Klinkt als de ballenbak van de Ikea.quote:
Een mooi verhaal vooral.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:54 schreef Chivaz het volgende:
ik denk ook niet dat hij het ook letterlijk meent. Mensen onthoofden is niet echt iets waar de christelijke gemeenschap bekend om staat. Bij de moslims is dit helaas een ander verhaal,
Dit kan nu al echt niet meer, laat staan de komende 4 jaar.quote:Op donderdag 11 juli 2024 23:53 schreef Dutch_view het volgende:
Zelensky Putin noemen![]()
[ x ]
Dit kan gewoon niet meer
Een verspreking die hij onmiddelijk zelf verbetert. Nou erg hoor!quote:Op donderdag 11 juli 2024 23:53 schreef Dutch_view het volgende:
[ x ]
Dit kan gewoon niet meer
Dit is geen verspreking meer maar een kapitale blunder. Zelfs jij als Bidens cheerleader moet dit nu toch wel inzien dat dit niet meer kan.quote:Op donderdag 11 juli 2024 23:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Een verspreking die hij onmiddelijk zelf verbetert. Nou erg hoor!
Wat denk je dat Scholz anders gaat zeggen over de zittende president van de VS. Dat het een incapabele oude man is en het nu echt niet meer kan? Zelfs al denkt hij dat, dan gaat ie dat nooit publiekelijk vertellen.quote:
Oh ja natuurlijk maar op die manier kan je alles uitleggen ten nadele van Biden. Het kan ook gewoon zijn ervaring zijn. Denk je nou echt dat mensen om Biden heen hem door laten gaan als er mentaal echt iets mis is naast ouderdomsverschijnselen? Denk je echt dat zijn eigen arts liegt over Biden's mentale staat?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat denk je dat Scholz anders gaat zeggen over de zittende president van de VS. Dat het een incapabele oude man is en het nu echt niet meer kan? Zelfs al denkt hij dat, dan gaat ie dat nooit publiekelijk vertellen.
Het is een nogal desastreuze verspreking en de timing telt ook mee. Druppel die de emmer doet overlopen enzo.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:21 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Meh, dat is gewoon een verspreking die hij meteen corrigeert, meer niet. Ik vind ook dat hij vervangen moet worden maar mensen pakken op dit soort dingen is een beetje goedkoop.
Trump (bekend van "Tim Apple") haalde Nikki Haley en Nancy Pelosi door elkaar en had het niet eens door.
En er is dan ook niemand die niet liever een jongere kandidaat had gezien als er ook maar enig idee was dat die het beter zou doen dan Biden. Biden zelf zou onmiddelijk opstappen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:21 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Meh, dat is gewoon een verspreking die hij meteen corrigeert, meer niet. Ik vind ook dat hij vervangen moet worden maar mensen pakken op dit soort dingen is een beetje goedkoop.
Trump (bekend van "Tim Apple") haalde Nikki Haley en Nancy Pelosi door elkaar en had het niet eens door.
Nonsens. Mensen verspreken zich, oude mensen verspreken zich vaker.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is een nogal desastreuze verspreking en de timing telt ook mee. Druppel die de emmer doet overlopen enzo.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 23:53 schreef Dutch_view het volgende:
[ x ]
Dit kan gewoon niet meer
Precies. Biden staat ook zijn hele lange politieke carriere bekend om zijn vele versprekingen, ook door zijn stotterprobleem waardoor hij snel praat en over woorden dreigt te struikelen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:26 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Het helpt z'n zaak niet bepaald nee, daar ben ik het wel mee eens. Hij kan zich bij de persconferentie straks ook geen minder dan perfecte prestatie veroorloven. Maar op zichzelf staand vind ik het gewoon een beetje lullig, die gaffes had hij jaren geleden al.
Is Biden nog steeds verkouden?quote:
Mijn opa was in zijn jongere jaren ook niet zo'n ster op de weg. Blij toe dat hij, naarmate hij echt oud begon te worden, zijn autosleutels een paar jaar geleden werden afgepakt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Precies. Biden staat ook zijn hele lange politieke carriere bekend om zijn vele versprekingen, ook door zijn stotterprobleem waardoor hij snel praat en over woorden dreigt te struikelen.
Maak je geen zorgen, Biden heeft een chauffeur.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:34 schreef Rnie het volgende:
[..]
Mijn opa was in zijn jongere jaren ook niet zo'n ster op de weg. Blij toe dat hij, naarmate hij echt oud begon te worden, zijn autosleutels een paar jaar geleden werden afgepakt.
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, Biden heeft een chauffeur.
Gelukkig is deze Biden maar een kloon, en wordt Amerika stiekem geregeerd door een schaduwregering van Obama en de Deep State. Dit alles is maar een afleiding!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ah dat verklaart wel veel ja.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:52 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Gelukkig is deze Biden maar een kloon, en wordt Amerika stiekem geregeerd door een schaduwregering van Obama en de Deep State. Dit alles is maar een afleiding!
Die chauffeur neemt geen beslissingen en rijdt zo goed mogelijk op de aangegeven koers.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 00:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het land besturen vereist dan ook heel wat andere capaciteiten dan een auto besturen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die chauffeur neemt geen beslissingen en rijdt zo goed mogelijk op de aangegeven koers.
Maar goed we gaan strax kijken of Biden zonder TomTom zijn weg kan vervolgen.
Een golfkarretje redt ie net.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het land besturen vereist dan ook heel wat andere capaciteiten dan een auto besturen.
Kan Trump eik autorijden? Volgens mij niet. Maar goed die kan ook geen land besturen![]()
Wedden van wel?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:13 schreef Kijkertje het volgende:
Kan Trump eik autorijden? Volgens mij niet.
Volgens geruchten (MSNBC) is er achter de schermen al een gevecht aan de gang over Biden's vervanging tussen voor- en tegenstanders van Kamala Harris.quote:
Hij zit nu nog aan de teleprompter he!quote:
De persco is nav van de NAVO-top.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:35 schreef Perrin het volgende:
Beetje veel interne politiek maar vooruit. Ik begrijp wat ie zegt.
Ja dan verwacht ik meer NAVO-zaken dan interne Amerikaanse politiek.quote:
quote:
Ja dat is de sleutel!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:42 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Slim, met Trump als VP heeft hij zeker die Republikeinse stem in z'n zak.
Ja bestwel. Zielig dat een land als de VS niks beters te bieden heeft dan deze twee, zielig voor Biden persoonlijk. Zielig voor de toekomst van de VS en daarvan afgeleid, de onze.quote:
En dan zou ie nog 4 jaar moeten.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik kan me ook voorstellen dat al deze druk ook invloed erop heeft dat hij nu meer versprekingen maakt. Ik denk ook niet dat hij niks meer kan. Maar het is gewoon niet meer goed genoeg om presidentskandidaat te zijn in Amerika.
Nou niet per se. Hij moet vooral de verkiezingen winnen. Daarna kan Kamala Harris het altijd nog overnemen.quote:
Als dat het idee is dan vind ik dat ze zich ook zelf verkiesbaar moet stellen. Via de achterdeur binnenglippen is niet erg netjes. Sommigen zouden dat kiezersbedrog noemen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nou niet per se. Hij moet vooral de verkiezingen winnen. Daarna kan Kamala Harris het altijd nog overnemen.
Het is niet netjes naar de stemmers maar toch ook niet naar haar. Daarbij als kiezers op die constructie zouden stemmen, kun je net zo goed Harris naar voren schuiven. Welke stemmer stemt nou weer op Biden maar niet op Harris als al duidelijk is dat Harris het overneemt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als dat het idee is dan vind ik dat ze zich ook zelf verkiesbaar moet stellen. Via de achterdeur binnenglippen is niet erg netjes. Sommigen zouden dat kiezersbedrog noemen.
Ja mee eens. Op die verspreking na waar hij Harris Trump noemdequote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:50 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Tot nu toe is deze persco helemaal niet belabberd eigenlijk. Het probleem is dat de context van dat debat nu voor altijd boven hem blijft hangen als het zwaard van Damocles.
De inhoud van het debat was voor het grootste gedeelte ook niet belabberd. De uitvoering daarentegen ...quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:50 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Tot nu toe is deze persco helemaal niet belabberd eigenlijk. Het probleem is dat de context van dat debat nu voor altijd boven hem blijft hangen als het zwaard van Damocles.
Dat is dan ook het hele probleem met deze toestand. Er is nergens anders meer aandacht voor en dat gaat nog veel langer het geval zijn als er van kandidaat gewisseld gaat worden.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:56 schreef Perrin het volgende:
Maar wat heeft de NAVO-top nu opgeleverd, of boeit dat niemand behalve mij?
Nee dat gaat nog veel meer het geval zijn zolang Biden de situatie door laat gaan. Als alle democraten de keus bij hem leggen moet hij blijkbaar de knoop doorhakken om te stoppen. Dit is ook precies waarom mensen zeggen dat hij niet meer kan winnen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 02:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is dan ook het hele probleem met deze toestand. Er is nergens anders meer aandacht voor en dat gaat nog veel langer het geval zijn als er van kandidaat gewisseld gaat worden.
[ x ]
Hij is ook nooit een goed spreker geweest door zijn stotterprobleem.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 02:17 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Conclusie: Biden kent z'n shit, maar is geen begenadigd spreker. Weer wat geleerd.
Ha ja heb ik ook gezien! Wilde dat fragment nog posten maar kon het nergens vindenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 02:51 schreef OMG het volgende:
Maar zoals David Jolly eerder al stelde, het maakt geen zak uit wat een willekeurige Dem ervan vind. Er is gestemd, hij heeft de meeste delegates.
Hij oogt niet oud. Hij IS oud.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 02:24 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij is ook nooit een goed spreker geweest door zijn stotterprobleem.
Maar hij heeft een shitload aan wetgeving erdoor weten te krijgen (ondanks de continue tegenwerking van de Republikeinen), De NAVO weer herenigd, de economie weer op de rails gekregen etc etc.
Maar hij oogt zo oud![]()
Waarom denk jij dat Pelosi Biden is afgevallen? In een interview werd er rechtsstreeks gevraagd of ze hem support. Haar antwoord, het is zijn keuze of hij wil runnen. Oftewel ze ontwijkt de vraag dat is een nee. Waarom denk je dat Pelosi na weet ik veel 30 jaar met de man samengewerkt heeft hem laat vallen. Denk je dat zij de stakes niet begrijpt? Denk je dat zij on de way out nog een schop na wil geven ofzo?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 02:51 schreef OMG het volgende:
Maar zoals David Jolly eerder al stelde, het maakt geen zak uit wat een willekeurige Dem ervan vind. Er is gestemd, hij heeft de meeste delegates.
Ah de democraten moeten niet aan democratie doen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 02:51 schreef OMG het volgende:
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 02:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ha ja heb ik ook gezien! Wilde dat fragment nog posten maar kon het nergens vinden
En Biden heeft duidelijk gezegd dat hij opstapt als aangetoond kan worden dat hij geen kans maakt te winnen.
Ah is inmiddels beschikbaarquote:
Hoe toon je zoiets aan?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 02:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En Biden heeft duidelijk gezegd dat hij opstapt als aangetoond kan worden dat hij geen kans maakt te winnen.
Nee de peilingen over een wat langere tijd kunnen een heleboel zeggen: is er een dalende lijn, wordt het verschil met Trump groter. Maar tot nu toe zit Biden in de peilingen nog steeds binnen de zekerheidsmarge (op een enkele na) en blijkt het debat weinig invloed te hebben gehad. Die trend neemt Biden echt wel serieus.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hoe toon je zoiets aan?
Als peilingen heel slecht zijn, kun je zeggen: het zijn maar peilingen. Kijk naar de peilingen voor Obama in 2012, en de peilingen voor Trump in 2016.
Het enige moment dat kan worden aangetoond dat hij geen kans meer maakt om te winnen is in de 'verkiezingsnacht', als de uitslagen bekend worden. En daar valt niets meer aan te doen. (Hoewel tegenstander Trump over dergelijke zaken heel anders denkt.)
Van wat ik de laatste weken heb begrepen is het enige signaal dat Biden serieus wenst te nemen afkomstig dient te zijn van 'the Lord Almighty'.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee de peilingen over een wat langere tijd kunnen een heleboel zeggen: is er een dalende lijn, wordt het verschil met Trump groter. Maar tot nu toe zit Biden in de peilingen nog steeds binnen de zekerheidsmarge (op een enkele na) en blijkt het debat weinig invloed te hebben gehad. Die trend neemt Biden echt wel serieus.
Daar zouden de Republikeinen toch blij mee moeten zijn maar ik denk niet dat hij dat echt serieus bedoelde.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Van wat ik de laatste weken heb begrepen is het enige signaal dat Biden serieus wenst te nemen afkomstig dient te zijn van 'the Lord Almighty'.
“If the Lord Almighty came down and said, ‘Joe, get out of the race,’ I’d get out of the race. The Lord Almighty’s not coming down.”quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:18 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar zouden de Republikeinen toch blij mee moeten zijn maar ik denk niet dat hij dat echt serieus bedoelde.
Ergens eerder in dat interview maakt Biden duidelijk dat hij ervan overtuigd is dat hij gaat winnen. De vraag die daarna gesteld wordt moet je in die context zien.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:26 schreef Toby56 het volgende:
[..]
“If the Lord Almighty came down and said, ‘Joe, get out of the race,’ I’d get out of the race. The Lord Almighty’s not coming down.”
In het interview met Stephanopoulos werd hem ook nog gevraagd of hij bereid was om zijn positie te heroverwegen als bezorgde Democraten hem ernaar zouden vragen.
"It's not gonna happen."
Na het interview hield hij een toespraak in Madison, Wisconsin...
“They’re trying to push me out of the race. Well, let me say this as clearly as I can: I’m staying in the race.”
Joe is een grappenmaker.
(Maar misschien waren het allemaal versprekingen.)
Bidens momentum tijdens Trumps rechtszaken, toen hij voor het eerst sinds een aantal maanden weer koploper was in de meeste peilingen, is-ie helemaal kwijt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ergens eerder in dat interview maakt Biden duidelijk dat hij ervan overtuigd is dat hij gaat winnen. De vraag die daarna gesteld wordt moet je in die context zien.
Maar je begrijpt zijn uitspraak in het interview nu wel beter?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Bidens momentum tijdens Trumps rechtszaken, toen hij voor het eerst sinds een aantal maanden weer koploper was in de meeste peilingen, is-ie helemaal kwijt.
Zijn toenemende verwarring gaat hem het momentum niet meer terugbrengen, zo vrees ik.
Het is in ieder geval wel opvallend hoe helder en krachtig Biden communiceert over zijn kandidatuur.
Die krachtdadigheid is fijn voor hem, maar ik denk niet dat hij zijn partij, zijn land en zijn lands bondgenoten er een dienst mee gaat bewijzen. Ondanks alle resultaten, jaagt hij door zijn presentatie potentile kiezers weg. Dus kun je die inhoud beter laten verdedigen door een jongere Democraat die zich wel goed presenteert. Hoe vervelend soms ook, sinds Kennedy 1960 weet iedereen hoe belangrijk presentatie kan zijn.
Dat Trump raaskalt vinden diens aanhangers niet erg. Sterker nog: ze zijn het doorgaans met zijn geraaskal eens.
Maar dat Biden steeds meer gaat brabbelen stelt veel van zijn aanhangers bepaald niet gerust. Dat blijkt al wel. Om van de twijfelaars of potentile thuisblijvers nog maar te zwijgen.
Dat hij denkt dat hij Trump kan verslaan, lijkt me wel het minste dat je kunt verwachten van de Democratische presidentskandidaat. Als de context van zijn uitspraken zou zijn "ik denk dat Trump gaat winnen"... waarom zou hij zich dan berhaupt nog laten interviewen of zich zelfs maar kandidaat stellen?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar je begrijpt zijn uitspraak in het interview nu wel beter?
True maar dat is waar ik op antwoordde.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat hij denkt dat hij Trump kan verslaan, lijkt me wel het minste dat je kunt verwachten van de Democratische presidentskandidaat. Als de context van zijn uitspraken zou zijn "ik denk dat Trump gaat winnen"... waarom zou hij zich dan berhaupt nog laten interviewen of zich zelfs maar kandidaat stellen?
Verder doet er niet eens zoveel toe of ik de in wat voor context dan ook gedane uitspraken van Biden begrijp. Ik heb geen stemrecht in de USA. Maar ik heb wel gedachten over de mogelijke ellende die de heer Trump over het bondgenootschap, waar ook NL deel van uitmaakt, zou kunnen gaan uitstorten. Helemaal als het Congres ook nog door de Republikeinen wordt binnengehaald. De enige kliek die hier dan blij gaat zijn, is de kliek van Baudet.
Je gaf de context aan.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 03:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
True maar dat is waar ik op antwoordde.
quote:
Ik zou ook Biden stemmen (denk ik, toch lastig verplaatsen in een Amerikaan), maar ik kan steeds meer begrip opbrengen voor mensen die zeggen 'aan heel deze onzin met twee totaal ongeschikte kandidaten doe ik niet mee, ik stem niet'. En als die groep te groot wordt, verliest Biden kansloos.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 07:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik dacht in eerste instantie dat je gewoon door zou moeten gaan met Biden. Maar de foutjes volgen nu elkaar wel met hoog tempo op
Overigens zou ik nog altijd Biden stemmen maar dat is puur omdat het Trump is aan andere kant.
Ze hebben Kamala Harris natuurlijk, maar die is enorm impopulair in het land. Denk niet dat je daar veel mee opschiet.quote:
Je kunt je afvragen of je zoveel geld nodig hebt. Trump die praat is ook al campagne voor je bij een aanzienlijk deel van de kiezers.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:19 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ze hebben Kamala Harris natuurlijk, maar die is enorm impopulair in het land. Denk niet dat je daar veel mee opschiet.
En dan heb je een clubje van enorm goede kandidaten. Jong, energiek, welbespraakt, met genoeg politieke ervaring. Alleen die kunnen wellicht geen aanspraak maken op de campagnegelden van Biden (zo’n 250 miljoen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |