen genocide? Trouwens: Trump wil de VS toch etnisch zuiveren door miljoenen hispanics in kampen op te sluiten?quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een statement tegen genocide. Joe Biden gaat Gaza ook niet helpen.
Wie dan?! Waarom steeds vage of helemaal geen antwoorden geven?quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is al uitgebreid beantwoord; genoeg Democraten hebben een profiel waarmee ze de momenteel verliezende strijd eventueel kunnen omgooien.
Het gaat om de kiezers die wel/niet op Biden willen stemmen, niet om de opiniemakers. Aan het einde van de rit is het aan Biden om mensen te overtuigen om op hem te stemmen. Als dat hem niet voldoende lukt, om wat voor reden dan ook, moet hij dat bij zichzelf/zijn team/zijn campagne zoeken; het heeft geen zin om dat de kiezer kwalijk te nemen, of te vinden dat de kiezer toch op Biden had moeten stemmen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:58 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Als democratisch socialist is het een goede strategie om de aanval te openen op Biden en hem daarmee zo veel mogelijk naar links te trekken, maar als puntje bij paaltje komt kun je het echt niet maken om dan maar Trump aan de macht te laten komen. Die zou nog veel erger zijn op het vlak dat jij aanhaalt, laat staan op alle andere.
Er zijn duidelijke signalen dat de kiezers volop Biden steunen (niet opiniemakers).quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het gaat om de kiezers die wel/niet op Biden willen stemmen, niet om de opiniemakers. Aan het einde van de rit is het aan Biden om mensen te overtuigen om op hem te stemmen. Als dat hem niet voldoende lukt, om wat voor reden dan ook, moet hij dat bij zichzelf/zijn team/zijn campagne zoeken; het heeft geen zin om dat de kiezer kwalijk te nemen, of te vinden dat de kiezer toch op Biden had moeten stemmen.
Is het je ooit gelukt om te reageren op het bericht dat je quote? Nee he.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe is Mr Moslimban het WH in helpen een statement tegen genocide?
Kleuterzinnen zoals dit dus. Een hypothetisch plan zonder details dat rondgaat in de anti-Trumpkringen is blijkbaar wel erg, maar de genocide die actief wordt uitgevoerd op Palestijnen met de uitgebreide steun van Joe Biden, is maar een detail waar iedereen zich even overheen moet zetten.quote:Trouwens: Trump wil de VS toch etnisch zuiveren door miljoenen hispanics in kampen op te sluiten?
Dat staan ze niet. Niet stemmen is een grotere kans voor Trump en Project 2025.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die 'eigen rechten' staan er verder los van, het is nogal een zwaktebod om dat er elke keer bij te halen.
Genoeg mensen stemmen niet, ook niet in Nederland, omdat ze denken dat het toch niet uitmaakt. Kun je dat wel wijsneuzerig willen negeren omdat Biden vermoedelijk op een net iets trager tempo bommen levert om Palestijnen de dood in te jagen, maar de realiteit blijft dat mensen vaak zat wegblijven bij verkiezingen omdat ze geen vertrouwen hebben in de kandidaten op bepaalde onderwerpen en niet zien hoe hun stem het verschil maakt.
Je moet stemmen verdienen, je kunt ze niet verwachten.
Dat is gewoon een voornemen van Trump en de GOP.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:11 schreef VoMy het volgende:
Een hypothetisch plan zonder details dat rondgaat in de anti-Trumpkringen is blijkbaar wel erg, maar de genocide die actief wordt uitgevoerd op Palestijnen met de uitgebreide steun van Joe Biden, is maar een detail waar iedereen zich even overheen moet zetten.
Hij staat al achter in de polls en de laatste maanden is zijn positie niet verbetert. Zijn approval-rating is structureel laag en blijft dalen. Biden is door zijn brede bekendheid qua beweeglijkheid in de peilingen een mammoettanker, dus het wordt lastig om het om te draaien; zeker omdat hij de energie simpelweg mist om met zijn presence het verschil te maken.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:09 schreef V. het volgende:
[..]
Er zijn duidelijke signalen dat de kiezers volop Biden steunen (niet opiniemakers).
En nu?
Ja staat daar vast zo verwoord jaquote:Op donderdag 11 juli 2024 16:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is gewoon een voornemen van Trump en de GOP.
Americans aren't abandoning Bidenquote:Op donderdag 11 juli 2024 16:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hij staat al achter in de polls en de laatste maanden is zijn positie niet verbetert. Zijn approval-rating is structureel laag en blijft dalen. Biden is door zijn brede bekendheid qua beweeglijkheid in de peilingen een mammoettanker, dus het wordt lastig om het om te draaien; zeker omdat hij de energie simpelweg mist om met zijn presence het verschil te maken.
De Democraten mogen best doorblijven gaan met Biden richting de verkiezingen, maar als je verkiezingen probeert te winnen met het argument 'we moeten Trump verslaan' en een grote groep mensen riposteren dat met 'als het zo belangrijk is, waarom sturen jullie dan Biden?' dan is er een mismatch tussen je verkiezingscampagne en wat je uitstraalt.
Peilingen die, zoals hier al heel vaak benadrukt maar Biden-fans lijken ook het geheugen van hun droomkandidaat over te nemen, niet vergelijkbaar zijn en geen betrouwbare voorspeller van de verkiezingsuitslag omdat er geen presidentscampagne gevoerd wordt voor een van die kandidaten.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:22 schreef V. het volgende:
[..]
https://www.newsweek.com/(...)-chris-coons-1923205
[ afbeelding ]
Denken dat het wel allemaal mee zal vallen na de vorige 4 jaar is wel heel erg naief.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja staat daar vast zo verwoord jade tandjes wat een domheid.
Nee, hij zegt het. Is 15-20 miljoen mensen uitzetten -en reken er maar op dat legale latino's ook worden uitgezet- een goede ruil voor het niet helpen van wat mensen aan de andere kant van de wereld?quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja staat daar vast zo verwoord jade tandjes wat een domheid.
quote:While he did not employ an Eisenhower-like effort the first time he was president, Trump is bringing the pledge back. Trump told Time he would target between 15 million and 20 million people who he said are undocumented in the US. The exact number of undocumented immigrants is not clear. It is probably smaller than Trump says.
Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Peilingen die, zoals hier al heel vaak benadrukt maar Biden-fans lijken ook het geheugen van hun droomkandidaat over te nemen, niet vergelijkbaar zijn en geen betrouwbare voorspeller van de verkiezingsuitslag omdat er geen presidentscampagne gevoerd wordt voor een van die kandidaten.
Dus het is een voornemen van de GOP? Ownee, toch nietquote:
Ik ken dit verhaal, en ik snap waar Seth Abramson vandaan komt, maar als Biden een matige indruk maakte bij een debat en jan-en-alleman compilatiefilmpjes heeft kunnen zien, van redelijk neutrale bronnen, waarin hij een matige indruk maakt in het debat (een indruk die overigens ogenschijnlijk eenvoudig gelinkt kan worden aan zijn leeftijd), dan is het daarmee dus een matig debat.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:27 schreef V. het volgende:
Leesvoer voor de geïnteresseerden:
https://sethabramson.subs(...)what-really-happened
Ok, neem je het risico. Het kan hooguit wel gebeuren. Maar je hebt in ieder geval een statement tegen Netanyahu gemaakt. Dat is ook belangrijk. Trouwens, mocht je nog wat meer details willen:quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus het is een voornemen van de GOP? Ownee, toch niet
In je citaat staat ook al niets over kampen, of over etnische zuivering. Je poging tot onderbouwing gaat nog niet zo lekker, en dat nog wel op een onderwerp dat je volledig vanuit het niets en zonder enige relevantie zelf bent gaan aansnijden
quote:Mr. Trump wants to revive his first-term border policies, including banning entry by people from certain Muslim-majority nations and reimposing a Covid 19-era policy of refusing asylum claims — though this time he would base that refusal on assertions that migrants carry other infectious diseases like tuberculosis.
He plans to scour the country for unauthorized immigrants and deport people by the millions per year.
To help speed mass deportations, Mr. Trump is preparing an enormous expansion of a form of removal that does not require due process hearings. To help Immigration and Customs Enforcement carry out sweeping raids, he plans to reassign other federal agents and deputize local police officers and National Guard soldiers voluntarily contributed by Republican-run states.
To ease the strain on ICE detention facilities, Mr. Trump wants to build huge camps to detain people while their cases are processed and they await deportation flights. And to get around any refusal by Congress to appropriate the necessary funds, Mr. Trump would redirect money in the military budget, as he did in his first term to spend more on a border wall than Congress had authorized.
Het had waar kunnen zijnquote:
Is dit het Gaza topic of gaat dit over de Amerikaanse verkiezingen?quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het had waar kunnen zijn
Je maakt een bespottelijke claim, komt met de verkeerde onderbouwing, en nu trek je het maar weer een andere kant op. En dat allemaal op een onderwerp dat je zelf met de haren bij een andere discussie probeert te slepen. Lachwekkend.
Zie de TT.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is dit het Gaza topic of gaat dit over de Amerikaanse verkiezingen?
Als je het debat dat Biden verloor uittypt, zie je dat Biden veel zinnigere dingen zei dan Trump.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:27 schreef V. het volgende:
Leesvoer voor de geïnteresseerden:
https://sethabramson.subs(...)what-really-happened
Klopt, ik had ook verwacht dat ze wel een andere kandidaat (Newsom) zouden klaarstomen om president te worden. Daar leek het ook op omdat Newson een aantal keer DeSantis had uitgedaagd voor een debat. Dit had wat mij betreft de verkiezing moeten zijn Newson vs DeSantis. Overigens verdient Biden dit wel degelijk, als je nu niet inziet dat je moet vertrekken en je vreselijke vrouw en zoon blijven je maar voorliegen dat het geweldig gaat dan verdien je het gewoon om zo hard op je bek te gaan.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:40 schreef livelink het volgende:
Volgens mij is Biden ook altijd gepresenteerd als een soort tussenpaus voor 1 termijn. Het gaf de democraten de tijd om een jongere, charismatischere kandidaat te vinden en te presenteren.
Wellicht heb ik dat alleen maar gedroomd hoor, maar het leek me ook zo logisch dat je niet met een 80'er de volgende termijn in zou gaan.
Plus dat Biden daarmee ook de geschiedenis zou ingaan als de president die Amerika van Trump had gered. Nu gaat hij, vrees ik, de geschiedenis in als de schlemiel die niet op tijd vertrok. En dat verdient hij niet.
Ja vreselijk zwaar hoor als je overal rondgebracht word met limousines en airforce 1 en een enorm team om je heen die alles voor je regelt…………quote:
Watquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ok.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja vreselijk zwaar hoor als je overal rondgebracht word met limousines en airforce 1 en een enorm team om je heen die alles voor je regelt…………
Volgens Biden zelf was hij 2 weken na een trip naar Europa nog bekaf en had hij nog steeds last van die jetlag. Biden zelf praat dus over zijn fitheid wat betreft reizen.quote:
Trump's Project 2025 wil alleen 'voor het zingen de kerk uit' als voorbehoedsmiddel. Methodes zijn het ontzettend duur en moeilijk te maken de pil e.d. aan te schaffen.quote:
Bron? Ik zie alleen iets over de abortuspil dat ze die willen verbieden/distributeren moeilijker maken. Ik heb niets gelezen over het verbieden of duurder maken van condooms etc.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump's Project 2025 wil alleen 'voor het zingen de kerk uit' als voorbehoedsmiddel. Methodes zijn het ontzettend duur en moeilijk te maken de pil e.d. aan te schaffen.
https://www.nytimes.com/2(...)rth-control-ivf.htmlquote:Op donderdag 11 juli 2024 17:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bron? Ik zie alleen iets over de abortuspil dat ze die willen verbieden/distributeren moeilijker maken. Ik heb niets gelezen over het verbieden of duurder maken van condooms etc.
Gelul. Biden heeft zich in Camp David uitgebreid kunnen voorbereiden op het debat en had in de twee weken ervoor geen internationale reizen.quote:Genegeerd in dit verhaal wordt: cognitieve test in maart, geen enkele problemen.
Biden had extreem drukke weken voor en was ziek tijdens het debat.
Staat daar dat condooms verboden gaan worden?quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:42 schreef V. het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)rth-control-ivf.html
Verre gaande controle over wat zich afspeelt in de slaapkamer is wel de natte droom van de GOP ja.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Staat daar dat condooms verboden gaan worden?
Paywallquote:Op donderdag 11 juli 2024 17:42 schreef V. het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)rth-control-ivf.html
Is dat zo? Waar blijkt dat uit?quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Verre gaande controle over wat zich afspeelt in de slaapkamer is wel de natte droom van de GOP ja.
Nee dit is echt begin tot einde frames. Het debat zet niet alles op zijn kop, het debat bewijst wat mensen al tijden zeggen. De bedoeling van het debat was juist om de zaak op zijn kop te zetten, laten zien dat Biden de man is.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:57 schreef V. het volgende:
[..]
Het probleem is dat een debat ineens alles op zijn kop zet. Niet zozeer door Biden, maar doordat vriend en vijand met die frame aan de haal gaat. Genegeerd in dit verhaal wordt: cognitieve test in maart, geen enkele problemen.
Biden had extreem drukke weken voor en was ziek tijdens het debat. Sindsdien niks aan de hand. er wordt alleen bericht over celebrity hier, senator daar. Maar de grassroots Biden-support is niet verminderd, integendeel. Alleen hoor je daar hier in de media NIETS over.
Dit is uiteraard totale onzin, echt zon leugen om het debat maar uit de weg te gaan. Trump gebruikt campagnegeld voor zijn rechtszaken. Maar de democraten zouden niet eens campagnegeld van de voormalige presidentskandidaat naar de nieuwe kunnen krijgen. Totaal ongeloofwaardig, zeker weten dat dat geld gewoon terugkan in de partijkas van de democraten en dan weer richting de campagne van gekozen kandidaat.quote:Nog los van het feit dat er nieuw geld moet worden aangeboord, want het huidige campagnegeld kan niet worden gebruikt .
Waarom is dat 50 jaar later nog relevant? Ze staan met Biden ook op het punt om in een landslide te verliezen.quote:En nog belangrijker: de laatste twee keren dat de Democraten op het laatst hun kandidaat vervingen (1968 en 1972) verloren ze in landslides.
Biden is geen levensvatbare keuze, ik had graag gezien dat het zo was want ik vond hem de beste Amerikaanse president sinds ik het volg. Er zijn zoals je al aangeeft genoeg andere kandidaten, die kunnen echt wel de case maken stem op mij niet op een gestoorde crimineel. Heb je echt zó weinig vertrouwen in de kiezer dat ze niet op zeg een Buttigieg zouden stemmenquote:Ik ben geen "Biden-fan", ik weet uit mijn hoofd meerdere namen te noemen die ik liever als kandidaat had gezien (nu en vorige keer). Maar het is geen levensvatbare keuze: het zijn twee oude mannen. De een is amoreel en knettergek, en de andere is een voormalig stotteraar met wat lichamelijke restschade opgelopen in zijn leven met een stellar record.
Als ze hun democratie willen behouden is Biden vervangen de enige keuze. Trump heeft al laten zien te kunnen winnen met zaken die hem zouden moeten diskwalificeren. Nu wil je dat met Biden herhalen?quote:Als de Amerikanen nog een democratie willen behouden is Biden de enige keuze. Kiezen ze Trump (en het blijft mij verbijsteren hoe weinig aandacht de media besteden aan diskwalificerende aspecten aan Trump, die legio zijn), dan is het vaarwel Westerse wereld.
Het script is al geschreven. Het heet "The Handmaid's Tale"quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Verre gaande controle over wat zich afspeelt in de slaapkamer is wel de natte droom van de GOP ja.
Gaat het weer de hele tijd over Trump's plannen? Dat doet ie toch goed. Ipv Trump's plannen affakelen zou men die tijd ook kunnen gebruiken om de plannen van de Democrats voor het voetlicht te brengen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:35 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Het script is al geschreven. Het heet "The Handmaid's Tale"
De uitvoering heet Project 2025/Agenda 47
Ter angstaanjagende (doch dolkomische) herinnering:
https://www.commondreams.org/news/katie-britt-state-of-the-union
En:
https://feminist.org/news/project-2025-a-dystopian-future/
https://thedemlabs.org/20(...)into-handmaids-tale/
Ik weet dat voor sommigen de termen "Feminist" en "Dem" aanstootgevend kunnen zijn...excuses daarvoor
Gaat het nog steeds de hele tijd over Biden vervangen? Dat doet ie toch goed. Ipv met dit Rep talking point mee te gaan, zou men die tijd ook kunnen gebruiken om de resultaten en plannen van de Democrats voor het voetlicht te brengen.quote:
Doe maar even een echte bron.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:47 schreef Chivaz het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom de handmaids tale als voorbeeld word gebruikt terwijl alles waar de democraten voor vrezen gewoon te vinden is in Dearborn Michigan lmao.
Hoofddoek op, ondergeschikt zijn aan de man, kinderen baren en vooral niet meedoen aan de maatschappij.
Ik doe de campagne niet, ik zie verder alleen mensen ofwel voor Trump supporteren, ofwel Trump en dat 'Project 2025' afkraken en argumenteren dat een stamelende oude man echt is wat de VS nodig heeft. Nogal hopeloos allemaal.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:53 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Gaat het nog steeds de hele tijd over Biden vervangen? Dat doet ie toch goed. Ipv met dit Rep talking point mee te gaan, zou men die tijd ook kunnen gebruiken om de resultaten en plannen van de Democrats voor het voetlicht te brengen.
Wahhabisten en Christen Nationalisten zijn dan ook vrijwel identiek aan elkaar...ook al hebben ze een gruwelijke hekel aan elkaar.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:47 schreef Chivaz het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom de handmaids tale als voorbeeld word gebruikt terwijl alles waar de democraten voor vrezen gewoon te vinden is in Dearborn Michigan lmao.
Hoofddoek op, ondergeschikt zijn aan de man, kinderen baren en vooral niet meedoen aan de maatschappij.
Gelukkig hebben vrouwen bij de christelijken een stuk meer vrijheden en zijn ze gelijk aan mannen. Dat de vrouw ondergeschikt is aan de grillen van de man is ook niet echt 1 op 1 te vergelijken. Ik verwijs maar weer even naar de hoofddoek, de positie van vrouwen in het midden oosten en de bizarre persoonlijke ervaringen die ik heb gehad met moslimvrouwen en hun verkleedpartijtjes in de trein.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:57 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Wahhabisten en Christen Nationalisten zijn dan ook vrijwel identiek aan elkaar...ook al hebben ze een gruwelijke hekel aan elkaar.
Laatste groep is nogal iets groter in de USA
Dus dank voor die voorzet!
Dan heb je niet goed opgelet wat de conservatieve hoek van de Republikeinen (nu Maga genaamd) allemaal uit heeft gekraamd sedert....de oprichting van de Tea Party ongeveerquote:Op donderdag 11 juli 2024 19:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gelukkig hebben vrouwen bij de christelijken een stuk meer vrijheden en zijn ze gelijk aan mannen. Dat de vrouw ondergeschikt is aan de grillen van de man is ook niet echt 1 op 1 te vergelijken. Ik verwijs maar weer even naar de hoofddoek, de positie van vrouwen in het midden oosten en de bizarre persoonlijke ervaringen die ik heb gehad met moslimvrouwen en hun verkleedpartijtjes in de trein.
Maar dat stelt vrijwel niemand. Ja, ik vind Project 2025 een verschrikking, maar ik heb mezelf of iemand anders niet zien stellen dat "een stamelende oude man echt is wat de VS nodig heeft".quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik doe de campagne niet, ik zie verder alleen mensen ofwel voor Trump supporteren, ofwel Trump en dat 'Project 2025' afkraken en argumenteren dat een stamelende oude man echt is wat de VS nodig heeft. Nogal hopeloos allemaal.
Het enige opbouwende campagnepunt aan de kant van de Democrats lijkt te zijn dat Biden tenminste niet Trump is.
Ongeveer iedereen die een vurig samenhangend verhaal kan houden over welke kant de Democraten opwillen met de VS. En waarop de democratische kiezer kan vertrouwen dat hij de komende 4 jaar hun belangen vertegenwoordigt en met enthousiasme uitdraagt. Alles is beter dan een geriatrische mompelaar.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:08 schreef OMG het volgende:
[..]
Maar dat stelt vrijwel niemand. Ja, ik vind Project 2025 een verschrikking, maar ik heb mezelf of iemand anders niet zien stellen dat "een stamelende oude man echt is wat de VS nodig heeft".
Ik heb nou al 6-7 keer de vraag "wie dan?" gesteld en telkens blijft het compleet stil, naast het risico dat al vermeldt was dat de laatste paar keer dan een kandidaat was ingewisseld dit helemaal geen succes was.
Dus nog maar een keer;
- Wie dan?
- Waarom zou deze kandidaat meer kans maken?
- Waarom zou het deze keer geen risico zijn?
Ik vind het een oneerlijke vraag op dit moment. De Democraten hadden 3 jaar de tijd om hierover na te denken. Ik denk dat het nu inderdaad te laat is om met een andere kandidaat te komen. Maar ik begrijp niet waarom zovelen hier (niet jij hoor) nu doen dat als je stelt dat Biden geen goede kandidaat is en een risico voor de herverkiezing, dat je dan voor Trump bent of niet wil zien dat Trump 100x zo erg is als Biden.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:08 schreef OMG het volgende:
[..]
Maar dat stelt vrijwel niemand. Ja, ik vind Project 2025 een verschrikking, maar ik heb mezelf of iemand anders niet zien stellen dat "een stamelende oude man echt is wat de VS nodig heeft".
Ik heb nou al 6-7 keer de vraag "wie dan?" gesteld en telkens blijft het compleet stil, naast het risico dat al vermeldt was dat de laatste paar keer dan een kandidaat was ingewisseld dit helemaal geen succes was.
Dus nog maar een keer;
- Wie dan?
- Waarom zou deze kandidaat meer kans maken?
- Waarom zou het deze keer geen risico zijn?
Vice-President Kamala Harrisquote:Op donderdag 11 juli 2024 19:18 schreef OMG het volgende:
WIE DAN?!?
Waarom noemt er niemand een naam van een nieuwe Biden die makkelijk z'n plaats in kan nemen etc. en wat voor oplossing dan ook?! Hier niet, in de media niet, nergens.
Allememaggies zeg.
Exact. Biden tegenover Trump zetten en vervolgens als speerpunt in je campagne hebben dat hij tenminste niet Trump is, is zo'n ontzettend zwaktebod. En erger nog: een verliezende strategie.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind het een oneerlijke vraag op dit moment. De Democraten hadden 3 jaar de tijd om hierover na te denken. Ik denk dat het nu inderdaad te laat is om met een andere kandidaat te komen. Maar ik begrijp niet waarom zovelen hier (niet jij hoor) nu doen dat als je stelt dat Biden geen goede kandidaat is en een risico voor de herverkiezing, dat je dan voor Trump bent of niet wil zien dat Trump 100x zo erg is als Biden.
Het is juist dat ik zo vreselijk graag nu een kandidaat had gehad met een comfortabele voorsprong in de peilingen in plaats van dat ik nu heel erg vrees dat Trump gewoon gaat winnen.
Lijstjes genoeg, zelfs in Nederlandse media: https://www.volkskrant.nl(...)-opvolger~b73c48e9c/quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:18 schreef OMG het volgende:
WIE DAN?!?
Waarom noemt er niemand een naam van een nieuwe Biden die makkelijk z'n plaats in kan nemen etc. en wat voor oplossing dan ook?! Hier niet, in de media niet, nergens.
Allememaggies zeg.
Over 4 uur ofzo toch?quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:38 schreef Rnie het volgende:
Zometeen Biden's persconferentie tijdens de afsluiting van de NAVO-top.
Dames en heren, pak de popcorn maar.
Dat zeg je als politicus tot het tegendeel opeens waar is. Je doet alsof er een open debat is binnen de partij, maar de rijen zijn naar buiten gesloten en de facties worden achter de schermen gevormd.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:42 schreef OMG het volgende:
Maar aan een boel van die lijstjes heb je niks. Of er staan namen op waarvan de persoon zelf al heeft gezegd geen kandidaat te zijn, of ze kunnen worden gekwalificeerd als te onbekend, te vrouw, te homo, te anders gekleurd, een combinatie van dit alles.
Inderdaad. Misschien is hun strategie wel om de VS aan Trump te overhandigen en daarna de rommel op te ruimen, beetje als Labour in het VK. Dan zijn ze wel ontzettend slim bezig met Biden.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat zeg je als politicus tot het tegendeel opeens waar is. Je doet alsof er een open debat is binnen de partij, maar de rijen zijn naar buiten gesloten en de facties worden achter de schermen gevormd.
De macht van de partij is groot en iedereen met invloed wil zijn positie daarbinnen initieel behouden, dus zomaar tegen Biden ingaan zal je niet horen.
Dat ze terwijl Biden nog in de race is zeggen dat ze geen kandidaat zijn, zegt helemaal niks. Dat is dus geen argument.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:42 schreef OMG het volgende:
Maar aan een boel van die lijstjes heb je niks. Of er staan namen op waarvan de persoon zelf al heeft gezegd geen kandidaat te zijn, of ze kunnen worden gekwalificeerd als te onbekend, te vrouw, te homo, te anders gekleurd, een combinatie van dit alles.
Nogmaals, Biden is al jaren te oud, dus waar was iedereen aan het begin van primary season? Waarom is dat ene debat plots reden tot "och jee, we moeten Biden vervangen?"quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat zeg je als politicus tot het tegendeel opeens waar is. Je doet alsof er een open debat is binnen de partij, maar de rijen zijn naar buiten gesloten en de facties worden achter de schermen gevormd.
De macht van de partij is groot en iedereen met invloed wil zijn positie daarbinnen initieel behouden, dus zomaar tegen Biden ingaan zal je niet horen.
Zo’n uitspraak valt natuurlijk niet goed te praten, ik denk ook niet dat hij het ook letterlijk meent. Mensen onthoofden is niet echt iets waar de christelijke gemeenschap bekend om staat. Bij de moslims is dit helaas een ander verhaal, waar in bijvoorbeeld Saudi Arabië dit een legitieme straf is.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:08 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet wat de conservatieve hoek van de Republikeinen (nu Maga genaamd) allemaal uit heeft gekraamd sedert....de oprichting van de Tea Party ongeveer
Jou ervaringen spelen zich af in NL en die hebben niets met de Christen-Nationalisten in Amerika te maken.
Voorbeeldje van een tijdje terug uit de Volkskrant, dag voor de midterms:
‘We leven in een verdorven cultuur’, predikt Luke Barnett vanaf het podium. ‘We moeten voor onszelf opkomen.’ Met een brede lach wordt een behoorlijk ontluisterend beeld van de buitenwereld geschetst, gegeseld door geweld, drugs, homohuwelijk, inflatie, benzineprijzen, abortus, prostitutie. ‘Weet je dat Arizona de staat is met de meeste mensenhandel?’
‘Ik snap dat je de hoop verliest’, zegt Barnett tegen zijn gevolg. ‘Dat je zo’n hekel krijgt aan mensen dat je wilt dat ze verdwijnen. Ik ook. Ik háát Lebron James.’ James is een basketballer uit Los Angeles die zich uitspreekt tegen racisme binnen de politie. ‘Hij bekritiseert onze grootse natie. Ik zou willen dat iemand hem onthoofdde. Bid voor me.’
Net zulke psycho's...
Biden komt de afgelopen 2 jaar nauwelijks in de publiciteit, dus zo duidelijk was dit allemaal helemaal nog niet.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:53 schreef OMG het volgende:
[..]
Nogmaals, Biden is al jaren te oud, dus waar was iedereen aan het begin van primary season? Waarom is dat ene debat plots reden tot "och jee, we moeten Biden vervangen?"
Het zegt genoeg, een aantal deden het ook al verschrikkelijk in 2020 tijdens de primaries, dus waarom zouden die nu plots beter zijn dan Biden toen?quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat ze terwijl Biden nog in de race is zeggen dat ze geen kandidaat zijn, zegt helemaal niks. Dat is dus geen argument.
En te onbekend is al helemaal lachwekkend. Een presidentskandidaat is binnen 1 week één van de bekendste personen van de wereld.
En de rest is niet echt een argument. Ja, Trumpstemmers willen niet op een vrouw, homo of gekleurd persoon stemmen, maar die mensen moet je ook helemaal niet willen bereiken. Onder de potentiële stemmers van de democraten speelt dit helemaal niet.
En toch zou het mooi zijn als er een prominente democraat is die het doet. Dat zou zo’n figuur zomaar in een held kunnen veranderen als hij/zij het goed aanpakt.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat blijkt dat zijn cognitieve vaardigheden hard aan het aftakelen zijn. Het is echt niet meer weg te moffelen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:53 schreef OMG het volgende:
[..]
Nogmaals, Biden is al jaren te oud, dus waar was iedereen aan het begin van primary season? Waarom is dat ene debat plots reden tot "och jee, we moeten Biden vervangen?"
Ook niet voor de Dems in congress die met hem werken? Juist die lui hadden eerder hun bek open moeten trekken. Nu komt het vooral heel erg over als opportunistisch aandacht trekken.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Biden komt de afgelopen 2 jaar nauwelijks in de publiciteit, dus zo duidelijk was dit allemaal helemaal nog niet.
Die zitten gevangen in het corset van de partij. Met netjes meedoen kom je het verst.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:57 schreef OMG het volgende:
[..]
Ook niet voor de Dems in congress die met hem werken? Juist die lui hadden eerder hun bek open moeten trekken. Nu komt het vooral heel erg over als opportunistisch aandacht trekken.
Eerder hun mond open doen was gelijk aan hun plek verliezen om herkiesbaar te zijn, zo cynisch is de politiek zeker in Amerika wel.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:57 schreef OMG het volgende:
[..]
Ook niet voor de Dems in congress die met hem werken? Juist die lui hadden eerder hun bek open moeten trekken. Nu komt het vooral heel erg over als opportunistisch aandacht trekken.
Definieer prominent. Er zijn al geluiden maar de bulk wacht nog af. Het staat of valt niet met 1 dissident, daarvoor is het aantal Democraten te groot.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En toch zou het mooi zijn als er een prominente democraat is die het doet. Dat zou zo’n figuur zomaar in een held kunnen veranderen als hij/zij het goed aanpakt.
Het risico is natuurlijk ook: een andere kandidaat is nog steeds geen zekere overwinning. Gooi Biden voor de bus en verlies daarna de verkiezingen en je politieke carriere is wel redelijk om zeep. Het moet dus echt bij Biden zelf vandaan komen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Definieer prominent. Er zijn al geluiden maar de bulk wacht nog af. Het staat of valt niet met 1 dissident, daarvoor is het aantal Democraten te groot.
Maar dat risico lopen ze nu net zo goed. Vervang Biden, dat backfired mogelijk, en dan mogen ze dat verdedigen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eerder hun mond open doen was gelijk aan hun plek verliezen om herkiesbaar te zijn, zo cynisch is de politiek zeker in Amerika wel.
Kamala Harris zou het kunnen doen maar die mist wat charisma. Ik denk dat Newsom daar het meest geschikt voor is. Die heeft de charisma en hij is denk ik populair genoeg om hier mee weg te komen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Definieer prominent. Er zijn al geluiden maar de bulk wacht nog af. Het staat of valt niet met 1 dissident, daarvoor is het aantal Democraten te groot.
Er zit geen volatiliteit in de positie van Biden ten opzichte van Trump. Hij staat achter in de peilingen, alle argumenten tegen Biden blijven bestaan en zijn progressief van aard: hij wordt steeds ouder. Er komt niet nog een soort campagne aan die iedereens gedachten gaan veranderen, want Biden is niet energiek genoeg voor een Yes We Can-campagne en daarnaast kent iedere Amerikaan Biden ondertussen al.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:05 schreef OMG het volgende:
[..]
Maar dat risico lopen ze nu net zo goed. Vervang Biden, dat backfired mogelijk, en dan mogen ze dat verdedigen.
Zou wel kunnen, maar de grote naam die het als eerste zegt, is 99% zeker niet de volgende presidentskandidaat want het diskwalificeert je daarvoor direct.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kamala Harris zou het kunnen doen maar die mist wat charisma. Ik denk dat Newsom daar het meest geschikt voor is. Die heeft de charisma en hij is denk ik populair genoeg om hier mee weg te komen.
Ik denk dat de democratische kiezer en vooral de twijfelaars het liefst een andere kandidaat zien. Ik denk juist dat hij als een held gezien kan worden als hij het rustig brengt. Hij moet dan wel heel duidelijk aan het Amerikaanse volk uitleggen waarom hij het doet. En hij moet het dan heel snel gaan doen nu het nog kan. Het zal de partij tot op het bot verdelen, maar uiteindelijk heeft Newsom dan wel het gelijk aan zijn zijde. Er moet gewoon iemand de eerste zijn, de mensen snakken er naar en het land verdient het om een gezonde kandidaat te hebben om op te stemmen. Bij de volgende verkiezingen kan hij roepen dat hij het lef had om op te staan toen het nodig was, dat hij de persoon was die tegen de elites in ging en hij kan beloven een voorvechter te zijn voor de waarheid of iets dergelijks. Ik weet het is behoorlijk populistisch maar zulke volksmenners heb je nodig als je mensen enthousiast voor je campagne wilt maken. Het mooie is dat het nog redelijk waar is ook.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zou wel kunnen, maar de grote naam die het als eerste zegt, is 99% zeker niet de volgende presidentskandidaat want het diskwalificeert je daarvoor direct.
Het beste argument wordt in de subtitel gegeven:quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.ipsos.com/en-(...)sos-July-2024-Survey
Two in three Americans feel Biden should step aside
Hurr durr de media wil Biden weg.
Ik had ook graag een ander in 2020 en 2024 gezien, but here we are, Biden doet het nog steeds het best van alle mogelijkheden.quote:Despite calls for Biden to step down, views of Biden and Trump's job performance and favorability remain unchanged, as does registered voters' vote preference.
Hoe bedoel je dit?quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:02 schreef OMG het volgende:
Biden doet het nog steeds het best van alle mogelijkheden.
Bidens approval rate ligt echt op de bodem van de put. Hoe is dat een argument voor Biden?quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:02 schreef OMG het volgende:
Leuk, maar ook
Despite calls for Biden to step down, views of Biden and Trump's job performance and favorability remain unchanged, as does registered voters' vote preference.
Ik had ook graag een ander in 2020 en 2024 gezien, but here we are, Biden doet het nog steeds het best van alle mogelijkheden.
Precies dit maarja de mensen die op Biden zitten willen nu gewoon vertragen totdat het weer te laat is. Daarbij gaan ze met Biden niet alleen het presidentsschap verliezen maar ook veel meer zetels in congress en dergelijke.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er zit geen volatiliteit in de positie van Biden ten opzichte van Trump. Hij staat achter in de peilingen, alle argumenten tegen Biden blijven bestaan en zijn progressief van aard: hij wordt steeds ouder. Er komt niet nog een soort campagne aan die iedereens gedachten gaan veranderen, want Biden is niet energiek genoeg voor een Yes We Can-campagne en daarnaast kent iedere Amerikaan Biden ondertussen al.
Letterlijk elke andere, nog niet gespecificeerde, kandidaat heeft die volatiliteit wel: die kan zich nog gaan profileren en opeens momentum krijgen en daarmee Trump voorbij steken. Zeker omdat het belangrijkste Democratische argument overeind blijft: Stem op ons want Trump gaat de democratie afbreken.
Biden presenteerde dat laatste de afgelopen week nog als het beste argument om in de race te blijven, maar zijn kandidatuur staat los van de noodzaak om Trump te verslaan. Het is dus een non-argument en als een non-argument je beste argument is om in de race te blijven, dan kun je er maar beter uit stappen.
Verandert dat iets aan die onveranderde favorability?quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bidens approval rate ligt echt op de bodem van de put. Hoe is dat een argument voor Biden?
Idd, je hoeft geen politiek genie te zijn om te snappen dat dit geen winnende strategie is.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Joe 'er was geen andere keuze' Biden.
Iemand die wel kandidaat is en een miljoenen kostende campagne heeft lopen vergelijken met mensen die nog geen kandidaat zijn en geen campagne voeren heeft geen enkele zin. Dat Biden dat nipt wint zegt hooguit dat de campagne effect heeft. Voor dezelfde campagne met een wel goede kandidaat en je kunt dus winnen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:26 schreef OMG het volgende:
[..]
Verandert dat iets aan die onveranderde favorability?
Je plaat blijft een beetje hangen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:38 schreef OMG het volgende:
Maar niemand wil die goede kandidaat noemen, dus daar maar over doorgaan en er niks mee doen is gegarandeerd verliezen. We hebben immers minder dan 4 maanden over.
Zie de eerder geposte lijstjes, Harris, Newsom, Buttigieg, Whitmer, Pritzker, Moore, Shapiro. De democraten komen juist om in de prima alternatieven.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:38 schreef OMG het volgende:
Maar niemand wil die goede kandidaat noemen, dus daar maar over doorgaan en er niks mee doen is gegarandeerd verliezen. We hebben immers minder dan 4 maanden over.
Niet als je krampachtig wil vasthouden aan de eis dat je kandidaat ervaring heeft met het zijn van president.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zie de eerder geposte lijstjes, Harris, Newsom, Buttigieg, Whitmer, Pritzker, Moore, Shapiro. De democraten komen juist om in de prima alternatieven.
...of eerder van Trump heeft gewonnen. Nee, dan hou je geen redelijke kandidaat over.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet als je krampachtig wil vasthouden aan de eis dat je kandidaat ervaring heeft met het zijn van president.
De eerste 3 zijn denk ik het bekendst. Whitmer ken ik grotendeels van het kidnapping plot, maar geen idee wat ze precies gepresteerd heeft behalve legale wiet. De rest ken ik van naam, maar geen idee, en ik kijk toch best van het nieuws in tegenstelling tot een groot deel van de bevolking.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zie de eerder geposte lijstjes, Harris, Newsom, Buttigieg, Whitmer, Pritzker, Moore, Shapiro. De democraten komen juist om in de prima alternatieven.
En nee, onbekend (zijn ze allemaal niet), vrouw, homo of gekleurd is geen tegenargument.
Als die niet willen zijn ze geen optie. Dus Harris, Newsom en Whitmer kun je nu al wegstrepen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
En nee, onbekend (zijn ze allemaal niet), vrouw, homo of gekleurd is geen tegenargument.
Die willen gewoon niet worden gezien als verraders die de presidentskandidaat een mes in zijn rug steken.quote:Op donderdag 11 juli 2024 22:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als die niet willen zijn ze geen optie. Dus Harris, Newsom en Whitmer kun je nu al wegstrepen.
Haha die tweede is nog best coolquote:Op donderdag 11 juli 2024 22:51 schreef Jojoke het volgende:
Schoof heeft ook nieuwe fotootjes om in te lijsten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Benieuwd hoe die persconferentie van Biden vandaag gaat.
Of niet willen zolang Biden zich niet terugtrekt.quote:Op donderdag 11 juli 2024 22:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als die niet willen zijn ze geen optie. Dus Harris, Newsom en Whitmer kun je nu al wegstrepen.
Of ze hebben geen zin in nieuwe primary's.quote:Op donderdag 11 juli 2024 23:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Of niet willen zolang Biden zich niet terugtrekt.
Ik heb een paar van die ‘bronnen’ gescand en zie vooral een hoop suggestief gelul en extrapolaties.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump's Project 2025 wil alleen 'voor het zingen de kerk uit' als voorbehoedsmiddel. Methodes zijn het ontzettend duur en moeilijk te maken de pil e.d. aan te schaffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |